Köyhä ei pysty muuttamaan

Anonyymi-ap

Mitä teen jos joudun muuttamaan mutta en saa halvempaa kohtuuhintaista asuntoa koska niitä ei ole? Kela ei auta vakuuksissa eikä muuttokustannuksissa jos. Sosiaalitoimi ei tule vastaan harkinnanvaraisessa tuessa koska siellä sanotaan että muutan mukavuussyistä ylihinnoiteltuun asuntoon. Jos joudun ulos nykyisestä asunnostani tulevan remontin vuoksi en yksinkertaisesti voi muuttaa jos kela tai sosiaalitoimi ei auta. Perhettä ei ole eikä ystävillä varaa auttaa koska ovat yhtä köyhiä kuin minä.

Olen elänyt elämäni moitteettomasti kuin nunna. Velkaa ei ole, luottotiedot kunnossa, vuokrarästejä ei ole koskaan ollut, kaiken olen tehnyt pilkulleen oikein. Silti on todellinen uhka joutua asunnottomaksi.

Pitääkö mennä töihin heti huomenna tienaamaan johonkin? Mihin?

24

293

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Muuta pienemmälle paikkakunnalle, jossa on halvempaa. Mööpeleitä ei kannata ottaa mukaan liiemmin. Kirppareilta löytää tilalle kaikkea.Nyt voi mennä puolukkaan.

• Anonyymi

Lukutaidoton torvi.

Aloittaja ei pysty muuttamaan yhtään mihinkään tuossa tilanteessa.

Mene mulkku syömään nokkosia suoraan pensaasta. Raakana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lukutaidoton torvi.

Aloittaja ei pysty muuttamaan yhtään mihinkään tuossa tilanteessa.

Mene mulkku syömään nokkosia suoraan pensaasta. Raakana.

Aloittaja vaan ruikuttaa joutavia. Jos ei löydy töitä omalta alalta niin
        yritteliään ihmisen homma on kouluttautua toiseen ammattiin, missä
        työnsaantimahdollisuudet ovat selkeästi parempia.

• Anonyymi

Otsikko: köyhä ei pysty muuttamaan

Sinä: muuta pienemmälle paikkakunnalle

Osaatko itse ynnäillä yhteen mikä tässä vastauksessasi on viturallaan?

• Anonyymi

Aloittaja valittaa olemattomia! Muuttoon saa apuja, löytyy ihan talkooapuja, työttömien yhdistyksiä, seurakunnan tukihenkilöitä ym. ym.

Vuokravakuuteen saa myös apuja, ei ole ongelma!

Tiedän tämän ihan kokemuksella, kun olin auttamassa yhdessä seurakunnan diakonien kanssa täydellisen umpivintin asioita muutossa sellaiseen asuntoon, missä hän pystyi asumaan. Olin itse siinä muuttoapuna ja talkoolaisena kantamassa tavaroita pakettiautoon. Pakettiauto oli työttömien yhdistyksen ja talkoolaiset samaisesta yhdistyksestä. Sossu tai Kela maksoi vuokravakuuden tälle umpivintille, kun hän oli pelannut ja muuten hävittänyt kaikki rahansa, pelkkää verovelkaa oli.

Vuokra-asunto kolmekerroksisesta hissittömästä kerrostalosta, pieni kaksio, kälyinen entinen kirkonkylä nykyisin kaupunkia laidoillaan, todella halpa vuokra. Osan huonekaluista diakonit sai hommattua lahjoituksena, kun tämä umpivintti oli polttanut pihallaan niitä mööpeleitä.

Eli ihan puppua aloittaja kirjoittaa, ota yhteyttä seurakunnan diakoneihin ja kerro ongelmasi, he osaavat auttaa ja pistävät asiat rullaamaan! Suomessa on kohtuu hintaisia asuntoja vaikka kuinka, mihin muuttaa. Jos ei ole aikomustakaan tehdä töitä, niin silloin suunta vaan johonkin muuttotappiokuntaan, missä palvelut vielä pelaa ja Lidl on kohtuullisen lähellä ja Onnibussi kulkee. Muuttoapuja löytyy taatusti ja rahat vuokravakuuteen!

Niin ja mitä kuuluu tuolla umpivintille, hän pääsi nyt sairaseläkkeelle, tukihenkilö käy viikoittain katsomassa ja huolehtii asioista, eläke riittää hyvin siinä asunnossa elämiseen, polkupyörällä pääsee liikkumaan, koska fyysistä vaivaa ei ole, viat ovat vain korvien välissä. Se entinen kirkonkylä tarjoaa riittävät palvelut siellä kaupungin laidalla hänelle.

• Anonyymi

Umpivintit kuten sinä varmaan saavatkin apuja.

Normaalit täysipäiset ja terveet raittiin eivät saa apuja tarvitessaan. Kukaan ei usko että järjestelmä voi pelata aivan normaalin terveen ihmisen niin köyhäksi ettei ole varaa edes muuttaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Umpivintit kuten sinä varmaan saavatkin apuja.

Normaalit täysipäiset ja terveet raittiin eivät saa apuja tarvitessaan. Kukaan ei usko että järjestelmä voi pelata aivan normaalin terveen ihmisen niin köyhäksi ettei ole varaa edes muuttaa.

Minä en itsestäni tiedä, mutta tämä kaveri oli ja on edelleen umpivintti. Hän oli pelannut rahansa ja muutenkin tyhmäillyt koko elämänsä. Hommasin siihen seurakunnan diakonit apuun, niin hommat hoitui.

Minulla itselläni on varaa muuttaa tai saan siihen apuja. Asuttiin ulkomaillakin ja tavarat kulki merikontissa.

Vaan taivaan tosi, että kyllä täysin perseaukiselle ja täysin asiansa sössineelle löytyy apuja muuttoon ja vuokravakuudet hoituu ym. ym. Monet kunnathan tai kaupungit suorastaan maksaa, että pääsevät muuttamaan näitä käveleviä ongelmia toisten kuntien riesaksi, eli antavat jopa "muuttavaisuus avustusta"!

Tässäkin kertomassani tapauksessa minulle jäi kyllä sellainen käsitys, että tämä Umpivintti haluttiin toisen kaupungin riesaksi ja muuttoapua ja vuokravakuutta löytyi aika vikkelään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä en itsestäni tiedä, mutta tämä kaveri oli ja on edelleen umpivintti. Hän oli pelannut rahansa ja muutenkin tyhmäillyt koko elämänsä. Hommasin siihen seurakunnan diakonit apuun, niin hommat hoitui.

Minulla itselläni on varaa muuttaa tai saan siihen apuja. Asuttiin ulkomaillakin ja tavarat kulki merikontissa.

Vaan taivaan tosi, että kyllä täysin perseaukiselle ja täysin asiansa sössineelle löytyy apuja muuttoon ja vuokravakuudet hoituu ym. ym. Monet kunnathan tai kaupungit suorastaan maksaa, että pääsevät muuttamaan näitä käveleviä ongelmia toisten kuntien riesaksi, eli antavat jopa "muuttavaisuus avustusta"!

Tässäkin kertomassani tapauksessa minulle jäi kyllä sellainen käsitys, että tämä Umpivintti haluttiin toisen kaupungin riesaksi ja muuttoapua ja vuokravakuutta löytyi aika vikkelään.

Hienoa että olit auttamassa "umpivinttiä" noin asiallisella, kunnioittavalla asenteella. Kyllä sä olet sentään hyvä ihminen. Saat varmaan vielä auttamishalusi tiimoilta jonkun vuoden auttaja mitalin rintaasi. Kertakaikkiaan hattu päästä tuon vilpittömän auttamishalusi kanssa. Oikein liikuttavaa.

• Anonyymi

Ei ole mitään tarvetta asua pääkaupunkiseudun kalliissa asunnoissa.
      Voi hyvin muuttaa pieneen taajamaan osuuskaupan ja teken lähelle.
      Kelan kanssa voi asioida vaikka valokaapelin kautta.
      Mutta jos on sellainen ressukka, jota äiti käy tasavälein syöttämässä
      niin eihän se muuttokaan voi itse hoitaen onnistua mitenkään.

• Anonyymi

Osuuskauppa, teke ja taajaman eläkeläispölvästit

• Anonyymi

Aloittajan pitää mennä diakonille apua pyytämään. Kyllä sieltä pari tyyppiä saadaan huonekaluja kantamaan, ilmaiseksi. Pitää tekeytyä umpivintiksi jos siitä olisi apua.
      Kuka keksi noin hyvän sanan, umpivintti. Saako käyttää sitä?

• Anonyymi

Ei aloittaja ole mihinkään muuttamassa itse hän totesi jo ensimmäisessä vuodatuksessa kohtuuhintaista asuntoa ei ole. Ns umpivintiltä hän tosiaan vaikuttaa.

• Anonyymi

Jos vuokra-asuntoon tulee remontti, eikö vuokranantaja järjestä korvaavaa asumista, vai kuuluuko järjestää? Jos ei, luulisi että kaupungin/kunnan puolesta saa jonkun väistöasunnon. Kyseleminen sieltä ei paljon maksa, puhelun hinta. Ja sanoo ettei pysty kuljettamaan tavaroitaan, niin luulisi tosiaan sen diakonian auttavan jotenkin.

• Anonyymi

Niinkö luulisi?

• Anonyymi

"Sosiaalitoimi ei tule vastaan harkinnanvaraisessa tuessa koska siellä sanotaan että muutan mukavuussyistä ylihinnoiteltuun asuntoon"

Osoita, että markkinoilla ei ole halpoja asuntoja, tai se on halvimpia mitä saa; mukavuussyyt on näin poisluettu.

• Anonyymi

Miten se todistetaan? Sosiaalitoimi voi itse tarkistaa asian vertaamalla tarjolla olevien asuntojen vuokria kelan kohtuurajoihin. Montako löytyy? Ja kun jostain joku luukku löytyy ei siihen vain muuteta halutessaan. Niihin on katsos aika monta muutakin hakijaa. Ja toisinaan etenkin varallisuusrajoitettuihin vuokranantajiin ei saa edes yhteyttä. Mulla oli joskus M2 kodeilla hakemus yhteen tiettyyn vapaana olevaan asuntoon yli puoli vuotta. Asunto oli tyhjillään koko ajan, olisin sen halunnut mutta vuokranantaja ei vastannut posteihin, ei soittoihin eikä perusteellisesti tehty hakemus varallisuusselvityksineen edennyt mihinkään suuntaan. Monien vuokranantajan kanssa sama ongelma. Kaupungin vuokra- asunnoista puhumattakaan. Tiedän tyypin jolla on ollut lähes kymmenen vuotta asunto hakemus kaupungille. Ei oo tuottanut tulosta. Varmaan johtuu siitä ettei ole lapsia ja on väärän värinen. Asuntomarkkinoilla syrjitään sinkkuja.

• Anonyymi

Jos vuokra asuntoon tulossa remontti niin sillon pitäisi saada väistöasunto niin riippuen tietysti asuuko yksityisellä niin noi ei mitään järjestä.

• Anonyymi

Tosiköyhän on helppo muuttaa.
      Kamat jaksaa kantaa itse ja makuusijaksi löytyy aina joku loukko josta voi sitten tähyillä parempaa vaihtoehtoa.
      Nimimerkki: Kokemusta on.

• Anonyymi

Kun keskustellaan toiseen asuntoon muuttamisesta se ei tarkoita että jostain loukosta vain tähyillään uutta asuntoa. Sinne uuteen asuntoon on tarkoitus muuttaa. Jos ei ole rahaa eikä kela tai sosiaalitoimi tule vastaan, eikä ystävillä tai perheellä ole mistä auttaa et yksinkertaisesti pysty muuttamaan.

Emme keskustele Salen roskikseen muuttamisesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun keskustellaan toiseen asuntoon muuttamisesta se ei tarkoita että jostain loukosta vain tähyillään uutta asuntoa. Sinne uuteen asuntoon on tarkoitus muuttaa. Jos ei ole rahaa eikä kela tai sosiaalitoimi tule vastaan, eikä ystävillä tai perheellä ole mistä auttaa et yksinkertaisesti pysty muuttamaan.

Emme keskustele Salen roskikseen muuttamisesta.

Siinähän sitten tähyilet asuntoja ou jeah.

• Anonyymi

Siirtyä sitten ulkomajoitukseen niin kyllä remonteista ilmoitetaan yleensä hyvissä ajoin.

• Anonyymi

Kaikki kadulle kaikki vankilaan ai nii vankilat on täynnä

• Anonyymi

Köyhä ja apaattinen henkilö ei vaan halua itse tehdä mitään.
      Ei pysty edes hakemaan kaupasta niitä banaanilaatikoita muuttoa varten.

• Anonyymi

Nyt olisi halpaa, kun 35 neliötä rivitalossa maksaa vuokrana vain 434 €.
      Sehän on taivaallisen halpaa jos vain haluaa muuttaa Rääkkylään.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!

"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti
      Maailman menoa
      240
      45291
    2. Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.

KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!
      Maailman menoa
      30
      11223
    3. Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %

Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy
      Maailman menoa
      179
      10827
    4. Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta

Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump
      Maailman menoa
      36
      9691
    5. Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.

IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla
      Maailman menoa
      85
      8508
    6. Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija

https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua
      Maailman menoa
      223
      6501
    7. Pirjo sanoi Esalle

Painu sinä Esa hevonvittuun... johon Esa? Laittakaapa ehdotuksia. # ==================== # APUFUNKTIO: satunnainen kok
      Maailman menoa
      0
      3190
    8. Jos mä joisin

Itteni känniin nyt, voi olla että mä tunnustaisin sulle kuinka ihastunut oon ollu suhun viimeiset 2 vuotta. Eikä mua pys
      Ikävä
      28
      2202
    9. Tänään torille

Tänään kuulema torilla tapahtuu klo.20. Tulkaaha paikalle kattoon.
      Hyrynsalmi
      32
      1525
    10. Koulu-uhkaus.

Meinaatteko päästää lapsenne kouluun, niin kauan kun tämä uhkaaja siellä myös on? Tekijä on kaikilla tiedossa.
      Hyrynsalmi
      26
      1490
    Aihe