"Jos joku tahtoo olla ensimmäinen, on hänen oltava kaikista viimeinen ja kaikkien palvelija".

Anonyymi-ap

Markus 9:27-41 FB38
[27] Mutta Jeesus tarttui hänen käteensä ja nosti hänet ylös. Ja hän nousi. [28] Ja kun Jeesus oli mennyt huoneeseen, niin hänen opetuslapsensa kysyivät häneltä eriksensä: "Miksi emme me voineet ajaa sitä ulos?" [29] Hän sanoi heille: "Tätä lajia ei saa lähtemään ulos muulla kuin rukouksella ja paastolla". [30] Ja he lähtivät sieltä ja kulkivat Galilean läpi; ja hän ei tahtonut, että kukaan saisi sitä tietää. [31] Sillä hän opetti opetuslapsiaan ja sanoi heille: "Ihmisen Poika annetaan ihmisten käsiin, ja he tappavat hänet; ja kun hän on tapettu, nousee hän kolmen päivän perästä ylös". [32] Mutta he eivät käsittäneet sitä puhetta ja pelkäsivät häneltä kysyä. [33] Ja he saapuivat Kapernaumiin. Ja kotiin tultuaan hän kysyi heiltä: "Mistä te tiellä keskustelitte?" [34] Mutta he olivat vaiti; sillä he olivat tiellä keskustelleet toistensa kanssa siitä, kuka oli suurin. [35] Ja hän istuutui, kutsui ne kaksitoista ja sanoi heille: "Jos joku tahtoo olla ensimmäinen, on hänen oltava kaikista viimeinen ja kaikkien palvelija". [36] Ja hän otti lapsen ja asetti sen heidän keskellensä; ja otettuaan sen syliinsä hän sanoi heille: [37] "Joka ottaa tykönsä yhden tämänkaltaisen lapsen minun nimeeni, se ottaa tykönsä minut; ja joka minut ottaa tykönsä, se ei ota tykönsä minua, vaan hänet, joka on minut lähettänyt". [38] Johannes sanoi hänelle: "Opettaja, me näimme erään, joka ei seuraa meitä, sinun nimessäsi ajavan ulos riivaajia; ja me kielsimme häntä, koska hän ei seurannut meitä". [39] Mutta Jeesus sanoi: "Älkää häntä kieltäkö; sillä ei kukaan, joka tekee voimallisen teon minun nimeeni, voi kohta sen jälkeen puhua minusta pahaa. [40] Sillä joka ei ole meitä vastaan, se on meidän puolellamme. [41] Sillä joka antaa teille juodaksenne maljallisen vettä siinä nimessä, että te olette Kristuksen omia, totisesti minä sanon teille: se ei jää palkkaansa vaille.

https://bible.com/bible/365/mrk.9.27-41.FB38

11

124

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tämä on yksi Raamatun kohta, mistä olisi kiva saada keskustelua aikaan.

• Anonyymi

Siitä on vaikeaa saada aikaan keskustelua, kun eivät edes kirkon piispat noudata tuota ohjetta.
        Valta sokaisee.

• Anonyymi

Onko nyt mitään järkeä keskustella tuntemattomien legendaväännöistä Jeesuksen nimeen, kun tuntemattomat legendavääntäjät ovat kirjoittaneet Matteus 7 luku Jeesuksen suuhun, että se mikä tehdään minun nimeen on laittomuuden tekemistä, ja näille sanon, menkää pois, en tunne teitä, te laittomuuden tekijät.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko nyt mitään järkeä keskustella tuntemattomien legendaväännöistä Jeesuksen nimeen, kun tuntemattomat legendavääntäjät ovat kirjoittaneet Matteus 7 luku Jeesuksen suuhun, että se mikä tehdään minun nimeen on laittomuuden tekemistä, ja näille sanon, menkää pois, en tunne teitä, te laittomuuden tekijät.

Miten te nyt tästä otatte ylipäätään sen, että mikä on se keskustelemisen arvoinen asia?!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten te nyt tästä otatte ylipäätään sen, että mikä on se keskustelemisen arvoinen asia?!

Siellä on varmaan ollut vihervassarit, persut ja uusnatsit kirjoittamassa näitä tekstejä - lopputuloksesta päätellen - kun kerran kansa vaan kiljui: " Tappakaa se!".

• Aloitus viittaa valtiovallan tehtäviin.

• Eipä tullut kuin kaksi vastausta.

”Anonyymi” 2025-10-06 11:23:17 kirjoitti:
      ”Siitä on vaikeaa saada aikaan keskustelua, kun eivät edes kirkon piispat noudata tuota ohjetta.”

Niin, mitenkä piispojen siis pitäisi mielestäsi palvella, jotta voitaisiin täällä siitä keskustella?

”inti” 2025-10-06 23:12:04 puolestaan kommentoi: ”Aloitus viittaa valtiovallan tehtäviin.”

En oikein tuosta ihan saa kiinni.

Raamatun kohdat.
      Matt.
      9:33 Ja he saapuivat Kapernaumiin. Ja kotiin tultuaan hän kysyi heiltä: "Mistä te tiellä keskustelitte?"
      9:34 Mutta he olivat vaiti; sillä he olivat tiellä keskustelleet toistensa kanssa siitä, kuka oli suurin.
      9:35 Ja hän istuutui, kutsui ne kaksitoista ja sanoi heille: "Jos joku tahtoo olla ensimmäinen, on hänen oltava kaikista viimeinen ja kaikkien palvelija".
      9:36 Ja hän otti lapsen ja asetti sen heidän keskellensä; ja otettuaan sen syliinsä hän sanoi heille:
      9:37 "Joka ottaa tykönsä yhden tämänkaltaisen lapsen minun nimeeni, se ottaa tykönsä minut; ja joka minut ottaa tykönsä, se ei ota tykönsä minua, vaan hänet, joka on minut lähettänyt".

Luuk. 22:26 Mutta älkää te niin; vaan joka teidän keskuudessanne on suurin, se olkoon niinkuin nuorin, ja johtaja niinkuin se, joka palvelee

Matt. 20:28 niinkuin ei Ihmisen Poikakaan tullut palveltavaksi, vaan palvelemaan ja antamaan henkensä lunnaiksi monen edestä."

Luuk. 22:27 Sillä kumpi on suurempi, sekö, joka aterioi, vai se, joka palvelee? Eikö se, joka aterioi? Mutta minä olen teidän keskellänne niinkuin se, joka palvelee.

Jeesus siis sanoo, että Hän tuli palvelemaan. Sen vuoksi jokaisen, joka haluaa olla jonkinlainen johtaja, tulisi myös palvella.
      Sen tarkemmin ei sanota, mitä tuo käytännössä tarkoittaa.

• Anonyymi

Uusi Testamentti ei tunne valtiokirkkolaitosta.

• Mitenkä sinä ajattelet tuosta, että pitäisi olla palvelija eikä se ensimmäinen kaikista?

• Anonyymi

Nyt ajat muuttuneet siinä, että se jää eloon, kuka ensin tappaa.

• Meinaat että ollaan palattu luolaihmisen tasolle?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sua j-mies!

Enkä oikeesti ymmärrä miksi. Eihän me tunneta ees kovin hyvin. Mut haluaisin sun kanssa jotain säätöä sit kai vaan 🫦
      Ikävä
      46
      4749
    2. Kysymyksiä paIstavasemmistoIaisiIIe

Mistä johtuu teidän kroonisesti negatiivinen, synkkä, katkera ja kateellinen mentaliteetti? Milloin olette viimeksi aido
      Maailman menoa
      157
      3923
    3. Voi itku! Sanna Marinilla EI OLLUT mitään tekemistä jäänmurtajakauppojen kanssa

Miten tässä näin kävi? Sanna-kultti paniikissa.
      Maailman menoa
      87
      3765
    4. Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin

Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin, Ähtärin eläinpuisto tiedottaa. Yritykset ovat t
      Ähtäri
      177
      3294
    5. En välttämättä koskaan aikaisemmin tosissani uskonut mihinkään sielunkumppanuuteen ym

Ennen kuin tapasin sinut. Oudointahan tässä on että ollaan tiedetty toisemme kuitenkin vuosia ja enemmän vuosia, mutta v
      Ikävä
      15
      2923
    6. Tykkäys ei tarkoita

yhtään mitään!
      Ikävä
      37
      2594
    7. Jäänmurtajan kauppa oli kuin olikin SANNA MARININ ansiota

"Lähteiden mukaan Trump käytännössä päätti asiasta 2. lokakuuta 2019, jolloin Washingtonissa juhlistettiin Yhdysvaltain
      Maailman menoa
      301
      2513
    8. Tässä on sielunkumppanisi postilaatikko

Laita postia sielunkumppanillesi 💌❤️
      Ikävä
      129
      2147
    9. Mulle riittäisi halaukset

Ja juttelut mut sulle ei taida riittää
      Ikävä
      43