Miksi puhua maahanmuutosta
Arto Luukkanen menee suoraan asiaan kysymällä Simo Grönroosilta, ”mikä perussuomalaisia riivaa, kun aina pitää puhua maahanmuutosta”.
Grönroosin taasen kysyy, että ”onko yhteiskunnassa tärkeämpää kysymystä kuin se, ketä yhteiskunnassa asuu”. Aiheesta pitäisi hänen mukaansa puhua joka päivä kaikilla kanavilla.
– Ja onko väestönvaihto sitten joku salaliittoteoria? Tämähän on aivan huuhaa väite. Itse olen historian koulutuksen saanut ihminen, ja jos me katsotaan, niin maailman historia on täynnä erilaisia muuttoliikkeiden aiheuttamia väestön vaihdoksia.
– Katsotaan vaikka, kun löytöretkien jälkeen Euroopasta muutti paljon ihmisiä Pohjois-Amerikkaan. Siellä oli ensin useita intiaanikansoja, jotka elivät siellä maanosassa. Eurooppalaisen muuttoliikkeen seurauksena nämä kansat ovat pienenä vähemmistönä reservaateissa.
Matemaattinen tosiasia
Grönroosin mielestä kukaan ei voi kiistää, etteikö Ruotsissa olisi ongelmia maahanmuuton kanssa.
– Siellä on alueita, joissa maahanmuuttajat ovat isona enemmistönä ja ruotsalaiset ovat yhtä lailla jäämässä vähemmistöksi omassa maassaan, kuten virolaiset neuvostomiehityksen aikana.
– Niin sanottu väestönvaihdos on ilmiö, joka johtuu siitä, että jollekin alueelle muuttaa paljon ihmisiä ja siellä sitten on kantaväestön syntyvyys pienempi. Se on ihan matemaattinen tosiasia, Grönroos painotti.
SUOMEN UUTISET
PS. mikä vihreitä riivaa kun ei ymmärrä tosiasioita
mikä perussuomalaisia riivaa, kun aina pitää puhua maahanmuutosta
Anonyymi-ap
5
120
Vastaukset 5
- Anonyymi
Suomi tarvitsee nyt hyviä vihollisia aina kun omat asiat menevät päin mäntyä. Tämä on nyt se Suomen "uusi normaali".
- Anonyymi
Se on hyvin tärkeää minkälaisia ihmisiä Suomessa asu ja varsinkin minkälaisia ihmisiä suomeen otetaan asumaan.
- Anonyymi
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19096797/moktar-gubta-aloittaa-klo-10#comment-137764621
onko tuo kiva kaveri vihreät? yhtä sekopää kuin sofi.a
- Anonyymi
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19093188/saako-pakolaislapsi-asua-miljoonatalossa-jarven-rannalla
moktar gubta vihreä liittolainen?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa741670- 231172
Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as321073Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu134906Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.189826- 64694
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo192609On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79598- 49561
- 70539
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,32518- 55507
- 57485
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25457Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28432- 34424
- 33423
- 40417
- 16409
- 82398