Seuraavassa on pari viisautta ihmisiltä, jotka elivät ateismin ja teismin rajapinnalla. Alkuperäisasukkaat eivät olleet sivustystasoltaan samalla tasolla kuin Egyptin tai Kaksoisvirtainmaan viljelijät vaan vaeltelivat ilman tiukkoja jumalien asettamia sääntöjä Amerikan tasangoilla.
Jos puhut eläimille, ne puhuvat sinulle ja ymmärrätte toisianne. Jos et puhu niille, et tunne niitä ja pelkäät niitä. Tuhoat sen, mitä pelkäät.
-Chief Dan George
Puiden kauneus,
Ilman kuulaus,
ruohon tuoksu,
puhuttelee minua.
Vuoren huippu,
ukkonen taivaalla,
aaltojen rytmi,
puhuttelee minua.
Tähtien tuike,
aamun raikkaus,
kastehelmi kukassa,
puhuttelee minua.
Nuotion loimu,
lohen tuoksu,
auringon säde,
kaikkialla pursuava elämä,
puhuttelee minua.
Sydämeni liitää.
-Chief Dan George
Tämän salaperäisen voiman kautta olemme olemassa, ja siksi annamme lähimmäisillemme, jopa eläin naapureillemme, saman oikeuden asua tällä loputtomalla maalla.
-Istuva härkä
Alkuperäisasukkaiden viisauksia
36
203
Vastaukset
- Anonyymi
"Tuhoat sen mitä pelkäät", sielun vaelluksessa väitetään, että ennen kuin sielu voi edetä villieläimestä kotieläimeksi, sen on kyettävä voittammaan pelkonsa ihmistä kohtaan.
- Anonyymi
Ja jos ihminen pelkää sitä, pelkää sekin tietysti ihmistä, eikä voi voittaa sen luottamusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja jos ihminen pelkää sitä, pelkää sekin tietysti ihmistä, eikä voi voittaa sen luottamusta.
Istuva härkä on sioux-intiaaneja, mutta lukekaapa Ojibwojen klaanijärjestelmästä ko. Wikisivulta, että miten mirlenkiintoinen se on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Istuva härkä on sioux-intiaaneja, mutta lukekaapa Ojibwojen klaanijärjestelmästä ko. Wikisivulta, että miten mirlenkiintoinen se on.
Korjaus nimeen Ojibwat-intiaaneja Kanaadassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Korjaus nimeen Ojibwat-intiaaneja Kanaadassa.
Heillä on myös Wendigo, joka syö ihmislihaa ja juo verta, jos joutuu sen uhriksi muuttuu itsen Wendigoksi syömään ihmislihaa ja juomaan verta - tulee häijysti mieleen kristinuskon ehtoollinen.
"...ennen kuin sielu voi edetä villieläimestä kotieläimeksi, sen on kyettävä voittammaan pelkonsa ihmistä kohtaan."
Miksi tämä olisi etenemistä? Minusta tämä on takapakkia.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heillä on myös Wendigo, joka syö ihmislihaa ja juo verta, jos joutuu sen uhriksi muuttuu itsen Wendigoksi syömään ihmislihaa ja juomaan verta - tulee häijysti mieleen kristinuskon ehtoollinen.
Wendigoa pidetään myyttisenä hahmona, jolla pidettiin intiaanit erossa ihmissyönistä, mutta tautiluokituksessa on myös Wendigo niminen syndromadiagnoosi. En muista liittyykö ihmissyöntiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Wendigoa pidetään myyttisenä hahmona, jolla pidettiin intiaanit erossa ihmissyönistä, mutta tautiluokituksessa on myös Wendigo niminen syndromadiagnoosi. En muista liittyykö ihmissyöntiin.
Tarkistin, kyllä Wendigo on psykoosidiagnoisi, ja on pakkomielteinen ihmislihan syöntiin liittyvä, kyseisen hahmonhan kerrotaan edelleen seikkailevan siellä metsissä.
Anonyymi kirjoitti:
"Istuva härkä on sioux-intiaaneja..."
En pidä termistä intiaani. Se perustuu Kolumbuksen väärinymmärrykseen ja on ylipäätänsä rasistinen ja alentava termi. Amerikan alkuperäisasukkaista voi käyttää nimiä "alkuperäisasukkaat" tai "sioux-kansa" tai "lakota-kansa".- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkistin, kyllä Wendigo on psykoosidiagnoisi, ja on pakkomielteinen ihmislihan syöntiin liittyvä, kyseisen hahmonhan kerrotaan edelleen seikkailevan siellä metsissä.
Siellähän on myös suomalaisintiaaniheimo Finndiashit ovatko he sitten myös Ojibwat-heimon jälkeläisiä, vai jonkun muun, en tiedä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siellähän on myös suomalaisintiaaniheimo Finndiashit ovatko he sitten myös Ojibwat-heimon jälkeläisiä, vai jonkun muun, en tiedä.
Ihan vähän enemmän voisi suomalaiset tietää suomalaisista - itsekin vasta opin, että mitä on Suomenkarja! En kyllä osaisi äkkiä kuvitella muuta maata ja kulttuuria, missä itsestä ja omasta maasta tiedettäisiin yhtä vähän, kuin suomalaiset Suomesta.
- Anonyymi
Guovza kirjoitti:
"...ennen kuin sielu voi edetä villieläimestä kotieläimeksi, sen on kyettävä voittammaan pelkonsa ihmistä kohtaan."
Miksi tämä olisi etenemistä? Minusta tämä on takapakkia.No sielun vaelluksen kannalta luultavasti nähdään ehkä, että kotieläimen ja ihmisen yhdeyden pitää perustua keskinäiseen luottamukseen, joka villieläimen on omassa mielessään hankittava - en tosin tunne aihetta, Tämä on vain heitto. Ja kotieläimessä sielu on pari sielu, villieläimenä on kyse vielä laumasielusta.
- Anonyymi
Guovza kirjoitti:
"Istuva härkä on sioux-intiaaneja..."
En pidä termistä intiaani. Se perustuu Kolumbuksen väärinymmärrykseen ja on ylipäätänsä rasistinen ja alentava termi. Amerikan alkuperäisasukkaista voi käyttää nimiä "alkuperäisasukkaat" tai "sioux-kansa" tai "lakota-kansa".Ahaa kiitos oikaisusta. Minusta intiaani on todella kaunis nimi. Mutta oletko varma, että nimitys on Kolumbukselta - olen aina ajatellut, ollut varma, että se on Jeesuksen kaksoisveli Tuomakselta ja jo paljon aikaisemmalta ajalta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ahaa kiitos oikaisusta. Minusta intiaani on todella kaunis nimi. Mutta oletko varma, että nimitys on Kolumbukselta - olen aina ajatellut, ollut varma, että se on Jeesuksen kaksoisveli Tuomakselta ja jo paljon aikaisemmalta ajalta.
Muutenkin tuo Kolumbus-tarina ontuu, koska jo ennen väitettyä Kolumbusta on Vatikaanin Sikstus kappelissa ollut maalaus Mooseksesta chihuahua koira sylissään, joka on mayojen kasvattama koirarotu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muutenkin tuo Kolumbus-tarina ontuu, koska jo ennen väitettyä Kolumbusta on Vatikaanin Sikstus kappelissa ollut maalaus Mooseksesta chihuahua koira sylissään, joka on mayojen kasvattama koirarotu.
Minä en ollenkaan ymmärrä, että mitä nuo mayat tekevät myöskään ilmestyskirjassa, joka olisi kirjoitettu kaiketi ensimmäisen vuosisadan aikana, ja siellä on se luku 144.000, joka on maya-kalenterin baktun, vuorikausien määrä, joista 13. ja viimmeinen baktun täyttyi 21.12.12. toinen on, kun 1.Mooseksen kirja, luku 3:22 ja tärkeät Luojajumalan sanat, niin mayapyramidin kylkeä kulkee käärmemäinen kuvio 3 tuntia ja 22 minuuttia. Juuri tänään tarkistin ja tekoäly osasi antaa tarkat tiedotkin tapahtuma-ajasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä en ollenkaan ymmärrä, että mitä nuo mayat tekevät myöskään ilmestyskirjassa, joka olisi kirjoitettu kaiketi ensimmäisen vuosisadan aikana, ja siellä on se luku 144.000, joka on maya-kalenterin baktun, vuorikausien määrä, joista 13. ja viimmeinen baktun täyttyi 21.12.12. toinen on, kun 1.Mooseksen kirja, luku 3:22 ja tärkeät Luojajumalan sanat, niin mayapyramidin kylkeä kulkee käärmemäinen kuvio 3 tuntia ja 22 minuuttia. Juuri tänään tarkistin ja tekoäly osasi antaa tarkat tiedotkin tapahtuma-ajasta.
Siellä ilmestyskirjssa lukee, että nämä 144.000 on maasta ostetettuja, ja kun heidän lukumäärä tulee täyteen - onko tuo 21.12.12? - niin alkaa lopun ajan tapahtumat?!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siellä ilmestyskirjssa lukee, että nämä 144.000 on maasta ostetettuja, ja kun heidän lukumäärä tulee täyteen - onko tuo 21.12.12? - niin alkaa lopun ajan tapahtumat?!
Minä luulen, että minun pitäisi tietää, että mitä tämä tarkoittaa, mutta en tiedä.
Vain sen tiedän, että illuminaatiksi sanotun Skull&Bones järjestön (Yamen yliopisto), joka on Hitlerin salaseura Thulen alajärjestö, niin sen mystinen tunnusluku on 322, joka on pääkallon ja ristissä okevien sääriluiden alapuolella, eikä kukaan tiedä mistä se luku tulee. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä luulen, että minun pitäisi tietää, että mitä tämä tarkoittaa, mutta en tiedä.
Vain sen tiedän, että illuminaatiksi sanotun Skull&Bones järjestön (Yamen yliopisto), joka on Hitlerin salaseura Thulen alajärjestö, niin sen mystinen tunnusluku on 322, joka on pääkallon ja ristissä okevien sääriluiden alapuolella, eikä kukaan tiedä mistä se luku tulee.Ei Yamen, vaan Yalen...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vain sen tiedän, että illuminaatiksi sanotun Skull&Bones järjestön (Yamen yliopisto), joka on Hitlerin salaseura Thulen alajärjestö, niin sen mystinen tunnusluku on 322, joka on pääkallon ja ristissä okevien sääriluiden alapuolella, eikä kukaan tiedä mistä se luku tulee.Tuosta järjestöstä ovat perinteisesti tulleet niin Yhdysvaltain presidentit kuin CIA:johtajat ja kaikki muutkin vaikutusvaltaiset henkilöt. Heitä kutsutaan Luumiehiksi. Oken kuullut huhuna, että Suomessakin olisi ainakin yksi Luumies.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuosta järjestöstä ovat perinteisesti tulleet niin Yhdysvaltain presidentit kuin CIA:johtajat ja kaikki muutkin vaikutusvaltaiset henkilöt. Heitä kutsutaan Luumiehiksi. Oken kuullut huhuna, että Suomessakin olisi ainakin yksi Luumies.
Minulle jäi nyt epäselväksi, kun se suomalainen, kuuluisa DNA tutkija selvitti Britaniassa sen Viiltäjä Jackin henkilölliyyden, että oliko murhaaja myös luumies?! Jostain jäi tällainen käsitys hämärästi, että olisi ollut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulle jäi nyt epäselväksi, kun se suomalainen, kuuluisa DNA tutkija selvitti Britaniassa sen Viiltäjä Jackin henkilölliyyden, että oliko murhaaja myös luumies?! Jostain jäi tällainen käsitys hämärästi, että olisi ollut.
Raamattu taitaa olla itseään mystisempi kirja?! Koskahan se todellisuudessa on kirjoitettu?!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamattu taitaa olla itseään mystisempi kirja?! Koskahan se todellisuudessa on kirjoitettu?!
No, joka tapauksessa siitä on selvä yhteys salaseuraan, jota kutsutaan illuminatiksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, joka tapauksessa siitä on selvä yhteys salaseuraan, jota kutsutaan illuminatiksi.
Ja jos minä jatkaisin tarinaa, se menisi Ranskaan 1800-luvulla erääseen paimentyttöön La Salettessa, sieltä Roomaan, jossa hänen väitetään tehneet itsemurhan, ja samaan aikaan italialaispoliitikkoon, joka saa kirjeen yhdysvaltalaiselta kenraalilta, missä kerrotaan kolme tulevaa maailmansotaa - myös tämä kolmas, joka nyt on meneillään. Ja juuri kuten nyt tapahtuukin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja jos minä jatkaisin tarinaa, se menisi Ranskaan 1800-luvulla erääseen paimentyttöön La Salettessa, sieltä Roomaan, jossa hänen väitetään tehneet itsemurhan, ja samaan aikaan italialaispoliitikkoon, joka saa kirjeen yhdysvaltalaiselta kenraalilta, missä kerrotaan kolme tulevaa maailmansotaa - myös tämä kolmas, joka nyt on meneillään. Ja juuri kuten nyt tapahtuukin.
Joten - minä nyt vain katson, jostakin korkeudesta, tätä kaikkea mitä tapahtuu - ja jätän teille muille ne uskot ja mielipiteet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joten - minä nyt vain katson, jostakin korkeudesta, tätä kaikkea mitä tapahtuu - ja jätän teille muille ne uskot ja mielipiteet.
Mutta vielä sana. Ehkä kaikkea edellä olevaa enemmän vielä häiritsee, kun tarinalla on selvästi yhteys Suomeen?!
Miksi juuri maailman kuuluisin mayatutkija olisi muuten odottanut mayojen maailmanlopun hetkeä Suomessa, eikä esimerkiksi Guatemalassa?!
Ei ymmärrä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta vielä sana. Ehkä kaikkea edellä olevaa enemmän vielä häiritsee, kun tarinalla on selvästi yhteys Suomeen?!
Miksi juuri maailman kuuluisin mayatutkija olisi muuten odottanut mayojen maailmanlopun hetkeä Suomessa, eikä esimerkiksi Guatemalassa?!
Ei ymmärrä.No, ehkä Suomessa toteutetaan se ilmestyskirjan maailmanloppu, kun raamattukäräjät jatkuvat tämän kuun lopulla?!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, ehkä Suomessa toteutetaan se ilmestyskirjan maailmanloppu, kun raamattukäräjät jatkuvat tämän kuun lopulla?!
Ja sitten voidaan Raamatun perään laittaa piste.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja sitten voidaan Raamatun perään laittaa piste.
Ja 'suojelusenkeli-ketjukin' on nähty tarpeelliseksi poistaa. Mitä, ketä se uhkasi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja 'suojelusenkeli-ketjukin' on nähty tarpeelliseksi poistaa. Mitä, ketä se uhkasi?
No, ehkä minä nyt sitten olen kaiken sanottavani sanonut, ja voin poistua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamatun lopunaika oli ensimmäisellä vuosisadalla.
Toiselle tultaessa se oli osoittautunut pelkäksi hypetykseksi.
- Anonyymi
mene hepoiseen ?
- Anonyymi
Tulenhan minä teitä katsomaan, jos nyt ensin toivutte siitä, ettei ollut mitään Jumalaa edes nihin ateistit eivät usko ja uskovaiset taas uskovat.
Ei minun kannata täällä kinata itsestään selvyyksistä, jos te ette saa totuuspalikoita edes kohdilleen, ja olisi oikeaakin asiaa, mitä sitten pohtia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tulenhan minä teitä katsomaan, jos nyt ensin toivutte siitä, ettei ollut mitään Jumalaa edes nihin ateistit eivät usko ja uskovaiset taas uskovat.
Ei minun kannata täällä kinata itsestään selvyyksistä, jos te ette saa totuuspalikoita edes kohdilleen, ja olisi oikeaakin asiaa, mitä sitten pohtia.En muuten ole kertaakaan törmännyt uskontopalstalla siihen että, kun väännän rautalangasta, ettei kristinuskon jumala ole edes jumala, niin seuraava tulee heti seuraavassa vietissä perään pohtimaan, että "kun se kristinuskon Jumalan rakkaus ...".
Täällä se tapahtuu koko ajan. Ateistit ovat uskovaisempia kuin uskovaiset - kai se johtuu siitä, etteii heillä ole itsellään edes näppituntumaa siihen, että mitä on kristinusko. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En muuten ole kertaakaan törmännyt uskontopalstalla siihen että, kun väännän rautalangasta, ettei kristinuskon jumala ole edes jumala, niin seuraava tulee heti seuraavassa vietissä perään pohtimaan, että "kun se kristinuskon Jumalan rakkaus ...".
Täällä se tapahtuu koko ajan. Ateistit ovat uskovaisempia kuin uskovaiset - kai se johtuu siitä, etteii heillä ole itsellään edes näppituntumaa siihen, että mitä on kristinusko.Toinen sarja sitten on nämä Jumalaa herjaavat pieru- ja peräsuolityperykse,t jotka eivät myöskään tajua, mutta kun se ei edes ole Jumala.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toinen sarja sitten on nämä Jumalaa herjaavat pieru- ja peräsuolityperykse,t jotka eivät myöskään tajua, mutta kun se ei edes ole Jumala.
Kaksi nimimerkillä kirjoittavaa ovat oikein ok, mutta eivät he nyt pelasta tämän palstan ala-arvoista tasoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaksi nimimerkillä kirjoittavaa ovat oikein ok, mutta eivät he nyt pelasta tämän palstan ala-arvoista tasoa.
Asiaan voi sitten palata, kun ateistit ymmärtävät, ettei käsite 'ylimaallinen äly', joka tieteessä on välttämätön käsite atomiytimien toiminnan kautta, ja joista atomeista me jokainen koostumme, ole kenenkään peräpukamissa, eikä kristinuskon kidutususkonnossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hei! Halusin vain kertoa.
En tiedä luetko näitä, mutta näimme n.4vk sitten, vaihdoimme muutaman sanan ja tunsin edelleen kipinän välillämme. Katso245430Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois
Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait1624162Miksi ikävä ei helpotu vuosien jälkeenkään?
Tänään olin ensimmäistä kertaa sinun lähtösi jälkeen tilassa, jossa vuosia sitten nähtiin ensimmäistä kerta. Ollessani143637Riikka on siis suomalaisille velkaa 84 mrd
Jos kauhukabinetti istuu vaalikauden loppuun. Keskimäärin yli 20 miljardia uutta velkaa rikkaiden veronalennuksiin jokai683113- 902947
- 452913
Sanna on suomalaisille siis velkaa 24 mrd euroa
Muistanette vielä kuinka Italian remonttirahoja perusteltiin sillä, että italialaiset ostaa suomalaisilta paidatkin pääl1532687Luotathan siihen tunteeseen, joka välillämme on?
Uskothan myös, että se kestää tämän? Kaipaan sinua valtavasti. Vielä tehdään yhdessä tästä jotain ihmeellistä ja kaunist282523- 201735
"Sanna Marinin kirja floppasi", kertoo eräs median otsikko
"Miljardien tappio - Sanna Marin vaikenee", kertoo toinen otsikko. Marin ei siis siinä kirjassaan kerro sanallakaan For1221691