Ainekset n. 25 annosta
Kuoritaikina:
2
dl
vettä
2
tl
suolaa
2
dl
Myllyn Paras Ruisjauhoja
2½
dl
Myllyn Paras Emännän Puolikarkea Vehnäjauhoja
Täyte:
1
l
perunasosetta
2
munaa
Ohje
Valmista perunasose. Lisää munat joukkoon. Valmista kuoritaikina sekoittamalla kylmään veteen suola ja jauhot. Älä vaivaa taikinaa. Leivo taikina tangoksi ja jaa se osiin. Pyöritä palat palloiksi ja litistä ne kämmenellä piirakkapohjiksi.
Ripottele pohjille jauhoja ja siirrä ne leivinliinan alle. Kaaviloi pohjat ohuiksi, pyöreiksi piirakankuoriksi. Levitä täytettä kuorille niin laajalti, että reunaan jää 1 cm kääntämisen varaksi. Käännä reuna ja poimuta se täytteen päälle.
Paista piirakat 250-asteisessa uunissa n. 15 min. Piirakat ovat kypsiä, kun ne ovat pohjasta kovettuneet ja pinnalta kauniin ruskeita. Voitele valmiit piirakat voi-vesiseoksella.
Laitetaanko ajankuluksi tänne vitsejä
5
88
Vastaukset
- Anonyymi
Iäkäs pariskunta Elsa ja Taavi olivat tuttavaperheen syntymäpäiväjuhlissa. Elsa katseli noloissaan, kun hänen miehensä haki kakkua kerta toisensa jälkeen. Pian Elsa riuhtaisikin miehensä huoneen perälle ja kuiskasi:
– Taavi. Mitä sinä teet? Olet hakenut kakkua jo ainakin viisi kertaa. Isäntäväki pitää sinua varmasti hirveänä suursyömärinä.
– Eikä pidä. Olen joka kerta sanonut, että haen kakkua sinulle. - Anonyymi
maitoa
sulatejuustoa
chili con carnea
purkkiananasta
rusinoita
myslipatukoita
nachoja
dippiä
mikropizzoja
punajuuria
pinaattilettuja
kananmunia
falafeleja
tortillalättyjä
ranskankermaa
kevytmaitoa
kevytolutta
valkoviiniä
kurkkupastilleja
kurkumaa
jauhelihamaustetta
suolaa
kanelia
inkivääritahnaa
pakastevihanneksia
lohkoperunoita
nakkipaketti
grillijuustoa
munakoisoa
couscousia
tomaattimurskaa
punaviinietikkaa
hunajaa
omenoita
appelsiineja
kuivattuja aprikooseja
energiajuomaa
pakastepizzaa
kasvispiirakoita
hammastahnaa
kahvia
teetä
tupakkia
nikotiinipurkkaa
C-vitamiinia
käsisaippuaa
vessapaperia (pakko) - Anonyymi
Mikä on romanien lempinnumero? Viistöistå😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁
- Anonyymi
Sain töitä
tupauuno, savo.- Anonyymi
HAHAHAHAHAAAAHHHAAAA vai töitä, hahahahah
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!
"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti24745349Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.
KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!3111240Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %
Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy20710873Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta
Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump369711Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.
IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla858528Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija
https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua2236511Pirjo sanoi Esalle
Painu sinä Esa hevonvittuun... johon Esa? Laittakaapa ehdotuksia. # ==================== # APUFUNKTIO: satunnainen kok03210Jos mä joisin
Itteni känniin nyt, voi olla että mä tunnustaisin sulle kuinka ihastunut oon ollu suhun viimeiset 2 vuotta. Eikä mua pys302239- 371629
Koulu-uhkaus.
Meinaatteko päästää lapsenne kouluun, niin kauan kun tämä uhkaaja siellä myös on? Tekijä on kaikilla tiedossa.261510