Näin sanoo asiantuntija:
Sähköautot | Laturista lähtevä palo olisi ”erittäin harvinainen”, sanoo asiantuntija
https://www.hs.fi/talous/art-2000011535088.html
Sähköautojen palot eivät johdu sähklautojen akuista eivätkä latureista.
20
139
Vastaukset
- Anonyymi
Sähköautopalo ei Wennbergin mukaan olekaan sama asia kuin akkupalo. Oikosulku sytyttää tyypillisemmin muoviosia, ja siitä etenevä roihu onkin kuin ”tavallinen” autopalo.
- Anonyymi
Pelastuslaitokset eivät hänen mukaansa pidä sähköautoa ”sellaisena mörkönä, mitä siitä yritetään vähän tehdä”. Hänen mukaansa enemmän parannettavaa olisi latausinfrastruktuurin turvallisuuden ohella parkkihallien yleisturvallisuudessa.
- Anonyymi
Sähköautopaloja aiheuttaakin hänen mukaansa ”sama syy kuin polttomoottoriautoissa”, eli jokin auton sähköjärjestelmän osa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pelastuslaitokset eivät hänen mukaansa pidä sähköautoa ”sellaisena mörkönä, mitä siitä yritetään vähän tehdä”. Hänen mukaansa enemmän parannettavaa olisi latausinfrastruktuurin turvallisuuden ohella parkkihallien yleisturvallisuudessa.
Mihin joutuu sammutus vesi. Meneekö vesistöön
Viemärin kautta vesistöön
Koboloitti ja elohopea ja Nikkelin
Onko sammutus vesi juotavaa kuoleeko kalat kenties missä on ympäristö aktiivit - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mihin joutuu sammutus vesi. Meneekö vesistöön
Viemärin kautta vesistöön
Koboloitti ja elohopea ja Nikkelin
Onko sammutus vesi juotavaa kuoleeko kalat kenties missä on ympäristö aktiivitHöpö keksinyt taas mielestään hurjan ongelman ja monistaa samaa joka paikkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautopaloja aiheuttaakin hänen mukaansa ”sama syy kuin polttomoottoriautoissa”, eli jokin auton sähköjärjestelmän osa.
Taitaa vaan sähköautossa olla niin laturiin kytkettynä kuin siitä irti ollessaankin aika paljon suuremmat amppeerimäärät ja jännitteet kyseessä. Ylikuumenemisen ja oikosulun potentiaali on "hieman" suurempi sähköautoissa.
Tavallisessa 12V 60aH akussa on tietty siinäkin ytyä sytytykseen asti, mutta jo pelkästään johtojen eristeiden palokuorma oikosulkutilanteessa on ihan eri luokkaa sähköautossa ja polttomoottorikäyttöisessä.
Ja vaikka laturissa ollessaan kyse olis erittäin harvinaisesta tapahtumasta, niin täytyy muistaa kertoimet harvinaisuudelle. Nyt ladataan ehkä 100 000 sähköautoa päivittäin. Jos laturissa syttyy sähköauto palamaan, tai laturi, joka viidennellä miljoonannella latauskerralla...jota voi kutsua erittäin harvinaiseksi tapahtumaksi, niin tarkoittaisi se silti sitä, että latauksessa palaisi laturi tai auto tai auto ja 20 muuta autoa sen ymprärillä, noin 7 kertaa vuodessa. Sitten kun sähköautoja on miljoona, niin tämä tapahtuisi 70 kertaa vuodessa, eli kerran pari viikossa...
- Anonyymi
Järkyttävää paskan puolustelua. Ihan sama mikä syttyy, kun se energia tulee akusta.
- Anonyymi
Juuri näin ja akuston energia on suoraan valmista purkautumaan esim oikosulun kautta hallitsemattomasti ! Lisäksi tulee ymmärtää, että energiamäärä on hyvin suuri yhdessäkin sähköautossa !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri näin ja akuston energia on suoraan valmista purkautumaan esim oikosulun kautta hallitsemattomasti ! Lisäksi tulee ymmärtää, että energiamäärä on hyvin suuri yhdessäkin sähköautossa !
Sähköautoa ei sammuteta helposti jauhesammuttimella konepellin raosta kuten polttista. Syttynyt akku ei sammu millään, ei ainakaan missään parkkihallissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri näin ja akuston energia on suoraan valmista purkautumaan esim oikosulun kautta hallitsemattomasti ! Lisäksi tulee ymmärtää, että energiamäärä on hyvin suuri yhdessäkin sähköautossa !
Voihan sitä tuollaistakin kuvitella. Tietoa se ei ole. Paloalan asiantuntija kyllä tietää mistä puhuu.
- Anonyymi
Oliko varmasti asiantuntija?
- Anonyymi
Kun sähköauto on parkissa latauksessa, omistaja yleensä ei jää viereen seuraamaan, toimiiko sähköjärjestelmä. Ajoakussa tapahtuu ja muutenkin ajoneuvo nettiyhteyksineen ja kameroineen harrastaa kaikenlaista jännittävää ja vastenmielistä.
Kun rehellisen auton jättää parkkiin, ei sen sähköjärjestelmä jää aktiiviseksi. Joten ei, parahin "asiantuntija", tänä päivänä kaikki mahdollinen ei toimi sähköllä. Rehellinen auto toimii edelleen. Rehellinen auto, joka saa voimansa koneesta, on paitsi mahdollinen myös todellisuutta. Eikä ole mitään oikosulkuja, kun lähden virta-avaimen kanssa pois auton luota. Ei ole virtaa ja satoja voltteja ja rikkinäisiä kennoja jne. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun sähköauto on parkissa latauksessa, omistaja yleensä ei jää viereen seuraamaan, toimiiko sähköjärjestelmä. Ajoakussa tapahtuu ja muutenkin ajoneuvo nettiyhteyksineen ja kameroineen harrastaa kaikenlaista jännittävää ja vastenmielistä.
Kun rehellisen auton jättää parkkiin, ei sen sähköjärjestelmä jää aktiiviseksi. Joten ei, parahin "asiantuntija", tänä päivänä kaikki mahdollinen ei toimi sähköllä. Rehellinen auto toimii edelleen. Rehellinen auto, joka saa voimansa koneesta, on paitsi mahdollinen myös todellisuutta. Eikä ole mitään oikosulkuja, kun lähden virta-avaimen kanssa pois auton luota. Ei ole virtaa ja satoja voltteja ja rikkinäisiä kennoja jne.Hyvin ilmaistu ja rehellisesti kerrottu.
Yksinkertaisilla patteriurpoilla menee tietysti ohi, mutta minkäs sitä typeryydelleen mahtaa.
- Anonyymi
Typerin alotus pitkään aikaan. Tulitikuillako se sähköauto syttyy?
- Anonyymi
Litiumakku on jo lähtökohtaisesti vaarallinen komponentti. Ladatessa se aina paisuu ja puratessa kutistuu. Ei tarvita suurta vikaa kun alkaa tapahtua.
- Anonyymi
Mutta miksi niiden lataaminen sallitaan halleissa, talleissa jos kerran viaksi paloille sanotaan olevan auton ja lataus johdosta edeltävässä. Miksi , miksi ja vielä miksi?
Lataus pisteet ovat paikannettu halleihin ja kaupoissa hyvä ettei eteisaulaan.
Ovat sen virran vihreää porukkaa etteivät voi kuluttaa kengän pohjia- Anonyymi
Kaikissa asioissa ollaan aina vasta jälkiviisaita. On kaikenlaista virkamiestä ja virastoa mutta kaikki tapahtuu aina yllätyksenä. Kun tulee riittävän iso katastrofi, niin perustetaan työryhmä miettimään asiaa ja aikaa kuluu.
- Anonyymi
Miksi Suomessa käydään kaupassa aina koko perheen voimin. Pienimmät lastenvaunuissa ja pitää saada auto parkkiin ihan oven eteen, samalla sähköauto lataukseen. Ei Etelä-Euroopassa näe pieniä kiukuttelevia ja rääkyviä lapsia ja lastenvaunuja kaupoissa ikinä.
- Anonyymi
Käypä huviksesi joskus Etelä-Euroopassa…. Jos sulla on siihen varaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käypä huviksesi joskus Etelä-Euroopassa…. Jos sulla on siihen varaa
Riittääkö nykyiset yli 60-70 kertaa?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kysymyksiä paIstavasemmistoIaisiIIe
Mistä johtuu teidän kroonisesti negatiivinen, synkkä, katkera ja kateellinen mentaliteetti? Milloin olette viimeksi aido1173613Voi itku! Sanna Marinilla EI OLLUT mitään tekemistä jäänmurtajakauppojen kanssa
Miten tässä näin kävi? Sanna-kultti paniikissa.313119Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin
Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin, Ähtärin eläinpuisto tiedottaa. Yritykset ovat t1342663En välttämättä koskaan aikaisemmin tosissani uskonut mihinkään sielunkumppanuuteen ym
Ennen kuin tapasin sinut. Oudointahan tässä on että ollaan tiedetty toisemme kuitenkin vuosia ja enemmän vuosia, mutta v152193Ikävä sua j-mies!
Enkä oikeesti ymmärrä miksi. Eihän me tunneta ees kovin hyvin. Mut haluaisin sun kanssa jotain säätöä sit kai vaan 🫦142082Jäänmurtajan kauppa oli kuin olikin SANNA MARININ ansiota
"Lähteiden mukaan Trump käytännössä päätti asiasta 2. lokakuuta 2019, jolloin Washingtonissa juhlistettiin Yhdysvaltain2022048- 361995
- 1201850
- 291821
- 351804