Sekasin 25 sivua taaksepäi. Uskovat eivät ole tehneet yhtään aloitusta Jeesuksesta, homoista kymmenittäin. Huomaa mikä on noiden ”uskossa” se tärkein asia.
Ei yhtään aloitusta Jeesuksesta
120
503
Vastaukset
- Anonyymi
Jeesus on muuttanut nimensä, koska Saatana otti sen käyttöön eksyttääkseen mahdollisimman monta.
Ilm. 3:12
Siitä, joka voittaa, minä teen pylvään Jumalani temppeliin, eikä hän joudu milloinkaan lähtemään sieltä. Minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, uuden Jerusalemin, joka laskeutuu taivaasta Jumalani luota, JA OMAN UUDEN NIMENI. - Anonyymi
Siksi Jeesus pyysi rukoilemaan suoraan Isäänsä, Isä meidän, joka olet taivaassa...
Jeesus pyysi kastamaan nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen. Matt.28:18-20 - Anonyymi
Joh. 14:30
En minä enää puhu paljoa teidän kanssanne, sillä maailman ruhtinas tulee, ja minussa hänellä ei ole mitään.
2. Tess. 2:4
tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala. - Anonyymi
Mutta ei tuosta voi tehdä mitään vakavia johtopäätöksiä. Kuka uskovainen rupeaa kirjoittamaan luterilaisuus-palstalle mitään itselleen tärkeää, kuten jotain Jeesuksesta Kristuksesta, kun saisi takaisin vain Jeesusta pilkkaavia kommentteja?
En ikimaailmassa kirjoittaisi tänne mitään henkilökohtaiseen uskooni liittyvää. Miksi heittäisi helmiä sioille?
Paljon helpompi heittää pientä läppää homoista. En tiedä homoista mitään, se ei kiinnosta, mutta homoseksuaalisuuden tuomitseminen selvästi ärsyttää monia woke-homottajia. Näillä mennään!- Anonyymi
Legion henki meni sikalaumaan, joka halusi järveen upotuskasteelle.
- Anonyymi
Niinhän Jeesus itsekin neuvoi, että älkää jakako ilosanomaa, koska se vain huvittaisi ihmisiä. Vai neuvoikohan sittenkään..
- Anonyymi
Ei tosiaan tälläisessä synnin pesässä voi mitään oikeaa uskoa edes mainita, vaan pitää vain kertoilla sotaisuudesta, amerikan homoista ja kinastella hulluna jostain millä ei ole mitään merkitystä.
Mutta pakko ei silti ole lähteä mukaan siihen riettauden lätäkköön. - Anonyymi
Matt. 24:5
Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
Matt. 24:11
Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
Matt. 24:24
Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
Mark. 13:6
Monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä se olen', ja he eksyttävät monta.
1. Joh. 2:26
Tämän minä olen kirjoittanut teille niistä, jotka teitä eksyttävät. - Anonyymi
Kaikista kovimmat "Jeesustelijat" ovat niitä kaikista pahimpia eksyttäjiä.
Matt.7
21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.- Anonyymi
Matt.7
21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me SINUN NIMESI KAUTTA ennustaneet ja SINUN NIMESI KAUTTA ajaneet ulos riivaajia ja SINUN NIMESI KAUTTA tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Matt.7
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me SINUN NIMESI KAUTTA ennustaneet ja SINUN NIMESI KAUTTA ajaneet ulos riivaajia ja SINUN NIMESI KAUTTA tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.22 M O N I sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me SINUN NIMESI KAUTTA ennustaneet ja SINUN NIMESI KAUTTA ajaneet ulos riivaajia ja SINUN NIMESI KAUTTA tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
- Anonyymi
Tietenkin voi lainailla Raamattua aina samoista kohden yrittäen niin muka sanoa vaikka kaikki tietenkin tietää mitä Raamatussa lukee kun emme elä keksi-ajalla jolloin kansalla ei ollut Raamattua ja vaikka olisi ollutkin, ei ollut lukutaitoa.
Vaihtoehtoja on monia jos ei satu amerikan homoherjat kiinnostamaan.- Anonyymi
Raamattu on vanha Kirja ja sitä kutsuttiin Tooraksi.
- Anonyymi
Jeesukselle on oma palsta!
- Anonyymi
Jeesus sanoi ihan selvästi totuuden.
Matt. 5:18
Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
Luuk. 16:17
Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.
- Anonyymi
Jeesus oli uskoltaan Juutalainen.
Ei mikään lahkoissa hurmospäissään hilluva, kaatuileva ja sekavia moliseva helluntailainen.
Ilm. 14:12
Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt
ja Jeesuksen uskon. - Anonyymi
Jeesus-palsta on erikseen täällä
https://keskustelu.suomi24.fi/yhteiskunta/uskonnot-ja-uskomukset/kristinusko/jeesus - Anonyymi
Kuka siitä hikistä haluaa jankuttaa?
Puhutaan mieluummin homoista tai siitä, miten Gazan lapsien pommittaminen kuoliaaksi on oikein ja Jumalan tahto.- Anonyymi
Puhu sitten!
- Anonyymi
Hän joka kuoli sinun edestä Golgatan keskimmäisellä ristillä. Hän meni sinun ja meidän takia ristille että meillä olisi iankaikkinen elämä täällä ja taivaissa. Uskotko rakas ystävä että Jeesus kuoli juuri sinun vuoksi. Anna elämäsi Jumalalle hän vie sinut perille kun luotat häneen.
Ei hän niin vain mennyt. Raamatun mukaan Jeesus tuomittiin kuolemaan. Ja uskovien mukaan se oli Jumala.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Ei hän niin vain mennyt. Raamatun mukaan Jeesus tuomittiin kuolemaan. Ja uskovien mukaan se oli Jumala.
Älä keskeytä. Katsee Jeesuksen päin lepo, rukoilkaamme.
Anonyymi kirjoitti:
Älä keskeytä. Katsee Jeesuksen päin lepo, rukoilkaamme.
Hyvä tuo "rukoilkaame".
Että kaikki on turhaa. Täällä uskovat eivät tiedä edes mitä Jeesus on puhunut.- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Hyvä tuo "rukoilkaame".
Että kaikki on turhaa. Täällä uskovat eivät tiedä edes mitä Jeesus on puhunut.Sellainen surkea turhimus siis olet?
🤓
- Anonyymi
Jeesus ei mennyt ristille, vaan joutui kun ei viettänyt sapattia.
- Anonyymi
Adventisteilla on sapattitrauma.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Adventisteilla on sapattitrauma.
Jeesus oli yllipappi, Rabbi, jota sapatinsäännöt eivät edes koskeneet.
Matt. 12:5
Tai ettekö ole lukeneet laista, että papit sapattina pyhäkössä rikkovat sapatin ja ovat kuitenkin syyttömät?
- Anonyymi
Homostelu kiinnostaa Jeesusta enemmän.
- Anonyymi
Politiikka siellä takana oli, vaikka asiat yritetään laittaa uskonkiistojen syyksi.
Jeesuksen murha oli poliittinen murha, jonka takana oli Rooman hirmuvalta, koska puhuttiin, että Juuda itsenäistyy ja Jeesuksesta tulee Juutalaisten kuningas.
Paavali esim. oli Rooman hirmuvallan palkkamurhaaja, jolla oli lupa tappaa sekä juutalaisia että kristityjä, jos he ovat uhka Rooman vallaalle.
Paavalia ei saatu vastuuseen edes Stefanoksen murhasta.
Ap. t. 22:29
Ne, joiden oli määrä kuulustella Paavalia, jättivät hänet heti rauhaan, ja komentaja pelästyi, kun havaitsi sidottaneensa Rooman kansalaisen. - Anonyymi
Jeesuksen ristin päälle laitettiin oikea tuomion syy: INRI, mikä on:
Jeesus Kristus, Juutalaisten kuningas.- Anonyymi
Ei kukaan syyttänyt Jeesusta siitä että on juutalaisten kuningas eikä Hän itse esittänyt sitä eikä fariseukset hyväksyneet sitä roomalaisten kirjoitusta. Fariseukset nimenomaan syyttivät Jeesusta sapatin rikkomisesta kuten sana sen kertoo ja täytyy olla patologinen valehtelija jos ei osaa lukea miten fariseukset päättivät tappaa Jeesuksen kun paransi sairaan sapattina.
Roomalaiset eivät tuominneet Jeesusta mistään, vaan Pilatus pesi kätensä ja sanoi ettei Jeesuksessa ole mitään syytä. Fariseukset halusivat Jeesuksen veren päälleen ja siitä juutalaisille on tullut kirous mistä kärsivät tänäkin päivänä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kukaan syyttänyt Jeesusta siitä että on juutalaisten kuningas eikä Hän itse esittänyt sitä eikä fariseukset hyväksyneet sitä roomalaisten kirjoitusta. Fariseukset nimenomaan syyttivät Jeesusta sapatin rikkomisesta kuten sana sen kertoo ja täytyy olla patologinen valehtelija jos ei osaa lukea miten fariseukset päättivät tappaa Jeesuksen kun paransi sairaan sapattina.
Roomalaiset eivät tuominneet Jeesusta mistään, vaan Pilatus pesi kätensä ja sanoi ettei Jeesuksessa ole mitään syytä. Fariseukset halusivat Jeesuksen veren päälleen ja siitä juutalaisille on tullut kirous mistä kärsivät tänäkin päivänä.Asioiden ja tapahtumien ajallinen ja asiallinen konteksti pitää ymmärtää ja ottaa huomioon.
Kokonaisuudessa kun kyse ei ole pelkistä uskonasioista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Roomalaiset eivät tuominneet Jeesusta mistään, vaan Pilatus pesi kätensä ja sanoi ettei Jeesuksessa ole mitään syytä. Fariseukset halusivat Jeesuksen veren päälleen ja siitä juutalaisille on tullut kirous mistä kärsivät tänäkin päivänä.Lahkolaiset, Fariseukset ja Saddukeukset olivat aikansa terroristeja, joita Johannes nimitti käärmeen sikiöiksi.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Sekin oli väärin. Jeesus kun ei ollut juutalaisten kuningas.
Sellainen vaIehtelija siis olet?
🤓
- Anonyymi
Juutalaisten suuri enemmistö hyväksyi Jeesuksen.
Kaikki helluntaina kastetut 3000 miestä olivat Juutalaisia.
Jeesus oli uskoltaan Juutalainen alusta lopuun asti, eikä vaihtanut uskoaan mihinkään muuhun, eikä perustanut mitään uusia kirkkokuntia.
Luuk. 4:16
Jeesus tuli Nasaretiin, missä hän oli kasvanut, ja meni sapattina tapansa mukaan synagogaan. Hän nousi lukemaan.- Anonyymi
Joh. 1:49
Natanael vastasi ja sanoi hänelle: "Rabbi, sinä olet Jumalan Poika, sinä olet Israelin kuningas".
Ilm. 14:12
Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt
ja Jeesuksen uskon.
- Anonyymi
Tietoa menneestä. https://keskustelu.suomi24.fi/t/13705794/sanan-ja-saarnamiehen-suhde
- Anonyymi
Ei oikeat Juutalaiset, Jeesuksen sukulaiset Jeesusta tappaneet, vaan PAKANAT,
eli ei-juutalaiset.
Luuk.18
32 Hänet annetaan PAKANOIDEN KÄSIIN, häntä pilkataan ja häpäistään ja hänen päälleen syljetään,
33 ja he ruoskivat häntä JA TAPPAVAT HÄNET.
Mutta kolmantena päivänä hän nousee kuolleista.- Anonyymi
Pakanoiden tulisi mennä peilin eteen, eikä syyllistyä antisemitismiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pakanoiden tulisi mennä peilin eteen, eikä syyllistyä antisemitismiin.
Pakanoiden synnintunnustukseen tulisikin lisätä tunnustus Jeesuksen tappamisesta....
- Anonyymi
Ei siellä pyhässä kaupungissa ole mitään pakanoiden portteja eikä pilareita.
Ilm. 21:12
Sitä ympäröi suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia, ja niitä vartioi kaksitoista enkeliä. Portteihin oli hakattu Israelin kahdentoista heimon nimet. [21:12,13: Hes. 48:31-34]
Ilm. 21:14
Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet. [Hes. 48:31] - Anonyymi
Kun Pilatus, pakana ei suostunut Jeesusta tuomitsemaan, niin nimenomaan juutalainen kansa huusi ristiinnaulitse. Se kansa, joka oli katsomassa tilaisuutta halusi Jeesuksen ristille. Tosin fariseusten kiihottamana siitä miten Jeesus oli rikkonut sapatin, mutta nimenomaan kansan, juutalaisten kansan piti yhteen ääneen huutaa että riistiinnaulitse että roomalaiset olivat sen tehneet ja kun kansa niin huusi ja halusi Jeesuksen veren päälleen, niin niin sitten tuli käymään ja lopputuloksen näemme historiasta ja tänäkin päivänä.
- Anonyymi
Juutalaisten päällä on kirous Jeesuksen veren tähden. Ei mitään siunauksia eikä lupauksia, vaan ainoastaan se, että heistä pelastuu jäännös kun kääntyvät Jumalan puoleen ja hylkäävät pahuutensa.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
He sentään tajuavat Jeesuksen olleen huijausta.
SauIi se tosiaan roiskeet perääsi.
Faktaa. - Anonyymi
torre3 kirjoitti:
He sentään tajuavat Jeesuksen olleen huijausta.
Sellainen huijari siis olet?
🤓
- Anonyymi
aito_lainen aito_kaappihomo on todennäköisesti joku tämän palstan järjestyksen pitäjä.
- Anonyymi
Epäjärjestyksen pitäjä se on.
- Anonyymi
Jumalan rauhaa kaikille, olen uudestisyntynyt käynyt kasteella Jeesuksen esimerkin mukaisesti, olen saanut täyttyä pyhällä hengellä josta merkkinä olen puhunut kielillä.
- Anonyymi
Saatanan henki puhuu sekavilla Baabelin kielillä.
Sitä varten Jumala määräsi jokaiselle kansalle oman äidinkielen mitä pitää puhua.
1. Kor. 14:9
Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.
- Anonyymi
Vastuu Jeesuksen kuolemasta on pakanoille, ei Juutalaisilla, Jeesuksen uskonveljillä.
Luuk.18
32 Hänet annetaan PAKANOIDEN KÄSIIN, häntä pilkataan ja häpäistään ja hänen päälleen syljetään,
33 ja he ruoskivat häntä JA TAPPAVAT HÄNET.
Mutta kolmantena päivänä hän nousee kuolleista. - Anonyymi
Älä puhu lahkohengen voimasta sekavia molotuksia, ne tulevat syvältä pimeydestä.
Jes. 8:19
Ja kun he sanovat teille: "Kysykää vainaja-ja tietäjähengiltä, jotka supisevat ja mumisevat", niin eikö kansa kysyisi Jumalaltansa? Kuolleiltako elävien puolesta?- Anonyymi
Helluntailaisten hurmoskokoukset, jossa puhutaan sekavia molotuksia, ne kannattaa kiertää kaukaa.
Ps. 12:7
Herran sanat ovat selkeitä sanoja, hopeata, joka kirkkaana valuu sulattimesta maahan, seitsenkertaisesti puhdistettua. Anonyymi kirjoitti:
Helluntailaisten hurmoskokoukset, jossa puhutaan sekavia molotuksia, ne kannattaa kiertää kaukaa.
Herran sanat ovat selkeitä sanoja, hopeata, joka kirkkaana valuu sulattimesta maahan, seitsenkertaisesti puhdistettua.Raamatussa tosiaan on erittäin paljon ihmisten ajatuksia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Herran sanat ovat selkeitä sanoja, hopeata, joka kirkkaana valuu sulattimesta maahan, seitsenkertaisesti puhdistettua.Juuri niin!
Matteuksen evankeliumi:
5:17 Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
5:18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
5:20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan. - Anonyymi
Voi teitä yksinkertaisia kuinka kauan minun pitää olla teidän kanssa ja kärsiä teitä
- Anonyymi
Kylläpä taas haluat lukea kuin piru Raamattua
- Anonyymi
Raamatussa kielilläpuhuminen (glossolalia) mainitaan useissa kohdissa, ja se liitetään usein Pyhän Hengen lahjoihin ja seurakunnan rakentamiseen. Kielilläpuhumisen katsotaan olevan yksi armolahjoista, jotka on annettu uskoville.
Apt. 2:1–4 : Helluntai ja kielilläpuhuminen
Tässä kerrotaan Pyhän Hengen vuodatuksesta helluntaina. Opetuslapset alkavat puhua kielillä, joita he eivät ennen olleet oppineet. Tämä on ensimmäinen raamatullinen esiintyminen kielilläpuhumisesta.
"2:1 Ja kun helluntaipäivä oli tullut, olivat he kaikki yhdessä koolla.
2:2 Ja tuli yhtäkkiä humaus taivaasta, niinkuin olisi käynyt väkevä tuulispää, ja täytti koko huoneen, jossa he istuivat.
2:3 Ja he näkivät ikäänkuin tulisia kieliä, jotka jakaantuivat ja asettuivat heidän itsekunkin päälle.
2:4 Ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja alkoivat puhua muilla kielillä, sen mukaan mitä Henki heille puhuttavaksi antoi."
1. Kor. 12:7–11 : Armolahjat ja kielilläpuhuminen
Paavali selittää, että Pyhän Hengen lahjat ovat annettu seurakunnan rakentamiseksi. Kielilläpuhuminen on yksi näistä lahjoista.
- "12:7 Mutta kullekin annetaan Hengen ilmoitus yhteiseksi hyödyksi.
12:8 Niinpä saa Hengen kautta toinen viisauden sanat, toinen tiedon sanat saman Hengen vaikutuksesta;
12:9 toinen saa uskon samassa Hengessä, toinen taas terveeksitekemisen lahjat siinä yhdessä Hengessä;
12:10 toinen lahjan tehdä voimallisia tekoja; toinen profetoimisen lahjan, toinen lahjan arvostella henkiä; toinen eri kielillä puhumisen lahjan, toinen taas lahjan selittää kieliä.
12:11 Mutta kaiken tämän vaikuttaa yksi ja sama Henki, jakaen kullekin erikseen, niinkuin tahtoo."
1. Kor. 14:1–5 : Paavali opettaa kielilläpuhumisesta
” 14:1 Tavoitelkaa rakkautta ja pyrkikää saamaan hengellisiä lahjoja, mutta varsinkin profetoimisen lahjaa.
14:2 Sillä kielillä puhuva ei puhu ihmisille, vaan Jumalalle; ei häntä näet kukaan ymmärrä, sillä hän puhuu salaisuuksia hengessä.
14:3 Mutta profetoiva puhuu ihmisille rakennukseksi ja kehoitukseksi ja lohdutukseksi.
14:4 Kielillä puhuva rakentaa itseään, mutta profetoiva rakentaa seurakuntaa.
14:5 Soisin teidän kaikkien puhuvan kielillä, mutta vielä mieluummin soisin teidän profetoivan; sillä profetoiva on suurempi kuin kielillä puhuva, ellei tämä samalla selitä, niin että seurakunta siitä rakentuu ”
Paavali kertoo kielilläpuhumisen merkityksestä ja tärkeydestä. Hän selittää, että kielilläpuhuminen on rukousta ja Jumalan ylistämistä, mutta yhteiselle rakentamiselle hyödyllisempää on profetointi, joka tuo ymmärrystä.
Room. 8:26 : Pyhän Hengen apu rukouksessa
- 8:26 ”Samoin myös Henki auttaa meidän heikkouttamme. Sillä me emme tiedä, mitä meidän pitää rukoileman, niinkuin rukoilla tulisi, mutta Henki itse rukoilee meidän puolestamme sanomattomilla huokauksilla”
Paavali kertoo, kuinka Pyhä Henki auttaa meitä, kun emme tiedä, miten rukoilla, ja miten Henki voi rukoilla meidän puolestamme, jopa kielellä, jota emme ymmärrä.
Kielilläpuhuminen voi olla Pyhän Hengen kautta tapahtuva rukous, joka ei aina ole ymmärrettävää ihmismielelle, mutta Jumala ymmärtää sen.
Mark. 16:17 : JEESUS lupaa uskoville merkkejä:
- ”16:17 Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,”
Tässä Jeesus ennustaa, että uskovat tekevät merkkejä, joihin kuuluu myös kielilläpuhuminen.
Tämä on yksi raamatun lyhyimmistä ja suoraan kielilläpuhumiseen liittyvistä jakeista, ja se löytyy osana Jeesuksen viimeisiä sanoja ennen Taivaaseen astumista.
——-
Ymmärtäessäsi Raamatun kohdat oikein, ne eivät ole ristiriidassa toistensa kanssa,
kuten näiden kohtien kanssa. Anonyymi kirjoitti:
Raamatussa kielilläpuhuminen (glossolalia) mainitaan useissa kohdissa, ja se liitetään usein Pyhän Hengen lahjoihin ja seurakunnan rakentamiseen. Kielilläpuhumisen katsotaan olevan yksi armolahjoista, jotka on annettu uskoville.
Apt. 2:1–4 : Helluntai ja kielilläpuhuminen
Tässä kerrotaan Pyhän Hengen vuodatuksesta helluntaina. Opetuslapset alkavat puhua kielillä, joita he eivät ennen olleet oppineet. Tämä on ensimmäinen raamatullinen esiintyminen kielilläpuhumisesta.
"2:1 Ja kun helluntaipäivä oli tullut, olivat he kaikki yhdessä koolla.
2:2 Ja tuli yhtäkkiä humaus taivaasta, niinkuin olisi käynyt väkevä tuulispää, ja täytti koko huoneen, jossa he istuivat.
2:3 Ja he näkivät ikäänkuin tulisia kieliä, jotka jakaantuivat ja asettuivat heidän itsekunkin päälle.
2:4 Ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja alkoivat puhua muilla kielillä, sen mukaan mitä Henki heille puhuttavaksi antoi."
1. Kor. 12:7–11 : Armolahjat ja kielilläpuhuminen
Paavali selittää, että Pyhän Hengen lahjat ovat annettu seurakunnan rakentamiseksi. Kielilläpuhuminen on yksi näistä lahjoista.
- "12:7 Mutta kullekin annetaan Hengen ilmoitus yhteiseksi hyödyksi.
12:8 Niinpä saa Hengen kautta toinen viisauden sanat, toinen tiedon sanat saman Hengen vaikutuksesta;
12:9 toinen saa uskon samassa Hengessä, toinen taas terveeksitekemisen lahjat siinä yhdessä Hengessä;
12:10 toinen lahjan tehdä voimallisia tekoja; toinen profetoimisen lahjan, toinen lahjan arvostella henkiä; toinen eri kielillä puhumisen lahjan, toinen taas lahjan selittää kieliä.
12:11 Mutta kaiken tämän vaikuttaa yksi ja sama Henki, jakaen kullekin erikseen, niinkuin tahtoo."
1. Kor. 14:1–5 : Paavali opettaa kielilläpuhumisesta
” 14:1 Tavoitelkaa rakkautta ja pyrkikää saamaan hengellisiä lahjoja, mutta varsinkin profetoimisen lahjaa.
14:2 Sillä kielillä puhuva ei puhu ihmisille, vaan Jumalalle; ei häntä näet kukaan ymmärrä, sillä hän puhuu salaisuuksia hengessä.
14:3 Mutta profetoiva puhuu ihmisille rakennukseksi ja kehoitukseksi ja lohdutukseksi.
14:4 Kielillä puhuva rakentaa itseään, mutta profetoiva rakentaa seurakuntaa.
14:5 Soisin teidän kaikkien puhuvan kielillä, mutta vielä mieluummin soisin teidän profetoivan; sillä profetoiva on suurempi kuin kielillä puhuva, ellei tämä samalla selitä, niin että seurakunta siitä rakentuu ”
Paavali kertoo kielilläpuhumisen merkityksestä ja tärkeydestä. Hän selittää, että kielilläpuhuminen on rukousta ja Jumalan ylistämistä, mutta yhteiselle rakentamiselle hyödyllisempää on profetointi, joka tuo ymmärrystä.
Room. 8:26 : Pyhän Hengen apu rukouksessa
- 8:26 ”Samoin myös Henki auttaa meidän heikkouttamme. Sillä me emme tiedä, mitä meidän pitää rukoileman, niinkuin rukoilla tulisi, mutta Henki itse rukoilee meidän puolestamme sanomattomilla huokauksilla”
Paavali kertoo, kuinka Pyhä Henki auttaa meitä, kun emme tiedä, miten rukoilla, ja miten Henki voi rukoilla meidän puolestamme, jopa kielellä, jota emme ymmärrä.
Kielilläpuhuminen voi olla Pyhän Hengen kautta tapahtuva rukous, joka ei aina ole ymmärrettävää ihmismielelle, mutta Jumala ymmärtää sen.
Mark. 16:17 : JEESUS lupaa uskoville merkkejä:
- ”16:17 Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,”
Tässä Jeesus ennustaa, että uskovat tekevät merkkejä, joihin kuuluu myös kielilläpuhuminen.
Tämä on yksi raamatun lyhyimmistä ja suoraan kielilläpuhumiseen liittyvistä jakeista, ja se löytyy osana Jeesuksen viimeisiä sanoja ennen Taivaaseen astumista.
——-
Ymmärtäessäsi Raamatun kohdat oikein, ne eivät ole ristiriidassa toistensa kanssa,
kuten näiden kohtien kanssa.Kokemukseni mukaan kielillä puhuu vain harva.
Jeesus sanoi, että uskovia seuraa merkit, kuten puhuvat uusilla kielillä.- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Raamatussa tosiaan on erittäin paljon ihmisten ajatuksia.
Sellaisia ajatuksia sinulla?
🤓
- Anonyymi
Sääristäkään ei juuri kirjoitella samoin. Eikä se ole lainkaan surullista.
- Anonyymi
Miksi niistä pitäisi kirjoittaa?
- Anonyymi
Jeesus ei molissut sekavia hurmoskieliä, eikä kaatuillut hurmospäissään lahkolaisten touhuissa.
- Anonyymi
” Mark. 16:17 : Jeesuslupaa uskoville merkkejä:
Tässä Jeesus ennustaa, että uskovat tekevät merkkejä, joihin kuuluu myös kielilläpuhuminen.” - Anonyymi
Kaatuminen ei ole/pitäisi olla mikään itsetarkoitus.
On myös äärikarismaattista, vääränlaista toimintaa sen merkeissä, mutta jossain normaalissa siunaustilanteessakin jalat voi mennä alta, vaikka yrittäisi pysyä pystyssä.
Tavallisille luterilaisen kirkon jäsenillekin on niin käynyt, vaikka eivät ole erityisen vahvauskoisia aktiiveja. Anonyymi kirjoitti:
” Mark. 16:17 : Jeesuslupaa uskoville merkkejä:
Tässä Jeesus ennustaa, että uskovat tekevät merkkejä, joihin kuuluu myös kielilläpuhuminen.”Uudet kielet tarkemmin.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Uudet kielet tarkemmin.
Tanner tömisee kun siellä kaksi Iihavaa ja se toinen Iihava jyystää perääsi.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Uudet kielet tarkemmin.
”Tarkemmin”?
Niinhän tuossa luki ”uusilla kielillä”
ja eri Raamatun kohdat tukevat toisiaan siinä mitä tarkoitetaan kielläpuhumisella.
Tuossa on myös Jeesuksen sanomana tuo riivaajien ulosajaminen, jota jotkut tälläkin palstalla vääristelevät syytellen uskovia perusteettomasti, vaikka ihmisiä autettaisiin siihen liittyen vastuullisesti. Anonyymi kirjoitti:
”Tarkemmin”?
ja eri Raamatun kohdat tukevat toisiaan siinä mitä tarkoitetaan kielläpuhumisella.
Tuossa on myös Jeesuksen sanomana tuo riivaajien ulosajaminen, jota jotkut tälläkin palstalla vääristelevät syytellen uskovia perusteettomasti, vaikka ihmisiä autettaisiin siihen liittyen vastuullisesti.Luki myös "kielillä puhuminen".
Anonyymi kirjoitti:
Kaatuminen ei ole/pitäisi olla mikään itsetarkoitus.
On myös äärikarismaattista, vääränlaista toimintaa sen merkeissä, mutta jossain normaalissa siunaustilanteessakin jalat voi mennä alta, vaikka yrittäisi pysyä pystyssä.
Tavallisille luterilaisen kirkon jäsenillekin on niin käynyt, vaikka eivät ole erityisen vahvauskoisia aktiiveja.Kaatuminen on itsetarkoitus. Tein aikoinaan kokeen, enkä kaatunut, vaikka kaikki muut kyllä.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Uudet kielet tarkemmin.
Helluntaina puhuttiin uusilla kielillä, oikeilla kielillä ,mutta ei sekavia molotuksia, glossolaliaa.
Ap. t. 2:8
Kuinka me sitten kuulemme kukin oman synnyinmaamme kieltä?
Ap. t. 2:11
toiset meistä ovat syntyperäisiä juutalaisia, toiset uskoomme kääntyneitä, meitä on kreetalaisia ja arabialaisia -- ja me kaikki kuulemme heidän julistavan omalla kielellämme Jumalan suuria tekoja."
----
Helluntailaisten opit on Perkeleestä. Niihin ei pidä sotkeentua. Anonyymi kirjoitti:
”Tarkemmin”?
Tuossa on myös Jeesuksen sanomana tuo riivaajien ulosajaminen, jota jotkut tälläkin palstalla vääristelevät syytellen uskovia perusteettomasti, vaikka ihmisiä autettaisiin siihen liittyen vastuullisesti.On todellisuudessa kaksi eri asiaa. Eli toinen ei tue toista.
Apostolien teot kertoo, että puhuvat sitä kieltä mitä seurueessa olleiden äidinkieli oli, vaikka eivät osanneet.
Mutta niinhän tapahtuu vain Raamatussa, ei tavallisesti elämässä.Anonyymi kirjoitti:
Tanner tömisee kun siellä kaksi Iihavaa ja se toinen Iihava jyystää perääsi.
Sinulla on melkoinen mielikuvitus, siitä voisi poikia hyvä ammatti.
- Anonyymi
Uskovat ovat häipyneet ja palsta on jäänyt vääristelijöiden ja sotkijoiden armoille.
- Anonyymi
Olethan sinäkin vielä täällä! 😆
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olethan sinäkin vielä täällä! 😆
Jo on kirves pantu puun juureen joka ei tee hyvää hedelmää se hakataan pois
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Niin moni uskova vääristelee jopa Raamattua. Hyvä kun häipyivät.
Sellaista vääristelyä sinulla jälleen, RumaJammu.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Uskovilla ei ole syytä eikä oikeutta vääristellä Jumalan sanaa.
Sinulla on Jumalan sanan vastaisuudessasi sekä syy että oikeus, kun et usko koko Jumalaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla on Jumalan sanan vastaisuudessasi sekä syy että oikeus, kun et usko koko Jumalaan.piti olla: mielestäsi oikeus
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla on Jumalan sanan vastaisuudessasi sekä syy että oikeus, kun et usko koko Jumalaan.Täällä ja muualla uskovat kyllä vääristävät Raamattua ja keksivät homoista kaikkea pahaa.
Ovat pahan asialla.- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Täällä ja muualla uskovat kyllä vääristävät Raamattua ja keksivät homoista kaikkea pahaa.
Ovat pahan asialla.Sellainen vääristelijä ja asioiden keksijä siis olet?
🤓 - Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Sellainen vääristelijä siis olet?
🤓
- Anonyymi
Johannes kutsui itsensä uskoviksi julistaneita lahkolaisia käärmeen sikiöiksi, eikä kastanut heitä ollenkaan.
- Anonyymi
Johannes haukkui fariseuksia ja ulkokultaisia ihmisiä.
- Anonyymi
Jeesuskin oli homo.
- Anonyymi
Ei ollut.
- Anonyymi
Ei ole lainkaan järkevää tuo homottelusi.
Synnitön Jumalan poika ei identifioitunut varmasti Jumalan luomistyön ja tahdon vastaisesti ”homoksi” tai tehnyt homoseksuaalista syntiä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole lainkaan järkevää tuo homottelusi.
Synnitön Jumalan poika ei identifioitunut varmasti Jumalan luomistyön ja tahdon vastaisesti ”homoksi” tai tehnyt homoseksuaalista syntiä.Jos mies on kolmekymppinen eikä ole naista saanut, niin on saletisti homo. Jeesus lisäksi eli miesten kesken päivät yöt, joten pitääkö vääntää rautalangasta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos mies on kolmekymppinen eikä ole naista saanut, niin on saletisti homo. Jeesus lisäksi eli miesten kesken päivät yöt, joten pitääkö vääntää rautalangasta?
Siellä on opetuslasten kanssa pidetty hauskaa...
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Miten tuon todistat?
Tämä keskustelu taas todistaa sen, että ei se pakollinen lapsikaste tee kenestäkään kristittyä
Seksi ja uskovien haukkuminen on heille tärkeäpää kuin Jeesuksen seuraaminen.
Eikö se "Jumalan teko" vaikuta mitenkään luterilaisten elämässä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos mies on kolmekymppinen eikä ole naista saanut, niin on saletisti homo. Jeesus lisäksi eli miesten kesken päivät yöt, joten pitääkö vääntää rautalangasta?
Jeesus-kuvasi on väärä, minkä takia syljet kaikenmaailman hölmöyksiä suustasi.
Jeesus ei ollut vain ihminen, vaan myös Jumalallista alkuperää. Hän itse kertoi, ettei hän ole tästä maailmasta, vaan että hän on lähtöisin Jumalasta ja tullut taivaasta.
Eikä hän tullut tänne sekstailemaan tai perhettä perustamaan tai muutkaan sen tapaista, vaan ihmisiä pelastamaan, kertomaan, että ihmisten tulee tehdä parannus ja uskoa evankeliumi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus ei ollut vain ihminen, vaan myös Jumalallista alkuperää. Hän itse kertoi, ettei hän ole tästä maailmasta, vaan että hän on lähtöisin Jumalasta ja tullut taivaasta.
Eikä hän tullut tänne sekstailemaan tai perhettä perustamaan tai muutkaan sen tapaista, vaan ihmisiä pelastamaan, kertomaan, että ihmisten tulee tehdä parannus ja uskoa evankeliumi.Nyt teet omia tulkintojasi. Miksi Jeesus ei olisi voinut harrastaa seksiä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt teet omia tulkintojasi. Miksi Jeesus ei olisi voinut harrastaa seksiä?
Hän ei ollut edes avioliitossa ja seksi olisi ollut sallittua vain avioliitossa oman vaimonsa kanssa. Hänellä oli paljon tärkeämpää mielessä kuin seksi, eikä hänellä ollut aikaa avioliitolle. Monet tavalliset ihmisetkin ovat valinneet selibaatin.
Anonyymi kirjoitti:
Eikä hän tullut tänne sekstailemaan tai perhettä perustamaan tai muutkaan sen tapaista, vaan ihmisiä pelastamaan, kertomaan, että ihmisten tulee tehdä parannus ja uskoa evankeliumi.Jos Jeesus olisi ollut jumalallista alkuperää, niin olettaisi hänen puheensa olleen totta ja toteutuneet. Mutta Jeesus puhui kuin kylähullu.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Jos Jeesus olisi ollut jumalallista alkuperää, niin olettaisi hänen puheensa olleen totta ja toteutuneet. Mutta Jeesus puhui kuin kylähullu.
Sellainen kyIähullu siis olet?
🤓
- Anonyymi
Ei tällainen jankkaaminen ja haukkuminen minkään kunnon uskovan toimintaa ole. Pilaavat koko kristinuskon maineen sellaisella. Ne asiat, mitä Raamatussa sanotaan, voi sanoa kyllä kauniimminkin. Ja jos ei osaa, niin sopisi sitten lainata vaikka Raamatun omia jakeita, joissa asiasta puhutaan.
Muutenkaan Raamattu ei kyllä jotain yhtä asiaa nosta tällä tavalla tikun nokkaan.- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Raamatussa on satojen kirjoittajien juttuja. Kullakin omat mieltymykset.
Sellaisia mieltymyksiä sinulla?
🤓
- Anonyymi
Demonit puhuu sekavia glossolalioita.
Helluntailaisuuden opit on Perkeleestä. Niihin ei pidä sotkeentua.- Anonyymi
Näin kirjoitta vauvakasteen avulla pelastettu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin kirjoitta vauvakasteen avulla pelastettu.
Noin kirjoittaa uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa
- Anonyymi
Kas, jonglöörikin on ilmestynyt palstalle.
Se hermostuu aina, kun puhutaan vauvoista. - Anonyymi
Olipa epätoivoinen jonglöörin yritys tekeytä toiseksi hekililöksi.
Etkö enää muuta keksi?
- Anonyymi
Homoilu on pahemman luokan syntiä. Siitä nousee Jumalan viha. Sodomalle ja Gomorallekkin koitti tuomion päivä
- Anonyymi
Jumala loi homotkin, joten sieltä se taipumus periytyy.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala loi homotkin, joten sieltä se taipumus periytyy.
Totta. Mutta Jumala loi pedofiilit, varkaat, murhaajat, kleptomaanit, ja kaikki muut syntiä tekevät. Sieltä se vaikutus periytyy.
Anonyymi kirjoitti:
Totta. Mutta Jumala loi pedofiilit, varkaat, murhaajat, kleptomaanit, ja kaikki muut syntiä tekevät. Sieltä se vaikutus periytyy.
Minua ei ole luotu.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Minua ei ole luotu.
Sellainen kummajainen siis olet?
🤓 - Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Minut synnytettiin. Erikoinen tapaus.
Etkö kehyttynytkään sieltä kuralammikosta?
Anonyymi kirjoitti:
Etkö kehyttynytkään sieltä kuralammikosta?
Elämää oli ensin merissä. Kun otsonikerros vahvistui, niin elämä maan päällä tuli mahdolliseksi.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Elämää oli ensin merissä. Kun otsonikerros vahvistui, niin elämä maan päällä tuli mahdolliseksi.
Siksikö vauvat osaavat uida?
Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP jo 100 % suositumpi kuin persut
Kertoo Hesarin uusin kannatuskysely. Demareiden kannatus on miltei tuplat verrattuna persuihinl. Suomen kansa ei selväst15611042Ikävä sinua mies
Vuosia kuluu, mutta tunteet ei ole hävinnyt. Tasoittuneet toki, kun ei olla nähty. Järki palannut päähän kuitenkin. Se i474315Mikä tämä henkilö mahtaa touhuta Parkanossa
Kamalaa https://www.ylasatakunta.fi/teksti/pirkanmaan-karajaoikeus-vangitsi-koiran-tappamisesta-epaillyn-6.68.127794.b58664054Orpo: Velkajarrua vastustavaa puoluetta vaikea ajatella hallitukseen
No Minja Koskelan kommunistipuolue jäi ulos tuosta. Kaikki eduskuntapuolueet vasemmistoliittoa lukuun ottamatta sopivat1973664PS ylivoimainen nousija myös HS:n gallupissa, SDP laskee taas
https://www.verkkouutiset.fi/a/hs-gallup-sdpn-suosio-laskee-ps-nousussa/#0a7d2507 Ylivoimainen viime kuukausien nousija1013486Valtavasti suomalaisia asunnottomina, mutta ei yhtään somalia
tai muuta kehitysmaalaista. Mites tässä näin kävi? Tiedän hyvin, että esim. somaleita lentää ulos mm. Hekan asunnoista,1013340Hienoa! Eduskunta luopui käteisen käytöstä
Nyt tuo sama muutos pitää saada myös muuhun yhteiskuntaan. Käteistähän ei tarvitse tänä päivänä enää kuin rikolliset.731980Maajussi-Ville herättää kysymyksiä - Etsiikö oikeasti rakkautta vai mainostaako oliiviöljyä?
Mitä mieltä olet: etsiikö Ville rakkautta vai mainostaako oliiviöljyään? Maajussille morsian -ohjelmassa yksi maajusseis161305Kovia syytöksiä Stefan Thermaninsta.
Jättänyt taas maksamatta kohuliikemies, hupparit ja muita ostamiaan tavaroita. On soiteltu liikkeestä ja Stefan iskenyt155998Totuuspuolueen johtaja Jaana "prinsessa Leia" Kavonius on vangittu
Kavonius määrättiin jo keväällä 2024 poissaolevana vangittavaksi todennäköisin syin epäiltynä 13 vainoamisesta ja 24 kun269964