Vajakki oli ostamassa hybridiautoa. Kaksi vikaherkkää ja kallista järjestelmää samassa autossa. Kulutus on myös polttomoottoriautoa suurempi, koska sähköllä ei pääse kuin muutman kilometrin.
Säälittävää.
Näin vajakin autokaupoilla
10
124
Vastaukset
- Anonyymi
Eihän tuollaisia kannata ostaa.
- Anonyymi
Miten minä 320e farkun omistajana voin olla tästä asiasta aivan
eri mieltä?!
Olen viimeksi ostanut E95 -polttainetta 36 l joskus syyskuun alussa.
Sen jälkeen olen omaan sähkömittariin liitetyssä pihatolpassa - 13A
ladannut autoa n. 4 tuntia lähes päivittäin - öisin.
Tankissa, joka kieltämättä tuonkokoiseen autoon on pieni - vain 38 l -
on vielä yli puolet jäljellä.
Sillä väillä olen ajanut n. 800 km, siis 20 pv x 40 km.
Ajoni eivät siis paljoakaan ole ylttäneet 40 km ja autohan "tekee itse"
vähän sähköä lisää, kun ajaa.
Aikaisemmin autona diesel, jonka pelkkä vuotuinen maksu oli € 640,-
Jo sillä säästöllä saa n. 30 l polttoainetta.
Korjatkaa, missä olen väärässä.- Anonyymi
Sähköauto olisi ollut sinulle sopiva, ei hybridi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköauto olisi ollut sinulle sopiva, ei hybridi.
Kenties, mutta pihalle olisi pitänyt investoida erillinen n. € 2.000,- hintainen 11kW-tolppa.
Nyt riitti 550,- jolloin tulee 13A. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kenties, mutta pihalle olisi pitänyt investoida erillinen n. € 2.000,- hintainen 11kW-tolppa.
Nyt riitti 550,- jolloin tulee 13A.Minäkin käytin aikani 1-vaiheista, mutta sitten asennutin 11kW laturin seinälle. Se on paljon nopeampi ja helpompi käytössä. Autossa on mukana 11 kW matkalaturi jota käytän mökillä. Se on helppo ja halpa ratkaisu, jos löytyy se punainen rasia sähkökaapista tai seinältä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt riitti 550,- jolloin tulee 13A.Minä ostin sähköauton kun hermostuin aina rikki olevaan dieseliin. Adblue sekoilu tuli E R I T T Ä I N. kalliiksi!
En tiedä auton tekniikasta oikeastaan mitään muuta kuin että tehoa on 306 hv ja se on neliveto.
Kaupassa tuli kolmivaihe- latausjohto, jonka tyrkkään silloin tällöin seinään. En tiedä wateista, mutta aina on aamulla sähköä 500km:n ajoon, talvella 350km.
Ei tulisi pieneen mieleenkään siirtyä takaisin polttisautoon.
Vikoja on ollut pyöreä nolla, ensimmäinen huolto oli ilmainen ja pari seuraavaakin. Jatkossa maksaa muutaman kympin.
Vuoden sähkölasku nousi parilla sadalla eurolla.
Sitä on ehkä vaikea käsittää, mutta se ettei tarvitse enää käydä tankkaamassa, on aika iso helpotus. Sen huomaa vasta kun käyttää sähköautoa. Tankilla usein tuulee ja sataa jne.
- Anonyymi
Hybridien kulutus on ns. valkopesua. Mittauksessa ei huomioida todellisuutta.
Lataushybrideille ilmoitetut wltp-standardin mukaiset kulutus- ja päästölukemat ovat erittäin kaukana todellisuudesta, kertoo EU:n uusista autoista keräämä data.
https://tekniikanmaailma.fi/lehti/7b-2024/lataushybridien-tosikulutus-selvisi/#:~:text=Vuonna 2021 rekisteröityjen lataushybridien keskimääräinen,keskimäärin 5,94 litraa sadalla.- Anonyymi
Meidän vuotuinen ajomäärä on noin 17 000 km / 1400 km kk. Viimeksi tankattiin 21.8. 63,85 e. Sitä ennen 23.6. 41,71 e. Auto vie pelkällä bensalla nooin 6 litraa /100 km. Auton toimintamatka 120 km sähköllä, myös omakohtainen kokemus. Talvella matka putoaa noin 20 %. Ihan tyytyväinen tähän saakka lataushybridiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meidän vuotuinen ajomäärä on noin 17 000 km / 1400 km kk. Viimeksi tankattiin 21.8. 63,85 e. Sitä ennen 23.6. 41,71 e. Auto vie pelkällä bensalla nooin 6 litraa /100 km. Auton toimintamatka 120 km sähköllä, myös omakohtainen kokemus. Talvella matka putoaa noin 20 %. Ihan tyytyväinen tähän saakka lataushybridiin.
Sähköhän on ilmaista, se tulee töpselistä.
- Anonyymi
Olen se edellä kirjoittanut 320e-mies.
Aivan oikein, mutta jos on "oma töpseli" pihassa, niin olen arvioinut kWh-hinnaksi
siirtoineen € 0,15. Voi olla vähän alempikin, mutta vielä vaikea laskea.
En lataa muualla.
Tällä pääsee toki vain sen 45 km, seuraavan vuoden malli, 23 jo 75 km!
Asumme sähkölämmitystalossa, eikä sähkön kuukausikulutus nyt kesällä
paljoakaan ole nostanut lukemia.
Vuosikulutuksemme on ollut n. 15.000 kWh/a.
Toukokuussa -26 tulee vuosi hybridillä täyteen, jolloin voi vertailla, mutta
saas nähä, paljonko vuosikulutus on noussut auton vuoksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kysymyksiä paIstavasemmistoIaisiIIe
Mistä johtuu teidän kroonisesti negatiivinen, synkkä, katkera ja kateellinen mentaliteetti? Milloin olette viimeksi aido1173603Voi itku! Sanna Marinilla EI OLLUT mitään tekemistä jäänmurtajakauppojen kanssa
Miten tässä näin kävi? Sanna-kultti paniikissa.313119Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin
Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin, Ähtärin eläinpuisto tiedottaa. Yritykset ovat t1332660En välttämättä koskaan aikaisemmin tosissani uskonut mihinkään sielunkumppanuuteen ym
Ennen kuin tapasin sinut. Oudointahan tässä on että ollaan tiedetty toisemme kuitenkin vuosia ja enemmän vuosia, mutta v152193Ikävä sua j-mies!
Enkä oikeesti ymmärrä miksi. Eihän me tunneta ees kovin hyvin. Mut haluaisin sun kanssa jotain säätöä sit kai vaan 🫦142072Jäänmurtajan kauppa oli kuin olikin SANNA MARININ ansiota
"Lähteiden mukaan Trump käytännössä päätti asiasta 2. lokakuuta 2019, jolloin Washingtonissa juhlistettiin Yhdysvaltain2022048- 361995
- 1201850
- 291821
- 351804