Vw poloon vaihdettiin molemmat etujouset 02/2024. Nyt jousi toiselta puolelta jälleen poikki. Miten voi olla mahdollista. Kilometrejä kertyi n. 10000 jousen vaihdon välillä. Onko mummoa vedätetty korjaamossa!???
Etujousien kestoaika
9
259
Vastaukset
- Anonyymi
Jos jousi on poikki, niin se on poikki!
Pitää ehkä miettiä niitä ajo-olosuhteita.
Itse epäilen saaneeni jouset poikki (MB) vain aika tasaisella metsätiellä
vauhdikkaasti ajamisesta!
Autot kun kuitenkin ovat suunniteltu asvalttiteillä ajamiseen. - Anonyymi
Jos jousi katkeaa noin nopeasti, niin siinä on ehkä valmistusvirhe ja jos se on kunnon merkkijousi ja kunnon paja vaihtanut, niin silloin tulee jonkinlainen tuotevastuu kysymykseen. Jousia nyt katkeilee aina, mutta ei yhtenään.
- Anonyymi
Ensimmäisenä tulee mieleen jousen yläpäässä oleva kääntölaakeri. Ruosteinen ja täynnä likaa oleva laakeri vastustaa niin paljon, että aika nopeasti jousen saa poikki tehostetulla ohjauksella.
- Anonyymi
Eipä ole minun autoistani jousia katkennut koskaan , vakka autoilua olen harrastanut jo 47 vuotta .
- Anonyymi
Ei korjaamossa vaan auton ostossa. Klongswagen on Klongswagen vaikka voissa paistais !
- Anonyymi
Aikoinaan minulla oli Accord, joka katkoi etujousia vähän väliä. Siinä oppi jarruttamaan korotetuille suojateille tullessa, ettei jouset mene taas poikki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aikoinaan minulla oli Accord, joka katkoi etujousia vähän väliä. Siinä oppi jarruttamaan korotetuille suojateille tullessa, ettei jouset mene taas poikki.
Jouset on nimenomaan tarkoitettu ottamaan tienpinnassa esiintyvistä epätasaisuuksista johtuvia iskuja vastaan yhdessä iskunvaimentimien kanssa eli niiden pitäisi kestää lyhyimmästä ääriasennosta pisimpään ääriasentoon tapahtuva liike. Iskunvaimentajan yläpäässä oleva laakeri taas estää kääntämisessä syntyvien kiertovoimien kohdistumisen jouseen, joka voi johtaa jousen katkeamiseen kun yläpää ei pääse vapaasti kääntymään. Laakerin tehtävä on pienentää kitkaa ja vähentää siten ohjauksen osiin kohdistuvaa rasitusta ja ennenaikaista kulumista.
- Anonyymi
No vaihdettiinko iskarit ja kääntölaakerit? Noin nopeasti kun jousi katkeaa niin saattaa johtua noista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial341952Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1651890Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva3801782Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2161248- 921113
Kiantama kartelli
Onko alhaisempaa kuin toimia ensin kartellissa ja lopuksi koittaa pelastaa nahkasa vasikoimalla muut kun jää kiinni? Eip34970- 95765
Kiantama oy
Tämän päivän uutiset.....https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000012036470.html.15698Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä
Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise47665- 32664