1930-luvulla suomennetussa Raamatussa seisoo:
5:19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja SOVITTI maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
5:20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: ANTAKAA SOVITTAA itsenne Jumalan kanssa.
Kuinka SOVITETTU voi tarvita SOVITETUKSI TULEMISTA?
Kuinka SOVITETUN tulee ANTAA SOVITTAA itsensä Jumalan kanssa?
Jos ja kun Jumala sovitti jo maailman itsensä kanssa, voisiko tuo jae 20 perustua käännösvirheeseen? Muussa tapauksessahan Paavali tuli keksineeksi ikiliikkujan:
ihmisen tulee antaa sovittaa itsensä Jumalan kanssa (jae 20), joka sovittaessaan ihmisen kanssaan (jae 19) saattaa ihmisen tilaan, jossa tämän tulee antaa sovittaa itsensä Jumalan kanssa (jae 20). 😄
Kuinka Jumalan kyky SOVITTAA joku itsensä kanssa muka jotenkin yhtäkkiä paranisi jakeesta 19 jakeeseen 20 siirryttäessä?
Jos 2 Kor. 5:20 on käännetty paremmin kuin jae 19, silloin ihminen ei tule koskaan lopullisesti sovitetuksi Jumalan kanssa, koskapa Jumalan sovittaman tulee ikuisesti ANTAA SOVITTAA itsensä Jumalan kanssa.
Jos taas jae 19 on käännetty oikein ja oletetaan, että Paavali ei keksinyt ikiliikkujaa, silloin jae 20 on käännetty väärin. Ja se on.
On nimittäin niin, että Paavali ei KOSKAAN EIKÄ MISSÄÄN puhu YKSILÖN tulemisesta sovitetuksi Jumalan kanssa, vaikka moni sianpaskaopin julistaja sellaista väittääkin. Jae 20 ei niin ollen voi tarkoittaa enempää kuin sitä, että ihminen hyväksyy tulleensa sovitetuksi Jumalan kanssa.
Ja tämä logiikka on vastustamaton aivan riippumatta siitä, millä kielellä tätä asiaa lähestyy ja pohtii.
Jää toki jäljelle yksi vaihtoehto: sovittaa-verbi EI TARKOITA OIKEASTAAN YHTÄÄN MITÄÄN. Paavali vain kokee jostain syystä tärkeäksi kuvailla Jeesuksen ristinkuolemaa samalla, joka on niin hutera ja tyhjänpäiväinen, että siihen on turha vedota. Siinä tapauksessa jae 20 on yhtä turha kuin jae 19.
Kumpi? 2 Kor. 5:19 vai 2 Kor. 5:20?
36
343
Vastaukset
- Anonyymi
Jumala kutsuu ihmistä rakkaussuhteeseen kanssaan.
Ei voi olla rakkaussuhdetta yksin ilman rakastaan, sitä
toista persoonaa.
Jumala rakastaa ihmistä, mutta ihmisen tulee myös rakastaa
Jumalaa. Silloin kun ihminen rakastaa Jumalaa, mitä hän tekee?
Tuleeko hän rakkaansa luokse? Jumala omalta puoleltaan on jo
tullut ihmisen luokse Sanassa ja Hengessä. Hän on jo tehnyt
kaiken valmiiksi niin, että tämä rakkaussuhde Hänen kanssaan
on ihmiselle mahdollista. Mutta rakkautta ei voi pakottaa,
se on vapaehtoista.
Kun siis Jumala ja ihminen rakastavat toisiaan ja kohtaavat
toisensa, syntyy rakkaussuhde, eikö? Siitä seuraa yhdessä
eläminen rakkaudessa, eikö?
Siis ...
Kahden ihmisen välisessä suhteesssa on KAKSI persoonaa.
Jumalan ja ihmisen välisessä suhteessa on KAKSI persoonaa.
Onko tämä vaikea käsittää?
Mvh J - K- Anonyymi
Kiitos kommentista. Se paljasti, kuinka ihmislähtöisesti, humanistisesti, ihmiskeskeisesti sinä kykenet ajattelemaan asioista - kuinka ihmistä eli itseäsi PALVOVASTI.
Tällainen tyhjänpäiväinen läyryäminen, jota edustat, on siinä mielessä erikoista, että kun tuollaista sontaa alkaa lapioida, siinä on samalla kyllä sitten hankkiuduttava eroon muutamastakin realiteetista:
esimerkiksi siitä, että Paavalin mukaan ihminen on heikko, syntinen, jumalaton, Jumalan vihollinen ja mieleltään Jumalasta vieraantunut. Ja noilla spekseillä ihmisen on sitten sinun mukaasi ryhdyttävä rakkaussuhteeseen Jumalan kanssa kuin konsanaan jossain Prinsessa Ruusus -sadussa.
Kun sinä suollat tuota imelää epärealistista hölynpölyäsi, on pakko huomauttaa, että tuolla horinalla ei ole yhtikäs mitään tekemistä apostoli Paavalin ihmiskäsityksen ja ihmiskuvan kanssa. Saatikka nyt sitten hänen jumalakuvansa kanssa. - Anonyymi
Ja siis: YHTÄÄN MITÄÄNHÄN sinä et kyennyt sanomaan avauksessa esitetystä ASIASTA.
Mutta sitä se kai teettää, jos ja kun on itse tykönään tehnyt mielessään maailman sovituksesta tyhjänpäiväisen asian. Tällainen välinpitämätön mitätöinti ja hengellinen anarkia käy yksiin tuon äärihumanistisen kuvitelmasi kanssa, että
"usko on ENNEN KAIKKEA
MINUN (tämän suuren Jumalaa rakastavan MINUN)
ja
Jumalan
välinen asia."
Niinpä maailmassa viliseekin sitten miljoonia "minä ja Jumala" -uskoja, vaikka Paavali puhuu YHDESTÄ uskosta ja JUMALAN POJAN USKOSTA.
Mutta tänä egomaanisena aikana on tosiaankin suosiossa tuollainen edustamasi kaltainen MINÄ MINÄ MINÄ YKSIN -usko. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja siis: YHTÄÄN MITÄÄNHÄN sinä et kyennyt sanomaan avauksessa esitetystä ASIASTA.
Mutta sitä se kai teettää, jos ja kun on itse tykönään tehnyt mielessään maailman sovituksesta tyhjänpäiväisen asian. Tällainen välinpitämätön mitätöinti ja hengellinen anarkia käy yksiin tuon äärihumanistisen kuvitelmasi kanssa, että
"usko on ENNEN KAIKKEA
MINUN (tämän suuren Jumalaa rakastavan MINUN)
ja
Jumalan
välinen asia."
Niinpä maailmassa viliseekin sitten miljoonia "minä ja Jumala" -uskoja, vaikka Paavali puhuu YHDESTÄ uskosta ja JUMALAN POJAN USKOSTA.
Mutta tänä egomaanisena aikana on tosiaankin suosiossa tuollainen edustamasi kaltainen MINÄ MINÄ MINÄ YKSIN -usko.Et näytä ymmärtävän asiaa !
Mieti sitä, kas kun on monia muitakin asioita joista et tajua mitään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja siis: YHTÄÄN MITÄÄNHÄN sinä et kyennyt sanomaan avauksessa esitetystä ASIASTA.
Mutta sitä se kai teettää, jos ja kun on itse tykönään tehnyt mielessään maailman sovituksesta tyhjänpäiväisen asian. Tällainen välinpitämätön mitätöinti ja hengellinen anarkia käy yksiin tuon äärihumanistisen kuvitelmasi kanssa, että
"usko on ENNEN KAIKKEA
MINUN (tämän suuren Jumalaa rakastavan MINUN)
ja
Jumalan
välinen asia."
Niinpä maailmassa viliseekin sitten miljoonia "minä ja Jumala" -uskoja, vaikka Paavali puhuu YHDESTÄ uskosta ja JUMALAN POJAN USKOSTA.
Mutta tänä egomaanisena aikana on tosiaankin suosiossa tuollainen edustamasi kaltainen MINÄ MINÄ MINÄ YKSIN -usko.Kas kun voisn sinulle selityää esm portaattomasti säätyvän electroonisen expansioventtiilin toiminnan, mutta epäilen vahvasti ettei rajapintaa löydy, eli jätän selittämättä ok !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et näytä ymmärtävän asiaa !
Mieti sitä, kas kun on monia muitakin asioita joista et tajua mitään.Amispetteri iski jälleen! Oi miten syvllinen kommentti!
:D :D :D - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kas kun voisn sinulle selityää esm portaattomasti säätyvän electroonisen expansioventtiilin toiminnan, mutta epäilen vahvasti ettei rajapintaa löydy, eli jätän selittämättä ok !
Amispetteri, osa 2! This is grrrreat!
:D :D :D - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja siis: YHTÄÄN MITÄÄNHÄN sinä et kyennyt sanomaan avauksessa esitetystä ASIASTA.
Mutta sitä se kai teettää, jos ja kun on itse tykönään tehnyt mielessään maailman sovituksesta tyhjänpäiväisen asian. Tällainen välinpitämätön mitätöinti ja hengellinen anarkia käy yksiin tuon äärihumanistisen kuvitelmasi kanssa, että
"usko on ENNEN KAIKKEA
MINUN (tämän suuren Jumalaa rakastavan MINUN)
ja
Jumalan
välinen asia."
Niinpä maailmassa viliseekin sitten miljoonia "minä ja Jumala" -uskoja, vaikka Paavali puhuu YHDESTÄ uskosta ja JUMALAN POJAN USKOSTA.
Mutta tänä egomaanisena aikana on tosiaankin suosiossa tuollainen edustamasi kaltainen MINÄ MINÄ MINÄ YKSIN -usko.Tahdotko sinä ollenkaan keskustella ja kuulla toista ihmistä, koska haukut pystyyn jokaisen, joka pyrkii selittämään omaa näkemystään ko. asiasta? Onko se mielestäsi
keskustelua? Eikö tämän palstan tarkoitus ole keskustella?
Mutta asiaan ... Kirjoitat
>>>Paavalin mukaan ihminen on heikko, syntinen, jumalaton, Jumalan vihollinen ja mieleltään Jumalasta vieraantunut. Ja noilla spekseillä ihmisen on sitten sinun mukaasi ryhdyttävä rakkaussuhteeseen Jumalan kanssa kuin konsanaan jossain Prinsessa Ruusus -sadussa.<<<
Sinun mukaasi ihmisen tulee siis pysyä Jumalan vihollisena ihan loppuun
asti ja Jumala sitten vie vihollisensa luokseen taivaaseen? Niinkö?
Roomalaiskirje:5:10 "Sillä jos me silloin, kun vielä olimme Jumalan vihollisia, tulimme sovitetuiksi hänen kanssaan hänen Poikansa kuoleman kautta, paljoa ennemmin me pelastumme hänen elämänsä kautta nyt, kun olemme sovitetut;"
Huomaatko? Emme enää ole Jumalan vihollisia, mutta me olimme sitä joskus aikaisemmin.
Koska me olimme Jumalan vihollisia jos emme enää ole? Mitä ajattelet?
Jeesuksen yhteydessä on vain Hänen ystäviään. Joskus hekin olivat Jumalan vihollisia.
Joh 15:15 "En minä enää sano teitä palvelijoiksi, sillä palvelija ei tiedä, mitä hänen herransa tekee; vaan ystäviksi minä sanon teitä, sillä minä olen ilmoittanut teille kaikki, mitä minä olen kuullut Isältäni."
- Anonyymi
Sopimuksissa on vähintään kaksi osapuolta, etkö ymmärrä?
- Anonyymi
Hei Einstein, olet vahingossa puoliksi oikeassa: sopimuksessa oli ja on tosiaankin kaksi osapuolta - Jumala ja Ihmisen Poika. Antaisin kotiläksyksi sulle selvittää, mitä Ihmisen Poika tässä tapauksessa tarkoittaa, jos olisi olemassa viidenkin prosentin saumat, että siitä olisi jotain hyötyä. 🙂
Anonyymi kirjoitti:
Hei Einstein, olet vahingossa puoliksi oikeassa: sopimuksessa oli ja on tosiaankin kaksi osapuolta - Jumala ja Ihmisen Poika. Antaisin kotiläksyksi sulle selvittää, mitä Ihmisen Poika tässä tapauksessa tarkoittaa, jos olisi olemassa viidenkin prosentin saumat, että siitä olisi jotain hyötyä. 🙂
Jeesus,
joka on
Jumala ja Ihminen,
Jumalan Poika ja Ihmisen Poika,
on Välimies
Jumalan ja ihmisen
välisessä liittosopimuksessa.
Ja kun olemme tulleet
yhdeksi Jeesuksen kanssa,
joka on yhtä Isän kanssa,
niin me olemme
Jeesuksen suurlähettiläitä
maan päällä
ja pyydämme ihmisiä
suostumaan tarjolla olevaan
liittosopimukseen.
Meidän tulee siis käydä ...
"uuden liiton välimiehen,
Jeesuksen,
tykö"
Ja varoitus on ankara.
"Katsokaa,
ettette torju luotanne häntä"
- Anonyymi
Eli, mitä Jumala kehoittaa sovituksen sanan julistajien kautta?
Pelastuksen evankeliumin, totuuden sanan ja sydämen uskon puolesta.
Usko ToivonenPaavali puhuu siitä,
että me olemme
Kristuksen lähettiläitä.
"Kristuksen puolesta
me siis olemme lähettiläinä,
ja Jumala kehoittaa
meidän kauttamme."
Ja mitä Jumala kehottaa
meidän kauttamme.
"Me pyydämme
Kristuksen puolesta:
antakaa sovittaa itsenne
Jumalan kanssa."
Tämä on meidän viestimme maailmalle
Kristuksen suurlähettiläinä.
Tuo kehote
antakaa sovittaa itsenne
Jumalan kanssa
sisältää hyvin suuren latauksen.
Siis sanomamme maailmalle on
ehkä syvällisempi kuin
ensilukemalta ymmärrämme.
Tuossa on pohjana verbi
ἀλλάσσω = vaihtaa / muuttaa
allassō
Paavali käyttää käskymuotoa
ja vahvistavaa alkuliitettä.
Kysymys on jostain totaalisesta
tapahtumasta,
joka muuttaa kaiken.
Jumalan puolelta kaikki on valmista.
Mutta meidänkin täytyy tehdä jotakin.
Jumala on Poikansa veren hinnalla
lunastanut meidät omikseen.
Juuri ennenkuin Jeesus antoi henkensä,
hän huusi yhden sanan:
"Maksettu!"
Mutta Jumala ei tee mitään väkisin.
Eikä Jeesuskaan voi tehdä.
Kumpikin ryöväri näki Jeesuksen,
mutta vain toinen
vaihtoi ja kääntyi Jeesuksen puoleen.
Vai hän muutti mielensä.
Tämä ryöväri sai lupauksen
Paratiisiin pääsystä.
Me voimme ja meidän tulee
Jeesuksen suurlähettiläinä
kertoa ilouutinen
Jeesuksen veren tuomasta sovituksesta.
Mutta meidän tulee myös
kehottaa ihmisiä tekemään jotakin.
Muuttamaan mielensä. Kääntymään.
Ryöväri lausui muutaman sanan.
Se riitti. Muuta ei tarvittu.
Hän oli eri vaihteella
ja matkalla eri paikkaan kuin
toinen ryöväri.
Eikä toinen ryöväri tehnyt mitään,
vaikka ensimmäinen ryöväri
oli jo tullut mielenmuutokseen
ja kehottanut siihen myös toista
ihmetellen,
ettei tämä pelkää edes Jumalaa,
vaan pilkkasi Jeesusta.
Toisen ryövärin isäntä vaihtui.
Toisen ei.
Toinen oli kohta syöksyvä
alas tuonelaan.
Toinen oli kohta oleva
Jeesuksen kanssa
Kolmannessa taivaassa
Jumalan Paratiisissa.
Viimeinen kuulutus oli annettu
keskellä pimeyttä.
Kääntäisin:
"Pyydämme puolesta Kristuksen
vaihtakaa Jumalalle"- Anonyymi
kalamos kirjoitti:
Paavali puhuu siitä,
että me olemme
Kristuksen lähettiläitä.
"Kristuksen puolesta
me siis olemme lähettiläinä,
ja Jumala kehoittaa
meidän kauttamme."
Ja mitä Jumala kehottaa
meidän kauttamme.
"Me pyydämme
Kristuksen puolesta:
antakaa sovittaa itsenne
Jumalan kanssa."
Tämä on meidän viestimme maailmalle
Kristuksen suurlähettiläinä.
Tuo kehote
antakaa sovittaa itsenne
Jumalan kanssa
sisältää hyvin suuren latauksen.
Siis sanomamme maailmalle on
ehkä syvällisempi kuin
ensilukemalta ymmärrämme.
Tuossa on pohjana verbi
ἀλλάσσω = vaihtaa / muuttaa
allassō
Paavali käyttää käskymuotoa
ja vahvistavaa alkuliitettä.
Kysymys on jostain totaalisesta
tapahtumasta,
joka muuttaa kaiken.
Jumalan puolelta kaikki on valmista.
Mutta meidänkin täytyy tehdä jotakin.
Jumala on Poikansa veren hinnalla
lunastanut meidät omikseen.
Juuri ennenkuin Jeesus antoi henkensä,
hän huusi yhden sanan:
"Maksettu!"
Mutta Jumala ei tee mitään väkisin.
Eikä Jeesuskaan voi tehdä.
Kumpikin ryöväri näki Jeesuksen,
mutta vain toinen
vaihtoi ja kääntyi Jeesuksen puoleen.
Vai hän muutti mielensä.
Tämä ryöväri sai lupauksen
Paratiisiin pääsystä.
Me voimme ja meidän tulee
Jeesuksen suurlähettiläinä
kertoa ilouutinen
Jeesuksen veren tuomasta sovituksesta.
Mutta meidän tulee myös
kehottaa ihmisiä tekemään jotakin.
Muuttamaan mielensä. Kääntymään.
Ryöväri lausui muutaman sanan.
Se riitti. Muuta ei tarvittu.
Hän oli eri vaihteella
ja matkalla eri paikkaan kuin
toinen ryöväri.
Eikä toinen ryöväri tehnyt mitään,
vaikka ensimmäinen ryöväri
oli jo tullut mielenmuutokseen
ja kehottanut siihen myös toista
ihmetellen,
ettei tämä pelkää edes Jumalaa,
vaan pilkkasi Jeesusta.
Toisen ryövärin isäntä vaihtui.
Toisen ei.
Toinen oli kohta syöksyvä
alas tuonelaan.
Toinen oli kohta oleva
Jeesuksen kanssa
Kolmannessa taivaassa
Jumalan Paratiisissa.
Viimeinen kuulutus oli annettu
keskellä pimeyttä.
Kääntäisin:
"Pyydämme puolesta Kristuksen
vaihtakaa Jumalalle"Uskoon tulossa onkin pohjimmiltaan kyse herran vaihto.
Syntiin lankeemuksessa ihminen käänsi Jumalalle selkänsä
ja lähti seuraamaan toista. Hänestä tuli ihmisen herra, jota
ihminen nyt seuraa ja tottelee, joko tahallisesti tietoisesti,
tai tietämättään ja tarkoittamattaan, mutta hän seuraa ja
tottelee sitä toista. Tästähän se maailman ja ihmisten
pahuus johtuukin.
Jeesus tuli ja sovitti ihmiskunnan itsensä kanssa ristillä.
Jeesus rakensi ihmiselle tien takaisin Jumlalan yhteyteen
oman verensä ja ruumiinsa uhrin kautta. Nyt meillä on
jälleen pääsy Jumalan välittömään läsnäoloon Jeesuksen
veren ja uhrin kautta. Tämä uskomalla Jeesuksen ristin
työ omalle kohdalleen ja ottamalla Jeesus sydämeen
asumaan.
Silloin ihminen tulee sydämen tasolla Jeesuksen luokse.
Me uskomme, ja me otamme, Jeesuksen vastaan Herraksemme.
Silloin olemme vaihtaneet herraa ja se entinen herramme
joutuu luovuttamaan meidät Jeesukselle Kristukselle.
Nyt Jeesus on Herramme ja vaihtokauppa on suoritettu.
Eikös se mene näin?
Mvh J - K Anonyymi kirjoitti:
Uskoon tulossa onkin pohjimmiltaan kyse herran vaihto.
Syntiin lankeemuksessa ihminen käänsi Jumalalle selkänsä
ja lähti seuraamaan toista. Hänestä tuli ihmisen herra, jota
ihminen nyt seuraa ja tottelee, joko tahallisesti tietoisesti,
tai tietämättään ja tarkoittamattaan, mutta hän seuraa ja
tottelee sitä toista. Tästähän se maailman ja ihmisten
pahuus johtuukin.
Jeesus tuli ja sovitti ihmiskunnan itsensä kanssa ristillä.
Jeesus rakensi ihmiselle tien takaisin Jumlalan yhteyteen
oman verensä ja ruumiinsa uhrin kautta. Nyt meillä on
jälleen pääsy Jumalan välittömään läsnäoloon Jeesuksen
veren ja uhrin kautta. Tämä uskomalla Jeesuksen ristin
työ omalle kohdalleen ja ottamalla Jeesus sydämeen
asumaan.
Silloin ihminen tulee sydämen tasolla Jeesuksen luokse.
Me uskomme, ja me otamme, Jeesuksen vastaan Herraksemme.
Silloin olemme vaihtaneet herraa ja se entinen herramme
joutuu luovuttamaan meidät Jeesukselle Kristukselle.
Nyt Jeesus on Herramme ja vaihtokauppa on suoritettu.
Eikös se mene näin?
Mvh J - KKyllä.
Minä ymmärrän aivan samoin.
Tuossa otsikon jaeparissa
on ensin objektina maailma.
Siis esimerkiksi
koko tämä planeetta
on vaihtanut omistajaa.
Mutta sitten sydämen tasolla
tapahtuva sopiminen
ihmisen ja Jumalan välillä
määrittelee joukon "me",
joista heti perään puhutaan.
Ja siinä jatkossa sitten
selvitetään niiden tehtävä,
jotka ovat sydämen tasolla
sopineet Jumalan kanssa
ja näin tulleet sovitetuiksi.
Tuo kohta on kehotus
uskoontulleille korinttolaisille,
jotka olivat pelastettuja
ja näin saaneet
tuossa vaihtokaupassa
tulla Jumalan vanhurskaudeksi.
Ja nyt tarkoitus on,
että he toimivat samoinkuin
Paavali ja muut olivat toimineet
heidän kohdallaan.
Julistavat samaa ilosanomaa
Jeesuksesta,
joka on sovittanut maailman.
Kehottavat ihmisiä
kääntymään eli
vaihtamaan Jumalalle,
jolloin nämäkin tulevat
Jumalan vanhurskaudeksi.
- Anonyymi
Jos ihminen ei ole antanut sovittaa itseänsä Jumalan kanssa, ei hän voi ymmärtää tätä asiaa. Ihmisen järjen käsituskyvyllä on rajansa.
- Anonyymi
Ennen internettiä Jumalan sanan julistus ja opetus
rajoittui seurakuntiin, joihinkin kirjoihin ja kasettien
välityksellä julistettuun sanaan. Jos siis tahtoi kuulla
evankeliumia ja Sanan opetusta, melkein aina tuli osallistua
fyysisellä läsnäololla jonkin kristillisen seurakunnan tilaisuuteen,
Silloin sanan kuuloon tuli vain ne, jotka olivat Jumalan kutsussa
ja jonkunlaisessa herätyksessä, olivat siis kiinnostuneet
uskon asioista, ja Jumala puhui heille. Siksi monet Sanan
kuuloon tulleet ihmiset tulivat myös uskoon.
Nyt on eri tilanne.
Nyt kristinuskon opetusta on netti täynnä ja siitä tulee
osalliseksi myös ihmiset, joilla ei ole mitään mielenkiintoa
uskon asioita kohtaan, eivät siis ole Jumalan puhuttelussa.
Lukevat/kuuntelevat opetusta vain pilkka- ja riitely- sekä
häpäisy mielessä. Siksi myös pilkkaamisia on netti täynnä.
Siksi useammat ihmiset kuin aikaisempina vuosikymmeninä,
ryhtyvät pilkkaamaan ja saavat osakseen kirouksen.
Mutta tietysti myös monet saavat netin kautta kuulla/lukea
pelastuksen evankeliumia ja tulevat uskoon ja Jumalan siunaamiksi.
Netin kautta siis pilkkaamiset ovat lisääntyneet. Sitä on luultavasti
enemmän kuin mitä oli muutamia vuosikymmeniä sitten.
Mvh J - K
- Anonyymi
1. on objektiivinen vanhurskauttaminen (Jeesus kuoli koko maailman puolesta ja Jumala sovitti Aatamin lankeemuksesta johtuneen maailman synnin eli eron Jumalasta Poikansa kautta)
2.on subjektiivinen vanhurkauttaminen ( eli kohta 1 ei auta mitään, jos et ota sitä sanomaa tästä sovituksesta vastaan omalle kohdallesi) - Anonyymi
Ajattele tätä Sovitusta, kuten
Poliisi antaa sinulle sakot ja tuomari vaatii että maksat sen.
nyt ulkoppuolinenm Jeesus tulee ja maksaa sen sinun puolestasi.
nyt (tässä asiassa, sakoissa) voit toki maksaa sen, mutta
jos se summa on 77 miljardia, niin et voi.
ja heittää sinut vankilaan.
Nyt KUN / jos olet sovitettu, ei sunun tarvitse tehdä mitään.
Se on täytetty ja sitä ei enää tarvitse maksaa.
nyt jos et ota vastaan sovitusta, jo maksettua "kuittia" voit itkeä lopun elämäsi ja olla murheellinen.
Jumalan kaikki vaatimukset ovat edelleen voimassa, jokaisesta synninstä tulee maksaa.
Nyt
ILOUUTINEN, evenkeliumi antaa sen mahdollisuuden että voit ottaa toisen työn palkan.
eli sovituksen.
SE ON JO TÄYTETTY. - Anonyymi
1 Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.
2 Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.
Olet vapaa, synnin laista, mutta voit joutua esim valheen ja petoksen kautta takaisin orjaksi ja sitten vangiksi.
Älä enää VAELTAKO kuten maailma, vaan pyrkikäämme etsimää ja vaeltamaan Jumalan tahdon mukaan, VALOSSA, totuudessa ja vältämään kaikkea pahaa.
Mutta jos tai jos teemme synti¨ä, on Hän, Jeesus kuitenkin armollinen ja pelastaa joka päivä ja aika. - Anonyymi
Lue enemmän kuin yksi / yksittäinenjae
2. Kor. 5:
17 Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.
vanha syntinen ihminen on sovitettu, mutta jotkut tahtovat mennä takaisin ja elää ilman Herraa ja pelastusta. Kysymys on
sopimisesta.
καταλλάσσω
katallassō
sovittaa;
sopia
Jumalan puolelta
kaikki on valmista.
Sovi!- Anonyymi
Sopimukseen tarvitaan aina vähintään kaksi osapuolta. Kulkeeko kaksi yhdessä, elleivät ole keskenänsä sopineet?
- Anonyymi
Jotkut eivät usko Jumalaan, uskovat pelkästään Jeesukseen, koska pelkästään Jeesuksen avulla voi päästä taivaaseen. Jumalan avulla EI pääse, vain Jeesuksen avulla.
Tämä on monien uskonto.
Nata - Anonyymi
Jeesus on alku ja Sana sekä ylimmäinen pappi. Jeesus on Isän kuva ja herra Sebaot, sotajoukkojen Jumala, Yehovah. Jeesus Karitsa valtaistuimen keskellä, Valo ja Elämän leipä ja tuomari.
- Anonyymi
Herra Jeesus opettaa: "että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne."
"Sanassa on lupaus: "kun hän (Jeesus) ilmestyy, sillä me saamme nähdä hänet sellaisena, kuin hän on.
Johannes näki Jeesuksen sellaisena kuin hän on: lampunjalkain keskellä Ihmisen Pojan muotoisen, pitkäliepeiseen viittaan puetun ja rinnan kohdalta kultaisella vyöllä vyötetyn.
Ja hänen päänsä ja hiuksensa olivat valkoiset niinkuin valkoinen villa, niinkuin lumi, ja hänen silmänsä niinkuin tulen liekki; hänen jalkansa olivat ahjossa hehkuvan, kiiltävän vasken kaltaiset, ja hänen äänensä oli niinkuin paljojen vetten pauhina. Ja hänellä oli oikeassa kädessään seitsemän tähteä, ja hänen suustaan lähti kaksiteräinen, terävä miekka, ja hänen kasvonsa olivat niinkuin aurinko, kun se täydeltä terältä paistaa.
Sellaisena kuin Hän on, ei vain ihminen ja Jumalan Poika vaan, Jeesus on suuri ylimmäinen Pappi, Jumala kaikkivaltias, sillä Jeesus sanoo:
Minä olen ensimmäinen ja viimeinen, ja minä elän; ja minä olin kuollut, ja katso, minä elän aina ja iankaikkisesti, ja minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet.
Jeesuksen tunnustaminen ihmiseksi ei pelasta, vaan Jeesuksen uskominen kaikkivaltiaaksi Jumalaksi, pelastaa, sillä sellainen Hän on.
"että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne."
Saamme nähdä Jeesuksen sellaisena kuin Hän on: Ja katso: valkoinen hevonen, ja sen selässä istuvan nimi on Uskollinen ja Totinen, ja hän tuomitsee ja sotii vanhurskaudessa. Ja hänen silmänsä olivat niinkuin tulen liekit, ja hänen päässään oli monta kruunua, ja hänellä oli kirjoitettuna nimi, jota ei tiedä kukaan muu kuin hän itse,ja hänellä oli yllään vereen kastettu vaippa, ja nimi, jolla häntä kutsutaan, on Jumalan Sana.
Ja minä näin suuren, valkean valtaistuimen ja sillä istuvaisen, jonka kasvoja maa ja taivas pakenivat, eikä niille sijaa löytynyt.
Jeesus on Herra Sebaot, yksi ja ainoa Jumala, vanhan liiton Yehovah! Anonyymi kirjoitti:
Herra Jeesus opettaa: "että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne."
"Sanassa on lupaus: "kun hän (Jeesus) ilmestyy, sillä me saamme nähdä hänet sellaisena, kuin hän on.
Johannes näki Jeesuksen sellaisena kuin hän on: lampunjalkain keskellä Ihmisen Pojan muotoisen, pitkäliepeiseen viittaan puetun ja rinnan kohdalta kultaisella vyöllä vyötetyn.
Ja hänen päänsä ja hiuksensa olivat valkoiset niinkuin valkoinen villa, niinkuin lumi, ja hänen silmänsä niinkuin tulen liekki; hänen jalkansa olivat ahjossa hehkuvan, kiiltävän vasken kaltaiset, ja hänen äänensä oli niinkuin paljojen vetten pauhina. Ja hänellä oli oikeassa kädessään seitsemän tähteä, ja hänen suustaan lähti kaksiteräinen, terävä miekka, ja hänen kasvonsa olivat niinkuin aurinko, kun se täydeltä terältä paistaa.
Sellaisena kuin Hän on, ei vain ihminen ja Jumalan Poika vaan, Jeesus on suuri ylimmäinen Pappi, Jumala kaikkivaltias, sillä Jeesus sanoo:
Minä olen ensimmäinen ja viimeinen, ja minä elän; ja minä olin kuollut, ja katso, minä elän aina ja iankaikkisesti, ja minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet.
Jeesuksen tunnustaminen ihmiseksi ei pelasta, vaan Jeesuksen uskominen kaikkivaltiaaksi Jumalaksi, pelastaa, sillä sellainen Hän on.
"että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne."
Saamme nähdä Jeesuksen sellaisena kuin Hän on: Ja katso: valkoinen hevonen, ja sen selässä istuvan nimi on Uskollinen ja Totinen, ja hän tuomitsee ja sotii vanhurskaudessa. Ja hänen silmänsä olivat niinkuin tulen liekit, ja hänen päässään oli monta kruunua, ja hänellä oli kirjoitettuna nimi, jota ei tiedä kukaan muu kuin hän itse,ja hänellä oli yllään vereen kastettu vaippa, ja nimi, jolla häntä kutsutaan, on Jumalan Sana.
Ja minä näin suuren, valkean valtaistuimen ja sillä istuvaisen, jonka kasvoja maa ja taivas pakenivat, eikä niille sijaa löytynyt.
Jeesus on Herra Sebaot, yksi ja ainoa Jumala, vanhan liiton Yehovah!Ottaako se silloin yhteen Kalkin ja Mahdin kanssa? Jokainen oikeuttaa oman väkivaltansa samoin argumentein, mutta kaikki kolme ovat silti sitä mieltä, että vain oma väkivalta on pyhää ja toisten brutaalia.
- Anonyymi
Tuo kuvaus Jeesuksesta kuulostaa ydinpommin, vetypommin räjähdykseltä-
- Anonyymi
Jeesus antoi eli delegoi oikeille apostoleilleen maan päällä viimeisinä sanoinaan helatorstaina sen sovituksen sanan:
Matt.28
18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni KASTAMALLA heidät Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 JA OPETTAMALLA heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."Jeesuksen omina
olemme Kristuksen
suurlähettiläitä.
Muita Hänellä ei ole kuin me.
Ensimmäiset suurlähettiläät
olivat naisia.
Jeesuksen viimeisestä puheesta
on tallennusta
sekä Matteuksen että Markuksen
evankeliumissa.
Markuksen evankeliumin loppuosa
ei suinkaan pääty niinkuin jotkut
käsikirjoitukset päättyvät:
"Niin he tulivat ulos ja pakenivat haudalta,
sillä heidät oli vallannut vavistus ja hämmästys,
eivätkä sanoneet kenellekään mitään,
sillä he pelkäsivät."
Tuon kohdan jälkeen
Markus kertoo vielä paljonkin
tapahtumia.
Mutta päätössanat
Markuksen evankeliumissa ovat nämä:
"Ja hän sanoi heille:
'Menkää kaikkeen maailmaan
ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu;
mutta joka ei usko,
se tuomitaan kadotukseen.
Ja nämä merkit seuraavat niitä,
jotka uskovat:
minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia,
puhuvat uusilla kielillä,
nostavat käsin käärmeitä,
ja jos he juovat jotakin kuolettavaa,
ei se heitä vahingoita;
he panevat kätensä sairasten päälle,
ja ne tulevat terveiksi.'
Kun nyt Herra Jeesus oli puhunut heille,
otettiin hänet ylös taivaaseen,
ja hän istui Jumalan oikealle puolelle.
Mutta he lähtivät
ja saarnasivat kaikkialla,
ja Herra vaikutti heidän kanssansa
ja vahvisti sanan
sitä seuraavien merkkien kautta."
Tämä Markuksen tallentama
Jeesuksen viimeisen puheen
loppuosan lähetyskäsky
samoinkuin
Matteuksen tallentama
opetuslapseuttamiskäsky
ovat edelleen voimassa
ihan sellaisenaan kuin
Jeesus ne lausui
juuri ennen taivaaseen ottamistaan.
Paavali puhuu myös
juuri meille uskoville siitä,
että me olemme
Kristuksen lähettiläitä.
"Kristuksen puolesta
me siis olemme lähettiläinä,
ja Jumala kehoittaa
meidän kauttamme."
Ja mitä Jumala kehottaa
meidän kauttamme.
"Me pyydämme Kristuksen puolesta:
antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa."
Tämä on meidän viestimme
maailmalle
Kristuksen suurlähettiläinä.
Ja ne,
jotka ottivat Sanan vastaan,
kastettiin.- Anonyymi
kalamos kirjoitti:
Jeesuksen omina
olemme Kristuksen
suurlähettiläitä.
Muita Hänellä ei ole kuin me.
Ensimmäiset suurlähettiläät
olivat naisia.
Jeesuksen viimeisestä puheesta
on tallennusta
sekä Matteuksen että Markuksen
evankeliumissa.
Markuksen evankeliumin loppuosa
ei suinkaan pääty niinkuin jotkut
käsikirjoitukset päättyvät:
"Niin he tulivat ulos ja pakenivat haudalta,
sillä heidät oli vallannut vavistus ja hämmästys,
eivätkä sanoneet kenellekään mitään,
sillä he pelkäsivät."
Tuon kohdan jälkeen
Markus kertoo vielä paljonkin
tapahtumia.
Mutta päätössanat
Markuksen evankeliumissa ovat nämä:
"Ja hän sanoi heille:
'Menkää kaikkeen maailmaan
ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu;
mutta joka ei usko,
se tuomitaan kadotukseen.
Ja nämä merkit seuraavat niitä,
jotka uskovat:
minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia,
puhuvat uusilla kielillä,
nostavat käsin käärmeitä,
ja jos he juovat jotakin kuolettavaa,
ei se heitä vahingoita;
he panevat kätensä sairasten päälle,
ja ne tulevat terveiksi.'
Kun nyt Herra Jeesus oli puhunut heille,
otettiin hänet ylös taivaaseen,
ja hän istui Jumalan oikealle puolelle.
Mutta he lähtivät
ja saarnasivat kaikkialla,
ja Herra vaikutti heidän kanssansa
ja vahvisti sanan
sitä seuraavien merkkien kautta."
Tämä Markuksen tallentama
Jeesuksen viimeisen puheen
loppuosan lähetyskäsky
samoinkuin
Matteuksen tallentama
opetuslapseuttamiskäsky
ovat edelleen voimassa
ihan sellaisenaan kuin
Jeesus ne lausui
juuri ennen taivaaseen ottamistaan.
Paavali puhuu myös
juuri meille uskoville siitä,
että me olemme
Kristuksen lähettiläitä.
"Kristuksen puolesta
me siis olemme lähettiläinä,
ja Jumala kehoittaa
meidän kauttamme."
Ja mitä Jumala kehottaa
meidän kauttamme.
"Me pyydämme Kristuksen puolesta:
antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa."
Tämä on meidän viestimme
maailmalle
Kristuksen suurlähettiläinä.
Ja ne,
jotka ottivat Sanan vastaan,
kastettiin.Juuri noin, kuten "kalamos" kirjoitti.
Kysymyshän on kääntymyksestä syntien anteeksisaamiseksi, kuten apostolit julistivat ja Kristuksen palvelijat tässä ajassakin julistavat.
19 Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois,
20 että virvoituksen ajat tulisivat Herran kasvoista ja hän lähettäisi hänet, joka on teille edeltämäärätty, Kristuksen Jeesuksen. ( Apt 3)
Jumala kutsuu kääntymykseen ja kulee jokaista, joka vastaa vastaa Jumalan kutsuun.
38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
39 Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu." ( Apt 2)
Jumala kutsuu parannuksen teon ja kääntymyksen kautta, kaste seuraa uskon kautta sydämen kääntymystä Herran puoleen.
"Jos sinä sydämestäsi uskot".
Paavali sai myöskin lähetyskäskyn, kun Jeesus otti hänet palvelukseensa ja saarnasi parannuksen tekoa ja kääntymystä syntien ateeksisaamiseksi.
14 ja me kaaduimme kaikki maahan, ja minä kuulin äänen sanovan minulle hebreankielellä: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua? Työläs on sinun potkia tutkainta vastaan.'
15 Niin minä sanoin: 'Kuka olet, herra?' Ja Herra sanoi: 'Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
16 Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn.
17 Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.'
19 Sentähden, kuningas Agrippa, minä en voinut olla tottelematta taivaallista näkyä,
20 vaan saarnasin ensin sekä Damaskon että Jerusalemin asukkaille, ja sitten koko Juudean maalle ja pakanoille parannusta ja kääntymystä Jumalan puoleen, ja että he tekisivät parannuksen soveliaita tekoja. ( Apt 26)
Jumala kuulee heitä, jotka vastaavat Hänen kutsuunsa.
1 Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi.
2 Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut". Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä. (2Kor 6)
Nytkin on otollinen aika, sillä Hän kuulee puoleensa kääntyvää.
Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri noin, kuten "kalamos" kirjoitti.
Kysymyshän on kääntymyksestä syntien anteeksisaamiseksi, kuten apostolit julistivat ja Kristuksen palvelijat tässä ajassakin julistavat.
19 Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois,
20 että virvoituksen ajat tulisivat Herran kasvoista ja hän lähettäisi hänet, joka on teille edeltämäärätty, Kristuksen Jeesuksen. ( Apt 3)
Jumala kutsuu kääntymykseen ja kulee jokaista, joka vastaa vastaa Jumalan kutsuun.
38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
39 Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu." ( Apt 2)
Jumala kutsuu parannuksen teon ja kääntymyksen kautta, kaste seuraa uskon kautta sydämen kääntymystä Herran puoleen.
"Jos sinä sydämestäsi uskot".
Paavali sai myöskin lähetyskäskyn, kun Jeesus otti hänet palvelukseensa ja saarnasi parannuksen tekoa ja kääntymystä syntien ateeksisaamiseksi.
14 ja me kaaduimme kaikki maahan, ja minä kuulin äänen sanovan minulle hebreankielellä: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua? Työläs on sinun potkia tutkainta vastaan.'
15 Niin minä sanoin: 'Kuka olet, herra?' Ja Herra sanoi: 'Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
16 Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn.
17 Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.'
19 Sentähden, kuningas Agrippa, minä en voinut olla tottelematta taivaallista näkyä,
20 vaan saarnasin ensin sekä Damaskon että Jerusalemin asukkaille, ja sitten koko Juudean maalle ja pakanoille parannusta ja kääntymystä Jumalan puoleen, ja että he tekisivät parannuksen soveliaita tekoja. ( Apt 26)
Jumala kuulee heitä, jotka vastaavat Hänen kutsuunsa.
1 Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi.
2 Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut". Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä. (2Kor 6)
Nytkin on otollinen aika, sillä Hän kuulee puoleensa kääntyvää.
Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.
Usko ToivonenUsko toivonen, yhä edelleen näyttelet Jeesuksen omaa. Sinun uskosi, sydämen usko, jota alinomaan hoet, lahjoitettiin sinulle papin valuttaessa vettä päälakeesi. Uskontosi mukaan, mitä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan kirkkosi viranhaltijoiden toimittamien sakramentien avulla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Usko toivonen, yhä edelleen näyttelet Jeesuksen omaa. Sinun uskosi, sydämen usko, jota alinomaan hoet, lahjoitettiin sinulle papin valuttaessa vettä päälakeesi. Uskontosi mukaan, mitä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan kirkkosi viranhaltijoiden toimittamien sakramentien avulla.
Jeesus sanoo:
11 Autuaita olette te, kun ihmiset minun tähteni teitä solvaavat ja vainoavat ja valhetellen puhuvat teistä kaikkinaista pahaa. ( Matt 5)
Pelastuksen evankeliumin, totuuden sanan ja sydämen uskon puolesta.
Usko Toivonen - Anonyymi
kalamos kirjoitti:
Jeesuksen omina
olemme Kristuksen
suurlähettiläitä.
Muita Hänellä ei ole kuin me.
Ensimmäiset suurlähettiläät
olivat naisia.
Jeesuksen viimeisestä puheesta
on tallennusta
sekä Matteuksen että Markuksen
evankeliumissa.
Markuksen evankeliumin loppuosa
ei suinkaan pääty niinkuin jotkut
käsikirjoitukset päättyvät:
"Niin he tulivat ulos ja pakenivat haudalta,
sillä heidät oli vallannut vavistus ja hämmästys,
eivätkä sanoneet kenellekään mitään,
sillä he pelkäsivät."
Tuon kohdan jälkeen
Markus kertoo vielä paljonkin
tapahtumia.
Mutta päätössanat
Markuksen evankeliumissa ovat nämä:
"Ja hän sanoi heille:
'Menkää kaikkeen maailmaan
ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu;
mutta joka ei usko,
se tuomitaan kadotukseen.
Ja nämä merkit seuraavat niitä,
jotka uskovat:
minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia,
puhuvat uusilla kielillä,
nostavat käsin käärmeitä,
ja jos he juovat jotakin kuolettavaa,
ei se heitä vahingoita;
he panevat kätensä sairasten päälle,
ja ne tulevat terveiksi.'
Kun nyt Herra Jeesus oli puhunut heille,
otettiin hänet ylös taivaaseen,
ja hän istui Jumalan oikealle puolelle.
Mutta he lähtivät
ja saarnasivat kaikkialla,
ja Herra vaikutti heidän kanssansa
ja vahvisti sanan
sitä seuraavien merkkien kautta."
Tämä Markuksen tallentama
Jeesuksen viimeisen puheen
loppuosan lähetyskäsky
samoinkuin
Matteuksen tallentama
opetuslapseuttamiskäsky
ovat edelleen voimassa
ihan sellaisenaan kuin
Jeesus ne lausui
juuri ennen taivaaseen ottamistaan.
Paavali puhuu myös
juuri meille uskoville siitä,
että me olemme
Kristuksen lähettiläitä.
"Kristuksen puolesta
me siis olemme lähettiläinä,
ja Jumala kehoittaa
meidän kauttamme."
Ja mitä Jumala kehottaa
meidän kauttamme.
"Me pyydämme Kristuksen puolesta:
antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa."
Tämä on meidän viestimme
maailmalle
Kristuksen suurlähettiläinä.
Ja ne,
jotka ottivat Sanan vastaan,
kastettiin.Lopeta nämä loruilusi !
" Jeesuksen omina
olemme Kristuksen
suurlähettiläitä.
Muita Hänellä ei ole kuin me.
Ensimmäiset suurlähettiläät
olivat naisia. "
Missään Raamatussa ei sanota uskovia "suurlähettiläisiksi" !
Joten voisitko pysyä siinä, mitä Raamattu oikeasti sanoo, ja lopettaisit viimein nämä omat "runoilusi", eli Raamatun Sanan vääristelysi !
Ja tuo "Ensimmäiset suurlähettiläät olivat naisia. "
On todella vaarallinen valheellinen väite.
Sillä sen kautta teet noista naisista evankelistoja, sillä evankelista on srk palvelutehtävä, joka kuuluu vain miehille Raamatun mukaan !
Vai oletko sinäkin sitä mieltä, että nainen voisi toimia pappina / paimenena ja muissa srk vanhemmiston palvelutehtävissä ? Anonyymi kirjoitti:
Juuri noin, kuten "kalamos" kirjoitti.
Kysymyshän on kääntymyksestä syntien anteeksisaamiseksi, kuten apostolit julistivat ja Kristuksen palvelijat tässä ajassakin julistavat.
19 Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois,
20 että virvoituksen ajat tulisivat Herran kasvoista ja hän lähettäisi hänet, joka on teille edeltämäärätty, Kristuksen Jeesuksen. ( Apt 3)
Jumala kutsuu kääntymykseen ja kulee jokaista, joka vastaa vastaa Jumalan kutsuun.
38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
39 Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu." ( Apt 2)
Jumala kutsuu parannuksen teon ja kääntymyksen kautta, kaste seuraa uskon kautta sydämen kääntymystä Herran puoleen.
"Jos sinä sydämestäsi uskot".
Paavali sai myöskin lähetyskäskyn, kun Jeesus otti hänet palvelukseensa ja saarnasi parannuksen tekoa ja kääntymystä syntien ateeksisaamiseksi.
14 ja me kaaduimme kaikki maahan, ja minä kuulin äänen sanovan minulle hebreankielellä: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua? Työläs on sinun potkia tutkainta vastaan.'
15 Niin minä sanoin: 'Kuka olet, herra?' Ja Herra sanoi: 'Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
16 Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn.
17 Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.'
19 Sentähden, kuningas Agrippa, minä en voinut olla tottelematta taivaallista näkyä,
20 vaan saarnasin ensin sekä Damaskon että Jerusalemin asukkaille, ja sitten koko Juudean maalle ja pakanoille parannusta ja kääntymystä Jumalan puoleen, ja että he tekisivät parannuksen soveliaita tekoja. ( Apt 26)
Jumala kuulee heitä, jotka vastaavat Hänen kutsuunsa.
1 Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi.
2 Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut". Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä. (2Kor 6)
Nytkin on otollinen aika, sillä Hän kuulee puoleensa kääntyvää.
Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.
Usko ToivonenPietarin sanat "miehestä, jonka jumala teki herraksi ja kristukseksi" osoittavat kuinka matka Jeesuksenkin jumaluuteen kulki alhaalta ylös.
- Anonyymi
Pureksija kirjoitti:
Pietarin sanat "miehestä, jonka jumala teki herraksi ja kristukseksi" osoittavat kuinka matka Jeesuksenkin jumaluuteen kulki alhaalta ylös.
Ei ollut mikään "matkaa jumaluuteen", vaan Jeesus, eli Sana, eli Jumala tuli lihaksi !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 16457
- 10412
- 16347
- 3341
Mies mä oon ihan helppo
Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...13206- 1103
- 090
Mies olen aika erakko nykyään
Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä090Kuinka moni palstalaisista on näin hyvässä kondiksessa
76-vuotias rokkari Rick Springfield esittelee elämäntyyliään : https://www.youtube.com/watch?v=GbxHuNy6d68367- 161