Eksyttävä preteristinen sepitelmä Israel 12 heimon yhdistymisestä

Anonyymi-ap

Preteristit väittää että yhdistyminen olisi jo tapahtunut jopa ennen Jeesuksen ollessa opetuslasten kanssa Jerusalemissa.

Nyt ne preteristit väittävät että Efraim 10 heimoa olisi joutunut myös Juudan 2 heimon kanssa Babylonian orjuuteen.

Se on eksyttävä preteristinen lopunajan tulkinta Efraim.10 ja Juuda.2 yhdistymisestä.

Se että mainitaan yksittäisiä henkilöitä tai ryhmiä kuuluvaksi Efraim 10:stä johonkin heimoon. Ei tarkoita sitä että koko 10 heimon pääjoukko olisi mennyt Jerusalemiin.

Eikä Assyyrian romahduksen jälkeen kun Juuda joutui Babylonin orjuuteen. Niin Raamatussa Juudan Babylonin palanneiden nimilistoilla, ei mainita Efraim 10 heimoa.

Efraim rikkoi liiton Jumalan kanssa, menettivät hebrealaisen israelilaisen identtiteetin ollessaan jo pohjois Israelissa. Lopettivat
poikalasten ympärileikkauksen, palvoivat epäjumalia, ottivat vieraita jumalia. Niiden takia ja syntielämän tähden joutuivat Assyyrian orjuuteen.

YouTube videolla on erikoinen Israelin 12 heimosta kerrottu lopunajasta sepitetty preteristinen tulkinta.

Jossa lopunaika on tapahtunut jo ennen Jeesuksen syntymää ja pohjoinen maanääri on lähi-idässä Jerusalemissa.

Shalom

28

379

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Suuri exodus tapahtuu vasta Kristuksen kuningaskunnan alussa josta mm Jes 11 ja mainitaan ja kaikki 12 sukukunnat Hes 48 josta osa puuttuu 144000.

• Anonyymi

Ylösottoja voi olla kaksi, 7.v alussa ja 7.v puolessa välissä (Raamatussa viisaat ja tyhmät neitsyet).

Joka tapauksessa Herranpäivänä vain 1/3 Israelin väestöstä pelastuu (Sak.13:8-9). Vaikka tuo 144 000 jokaisesta 12 sukukunnasta vasta hädässä vastaanottaa Jeesuksen Jerusalemissa.

Kun morsiuseurakunta on ylöstemmattu ja Israelille, hebrealaisille juutalaisille ja 12 heimolle alkaa ahdistus uskovien ylösoton jälkeen heitä sillon maanpäälle ja Israeliin jäänneille alkaa kiinnostaa myös Efraim.10 heimoa.

Lopunjalla ne Raamatussa kerrotut 2 säkkipukuista profeettaa kertoo missä ja keitä ovat 12 heimon jälkeläisiä.

Ne 2 säkkipuista on ehkä Elia ja Eenokh jotak ei kokenut normaalia kuolemaa, myös Moosesta on arvioitu.

Mooses ja veljensä Aaron johdatti Israelin heimon pois Egyptin orjuudesta ja samoin nuo 2 säkkipukuista voi lopunajalla auttaa ja johdattaa 12 heimoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ylösottoja voi olla kaksi, 7.v alussa ja 7.v puolessa välissä (Raamatussa viisaat ja tyhmät neitsyet).

Joka tapauksessa Herranpäivänä vain 1/3 Israelin väestöstä pelastuu (Sak.13:8-9). Vaikka tuo 144 000 jokaisesta 12 sukukunnasta vasta hädässä vastaanottaa Jeesuksen Jerusalemissa.

Kun morsiuseurakunta on ylöstemmattu ja Israelille, hebrealaisille juutalaisille ja 12 heimolle alkaa ahdistus uskovien ylösoton jälkeen heitä sillon maanpäälle ja Israeliin jäänneille alkaa kiinnostaa myös Efraim.10 heimoa.

Lopunjalla ne Raamatussa kerrotut 2 säkkipukuista profeettaa kertoo missä ja keitä ovat 12 heimon jälkeläisiä.

Ne 2 säkkipuista on ehkä Elia ja Eenokh jotak ei kokenut normaalia kuolemaa, myös Moosesta on arvioitu.

Mooses ja veljensä Aaron johdatti Israelin heimon pois Egyptin orjuudesta ja samoin nuo 2 säkkipukuista voi lopunajalla auttaa ja johdattaa 12 heimoa.

144000 ovat poikalapsi joka temmataan vihan ajan puolivälissä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumala ilmoitti Moosekselle; ettet jallasi astu Isrealin luvattuun maahan,
        ja Mooses anoi muutaman kerran ja Herra sanoi: Jo riirrää älä enää puhu tästä.

ja Mooses katsoi kaukaa, vuoren päältä, luvattua maata mutta ei pääsyt sinne.

5. Moos. 32:
        52 Niin, sinä saat katsella sitä maata matkan päästä, mutta sinne sinä et pääse, siihen maahan, jonka minä annan israelilaisille."

5. Moos. 34:
        4 Ja Herra sanoi hänelle: "Tämä on se maa, jonka minä valalla vannoen olen luvannut Aabrahamille, Iisakille ja Jaakobille, sanoen: 'Sinun jälkeläisillesi minä annan sen'. Minä olen nyt antanut sinun omin silmin nähdä sen, mutta sinne sinä et mene."

En usko että, on Eenok tai/ja Elia, sillä he eivät ole Herran Jeesuksen opetuslapsia!
        Ilm 11
        3 Ja minä annan kahdelle todistajalleni toimeksi säkkipukuihin puettuina profetoida tuhannen kahdensadan kuudenkymmenen päivän ajan."

kahdelle TODISTAJALLENI.

Totta on että He olivat SUURIA, Vanhan Liiton hurskaita mutta eivät "Herran Jeesuksen".

Johannekseen asti on Vanhan liiton ennustuksen ja ilmoitukset. sitten tuli UUSIA ennustuksia ja ilmoituksia.

Matt
        13 Sillä kaikki profeetat ja laki ovat ennustaneet Johannekseen asti;

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumala ilmoitti Moosekselle; ettet jallasi astu Isrealin luvattuun maahan,
        ja Mooses anoi muutaman kerran ja Herra sanoi: Jo riirrää älä enää puhu tästä.

ja Mooses katsoi kaukaa, vuoren päältä, luvattua maata mutta ei pääsyt sinne.

5. Moos. 32:
        52 Niin, sinä saat katsella sitä maata matkan päästä, mutta sinne sinä et pääse, siihen maahan, jonka minä annan israelilaisille."

5. Moos. 34:
        4 Ja Herra sanoi hänelle: "Tämä on se maa, jonka minä valalla vannoen olen luvannut Aabrahamille, Iisakille ja Jaakobille, sanoen: 'Sinun jälkeläisillesi minä annan sen'. Minä olen nyt antanut sinun omin silmin nähdä sen, mutta sinne sinä et mene."

En usko että, on Eenok tai/ja Elia, sillä he eivät ole Herran Jeesuksen opetuslapsia!
        Ilm 11
        3 Ja minä annan kahdelle todistajalleni toimeksi säkkipukuihin puettuina profetoida tuhannen kahdensadan kuudenkymmenen päivän ajan."

kahdelle TODISTAJALLENI.

Totta on että He olivat SUURIA, Vanhan Liiton hurskaita mutta eivät "Herran Jeesuksen".

Johannekseen asti on Vanhan liiton ennustuksen ja ilmoitukset. sitten tuli UUSIA ennustuksia ja ilmoituksia.

Matt
        13 Sillä kaikki profeetat ja laki ovat ennustaneet Johannekseen asti;

Lopunajalla myös Eliah ja Eenokh todistavat Jeesuksesta. Ylösnousseesta Jeesukseksesta sama Pelastaja Vapauttaja heilläkin on. Ei hekään pääse Abba Jahve Jehovan luokse ilman Jeesusta ja syntien sovittajaa. Ainoa välimies Jumalan ja ihmisten välissä on Herra Jeesus Kristus nasaretilainen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lopunajalla myös Eliah ja Eenokh todistavat Jeesuksesta. Ylösnousseesta Jeesukseksesta sama Pelastaja Vapauttaja heilläkin on. Ei hekään pääse Abba Jahve Jehovan luokse ilman Jeesusta ja syntien sovittajaa. Ainoa välimies Jumalan ja ihmisten välissä on Herra Jeesus Kristus nasaretilainen.

1. Matteus 17:4 (RK 1938)

Silloin Pietari vastasi ja sanoi Jeesukselle:
        "Herra, hyvä on olla täällä. Jos tahdot, teen tänne kolme majaa, sinulle yhden, Moosekselle yhden ja Elialle yhden."

2. Markus 9:5 (RK 1938)

Pietari vastasi ja sanoi Jeesukselle:
        "Rabbi, hyvä on olla täällä. Me teemme kolme majaa, sinulle yhden, Moosekselle yhden ja Elialle yhden."

3. Luukas 9:33 (RK 1938)

Kun he erosivat hänestä, Pietari sanoi Jeesukselle:
        "Opettaja, hyvä on olla täällä. Me teemme kolme majaa, sinulle yhden, Moosekselle yhden ja Elialle yhden."

1. Matteus 17:1–8 (RK 1938)

> **1** Kuuden päivän kuluttua Jeesus otti mukaansa Pietarin ja Sebedeuksen pojat, Jaakobin ja Johanneksen, ja vei heidät eräälle korkealle vuorelle yksinään. **2** Ja hänen ulkonäkönsä muuttui heidän silmiensä edessä, ja hänen kasvonsa loistivat kuin aurinko, ja hänen vaatteensa tulivat valkeiksi, kirkastuneiksi, kuten ei mikään maan päällä oleva valkoinen voi olla. **3** Ja katso, heille ilmestyi Mooses ja Elia, ja he keskustelivat hänen kanssaan. **4** Silloin Pietari vastasi ja sanoi Jeesukselle: "Herra, hyvä on olla täällä. Jos tahdot, teen tänne kolme majaa, sinulle yhden, Moosekselle yhden ja Elialle yhden." **5** Kun hän vielä puhui, katso, kirkas pilvi peitti heidät, ja pilvestä tuli ääni, joka sanoi: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt; kuulkaa häntä." **6** Kuullessaan tämän opetuslapset lankesivat kasvoilleen peljäten suuresti. **7** Ja Jeesus astui heidän luokseen, kosketti heitä ja sanoi: "Nouskaa, älkää peljätkö." **8** Kun he nostivat katseensa, he eivät nähneet ketään muuta kuin Jeesuksen itse yksinään.

### 2. **Markus 9:2–8 (RK 1938)**

> **2** Kuuden päivän kuluttua Jeesus otti mukaansa Pietarin, Jaakobin ja Johanneksen ja vei heidät eräälle korkealle vuorelle, missä he yksinään olivat. Ja hänet muutettiin, **3** ja hänen vaatteensa tulivat loistaviksi, niin valkeiksi kuin maan päällä ei voi valkaista mitään. **4** Ja Elia ilmestyi heille yhdessä Mooseksen kanssa, ja he puhuivat Jeesuksen kanssa. **5** Pietari vastasi ja sanoi Jeesukselle: "Rabbi, hyvä on olla täällä. Me teemme kolme majaa, sinulle yhden, Moosekselle yhden ja Elialle yhden." **6** Hän ei tiennyt, mitä puhui, sillä he olivat peloissaan. **7** Ja pilvi tuli ja peitti heidät, ja pilvestä tuli ääni: "Tämä on minun rakas Poikani; kuulkaa häntä." **8** Ja äkkiä, katsottuaan ympärilleen, he eivät enää nähneet ketään muuta kuin Jeesuksen yksinään heidän kanssaan.

### 3. **Luukas 9:28–36 (RK 1938)**

> **28** Nämä puheensa jälkeen noin kahdeksan päivän kuluttua Jeesus otti mukaansa Pietarin, Jaakobin ja Johanneksen ja meni heidän kanssaan vuorelle rukoilemaan. **29** Ja hänen rukoillessaan hänen ulkonäkönsä muuttui, ja hänen kasvonsa loistivat kuten aurinko, ja hänen vaatteensa tulivat valkeiksi, niin valkeiksi kuin kirkas valo. **30** Ja katso, kaksi miestä keskusteli hänen kanssaan; ne olivat Mooses ja Elia, **31** jotka ilmestyivät kirkastettuina ja puhuivat hänen kuolemastaan, joka oli tapahtuva Jerusalemiin. **32** Mutta Pietari ja hänen toverinsa olivat väsyneet unesta, ja herättyään he näkivät hänen kirkkautensa ja molemmat nuo kaksi miestä, jotka seisoivat hänen kanssaan. **33** Ja kun he erosivat hänestä, Pietari sanoi Jeesukselle: "Opettaja, hyvä on olla täällä. Me teemme kolme majaa, sinulle yhden, Moosekselle yhden ja Elialle yhden." Hän ei tiennyt, mitä puhui. **34** Mutta kun hän vielä puhui, tuli pilvi ja peitti heidät, ja peljästyen he menivät vuorille. **35** Ja pilvestä tuli ääni, joka sanoi: "Tämä on minun Poikani, valittu; kuulkaa häntä." **36** Ja äänen kuultuaan he jäivät vaiti, eivätkä kertoneet kenellekään tuona aikana mitään siitä, mitä he olivat nähneet.

• Anonyymi

2 todistajaa.
      2 todistajaa. Ilmestyskirja: 11:3 Ja minä annan kahdelle todistajalleni toimeksi säkkipukuihin puettuina profetoida tuhannen kahdensadan kuudenkymmenen päivän ajan."
      11:4 Nämä ovat ne kaksi öljypuuta ja ne kaksi lampunjalkaa, jotka seisovat maan Herran edessä.
      11:13 Teille, pakanoille, minä sanon: Koska olen pakanain apostoli, pidän minä virkaani kunniassa,
      11:14 sytyttääkseni, jos mahdollista, kiivauteen niitä, jotka ovat minun heimolaisiani, ja pelastaakseni edes muutamia heistä.
      11:15 Sillä jos heidän hylkäämisensä on maailmalle sovitukseksi, mitä heidän armoihin-ottamisensa on muuta kuin elämä kuolleista?
      11:16 Mutta jos uutisleipä on pyhä, niin on myös koko taikina, ja jos juuri on pyhä, niin ovat myös oksat.
      11:17 Mutta jos muutamat oksista ovat taitetut pois ja sinä, joka olet metsäöljypuu, olet oksastettu oikeiden oksien joukkoon ja olet päässyt niiden kanssa osalliseksi öljypuun mehevästä juuresta,
      11:18 niin älä ylpeile oksien rinnalla; mutta jos ylpeilet, niin et sinä kuitenkaan kannata juurta, vaan juuri kannattaa sinua.
      11:19 Sinä kaiketi sanonet: "Ne oksat taitettiin pois, että minut oksastettaisiin."
      11:20 Oikein; epäuskonsa tähden ne taitettiin pois, mutta sinä pysyt uskosi kautta. Älä ole ylpeä, vaan pelkää.
      11:21 Sillä jos Jumala ei ole säästänyt luonnollisia oksia, ei hän ole säästävä sinuakaan.
      11:22 Katso siis Jumalan hyvyyttä ja ankaruutta: Jumalan ankaruutta langenneita kohtaan, mutta hänen hyvyyttänsä sinua kohtaan, jos hänen hyvyydessänsä pysyt; muutoin sinutkin hakataan pois.
      Raamattu sanoo suoraan, että pakanat ovat metsäöljypuu joka on oksastettu oikeiden oksien eli Israelilaisen ja päässeet osalliseksi sen puun hedelmistä ja ravinnosta. Eli Jeesuksen kautta tulleet Jumalan lapsiksi. Ne kaksi totdistajaa lopun aikana ovat siis messiaaniset juutalaiset ja seurakunta.

• Anonyymi

Joku preterisrinen korvausteologinen tuo sinun tulkintasi kahdesta säkkipukuisesta todistajasta.

Joidenka ruumiit makaa kolme päivää Jerusalemin kadulla.

Jos ne kaksi säkkipukuista on jotkut kolmesta Elia, Eenokh, Mooses niin he ovat hebrealaisten israelilaisten uskossa, messiaanisia hebrealaisia messiaanisia israelilaisia. Vaikka ovat vanhanliiton patriarkkoja jotka uskoo ja todistavat Israelin väestölle Jerusalemin kaduilla Jeesuksesta 3.1/2 vuotta. Samoihin aikoihin Juudan juutalaiset ja juutalaisuuteen kääntyneet rakentaa turhaan kolmannen temppelin ja koittaa vanhanliiton mukaisilla uhritoimituksilla palvoa Abba Elohim YHWH Jahve Jehovaa. Vaikka Jes.53 kohta ja ne kaksi säkkipukuista saarnaa Jeesuksesta Jerusalemin kaduilla ja kujilla.

Samoihin aikoihin Israelin väestö ja maailma vastaaottaa antikristuksen. Joka kertoo olevansa Jumala.

Vain Juudan 2 heimon jälkeläisiä sanotaan juutalaisiksi.
        Eikä edes Efraim 10 heimoa ei ole alkanut koko kansana Juudan juutalaiseen uskoon.

Lopunajalla hirmuisena Herranpäivänä. Vain 1/3 Israelin väestöstä tulee pelastumaan kertoo Sak.13:8-9 kohta.

Shalom

• Anonyymi

Shalom Chaverim!🕎

Missä vanhanliiton tai uudenliiton kirjoituksissa Efraimin 10 heimoa ja heidän jälkeläisiä siementä sanotaan juutalaiseksi ? ( eikös sana juutalainen tulee alkujaan käyttöön vain eteläisen Juudan 2 heimon alueen juutalaisista).

Ei tietääkseni missään kohtaa.

Koska juutalaiseksi sanotaan eteläisen Juudan Israelin juutalaista väestöä ja heidän jälkeläisiä. Heistä useita voi sanoa myös hebrealaiseksi koska puhuvat hebreaa.

Efraimin jälkeläisistä jotkut voi puhua hebreaa mutta 10 heimon kansana heitä ei voi sanoa puhutun kielen perusteella enää hebrealaiseksi vaan israelilaisiksi tai Efraimilaiseksi.

Yhteisenä nimenä heitä Efraimia voi sanoa israelilaisiksi ja vain pientä osaa puhutun kielen perusteella hebrealaisiksi.

Efraim 10 heimoa ja heidän geneettiset jälkeläiset ei valtaosalta, ole ollut Assyyrian orjuuden jälkeen Juudan juutalaisten uskossa.

Rikkoivat liiton Abba YHWH kanssa jo olessaan pohjois Israelin alueella.

Joten lopettivat poikavauvojen ympärileikkaus liitonmerkin, palvoivat epäjumalan patsasta, ottivat puolisoita pakana kansoista. Niiden ja syntien tähden kansana menettivät hebrealaisen ja israelilaisen identtiteetin.

Eikä he Assyrian orjuuden jälkeen kansana menneet Jerusalemiin, vaikka yksittäisiä ihmisiä ja ryhmiä on sinne Juudan alueelle voinut mennä, jo ennen Assyyrian miehitysjoukkojen tuloa pohjois-Israelin alueelle.

Raamatussa heitä 10 heimon Efraimia ei mainita Babyloniasta palanneiden nimilistalla. Ainostaan valtaosalta Juudan väestöä.

Preteristinen ja korvausoppi kertoo Israelin 12 heimon yhdistyneen jo ennen Jeesuksen tuloa maanpäälle ihmisenä.

Sekä että lopunaika jolloin Juuda ja Efraim olisi pohjoisessa yhdistynyt olisi jo tapahtunut, jopa ennen Jeesusta.

Eikä tästä preteristisestä korvausopista huolimatta Abba YHWH ole heitä ja heidän geneettisiä jälkeläisiä ja siementä koskaan unohtava (Psalm.105).

Keitä ovat ja missä ovat 12 heimon jälkeläiset. Ei sitä kannata ihmisten stressata. Koska Abba sen heidän yhteisen paluumuuton tulee lopunajalla järjestämään, se tulee olemaan suurempi tapahtuma kuin Egyptin orjuudesta vapautuminen ja niiltä lopunajan kahdelta säkkipukuiselta todistajalta voi sitä kysyä ( heiksi on ehdotettu Eliah, Eenokh, Moosesta).

Mielenkiintoinen yhteys kun Mooses ja veljensä Aaron johdatti Jumalan avulla hebrealaisen kansan pois Egyptistä kohti luvattua maata.

USA:n juutalaiset todennäköisesti lopunajan 7 vuoden aikana.

Tekee paluumuuton Suomeniemen ja Jerusalemista katsottuna pohjoisen alueen kautta takaisin heidän esiisille luvattuun maahan.

Shalom

• Anonyymi

"Koska juutalaiseksi sanotaan eteläisen Juudan Israelin juutalaista väestöä ja heidän jälkeläisiä. Heistä useita voi sanoa myös hebrealaiseksi koska puhuvat hebreaa.

Efraimin jälkeläisistä jotkut voi puhua hebreaa mutta 10 heimon kansana heitä ei voi sanoa puhutun kielen perusteella enää hebrealaiseksi vaan israelilaisiksi tai Efraimilaiseksi."

Miksi muutamat "leeviläistä" ja muita tekivät Kreikankielisen Raamatun, eli vanhan testamenin?

https://fi.wikipedia.org/wiki/Raamatunkäännökset
      Yksi tunnetuimmista Vanhan testamentin käännöksistä, Septuaginta, syntyi 200-luvulla eaa. Suurin osa Tanakhia oli tuolloin edelleen hepreaksi. Juutalaisia kerääntyi kuitenkin paljon Egyptiin, johon Aleksanteri Suuri oli perustanut nimeään kantavan Aleksandrian kaupungin. Yhteen aikaan kolmannes kaupunkilaisista oli juutalaisia. Nämä juutalaiset puhuivat edelleen enimmäkseen arameaa, mutta monet alkoivat kreikkalaistua niin sanotuiksi helleenisiksi juutalaisiksi. Ptolemaios II Filadelfos palkkasi joukon juutalaisia (eri lähteiden mukaan 15–70 (kreikan septuaginta) henkeä), jotka osasivat sekä hepreaa että koinee-kreikkaa. Kääntäjät tuottivat Septuagintan.

Eli he eivät voinneet lukea, "Moosesta" Tanakia koska eivät osannett kieltä.
      Hebrea on kuten oli latina, "kirkon-kieli" jota osasivat harvat.

Kuten Jeremia sanoo. kun tehtiin Babylonin VÄÄNNÖS!

"Ensimmäisiä Tooran tekstien käännöksiä tehtiin ensimmäisen pakkosiirtolaisuuden aikana Babyloniassa, kun arameasta alkoi tulla juutalaisten yleiskieli. Kun suurin osa ihmisistä puhui arameaa eikä enää ymmärtänyt hepreaa, Tooraa käännettiin Targumeiksi eli arameankielisiksi käännöksiksi, jotta tavallinen kansa voisi ymmärtää Tooraa, kun sitä luettiin synagogissa. "

Nyt esimEsran mukaan, 70.ssa, monet olivat menettäneet TIEDON keitä olivat eli kuka on isä ja isän isä!

ja nyt sittenkö 2500 vuoden päästä KAIKKI tietävät tarkalleen kuka ja mistä on???

Suurin osa, nyt Israelin aluella olevista ON KÄÄNNYNNÄISIÄ, joilla oli josku 600-700 luvulla? mahdollisuus valita kolmesta vaihtoehdosta yksi.
      Juutalainen eli Mooseksen usko
      Islamin usko
      tai Kristin usko.

he valittivat juutalaisen uskon, (sillä jo silloin he hallisivat rahaa ja taloutta, eli raha ja valta oli vaikuttimena)

no sama se

nyt nyky Hebrea on "uudesti" tehty eläväksi 1800 luvulla ja vieläpä henkilön toimesta joka EI ITSE OSANNUT Hebreaa!

https://fi.wikipedia.org/wiki/Heprea
      lue ja ihmettele!

https://fi.wikipedia.org/wiki/Theodor_Herzl
      Theodor Herzl (unk. Herzl Tivadar, hepr. ‏בנימין זאב הרצל‎, Benjamin Ze’ev Herzl ; 2. toukokuuta 1860 Pest – 3. heinäkuuta 1904 Reichenau an der Rax, Ala-Itävalta) oli itävalta-unkarilainen juutalainen toimittaja, näytelmäkirjailija ja nykyaikaisen sionismin perustaja

- - nykyaikaisen sionismin perustaja - -

"Herzl ei nuoruudessaan välittänyt lainkaan juutalaisuudesta; hän ei osannut hepreaa eikä jiddišiä ja pukeutui kuin kuka tahansa keskieurooppalainen nuorimies. Lisäksi hän osti jouluisin joulukuusen eikä antanut ympärileikata poikaansa"

ei osannut hebreaa eikä jiddisiä (askenat juutalaisten kieli, LUE 1 Moos 10)
      eikä uskonut Moosesta saati Jumalaa:
      "eikä antanut ympärileikata poikaansa"

Juutalaisuuden, Mooseksen uskon ensimmäinen ja ohittamat laki!

n o sam se.

• Anonyymi

sivu juoni;
      itävalta, puola ja unkari (askenat ja Jaafetin ja Haamin) jälkeläiset ovat usein, "aina" pyrkineet valloittamaan ja tuhoamaan Venäjän, RUS, ja monesti Suomalaiset (jotka ovat suuren osan Venäläisten miesten isiä!!)
      esti sen

HAKKAA PÄÄLLE, huusi ratsuväki ja sitten "pahat" juoksivat karkuun.
      Hakka pääle. sota huutoa ja Hakkapelit "pelastivat" Rusin maan ja kansan.

ja toinen sivu juoni:
      Sakarja:
      Sak. 12:1

1 Ennustus, Herran sana Israelista. Näin sanoo Herra, joka on jännittänyt taivaan ja perustanut maan ja joka on luonut ihmisen hengen hänen sisimpäänsä:
      2 Katso, minä teen Jerusalemin juovuttavaksi maljaksi kaikille kansoille yltympäri, ja myös Juudan kohdalle se on tuleva Jerusalemia piiritettäessä.

Nyt vale juutalaiset auttavat vale juutalaista ukrainassa.
      ovat antaneet ja antavat aseita, iron shiel, jolla ei tosin tee mitää, mutta ovat, Jumalan ja Profeettojen ilmoituksen mukaan vääräällä puollella, mitä tulee Googin joukkojen sotaa, Hes 38 ja Hes 39.

ja HYVÄ on pitää mielessä, mitä Luku 37 sanoo!

eli, Efraim aj juuda ovat vihamiehiä ja vihollisia, kunnes Efrain tulee ja tekee jotain ja tulee sopu ja rauha. mutta mitä se merkitsee on toinen juttu.

se on varmaa että "Mooses" eli laki, mooseksen laki laittetaan museoon.
      ja se taas vaatii että on Kolmas temppeli ja uhrit.

se taas vaatii että on, jne jne.

ME EMME TIEDÄ, en edes minä, mutta me tulemme tietämään.

Kunnia Jumalalle ja Herralle Jeesukelle.

• Anonyymi

"Yhteisenä nimenä heitä Efraimia voi sanoa israelilaisiksi ja vain pientä osaa puhutun kielen perusteella hebrealaisiksi."

Jumala itse kutsuu itseään ISREALIN Jumalaksi ja EFRAIMIA ESIKOISEKSI:
      Jer. 31:9
      Itkien he tulevat, ja minä johdatan heitä, kun he kulkevat rukoillen. Minä vien heidät vesipuroille, tasaista tietä, jolla he eivät kompastu. Sillä minä olen Israelin isä, ja Efraim on minun esikoiseni.

Onko Jumala, mikä nimi sitten onkaan myös juudaan ja leevin isä?

Herra Jeesus sanoo joistakin:
      Joh. 8:44
      Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.

KEILLE Herra puhuu?
      3 Silloin kirjanoppineet ja fariseukset toivat hänen luoksensa aviorikoksesta kiinniotetun naisen, asettivat hänet keskelle ???

Mutta eivät kaikki kuten, Kamalien, ja Nikodeemus.

no sa,a se
      Matt 21 sanoo Juudaasta ja Leevistä:
      43 Sentähden minä sanon teille: Jumalan valtakunta otetaan teiltä pois ja annetaan kansalle, joka tekee sen hedelmiä.

Mikä valtakunta, kuninkas kunta.

ja muista mitä Herra sanoo:
      Joh. 10:
      16 Minulla on myös muita lampaita, jotka eivät ole tästä lammastarhasta; myös niitä tulee minun johdattaa, ja ne saavat kuulla minun ääneni, ja on oleva yksi lauma ja yksi paimen.
      ja lähetys käsky:
      Ap. t. 1:
      8 vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka".

Jerusalemissa, juudassa
      SAMARIASSA, (Lue Joh 4)
      5 Niin hän tuli Sykar nimiseen Samarian kaupunkiin, joka on lähellä sitä maa-aluetta, minkä Jaakob oli antanut pojalleen Joosefille.
      ja sitten aina MAAN ÄÄRIIN ASTI!

mahdollisesti, ainoa joka teki mitä Herra käski oli Andreas
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Andreas_(apostoli)

joka meni, aina maan-ääriin eli
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Arkangelin_alue

https://www.ortodoksi.net/index.php/Andreas_Ensinkutsuttu
      ja sattumoisen Venäjä lipussa / vaakunassa on sekä iso enkeli (Dan 12) että paha.

ai niin, nyt monet tahtovat sotia heitä vastaan.

no sa,se
      Juuda ja leevi ovat nyt. käännynnäisiä.

en tuo esille, kuka ja mitä on nykyiset presidentti, kuninkas ja päämies eli pääministeri.

saattaa koko kerju hävitä.

Mutta tutki toki genomea ja ihmettele!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

• Anonyymi

Lue Room.11 kohta, Obadja, ja Psalmi.105.

Jumala ei unhoita tai kadoita patriarkka Jaakobin geneettisiä jälkeläisiä. Pääseekö pantterit eroon pilkuistaan , ei pääse.

Jumalan tahtoa oli että Israelin kansaan liittyneet myös muukalaiset kääntyi hebrealaisten uskoon. Vaikka niin ei aina käynyt. He olivat kääntymisen jälkeen osa kansaa vaikka geneettisesti eivät olleet. Vain uskonto oli sama kuin 12 heimolla.

Vaikka suurinosa kaikista 12 heimosta ei ole vastaanottanut Jeesusta niin ei kenenkään, metsäpuun oksan tai jalonpuun oksan, Jeesukseen oksastettuan, pidä alkaa henkseleitä paukutella. On ihminen uskossa tai jumalagon joka ei ole vielä uskossa.

• Anonyymi

Shalom Chaverim!

"Joten lopettivat poikavauvojen ympärileikkaus liitonmerkin, palvoivat epäjumalan patsasta, ottivat puolisoita pakana kansoista. Niiden ja syntien tähden kansana menettivät hebrealaisen ja israelilaisen identtiteetin."

Mikä oli syy miksi menettivät identiteetin?
      Babylon?

Miksi he "menivät" Babyloniin?

Ap. 7
      42 Mutta Jumala kääntyi heistä pois ja hylkäsi heidät palvelemaan taivaan sotajoukkoa, niinkuin on kirjoitettu profeettain kirjassa: 'Toitteko te teurasuhreja ja muita uhreja minulle erämaassa neljänäkymmenenä vuotena, te, Israelin heimo?
      43 Ette; vaan te kannoitte Molokin majaa ja Romfa jumalan tähteä, niitä kuvia, jotka te olitte tehneet kumarrettaviksenne. Sentähden minä siirrän teidät toiselle puolelle Babylonin.'

mikä on Molkin maja?
      mikä on Romfa jumalan tähti`?
      olisko "pedofiliaa ja lasten veren syötiä?
      ja daavid tähti joka kaiken lisäksi on Intiasta mennyt Egyptiin.

"Sentähden minä siirrän teidät toiselle puolelle Babylonin.'"

no sa, se

• Anonyymi

hhhmmm

"Eikä tästä preteristisestä korvausopista huolimatta Abba YHWH ole heitä ja heidän geneettisiä jälkeläisiä ja siementä koskaan unohtava (Psalm.105)."

Kenet ja minkä Herra hylkäsi Matt 21?

Ps. 105:
      8 Hän muistaa liittonsa iankaikkisesti, säätämänsä sanan hamaan tuhansiin polviin,
      9 liittonsa, jonka hän teki Aabrahamin kanssa, ja Iisakille vannomansa valan.
      10 Hän vahvisti sen käskyksi Jaakobille, Israelille iankaikkiseksi liitoksi.
      11 Hän sanoi: "Sinulle minä annan Kanaanin maan, se olkoon teidän perintöosanne".
      12 Heitä oli vähäinen joukko, vain harvoja, ja he olivat muukalaisia siellä.

Totta ja ASIA yhteys on Joosefin?
      17 oli hän lähettänyt heidän edellänsä miehen: Joosef oli myyty orjaksi.

onko tämä psalmi, kuvaannollista vai historiallista puhetta?

Jos Historiallista niin:
      13 Ja he vaelsivat kansasta kansaan ja yhdestä valtakunnasta toiseen kansaan.

kansakunnasta toiseen kansa kuntaa?
      Egyptistä mihin?

jos kuvaannollista, niin Joosef on Isreal.
      muut pojat ovat ALAMAISIA Joosefille??

1. Moos. 37:8
      Niin hänen veljensä sanoivat hänelle: "Sinäkö tulisit meidän kuninkaaksemme, sinäkö hallitsisit meitä?" Ja he vihasivat häntä vielä enemmän hänen uniensa ja puheidensa tähden.
      ja
      1. Moos. 49:26
      Sinun isäsi siunaukset kohoavat yli minun vanhempaini siunausten, yli ikuisten kukkulain ihanuuden. Ne laskeutukoot Joosefin pään päälle, veljiensä ruhtinaan päälaelle.

No sa, se

Meille on nyt tärkeintä että olemme Herran omia aj valmiita kun tulee se ja ne mitä on ilmoitettu.
      Ilmestyskirja ja esim Jer 16, 23 ja 31 luku ilmoittaa.

Joosef eli Efrain ON NYT tärkein poika JA ESIKOINEN.

• Anonyymi

"Eikä tästä preteristisestä korvausopista huolimatta Abba YHWH ole heitä ja heidän geneettisiä jälkeläisiä ja siementä koskaan unohtava (Psalm.105)."

Mitä sitten tulee geneettiseen perinmää, niin Suomessa ja osa Venäjää , Suomen itärajan puolelle, länsi on Daanin perimää ja Haamin ja Jaafetin!

niin.
      Suomalaisista 60-80% on jotain muuta perimää mitä koko maailma, esim englanti ja saksa ja muut "länsi" maat edustavat.

Monet tutkijat sanovat että ,Suomalaiset ovat kuin toiselta planeetalta!

Piskuinen lauma sanoi joku??
      eli 5 miljoonasta, esim 70-80% on noin 2.5 - 3 miljoonaa poika lasta, Mooseksen laskuopin mukaan jonka, jotka vei pois Egyptistä:

Jer. 16:
      14 Sentähden, katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin ei enää sanota: 'Niin totta kuin Herra elää, joka johdatti israelilaiset Egyptin maasta',
      15 vaan: 'Niin totta kuin Herra elää, joka johdatti israelilaiset pohjoisesta maasta ja kaikista muista maista, joihin hän oli heidät karkoittanut'. Sillä minä palautan heidät heidän omaan maahansa, jonka minä annoin heidän isillensä.

sama laskuoppi? :)

sama se.

• Anonyymi

"USA:n juutalaiset todennäköisesti lopunajan 7 vuoden aikana. "
      Mikä kansa se usa on?
      englanti? scottlanti ? irlanti, Italia? saksa? ja jopa Suomi?

eli onko se joku sulatus uuni?

Raamatussa ei ole mitään viitteitä että jok iso mahtava maa olisi jossain, kuten jenkit!
      Mutta Venäjä ja Kiina on esillä?

Missä edes kaukaisesti viitataan Usa, Raamatussa?
      Herra Ristiin naulittiin Jerusalemissa ei usassa!

Nyt siellä on KÄÄNNYNNÄISIÄ, muuta oikea Joosefin el Efraimin jälkeläinen saattaa olla, mutta ....

Joten, kuka lie sitten on Israelin ystävä, niin tulee tarkastaa ,mitä Israelia tarkoittaa ,ettei ole siunaamassa pahaa ja ole osallinen sen pahoihin tekoihin.

no sa, se

• Anonyymi

Lopunajalla Juuda ja Efraim , heidän geneettiset JÄLKELÄISET ja SIEMEN yhdistyy pohjoisessa maanääressä. Raamagun kohtia on useita löytyvät profetia ja juutalaisuus palstan kirjoituksesta

Vedä viiva Jerusalemista kohti karttapohjoista pohjoisnapaa se menee itä Suomen, Venäjän Karjalan ja Kuolanniemimaan läpi kartta pohjoisnapaan.

Magneettinen pohjoisnapa siirtyy ja liikkuu vuosittain.

USA kun romahtaa ja ylöstempaus kun otti Jeesuksen omia taivaaseen alkaa Juudan juutalaisten ja juutalaisuuteen joskus kääntyneiden ankarat vainot maailmalla.

Jerusalemissa he sitten taas itse osa väestöä, halveksii ja vihaa kahta säkkipukuista todistaja jotka Eliah Eenokh tai Mooses.

• Anonyymi

No tuli taas sitten lyhytkäisesti kirjoitettua ja toivon että keskustelu jatkuu.
      ja sitten tuoretta kahvia ettei maha pääse lepäämään :)

• Anonyymi

Copy paste Kopioi Liitä Spämmäät oikeen urakalla ja kiusaksi. Ei uutta auringon alla.

Shalom

• Anonyymi

"Lopunajalla Juuda ja Efraim , heidän geneettiset JÄLKELÄISET ja SIEMEN yhdistyy pohjoisessa maanääressä. Raamagun kohtia on useita löytyvät profetia ja juutalaisuus palstan kirjoituksesta"

Juuda ja Efraim vihaavat toisiansa ja tekevät sitten sovinnon?
      Jes. 11:13
      13 Silloin katoaa Efraimin kateus, ja Juudan vihat häviävät. Efraim ei kadehdi Juudaa, eikä Juuda vihaa Efraimia.

monta jaetta ja viimeinen

16 Siitä tulee valtatie hänen kansansa jäännökselle, joka on jäljellä Assurissa, niinkuin tuli Israelille silloin, kun se Egyptin maasta lähti.

Missä Jumalan aikataulun kohdassa tämä tulee tapahtumaan?

Ennen Isrealin, Efraimin paluuta luvatuun maahan vai sen jälkeen?

jos ennen on monia seikkoja joita tulee tapahtua ja olla tapahtunut, täyttynyt?

Esim "mooses" eli laki ja mitä se vaatii eli uhrit ja se vaatii temppeliä.

jos jälkeen mitä se vaatii?
      Efraim on yksi lammaslauma Herran kädessä eli uskossa ja se merkitsee että Juuda ja Leevin on tultava uskoon?

no me emme tiedä mutta mitä tiedämme on että Esikoisen, tärkein poika, veljien hallitsija eli pää, on oltava mukana monessa, nyt sitä ei ole missään.

se että tulee aika kun koko Israel ja suvut itkevät kuin ainokaista itketään, on edessä,

Sak. 12:10
      Ja minä vuodatan Daavidin suvun päälle ja Jerusalemin asukasten päälle armon ja rukouksen hengen. He katsovat minuun, jonka he ovat lävistäneet. Ja he valittavat häntä, niinkuin valitetaan ainokaista, murehtivat häntä katkerasti, niinkuin murehditaan katkerasti esikoista.

ja luku alkaa:
      1 Ennustus, Herran sana Israelista. Näin sanoo Herra, joka on jännittänyt taivaan ja perustanut maan ja joka on luonut ihmisen hengen hänen sisimpäänsä:
      2 Katso, minä teen Jerusalemin juovuttavaksi maljaksi kaikille kansoille yltympäri, ja myös Juudan kohdalle se on tuleva Jerusalemia piiritettäessä.

Herran Sana Israelista, (Efraimista) jota vastaan juuda tappelee?

• Anonyymi

Eikö totuuden kuuleminen olekkin ilo?
      Totuuden hegen herättämä ilo, valo?
      Valo Herärys?

• Anonyymi

Juudalla on varmasti hyvä syy vihata Efraimia samoin kuin muillakin heimoilla.
      Kertoihan Joosef aikoinaan sen syyn, kuinka 11 tähteä kumarsivat häntä.
      Näin ollen arvelen Messiaan tulevan Efraimista.

• Anonyymi

Uuden testamentin sukuluetteloiden mukaan Jeesus oli Daavidin jälkeläinen, kuului siten juudan heimoon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uuden testamentin sukuluetteloiden mukaan Jeesus oli Daavidin jälkeläinen, kuului siten juudan heimoon.

Juuda kumarsi Joosefia ja tietysti hänen jälkeläistään Efraimia, osoittaen näin alamaisuutensa.
        Alamaisesta nämä jeesustelijat yrittävät leipoa Israelin kungasta, kuvottavaa.
        Jeesuskin totesi aikoinaan:" Eräs jalosukuinen mies lähti matkalle kaukaiseen maahan (ei todellakaan taivaaseen) saadakseen itsellensä kuninkuuden..."Luuk. 19:12
        Kyse oli Efraimista .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juuda kumarsi Joosefia ja tietysti hänen jälkeläistään Efraimia, osoittaen näin alamaisuutensa.
        Alamaisesta nämä jeesustelijat yrittävät leipoa Israelin kungasta, kuvottavaa.
        Jeesuskin totesi aikoinaan:" Eräs jalosukuinen mies lähti matkalle kaukaiseen maahan (ei todellakaan taivaaseen) saadakseen itsellensä kuninkuuden..."Luuk. 19:12
        Kyse oli Efraimista .

Ei poistu valtikka (vallan symbooli) Juudalta. Jeesus oli Juudan heimosta.

• Anonyymi
      UUSI

Eikä vanhat fraasit sinun päästäsi, uskonnot muuttuvat niistä tulee elviä vesiä.
      Mutta puolestani voit alvan vapaasti juoda raatojen pesuvettä, aiivan vapaasti.

• Anonyymi
      UUSI

Ja on syytä muistaa tämä:" Ja tähden nimi oli Koiruoho. Ja kolmasosa vesistä muuttui koiruohoksi ja paljon ihmisiä kuoli..." Ilm. 8:11
      Tänä aikana kannattaa katsoa mitä juo.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - PerSut tykittää - Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi!!

Entistä rajumpi elinkautinen tulee – Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi Henkirikosten uusijat voidaan ja
      Maailman menoa
      132
      14322
    2. Äärioikeistopurran nukke Petteri Lapanen paniikissa

Kun Suomen historian paras pääministeri antoi vankan lausunnon, kuinka "keskustelu politiikassa on käpertynyt lähinnä va
      Maailman menoa
      30
      5952
    3. SIELTÄ SE TULI: Kepu-Kurvinen: "Emme enää lähde punavihreään hallitukseen"

Nyt muuten nauretaan loppuviikko, että tähänkö kaatui Lindtmanin pääministerihaaveet. "Antti Kurvisen mukaan puolue ei
      Maailman menoa
      154
      5515
    4. Onko rajojen kiinnipitäminen ihmisoikeuksien vastaista?

Maahanmuutosta puhutaan usein niin kuin kyse olisi vain numeroista ja rajoista. Kyse on kumminkin ihmisistä, jotka halua
      Maahanmuutto
      301
      4359
    5. HS - Sanna Marinin kirja on priimaluokan vedätys!

Kirja-arvio|Toivo on tekoja tulisi ensisijaisesti nähdä maineen rahallisen hyödyntämisen voimaannuttavana merkkipaaluna.
      Maailman menoa
      39
      4107
    6. "Rauhanomainen" miekkari hesassa: "Eläköön aseellinen vastarinta" - lakana

Kyseessä on Suomen Palestiinalaisten yhdistyksen viime perjantaina järjestämä ”Hiljainen kynttiläkulkue Palestiinalaiste
      Maailman menoa
      105
      3671
    7. Some kuhisee Sanna Marinista: "Wau"

Sanna Marinia hehkutetaan. Muun muassa Jodelissa kommentoidaan The Sunday Timesin julkaisemaa kuvaa Marinista. Hän ant
      Maailman menoa
      6
      3592
    8. Vanhat miehet eivät muista

Niinistö muistaa vain Marinin hölmistyneen ilmeen, mutta ei miksi möllötti sen näköisenä. Vanhanen taas ei muuten vaan
      Maailman menoa
      22
      3548
    9. Monella äärivasemmistolaisella C-paperit armeijasta

Kuinka kävisi sodan tullen noille? Puolustusvoimat huomauttaa, että C-luokituksen saaneiden sijoittumisesta sodan aikan
      Maailman menoa
      63
      2645
    10. Huomenta naiselle

Toivottavasti tiedät, etten ole koskaan tuntenut ketään kohtaan näin voimakkaasti. Olen tietenkin meistä epävarma silti.
      Ikävä
      93
      1438
    Aihe