"Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä."
Miten käytännössä tapahtuu syntien tunnustaminen helluntaiseurakunnan kokouksessa ja koskeeko se myös pastoreita ?
Syntien tunnustaminen
28
207
Vastaukset
- Anonyymi
Synnit voi tunnustaa Jumalalle ihmisen kautta, jos niin kokee ja tahtoo.
Ei se väärin ole. Mutta kannattaa olla tarkkana, ketä käyttää rippi- isänä
tai rippi- äitinä. Kenelle tahansa uskovalle ei kannata puhua arkoja
asioitaan. Jos joku osoittaa kiinnostusta sinun syntejäsi kohtaan, älä
missään nimessä mene puhumaan synneistäsi hänelle.
Raamatullinen synnin tunnustaminen on aina Jumalalle.
Hänelle tulee tunnustaa synnit ja Hän antaa ne anteeksi, ei ihminen.
Jeesus Kristus on alku ja loppu, ensimmäinen ja viimeinen.
Niin myös tässä synnin tunnustamis- asiassa Hänen tulee olla
ensimmäinen.
Ps 32:1-6 "Daavidin mietepsalmi. Autuas se, jonka rikos on
annettu anteeksi, jonka synti on peitetty! Autuas se ihminen,
jolle Herra ei lue hänen pahoja tekojaan ja jonka hengessä ei
ole vilppiä! Kun minä vaikenin synnistäni, minun luuni riutuivat
valittaessani kaiken päivää. Sillä öin ja päivin sinun kätesi oli
raskaana päälläni. Elinnesteeni kuivui kuin kesän helteessä.
Sela. Minä tunnustin sinulle syntini enkä peittänyt
syyllisyyttäni. Minä sanoin: ”Minä tunnustan Herralle
rikkomukseni”, ja sinä annoit anteeksi minun syntivelkani.
Sela. Sen tähden RUKOILKOON SINUA jokainen hurskas
aikana, jona SINUT voidaan löytää.
Mvh J - K- Anonyymi
Tässä näkyy TAAS sinun oma väärä sydämen asenteesi !
Jos ja kun sinua on huomautettu väärästä toiminnasta ja opeista, niin mitään et ole rehdisti myöntänyt ja siten anteeksipyytänyt ja tunnustanut !
Se on syvää ylpeyttä se !
Siitä puuttuu nöyryys kokonaan !
Matt. 18:15 Mutta jos veljesi rikkoo sinua vastaan, niin mene ja nuhtele häntä kahdenkesken; jos hän sinua kuulee, niin olet voittanut veljesi.
1. Tim. 5:20 Syntiä tekeviä nuhtele kaikkien kuullen, että muutkin pelkäisivät.
6 Jos sinä syntiä teet, mitä sillä hänelle teet; ja vaikka sinulla paljonkin rikoksia olisi, mitä sillä hänelle mahdat?
7 Jos olet vanhurskas, mitä sillä hänelle annat, tahi ottaako hän mitään sinun kädestäsi?
8 Ihmistä, kaltaistasi, koskee jumalattomuutesi ja ihmislasta sinun vanhurskautesi.
Eli siltä, jota kohtaan on syntiä / vääryyttä tehty, tulee pyytää anteeksi ja tunnustaa synnit.
Samoin jos toinen, vaikka umpisokea omavanhurskas fariseus kehoittaa jostakin sinua, Sanan mukaisesti, niin sinun tulisi tunnustaa syntisi ja katua ja tehdä parannusta !
1 Silloin Jeesus puhui kansalle ja opetuslapsilleen
2 sanoen: "Mooseksen istuimella istuvat kirjanoppineet ja fariseukset.
3 Sentähden, kaikki, mitä he sanovat teille, se tehkää ja pitäkää; mutta heidän tekojensa mukaan älkää tehkö, sillä he sanovat, mutta eivät tee.
Mutta kaltaisesi kopea ja kovaotsainen ei halua näyrtyä tunnustamaan avoimesti syntejään ja vääriä oppejaan, vaan kovaotsaisena vain jättää ne tunnustamatta ja anteeksi pyytämättä
ihmisiltä, joita vastaan on rikkonut !
Kaikki tämä on siis luettavissa sinun omasta viestistäsi Mvh J - K ! - Anonyymi
"Sinä sokea fariseus, puhdista ensin maljan sisus, että sen ulkopuolikin tulisi puhtaaksi!"
Tämä koskee pastoreita jotka ovat ihmisten palvelijoita.
Hengen maailmassa synti tarttuu helposti.
"Älä ole liian kerkeä panemaan käsiäsi kenenkään päälle, äläkä antaudu osalliseksi muiden synteihin. Pidä itsesi puhtaana."
Jumalan palvelijalla on oltava puhdas ♥️
. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Sinä sokea fariseus, puhdista ensin maljan sisus, että sen ulkopuolikin tulisi puhtaaksi!"
Tämä koskee pastoreita jotka ovat ihmisten palvelijoita.
Hengen maailmassa synti tarttuu helposti.
"Älä ole liian kerkeä panemaan käsiäsi kenenkään päälle, äläkä antaudu osalliseksi muiden synteihin. Pidä itsesi puhtaana."
Jumalan palvelijalla on oltava puhdas ♥️
.Niin srk vanhimmilla on suurempi vastuu Raamatun mukaan.
Siis heidän juurikin tulisi johtaa eteenkin omalla esimerkillä, mutta jos se onkin vääri, niin siinähän helposti saastuu koko lauma.
Paavali nuhteli tähän liittyen jopa Pietaria aikoinaan:
11 Mutta kun Keefas tuli Antiokiaan, vastustin minä häntä vasten kasvoja, koska hän oli herättänyt suurta paheksumista.
12 Sillä ennenkuin Jaakobin luota oli tullut muutamia miehiä, oli hän syönyt yhdessä pakanain kanssa; mutta heidän tultuaan hän vetäytyi pois ja pysytteli erillään peläten ympärileikattuja,
13 ja hänen kanssaan lankesivat ulkokultaisuuteen muutkin juutalaiset, niin että heidän ulkokultaisuutensa tempasi mukaansa Barnabaankin.
14 Mutta kun minä näin, etteivät he vaeltaneet suoraan evankeliumin totuuden mukaan, sanoin minä Keefaalle kaikkien kuullen: "Jos sinä, joka olet juutalainen, noudatat pakanain tapoja etkä juutalaisten, miksi sinä pakotat pakanoita noudattamaan juutalaisten tapoja?"
- Anonyymi
Mikä mahtaa olla helluntaiseurakunnan tehtävä ja vastuu syntikysymyksessä ?
- Anonyymi
"JOS me tunnustamme...."
Valitettavasti kovinkaan monet eivät tunnusta.- Anonyymi
Niin, moni toimii kuten Mvh J - K !
Eli niska jäykkänä ja otsa kovana vaan kieltäydytään tunnustamisesta katkeraan loppuun asti.
Sillä hyvä tuosta ei heilu Raamatun mukaan:
9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.
Eli jos ei suostuta tunnustamaan ja myöntämään omia syntejään ja virheitään ja vääriä oppejaan, niin ei ttoteudu tuo puhdistuminenkaan.
Siis siinä lukee se JOS tunnustamme !
Mutta JOS emme tunnusta !
- Anonyymi
Minä tunnustin syntini joka suuntaan kun tulin uskoon.
Eipä ole sen koommin kele kuiskutellut korvaan asioista !- Anonyymi
Ei siihen seurakuntaa tarvita, en ollut mitään rikkonut siihen tahoon.
Synnit tunnustetaan asianomaisille, ei muille.
- Anonyymi
Kuinka moni tunnusti viime helluntai kokouksessa syntejään.
Ei ainakaan "pyhä" helluntai pastori.- Anonyymi
Mitä tuolla tarkoitit...tunnusti syntejään...kuinka tonttu olet, miksi pitäisi tunnustaa seurakunnassa hah millaisia suomalaiset oikein ovat, ei hajuakaan mistään raamatun asiasta.
- Anonyymi
Se,
mikä on vanhaa,
on kadonnut,
katso, uusi on sijaan tullut.
(2 Kor 5:17) - Anonyymi
Luterilaisen kirkon jäsenten syntien tunnustaminen on yhtä tyhjän kanssa, pelkkää teatteria ja huulten liikettä!
- Anonyymi
Helluntailaisuus on sielullista uskoa.
Eriseuraisessa ja epäraamatullisessa hengessä. - Anonyymi
Eipä tullut amerikkalaisten lahkojen lupaamaa ylöstempausta 27.9.
Olette valheen hengessä. - Anonyymi
"Katso, minä käyn niiden kimppuun, jotka ennustavat valheunia, sanoo Herra, ja kertovat niitä ja eksyttävät minun kansaani valheillansa ja kerskumisellansa, vaikka minä en ole heitä lähettänyt enkä käskenyt ja vaikka heistä ei ole mitään hyötyä tälle kansalle, sanoo Herra."
Valhetta ja kerskumista -- se on juuri sitä eksyttävää syntiä. - Anonyymi
Joh 9:31:
"Me tiedämme, ettei Jumala kuule syntisiä; vaan joka on jumalaapelkääväinen ja tekee hänen tahtonsa, sitä hän kuulee."
Tee Jumalan tahdon mukaan ja tunnusta syntisi. - Anonyymi
Helluntaiseurakunnissa on a8 ainakin ennen ) rukouspalvelua, ja siihen voivat tulla kaikki erilaisine asioineen.
- Anonyymi
Jumalattomat asettavat uskovlle omia sääntöjään
ja vaativat jopa uskovia tunnustamaan syntejään
ihmisille. Aik hullunkurista, mutta totta.
Jumala kuitenkin johdattaa uskoon tullutta henkilöä.
Pyhä Henki puhuu asioista, jotka tulee panna kuntoon
ihmisten kanssa, jos siis on jotakin riitaa jonkun kanssa,
Pyhä Henki muistuttaa ja pyytää sopimaan asian ko.
henkilön kanssa. Jos ihminen ryhtyy vaatimaan sinua
tai minua tunnustamaan jotakin tekoa ihmiselle,
herätyyyysss!!! Olkaa varovaisia, ettette anna ihmisten
viedä teitä kuin pässiä narusta.
Maailman henki tahtoo pitää uskovia kiinni, kuten
Egyptin faarao, joka ei tahtonut päästää vankejaan,
Jumalan kansaa, vapauteen uhraamaan Jumalalleen.
Mutta se voi pyytää: "Rukoilkaa minunkin puolestani
Jumalaanne, että voisin jatkaa elämääni jumalattomana
ilman Jumalaa, ja kuitenkin voisin hyvin." Suurin piirtein
näin se menee tänäkin päivänä.
Mvh J - K- Anonyymi
Yhä vain jatkuu sama ylpeys ja kopeus ja kovaotsaisuus !
Se ei ole jumalattomat, jotka vaativat tunnustamaan synnit, vaan Jumala ja Hänen sanansa !
Kun Jeesus kehoitti pesemään toinen toistemme jalkoja, niin eihän Hän toki sitä fyysisesti tarkoittanut, vaan Hengellisesti !
Uskovan vaelluksessa näet ne "jalat" likaantuvat ja jos me emme itse ymmärrä tai suostu niitä pesemmään, niin sitten on toisten uskovien autettava ja paljastettava ikävä totuus hänelle.
Ei se toki mukavalta tunnu, puolin ja toisin, kun toinen joutuu puolestasi siihen "pesu" hommaan, mutta siten vain voimme auttaa toinen toistamme puhdistumaan ja vapautumaan synneistämme ja vääristä toimistamme ja harhaopeistamme !
Mutta tämänkään vertaa sinä raukka et vieläkään käsitä !
Kun sinä sokea näet kaiken avun vääränä, siis tähän tyyliin:
" Tuokin, itse syntisäkki, varmasti on uskosta osaton, kun puuttuu minun asioihini ja vaatii minua tekemään parannusta" !
Ja Mvh J - K ei se Pyhä Henki monasti pysty edes muistuttamaan asioista, kun uskova, kuten sinä, on niin pahasti paaduttanut itse itsesnä ja sulkenut korvansa kuulemasta ja silmänsä näkemästä, ja siis kaiken aikaa kieltäytyy jyrkäasti tutkimasta omia toimiaan ja oppejaan ja niiden oikeellisuutta, vaikka niistä useakin uskova on ajan myötä huomauttanut.
Eli kuten Sana sanoo:
Teidän syntinne pysyvät !
Joh. 9:41 Jeesus sanoi heille: "Jos te olisitte sokeat, ei teillä olisi syntiä; mutta nyt te sanotte: 'Me näemme'; sentähden teidän syntinne pysyy".
Sinäkin Mvh J - K väität näkeväsi, ja itse tietäväsi ylpeydessäsi ja paisuneisuudessasi, ja siksi syntisi pysyvät !
Et puhdistu synneistäsi ja vääristä toimistasi, etkä vapaudu vääristä valhe opeistasi !
6 Jos sanomme, että meillä on yhteys hänen kanssaan, mutta vaellamme pimeydessä, niin me valhettelemme emmekä tee totuutta.
7 Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.
8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.
Ylpeys ja kopeus ja paatumus estävät niiden toteutumisen todella tehokkasti, ikävä kyllä.
Ap. t. 28:27 Sillä paatunut on tämän kansan sydän, ja korvillaan he työläästi kuulevat, ja silmänsä he ovat ummistaneet, että he eivät näkisi silmillään, eivät kuulisi korvillaan, eivät ymmärtäisi sydämellään eivätkä kääntyisi ja etten minä heitä parantaisi.'
Kuin vesi hanhen selästä, valuu pois kastamatta, ovat valuneet kehoituksen sanat ohi, mitään sinussa vaikuttamatta Mvh J - K !
Voi voi voi sinua. - Anonyymi
Niin ja Mvh J - K !
Minä joka olen monen monta kertaa sinua kehoittanut tutkimaan toimiasi ja opetuksiasi, ja olen sitä tuossa edellä taas tehnyt, olen uudestisyntynyt uskova !
Vaikka sinä selvästikin väärin pidät minua uskosta osattomana !
Niin se näkemys vääristyy pahasti, kun ylpeys ja kopeus ja paatuneisuus sen vääristävät, eli kun sinulla ei ole minkäänlaista halua tutkia omia toimiasi, eikä niitä oppejasi ja opetuksiasi, joita jakelet muille pelkkänä totuutena, vaikka niissä olisi paljon korjattavaa. - Anonyymi
Täytyy vielä sanoa se, että tämä on mielenkiintoinen mekanismi sinulla Mvh J - K !
Eli, kun sinä väität sinua kehoittavaa uskosta osattomaksi, niin sinä annat itse itsellesi luvan olla välittämättä niistä kehoituksen sanoista !
Ovelaa !
Mutta eihän Raamattu noin opeta !
Jeesus näet sanoi fariseuksia ja kirjanoppineita sokeiksi sokeiden taluttajiksi !
Mutta Jeesus myös sanoi sen, että jos tuollainen sokea kahoittaa Kirjoitusten mukaan toimimaan, niin se tulee tehdä ja pitää !
1 Silloin Jeesus puhui kansalle ja opetuslapsilleen
2 sanoen: "Mooseksen istuimella istuvat kirjanoppineet ja fariseukset.
!!!
3 Sentähden, kaikki, mitä he sanovat teille, se tehkää ja pitäkää;
!!!
mutta heidän tekojensa mukaan älkää tehkö, sillä he sanovat, mutta eivät tee.
Mutta nythän sinä Mvh J - K toimit tämän Herran sanan vastaisesti !
Eli vaikka sinä pitäisitkin sinua kehoittavaa umpisokeana / uskosta osattomana, niin kyllä sinun tulisi tutkia se kehoituksen sana ja omia toimiasi, että ovatko ne Herran tahdon mukaisia !
Mutta nythän sinä opetat muitakin toimimaan tätä selvää Herran sanaa vastaan !
Tajuatko sinä omaa vastuutasi ollenkaan Mvh J - K ?
Sinä opetat ja kylvät valhetta uskoville !
Jaak. 3:1 Veljeni, älkööt aivan monet teistä pyrkikö opettajiksi, sillä te tiedätte, että me saamme sitä kovemman tuomion.
- Anonyymi
500 vuotta on kansa maksellut kirkkoverojaan mutta mitään järkeä ei ole tullut, kommentit on kuin puuäijän päästä lähteneitä.
- Anonyymi
Joka syntinsä tunnustaa ja Hylkää !
Oliko liian vaikeaa tajuttavaa, oli tietenkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joka syntinsä tunnustaa ja Hylkää !
Oliko liian vaikeaa tajuttavaa, oli tietenkin.Jos on vaikka varastanut kaupasta, se tunnustetaan kaupan ihmiselle jolle asia kuuluu ja korvataan ja .mieluummin tuplana !
Jumalalle tunnustetaan omissa kammiorukouksissa ei siihen seurakuntaa tarvita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos on vaikka varastanut kaupasta, se tunnustetaan kaupan ihmiselle jolle asia kuuluu ja korvataan ja .mieluummin tuplana !
Jumalalle tunnustetaan omissa kammiorukouksissa ei siihen seurakuntaa tarvita.Ja hylkääminen tarkoittaa ettei enää varastele ja menee töihin kaiken lisäksi, voi antaakkin jotain eikä aina olla ottamassa.
- Anonyymi
Papit antaa synnit anteeksi kun siunaa Gazan kansanmurhaa ja kuuluu ennalta määrättyyn kansaan ja he saavat tehdä silloin mitä tahansa.
Heillä on sellainen sisäistetty käsitys uskostaan, kaikkivaltias ylentää heidät ja agape Jumalan rakkaus on tahriintunut ja nimi häpäisty valheellisilla ja vääristyneellä evankeliumilla.
Totuus on vääryyden vallassa, - katsokaa mitä hedelmää tuottaa! - Anonyymi
VT:ssa synnit olivat ongelmana ja siitä tuli ikävät seurauksensa.
Samoin UT:ssa synnit on ongelmana ja siitä tuli ikävät seurauksensa.
Ihmisen on kannettava vastuunsa.
Raamatussa puhutaan Jumalan pelosta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En minä kyllä enää odota sinua
Olet siellä sen harmaan kanssa. Niin, annoit minun nähdä lämpimät tunteesi siitä huolimatta. Se merkitsi kyllä paljon. O432228Kehutaan vaihteeksi Perussuomalaisia
Perussuomalaiset ovat olleet melkoisen lokakampanjoinnin kohteena, vaikka ovat saaneet paljon hyvää aikaiseksi. Nyt on272030Joka kolmas työtön on työkyvytön
Viime vuonna työnhakuvelvoitteen ulkopuolella oli noin kolmannes työttömistä työnhakijoista. Huhheijaa, mihin suomalais1941573Jos joku luulee että kaikki käy
Sanon vain tämän. Minun kanssani ei neuvotella. Minun kanssani eletään tasavertaisesti. Jos se on liikaa, niin ovi rinn631571Sakin hivutus - ilmiö
Miten tuollainen tuollainen ilmiö kuin ”sakin hivutus” syntyy? Mitä syitä ilmiön syntymiseen tarvitaan? Onko sakissa jok841349Ei ole rohkeutta tulla jututtamaan
Voidaan me nähdä ja tervehtiä, sitäkin harvoin, mutta iso kynnys on edes mennä lähelle ja kysyä kuulumisia. Ymmärrät var81271- 131214
Julkinen saunatilanne Haapavedellä, tämä on täyttä paskaa!
Eilen Haapaveden uimahallin saunassa koettu tilanne oli täysin käsittämätöntä ja helvetin järkyttävää. Ladyboy harjoitti191184Mitä tapahtuu?
Mitä säpäkän risteyksessä on tapahtunut kun poliiseja, ambulansseja ja kopteri paikalla?211118- 151101