Morjens, Usko Toivonen.
Me molemmat tiedämme, että sinä yhdessä toisessa ketjussa viittaat "korvasyyhyopilla" siihen, MITÄ MINÄ JULISTAN.
Me molemmat tiedämme senkin, että minä julistan AINOASTAAN TÄTÄ:
"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa",
eli sovituksen sanaa.
Kirjoitin tuossa samaisessa ketjussa:
"Kun Usko Toivonen puolustaa 'Raamatun ilmoitusta' väittäessään, että SOVITUKSEN SANA ON KORVASYYHYOPPI, hän ei suinkaan puolusta Raamatun ilmoitusta vaan VASTUSTAA SITÄ"
ja sinä vaadit minua esittämään suoran lainauksen, jossa kirjoitat noin.
Minä vastasin siihen, että minä en julista mitään muuta kuin sovituksen sanaa, ja nimenomaan minun julistukseni sinä olet nimennyt korvasyyhyopiksi, joten tuo väite pitää paikkansa, koska et kykene osoittamaan minun julistavan mitään muuta.
Tällä ei tietenkään ollut sinun kieroutuneeseen mieleesi mitään vaikutusta, vaan sinä väitit minua valehtelijaksi.
Ei voi oikein muuta ajatella kuin että sinun on oltava joko tyhmä kuin saapas tai sitten parantumattoman kiero.
Jos Ilta-Sanomat otsikoi juttunsa: "Alexander Stubb kävi Yhdysvalloissa", ja minä referoin otsikon toteamalla, että Suomen pressa kävi Jenkeissä, sinun mielestäsi kyseessä olisi varmaan valhe, koska en missään kohtaa mainitse Alexander Stubbia enkä Yhdysvaltoja.
Idiootti.
Usko Toivosen viimeisin valhe
15
198
Vastaukset
Olen avannut ihan Sinua varten
keskustelun
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19091906/uusi-luomus-kristuksessa
Kävin avauksessani läpi
yhtenäisen katkelman
(2 Kor 5:17 - 6:3)
ja tulen jatkamaan tuosta kohdasta eteenkinpäin.
Sinua Siunaten
k- Anonyymi
Teidän infernalistien katkelmat ovat teidän sianpaskaoppinne säätämiä.
Esittämäsi katkelma ei ole yhtenäinen, koska
a) se lähtee liikkeelle väärästä kohdasta, ja koska
b) mitään, mikä sisältää ristiriidan, ei voi luonnehtia yhtenäiseksi (paitsi infernalismissa).
Katkelman tulisi alkaa kohdasta 2 Kor. 5:14.
Mutta koska te olette infernalisteja, teidän oppinne, joka on isästä perkeleestä, ohjaa teidät kuin robotit hylkimään juuri niitä jakeita, jotka paljastaisivat infernalismin onttouden ja valheellisuuden.
Jae 14 paljastaa, että Kristuksen kuollessa kuoli koko Aadamista lähtöisin oleva ihmiskunta. Sellaista ihmiskuntaa, jonka olisi voinut ajatella olevan tuomion alainen, ei ole olemassa. Se (eli me kaikki) sai jo kuolemantuomionsa, jonka se (eli me kaikki) kärsi(mme) yhdessä Jeesuksen kanssa ristillä.
Koska ja kun sinä jätät tämän koko maailmanhistorian tärkeimmän tapahtuman kuvauksen pois, koko sinun hankkeeltasi putoaa pohja - sinun "katkelmasi" lepää tyhjän päällä. Juuri sen jakeen, ajatuksen ja sanoman, jolla Paavali KÄYNNISTÄÄ tuon luvun loppuosan ja jolla hän sen pohjustaa ja johon Hänen KOKO EVANKELIUMINSA PERUSTUU, sinä jätät pois.
Tämä poisjättö paljastaakin sitten koko hankkeen (kenties tahattoman, robottiohjauksella tapahtuvan) päämäärän: ristin sanoman häivyttämisen.
Kyseisessä luvussa on nimittäin toinenkin jae, joka KESKITTYY RISTIIN JA AINOASTAAN RISTIIN: jae 19, jossa on Paavalin koko evankeliumi kiteytettynä ja joka on täydellisessä synkroniassa jakeen 14 kanssa.
Ja juuri NÄIDEN KAHDEN JAKEEN häivyttämiseen tuo ennalta valitsemasi jaeryppään a) käynnistäminen vasta tuosta kohtaa ja b) sen nimeäminen "katkelmaksi" (tai saviseutulaisen ja Usko Toivosen tapa nimetä se "asiayhteydeksi") tähtää. Ajatus on oletettavasti tämä: "katkelma" katkelmana on se, joka määrää, kuinka tuon luvun 5 loppupuoliskon sanoma tule lukea ja tulkita, koskapa "katkelma" on jotain enemmän kuin yksittäinen jae. Katkelmassa on "enemmän informaatiota" kuin yksittäisessä jakeessa. Siksi katkelma selittää paremmin, mistä hommassa on oikein kyse.
Tässä voisi olla jokin tolkku, jos te sianpaskaopin julistajat kykenisitte tämän sianpaskahankkeenne keskellä tai sen päätteeksi selittämään, mitä jae 19 sellaisenaan - tai vaikkapa nyt sitten tuon katkelman osasena tahi "asiayhteydessään" - TARKOITTAA.
Voisi nimittäin kuvitella, että kun "asiayhteydestä" ruvetaan päättämään eli sitä ryhdytään muodostamaan/laatimaan, tätä tehtäessä otettaisiin huomioon KAIKKI katkelman jakeet, kun kerran juuri nuo jakeet katkelmaan kuuluvat.
Mutta kuinka sianpaskaoppimestarit tässä kohtaa toimivat?
Jostain syystä juuri niin, että jaetta 19 ei huomioida lainkaan vaan se jätetään blancoksi - sillä ei ole lainkaan roolia katkelman/asiayhteyden merkitystä/viestiä muodostettaessa, ja kun tuo merkitys on saatua päätettyä, se jatkaa olemassaolemattomuuttaan - kukaan ei suostu selittämään, MITÄ SE TARKOITTAA. Se on häivytetty, pimitetty. Lakkautettu. Sianpaskaopin julistajat eivät uskalla sitä sentään täysin poistaa, koska se nyt sentään seisoo Raamatun lehdillä, mutta se on tällä asiayhteyshevonpaskalla kyllä vaiennettu täydellisesti.
Yhtenäisyysväittämäsi romahtaa lisäksi ao. kohdassa.
Raamatun 33/38 suomennoksessa jakeet 19 ja 20 kuuluvat:
5:19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja SOVITTI maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
5:20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: ANTAKAA SOVITTAA itsenne Jumalan kanssa.
Näiden jakeiden välillä on huutava ristiriita. Jos Jumala sovitti jo koko maailman itsensä kanssa, ei ole enää ketään, jonka tarvitsisi antaa sovittaa itsensä Jumalan kanssa, ja jos taas joku ON sovituksen tarpeessa, silloin Jumala ei sovittanut MAAILMAA itsensä kanssa.
Tämän ristiriidan olemassaoloa te sianpaskopin julistajat ette suostu tunnustamaan (koska "Raamatussa ei ole ristiriitoja"), ja osasyy tälle on se, että jos te olisitte totuudellisia ja tunnustaisitte ristiriidan olemassaolon, saattaisi paljastua, että se ei ole suinkaan jae 19, jonka osalta tuon suomennoskatkelma falskaa, vaan suomennos menee vinoon jossain muualla.
Rikoksenne on kaksinkertainen: voidaksenne häivyttää jakeen 19 teidän on häivytettävä myös ristiriita jakeen 19 ja 20 välillä. Te peittelette valheen valheella.
Kun ajattelen, että Kristuksen nimessä tehdään jotain tällaista, en voi tulla muuhun tulokseen, että se Kristus, johon te uskott, ei ole se Kristus, jossa Jumala oli ja jjossa Jumala sovitti maailman itsensä kanssa, vaan joku toinen.
Mutta mitään keskustelua ei pääse edes syntymään, koska teidät on hypnotisoinut jokin voima/taho, joka ei voi sietää sitä, että ne Raamatun jakeet, jotka kohdistuvat ristin tapahtumaan ja vain siihen, saisivat huomiota osakseen - tuo taho haluaa HÄIVYTTÄÄ juuri nuo jakeet.
- Anonyymi
Keskustelun aloittajalla on pakkomielle.
Ei kestä arvostelua. Vaikka kaikki pitää arvostella.- Anonyymi
Onko tämä lausahduksesi tarkoitettu jonkinlaiseksi itsehäpäisyperformanssiksi, jonka pitäisi naurattaa? Löydätkö tästä kommentistani hymiöitä?
- Anonyymi
>> Jos Ilta-Sanomat otsikoi juttunsa: "Alexander Stubb kävi Yhdysvalloissa", ja minä referoin otsikon toteamalla, että Suomen pressa kävi Jenkeissä, sinun mielestäsi kyseessä olisi varmaan valhe, koska en missään kohtaa mainitse Alexander Stubbia enkä Yhdysvaltoja. <<
😂 Tällaista esiintyy paljon näillä palstoilla. Jotkut eivät tajua Raamattua lainkaan, jos saman asian sanoo omin sanoin, eikä käytä suoria lainauksia Raamatusta.
Onpa täällä sellaisiakin, jotka eivät tajua mitään muuta kuin Jeesuksen puheita eli jos ei Jeesus suoraan ole jostain asiasta Raamatussa puhunut vurosanoin, se ei ole totta näiden ihmisten mukaan. No siinä saa kyllä riipiä Raamatun aika ohueksi, jos vaan Jeesuksen suorat vuorosanat sieltä uskoo. Ja se kertoo aika vahvasti siitä, ettei tajua Raamatusta juuri mitään, kuten sitä, kuka Herra jo VTssa puhui. - Anonyymi
Jaa, mun mielestä UT kommentit ovat tarkoituksellisen mitäänsanomattomia. Hän pelkää sanoa asioita. Eli on viisas. Herran pelko on viisauden alku.
Aikaa myöten hänestä tulee tosi viisas. Ehkä juuri teidän kritiikkinne ansiosta?
Ymmärrys on eri asia kuin viisaus. Viisauden lisäksi pitää hankkia ymmärrystä jota saa Koraania lukemalla. Ymmärryksen jälkeen pitää sijoittaa tietoon. Joko Intiasta tai tieteestä saatavaan.
UT viisaus siis syventyköön ymmärryksen ja tiedon avulla jos Herra suo! - Anonyymi
Vastine aloitukseen ja aloittajan väittämään.
>> "Kun Usko Toivonen puolustaa 'Raamatun ilmoitusta' väittäessään, että SOVITUKSEN SANA ON KORVASYYHYOPPI, hän ei suinkaan puolusta Raamatun ilmoitusta vaan VASTUSTAA SITÄ" >>
Tuo ei pidä paikkaansa, vaan korvasyyhyopista olen kirjoittanut alkaen siitä kohdaltasi todistavasta aloituksestasi:
>> Apt. 26:18 vs. 2 Kor. 5:19 - kumman valitset?
Anonyymi-ap 2025-07-30 13:32:24
Apt. 26:18 ja 2 Kor. 5:19.
Siinä sitä on kaksi napakkaa Raamatun jaetta. Jos ne lukee 33/38 Raamatusta ja tulkitsee ne kirjaimellisesti, molemmat eivät voi pitää paikkaansa. >>
Mitä on korvasyyhy?
Sen määritelmä perustuu Raamatun ilmoitukseen Paavalin kirjoittaman Timoteuksen kirjeen kautta.
Lainaus Wikisanakirjasta, korvayyyhy.
" (Raamattu, kuvaannollisesti) se että halutaan kuulla jotakin sanottavan oman mielen mukaisesti (sen sijasta mitä olisi oikein sanoa)
Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia. (2. Tim. 4. / 1933/38)"
Oma mieli siis vaikuttaa korvasyyhyn, ei Raamatun ilmoitus.
Oma mieli toimii silloin juurikin, kuten aloituksesi ( 30.07.2025) todistaa.
" Oman mielen mukaisesti (sen sijasta mitä olisi oikein sanoa)"
Sama ilmenee itseasiassa myös kaikista viimeaikaisista aloituksistasi ja kommentoinnestasi toisten tekemiin aloituksiin.
Korvasyyhy ilmenee myös sellaisten opettajien haalimisesta, jotka korvasyyhyä tukevat.
Pelastuksen evankeliumin, totuuden sanan ja sydämen uskon puolesta.
Usko Toivonen- Anonyymi
Yllätys ylläätys!
Usko "Nilkki" Toivonen vaihtoi puheenaihetta. :D
Hei Usko, puhutaanko taas sovituksesta, niin sinä pääset vaihtamaan puheenaiheen vanhurskautukseksi?
:D :D :D
Jos on kaksi SUOMENNETTUA Raamatun jaetta, joista toisessa väitetään
a) synnit saadun anteeksi Jeesuksen ristinkuoleman hetkellä ja toisessa
b) uskoontulon hetkellä,
eikä tässä sinun mielestäsi vallitse kronologinen ristiriita? - Anonyymi
Sulle kun "Raamattu" tarkoittaa milloin suomennosta, milloin jotain englanninkielistä käännöstä, mutta ei koskaan sitä koineekreikankielistä, alkuperäistä versiota.
Joten se, että sä kehtaat puhua "Raamatusta" ylipäätään yhtään mitään, on minusta lähinnä groteskia pilaa.
Sinä olet vähän sellainen klovni. Toki vastenmielinen etkä millään tavoin hauska, mutta jonkin sortin klovni joka tapauksessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yllätys ylläätys!
Hei Usko, puhutaanko taas sovituksesta, niin sinä pääset vaihtamaan puheenaiheen vanhurskautukseksi?
b) uskoontulon hetkellä,
eikä tässä sinun mielestäsi vallitse kronologinen ristiriita?1Pietarin kirje:
4:4 Sentähden he oudoksuvat sitä, ettette juokse heidän mukanansa samaan riettauden lätäkköön, ja herjaavat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yllätys ylläätys!
b) uskoontulon hetkellä,
eikä tässä sinun mielestäsi vallitse kronologinen ristiriita?joka häntä herjattaessa ei herjannut takaisin, joka kärsiessään ei uhannut, vaan jätti asiansa sen haltuun, joka oikein tuomitsee,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
joka häntä herjattaessa ei herjannut takaisin, joka kärsiessään ei uhannut, vaan jätti asiansa sen haltuun, joka oikein tuomitsee,
Jeesus oli tässä suhteessa kyllä poikkeuksellinen ihminen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1Pietarin kirje:
4:4 Sentähden he oudoksuvat sitä, ettette juokse heidän mukanansa samaan riettauden lätäkköön, ja herjaavat.Juuda kirjoittaa kirjeessään kaltaisistasi, jotka kääntävät Jumalan armon irstaudeksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yllätys ylläätys!
b) uskoontulon hetkellä,
eikä tässä sinun mielestäsi vallitse kronologinen ristiriita?Kuten on ollut puhetta aiemmin, niin toistan se yhä uudelleen:
Ei ole mitään ristiriitaa.
Jeesuksen lähetyskäskyssä, Paavalin palvekseensa ottamisessa on järjestys ilmoitettu:
15 Niin minä sanoin: 'Kuka olet, herra?' Ja Herra sanoi: 'Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
16 Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn.
17 Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.' ( Apt 26)
- Kääntymys pimeydestä valkeuteen ja s:nan vallasta Jumalan tykö.
- Uskomalla Jeesukseen synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.
Ilman kääntymystä ei ole myöskään syntien anteeksi saamista.
Vrt. lähetyskäsky Luukkaan mukaan.
45 Silloin hän avasi heidän ymmärryksensä käsittämään kirjoitukset.
46 Ja hän sanoi heille: "Niin on kirjoitettu, että Kristus oli kärsivä ja kolmantena päivänä nouseva kuolleista,
47 ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.
48 Te olette tämän todistajat. ( Luuk 24)
Sovituksen sana ei ole ilmoitusasia, vaan se on Jumalan voima, mikä saa aikaan kääntymyksen osassa sen kuulijoita, siinä Jumala kehoittaa ja Kristus pyytää kääntymykseen.
Jos entinen elämäntapa jatkuu, niin se on todistus kääntymättömyydestä, Jumalan kutsun hylkäämisestä.
Synnin palvelemin loppuu Jumalan kehoituksesta ja Kristuksen pyynnöstä, kääntymyksen kautta, ei ilman kääntymystä.
Jos sovituksen sana ei ole vaikuttanut kääntymystä, niin toki se näkyy, lihan teot ovat ilmeiset.
Mikä on siis järjestys?
9 Paljoa ennemmin me siis nyt, kun olemme vanhurskautetut hänen veressään, pelastumme hänen kauttansa vihasta.
10 Sillä jos me silloin, kun vielä olimme Jumalan vihollisia, tulimme sovitetuiksi hänen kanssaan hänen Poikansa kuoleman kautta, paljoa ennemmin me pelastumme hänen elämänsä kautta nyt, kun olemme sovitetut;
11 emmekä ainoastaan sovitetut, vaan vieläpä on Jumala meidän kerskauksemme meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, jonka kautta me nyt olemme sovituksen saaneet. ( Room 5)
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuten on ollut puhetta aiemmin, niin toistan se yhä uudelleen:
Ei ole mitään ristiriitaa.
Jeesuksen lähetyskäskyssä, Paavalin palvekseensa ottamisessa on järjestys ilmoitettu:
15 Niin minä sanoin: 'Kuka olet, herra?' Ja Herra sanoi: 'Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
16 Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn.
17 Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.' ( Apt 26)
- Kääntymys pimeydestä valkeuteen ja s:nan vallasta Jumalan tykö.
- Uskomalla Jeesukseen synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.
Ilman kääntymystä ei ole myöskään syntien anteeksi saamista.
Vrt. lähetyskäsky Luukkaan mukaan.
45 Silloin hän avasi heidän ymmärryksensä käsittämään kirjoitukset.
46 Ja hän sanoi heille: "Niin on kirjoitettu, että Kristus oli kärsivä ja kolmantena päivänä nouseva kuolleista,
47 ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.
48 Te olette tämän todistajat. ( Luuk 24)
Sovituksen sana ei ole ilmoitusasia, vaan se on Jumalan voima, mikä saa aikaan kääntymyksen osassa sen kuulijoita, siinä Jumala kehoittaa ja Kristus pyytää kääntymykseen.
Jos entinen elämäntapa jatkuu, niin se on todistus kääntymättömyydestä, Jumalan kutsun hylkäämisestä.
Synnin palvelemin loppuu Jumalan kehoituksesta ja Kristuksen pyynnöstä, kääntymyksen kautta, ei ilman kääntymystä.
Jos sovituksen sana ei ole vaikuttanut kääntymystä, niin toki se näkyy, lihan teot ovat ilmeiset.
Mikä on siis järjestys?
9 Paljoa ennemmin me siis nyt, kun olemme vanhurskautetut hänen veressään, pelastumme hänen kauttansa vihasta.
10 Sillä jos me silloin, kun vielä olimme Jumalan vihollisia, tulimme sovitetuiksi hänen kanssaan hänen Poikansa kuoleman kautta, paljoa ennemmin me pelastumme hänen elämänsä kautta nyt, kun olemme sovitetut;
11 emmekä ainoastaan sovitetut, vaan vieläpä on Jumala meidän kerskauksemme meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, jonka kautta me nyt olemme sovituksen saaneet. ( Room 5)
Usko ToivonenTapahtui eräänä yönä, että enkeli Gabriel ilmestyi Usko Toivoselle ja sanoi tälle:
"Olen saanut tehtäväkseni lähettää sinut ajassa taaksepäin jutustelemaan vanhan Paavalin kanssa."
Usko Toivonen sanoi hämillään siihen: "Millä kielellä me oikein keskustelemme?"
Gabriel: "Koska sinä tunnet niin syvää vastenmielisyyttä alkukielistä Raamattua kohtaan, teemme niin, että keskustelette suomeksi. Paavali saa suomen kielen taidon. Te keskustelette mieliaiheestasi 'Raamatun ilmoituksesta'."
Ja humpsista, Usko Toivonen tupsahti Paavalin eteen.
Paavali: "No mitä mies? Mitä mielen päällä?"
Usko Toivonen: "Gabriel lähetti minut tänne keskustelemaan Raamatun ilmoituksesta--"
Paavali: "Tanakista siis?"
Usko Toivonen: "Eikun, tuota, Uudesta testamentista."
P: "Mikä se semmoinen on?"
Usko Toivonen: "Vähän niin kuin Tanak, mutta siihen on koottu sinun kirjeitäsi, Pietarin, Johanneksen, Jaakobin ja Juudan kirjeet, Matteuksen, Markkuksen ja Luukaksen ja Johanneksen evankeliumikertomukset, Johanneksen ilmestys sekä Luukkaan kirjoittama Apostolien teot, jossa kuvataan lähinnä sinun saarnamatkojasi."
P: "No jopas nyt. Mitä siitä?"
Usko Toivonen: "No kun sellaisia, jotka aiheuttavat aiheuttaa hämmennystä väittämällä, että tässä kootussa Uudessa testamentissa on ristiriitoja."
P: "Esimerkiksi?"
Usko Toivonen: "No väitetään esimerkiksi, että toisen korinttolaiskirjeesi sovituksesta kertovan jakeen ja sinun Agrippan edessä pitämäsi puheen välillä vallitsee ristiriita."
P: "No ei vallitse."
Usko Toivonen: "Sitähän minäkin. Sinä kun selvästi sanot, että Jeesus lähetti sinut avaamaan pakanoiden silmät, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla Jeesukseen synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa."
P: "Anteeksi kuinka??!!"
Usko Toivonen: "Niin, sinähän sanoit - --"
P: "No en varmasti sanonut!
Minä sanoin: 'ἀνοῖξαι ὀφθαλμοὺς αὐτῶν τοῦ ἐπιστρέψαι ἀπὸ σκότους εἰς φῶς καὶ τῆς ἐξουσίας τοῦ Σατανᾶ ἐπὶ τὸν θεόν τοῦ λαβεῖν αὐτοὺς ἄφεσιν ἁμαρτιῶν καὶ κλῆρον ἐν τοῖς ἡγιασμένοις πίστει τῇ εἰς ἐμέ'!
Etkö ymmärrä, että 'τοῦ λαβεῖν αὐτοὺς ἄφεσιν ἁμαρτιῶν' ei suinkaan tarkoita syntien anteeksisaamista!
Synnithän annettiin kaikille anteeksi Jeesuksen antaessa henkensä, kuten kirjoitin korinttolaiskirjeessä: 'ὡς ὅτι θεὸς ἦν ἐν Χριστῷ κόσμον καταλλάσσων ἑαυτῷ, μὴ λογιζόμενος αὐτοῖς τὰ παραπτώματα αὐτῶν, καὶ θέμενος ἐν ἡμῖν τὸν λόγον τῆς καταλλαγῆς'!
Tuo 'τοῦ λαβεῖν αὐτοὺς ἄφεσιν ἁμαρτιῶν' tarkoittaa sitä, että Jeesukseen uskomalla ihmisen ymmärrys AVAUTUU TUOLLE ANTEEKSIANTAMUKSELLE, JOKA ON JO TOTTA KAIKKIEN KOHDALLA!"
Usko Toivonen: "Mutta kun suomennoksessa sanotaan sinun sanoneen - -"
P: "Milloin tämä suomennos, johon sinä tunnut takertuvan, on tehty?"
Usko Toivonen: "Vuonna 1938 - -"
P: "Melkein 1900 vuotta myöhemmin kuin minä sanoin nuo sanat! Kumpaa sinä oikein uskot, minua vai tuota suomennosta!? Onko teillä käsillänne tämä niin sanottu Uusi testamentti kreikaksi???"
Usko Toivonen: "No on mutta - -"
P: "No miksi ihmeessä ette selvitä asioita SIELTÄ, jottei tarvitsisi rimpuilla tällaisten seikkojen kanssa. Se olet sinä, joka olet törppö tässä asiassa. Siinähän VALLITSEE ilmiselvä ristiriita; ei Jumala anna syntejä anteeksi useampaan kertaan. Hän otti jo pois koko maailman syntivelan Poikansa ristillä. Häpeä, jukuripää!"
Usko Toivonen: "Minä tiedän nämä asiat PAREMMIN KUIN SINÄ! Kyllä suomentajat ovat suomentaneet tuon kohdan OIKEIN! Painu SINÄ hornan tuuttiin!"
Ja humpsista, niin Usko Toivonen palasi nykypäivään ja jatkoi ah-niin-raamatullista elämäänsä puolustaen päivittäin uskollisesti "Raamatun ilmoitusta" ja vakuuttaen itselleen, kuinka hän ei suinkaan nojaudu omaan ymmärrykseensä, vaan Jumalan kirjoitettuun sanaan.
Sen pituinen se.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra haluaa muuttaa
maahanmuuttopolitiikkaa. Me suomalaiset halutaan, että Riikka Purra muuttaa pois suomesta eikä tuu ikinä takas....23810256Onnea Riikka! Työttömyys aste on nyt täysi kymppi!
🎯 💪 Kiitoksia Riikalle ansiokkaasta työstä Suomen kansantalouden tuhoamisessa. V.Putin suljetun rajan tuolla puolen664803Hyvällä tuurilla Suomen väkiluku nousee 7 miljoonaan
Vuoteen 2050 mennessä, mikäli onnistumme maahanmuuttopolitiikassa hyvin. Näin analysoi väestötieteen tohori Hiilamo. ht1544233Riikka jytkytti työttömyyden uuteen ennätykseen!
Erinomaista työtä jälleen kerran irvistelevältä saksiniekalta. ”Yhtä korkeaa työttömyysastetta ei löydy työvoimatutkimu1554173- 2264162
Päivän Riikka: Valmet Automotive aloittaa jättimäiset muutosneuvottelut
😭😭😭😭😭😭😭 Tämäkin vielä, Brutukseni. Että ei olisi Suomen historian pahimmat työttömyysluvut riittäneet, niin Riik783355Sebu Tynkkynen vaatii Ulkopoliittisen instituutin rahoituksen leikkaamista
kun UPI:n tutkija kritisoi Tynkkystä, Mikä Trump tuo Tynkkynen oikein luulee olevansa? https://www.iltalehti.fi/politi122816Keskisarja kiihotti persuja kansanryhmää vastaan
Rikoksen vakavuutta lisää se, että Keskisarja toimii eduskuntapuolueen puheenjohtajana, jonka puheilla on enemmän painoa302719Mercedes-Benzille riitti Suomen äärioikeistohallitus
Tästä jo pari vuotta sitten varoiteltiin, että kaikki ulkomaalaiset investoijat poistuvat fasistipersujen myötä tukemast42662Kolmepäiväinen työviikko on kulman takana
Zoomin toimitusjohtajan mukaan tekoäly alkaa olla monissa työtehtävissä niin tehokas, että ihmiset voivat pudottaa työpä12565