Näin sanoo asiantuntija:
Sähköautot | Laturista lähtevä palo olisi ”erittäin harvinainen”, sanoo asiantuntija
https://www.hs.fi/talous/art-2000011535088.html
Sähköautojen palot eivät johdu sähklautojen akuista eivätkä latureista.
20
154
Vastaukset
- Anonyymi
Sähköautopalo ei Wennbergin mukaan olekaan sama asia kuin akkupalo. Oikosulku sytyttää tyypillisemmin muoviosia, ja siitä etenevä roihu onkin kuin ”tavallinen” autopalo.
- Anonyymi
Pelastuslaitokset eivät hänen mukaansa pidä sähköautoa ”sellaisena mörkönä, mitä siitä yritetään vähän tehdä”. Hänen mukaansa enemmän parannettavaa olisi latausinfrastruktuurin turvallisuuden ohella parkkihallien yleisturvallisuudessa.
- Anonyymi
Sähköautopaloja aiheuttaakin hänen mukaansa ”sama syy kuin polttomoottoriautoissa”, eli jokin auton sähköjärjestelmän osa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pelastuslaitokset eivät hänen mukaansa pidä sähköautoa ”sellaisena mörkönä, mitä siitä yritetään vähän tehdä”. Hänen mukaansa enemmän parannettavaa olisi latausinfrastruktuurin turvallisuuden ohella parkkihallien yleisturvallisuudessa.
Mihin joutuu sammutus vesi. Meneekö vesistöön
Viemärin kautta vesistöön
Koboloitti ja elohopea ja Nikkelin
Onko sammutus vesi juotavaa kuoleeko kalat kenties missä on ympäristö aktiivit - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mihin joutuu sammutus vesi. Meneekö vesistöön
Viemärin kautta vesistöön
Koboloitti ja elohopea ja Nikkelin
Onko sammutus vesi juotavaa kuoleeko kalat kenties missä on ympäristö aktiivitHöpö keksinyt taas mielestään hurjan ongelman ja monistaa samaa joka paikkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautopaloja aiheuttaakin hänen mukaansa ”sama syy kuin polttomoottoriautoissa”, eli jokin auton sähköjärjestelmän osa.
Taitaa vaan sähköautossa olla niin laturiin kytkettynä kuin siitä irti ollessaankin aika paljon suuremmat amppeerimäärät ja jännitteet kyseessä. Ylikuumenemisen ja oikosulun potentiaali on "hieman" suurempi sähköautoissa.
Tavallisessa 12V 60aH akussa on tietty siinäkin ytyä sytytykseen asti, mutta jo pelkästään johtojen eristeiden palokuorma oikosulkutilanteessa on ihan eri luokkaa sähköautossa ja polttomoottorikäyttöisessä.
Ja vaikka laturissa ollessaan kyse olis erittäin harvinaisesta tapahtumasta, niin täytyy muistaa kertoimet harvinaisuudelle. Nyt ladataan ehkä 100 000 sähköautoa päivittäin. Jos laturissa syttyy sähköauto palamaan, tai laturi, joka viidennellä miljoonannella latauskerralla...jota voi kutsua erittäin harvinaiseksi tapahtumaksi, niin tarkoittaisi se silti sitä, että latauksessa palaisi laturi tai auto tai auto ja 20 muuta autoa sen ymprärillä, noin 7 kertaa vuodessa. Sitten kun sähköautoja on miljoona, niin tämä tapahtuisi 70 kertaa vuodessa, eli kerran pari viikossa...
- Anonyymi
Järkyttävää paskan puolustelua. Ihan sama mikä syttyy, kun se energia tulee akusta.
- Anonyymi
Juuri näin ja akuston energia on suoraan valmista purkautumaan esim oikosulun kautta hallitsemattomasti ! Lisäksi tulee ymmärtää, että energiamäärä on hyvin suuri yhdessäkin sähköautossa !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri näin ja akuston energia on suoraan valmista purkautumaan esim oikosulun kautta hallitsemattomasti ! Lisäksi tulee ymmärtää, että energiamäärä on hyvin suuri yhdessäkin sähköautossa !
Sähköautoa ei sammuteta helposti jauhesammuttimella konepellin raosta kuten polttista. Syttynyt akku ei sammu millään, ei ainakaan missään parkkihallissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri näin ja akuston energia on suoraan valmista purkautumaan esim oikosulun kautta hallitsemattomasti ! Lisäksi tulee ymmärtää, että energiamäärä on hyvin suuri yhdessäkin sähköautossa !
Voihan sitä tuollaistakin kuvitella. Tietoa se ei ole. Paloalan asiantuntija kyllä tietää mistä puhuu.
- Anonyymi
Oliko varmasti asiantuntija?
- Anonyymi
Kun sähköauto on parkissa latauksessa, omistaja yleensä ei jää viereen seuraamaan, toimiiko sähköjärjestelmä. Ajoakussa tapahtuu ja muutenkin ajoneuvo nettiyhteyksineen ja kameroineen harrastaa kaikenlaista jännittävää ja vastenmielistä.
Kun rehellisen auton jättää parkkiin, ei sen sähköjärjestelmä jää aktiiviseksi. Joten ei, parahin "asiantuntija", tänä päivänä kaikki mahdollinen ei toimi sähköllä. Rehellinen auto toimii edelleen. Rehellinen auto, joka saa voimansa koneesta, on paitsi mahdollinen myös todellisuutta. Eikä ole mitään oikosulkuja, kun lähden virta-avaimen kanssa pois auton luota. Ei ole virtaa ja satoja voltteja ja rikkinäisiä kennoja jne. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun sähköauto on parkissa latauksessa, omistaja yleensä ei jää viereen seuraamaan, toimiiko sähköjärjestelmä. Ajoakussa tapahtuu ja muutenkin ajoneuvo nettiyhteyksineen ja kameroineen harrastaa kaikenlaista jännittävää ja vastenmielistä.
Kun rehellisen auton jättää parkkiin, ei sen sähköjärjestelmä jää aktiiviseksi. Joten ei, parahin "asiantuntija", tänä päivänä kaikki mahdollinen ei toimi sähköllä. Rehellinen auto toimii edelleen. Rehellinen auto, joka saa voimansa koneesta, on paitsi mahdollinen myös todellisuutta. Eikä ole mitään oikosulkuja, kun lähden virta-avaimen kanssa pois auton luota. Ei ole virtaa ja satoja voltteja ja rikkinäisiä kennoja jne.Hyvin ilmaistu ja rehellisesti kerrottu.
Yksinkertaisilla patteriurpoilla menee tietysti ohi, mutta minkäs sitä typeryydelleen mahtaa.
- Anonyymi
Typerin alotus pitkään aikaan. Tulitikuillako se sähköauto syttyy?
- Anonyymi
Litiumakku on jo lähtökohtaisesti vaarallinen komponentti. Ladatessa se aina paisuu ja puratessa kutistuu. Ei tarvita suurta vikaa kun alkaa tapahtua.
- Anonyymi
Mutta miksi niiden lataaminen sallitaan halleissa, talleissa jos kerran viaksi paloille sanotaan olevan auton ja lataus johdosta edeltävässä. Miksi , miksi ja vielä miksi?
Lataus pisteet ovat paikannettu halleihin ja kaupoissa hyvä ettei eteisaulaan.
Ovat sen virran vihreää porukkaa etteivät voi kuluttaa kengän pohjia- Anonyymi
Kaikissa asioissa ollaan aina vasta jälkiviisaita. On kaikenlaista virkamiestä ja virastoa mutta kaikki tapahtuu aina yllätyksenä. Kun tulee riittävän iso katastrofi, niin perustetaan työryhmä miettimään asiaa ja aikaa kuluu.
- Anonyymi
Miksi Suomessa käydään kaupassa aina koko perheen voimin. Pienimmät lastenvaunuissa ja pitää saada auto parkkiin ihan oven eteen, samalla sähköauto lataukseen. Ei Etelä-Euroopassa näe pieniä kiukuttelevia ja rääkyviä lapsia ja lastenvaunuja kaupoissa ikinä.
- Anonyymi
Käypä huviksesi joskus Etelä-Euroopassa…. Jos sulla on siihen varaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käypä huviksesi joskus Etelä-Euroopassa…. Jos sulla on siihen varaa
Riittääkö nykyiset yli 60-70 kertaa?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.673788Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j883159Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin932413Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.151639Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä
Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m701398- 981270
Varusmiehen kuolema
Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä401182- 501011
Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?
JOS siis sinä saisit päättää?11011Huippu, kaupunki ostaa hotellin
Hyvä juttu meillä on oma hotelli iloitsi Pirtihirmukin. Nyt vaan rekryt päälle ja uusi henkilökunta. Tarvitaan tekijöitä561010