Vuoden 2025 seitsemän kuukauden aikana Euroopan unionissa rekisteröitiin yli miljoona täyssähköautoa
Euroopan sähköautoistuminen kiihtyy.
Vuoden 2025 seitsemän ensimmäisen kuukauden aikana Euroopan unionissa rekisteröitiin yli miljoona täyssähköajoneuvoa. Euroopan autovalmistajien liiton (ACEA) mukaan markkinoille tuli tammi-heinäkuussa yhteensä 1 011 903 täyssähköajoneuvoa, mikä edustaa 15,6 prosentin markkinaosuutta. Tämä on huomattava nousu vuoden 2024 vastaavana ajanjaksona kirjatusta 12,5 prosentin osuudesta.
https://evboosters.com/ev-charging-news/europe-hits-one-million-electric-car-sales-in-just-seven-months-of-2025/
…mutta Fordilla ei mene hyvin.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/a/abbf052b-de25-4f25-9ba1-0bd7bbf2d6bf
Sähköautot menevät hyvin kaupaksi, mutta Fordin sähköautot eivät.
26
236
Vastaukset
- Anonyymi
MIllä tahansa sähköauton valmistajlla menisi hyvin kappalemääräisessä myynnissä, jos se toisi Euroopan markkinoille 15900€ hintatasossa olevan sähköauton.
Euroopassa miljoonat FORD FIESTAT ja KA:T, Fiat Pandat ja Puntot, Opel Corsat, Renault Cliot ja Twingot jne. odottavat edelleen sähköistä varteenotettavaa vaihtoehtoa. Hiljaista on ollut, siksi 2035 direktiivi on vaikeuksissa. Ja samoin on vaikeuksissa esimerkiksi Ford, jolla ei ole perinteinen pienten sähköisten "euro-fordien"-valikoima millään tavalla kunnossa.- Anonyymi
Odotin kovasti Fiestan sähköversiota mutta sitten lopettivat valmistuksen kokonaan. Ei minua kiinnosta isot autot. Opelilla on Corsa-e joten sellainen kai sitten.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Odotin kovasti Fiestan sähköversiota mutta sitten lopettivat valmistuksen kokonaan. Ei minua kiinnosta isot autot. Opelilla on Corsa-e joten sellainen kai sitten.
Pikkuautot näyttävät olevan haastava asia autonvalmistajille. Isommissa segmenteissä hintaero sähköauton ja vastaavan polttiksen välillä on maltillinen, pikku auotoissa aivan holtiton.
Vaikka EU on määräyksillään nostattanut erityisesti pienimpien polttomoottoriautojen hintoja, so on samalla tehnyt niiden tuotannosta niin kannattamatonta autonvalmistajille, että tällä hetkellä valinnanvara polttomoottorikäyttöisissä pikkuautoissa on surkea ja sähköisenä vielä surkeampi.
Kysymys ei ole kysynnästä, vaan tarjonnasta. Autotehtaat eivät halua tarjota pieniä halpoja polttomoottoriautoja koska hiilikiintiö pitää säästää tuottavampiin, mahdollisimman arvokkaisiin polttomoottoriautoihin ja vastaavasti autotehtaat eivät pysty tarjoamaan edullisia kauppakasseja sähköisinäkään.
Halpojen pikkusähkisten puute on se joka kaataa EU:n polttomoottoriautot kieltävän direktiivin yhdessä tietysti latausinfran liian hitaan yleistymisen pohjoismaiden eteläpuolisessa euroopassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pikkuautot näyttävät olevan haastava asia autonvalmistajille. Isommissa segmenteissä hintaero sähköauton ja vastaavan polttiksen välillä on maltillinen, pikku auotoissa aivan holtiton.
Vaikka EU on määräyksillään nostattanut erityisesti pienimpien polttomoottoriautojen hintoja, so on samalla tehnyt niiden tuotannosta niin kannattamatonta autonvalmistajille, että tällä hetkellä valinnanvara polttomoottorikäyttöisissä pikkuautoissa on surkea ja sähköisenä vielä surkeampi.
Kysymys ei ole kysynnästä, vaan tarjonnasta. Autotehtaat eivät halua tarjota pieniä halpoja polttomoottoriautoja koska hiilikiintiö pitää säästää tuottavampiin, mahdollisimman arvokkaisiin polttomoottoriautoihin ja vastaavasti autotehtaat eivät pysty tarjoamaan edullisia kauppakasseja sähköisinäkään.
Halpojen pikkusähkisten puute on se joka kaataa EU:n polttomoottoriautot kieltävän direktiivin yhdessä tietysti latausinfran liian hitaan yleistymisen pohjoismaiden eteläpuolisessa euroopassa.Onkohan kyse tehtaiden halusta vai olisko kyse kustannuksista.
EUssa autot pitää täyttää paljon kovemmat vaatimukset kuin muualla ja lisäksi pitää olla varusteita kuten vaikka nopeusrajoitusten lukeminen kameralla ja sen perusteella nopeusvaroitus, hätäpuhelin, törmäyksen esto (tutka tai kamera pohjainen) jne...
Tuollaiset tekee pikkuautosta yhtä kalliin kuin isompi auto.
Minkäs hintaisia ne pienet polttikset sitten on? saako niitä 16ke hintaan.... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onkohan kyse tehtaiden halusta vai olisko kyse kustannuksista.
EUssa autot pitää täyttää paljon kovemmat vaatimukset kuin muualla ja lisäksi pitää olla varusteita kuten vaikka nopeusrajoitusten lukeminen kameralla ja sen perusteella nopeusvaroitus, hätäpuhelin, törmäyksen esto (tutka tai kamera pohjainen) jne...
Tuollaiset tekee pikkuautosta yhtä kalliin kuin isompi auto.
Minkäs hintaisia ne pienet polttikset sitten on? saako niitä 16ke hintaan....EU:n määräykset ovat nostaneet pikkupolttisten hintaa kovasti viimeisen 10 vuoden aikana, mutta se hinnoittelu on saanut loppua kohti kiihtyvän käyrän, joka johtuu EU:n hiilikiintiöistä. valmistajat eivät todellakaan halua "tuhlata" käytettävissä olevaa hiilikiintiötään pikkuautoihin. Joten kyllä se todellakin on valmistajien päätös, joka on ristiriidassa kysynnän kanssa.
Autoteollisuudella ei siis ole varsinaista tonneissa laskettavaa hiilikiintiötä, vaan valmistettujen autojen keskimääräisen hiilidioksidimäärän pitää pysyä alhaalla. Ja kun valmistaja tekee autoista myyntimixiä niin sehän toimii niin, että sähköautot alentavat keskiarvoa, lataushybridit myös hieman, muut nostavat. Ja koska niitä nostavia voi olla vain tietty määrä, halutaan niistä tehtävä tili maksimoida, eikä siihen sovellu pienikatteinen kauppakassi,
- Anonyymi
Uusi sähkö Transit menee kaupaksi
160 kw
takaveto - Anonyymi
Uutisessa kerrotaan vain yhdestä autonvalmistajasta, jonka autot eivät mene kaupaksi. Tilastot kyllä kertovat rajusta sähköautojen suosista.
- Anonyymi
Stellantis?
- Anonyymi
Ford ja Porsche eivät osaa tehdä sähköautoja.
- Anonyymi
Kyllä Porsche osaa, mutta ne ovat sinulle liian kalliita, hybridien kanssa Possulla on ollut sen sijaan ongelmia.
- Anonyymi
Vanha pärinä ja kärypulju ei osaa valmistaa sähköautoja.
- Anonyymi
Fordin nimeen kannatavaa ei välttämättä kiinnosta mikään sähkö ja ekologisuus vaan se että siinä on iso moottori ja lava. Näin se vain on.
- Anonyymi
Jos Fordin sähköautot eivät mene kaupaksi se ei tarkoita että kaikki muutkaan sähköautot eivät menisi kaupaksi.
- Anonyymi
Jokainen suomalainen tietää, että polttomoottoriautot siirtyvät historiaan.
- Anonyymi
Eí pidä yleistää Fordin myyntiongelmia koskemaan kaikkia sähköautoja.
- Anonyymi
Joku jaksaa vain silti yleistää ja vaikka tilastot kertovat aivan valtavasta sähköautojen suosiosta.
- Anonyymi
Vasemmisto- demarit näkevät mielellään tilanteen, jossa yksityinen energianmyynti tyyliin St1 loppuu kokonaan ja ainut vaihtoehto kansalaisille on vain valtion myymä sähkö.
Toisinsanoen valtion monopoli, kuten esim. Alko on.
Kiristystä ja askel kohti tyranniaa.- Anonyymi
Myykö valtiokin sähköä ?
Ehkä, mutta minä kyllä ostan kotini jamökkini sähkön yksityisiltä sähköyhtiöistä, joita ole kilpailuttanut jo muutaman kerran.
Autoni sähkölataukset pääosin teen kotona ja mökillä kilpailuttamaan sähköyhtiön myymällä sähköllä ja ko alueen siirtoyhtön sähkösiirrolla. Kumpikaan ei ole valtion omistamia.
Matkoilla lataan milloin kenenkin lataustarjoajan sähköä. En kyllä muista enkä ole itse asiassa koskaan noteerannutkaan kenen omistamaa sähköntarjoaja on kyseessä. Muistaakseni olen saattanut ladata myös ST1:n latureilla.
Eihän ST1:n energiamyynti lopu, jos se vaan tarjoaa sitä energiaa, jolla on kysyntää. Sehän on näin yksinkertaista eikä siihen mitään poikkeuksellisia temppuja tarvita.
Kovasti tyypillistä persumaista ajattelua on tuo sinun onneton yrityksesi tehdä tästäkin sisäpoliittinen juttu siksi että se perustuu vääristyneisiin asenteisiin ja täysin vääriin tietoihin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Myykö valtiokin sähköä ?
Ehkä, mutta minä kyllä ostan kotini jamökkini sähkön yksityisiltä sähköyhtiöistä, joita ole kilpailuttanut jo muutaman kerran.
Autoni sähkölataukset pääosin teen kotona ja mökillä kilpailuttamaan sähköyhtiön myymällä sähköllä ja ko alueen siirtoyhtön sähkösiirrolla. Kumpikaan ei ole valtion omistamia.
Matkoilla lataan milloin kenenkin lataustarjoajan sähköä. En kyllä muista enkä ole itse asiassa koskaan noteerannutkaan kenen omistamaa sähköntarjoaja on kyseessä. Muistaakseni olen saattanut ladata myös ST1:n latureilla.
Eihän ST1:n energiamyynti lopu, jos se vaan tarjoaa sitä energiaa, jolla on kysyntää. Sehän on näin yksinkertaista eikä siihen mitään poikkeuksellisia temppuja tarvita.
Kovasti tyypillistä persumaista ajattelua on tuo sinun onneton yrityksesi tehdä tästäkin sisäpoliittinen juttu siksi että se perustuu vääristyneisiin asenteisiin ja täysin vääriin tietoihin.Sähköautojen latausasemia on jo niin paljon ja ’kaikkialla’, ettei huoltoasemilla ole enää minkäänlaista monopolia energian myynnissä autoilijoille. Kauppojen parkkihallit ja paikat nähtävyyksien parkkipaikat, teiden varsien kahviloiden parkkipaikat, yleiset parkkipaikat kaupungeissa, jne, jne…
Ei tarvitse erikseen lähteä huoltoasemille sähköauton ’tankkausta’ varten, kun se hoituu muun asioinnin yhteydessä sujuvasti. Ja tietysti koti- , työpaikka- ja mökkilataukset ovatkin pääosin niitä missä sähköauto ’tankataan’ .
Ei siis ihme, että huoltikset vähenevät ja ovat huolissaan tulevaisuudestaan. Nehän kun ovat riippuvaisia yhä pienenivistä polttomoottiritankkaajista. Jos huoltis ei keksi muuta liiketoimintaa kuin polttoainemyynti, niin vaikeuksia satavarmasti on tiedossa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautojen latausasemia on jo niin paljon ja ’kaikkialla’, ettei huoltoasemilla ole enää minkäänlaista monopolia energian myynnissä autoilijoille. Kauppojen parkkihallit ja paikat nähtävyyksien parkkipaikat, teiden varsien kahviloiden parkkipaikat, yleiset parkkipaikat kaupungeissa, jne, jne…
Ei tarvitse erikseen lähteä huoltoasemille sähköauton ’tankkausta’ varten, kun se hoituu muun asioinnin yhteydessä sujuvasti. Ja tietysti koti- , työpaikka- ja mökkilataukset ovatkin pääosin niitä missä sähköauto ’tankataan’ .
Ei siis ihme, että huoltikset vähenevät ja ovat huolissaan tulevaisuudestaan. Nehän kun ovat riippuvaisia yhä pienenivistä polttomoottiritankkaajista. Jos huoltis ei keksi muuta liiketoimintaa kuin polttoainemyynti, niin vaikeuksia satavarmasti on tiedossa.Tuo on taas sähköautofanaatikon typerää valehtelua. Noita latauspaikkoja ei todellakaan ole kaikkialla ja Suomessa on kymmeniä kuntia joissa ei ole yhtä ainutta julkista laturia koko kunnan alueella, ei edes 11 kW latureita. On helppoa löytää teitä, joissa on 200 km ilman mitään laturia, ei edes yhtä ainutta hidasta laturia.
"Ei siis ihme, että huoltikset vähenevät ja ovat huolissaan tulevaisuudestaan."
Miehitetyt huoltikset ovat vähentyneet jo 1990-luvulta lähtien kauan ennen sähköautojen yleistymistä eikä tuolla ole mitään tekemistä sähköautojen kanssa kuten aivoton sähköautofanaatikko koko ajan valehtelee. Edes yritykset eivät ole koskaan väittäneet lopettamisen syyksi sähköautoja. Lisäksi, jos kerran polttoaineen myynti ei kannattaisi niin miksi paikalle jätetään kylmäasema ja polttoaineiden jakelua jatketaan samalla paikalla? Huomaan, että sähköautofanaatikot vääntävät kaikki uutiset mieleisikseen, koska ovat harhaisia valehtelevia huijareita.
Itse asiassa nuo huoltoasemat olisi lopettaneet vaikka sähköautoja ei olisi olemassa.
"Nehän kun ovat riippuvaisia yhä pienenivistä polttomoottiritankkaajista. Jos huoltis ei keksi muuta liiketoimintaa kuin polttoainemyynti, niin vaikeuksia satavarmasti on tiedossa."
Ai, noista "pienenevistä" polttomoottoritankkaajista. Harhaiset sähköautoilijat kuvittelevat olevansa muka suurikin asiakasryhmä, vaikka täyssähköautoja on vain noin 5% henkillöautokannasta ja raskaassa liikenteessä sähkö on promilleluokassa. Ja ladattavat hybridit tarvitsevat polttoainetta siinä missä muutkin polttomoottorin sisältävät autot. Ladattava hybridi olisi arvoton paska romu, jos sitä ei voisi tankata ja silloin se voidaan viedä suoraan kierrätykseen. Eli tähän mennessä sähköautojen merkitys on 3-4% luokkaa huoltiksille polttoainemyynnissä eikä se selitä mitään. Kokonaistuloksessa sähköautoilijoiden merkitys on promilleluokkaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on taas sähköautofanaatikon typerää valehtelua. Noita latauspaikkoja ei todellakaan ole kaikkialla ja Suomessa on kymmeniä kuntia joissa ei ole yhtä ainutta julkista laturia koko kunnan alueella, ei edes 11 kW latureita. On helppoa löytää teitä, joissa on 200 km ilman mitään laturia, ei edes yhtä ainutta hidasta laturia.
"Ei siis ihme, että huoltikset vähenevät ja ovat huolissaan tulevaisuudestaan."
Miehitetyt huoltikset ovat vähentyneet jo 1990-luvulta lähtien kauan ennen sähköautojen yleistymistä eikä tuolla ole mitään tekemistä sähköautojen kanssa kuten aivoton sähköautofanaatikko koko ajan valehtelee. Edes yritykset eivät ole koskaan väittäneet lopettamisen syyksi sähköautoja. Lisäksi, jos kerran polttoaineen myynti ei kannattaisi niin miksi paikalle jätetään kylmäasema ja polttoaineiden jakelua jatketaan samalla paikalla? Huomaan, että sähköautofanaatikot vääntävät kaikki uutiset mieleisikseen, koska ovat harhaisia valehtelevia huijareita.
Itse asiassa nuo huoltoasemat olisi lopettaneet vaikka sähköautoja ei olisi olemassa.
"Nehän kun ovat riippuvaisia yhä pienenivistä polttomoottiritankkaajista. Jos huoltis ei keksi muuta liiketoimintaa kuin polttoainemyynti, niin vaikeuksia satavarmasti on tiedossa."
Ai, noista "pienenevistä" polttomoottoritankkaajista. Harhaiset sähköautoilijat kuvittelevat olevansa muka suurikin asiakasryhmä, vaikka täyssähköautoja on vain noin 5% henkillöautokannasta ja raskaassa liikenteessä sähkö on promilleluokassa. Ja ladattavat hybridit tarvitsevat polttoainetta siinä missä muutkin polttomoottorin sisältävät autot. Ladattava hybridi olisi arvoton paska romu, jos sitä ei voisi tankata ja silloin se voidaan viedä suoraan kierrätykseen. Eli tähän mennessä sähköautojen merkitys on 3-4% luokkaa huoltiksille polttoainemyynnissä eikä se selitä mitään. Kokonaistuloksessa sähköautoilijoiden merkitys on promilleluokkaa.Lisään... Esimerkiksi useimpien kauppojen parkkipaikalla ei ole latausmahdollisuutta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on taas sähköautofanaatikon typerää valehtelua. Noita latauspaikkoja ei todellakaan ole kaikkialla ja Suomessa on kymmeniä kuntia joissa ei ole yhtä ainutta julkista laturia koko kunnan alueella, ei edes 11 kW latureita. On helppoa löytää teitä, joissa on 200 km ilman mitään laturia, ei edes yhtä ainutta hidasta laturia.
"Ei siis ihme, että huoltikset vähenevät ja ovat huolissaan tulevaisuudestaan."
Miehitetyt huoltikset ovat vähentyneet jo 1990-luvulta lähtien kauan ennen sähköautojen yleistymistä eikä tuolla ole mitään tekemistä sähköautojen kanssa kuten aivoton sähköautofanaatikko koko ajan valehtelee. Edes yritykset eivät ole koskaan väittäneet lopettamisen syyksi sähköautoja. Lisäksi, jos kerran polttoaineen myynti ei kannattaisi niin miksi paikalle jätetään kylmäasema ja polttoaineiden jakelua jatketaan samalla paikalla? Huomaan, että sähköautofanaatikot vääntävät kaikki uutiset mieleisikseen, koska ovat harhaisia valehtelevia huijareita.
Itse asiassa nuo huoltoasemat olisi lopettaneet vaikka sähköautoja ei olisi olemassa.
"Nehän kun ovat riippuvaisia yhä pienenivistä polttomoottiritankkaajista. Jos huoltis ei keksi muuta liiketoimintaa kuin polttoainemyynti, niin vaikeuksia satavarmasti on tiedossa."
Ai, noista "pienenevistä" polttomoottoritankkaajista. Harhaiset sähköautoilijat kuvittelevat olevansa muka suurikin asiakasryhmä, vaikka täyssähköautoja on vain noin 5% henkillöautokannasta ja raskaassa liikenteessä sähkö on promilleluokassa. Ja ladattavat hybridit tarvitsevat polttoainetta siinä missä muutkin polttomoottorin sisältävät autot. Ladattava hybridi olisi arvoton paska romu, jos sitä ei voisi tankata ja silloin se voidaan viedä suoraan kierrätykseen. Eli tähän mennessä sähköautojen merkitys on 3-4% luokkaa huoltiksille polttoainemyynnissä eikä se selitä mitään. Kokonaistuloksessa sähköautoilijoiden merkitys on promilleluokkaa.Latauspaikkoja on huomattavasti enemmän kuin tankkauspaikkoja. Et kai tätä faktaa sentään kiistä?
Olen samaa mieltä, ettei sähköautoilijoiden syytä ole nuo huoltoasemakuolemat. Sitähän tuossa edellä vihjailtiin. Ei tietenkään, vaikkei sähköautoilijat niitä tarvitsekaan. Sähköautoja ei vielä ole niin paljoa, että se voisi noin vaikuttaa. Ei vaikka osuus kasvaa koko ajan.
Varmasti on kuntia, joissa ei ole julkisia latauspaikkoja ihan niinkuin kuntia, joissa ei ole polttoaineenaan jakelua. Mutta Suomessa ei ole kuntia, jossa ei olisi sähköä saatavilla.
Juu, varmastikin löytyy teitä, jossa ei löydy ainoatakaan julkista latauspaikkaa jopa 200 km:n matkalla. . Se nyt ei ole mikään ongelma sähköautoilijalle. Miksi olisi? Latausasemien sijannit ovat jatkuvasti näkyvillä joko auton omassa karttasovelluksessa tai sitten puhelinsovelluksissa. Ei siis tule yllätyksenä kenellekään, jos niin haluaa. Autoissahan on reaaliaikaisesti näkyvillä paljonko ajomatkaa on käytettävissä, näin oli jo edellisessä dieselautossanikin, joten osaan hyödyntää tuota tietoa sujuvasti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisään... Esimerkiksi useimpien kauppojen parkkipaikalla ei ole latausmahdollisuutta.
Useinpien ei varmastikaan. Harvalla pikkukaupat parkkipaikalla on. Tosin minulle läheisimman pikkukaupan parkkipaikalla sellainen löytyy, 2 kpl. Polttoainejakelupisteitä vieläkin harvemmilla.
Suurten kauppojen, puhumattakaan kauppakeskusten parkkipaikoilla niitä pääosin on. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Latauspaikkoja on huomattavasti enemmän kuin tankkauspaikkoja. Et kai tätä faktaa sentään kiistä?
Olen samaa mieltä, ettei sähköautoilijoiden syytä ole nuo huoltoasemakuolemat. Sitähän tuossa edellä vihjailtiin. Ei tietenkään, vaikkei sähköautoilijat niitä tarvitsekaan. Sähköautoja ei vielä ole niin paljoa, että se voisi noin vaikuttaa. Ei vaikka osuus kasvaa koko ajan.
Varmasti on kuntia, joissa ei ole julkisia latauspaikkoja ihan niinkuin kuntia, joissa ei ole polttoaineenaan jakelua. Mutta Suomessa ei ole kuntia, jossa ei olisi sähköä saatavilla.
Juu, varmastikin löytyy teitä, jossa ei löydy ainoatakaan julkista latauspaikkaa jopa 200 km:n matkalla. . Se nyt ei ole mikään ongelma sähköautoilijalle. Miksi olisi? Latausasemien sijannit ovat jatkuvasti näkyvillä joko auton omassa karttasovelluksessa tai sitten puhelinsovelluksissa. Ei siis tule yllätyksenä kenellekään, jos niin haluaa. Autoissahan on reaaliaikaisesti näkyvillä paljonko ajomatkaa on käytettävissä, näin oli jo edellisessä dieselautossanikin, joten osaan hyödyntää tuota tietoa sujuvasti.Suomessa on kymmeniä kuntia joissa on kylmäasemia mutta ei ainuttakaan julkista laturia, ei edes hitaita latureita. Itse tiedän monta sellaista kuntaa.
"Latauspaikkoja on huomattavasti enemmän kuin tankkauspaikkoja. Et kai tätä faktaa sentään kiistä?"
Niitä täytyykin olla enemmän, koska sähköauton lataaminen kestää kymmeniä kertoja kauemmin (hitailla latureilla jopa yli 100 kertaa kauemmin). Jos latauspaikkoja olisi yhtä paljon kuin tankkauspaikkoja niin jonot olisivat tuntien mittaisia jo nykyisellä sähköautojen määrällä. Jos sähköautoja olisi yhtä paljon kuin polttiksia ja latureita yhtä paljon kuin tankkauspaikkoja niin alle vuorokaudessa ei pääsisi edes laturille saakka.
- Anonyymi
Ford on maailman konservatiivisin autonvalmistaja.
- Anonyymi
Ongelmana on enemmänkin se, että Ford on amerikkalainen autovalmistaja ja USA:ssa ei sähköautot myy kovinkaan hyvin. Joten Fordin pitää edelleen keskittyä polttomoottoriautoihin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kysymyksiä paIstavasemmistoIaisiIIe
Mistä johtuu teidän kroonisesti negatiivinen, synkkä, katkera ja kateellinen mentaliteetti? Milloin olette viimeksi aido1173613Voi itku! Sanna Marinilla EI OLLUT mitään tekemistä jäänmurtajakauppojen kanssa
Miten tässä näin kävi? Sanna-kultti paniikissa.313129Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin
Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin, Ähtärin eläinpuisto tiedottaa. Yritykset ovat t1352670En välttämättä koskaan aikaisemmin tosissani uskonut mihinkään sielunkumppanuuteen ym
Ennen kuin tapasin sinut. Oudointahan tässä on että ollaan tiedetty toisemme kuitenkin vuosia ja enemmän vuosia, mutta v152203Ikävä sua j-mies!
Enkä oikeesti ymmärrä miksi. Eihän me tunneta ees kovin hyvin. Mut haluaisin sun kanssa jotain säätöä sit kai vaan 🫦142082Jäänmurtajan kauppa oli kuin olikin SANNA MARININ ansiota
"Lähteiden mukaan Trump käytännössä päätti asiasta 2. lokakuuta 2019, jolloin Washingtonissa juhlistettiin Yhdysvaltain2032060- 361995
- 1201850
- 291821
- 351804