Satoja riskitoimijoita jää pimentoon julkisissa hankinnoissa

Anonyymi-ap

Verotarkastuksissa harmaan talouden toimijoiksi todetut yritykset ovat jättäneet vuosittain noin 200 miljoonan euron arvosta alimpia tarjouksia. Riskejä havaitaan erityisesti palveluhankinnoissa, eikä lainsäädäntö mahdollista yritysten vastuuhenkilöiden luotettavuuden selvittämistä.

Kilpailutuksiin osallistui vuosittain satoja sellaisia yrityksiä, joilla itsellään ei ollut velvoitteidenhoidon puutteita, mutta joiden taustahenkilöillä oli esimerkiksi verovelkaa tai ulosottovelkaa.

Tämä näkyy taksialalla kuljetuksien epäluotettavuudessa. Mm. koulu- kela ja vammaispalvelun alaisia kuljetuksia on hoitamassa verovelkaisia yrityksiä ilman vakuutuksia.

Korutonta kertomaa julkisen sektorin ja taksien välitysyhtiöiden vastuuttomasta toiminnasta.

10

343

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Julkinen sektori on kiinnostunut vain loisimisestaan verovaroilla.

• Anonyymi

Ja illan satu tunti alkaa.......

• Anonyymi

Bolt ja Uber ovat sen vuoksi, ettei tarvitse maksaa mitään veroja koskaan.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Tarjouskilpailuilla poljetaan hinnat kannattamattomaksi ajaa. Vaatimuksia kyllä on pilvin pimein. Sitä saa mitä tilaa

• Anonyymi

Näin se on. Ainoa mahdollisuus on tehdä konkurssi vähän väliä. Vanha firma jätetään ja uusi aloittaa ilman velkoja. Ei kuntien ja Kelan maksamilla hinnoilla voi maksaa veroja ja eläkevakuutuksia.

Eipä se mitään haittaa, jätetään kaikki maksamatta, se on julkisen sektorin tahto.

• Anonyymi

Välitysyhtiöt ovat tuhonneet hinnoittelun. Taksien välitysyhtiöt eivät ole taksialalla, joten heille se on yhdentekevää saako kuski rahansa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Välitysyhtiöt ovat tuhonneet hinnoittelun. Taksien välitysyhtiöt eivät ole taksialalla, joten heille se on yhdentekevää saako kuski rahansa.

Voi mitä höpöpuhetta taas. Ei kai niitä kyytejä kukaan ajaisi jos ne olisivat kannattamattomia. Kaikkein kannattamattominta on istua tuntikausia tolpalla odottamassa sitä "oikeanhintaista" kyytiä. Siinä ei kassa kasva, ja aikaa kerätä kiinteisiin kuluihin tarvittavat eurot on entistä vähemmän.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi mitä höpöpuhetta taas. Ei kai niitä kyytejä kukaan ajaisi jos ne olisivat kannattamattomia. Kaikkein kannattamattominta on istua tuntikausia tolpalla odottamassa sitä "oikeanhintaista" kyytiä. Siinä ei kassa kasva, ja aikaa kerätä kiinteisiin kuluihin tarvittavat eurot on entistä vähemmän.

Kannattaahan ne, kun jättä verot maksamatta. Näin tehdään, se on viranomaisten tahto, jotka hinnat ovat polkeneet alas alihankintaketjujen avulla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyydeistä tulee kannattavia ainoastaan jättämällä palkan, verot, eläkemaksut ja vakuutukset maksamatta. Se on alan käytäntö.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      89
      6082
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      347
      5500
    3. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      22
      2747
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      52
      2629
    5. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      103
      1995
    6. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      107
      1738
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      114
      1601
    8. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      18
      1573
    9. seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen

Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa
      Kemijärvi
      124
      1484
    10. Olen ihmetellyt yhtä asiaa

Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm
      Ikävä
      135
      1443
    Aihe