Kumma, että nuo asiat ovat myös kahviloiden "asiantuntijarinkiläisille" mitä vahvinta ja suurinta tietoa.
Kuvitelma. luulo, oletus, usko ja jopa toivo ovat tämän palstan sähköauton vastustajille tietoa.
23
230
Vastaukset
- Anonyymi
Ainakin sähköautofanaatikkojen unelma siitä, että sähköautoihin siirryttäisiin nopeasti on pelkkää utopiaa. Polttiksilla ajellaan kaikkialla maailmassa vähintään seuraavat 40 vuotta, luultavasti kauemminkin. Eikä sähköautot tule välttämättä koskaan olemaan ainoa vaihtoehto.
- Anonyymi
Sähköautojen historia kertoo todella nopeasta siirtymisestä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautojen historia kertoo todella nopeasta siirtymisestä.
Tuo historia kertoo vain sen, että muutokseen menee vähintään muutama kymmenen vuotta. Varsinkin kun jopa uudet autot ovat maailmalla pääosin polttiksia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautojen historia kertoo todella nopeasta siirtymisestä.
Hybridiauto on myös polttomoottoriauto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo historia kertoo vain sen, että muutokseen menee vähintään muutama kymmenen vuotta. Varsinkin kun jopa uudet autot ovat maailmalla pääosin polttiksia.
Pian kaikkialla myytävien sähköautojen osuus myytävistä autoista on 65 % sähköautoja kuten tällä hetkellä Suomessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautojen historia kertoo todella nopeasta siirtymisestä.
Sähköautojen historia... Yli sata vuotta mennyt eikä vieläkään lyö läpi, ei sitten kirveelläkään. Ja sitten toi aloitusviesti... On epävarmaa tietoa ja on väärää tietoa ja on väärää varmuutta tiedosta. Varmaa on, että en arvosta sähköautoja ja inhoan niiden markkinointia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautojen historia... Yli sata vuotta mennyt eikä vieläkään lyö läpi, ei sitten kirveelläkään. Ja sitten toi aloitusviesti... On epävarmaa tietoa ja on väärää tietoa ja on väärää varmuutta tiedosta. Varmaa on, että en arvosta sähköautoja ja inhoan niiden markkinointia.
Sähköatojen historia alkoi vuonna 2012 eli13 vuotta sitten kun ensimmäinen Teslan oma auto ajettiin tehtaasta ulos. Sen jälkeen sähköautoistumisen nopeus on ollut erittäin rajua. Erityisesti viiden viime vuoden aikana. Katso tilastoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautojen historia... Yli sata vuotta mennyt eikä vieläkään lyö läpi, ei sitten kirveelläkään. Ja sitten toi aloitusviesti... On epävarmaa tietoa ja on väärää tietoa ja on väärää varmuutta tiedosta. Varmaa on, että en arvosta sähköautoja ja inhoan niiden markkinointia.
Siinä sitä on esimerkkinö sitä kuvitelmaa sadasta vuodesta ja muusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköatojen historia alkoi vuonna 2012 eli13 vuotta sitten kun ensimmäinen Teslan oma auto ajettiin tehtaasta ulos. Sen jälkeen sähköautoistumisen nopeus on ollut erittäin rajua. Erityisesti viiden viime vuoden aikana. Katso tilastoja.
Itse asiassa taisi ensimmäiset autot olla sähköautoja, mutta sen ajan tekniikka ei vielä mahdollistanut sähköautojen kehittämistä. Polttomoottoritekniikka kehittyi nopeammin.
- Anonyymi
"Eikä sähköautot tule välttämättä koskaan olemaan ainoa vaihtoehto."
Ei tietenkään ole. Ei mikään käyttövoima ole koskaan ollut ainoa vaihtoehto. Oletko typerä?
Sähkö on nyt dominoiva käyttövoima mutta ei ainoa. - Anonyymi
Tämä kertoo ihmiselle, joka osaa ajatella paljon:
”Sähköautojen maailmanlaajuinen myynti on nyt saavuttanut 12,5 miljoonaa yksikköä vuoden kahdeksan ensimmäisen kuukauden aikana."
● Maailmanlaajuisesti: 12,5 miljoonaa, +25 %
● Kiina: 7,6 miljoonaa, +25 %
● Eurooppa: 2,6 miljoonaa, +31 %
● Pohjois-Amerikka: 1,3 miljoonaa, +6 %
● Muu maailma: 1,0 miljoonaa, +44 %
https://electriccarsreport.com/2025/09/global-ev-sales-grow-by-15-year-on-year-in-august-2025/- Anonyymi
Vieläkö kuvitteluttaa kun totuus on silmien edessä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vieläkö kuvitteluttaa kun totuus on silmien edessä?
Kun ottaa huomioon, että maailmassa myydään noin 90 miljoonaa autoa vuodessa niin edelleen valtaosa myydyistä autoista on polttiksia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun ottaa huomioon, että maailmassa myydään noin 90 miljoonaa autoa vuodessa niin edelleen valtaosa myydyistä autoista on polttiksia.
Sähköautoilla on lyhyt historia ja siihen nähden niiden myyntimäärät ovat harvinaisen suuria.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautoilla on lyhyt historia ja siihen nähden niiden myyntimäärät ovat harvinaisen suuria.
Sähköautoja on ollut yli 100 vuotta, ei niiden historia ole lyhyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautoja on ollut yli 100 vuotta, ei niiden historia ole lyhyt.
Tosiasiassa sähköautojen historia alkoi vuonna 2012 kun Tesla ajoi ensimmäisen oman autonsa ulos tehtaasta. Sähköautojen hurja ja raivoisa yleistyminen alkoi vuonna 2019 kuten tilastopylväät osoittavat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautoja on ollut yli 100 vuotta, ei niiden historia ole lyhyt.
Tosiasiassa sähköauotojen historia alkaa vuodesta 2012.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tosiasiassa sähköautojen historia alkoi vuonna 2012 kun Tesla ajoi ensimmäisen oman autonsa ulos tehtaasta. Sähköautojen hurja ja raivoisa yleistyminen alkoi vuonna 2019 kuten tilastopylväät osoittavat.
Kaupallisia sähköautoja oli jo ennen Teslan Model S:ää. Esimerkiksi Leaf tuli hieman ennen Teslaa ja oikeasti sitä pidetään ensimmäisenä kunnon massamarkkinoille suunnattuna sähköautona. Ja silti ennen Leafiakin oli monilla valmistajilla sähköautoja, mutta ne vain myivät vähän.
Kaikesta hehkutuksesta huolimatta Leaf myi monta vuotta määrällisesti paljon enemmän kuin Model S ainakin Euroopassa (toki Model S on paljon kalliimpi). Norjassakin Model Y meni vasta pari kuukautta sitten Leafin ohi rekisteröintimäärissä, ihan tähän vuoteen asti Norjan yleisin sähköauto on ollut Leaf.
- Anonyymi
Muutamassa vuodessa sähköautot ovat ottaneet autokannasta 11,6 %:n osuuden.
- Anonyymi
Yli puolet noista on ladattavia hybridejä jotka eivät ole oikeita sähköautoja. Ladattavissa hybrideissä on polttomoottori jota usein myös käytetään. Ladattava hybridi on vähintäänkin puoliksi polttomoottoriauto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yli puolet noista on ladattavia hybridejä jotka eivät ole oikeita sähköautoja. Ladattavissa hybrideissä on polttomoottori jota usein myös käytetään. Ladattava hybridi on vähintäänkin puoliksi polttomoottoriauto.
Luepas tuolta Autoalan Tiedotuskeskuksen sivulta:
"Sähköautoja ovat yksinomaan sähköllä toimivat täyssähköautot sekä ladattavat hybridiautot."
https://aut.fi/kayttovoimat/sahko/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luepas tuolta Autoalan Tiedotuskeskuksen sivulta:
"Sähköautoja ovat yksinomaan sähköllä toimivat täyssähköautot sekä ladattavat hybridiautot."
https://aut.fi/kayttovoimat/sahko/Ehdota sitten, että kaikista käytössä olevista ladattavista hybrideistä tuhotaan polttomoottorit, koska sitä ei muka tarvita. En usko, että kukaan ostaa ladattavaa hybridiä ajaakseen pelkällä sähköllä, siinä ei ole edes mitään järkeä. Lisäksi jos polttomoottoria ei käyttäisi niin polttomoottori menee pilalle ja auto muuttuu arvottomaksi.
Tuo määritelmä on puhdasta paskaa. Vähän sama kuin sanoisi, että laite joka on tulostin, kopiokone ja skanneri samaan aikaan (toisin sanoen monitoimilaite) on pelkkä tulostin eikä mitään muuta.
Jos autolla ajetaan vaikka puolet ajasta polttomoottorilla niin silloin auto on puoliksi polttomoottoriauto. Muun väittäminen on valehtelua. Ladattava hybridi on sekä polttomoottoriauto että sähköauto. Pelkkä sähköauto se ei ole. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehdota sitten, että kaikista käytössä olevista ladattavista hybrideistä tuhotaan polttomoottorit, koska sitä ei muka tarvita. En usko, että kukaan ostaa ladattavaa hybridiä ajaakseen pelkällä sähköllä, siinä ei ole edes mitään järkeä. Lisäksi jos polttomoottoria ei käyttäisi niin polttomoottori menee pilalle ja auto muuttuu arvottomaksi.
Tuo määritelmä on puhdasta paskaa. Vähän sama kuin sanoisi, että laite joka on tulostin, kopiokone ja skanneri samaan aikaan (toisin sanoen monitoimilaite) on pelkkä tulostin eikä mitään muuta.
Jos autolla ajetaan vaikka puolet ajasta polttomoottorilla niin silloin auto on puoliksi polttomoottoriauto. Muun väittäminen on valehtelua. Ladattava hybridi on sekä polttomoottoriauto että sähköauto. Pelkkä sähköauto se ei ole.Kansainvälisesti ladattava hybridi on määritelty sähköautoksi, mutta kuten totesit, määritelmän järkevyydestä tai oikeellisuudesta voi olla montaa mieltä.
Ladattavalla hybridillä voi hyvin ajaa ilman että siihen lataa ulkopuolelta sähköenergiaa laisinkaan, mutta pelkällä sähköenergialla (pidempään) ajaminen ei onnistu. Eli teknisiltä ominaisuuksiltaan auto on kuitenkin lähempänä polttomoottoriautoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kysymyksiä paIstavasemmistoIaisiIIe
Mistä johtuu teidän kroonisesti negatiivinen, synkkä, katkera ja kateellinen mentaliteetti? Milloin olette viimeksi aido1173603Voi itku! Sanna Marinilla EI OLLUT mitään tekemistä jäänmurtajakauppojen kanssa
Miten tässä näin kävi? Sanna-kultti paniikissa.313109Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin
Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin, Ähtärin eläinpuisto tiedottaa. Yritykset ovat t1332650En välttämättä koskaan aikaisemmin tosissani uskonut mihinkään sielunkumppanuuteen ym
Ennen kuin tapasin sinut. Oudointahan tässä on että ollaan tiedetty toisemme kuitenkin vuosia ja enemmän vuosia, mutta v152193Ikävä sua j-mies!
Enkä oikeesti ymmärrä miksi. Eihän me tunneta ees kovin hyvin. Mut haluaisin sun kanssa jotain säätöä sit kai vaan 🫦142062Jäänmurtajan kauppa oli kuin olikin SANNA MARININ ansiota
"Lähteiden mukaan Trump käytännössä päätti asiasta 2. lokakuuta 2019, jolloin Washingtonissa juhlistettiin Yhdysvaltain2022048- 361985
- 1201850
- 291811
- 351804