Elroq on viidessä vuodessa 7.400 halvempi kokonaiskustannuksiltaan kuin Corolla

Anonyymi-ap

Tein vertailun siitä mitä maksaisi ajaa viisi vuotta ja 20.000km vuodessa sähköautolla tai bensa-autolla.
Otin vertailupariksi kaksi paljon ostettua keskikokoista autoa. Bensa-autoksi Corolla ja sähköautoksi Elroq.

Pääomakustannuksiltaan nämä autot ovat samanhintaisia. Elroq maksaa noin kolme tonnia enemmän uutena, mutta sen hintaeron saa varmasti vaihdossa takaisin vuonna 2030. Bensa-autojen haluttavuus käytettyjen markkinoilla on ollut laskussa jo pitkään.

Vakuutusmaksut ovat samansuuruiset joten siinäkään ei tule mitään eroa.

Huoltokustannuksissa on melkoinen ero. Corollaa joutuu huoltamaan joka vuosi noin 300 euron edestä kun Elroq pärjää 150 euron tarkastuksella joka toinen vuosi.

Corollan bensalasku per sata kilsaa on noin kahdeksan euroa kun Elroq kotilatauksella pääsee noin 1,8 eurolla.

Lopputulemaksi siis tulee seuraava:

Pääomakulut: tasan
Vakuutukset: tasan
Huollot: Corolla 1.200 euroa kalliimpi
Km-kulut: Corolla 6.200 euroa kalliimpi

70

298

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI

      Ei ihme että Corollan myynti on pudonnut ja Elroqin kaltaisten kohtuuhintaisten sähköautojen myynti on vahvassa kasvussa.
      Yli tonni vuodessa on iso määrä rahaa jokaiselle.

      • Anonyymi
        UUSI

        Tonni on sinulle taatusti iso raha, kun sinulla ei sitä edes ole.
        Vai onko taloudellinen kapeikkosi huomattavastikin suurempi?


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Tonni on sinulle taatusti iso raha, kun sinulla ei sitä edes ole.
        Vai onko taloudellinen kapeikkosi huomattavastikin suurempi?

        Menikö Terolla ihon alle kun piti yrittää hyökätä asialla josta et voi tietää mitään?


      • Anonyymi
        UUSI

        Ja molemmat ovat ylihinnoiteultuja paskoja romuja. Elroqissakin on noin 15 000 euroa liikaa hintaa siihen nähden, että kyseessä on melko pieni auto ja perusmallissa on miniakku. Elroqia kohtuuhintaisiksi väittävät ovat idiootteja.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja molemmat ovat ylihinnoiteultuja paskoja romuja. Elroqissakin on noin 15 000 euroa liikaa hintaa siihen nähden, että kyseessä on melko pieni auto ja perusmallissa on miniakku. Elroqia kohtuuhintaisiksi väittävät ovat idiootteja.

        "Ja molemmat ovat ylihinnoiteultuja paskoja romuja. "

        Mielipide on kuin persreikä, jokaisella on sellainen. Molemmat automallit ovat myydyimpien joukossa.

        Ylihintaiset paskat romut ovat niitä joita ei osteta. Näitä ostetaan paljon.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ja molemmat ovat ylihinnoiteultuja paskoja romuja. "

        Mielipide on kuin persreikä, jokaisella on sellainen. Molemmat automallit ovat myydyimpien joukossa.

        Ylihintaiset paskat romut ovat niitä joita ei osteta. Näitä ostetaan paljon.

        Ja uusien autojen markkina on likimain kuollut, joten eipä noilla myyntilistoilla paljon merkitystä ole kun lähes mikään kotitalous ei osta uutta. Nuo harvat uudet autot menevät yrityksille ja yhteisöille, ei kotitalouksille.

        Lisäksi ainoastaan Corolla ovat myydyimpien joukossa, Elroq ei pääse top 10 -listalle.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ja molemmat ovat ylihinnoiteultuja paskoja romuja. "

        Mielipide on kuin persreikä, jokaisella on sellainen. Molemmat automallit ovat myydyimpien joukossa.

        Ylihintaiset paskat romut ovat niitä joita ei osteta. Näitä ostetaan paljon.

        Sellaisen runsaan sadan kappaleen myynnit kuukaudessa ei todellakaan ole paljon. Ei edes Suomen kokoisessa maassa.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja uusien autojen markkina on likimain kuollut, joten eipä noilla myyntilistoilla paljon merkitystä ole kun lähes mikään kotitalous ei osta uutta. Nuo harvat uudet autot menevät yrityksille ja yhteisöille, ei kotitalouksille.

        Lisäksi ainoastaan Corolla ovat myydyimpien joukossa, Elroq ei pääse top 10 -listalle.

        Ja taas päin persettä. Tuorein elokuun tilasto kertoo Elroqin nousseen tukevasti top-10 tilastoon.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja taas päin persettä. Tuorein elokuun tilasto kertoo Elroqin nousseen tukevasti top-10 tilastoon.

        Jos lasketaan koko alkuvuoden tilastosta eli tammi-lokakuun myynnit niin Elroq on sijalla 12. Yhden kuukauden tilastot eivät ole luotettavia, koska yksi ainoa suurempi laivalasti riittää nostamaan mallin kärkipäähän ja seuraavana kuukautena mallia ei edes näy listalla. Näinhän on esimerkiksi ollut perinteisesti Teslan kohdalla, se katoaa aina pariksi kuukaudeksi listalta ja sitten kvartaalin lopussa sitä yhtäkkiä tuodaan enemmän.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos lasketaan koko alkuvuoden tilastosta eli tammi-lokakuun myynnit niin Elroq on sijalla 12. Yhden kuukauden tilastot eivät ole luotettavia, koska yksi ainoa suurempi laivalasti riittää nostamaan mallin kärkipäähän ja seuraavana kuukautena mallia ei edes näy listalla. Näinhän on esimerkiksi ollut perinteisesti Teslan kohdalla, se katoaa aina pariksi kuukaudeksi listalta ja sitten kvartaalin lopussa sitä yhtäkkiä tuodaan enemmän.

        Lisäksi 135 auton myynti on surkea luku Suomessakin.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos lasketaan koko alkuvuoden tilastosta eli tammi-lokakuun myynnit niin Elroq on sijalla 12. Yhden kuukauden tilastot eivät ole luotettavia, koska yksi ainoa suurempi laivalasti riittää nostamaan mallin kärkipäähän ja seuraavana kuukautena mallia ei edes näy listalla. Näinhän on esimerkiksi ollut perinteisesti Teslan kohdalla, se katoaa aina pariksi kuukaudeksi listalta ja sitten kvartaalin lopussa sitä yhtäkkiä tuodaan enemmän.

        Elroqin kohdalla kyseessä on niin tuore malli että toimitukset eivät olleet vielä päässeet kunnolla käyntiin Suomessa.
        Takuuvarmaa top-5 kamaa loppuvuonna ja tulevina vuosina. Hitti tuote.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Elroqin kohdalla kyseessä on niin tuore malli että toimitukset eivät olleet vielä päässeet kunnolla käyntiin Suomessa.
        Takuuvarmaa top-5 kamaa loppuvuonna ja tulevina vuosina. Hitti tuote.

        Elroqin myynnit aloitettiin jo vuodenvaihteessa, ei se niin tuore malli ole kuin kuvittelet. Elroqia on myyty koko vuosi tammikuusta alkaen. Eikä tämä muuta sitä tosiasiaa, että Elroq on järkyttävän ylihintainen.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Elroqin myynnit aloitettiin jo vuodenvaihteessa, ei se niin tuore malli ole kuin kuvittelet. Elroqia on myyty koko vuosi tammikuusta alkaen. Eikä tämä muuta sitä tosiasiaa, että Elroq on järkyttävän ylihintainen.

        Ja Elroq on todennäköisesti saavuttanut jo myyntihuippunsa ja tästä alkaa alamäki.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisäksi 135 auton myynti on surkea luku Suomessakin.

        No en nyt sanoisi noinkaan, jos tätä vuotta katsoo niin vain yksi automalli on keskimäärin yltänyt yli 200kpl/kk myyntitahtiin. Valtaosaa automalleista myydään vähemmän kuin 135 autoa/kk.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        No en nyt sanoisi noinkaan, jos tätä vuotta katsoo niin vain yksi automalli on keskimäärin yltänyt yli 200kpl/kk myyntitahtiin. Valtaosaa automalleista myydään vähemmän kuin 135 autoa/kk.

        Eli Suomen uusien autojen markkina on lähes kuollut.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli Suomen uusien autojen markkina on lähes kuollut.

        Ehkä, mutta se markkina mikä on olemassa niin siinä Elroq myy ihan hyvin.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä, mutta se markkina mikä on olemassa niin siinä Elroq myy ihan hyvin.

        Vain lyhyen aikaa, ensi vuonna Elroq ei ole enää edes top 20 -listalla. Nyt myydään ennakkotilaukset ja sitten kysyntä kuihtuu. Näin on käynyt lähes kaikille hehkutetuille sähköautoille. Mitään suurta kiinnostusta Elroqia kohtaan ei ole.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain lyhyen aikaa, ensi vuonna Elroq ei ole enää edes top 20 -listalla. Nyt myydään ennakkotilaukset ja sitten kysyntä kuihtuu. Näin on käynyt lähes kaikille hehkutetuille sähköautoille. Mitään suurta kiinnostusta Elroqia kohtaan ei ole.

        Sen näkee aikanaan, mutta teknisesti pitkälti saman ja kooltaan hieman isomman Enyaqin kanssa ei noin käynyt, vaan auto jo malli-iästään huolimatta on esim. tänä vuonna myynyt selvästi viime vuotta enemmän.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Menikö Terolla ihon alle kun piti yrittää hyökätä asialla josta et voi tietää mitään?

        "Menikö Terolla ihon alle kun piti yrittää hyökätä asialla josta et voi tietää mitään?"

        Sähköterolla tuntui ainakin menevän ihon alle, kun paljastin poikasen tyhjätaskuksi.
        Mutta mikä on se asia josta en tiedä mitään?
        Mikäli se sinuun liittyy, ei se edes kiinnosta minua millään tavalla,
        sillä minua ei rahattomien sähköturojen vinkuminen vaan kiinnosta.


        Mitäs poju tähän?


    • Anonyymi
      UUSI

      Noin sen voi ajatella, jos ei koskaan käy yli 150 km kauempana kodista.

      • Anonyymi
        UUSI

        Nyt sun logiikka toimii todella huonosti. Sähköautolla voi tarvittaessa ajaa 1.000km alle kymmeneen tuntiin. https://www.youtube.com/watch?v=MMORjIwmueQ

        Jos heittää muutaman tuollaisen keikan vuodessa niin se nostaa sähköauton kokonaiskustannuksia vain hyvin vähän.

        Bensa-autolla kaikki kilometrit ovat aina kalliita. Käy sitten lähialkossa tai napapiirillä. Jokainen kilometri on kallis.


      • Anonyymi
        UUSI

      • Anonyymi
        UUSI

    • Anonyymi
      UUSI

      Uskaltaisitko ajaa 10 vuotta?

      • Anonyymi
        UUSI

        Jos pitäisi valita ostanko 10 vuotta vanhan polttiksen tai sähköauton niin valinta olisi selkeästi sähköauto.

        10 vuotiaan sähköauton akun kunto on hyvin helppo selvittää luotettavasti. 10 vuotiaassa polttiksessa voi olla vaikka mitä piilovikoja ja se voi levitä aivan varoittamatta. Suurin huolenaihe noin vanhassa polttiksessa on monimutkainen moottorinohjaus päästöhärpäkkeineen. Leviävät ilman mitään varoitusta ja korjaaminen maksaa monta sataa.
        Tekniikaltaan yksinkertainen sähköauto on varmempi valinta.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos pitäisi valita ostanko 10 vuotta vanhan polttiksen tai sähköauton niin valinta olisi selkeästi sähköauto.

        10 vuotiaan sähköauton akun kunto on hyvin helppo selvittää luotettavasti. 10 vuotiaassa polttiksessa voi olla vaikka mitä piilovikoja ja se voi levitä aivan varoittamatta. Suurin huolenaihe noin vanhassa polttiksessa on monimutkainen moottorinohjaus päästöhärpäkkeineen. Leviävät ilman mitään varoitusta ja korjaaminen maksaa monta sataa.
        Tekniikaltaan yksinkertainen sähköauto on varmempi valinta.

        "Tekniikaltaan yksinkertainen sähköauto on varmempi valinta."

        𝐍𝐢𝐢𝐧, 𝐬𝐚̈𝐡𝐤𝐨̈𝐚𝐮𝐭𝐨𝐧 𝐭𝐞𝐤𝐧𝐢𝐤𝐤𝐚 𝐞𝐢 𝐨𝐥𝐞 𝐲𝐤𝐬𝐢𝐧𝐤𝐞𝐫𝐭𝐚𝐢𝐬𝐭𝐚.


    • Anonyymi
      UUSI

      Jokainen voi kätevästi verrata eri autojen käyttökuluja toisiinsa syöttämällä rehellisesti luvut tähän laskimeen.

      https://autokalkulaattori.fi/

    • Anonyymi
      UUSI

      Siinä vaiheessa, kun Sähköauto alkaa rassauttamaan niin polttis tulee ylivoimaisesti halvemmaksi.....siis nyt ei puhuta Saksalaisista polttisautoista. Joten, vertailut täytyisi tehdä siinävaiheessa, kun auto on menossa paaliin, että kumpi tuli elämänsä aikana halvemmaksi!

      • Anonyymi
        UUSI

        Väärin. Vertailu pitää tehdä sillä ajanjaksolla jolla autoa käyttää.
        Omistaja A ostaa auton uutena ja myy viisivuotiaana.
        Omistaja D ostaa saman auton 15-vuotiaana ja paalaa sitten kun on pakko.

        Omistajalle A ei paskankaan väliä omistaja D:n kokonaiskustannukset eikä päinvastoin. Ymmärrätkö?


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärin. Vertailu pitää tehdä sillä ajanjaksolla jolla autoa käyttää.
        Omistaja A ostaa auton uutena ja myy viisivuotiaana.
        Omistaja D ostaa saman auton 15-vuotiaana ja paalaa sitten kun on pakko.

        Omistajalle A ei paskankaan väliä omistaja D:n kokonaiskustannukset eikä päinvastoin. Ymmärrätkö?

        Ja omistaja A kuuluu nykyisin mitättömän pieneen marginaaliryhmään, kun uusien autojen myynnit ovat romahtanut.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja omistaja A kuuluu nykyisin mitättömän pieneen marginaaliryhmään, kun uusien autojen myynnit ovat romahtanut.

        Se ei muuta asiaa mitenkään kuinka paljon uusia autoja ostetaan. Jokainen käytetty auto ostetaan ensimmäisen kerran uutena.
        Hyvin yksinkertainen asia.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärin. Vertailu pitää tehdä sillä ajanjaksolla jolla autoa käyttää.
        Omistaja A ostaa auton uutena ja myy viisivuotiaana.
        Omistaja D ostaa saman auton 15-vuotiaana ja paalaa sitten kun on pakko.

        Omistajalle A ei paskankaan väliä omistaja D:n kokonaiskustannukset eikä päinvastoin. Ymmärrätkö?

        Vertailu pitää tehdä sillä ajanjaksolla joka on uudesta ---paaliin. Silloin saadaan selville koko elinkaaren kulut!!!!!!!!!!!


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Vertailu pitää tehdä sillä ajanjaksolla joka on uudesta ---paaliin. Silloin saadaan selville koko elinkaaren kulut!!!!!!!!!!!

        Ja laskelmissa pitää ottaa huomioon myös se, että kuinka vanhana auto paalataan.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärin. Vertailu pitää tehdä sillä ajanjaksolla jolla autoa käyttää.
        Omistaja A ostaa auton uutena ja myy viisivuotiaana.
        Omistaja D ostaa saman auton 15-vuotiaana ja paalaa sitten kun on pakko.

        Omistajalle A ei paskankaan väliä omistaja D:n kokonaiskustannukset eikä päinvastoin. Ymmärrätkö?

        Eivätkä omistajat B-D välitä miten paljon omistaja A on tuhlannut rahojaan. Kiittävät korkeintaan.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Vertailu pitää tehdä sillä ajanjaksolla joka on uudesta ---paaliin. Silloin saadaan selville koko elinkaaren kulut!!!!!!!!!!!

        Tuollainen tieto on täysin typerää jos ei aja autoa uudesta saakka ja palaa sitä.
        Mitä merkitystä on 0-25 vuotta kulut jo ajaa sillä vain 0-5 ikäisenä tai 15-25 ikäisenä?

        Vain sen ajanjakson kulut kiinnostaa jolla auton omistaa.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuollainen tieto on täysin typerää jos ei aja autoa uudesta saakka ja palaa sitä.
        Mitä merkitystä on 0-25 vuotta kulut jo ajaa sillä vain 0-5 ikäisenä tai 15-25 ikäisenä?

        Vain sen ajanjakson kulut kiinnostaa jolla auton omistaa.

        Niinpä niin, johan auto uutena kestää, eli ensimmäinen omistaja voi päästä vähällä remontilla, mutta entä se seuraava omistaja? Hänelle voikin tulla paljon remonttia.. entä sitten kolmas omistaja? Hän voikin olla jo se, joka suutuspäissään panee auton paaliin! Eli vertailu pitää tehdä uudesta autosta romutukseen saakka. Nykypäivänä se on helppoa tehdä, koska monissa autoissa on jo sähköinen Huoltokirja.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä niin, johan auto uutena kestää, eli ensimmäinen omistaja voi päästä vähällä remontilla, mutta entä se seuraava omistaja? Hänelle voikin tulla paljon remonttia.. entä sitten kolmas omistaja? Hän voikin olla jo se, joka suutuspäissään panee auton paaliin! Eli vertailu pitää tehdä uudesta autosta romutukseen saakka. Nykypäivänä se on helppoa tehdä, koska monissa autoissa on jo sähköinen Huoltokirja.

        Mitä auton 15 vuotiaana ostava tekee sillä tiedolla paljonko sen auton kokonaiskustannukset ovat olleet viitenä ekana vuotena.
        Ei niin yhtään mitään. Täysin nolla-arvoista tietoa hänelle.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä auton 15 vuotiaana ostava tekee sillä tiedolla paljonko sen auton kokonaiskustannukset ovat olleet viitenä ekana vuotena.
        Ei niin yhtään mitään. Täysin nolla-arvoista tietoa hänelle.

        Kyllä hän joka auton käytettynä ostaa haluaa tietää, että mitä remontteja aiemmat omistajat ovat autolle tehneet! Eli, onko autoon tulossa piakkoin remontteja jos ostat, vai ostatko pommin joka kohta hajoaa!. Ja näistä auton remonteista koostuu sitten auton kokonais historian kulut..eli onko auto kestävä ja luotettava menopeli uudesta----paaliin... Ja, on sitten tuurissaan kenelle auton omistaja historiassa sattuu ne vakavimmat viat...ja kuka sen sitten paaliin pistää ja missä iässä!


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä hän joka auton käytettynä ostaa haluaa tietää, että mitä remontteja aiemmat omistajat ovat autolle tehneet! Eli, onko autoon tulossa piakkoin remontteja jos ostat, vai ostatko pommin joka kohta hajoaa!. Ja näistä auton remonteista koostuu sitten auton kokonais historian kulut..eli onko auto kestävä ja luotettava menopeli uudesta----paaliin... Ja, on sitten tuurissaan kenelle auton omistaja historiassa sattuu ne vakavimmat viat...ja kuka sen sitten paaliin pistää ja missä iässä!

        "Kyllä hän joka auton käytettynä ostaa haluaa tietää, että mitä remontteja aiemmat omistajat ovat autolle tehneet! "

        Tuo on aivan eri asia kun mitä tuossa avauksessa on laskettu.
        Korjaukset ovat hyvin satunnaisia kustannuksia joita ei voi ottaa mukaan tällaisiin laskelmiin.
        Tärkeitä tottakai mutta tämän aiheen ulkopuolelta.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Vertailu pitää tehdä sillä ajanjaksolla joka on uudesta ---paaliin. Silloin saadaan selville koko elinkaaren kulut!!!!!!!!!!!

        Minä olen viimeisillä autoillani ajanut välin 3-8 vuodet. Vähän ajetti auto puoleen hintaan uudesta, ja se pudottaa siinä viidessä vuodessa arvon puoleen. Menee perushuolloin ilman remontteja.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen viimeisillä autoillani ajanut välin 3-8 vuodet. Vähän ajetti auto puoleen hintaan uudesta, ja se pudottaa siinä viidessä vuodessa arvon puoleen. Menee perushuolloin ilman remontteja.

        Minä olen ajanut kerran 0-18 vuoteen ja muulloin 0-12 vuoteen.
        Kyllä itse pidetty 12 vuotias ja 250 000 km ajettu on aivan erilainen
        kun autoliikkeen 8 vuotias ja alle 200 000 km ajettu.


    • Anonyymi
      UUSI

      Ajakoot jokainen millä tykkää, mitä siitä kinaamaan.

      • Anonyymi
        UUSI

        Ei ole niin, jonkun pitää ajatella ilmastoa.


    • Anonyymi
      UUSI

      sosialistin hum. kandi ainut oikea valinta kulkupeliksi: puukengät.
      kätevästi Kelaan ja sosiaalitoimistoon kerjäämään rah- hoo.
      työt kun ei hänelle maistu

    • Anonyymi
      UUSI

      Elroq oli TM talvitestissä paras auto ajaa.
      porche voitti testin mutta kolmoseksi tullut Skoda oli parempi auto ajaa.
      Hämmästyttävä fakta vaikka on halpa auto. Verrattuna voittajaan.

      • Anonyymi
        UUSI

        Skoda osaa tehdä alustan ja paljon muutakin.


    • Anonyymi
      UUSI

      Puuttuu käyttövoimavero.

      • Anonyymi
        UUSI

        Totta.

        Pääomakulut: tasan
        Vakuutukset: tasan
        Huollot: Corolla 1.200 euroa kalliimpi
        Km-kulut: Corolla 6.200 euroa kalliimpi
        Käyttövoimavero: Elroq 750 euroa kalliimpi

        Kokonaisuudessaan Corolla on 6.650 euroa kalliimpi.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta.

        Pääomakulut: tasan
        Vakuutukset: tasan
        Huollot: Corolla 1.200 euroa kalliimpi
        Km-kulut: Corolla 6.200 euroa kalliimpi
        Käyttövoimavero: Elroq 750 euroa kalliimpi

        Kokonaisuudessaan Corolla on 6.650 euroa kalliimpi.

        Pitkässä juoksussa tojota vie voiton. Sähköauto kun joutuu kuusankoskelle niin tojotan matka on vasta puolivälissä.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitkässä juoksussa tojota vie voiton. Sähköauto kun joutuu kuusankoskelle niin tojotan matka on vasta puolivälissä.

        Tojotisti vastaa yksinkertaiseen matematiikkaan pelkillä harhaisilla kuvitelmilla.

        Suomen katsastustilastot kertovat hyvin suoraan että Toyotat poistuvat liikenteestä vähemmän ajettuna kuin autot keskimäärin.

        https://img.ilcdn.fi/koyIRdW3QzbSZfkx9CoHuC0mGXo=/full-fit-in/920x0/img-s3.ilcdn.fi/b4c34fbc9a13eb18ef1899f4d1b3d656e673b216e7a77c489fd8c7570ace1465.jpg


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojotisti vastaa yksinkertaiseen matematiikkaan pelkillä harhaisilla kuvitelmilla.

        Suomen katsastustilastot kertovat hyvin suoraan että Toyotat poistuvat liikenteestä vähemmän ajettuna kuin autot keskimäärin.

        https://img.ilcdn.fi/koyIRdW3QzbSZfkx9CoHuC0mGXo=/full-fit-in/920x0/img-s3.ilcdn.fi/b4c34fbc9a13eb18ef1899f4d1b3d656e673b216e7a77c489fd8c7570ace1465.jpg

        Ei tuollaista näy tuosta tilastosta. VW ja Toyota on käytännössä tasatilanteessa ja puolella muista automerkeistä on vähemmän kilometrejä katsastuksen aikaan. Lisäksi tilasto ei millään tavalla mittaa liikenteestä poistumisen kilometrejä vaan kilometrejä katsastuksessa.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tuollaista näy tuosta tilastosta. VW ja Toyota on käytännössä tasatilanteessa ja puolella muista automerkeistä on vähemmän kilometrejä katsastuksen aikaan. Lisäksi tilasto ei millään tavalla mittaa liikenteestä poistumisen kilometrejä vaan kilometrejä katsastuksessa.

        Toyota on huonompi kuin kaikkien autojen keskiarvo. Se on se pointti.
        Tuo kyllä kertoo hyvin selvään millaisilla kilometreillä autot poistuvat liikenteestä sellaisilla merkeillä joita on myyty yli 30 vuotta.
        Paljon ajettuja Toyotia ei liikenteessä juurikaan ole. Vanhoja kyllä on mutta ei paljon ajettuja. Varmaan Hiacet ja Land Cruiserit kattaa 90% noista paljon ajetuista.

        Nämä Corollat, Yarikset ja Aurikset uupuvat paaliin pienillä kilometreillä.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota on huonompi kuin kaikkien autojen keskiarvo. Se on se pointti.
        Tuo kyllä kertoo hyvin selvään millaisilla kilometreillä autot poistuvat liikenteestä sellaisilla merkeillä joita on myyty yli 30 vuotta.
        Paljon ajettuja Toyotia ei liikenteessä juurikaan ole. Vanhoja kyllä on mutta ei paljon ajettuja. Varmaan Hiacet ja Land Cruiserit kattaa 90% noista paljon ajetuista.

        Nämä Corollat, Yarikset ja Aurikset uupuvat paaliin pienillä kilometreillä.

        Ei todellakaan kerro. Ja eikö tuo sitten kerro, että myös VW tuottaa lähinnä paskaa sontaa tehtaistaan eli vain idiootit ostavat VW:n paskoja sähköautoja?


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota on huonompi kuin kaikkien autojen keskiarvo. Se on se pointti.
        Tuo kyllä kertoo hyvin selvään millaisilla kilometreillä autot poistuvat liikenteestä sellaisilla merkeillä joita on myyty yli 30 vuotta.
        Paljon ajettuja Toyotia ei liikenteessä juurikaan ole. Vanhoja kyllä on mutta ei paljon ajettuja. Varmaan Hiacet ja Land Cruiserit kattaa 90% noista paljon ajetuista.

        Nämä Corollat, Yarikset ja Aurikset uupuvat paaliin pienillä kilometreillä.

        Eli paljon ajettuja VW:n autoja ei ole liikenteessä. Ja koska Skoda on käytännössä VW niin ei tuo oikein hyvää kerro Elroqistakaan.

        Ja muuten, Skodat romutetaan vielä Toyotaakin pienemmillä kilometreillä sinun logiikallasi.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota on huonompi kuin kaikkien autojen keskiarvo. Se on se pointti.
        Tuo kyllä kertoo hyvin selvään millaisilla kilometreillä autot poistuvat liikenteestä sellaisilla merkeillä joita on myyty yli 30 vuotta.
        Paljon ajettuja Toyotia ei liikenteessä juurikaan ole. Vanhoja kyllä on mutta ei paljon ajettuja. Varmaan Hiacet ja Land Cruiserit kattaa 90% noista paljon ajetuista.

        Nämä Corollat, Yarikset ja Aurikset uupuvat paaliin pienillä kilometreillä.

        "Nämä Corollat, Yarikset ja Aurikset uupuvat paaliin pienillä kilometreillä."

        Skodat uupuvat paaliin paljon noita pienemmillä kilometreillä. Skoda tuottaa nykyään kertakäyttöpaskaa tehtaistaan.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta.

        Pääomakulut: tasan
        Vakuutukset: tasan
        Huollot: Corolla 1.200 euroa kalliimpi
        Km-kulut: Corolla 6.200 euroa kalliimpi
        Käyttövoimavero: Elroq 750 euroa kalliimpi

        Kokonaisuudessaan Corolla on 6.650 euroa kalliimpi.

        "okonaisuudessaan Corolla on 6.650 euroa kalliimpi."

        Kun meillä oli Corolla, se meni pelkillä öljyn ja suodattimien vaihdolla 80 000 km.
        Silloin vaihdoin sytytystulpat.
        Sitten jatkoin öljyn ja suodattimien vaihdoilla.
        160 000 vaihdoin jarrupalat ja sytytystulpat
        190 000 jarrupalat ja jarrulevyt.
        ja taas öljyä ja suodatinta.

        Yksi vika oli, vilkku ei palautunut, jotain 4-5v maksoi kuulemma paljon, mutta huolto tuli vastaan ja maksoi meille 200 e. koko ohjausakseli vaihdettiin.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota on huonompi kuin kaikkien autojen keskiarvo. Se on se pointti.
        Tuo kyllä kertoo hyvin selvään millaisilla kilometreillä autot poistuvat liikenteestä sellaisilla merkeillä joita on myyty yli 30 vuotta.
        Paljon ajettuja Toyotia ei liikenteessä juurikaan ole. Vanhoja kyllä on mutta ei paljon ajettuja. Varmaan Hiacet ja Land Cruiserit kattaa 90% noista paljon ajetuista.

        Nämä Corollat, Yarikset ja Aurikset uupuvat paaliin pienillä kilometreillä.

        Toyota on kestävä, moottori ja alusta.
        Mutta ei paras ajettava, miellyttävä ajettava
        varsinkin jos on samana päivänä meno-paluu yli 200 km päähän.


    • Anonyymi
      UUSI

      Ensimmäiselle tai toisellekaan omistajalle ei juurikaan ole merkitystä kuinka monta vuotta hänen ostamansa auto pysyy liikenteessä. Kolmaskaan omistaja tuskin vielä joutuu miettimään että kuinkahan pitkälle tällä autolla pääsee.

      Heille ainoa asia jolla on merkitystä on autolla ajamisen kokonaiskustannukset. Se että paalataanko auto visi vuotta vai viisitoistavuotta sen jälkeen kun he ovat sen myyneet eteenpäin on aivan merkityksetöntä diipadaapaa.

      Aika iso on nykyään sähköautojen etumatka kustannusten suhteen kun hankintahinnat ovat pudonneet suurinpiirtein polttiksien tasolle.

    • Anonyymi
      UUSI

      Tiedättekö mitä. On täysin mahdollista, että tuo laskelma pitää käyttövoimaveron lisäämisen jälkeen paikkansa. Mutta toisaalta se olisi lähes ensimmäinen sähköautolaskelma joka myös tarkistuslaskennassa tulisi pitämään paikkansa. Siis siinä vaiheessa kun katsotaan peräpeiliin, että tuliko tehtyä hitti vai huti autovalinnassa.

      Olisiko niin, että tuohon elrokkiin ei tule enää hinnanpudotuksia...ehkä sittenkin tulee. 3000€ pois hinnasta ensimmäisen omistajan aikana, on 4000€ pois hyvityshinnasta 3 vuoden kohdalla. Toyotan hinnat eivät ole tulleet alaspäin, joten sieltä ei taida tulla apuja toiseen suuntaan, ellei sitten juuri siihen suuntaan, joka taas pääsee yllättämään sähköautoilijat. Polttomoottoriauto hyväksi havaitulla hybridi-tekniikalla, pitää pirun hyvin hintansa. Mitä jos se tekee taas niin ja pitääkin paremmin hintansa? Pelkästään noilla muuttujilla laskelmaan tulee taas 6000€ kupru. Ja jos kilometrit jäävätkin jatkossa 15 000 tasoon, laskelma menee pyllylleen

      • Anonyymi
        UUSI

        Sähköautojen hintatason putoaminen syö aivan ensimmäiseksi käytettyjen polttiksien hintatasoa.
        Polttis jolla ajaminen maksaa moninkertaisesti sähköautoon verrattuna jää aina autokauppaan kun tarjolla on vastaavanlainen sähköauto suurinpiirtein samaan hintaan.
        Polttis pystyy kilpailemaan ainoastaan selkeästi halvemmalla hankintahinnalla. Päättele siitä mikä on Corollien ja muiden polttisten arvonalenema jatkossa.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautojen hintatason putoaminen syö aivan ensimmäiseksi käytettyjen polttiksien hintatasoa.
        Polttis jolla ajaminen maksaa moninkertaisesti sähköautoon verrattuna jää aina autokauppaan kun tarjolla on vastaavanlainen sähköauto suurinpiirtein samaan hintaan.
        Polttis pystyy kilpailemaan ainoastaan selkeästi halvemmalla hankintahinnalla. Päättele siitä mikä on Corollien ja muiden polttisten arvonalenema jatkossa.

        ...arvonalenema jatkossa. Niin, tähän mennessä ennustus ei ole toteutunut, vaan sähköautot ovat menettäneet arvoaan nopeammin kuin polttomoottoriautot.
        Kääntyykö se kehitys juuri nyt? Vai vasta 10 vuoden kuluttua?


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautojen hintatason putoaminen syö aivan ensimmäiseksi käytettyjen polttiksien hintatasoa.
        Polttis jolla ajaminen maksaa moninkertaisesti sähköautoon verrattuna jää aina autokauppaan kun tarjolla on vastaavanlainen sähköauto suurinpiirtein samaan hintaan.
        Polttis pystyy kilpailemaan ainoastaan selkeästi halvemmalla hankintahinnalla. Päättele siitä mikä on Corollien ja muiden polttisten arvonalenema jatkossa.

        " kun tarjolla on vastaavanlainen sähköauto suurinpiirtein samaan hintaan."
        No just...kun hintaeroa on alunperin ollut 20 000€, niin joo, voi olla.
        Ja näinhän se yleensä onkin. Sähköautojen hinnat romahtavat ja romahduksen jälkeen ne ovat ihan houkuttelevia vaihtoehtoja.
        Tämä aloituksen esimerkki hakee alun perin lähes saman hintaisista vaihtoehtoa toisilleen, mutta elrocci on kyllä pienempi auto ja lisäksi vielä ihan eri korityyppiä. onko se sitten vastaava vaikka on pienempi?


    • Anonyymi
      UUSI

      Elroqilla pääset sen 2-3 vuotta noilla 150 euron tarkastuksilla, mutta sen jälkeen jos haluat pitää akuston "uudenveroisessa" kunnossa niin joudut pulittamaan tuhansien ja kymmenien tuhansien arvoisia huoltoja. Vaikka olis kuinka halpaa ladata autoa jne. niin akut kuluu todella nopeaa. Sähköautoilla viilataan tietämättömiä linssiin ja lujasti. Mutta kyllä se totuus iskee kasvoille sitten ku akkuhuolet tulee ajankohtaisiksi.

      • Anonyymi
        UUSI

        Ehkä tuossa nyt on "vähäistä" liioittelua...
        Mutta jos sopivasti väärinkäyttää sähköautoa, niin näkyy se siinä, miten auto säilyttää arvonsa. Pikalaturilla pilatut akut alentavat hyvityshintaa jo aika nuorista yksilöistä alkaen.


    • Anonyymi
      UUSI

      "Elroqilla pääset sen 2-3 vuotta noilla 150 euron tarkastuksilla, mutta sen jälkeen jos haluat pitää akuston "uudenveroisessa" kunnossa niin joudut pulittamaan tuhansien ja kymmenien tuhansien arvoisia huoltoja"

      Nyt tulee kyllä täysin päätöntä tarinaa. Ei mitään järkeä. Miksi omistaja maksaisi penniäkään takuunalaisen akun korjaamisesta? Mitään kalliita huoltoja akku ei tarvitse.
      Pelkkää paskapuhetta taas.

      • Anonyymi
        UUSI

        No saattaa se 5 vuotta olla takuu mutta sen jälkeen olet omillasi. Onko sulla tietoa paljon koko akuston uusiminen maksaa? 10k ja siitä ylöspäin, siihen ne säästöt ja alle 2€/100km latauksen edut sitten menee. Ei voi mitään mutta akkuteknologia on suoraan sanoan perseestä ja syvältä.


    • Anonyymi
      UUSI

      Paljon säästää sähkis Skodalla verrattuna Corollaan.
      Ihme että joku vielä ostaa Toyotan muka hybridejä.

      • Anonyymi
        UUSI

        "Ihme että joku vielä ostaa Toyotan muka hybridejä."

        on kyllä ihme
        kun joku ostaa mitä merkkiä hyvänsä hybridejä.

        On kyllä monimutkainen rakenne, seisomaan suomen talveen ja syksyyn,
        on onneksi huoltoja.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ihme että joku vielä ostaa Toyotan muka hybridejä."

        on kyllä ihme
        kun joku ostaa mitä merkkiä hyvänsä hybridejä.

        On kyllä monimutkainen rakenne, seisomaan suomen talveen ja syksyyn,
        on onneksi huoltoja.

        hybridejä on tehty vain jotta saadaan
        päästöt teknisesti pieneksi.

        Käytännössä se ei toimi niin,
        jos ei ole minuutti kellolla tarkkailemassa ajoja.


    • Anonyymi
      UUSI

      Voisiko aloittaja vielä hiukan avata vakuutusten hintoja noihin.

      Voisko myös kertoa mikä auto itsellä on?
      Tarkoitan että onko vertailukiinnostus koska on ostamassa UUTTA autoa vai jostain muusta syystä, mistä?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Stubb jo paljon tunnetumpi kuin kaikki persut yhteensä

      Nyt on aika ottaa mittaa tunnettavuudesta, herrat ja narrit! Joku tuolla toisessa ketjussa väitti, että "persujen rivimi
      Maailman menoa
      79
      10311
    2. Miksi persuilla ei ole firmoja?

      Kuten vasemmisstolaisilla, esim. Sannalla MA\PI. Eikö ole aika erikoista?
      Maailman menoa
      82
      7066
    3. Persut hommasivat Suomeen 35 000 pientä lasta v. 2015

      Onko Riikka Purra nyt tavoittelemassa tätä samaa historiallista persujen utopiaa? Purram kaksinaamaisessa pelissä vaadit
      Maailman menoa
      26
      7033
    4. Persu Keskisarja on politiikan Uuno Turhapuro

      Asiantuntija luonnehtii Keskisarjaa Trumpin ajan Turhapuroksi, joka ärsyttää kokoomusta. – Keskisarjan känni-imago j
      Maailman menoa
      101
      6285
    5. Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan

      Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k
      Maailman menoa
      106
      6143
    6. Tutkielma Marinin hallituksen epäonnistumisista rankkaa luettavaa

      Marinin hallituksen epäonnistumiset voi tiivistää negatiivisessa sävyssä seuraavasti: Hallitus teki useita vakavia virh
      Maailman menoa
      94
      5817
    7. Persujen kaksoisstandardit: Räsäsen uhkailu paha, Virran uhkailu hyvä

      Tässä taas nähdään kuinka kaksinaamaista porukkaa persut ovat. Mitäs persut tähän?
      Maailman menoa
      45
      5384
    8. Miksette persut irtisanoudu Kirkin lausunnoista?

      Kirkhän muun muassa vaati raiskattuja naisia pidättäytymään abortista ja vaimoja alistumaan aviomiestensä tahtoon. Mik
      Maailman menoa
      84
      5218
    9. Demarikultin uhri kertoo

      Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa
      Maailman menoa
      60
      5153
    10. Miksi vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa?

      Vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa joka työllistäisi ihmisiä. Miksi? No siksi, että jos vasemmistolainen perus
      Maailman menoa
      40
      5088
    Aihe