Usko Toivonen ja Paavali

Anonyymi-ap

Tapahtui eräänä yönä, että enkeli Gabriel ilmestyi Usko Toivoselle ja sanoi tälle:
"Olen saanut tehtäväkseni lähettää sinut ajassa taaksepäin jutustelemaan vanhan Paavalin kanssa."

Usko Toivonen sanoi hämillään siihen: "Millä kielellä me oikein keskustelemme?"

Gabriel: "Koska sinä tunnet niin syvää vastenmielisyyttä alkukielistä Raamattua kohtaan, teemme niin, että keskustelette suomeksi. Paavali saa suomen kielen taidon. Te keskustelette mieliaiheestasi 'Raamatun ilmoituksesta'."

Ja humpsista, Usko Toivonen tupsahti Paavalin eteen.

Paavali: "No mitä mies? Mitä mielen päällä?"

Usko Toivonen: "Gabriel lähetti minut tänne keskustelemaan Raamatun ilmoituksesta--"

Paavali: "Tanakista siis?"

Usko Toivonen: "Eikun, tuota, Uudesta testamentista."

P: "Mikä se semmoinen on?"

Usko Toivonen: "Vähän niin kuin Tanak, mutta siihen on koottu sinun kirjeitäsi, Pietarin, Johanneksen, Jaakobin ja Juudan kirjeet, Matteuksen, Markkuksen ja Luukaksen ja Johanneksen evankeliumikertomukset, Johanneksen ilmestys sekä Luukkaan kirjoittama Apostolien teot, jossa kuvataan lähinnä sinun saarnamatkojasi."

P: "No jopas nyt. Mitä siitä?"

Usko Toivonen: "No kun sellaisia, jotka aiheuttavat aiheuttaa hämmennystä väittämällä, että tässä kootussa Uudessa testamentissa on ristiriitoja."

P: "Esimerkiksi?"

Usko Toivonen: "No väitetään esimerkiksi, että toisen korinttolaiskirjeesi sovituksesta kertovan jakeen ja sinun Agrippan edessä pitämäsi puheen välillä vallitsee ristiriita."

P: "No ei vallitse."

Usko Toivonen: "Sitähän minäkin. Sinä kun selvästi sanot, että Jeesus lähetti sinut avaamaan pakanoiden silmät, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla Jeesukseen synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa."

P: "Anteeksi kuinka??!!"

Usko Toivonen: "Niin, sinähän sanoit - --"

P: "No en varmasti sanonut!

Minä sanoin: 'ἀνοῖξαι ὀφθαλμοὺς αὐτῶν τοῦ ἐπιστρέψαι ἀπὸ σκότους εἰς φῶς καὶ τῆς ἐξουσίας τοῦ Σατανᾶ ἐπὶ τὸν θεόν τοῦ λαβεῖν αὐτοὺς ἄφεσιν ἁμαρτιῶν καὶ κλῆρον ἐν τοῖς ἡγιασμένοις πίστει τῇ εἰς ἐμέ'!

Etkö ymmärrä, että 'τοῦ λαβεῖν αὐτοὺς ἄφεσιν ἁμαρτιῶν' ei suinkaan tarkoita syntien anteeksisaamista!

Synnithän annettiin kaikille anteeksi Jeesuksen antaessa henkensä, kuten kirjoitin korinttolaiskirjeessä: 'ὡς ὅτι θεὸς ἦν ἐν Χριστῷ κόσμον καταλλάσσων ἑαυτῷ, μὴ λογιζόμενος αὐτοῖς τὰ παραπτώματα αὐτῶν, καὶ θέμενος ἐν ἡμῖν τὸν λόγον τῆς καταλλαγῆς'!

Tuo 'τοῦ λαβεῖν αὐτοὺς ἄφεσιν ἁμαρτιῶν' tarkoittaa sitä, että Jeesukseen uskomalla ihmisen ymmärrys AVAUTUU TUOLLE ANTEEKSIANTAMUKSELLE, JOKA ON JO TOTTA KAIKKIEN KOHDALLA!"

Usko Toivonen: "Mutta kun suomennoksessa sanotaan sinun sanoneen - -"

P: "Milloin tämä suomennos, johon sinä tunnut takertuvan, on tehty?"

Usko Toivonen: "Vuonna 1938 - -"

P: "Melkein 1900 vuotta myöhemmin kuin minä sanoin nuo sanat! Kumpaa sinä oikein uskot, minua vai tuota suomennosta!? Onko teillä käsillänne tämä niin sanottu Uusi testamentti kreikaksi???"

Usko Toivonen: "No on mutta - -"

P: "No miksi ihmeessä ette selvitä asioita SIELTÄ, jottei tarvitsisi rimpuilla tällaisten seikkojen kanssa. Se olet sinä, joka olet törppö tässä asiassa. Siinähän VALLITSEE ilmiselvä ristiriita; ei Jumala anna syntejä anteeksi useampaan kertaan. Hän otti jo pois koko maailman syntivelan Poikansa ristillä. Häpeä, jukuripää!"

Usko Toivonen: "Minä tiedän nämä asiat PAREMMIN KUIN SINÄ! Kyllä suomentajat ovat suomentaneet tuon kohdan OIKEIN! Painu SINÄ hornan tuuttiin!"

Ja humpsista, niin Usko Toivonen palasi nykypäivään ja jatkoi ah-niin-raamatullista elämäänsä puolustaen päivittäin uskollisesti "Raamatun ilmoitusta" ja vakuuttaen itselleen, kuinka hän ei suinkaan nojaudu omaan ymmärrykseensä, vaan ainoastaan Jumalan kirjoitettuun sanaan.

Sen pituinen se.

34

239

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

>> Uudesta testamentista." P: "Mikä se semmoinen on?" <<

Paavali kyllä tiesi mikä "Uusi Testamentti" on, koska se on hepreaksi uusi liitto, josta Kirjoitukset eli VT ennusti, sanoen:

Jer. 31:31
      Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton (hepr. brit chadasha, suomeksi käytämme nimitystä Uusi Testamentti).

Lisäksi uuden liiton kirjeet kiersivät seurakunnasta toiseen, joten UTn kirjoituksia on ollut jo alkuaikoina kirjallisena olemassa, vaikka niitä ei vielä oltukaan koottu kokonaisuudeksi kansien väliin. Tämä selviää UTsta, mm.:

Kol. 4:16
      kun tämä kirje on luettu teille, niin toimittakaa, että se luetaan Laodikeankin seurakunnassa ja että myös te luette Laodikeasta tulevan kirjeen.

• Anonyymi

Tuota, ei hän kyllä tiiennyt, koska Uusi testamentti nykymuodossaan kanonisoitiin vasta 300-luvulla. Mitään Uudeksi testamentiksi nimettyä kirjoitusten kokoelmana ei ollut Paavalin aikaan vielä olemassa.

Älä sekoita asioita tahallasi tai tyhmyyttäsi tai siksi, että yrität antaa itsestäsi kovin oppineen kuvan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuota, ei hän kyllä tiiennyt, koska Uusi testamentti nykymuodossaan kanonisoitiin vasta 300-luvulla. Mitään Uudeksi testamentiksi nimettyä kirjoitusten kokoelmana ei ollut Paavalin aikaan vielä olemassa.

Älä sekoita asioita tahallasi tai tyhmyyttäsi tai siksi, että yrität antaa itsestäsi kovin oppineen kuvan.

>> Uusi testamentti nykymuodossaan kanonisoitiin vasta 300-luvulla. Mitään Uudeksi testamentiksi nimettyä kirjoitusten kokoelmana ei ollut Paavalin aikaan vielä olemassa. <<

Mikä tässä lauseessani ei mennyt jakeluusi:

"Uuden liiton kirjeet kiersivät seurakunnasta toiseen, joten UTn kirjoituksia on ollut jo alkuaikoina kirjallisena olemassa, vaikka niitä ei vielä oltukaan koottu kokonaisuudeksi kansien väliin."

Älä sekoita asioita tahallasi tai tyhmyyttäsi tai siksi, että yrität antaa itsestäsi kovin oppineen kuvan, sopii hyvin itseesi.

• Anonyymi

Keskustelun aloittajalla on pakkomielle.

• Anonyymi

Äidilläs oli pakkomielle kun sinua teki.

• Anonyymi

Eikö keskustelun aloittajalla ole lakia sydämessään?

Hep8:8 Sillä moittien heitä hän sanoo: "Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton,
      8:9 en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sillä he eivät pysyneet minun liitossani, ja niin en minäkään heistä huolinut, sanoo Herra.
      8:10 Sillä tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän mieleensä, ja kirjoitan ne heidän sydämiinsä, ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
      8:11 Ja silloin ei enää kukaan opeta kansalaistaan eikä veli veljeään sanoen: 'Tunne Herra'; sillä he kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut.
      8:12 Sillä minä annan anteeksi heidän vääryytensä enkä enää muista heidän syntejänsä."

• Anonyymi

Vasta tulevaisuudessa Henki vuodatetaan kaiken lihan ylle. Ei se aika ole vielä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vasta tulevaisuudessa Henki vuodatetaan kaiken lihan ylle. Ei se aika ole vielä.

Kyllä Paavali puhuu uuden liiton uudestisyntyneistä kristityistä.

• Anonyymi

Missä raato on, sinne kotkat kokoontuu.

Ei Jumala ole kuollut eikä mitään testamentteja tehnyt.

1. Tim. 6:16

Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen.

• Anonyymi

Aloittaja puhuu aidan- seipäistä ja toivonen - koko aidasta.

Tottakai- aidan seipäät tuli valmiiksi Golgatalla, sijaisuhri- siitähän muisto---ateria on.

Uskomalla siihen, näen mistä Toivonen puhuu- tässä hetkessä on syntyneet ihmiset, joilla on taipumus syntiin, ja lapsuudesta saa vaikka Toivosen perheessä opetuksen- tulkitsen sen näin, niin hän opettaa, kun synti tulee synniksi- ts. ymmärtää hyvän ja pahanvälisen taistelun, ja Jeesushan on Taivaassa Ylimmäisenä Pappina rukoilemassa tässä ja nyt hetkessä, Jumalan Valtaistuimen vieressä on Jeesuksen Valtaistuin, joka liudentuu- kun kaikki luodaan uudeksi- niin Yhdeksi- Herra on Yksi- Valtaistuimeksi.

Mutta, nyt siellä on kaksi- että ------näkisimme--- sijaisuhrimme ja näin se Valtaistuimen oikealla puolen oleva Valta- ja istuin Jeesus- on armoistuin.

Ja kun tässä ja nyt- pimeässä maailmassa, alkaa Raamatullien Valo kohdata silmät ja PH- vie Golgatan kautta oppimaan Jumalan rakkauden sijaisuhri- Jumalan Karitsan työn merkityksen, siinä kerrotaan pelastuksesta, jota NYT saa TÄSSÄ elävät lukea kohdalleen anteeksiannoksi, eli Golgatan sovintoveri- on avain.

Kyllä jokaiselle kuuluu julistaa syntien Anteeksi-anto- joko Sana sen tekee, tai uskon saarna... Synti ON Jumalan ---rakkauden-- eli rakkauden lain rikkomista ja se on tätäpäivää.... siksi olemme tänäänkin aamussa- Kristusta seuraten- armoistuimen edessä opetuslapsina, sovintoveren alla- jonka saamme lukea yllemme- Armo UUSI- kuten rakkaani aamulla herätessään sanoo huomenensa jälkeen... Siinä rukoilemme päivän haasteisiin valmistautumisessa - jopa siunaamme aamulla kaiken se ruan, minkä katetuista pöydistä saamme syödä. myös ISÄ MEIDÄN--- rukous.

Anna meille anteeksi- niinkuin mekin anteeksiannamme niille, jotka ovat meitä vastaan rikkoneent. jne.

Eli päivän lapsia..... Tietenkin se on täytetty---- siitähän pitää opettaa, mutta on lupa julistaa syntien anteeksianto- koska se on ---henkilökohtainen--- uskon kohde- jopa heti aamusta---- armoistuimelle, sille Jeesuksen Valtaistuimelle. Jumala on YKSI- Jeesus on MINÄ OLEN.... Siksi tämä oikealla puolen oleva Valta- julistaa Valtaistuimena anteeksiantoa KM

• Anonyymi

Kun julistaa sovituksen sanan

"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikoksiaan",

pelkäksi aidanseipääksi eli mitättömäksi osaseksi "koko aidan" (mitä se sitten tarkoittaneekin) rinnalla, se kertoo sovituksen sanan seivästäjästä ja seivästämisestä kaiken tarpeellisen - ihinen kun seivästää aina sen, mistä hän ei piittaa, mikä on hänelle merkityksetöntä tai mitä hän vihaa.

Niin tämänkin seivästäjän kohdalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikoksiaan",

pelkäksi aidanseipääksi eli mitättömäksi osaseksi "koko aidan" (mitä se sitten tarkoittaneekin) rinnalla, se kertoo sovituksen sanan seivästäjästä ja seivästämisestä kaiken tarpeellisen - ihinen kun seivästää aina sen, mistä hän ei piittaa, mikä on hänelle merkityksetöntä tai mitä hän vihaa.

Po. ihminen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

höpölöpö tulkinnastasi.
        Huomaan, että on haasteelista sinulla ymmärtää kertomuksia,

En tarkoittanut sitä että sijaisuhri ja seiväs- ja aita ---- muutoin kuin esittämällä, olkoon se mitä vain ajassa, on ilmaistu aidalla ja seipäillä.
        Eli samasta asiasta puhuvat- eli aidasta ja toinen seipäistä, siis jostain kokonaisuus.

Siis aloittajan puhe- on samaa- kuin toinen puhuu sovituksen sanomasta, joka oli todella Golgatalla täytetty- jopa niin, että Anna heille anteeksi, sillä he eivät TIEDÄ mitä tekevät.

No tietääkö porukka tänään, mitä tekevät, eivät tiedä, vaikka se anteeksianto on JO olemassa. Hokaatko?

Siksi se sanoma on saarnattava tänäänkin ja kerrottava se anteeksianto... aivankuin lestadiolaiusuudessa- kuulee puheen, Jeesuksen nimessä ja veressä....

Siis puhutaan tässä ja nyt hetkessä, myös- että dialogia käydään, sinä puhut. Toivonen puhuu, niin turhaa siinä on savuanostaa korvienvälistä...

On parempi sanoa, että tämänpäivän ymmärrykseni MUKAAN- käsitän asian näin ja kas, toinen voi pähkäillä asiaa rauhassa, ja antaa Pyhän Hengen itsensä kertoa asiaa ja samalla kukin vaikkapa täällä- ilman kynsiä ja hampaita voi puntaroida, sekä jättää akanat sivuun ja ottaa jyvät käyttöön.

Myös on ymmärrettävä, että täällä AINA on tietomme vajavaista. Piittaamattomuus on tietämättömyyen ajan kasvua, eli pyhä -----pyhittyy---- ajan saatossa.

Ei kukaan uskossa seiso. kuin tikku paikallaan, siksi on kaita tie- eli polku ja sitä käydään peräjälkeen, tuskin kaikki on rintarinnan, aina samaa mieltä ja joopa, joo porukaa...
        Siitä menee suola sellaisesta ja se käy mauttomaksi.

uskonnollisesti - kun rienaaja perusti kirkkokunnat, kyllä siellä seivästyksiä tuli, kun pakotettiin omaan tunnustusmuotoon jopa roviolla

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

höpölöpö tulkinnastasi.
        Huomaan, että on haasteelista sinulla ymmärtää kertomuksia,

En tarkoittanut sitä että sijaisuhri ja seiväs- ja aita ---- muutoin kuin esittämällä, olkoon se mitä vain ajassa, on ilmaistu aidalla ja seipäillä.
        Eli samasta asiasta puhuvat- eli aidasta ja toinen seipäistä, siis jostain kokonaisuus.

Siis aloittajan puhe- on samaa- kuin toinen puhuu sovituksen sanomasta, joka oli todella Golgatalla täytetty- jopa niin, että Anna heille anteeksi, sillä he eivät TIEDÄ mitä tekevät.

No tietääkö porukka tänään, mitä tekevät, eivät tiedä, vaikka se anteeksianto on JO olemassa. Hokaatko?

Siksi se sanoma on saarnattava tänäänkin ja kerrottava se anteeksianto... aivankuin lestadiolaiusuudessa- kuulee puheen, Jeesuksen nimessä ja veressä....

Siis puhutaan tässä ja nyt hetkessä, myös- että dialogia käydään, sinä puhut. Toivonen puhuu, niin turhaa siinä on savuanostaa korvienvälistä...

On parempi sanoa, että tämänpäivän ymmärrykseni MUKAAN- käsitän asian näin ja kas, toinen voi pähkäillä asiaa rauhassa, ja antaa Pyhän Hengen itsensä kertoa asiaa ja samalla kukin vaikkapa täällä- ilman kynsiä ja hampaita voi puntaroida, sekä jättää akanat sivuun ja ottaa jyvät käyttöön.

Myös on ymmärrettävä, että täällä AINA on tietomme vajavaista. Piittaamattomuus on tietämättömyyen ajan kasvua, eli pyhä -----pyhittyy---- ajan saatossa.

Ei kukaan uskossa seiso. kuin tikku paikallaan, siksi on kaita tie- eli polku ja sitä käydään peräjälkeen, tuskin kaikki on rintarinnan, aina samaa mieltä ja joopa, joo porukaa...
        Siitä menee suola sellaisesta ja se käy mauttomaksi.

uskonnollisesti - kun rienaaja perusti kirkkokunnat, kyllä siellä seivästyksiä tuli, kun pakotettiin omaan tunnustusmuotoon jopa roviolla

Usko Toivonen kiistää sovituksen sanan, ja sinä paijaat häntä kuin mikäkin idiootti.

Jos ja KUN Jumala sovitti koko maailman itsensä kanssa Kristuksessa, se tapahtui jo 2000 vuotta sitten.

Usko Toivonen opettaa kierosti ja kaarrellen, että ihminen tulee sovitetuksi vasta uskoon tullessaan, mikä on täyttä hevonpaskaa.

Joten älä sinä tule tähän sössöttämään ja viisastelemaan, kun et Toivosen jorinoihin ole kunnolla perehnyt. Minä olen.

• Anonyymi

Aivan, Herra Jeesus antoi Paavalille kuvauksen, kuinka "aita" syntyy.

Herran Jeesuksen sanoista tuossa Apostolien tekojen 26. luvun tekstikohdassa on kysymys, ei Sauluksen (Paavalin).

15 Niin minä sanoin: 'Kuka olet, herra?' Ja Herra sanoi: 'Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
        16 Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn.
        17 Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
        18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.' ( Apt 26)

Itseasiassa tuossa on kysymys aidan purkamisesta ihmisen ja Jumalan väliltä.

- Kääntymyksestä Herran puoleen, syntien anteeksi saaminen uskon kautta Jeesukseen ja Pyhä Henki kääntyneen ihmisen sydämeen osoituksena Jumalan lapseudesta.

Ts. Uusi luomus Kristuksessa.

Siitä alkaa jumalinen elämä Kristuksessa.

3 Jos joku muuta oppia opettaa eikä pitäydy meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen terveisiin sanoihin eikä siihen oppiin, joka on jumalisuuden mukainen,
        4 niin hän on paisunut eikä ymmärrä mitään, vaan on riitakysymyksien ja sanakiistojen kipeä, joista syntyy kateutta, riitaa, herjauksia, pahoja epäluuloja,
        5 alituisia kinastuksia niiden ihmisten kesken, jotka ovat turmeltuneet mieleltään ja totuuden menettäneet ja jotka pitävät jumalisuutta keinona voiton saamiseen.
        6 Ja suuri voitto onkin jumalisuus yhdessä tyytyväisyyden kanssa. (1Tim 6)

7 Mutta epäpyhiä ämmäin taruja karta ja harjoita itseäsi jumalisuuteen.
        8 Sillä ruumiillisesta harjoituksesta on hyötyä vain vähään; mutta jumalisuudesta on hyötyä kaikkeen, koska sillä on elämän lupaus, sekä nykyisen että tulevaisen.
        9 Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen.
        10 Sillä siksi me vaivaa näemme ja kilvoittelemme, että olemme panneet toivomme elävään Jumalaan, joka on kaikkien ihmisten vapahtaja, varsinkin uskovien.
        11 Tätä käske ja opeta.
        ..
        16 Valvo itseäsi ja opetustasi, ole siinä kestävä; sillä jos sen teet, olet pelastava sekä itsesi että ne, jotka sinua kuulevat.
        (1Tim 4)

"Jumalisuudesta on hyötyä kaikkeen"

2 Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.
        3 Koska hänen jumalallinen voimansa on lahjoittanut meille kaiken, mikä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan, hänen tuntemisensa kautta, joka on kutsunut meidät kirkkaudellaan ja täydellisyydellään,
        4 joiden kautta hän on lahjoittanut meille kalliit ja mitä suurimmat lupaukset, että te niiden kautta tulisitte jumalallisesta luonnosta osallisiksi ja pelastuisitte siitä turmeluksesta, joka maailmassa himojen tähden vallitsee,
        5 niin pyrkikää juuri sentähden kaikella ahkeruudella osoittamaan uskossanne avuja, avuissa ymmärtäväisyyttä,
        6 ymmärtäväisyydessä itsenne hillitsemistä, itsenne hillitsemisessä kärsivällisyyttä, kärsivällisyydessä jumalisuutta,
        7 jumalisuudessa veljellistä rakkautta, veljellisessä rakkaudessa yhteistä rakkautta.
        8 Sillä jos teillä on nämä ja ne yhä enenevät, niin ne eivät salli teidän olla toimettomia eikä hedelmättömiä meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tuntemisessa.
        9 Jolla sitävastoin ei niitä ole, se on sokea, likinäköinen, on unhottanut puhdistuneensa entisistä synneistänsä.
        10 Pyrkikää sentähden, veljet, sitä enemmän tekemään kutsumisenne ja valitsemisenne lujaksi; sillä jos sen teette, ette koskaan lankea;
        11 sillä näin teille runsain määrin tarjotaan pääsy meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen iankaikkiseen valtakuntaan. (2Piet 1)

Jumalinen elämä Kristuksessa ilmentää Hengen hedelmää.

Pelastuksen evankeliumin, totuuden sanan ja sydämen uskon puolesta.

Usko Toivonen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Usko Toivonen kiistää sovituksen sanan, ja sinä paijaat häntä kuin mikäkin idiootti.

Jos ja KUN Jumala sovitti koko maailman itsensä kanssa Kristuksessa, se tapahtui jo 2000 vuotta sitten.

Usko Toivonen opettaa kierosti ja kaarrellen, että ihminen tulee sovitetuksi vasta uskoon tullessaan, mikä on täyttä hevonpaskaa.

Joten älä sinä tule tähän sössöttämään ja viisastelemaan, kun et Toivosen jorinoihin ole kunnolla perehnyt. Minä olen.

Ei se pelkkä uskoontulo ihmistä pelasta. Ihminen saadaan käännyttämällä tulemaan ihan mihin uskoon tahansa.

Jaak. 2:20

Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aivan, Herra Jeesus antoi Paavalille kuvauksen, kuinka "aita" syntyy.

Herran Jeesuksen sanoista tuossa Apostolien tekojen 26. luvun tekstikohdassa on kysymys, ei Sauluksen (Paavalin).

15 Niin minä sanoin: 'Kuka olet, herra?' Ja Herra sanoi: 'Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
        16 Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn.
        17 Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
        18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.' ( Apt 26)

Itseasiassa tuossa on kysymys aidan purkamisesta ihmisen ja Jumalan väliltä.

- Kääntymyksestä Herran puoleen, syntien anteeksi saaminen uskon kautta Jeesukseen ja Pyhä Henki kääntyneen ihmisen sydämeen osoituksena Jumalan lapseudesta.

Ts. Uusi luomus Kristuksessa.

Siitä alkaa jumalinen elämä Kristuksessa.

3 Jos joku muuta oppia opettaa eikä pitäydy meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen terveisiin sanoihin eikä siihen oppiin, joka on jumalisuuden mukainen,
        4 niin hän on paisunut eikä ymmärrä mitään, vaan on riitakysymyksien ja sanakiistojen kipeä, joista syntyy kateutta, riitaa, herjauksia, pahoja epäluuloja,
        5 alituisia kinastuksia niiden ihmisten kesken, jotka ovat turmeltuneet mieleltään ja totuuden menettäneet ja jotka pitävät jumalisuutta keinona voiton saamiseen.
        6 Ja suuri voitto onkin jumalisuus yhdessä tyytyväisyyden kanssa. (1Tim 6)

7 Mutta epäpyhiä ämmäin taruja karta ja harjoita itseäsi jumalisuuteen.
        8 Sillä ruumiillisesta harjoituksesta on hyötyä vain vähään; mutta jumalisuudesta on hyötyä kaikkeen, koska sillä on elämän lupaus, sekä nykyisen että tulevaisen.
        9 Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen.
        10 Sillä siksi me vaivaa näemme ja kilvoittelemme, että olemme panneet toivomme elävään Jumalaan, joka on kaikkien ihmisten vapahtaja, varsinkin uskovien.
        11 Tätä käske ja opeta.
        ..
        16 Valvo itseäsi ja opetustasi, ole siinä kestävä; sillä jos sen teet, olet pelastava sekä itsesi että ne, jotka sinua kuulevat.
        (1Tim 4)

"Jumalisuudesta on hyötyä kaikkeen"

2 Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.
        3 Koska hänen jumalallinen voimansa on lahjoittanut meille kaiken, mikä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan, hänen tuntemisensa kautta, joka on kutsunut meidät kirkkaudellaan ja täydellisyydellään,
        4 joiden kautta hän on lahjoittanut meille kalliit ja mitä suurimmat lupaukset, että te niiden kautta tulisitte jumalallisesta luonnosta osallisiksi ja pelastuisitte siitä turmeluksesta, joka maailmassa himojen tähden vallitsee,
        5 niin pyrkikää juuri sentähden kaikella ahkeruudella osoittamaan uskossanne avuja, avuissa ymmärtäväisyyttä,
        6 ymmärtäväisyydessä itsenne hillitsemistä, itsenne hillitsemisessä kärsivällisyyttä, kärsivällisyydessä jumalisuutta,
        7 jumalisuudessa veljellistä rakkautta, veljellisessä rakkaudessa yhteistä rakkautta.
        8 Sillä jos teillä on nämä ja ne yhä enenevät, niin ne eivät salli teidän olla toimettomia eikä hedelmättömiä meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tuntemisessa.
        9 Jolla sitävastoin ei niitä ole, se on sokea, likinäköinen, on unhottanut puhdistuneensa entisistä synneistänsä.
        10 Pyrkikää sentähden, veljet, sitä enemmän tekemään kutsumisenne ja valitsemisenne lujaksi; sillä jos sen teette, ette koskaan lankea;
        11 sillä näin teille runsain määrin tarjotaan pääsy meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen iankaikkiseen valtakuntaan. (2Piet 1)

Jumalinen elämä Kristuksessa ilmentää Hengen hedelmää.

Usko Toivonen

Sinä päivänä, kun sinä uskallat ottaa asiooista selvää alkukielisen tekstin avulla, minä ostan sinulle kahvin ja pullan.

Usko Toivonen: "No kun on sellaisia, jotka aiheuttavat aiheuttaa hämmennystä väittämällä, että tässä kootussa Uudessa testamentissa on ristiriitoja."

Paavali: "Esimerkiksi?"

Usko Toivonen: "No väitetään esimerkiksi, että toisen korinttolaiskirjeesi sovituksesta kertovan jakeen ja sinun Agrippan edessä pitämäsi puheen välillä vallitsee ristiriita."

Usko Toivonen: "Sitähän minäkin. Sinä kun selvästi sanot, että Jeesus lähetti sinut avaamaan pakanoiden silmät, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla Jeesukseen synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa."

Minä sanoin: 'ἀνοῖξαι ὀφθαλμοὺς αὐτῶν τοῦ ἐπιστρέψαι ἀπὸ σκότους εἰς φῶς καὶ τῆς ἐξουσίας τοῦ Σατανᾶ ἐπὶ τὸν θεόν τοῦ λαβεῖν αὐτοὺς ἄφεσιν ἁμαρτιῶν καὶ κλῆρον ἐν τοῖς ἡγιασμένοις πίστει τῇ εἰς ἐμέ'!

Etkö ymmärrä, että 'τοῦ λαβεῖν αὐτοὺς ἄφεσιν ἁμαρτιῶν' ei suinkaan tarkoita syntien anteeksisaamista!

Synnithän annettiin kaikille anteeksi Jeesuksen antaessa henkensä, kuten kirjoitin korinttolaiskirjeessä: 'ὡς ὅτι θεὸς ἦν ἐν Χριστῷ κόσμον καταλλάσσων ἑαυτῷ, μὴ λογιζόμενος αὐτοῖς τὰ παραπτώματα αὐτῶν, καὶ θέμενος ἐν ἡμῖν τὸν λόγον τῆς καταλλαγῆς'!

Tuo 'τοῦ λαβεῖν αὐτοὺς ἄφεσιν ἁμαρτιῶν' tarkoittaa sitä, että Jeesukseen uskomalla ihmisen ymmärrys AVAUTUU TUOLLE ANTEEKSIANTAMUKSELLE, JOKA ON JO TOTTA KAIKKIEN KOHDALLA!"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli sinä väität, että kaikki sielut pelastuu, tavalla - tahi toisella.

Mutta, eiköhän tähän pelastukseen perustu se, että on seurattava- ja ketä seurattava?
        Katso- Jumalan Karitsa-- seuraa Häntä.

https://www.tv7.fi/arkki/voimaa-sanasta/lahimmainen-osa-4-4_p105309/

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli sinä väität, että kaikki sielut pelastuu, tavalla - tahi toisella.

Mutta, eiköhän tähän pelastukseen perustu se, että on seurattava- ja ketä seurattava?
        Katso- Jumalan Karitsa-- seuraa Häntä.

https://www.tv7.fi/arkki/voimaa-sanasta/lahimmainen-osa-4-4_p105309/

Hauska sanonta, jota käytettiin Jeesuksen eläessä muttei sen jälkeen. Paavalo kehottaa olemaan HÄNEN seuraajansa niin kuin hän on Kristuksen seuraaja.

Siksi kristikunta lieneekin niin sekaisin kuin se nykyisin on - kun on loputon joukko Jeesuksen seuraajia, jotka ovat vastaanottaneet Jeesuksen OMAKSI Vapahtajakseen ja OMAKSI Herrakseen.

Miljoonia ihmisiä, jotka ovat pilkkoneet Jeesuksesta Kristuksesta kukin itselleen oman seurattavan versionsa.

Tällainen uskontoon pukeutunut individualismi ei sitten tietenkään voi sietää ajatusta, että Jumala olisi sovittanut Pojassaan jo KOKO MAAILMAN itsensä kanssa. Tuntuuhan se varmaan pöyristyttävältä ajatella, että tämä Jeesus, jota "MINÄ seuraan ja johon MINÄ uskon ja jolle MINÄ olen antanut elämäni ja jota MINÄ rukoilen ja jonka MINÄ vastaanotin aikoinaan elämääni", olisikin aivan samalla tavoin jonkun ateistin tai agnostikon tai muun uskottoman Vapahtaja - että nuo toistekin olisivat jo saaneet syntinsä anteeksi tarvitsematta lähteä seuraamaan Jeesusta NIIN KUIN MINÄ OLEN TEHNYT.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hauska sanonta, jota käytettiin Jeesuksen eläessä muttei sen jälkeen. Paavalo kehottaa olemaan HÄNEN seuraajansa niin kuin hän on Kristuksen seuraaja.

Siksi kristikunta lieneekin niin sekaisin kuin se nykyisin on - kun on loputon joukko Jeesuksen seuraajia, jotka ovat vastaanottaneet Jeesuksen OMAKSI Vapahtajakseen ja OMAKSI Herrakseen.

Miljoonia ihmisiä, jotka ovat pilkkoneet Jeesuksesta Kristuksesta kukin itselleen oman seurattavan versionsa.

Tällainen uskontoon pukeutunut individualismi ei sitten tietenkään voi sietää ajatusta, että Jumala olisi sovittanut Pojassaan jo KOKO MAAILMAN itsensä kanssa. Tuntuuhan se varmaan pöyristyttävältä ajatella, että tämä Jeesus, jota "MINÄ seuraan ja johon MINÄ uskon ja jolle MINÄ olen antanut elämäni ja jota MINÄ rukoilen ja jonka MINÄ vastaanotin aikoinaan elämääni", olisikin aivan samalla tavoin jonkun ateistin tai agnostikon tai muun uskottoman Vapahtaja - että nuo toistekin olisivat jo saaneet syntinsä anteeksi tarvitsematta lähteä seuraamaan Jeesusta NIIN KUIN MINÄ OLEN TEHNYT.

Po. Paavali

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Po. toisetkin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä päivänä, kun sinä uskallat ottaa asiooista selvää alkukielisen tekstin avulla, minä ostan sinulle kahvin ja pullan.

Usko Toivonen: "No kun on sellaisia, jotka aiheuttavat aiheuttaa hämmennystä väittämällä, että tässä kootussa Uudessa testamentissa on ristiriitoja."

Paavali: "Esimerkiksi?"

Kuten olemme viime aikoina keskustelleet korvasyyhystä.

Tämän aloituksen tunnistaa korvasyyhyiseksi.

Sanat asetataan toisten suuhun, oman opin vaatimuksen mukaisesti.
        Ja Raamatun ilmoitusta selitetään omaan korvasyyhyyn.

On aika yleistä kuinka Raamatun ilmoitusta selitetään, "tämä tarkoittaa".
        Tarkoittaa mitä?

Tarkoittaa sitä, mitä omaan korvasyyhyyn Raamatun ilmoittavan.

Kuten esim. vt-seuran toimesta on tehty Raamatun selitysteos, "mitä Raamattu todella opettaa", oma oppi tarvitsee selitysteoksen.

Raamatunkäännökset ovat tässä asiassa ( Apt 26:18) yhdenmukaiset.

Aika paljon omaa selitystä on tuossa:

>>Tuo 'τοῦ λαβεῖν αὐτοὺς ἄφεσιν ἁμαρτιῶν' tarkoittaa sitä, että Jeesukseen uskomalla ihmisen ymmärrys AVAUTUU TUOLLE ANTEEKSIANTAMUKSELLE, JOKA ON JO TOTTA KAIKKIEN KOHDALLA!">>

Jeesus todellakin puhui kääntymyksestä pois pimeydestä valkeuteen, pois s:nan vallasta Jumalan puoleen ja syntien anteeksisaamisesta uskon kautta Häneen, perintöosan saamisesta uskon kautta Häneen.

18.avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.' ( Apt 26)

Nyt olet laittanut enkeli Gabrielin ja Paavalin ajamaan omaa korvasyyhyäsi, oman mielesi mukaisesti.

Paavaliko kielsi Jeesuksen puhuneen kääntymyksestä pimeydestä valkeuteen, s:nan vallasta Jumalan puoleen ja uskosta Jeesukseen saatavat syntien anteeksiantamisen ja perintöosan Jumalan lapsena?

Usko Toivonen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tarkoittaa mitä?

Kuten esim. vt-seuran toimesta on tehty Raamatun selitysteos, "mitä Raamattu todella opettaa", oma oppi tarvitsee selitysteoksen.

>>Tuo 'τοῦ λαβεῖν αὐτοὺς ἄφεσιν ἁμαρτιῶν' tarkoittaa sitä, että Jeesukseen uskomalla ihmisen ymmärrys AVAUTUU TUOLLE ANTEEKSIANTAMUKSELLE, JOKA ON JO TOTTA KAIKKIEN KOHDALLA!">>

Jeesus todellakin puhui kääntymyksestä pois pimeydestä valkeuteen, pois s:nan vallasta Jumalan puoleen ja syntien anteeksisaamisesta uskon kautta Häneen, perintöosan saamisesta uskon kautta Häneen.

18.avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.' ( Apt 26)

Nyt olet laittanut enkeli Gabrielin ja Paavalin ajamaan omaa korvasyyhyäsi, oman mielesi mukaisesti.

Paavaliko kielsi Jeesuksen puhuneen kääntymyksestä pimeydestä valkeuteen, s:nan vallasta Jumalan puoleen ja uskosta Jeesukseen saatavat syntien anteeksiantamisen ja perintöosan Jumalan lapsena?

Usko Toivonen

Enkeli Gabriel päätti valita tarinassa sun ja Paavalin keskustelukieleksi suomen juuri tästä syystä, jota ilmaiset niin kokosydämisesti tässäkin kommentissasi - sinun alkukieltä kohtaan tuntemasi leppymättömän ja pohjattoman vastenmielisyyden takia.

🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tarkoittaa mitä?

Usko Toivonen

Mutta pidä, Usko, ihmeessä kiinni tuosta idiksestäsi - että suomennoksissa ja englanninnoksissa asiat esitetään PALJON TÄSMÄLLISEMMIN kuin alkuperäisessä Raamatussa.
        🤣🤣🤣🤣🤣

Muista jatkossa mainita tällaisissa tilanteissa, että koineekreikka on KORVASYYHYKIELI.

🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Sinä totisesti halajat TOTUUTTA salatuimpaan saakka.

🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

• Anonyymi

Itsensä opettajaksi kohottaneen kommentit on karmeaa luettavaa.

• Anonyymi

Sinun kommenttisi aivonäiviöys on karmeaa luettavaa.

😁

• Anonyymi

Kirjanoppineet kehuvat eri Raamatun käännöksillä.
      Jumala on kuitenkin ratkaissut opilliset kysymykset antamalla lakinsa uudestisyntyneen kristityn sydämeen!

• Anonyymi

Se profetia koskee tulevaa aikaa kun leijona ja lammas ovat vierekkäin, eikä kukaan enää opettele sotimaan.

Siihen asti kirjoitetut lait ja käskyt ovat voimassa.

Matt. 5:18

Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]

• Anonyymi

Tampereella hellari tappoi kadulla kävelleen raskaana olleen naisen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tampereella hellari tappoi kadulla kävelleen raskaana olleen naisen.

Todista, että tappaja kuului helluntaiseurakuntaan!
        Meillä ei ole pakkokastetta!

• Anonyymi

Eihän se Rahab ollut kuullutkaan mistään Jeesuksista.

Jaak. 2:25

Juuri tekojensa ansiosta portto Rahabkin osoittautui vanhurskaaksi, kun otti sanansaattajat luokseen ja auttoi heidät pois toista tietä.

• Anonyymi

Jeesuksen nimeä mantraamalla eksytetään paljon ihmisiä.

Matt.7
      21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
      22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
      23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

• Anonyymi

Tämä kuuluu myös uuden liiton uudestisyntyneille kristityille!

Heb10:16Tämä on se liitto, jonka minä näiden päivien jälkeen teen heidän kanssaan", sanoo Herra: "Minä panen lakini heidän sydämiinsä ja kirjoitan ne heidän mieleensä"
      10:17 ja: "heidän syntejänsä ja laittomuuksiansa en minä enää muista".
      10:18 Mutta missä nämä ovat anteeksi annetut, siinä ei uhria synnin edestä enää tarvita.
      10:19 Koska meillä siis, veljet, on luja luottamus siihen, että meillä Jeesuksen veren kautta on pääsy kaikkeinpyhimpään,
      10:20 jonka pääsyn hän on vihkinyt meille uudeksi ja eläväksi tieksi, joka käy esiripun, se on hänen lihansa, kautta,

• Anonyymi

Mikä tämä Usko Toivonen on miehiään? Vähän semmoiselta Usko Rakkaudeton Toivoselta vaikuttaa enempi. Kun ei ole nimeensä sitä Raamatun mukaan tärkeintä eli rakkautta kerran kelpuuttanut.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP jo 100 % suositumpi kuin persut

Kertoo Hesarin uusin kannatuskysely. Demareiden kannatus on miltei tuplat verrattuna persuihinl. Suomen kansa ei selväst
      Maailman menoa
      146
      10937
    2. Mikä tämä henkilö mahtaa touhuta Parkanossa

Kamalaa https://www.ylasatakunta.fi/teksti/pirkanmaan-karajaoikeus-vangitsi-koiran-tappamisesta-epaillyn-6.68.127794.b58
      Parkano
      62
      3816
    3. Ikävä sinua mies

Vuosia kuluu, mutta tunteet ei ole hävinnyt. Tasoittuneet toki, kun ei olla nähty. Järki palannut päähän kuitenkin. Se i
      Ikävä
      39
      3673
    4. Orpo: Velkajarrua vastustavaa puoluetta vaikea ajatella hallitukseen

No Minja Koskelan kommunistipuolue jäi ulos tuosta. Kaikki eduskuntapuolueet vasemmistoliittoa lukuun ottamatta sopivat
      Maailman menoa
      186
      3574
    5. PS ylivoimainen nousija myös HS:n gallupissa, SDP laskee taas

https://www.verkkouutiset.fi/a/hs-gallup-sdpn-suosio-laskee-ps-nousussa/#0a7d2507 Ylivoimainen viime kuukausien nousija
      Maailman menoa
      100
      3441
    6. Valtavasti suomalaisia asunnottomina, mutta ei yhtään somalia

tai muuta kehitysmaalaista. Mites tässä näin kävi? Tiedän hyvin, että esim. somaleita lentää ulos mm. Hekan asunnoista,
      Maailman menoa
      86
      3227
    7. Hienoa! Eduskunta luopui käteisen käytöstä

Nyt tuo sama muutos pitää saada myös muuhun yhteiskuntaan. Käteistähän ei tarvitse tänä päivänä enää kuin rikolliset.
      Maailman menoa
      69
      1904
    8. Maajussi-Ville herättää kysymyksiä - Etsiikö oikeasti rakkautta vai mainostaako oliiviöljyä?

Mitä mieltä olet: etsiikö Ville rakkautta vai mainostaako oliiviöljyään? Maajussille morsian -ohjelmassa yksi maajusseis
      Maajussille morsian
      15
      1227
    9. Kovia syytöksiä Stefan Thermaninsta.

Jättänyt taas maksamatta kohuliikemies, hupparit ja muita ostamiaan tavaroita. On soiteltu liikkeestä ja Stefan iskenyt
      Kotimaiset julkkisjuorut
      154
      905
    10. Totuuspuolueen johtaja Jaana "prinsessa Leia" Kavonius on vangittu

Kavonius määrättiin jo keväällä 2024 poissaolevana vangittavaksi todennäköisin syin epäiltynä 13 vainoamisesta ja 24 kun
      Maailman menoa
      263
      876
    Aihe