Jos hakee turvapaikkaa pakolaisena, niin kauanko menee, että saa Suomen kansalaisuuden?
Saako ensin turvapaikan ja sen jälkeen oleskeluluvan?
Näiden jälkeen voi hakea kansalaisuutta? Mitkä ovat vaatimukset kansalaisuuden saamiseksi?
Onko oltava vakituinen työpaikka, josta saatavalla palkalla elättää itsensä/perheensä?
Osa-aikaisella maahantulijalla aiheutetaan lisäkuluja Suomen taloudelle.
Missä vaiheessa saa Suomen kansalaisuuden?
7
104
Vastaukset
- Anonyymi
Jos on valmiiksi paksuna, kun tulee Suomeen, niin saako jälkikasvu automaattisesti Suomen kansalaisuuden?
Toivottavasti ei. Sillä tuossa on hirvittävä Suomen sosiaalietuuksien hyväksikäyttömahdollisuus.
Niitä hyväksikäyttäjiä on jo liikaa. - Anonyymi
ennen sai kun makasi vokissa muutaman vuoden
- Anonyymi
Nykyisin majoitetaan luxus kartanoihin ja annetaan heti vuokra-asunnotkin.
Nuoruudessani maahanmuuttajat häiriköivät asuntoloissa.
Valittivat joka asiasta, yhteiskeittiöistä alkaen. - Anonyymi
https://migri.fi/kansalaisuus-aikuiselle
1. Olet vähintään 18-vuotias ja henkilöllisyytesi on luotettavasti selvitetty
Voit antaa luotettavan selvityksen henkilöllisyydestäsi, kun
esität passin tai muun henkilöllisyysasiakirjan, tai
annat muutoin luotettavat tiedot ainakin nimestäsi, syntymäajastasi, kansalaisuudestasi ja perhesuhteistasi. Tiedot, joita olet antanut aikaisemmin henkilöllisyydestäsi, otetaan huomioon henkilöllisyytesi selvittämisessä.
2. Osaat suomea tai ruotsia vähintään tyydyttävästi
Sinulla pitää olla vähintään tyydyttävä suullinen ja kirjallinen
suomen kielen taito tai
ruotsin kielen taito tai
suomalaisen tai suomenruotsalaisen viittomakielen taito.
3. Asut Suomessa ja olet asunut Suomessa riittävän kauan
Jos haet kansalaisuutta 1.10.2024 tai sen jälkeen, sinun on pitänyt asua Suomessa viimeksi kuluneet 8 vuotta. Lyhyempi asumisaika riittää jossain tapauksissa. Lue lisää sivulta Asumisaika.
Jos olet jättänyt hakemuksesi ennen 1.10.2024, sinun on pitänyt asua Suomessa edelliset 5 vuotta ilman keskeytystä (yhtäjaksoinen asumisaika) tai
yhteensä 7 vuotta (kerätty asumisaika) sen jälkeen, kun olet täyttänyt 15 vuotta. Näistä 7 vuodesta sinun on pitänyt asua viimeiset 2 vuotta Suomessa ilman keskeytystä.
4. Et ole syyllistynyt rikokseen eikä sinua ole määrätty lähestymiskieltoon
Teot, joista olet saanut rikesakkorangaistuksen, eivät estä kansalaisuuden saamista. Lue lisää sivulta Nuhteettomuus.
5. Olet hoitanut maksuvelvoitteesi
Olet maksanut esimerkiksi verot, sakot ja lapsen elatusmaksut. Lue lisää sivulta Maksujen maksaminen.
6. Olet selvittänyt, mistä saat tulot Suomessa elämiseen
Sinun pitää esittää luotettava selvitys siitä, mistä olet saanut tulosi 5 viime vuoden aikana.
Jos kohdallasi asumisaika vaatimus on lyhyempi kuin 5 vuotta, sinun pitää selvittää tulosi tältä ajalta.- Anonyymi
" 4. Et ole syyllistynyt rikokseen eikä sinua ole määrätty lähestymiskieltoon "
Tällä ei vissinkään juuri mitään merkitystä.
- Anonyymi
Pitää olla sitkeä saadakseen Suomen kansalaisuuden tai pelko entisestä kotimaasta on riittävän korkea!
- Anonyymi
Luotettavat tiedot joo. Kulla ma olen suuriasta, kulla ma olen 17 vuotta....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 16457
- 10412
- 16347
- 3341
Mies mä oon ihan helppo
Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...13206- 1103
- 090
Mies olen aika erakko nykyään
Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä090Kuinka moni palstalaisista on näin hyvässä kondiksessa
76-vuotias rokkari Rick Springfield esittelee elämäntyyliään : https://www.youtube.com/watch?v=GbxHuNy6d68367- 161