Kofeiinillisen kahvin juonti on syntiä. Se aiheuttaa voimakasta riippuvuutta ja piristää kuin huume. Itse tapasin juoda kofeiinillista kahvia 10-12 kupillista päivässä, viimeiset niin myöhään illalla, etten saanut nukuttua kunnolla. Sitten vaihdoin kofeiinittomaan Kulta-Katriinaan (makutestien voittaja, muuten) ja kahvinjuontini väheni n. kolmeen kupilliseen päivässä, ja nyt saan nukahdettuakin helposti.
Lopeta kofeiinillisen kahvin juonti
82
500
Vastaukset
Joita sitä niin paljon että sulle sen lopettaminen oli ihan paikallaan ja hyväksi.
Minä juon vain 2 kuppia päivässä eikä se ole varmasti mikään synti!- Anonyymi
Niimpä minä join ennen normi kahvia mutta se mulle liian väkevää enkä oikein ole tykänny mausta. Olen jonkin aikaa tykänny juoda nescafe cappuccino pikakahvia.
- Anonyymi
En usko että kahvin juonti on syntiä itse juon 1-2 kuppia päivässä ja välillä joka toinen päivä.
- Anonyymi
Onko nyt oikea aika lopettaa, "aina tarpeellinen" kahvin juonti?
Mitä sanoo Intialainen?
https://www.youtube.com/results?search_query=darjeeling&sp=CAI=
darjeeling
Paras teen-merkki-laatu ja nyt se sitten kaikki on mennyttä?
joten en lopeta kahvin juonitia, ja sekin tulee nyt halpenemaan kun jenkit eivät sitä osta ja Brasiliassa on paljon sitten kahvia myynnissä.
nyt kuitenkin:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Darjeeling_(tee)
"Joinain vuosina Darjeelingia oli markkinoilla huomattavasti koko alueen tuotantoa enemmän, eli osa teestä oli alkuperänsä osalta väärennettyä."
ja nyt ei voi tietää saako aitoa teetä vai väärää :( - Anonyymi
Tuolla puhutaan Masennuksesta katsoin videon, siinä mainittin myös kahvista.
- Anonyymi
Syntiä?
- Anonyymi
Uskoontuloni jälkeen eräs seurakuntalainen syytti minua
synnistä koska join kahvia. Hänen mielestään kahvi on syntiä.
Minua hänen sanansa kiusasi, koska se tuli yllätyksenä.
Jumala ei ollut nuhdellut minua kahvista, niin käsitin, ettei
hänen sanansa kahvin synnillisyydestä ole Jumalasta.
Mutta minä testasin itseäni varmuuden vuoksi, olenko
riippuvainen kahvista, ja hallitseeko kahvi elämään.
Olin ilman kahvia kokonaisen kuukauden eikä minulla
ollut mitään kahvin himoa. Koin, että Jumala oli vahvistanut
minulle, ettei kahvi ole syntiä ja että voin juoda kahvia
hyvällä omallatunnolla.
Ihmisillä on kumma halu hallita toista ihmistä, Jumalan lasta.
Se on synti, mutta kahvin juominen ei ole syntiä.
Kol 2: 8 "Varokaa, ettei kukaan saa teitä saaliikseen järkeisopilla
ja tyhjällä petoksella, jotka perustuvat ihmisten perinnäissääntöihin
ja maailman alkeisvoimiin eivätkä Kristukseen."
20-22 "Jos te olette Kristuksen kanssa kuolleet maailman
alkeisvoimille, miksi te, ikään kuin eläisitte maailmassa, annatte
määrätä itsellenne sääntöjä, kuten ”älä tartu, älä maista, älä
kosketa”? Nehän ovat ihmisten käskyjä ja oppeja,"
Mvh J - K- Anonyymi
Kahvi ei ole inhottavaa, vaikka liikaa ei tule juodakaan. Sianliha on sentään inhottavaa, jotka syövät sianlihaa ja muuta inhottavaa, sekä hiiriä, niistä kaikista tulee loppu sanoo HERRA.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kahvi ei ole inhottavaa, vaikka liikaa ei tule juodakaan. Sianliha on sentään inhottavaa, jotka syövät sianlihaa ja muuta inhottavaa, sekä hiiriä, niistä kaikista tulee loppu sanoo HERRA.
1234567---Kun leivän syöjistäkin tulee aikanaan loppu, niin älä mäkätä tyhjää..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1234567--->>> jotka syövät sianlihaa ja muuta inhottavaa, sekä hiiriä, niistä kaikista tulee loppu sanoo HERRA.<<<
Ei sano! Jos sinä pyrit hallitsemaan toisen omaa, sinä teet siinä syntiä.
Se, joka syö, mitä lihakaupassa myydään, ei tee syntiä. Jumala ei kiellä
muuta kuin veren ja lihan, josta ei veri ole laskettu, syömisen. Kaikki
muu ruoka on sallittua uskovalle. Epäjumalille uhrattua lihaa ei
pidä syödä, toisen ihmisen omantunnon, tähden, ei uskovan oman
omantunnon tähden. Uskovan tulee välttää, että hänen vapautensa
syödä ei tulee toisen ihmisen omantunnon tuomittavaksi.
1 Kor 10:23-27 "Kaikki on luvallista, mutta ei kaikki ole hyödyksi.
Kaikki on luvallista, mutta ei kaikki rakenna. Älköön kukaan
etsikö omaa etuaan vaan toisen. Syökää kaikkea, mitä lihatorilla
myydään, kyselemättä mitään omantunnon vuoksi, sillä Herran
on maa ja kaikki, mitä siinä on. Jos joku, joka ei usko, kutsuu
teidät luokseen ja te tahdotte mennä, syökää kaikkea, mitä on
pantu eteenne, kyselemättä mitään omantunnon tähden."
28-29 "Mutta jos joku sanoo teille: ”Tämä on jumalille uhrattua”,
niin jättäkää se syömättä hänen vuokseen, joka asian ilmaisi, ja
omantunnon vuoksi. En tarkoita teidän omaatuntoanne vaan tuon
toisen. Miksi minun vapauteni joutuisi toisen ihmisen omantunnon
tuomittavaksi?"
Mvh J - J - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1234567---Sinä adventistina ET SAA juoda OLLENKAAN kahvia! Se on syntiä ja adventisteilta JYRKÄSTI kiellettyä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä adventistina ET SAA juoda OLLENKAAN kahvia! Se on syntiä ja adventisteilta JYRKÄSTI kiellettyä!
No no älähän nyt liioitele ei ole jyrkästi kielletty advareilta !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä on! Ellen G. White opetti näin. Lakkaa pitämästä kiinni helmasynnistäsi ja kaada loput kahvinporot roskikseen NYT, äläkä enää syntiä tee!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvin ymmärsit.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>> jotka syövät sianlihaa ja muuta inhottavaa, sekä hiiriä, niistä kaikista tulee loppu sanoo HERRA.<<<
Ei sano! Jos sinä pyrit hallitsemaan toisen omaa, sinä teet siinä syntiä.
Se, joka syö, mitä lihakaupassa myydään, ei tee syntiä. Jumala ei kiellä
muuta kuin veren ja lihan, josta ei veri ole laskettu, syömisen. Kaikki
muu ruoka on sallittua uskovalle. Epäjumalille uhrattua lihaa ei
pidä syödä, toisen ihmisen omantunnon, tähden, ei uskovan oman
omantunnon tähden. Uskovan tulee välttää, että hänen vapautensa
syödä ei tulee toisen ihmisen omantunnon tuomittavaksi.
1 Kor 10:23-27 "Kaikki on luvallista, mutta ei kaikki ole hyödyksi.
Kaikki on luvallista, mutta ei kaikki rakenna. Älköön kukaan
etsikö omaa etuaan vaan toisen. Syökää kaikkea, mitä lihatorilla
myydään, kyselemättä mitään omantunnon vuoksi, sillä Herran
on maa ja kaikki, mitä siinä on. Jos joku, joka ei usko, kutsuu
teidät luokseen ja te tahdotte mennä, syökää kaikkea, mitä on
pantu eteenne, kyselemättä mitään omantunnon tähden."
28-29 "Mutta jos joku sanoo teille: ”Tämä on jumalille uhrattua”,
niin jättäkää se syömättä hänen vuokseen, joka asian ilmaisi, ja
omantunnon vuoksi. En tarkoita teidän omaatuntoanne vaan tuon
toisen. Miksi minun vapauteni joutuisi toisen ihmisen omantunnon
tuomittavaksi?"
Mvh J - JVastaus Mvh J- J:le
Tämä Jumalan sana on tosi, ja otettava todesta. Jumalaa vastaan taisteleminen on syntiä.
Jesaja.66: 17. Jotka syövät sianlihaa ja muuta inhottavaa sekä hiiriä, niistä kaikista tulee loppu sanoo HERRA.
18. Minä tunnen heidän tekonsa ja ajatuksensa. AIKA TULEE, ETTÄ MINÄ KOKOAN KAIKKI KANSAT JA KIELET, JA HE TULEVAT JA NÄKEVÄT MINUN KUNNIANI.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä on! Ellen G. White opetti näin. Lakkaa pitämästä kiinni helmasynnistäsi ja kaada loput kahvinporot roskikseen NYT, äläkä enää syntiä tee!
On tuttuja Luterilaisia, jotka syystä tai toisesta eivät juo kahvia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä kirjoja olet lukenut ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vastaus Mvh J- J:le
Tämä Jumalan sana on tosi, ja otettava todesta. Jumalaa vastaan taisteleminen on syntiä.
Jesaja.66: 17. Jotka syövät sianlihaa ja muuta inhottavaa sekä hiiriä, niistä kaikista tulee loppu sanoo HERRA.
18. Minä tunnen heidän tekonsa ja ajatuksensa. AIKA TULEE, ETTÄ MINÄ KOKOAN KAIKKI KANSAT JA KIELET, JA HE TULEVAT JA NÄKEVÄT MINUN KUNNIANI.
1234567---Niin ei nämä tekstit ole turhan takia Raamattuun kirjoitettu. Luettavaksi tarkoitetut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1234567---Jesajan Kirjan jälkeen on kirjoitettu ja ilmestynyt Uusi Testamentti.
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jesajan Kirjan jälkeen on kirjoitettu ja ilmestynyt Uusi Testamentti.
Mvh J - KSika on aina sika, niin ennen kuin nykyäänkin. Jeesus ei syönyt sianlihaa, eikä opetuslapset.
Tästä on aikaa kun kuulin TV seiskassa juutalaisen sanovan, että Suomalaistenkaan ei tulisi syödä sikaa.
Sika vaan ei kuulu ruuaksi, eikä muutkaan Jumalan jaottelemat saastaiset eläimet. TÄMÄ ON TOSI.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun leivän syöjistäkin tulee aikanaan loppu, niin älä mäkätä tyhjää..
Pelastumattomien loppu on kuolema tulijärvessä.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1234567---Kahvi ei ole inhottavaa, vaikka liikaa ei tule juodakaan. Sianliha on sentään inhottavaa, jotka syövät sianlihaa ja muuta inhottavaa, sekä hiiriä, niistä kaikista tulee loppu sanoo HERRA.
1234567- revit aina tuon vanhan haavasi auki. vaikka Raamatulla on se puhutettu sinulle.
Mutta minkäs voit- jos adventismista on saanut hapatteensa.
mutta, sinustakin tulee loppu, ei siinä mitään.
Sianliha on kinkkuna terveellisempi, kuin kosher- naudanliha, jossa on sidekudokset, jotka vaivaannuttavat verisuonet.
Mutta vielä 1234567- jätä se hiiri- trikiinimatosen sianlihan manaaminen, ja olisit lukenut, niin monta kertaa sen Lääketieteen tohtorin, nyt edesmenneen, meinaan kerkesi jo tässä välissä hän kuolemaankin, iän perusteella, josta hänen eläessään jo sinua valistettiin.
kyse oli Arno Forisuksesta. Mutta, olet hidas ottamaan asioista selvää, vaikka jo 15-vuotta sitten opit jos opettelit tämän tohtorin kirjoitukset lukemaan. Hänellä oli jopa historiallinen katsaus asiaan..... Mutta, minkäs sille voi, jos jäät juoksuhautaasi hosumaan....
https://fi.wikipedia.org/wiki/Trikiini
https://www.laakarilehti.fi/liitossa/liitto-toimii/arno-forsiuksen-kirjoituksista-ilmestynyt-kokoomateos-ihmisia-laaketieteen-historiassa/
https://www.hs.fi/ihmisia/art-2000003187968.html - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1234567---voi miten tyhmää jankata vanhaa- siltä kantilta, ettei ymmärrä lukemaansa.
Jumala tavallaan kertoi- trikiinin takia, ettei kansa sairastuisi mm. sianlihassa mahdollisen loisen takia ja sanoi siksi sian saastaiseksi--- ymmärtäkö 1234567
vasta 1800- luvulla päästiin ongelmaan sisälle, ja monen muunkin ongelman sisälle- kun tämä mikroskooppi keksittiin.
Tästä Forsius puhui. ja kirjoitti. Hän hyvin tiesi nämä asiat, miksi et lue?
Kerroin montakertaa sinulle Virossa kuolleista- trikiiniin, eli tarkastamaton liha.
Ymmärrätkö 1234567 Jos et halua ymmärtää- miksi se liha pantiin saastaiseksi, minkä minä sinulle voi. jos järkeä ja oppia ei saa mahtumaan samaan nuppiin, ei pidä ongelmaansa muille tuputtaa.
Siksihän sukupuolitauditkin varoitetaan- että heppi housuihin, ettei sitä ja tätä tule, ole yksiavioinen jne.
hepin päälle kun pannaan suoja, tauti ei iske. Arabit jo keksi 2000 vuotta sitten, että vuohensuoli on hyvä ehkäisykeino.
Eurooppalaiset keksi 1800- luvulla ottaa se suoli vuohelta pois- ulkoiseen käyttöön jne.
järkeä voi käyttää ja ajatella asioita. Mietihän vielä 1234567 hiiresi ja sianlihan yhtälöä, äläkä aina jankkaa hauki on kala, hauki on kala, mutta mulla ei koskaan mene kaaliin, mikä se kala ON.... YMMÄRTÄÄKÖ HÄN? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sika on aina sika, niin ennen kuin nykyäänkin. Jeesus ei syönyt sianlihaa, eikä opetuslapset.
Tästä on aikaa kun kuulin TV seiskassa juutalaisen sanovan, että Suomalaistenkaan ei tulisi syödä sikaa.
Sika vaan ei kuulu ruuaksi, eikä muutkaan Jumalan jaottelemat saastaiset eläimet. TÄMÄ ON TOSI.
1234567---No- eihän jeesuksen aikana ollut mikroskooppia-
LUEPA TÄTÄ PAPERIA JA ARVAA--- MIKÄ IDEA ON LUKEMISESSA?
lue ja pähkäile, miten nuori on meitin lääketiede ja miksi. MILLOIN SE mikroskoppi tuli
ja voip olla että 63 sivulta etiäppäin 64-65 voi tulla ahaa elämys...
https://trepo.tuni.fi/bitstream/handle/10024/68141/tautinen_suomi_2006.pdf?sequence=3
itseään voi viisauttaa ja ymmärtää- miksi JUMALA on asioita hoitanut, niinkuin on hoitanut, myös sian saastuttamisen takia.
Ei kosheria ole nautaeläin, vaikka sitä syödään, sidekudokset ovat ongelmaa.
S IKA taas on ideaalisesti hyvä vaikka kinkusta- ei oooooo rasvaa--- ja sydän kiittää...
ja on horoskooppi, periskooppi vai oliko mikroskoooooppi jolla näkee sen sian syömäkelpoisuuden.... ei ooooooo trikiiniä...... hokaatko
vai menikö, ettei tiedä mikä se hauki on?
https://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/44068/ONTuusi.pdf;jsessionid=BA6386D153CCA570C4453DC7FFC09148?sequence=1
- Anonyymi
Jollekkin lesta porukalle kravatti on mahdoton synti, jotkut paiskoo kukat pihalle, jotkut amishit sanoo että ilman henkseleitä ei voi pelastua jne.
Kyllä taivaan väellä on hauskaa.- Anonyymi
Ei ehkä niinkään hauskaa. Jos ei ole asettanut luottamustaan yksin Jeesuksen vereen, vaan luulee, että tarvitaan omia tekoja pelastumiseksi tai pelastuneena pysymiseksi, ei vielä ole pelastunut. Se on Jeesuksen täydellisen työn halveksimista: 'Kiitos vaan, mutta minä nyt vielä täydennän sitä, mitä sinä teit, koska sinun pyhä veresi ei oikein riittänyt, minun mielestäni.' Voiko pahempaa halveksuntaa Jeesusta vastaan olla?
- Anonyymi
Jollekkin lesta porukalle kravatti on mahdoton synti, jotkut paiskoo kukat pihalle, jotkut amishit sanoo että ilman henkseleitä ei voi pelastua jne.
Kyllä taivaan väellä on hauskaa.
mene ja tiedä, onko hauskaa- muualla kuin meidän puolellamme. Pitää vain hieman näkökykyä laajentaa ajatukseen, että miksi!?
JOS esikoisille kravatti on synti, niin miksi he näin ikäänkuin tulevat esiin tämän asian puolelta ja pitää hakea vastaus, ettei itse loukkaa uskonveljeä, luterilaisena, adventistina, baptistina, helluntailaisena jne. ja se tulisi meille synniksi- hokaatteko?
Entä maailmanmeno. varmaan esikoisissa on aikaa taakse nähty, hieman samaa kuin tämän 1234567 - sika- hiiri- pihajuhlat tulkinta synniksi ja kirjain kuolettaa ajatuksessa sitten tänäänkin siitä saamme kuulla, ..... ehkä esikoisissa on nähty kravatti ja maailmanjuhlat yhtälönä synnittämiseksi, eli paikka mihin mennään krava- kaulassa..... hokaammeko nyt ajatusta- missä on menty, kun asia kravasta on tehty synnitys- määritelmäksi.
Ja näin nämä esikoiset sitten ovat yhteisestä sopimuksestaan halunneet laumansa, eli ilmestysmajamme ympärillä olevat heimoveljet eri telttakunnissa- erottuvat siitä pakanapihan väestä.... eikös joo!
Eikös se ole hieman sellainen suojelullinen idea- ja ei niin tuomittava- mutta jos me alamme mittaamaan ja ilkkumaan, siinä kaivamme rakkaudettomuuden kuoppaa uskonnolliseen omaan maaperään ja lankeamme tähän kaivantoomme. eikös niin?
Samaa- kuin adventismi 1234567 sika- hiiri- pihajuhla- synnitys, menee hieman alueelle, jossa oman tulkinnallisuuden paikka on kylläkin mahdollisuus- tähän päivään olemassa- sikajuhlista - kuolemaan, ja miksi näin, voi Raamatuntulkinnan varoitus, joka on vuosituhannet vanhaa neuvoa ja ohjetta- aivan hyvä. --- niin löytää sanan trikiini. mato.
ts. Jumala halusi suojella ihmistä ja saastutti sian, ettei sitä syödä- omin lupineen ja jos syö, voi saada sieltä ----pidoista--- sen tautikuvan.
Meidän järjestelmässä- kun on jo tieto ja 1800-luvulta saatua oppia- lääketieteessä- sielläkin puhutaan älä syö....
Trikiinimato[1][2] (Trichinella spiralis)[2] eli trikinella on sukkulamato, joka voi loisia kaikissa lihaa syövissä eläimissä, myös ihmisessä. Loinen leviää eläimestä toiseen, kun loisen toukkia sisältävää puutteellisesti kuumennettua lihaa syödään. ///
eikös vain? Eli tämä Raamatullinen varoitus on edelleen voimassa, ettei tarkastamatonta lihaa syödä ja Virossa- ei kauaakaan on kuoltu ihmisenä trikiiniin. Tästähän Lääketieteen tohtori - edesmennyt Arno Forsius-- myös historiallisesti asiasta kirjoittanut- kertoi...
Eli 1234567-- vaikka hänelle on kerrottu- perusteet ja syyt, sekä linkitetty lähteetkin, niin hän ei ole lisännyt asiaan perusteita, onhan Jumala antanut meille viisautta. Hänelle se sika hiiri- pihajuhla on hieman Raamatulla päähän takomista- --sopisi perustella tähänpäivään- päivitettyä Raamatunymmärrystä.... niin väite tuntuisi päivitetyltä Jumalalliselta viisaalta neuvolta, sekä ymmärtäisimme sen, että miksi Raamatussa on ohjeita- neuvoja, sekä jopa käskyjä.... Jumala haluaa varjella ongelmista….
Nyt- kun Raamatulla vain lyödään jaesanalla päähän, alkaa vastavoimauskontoveljet sanoittamaan, ymmärtämättömyyttään, että syökää kaikkea, mitä lihakaupassa myydään.
Osaltaan oikein, meillä on tarkastettua lihaa ja kinkku on terveellisempi kuin kosher- nauta, koska sidekudoksia on vähemmän syötävänä.
Mutta, jos uskonveljet sieltä täältä- mentäisiin adventistin kanssa matkalle ja hän varoittaisi matkalla, vaikka sen maan lihatiskillä, ei oteta sikaa, niin avot. Jumalan varoitus olisikin tähän päivään poikaa.... Eli vanhanliiton oppi on peili- meille ’tähänpäivään’, ja sanan opimmekaan, sen varoitukset on hyvä ottaa huomioon. -oltaisiinko samanmielisiä asioita?
-eiköhän tässä tullut jo ajatusta- että kannattaa mietiskellä. Kun tieto lisääntyy, myös Sanan tarkoitusperään tulee ymmärrys, sekä käsittää, miksi Jumala on halunnut vuosituhannet suojella kansaansa- jolla on Sana halussa..
KM
- Anonyymi
Kaikki on minulle luvallista, mutta kaikki ei ole hyödyksi.
Uudessa liitossa ei ole, että onko tämä ja tämä syntiä, vaan onko Herran Henki sinussa.
Harhaoppisilla on lihalliset opit ja niiden mukaan herjaamiset. - Anonyymi
Juon kaffia melko paljon joka päivä, mutta en ole huomannut irstasta menoa sen tähden.
- Anonyymi
Istuessani kaffilla kahvilassa saan epämukavan tunteen ja katsoessani viereiseen pöytään havaitsen kahvia juovan uskovaisen tuijottavan minua irstaasti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Istuessani kaffilla kahvilassa saan epämukavan tunteen ja katsoessani viereiseen pöytään havaitsen kahvia juovan uskovaisen tuijottavan minua irstaasti.
On monimutkaisempi ongelma kuin kahvi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On monimutkaisempi ongelma kuin kahvi.
Onko kahvinjuonti siis uskovaiselle vaan yksi kaasuvalo millä hän yrittää horjuttaa evankelioitavaa tai ihan muuten vaan pokattavaa.
Heräsi epäilys mieleeni... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko kahvinjuonti siis uskovaiselle vaan yksi kaasuvalo millä hän yrittää horjuttaa evankelioitavaa tai ihan muuten vaan pokattavaa.
Heräsi epäilys mieleeni...Kaasuvalo... Ja oliko sinulla muita salaliittoteorioita tai vainoharhoja?
- Anonyymi
se riippuu siitä, että et ole maailmanmenon mukaan "päiväkahvilla", jossa saattaa kravatti pudota, tupsuliivit, että lainaan juutalaismiesten pukeutusmis- sanastoa, sitten housut, etkä ole ympärileikattuna- jossa näkyisi se liitonmerkki, varoituksena.
SITEN hieman pilke silmäkulmassa mainitsen kahvin, joka voisi olla irstauden päiväkahvit, ilman housuja.... haha. haaaa.
huumoria kehään, avaamaan sen kautta---- kahvipöytään pituutta, johon eri kahvipannut ja kupposet sopivat... varoittamaan kahveesta.... heh....
siunattua - armonpäivää 12..10.2025 sunnuntai- aamu....
heille, jotka eilen viettivät raamatullista lepopäivää, niin tänään on luvallista lähteä vaikka johonkin kirkkoon, kuuntelemaan, mitä puhutaan.
- Anonyymi
Pitääpä lisätä kahvinjuontia, kun noin se synnityttää.
Kaikkea puhetta se maa ylläpitää. Sokerinsyönti syntiä, makkaransyönti syntiä, nenänniisto syntiä, kun karsastaa- syntiä , syntiä sinne ja syntiä tänne.
Kyllä minä kirkkokahvit juon ja haen toisenkin kupin, meillä on hyvä pappi, lukee kahvisynnin anteeksiannetuksi. Ei jäänyt ristille kahvipavut roikkumaan.
Mutta, mutta, viinitarhaa en kasvata täällä, sitä voi juopua ja luolassa kännissä öristä, sekä kuorsata... Aloittajahan voi tulla selittämään naapureille, että siellä se alasti makoo..
Sellaanen selitteyssä joutuu veljiensä orjaksi.
Pelattaako aloittajaa- joutuu kahvipöydässä orjana selittelemään, että syntiä sinne ja syntiä tänne, tehköö parannus--hokaatko- Anonyymi
Teidän kielenkäyttönnehän on pöyristyttävä julkijumalatonta ja täysin sopimatonta, hyvä herra! Teidän pitäisi pyhittyä paremmin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teidän kielenkäyttönnehän on pöyristyttävä julkijumalatonta ja täysin sopimatonta, hyvä herra! Teidän pitäisi pyhittyä paremmin.
Jeesus sanoi myös, ettei se saastuta mikä menee suusta sisään, vaan mikä tulee ulos.
Siitä mitä puhuu sitä syntiä ptäisi Jeesuksen mukaan etsiä.
Mutta milloin muks olemme muka Jeesuksen opetuksia uskomaan.
Höyryämme aivan omia. - Anonyymi
Jos sinä kysyt ihmisiltä, ja annat jopa ihmisten määrätä
sinulle sääntöjä, ja sen, mikä on syntiä, ja mikä ei ole
syntiä, sinä seuraat ihmistä, et Jumalaa. Olet silloin
ihmisten orja. Ja tähän nämä lakisaarnaajat tähtäävätkin;
hallita ja orjuuttaa Kristuksen vapauttamia Jumalan
lapsia.
On suuri synti pyrkiä saamaan Jumalan lapset seuraamaan
itseään Jeesuksen, Jumalan Sanan, sijasta.
Gal 5:1 "Vapauteen Kristus vapautti meidät. Pysykää siis lujina
älkääkä antako uudestaan sitoa itseänne orjuuden ikeeseen."
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus sanoi myös, ettei se saastuta mikä menee suusta sisään, vaan mikä tulee ulos.
Siitä mitä puhuu sitä syntiä ptäisi Jeesuksen mukaan etsiä.
Mutta milloin muks olemme muka Jeesuksen opetuksia uskomaan.
Höyryämme aivan omia.Pariskunta söi murmeleita, ja kumpikin kuoli. Murmelit meni suusta sisään.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos sinä kysyt ihmisiltä, ja annat jopa ihmisten määrätä
sinulle sääntöjä, ja sen, mikä on syntiä, ja mikä ei ole
syntiä, sinä seuraat ihmistä, et Jumalaa. Olet silloin
ihmisten orja. Ja tähän nämä lakisaarnaajat tähtäävätkin;
hallita ja orjuuttaa Kristuksen vapauttamia Jumalan
lapsia.
On suuri synti pyrkiä saamaan Jumalan lapset seuraamaan
itseään Jeesuksen, Jumalan Sanan, sijasta.
Gal 5:1 "Vapauteen Kristus vapautti meidät. Pysykää siis lujina
älkääkä antako uudestaan sitoa itseänne orjuuden ikeeseen."
Mvh J - KJumalan sanaa tulee seurata, niinpä. Jumala teki jaotuksen mitä tulee puhtaisiin ja saastaisiin eläimiin.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumalan sanaa tulee seurata, niinpä. Jumala teki jaotuksen mitä tulee puhtaisiin ja saastaisiin eläimiin.
1234567---Pyhä Henki opettaa uudestisyntyneelle uskovalle mikä on syntiä,
ja mikä ei ole syntiä. Sitä ei sinun tarvitse uskoville sanoa.
Maailmassa on lukemattomia tapauksia, joissa henkilö
tuli uskoon ja muuttui täysin. Kukaan ihminen ei millään
sanalla puhunut hänelle mistään synnistä. Siitä huolimatta
henkilö jonkun ajan kuluttua todisti jättäneensä asioita, jotka
Pyhä Henki osoitti hänelle synniksi ja joista Pyhä Henki
oli nuhdellut häntä.
Ei minullekaan kukaan uskova puhunut mistään mistään
synnistä. Minä tulin suuressa synnintunnossa Jeesuksen
luokse. Niitä syntejäni ei kukaan ihminen minulle osoittanut.
Siitä huolimatta luovuin kaikista tietoisista synnin tekemisistä.
En ole ainoa tällainen esimerkki uskovasta, joka tekee
parannuksen ilman, että joku uskova lyö häntä Raamatulla
päähän.
Oletko huomannut Raamatusta, ettei apostolit saarnanneet
uskosta osattomille mistään synnistä? Uskoville alettiin
opettaa Kristuksesta Jeesuksesta. Silloin puhutaan myös
pyhityksestä. Pyhitys ei ole voimakasta taistelua syntiä
vastaan vaan Herralle Jeesukselle Kristukselle antautumista
ja Hänen seuraamistaan uskon kuuliaisuudessa.
Siihen Pyhä Henki vie uskovaa, ei ihmiset.
Pyhän Hengen kasteessa uskova kastetaan Jumalan läsnäoloon
Pyhässä Hengessä. Pyhän Hengen täyteydessä uskovan henki,
sielu ja keho täytetään Pyhällä Hengellä niin, että hänen maljansa
voi vuotaa yli tuntuvasti ja näkyvästi. Silloin uskova pyhittää
itseään Jumalalle ja karttaa syntiä kuin ruttoa. Sitä ei ihminen
saa hänessä aikaan vaan Pyhä Henki. Pyhä Henki on annettu
aseeksi taistelussa syntiä vastaan. Siksi Pyhä Henki on
tärkeä jokaiselle uskovalle.
https://www.jumala-kanssamme.se/439641483/452518368
https://www.jumala-kanssamme.se/439641483/439646092
Mutta jos Pyhä Henki kehottaa jotakin uskovaa ottamaan
hänen kanssaan esille yksilössä havaittuja syntejä, niistä tulee
tietysti puhua henkilölle. Mutta ongelma on se, että monet
ryhtyvät nuhtelemaan ilman Pyhän Hengen kehotusta ja
opastusta ja viisautta. Heidän tavoitteensa on silloin vain
saada Jumalan lapsi omaan hallintaan itselleen alaiseksi.
Jos sinä et luota Pyhän Hengen ohjaukseen näissä asioissa.
kysy itseltäsi, mistä se mahdollisesti johtuu. Oletko itse
täyttynyt Pyhällä Hengellä? Onko sinut Jeesus Kristus
kastanut läsnäoloonsa Pyhässä Hengessä?
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pyhä Henki opettaa uudestisyntyneelle uskovalle mikä on syntiä,
ja mikä ei ole syntiä. Sitä ei sinun tarvitse uskoville sanoa.
Maailmassa on lukemattomia tapauksia, joissa henkilö
tuli uskoon ja muuttui täysin. Kukaan ihminen ei millään
sanalla puhunut hänelle mistään synnistä. Siitä huolimatta
henkilö jonkun ajan kuluttua todisti jättäneensä asioita, jotka
Pyhä Henki osoitti hänelle synniksi ja joista Pyhä Henki
oli nuhdellut häntä.
Ei minullekaan kukaan uskova puhunut mistään mistään
synnistä. Minä tulin suuressa synnintunnossa Jeesuksen
luokse. Niitä syntejäni ei kukaan ihminen minulle osoittanut.
Siitä huolimatta luovuin kaikista tietoisista synnin tekemisistä.
En ole ainoa tällainen esimerkki uskovasta, joka tekee
parannuksen ilman, että joku uskova lyö häntä Raamatulla
päähän.
Oletko huomannut Raamatusta, ettei apostolit saarnanneet
uskosta osattomille mistään synnistä? Uskoville alettiin
opettaa Kristuksesta Jeesuksesta. Silloin puhutaan myös
pyhityksestä. Pyhitys ei ole voimakasta taistelua syntiä
vastaan vaan Herralle Jeesukselle Kristukselle antautumista
ja Hänen seuraamistaan uskon kuuliaisuudessa.
Siihen Pyhä Henki vie uskovaa, ei ihmiset.
Pyhän Hengen kasteessa uskova kastetaan Jumalan läsnäoloon
Pyhässä Hengessä. Pyhän Hengen täyteydessä uskovan henki,
sielu ja keho täytetään Pyhällä Hengellä niin, että hänen maljansa
voi vuotaa yli tuntuvasti ja näkyvästi. Silloin uskova pyhittää
itseään Jumalalle ja karttaa syntiä kuin ruttoa. Sitä ei ihminen
saa hänessä aikaan vaan Pyhä Henki. Pyhä Henki on annettu
aseeksi taistelussa syntiä vastaan. Siksi Pyhä Henki on
tärkeä jokaiselle uskovalle.
https://www.jumala-kanssamme.se/439641483/452518368
https://www.jumala-kanssamme.se/439641483/439646092
Mutta jos Pyhä Henki kehottaa jotakin uskovaa ottamaan
hänen kanssaan esille yksilössä havaittuja syntejä, niistä tulee
tietysti puhua henkilölle. Mutta ongelma on se, että monet
ryhtyvät nuhtelemaan ilman Pyhän Hengen kehotusta ja
opastusta ja viisautta. Heidän tavoitteensa on silloin vain
saada Jumalan lapsi omaan hallintaan itselleen alaiseksi.
Jos sinä et luota Pyhän Hengen ohjaukseen näissä asioissa.
kysy itseltäsi, mistä se mahdollisesti johtuu. Oletko itse
täyttynyt Pyhällä Hengellä? Onko sinut Jeesus Kristus
kastanut läsnäoloonsa Pyhässä Hengessä?
Mvh J - KKun ostin ensimmäisen Raamattuni, ja sitä selaillessani osui silmiini tämä tämäkin jae: Jotka syövät sianlihaa ja muuta inhottavaa, sekä hiiriä, niistä kaikista tulee loppu sanoo HERRA. Siihen jäi vähäinen sianlihan syöntinikin kerrasta. En ollut koskaan kenenkään ennen kuullut tästä saarnattavan.
Sapatin tuntemiseen minulla on Jumalan johdatus. Muutenkin Jumalan johdatus on ollut todella ihmeellistä kohdallani.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun ostin ensimmäisen Raamattuni, ja sitä selaillessani osui silmiini tämä tämäkin jae: Jotka syövät sianlihaa ja muuta inhottavaa, sekä hiiriä, niistä kaikista tulee loppu sanoo HERRA. Siihen jäi vähäinen sianlihan syöntinikin kerrasta. En ollut koskaan kenenkään ennen kuullut tästä saarnattavan.
Sapatin tuntemiseen minulla on Jumalan johdatus. Muutenkin Jumalan johdatus on ollut todella ihmeellistä kohdallani.
1234567---Sinä olet autuas siinä, että et syö sianlihaa.
Mutta älä tee siitä lakia toisille ihmisille.
Jumala ehkä ei ole nuhdellut sitä toista,
siitä, mistä sinä olet kokenut Jumalan
nuhdeleen sinua. Emme saa tehdä omista
kokemuksistamme lakia toiselle.
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä olet autuas siinä, että et syö sianlihaa.
Mutta älä tee siitä lakia toisille ihmisille.
Jumala ehkä ei ole nuhdellut sitä toista,
siitä, mistä sinä olet kokenut Jumalan
nuhdeleen sinua. Emme saa tehdä omista
kokemuksistamme lakia toiselle.
Mvh J - KKoetappas Mvh J - K TERÄSTYÄ!
Jumala sen lain on ilmoittanut 3. Moos.11 LUKU LAKI PUHTAISTA JA SAASTAISISTA ELÄIMISTÄ.
Myöskin Jumalan kymmenenkäskyn laki, johon sapattikin kuuluu, kuuluu kaikille ihmisille, ei ainoastaan juutalaisille.
Kun kävin ennenvanhaan Luterilaisen rippikoulun piti kymmenenkäskyn laki osata. Kinkereillä vielä tentattiin lisää.
Jeesuskin sanoi: Sapatti on asetettu ihmistä varten.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koetappas Mvh J - K TERÄSTYÄ!
Jumala sen lain on ilmoittanut 3. Moos.11 LUKU LAKI PUHTAISTA JA SAASTAISISTA ELÄIMISTÄ.
Myöskin Jumalan kymmenenkäskyn laki, johon sapattikin kuuluu, kuuluu kaikille ihmisille, ei ainoastaan juutalaisille.
Kun kävin ennenvanhaan Luterilaisen rippikoulun piti kymmenenkäskyn laki osata. Kinkereillä vielä tentattiin lisää.
1234567---Oletko juutalainen vai pakanakansaan kuuluva?
UT:ssa veren syönti, liha josta ei ole laskettu verta ja epäjumalanpalv.
Pakanakansoille. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko juutalainen vai pakanakansaan kuuluva?
Pakanakansoille.Eiköhän se suu hampaineen ole kaikilla sama. Jumalan jaotus puhtaista ja saastaisista eläimistä kuuluu kaikille. Jumala kokoaa KAIKKI kansat ja KIELET, ja he tulevat ja näkevät Hänen kunniansa.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko juutalainen vai pakanakansaan kuuluva?
Pakanakansoille.Plus haureus
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kielenkäyttö voi tuoda joillekin pyhitystä siitä, että riisutaan putkinäköisyys..
hokkaapa se--- ja kielellähän me sen kerromme. Siitähän pyhät ---pyhittyy...
Jumalallakin on Sana, eli kieli. mitä Hän käyttää- neuvoksi ja ohjeeksi..
PITÄÄ pöyristyä siihen - mitä itse sanoo.... tahi ymmärtää- mitä toisella oli sanottavaa... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pariskunta söi murmeleita, ja kumpikin kuoli. Murmelit meni suusta sisään.
1234567---1234567---- kalle.....
ehkä tämä oravasukuinen murmeli- sen söivät ymmärtämättömyyttään ja jokin siinä olevainen sitten tappoi... tukehuko lihaan ja tai- mistä ja mitä tapahtui... emme tiedä.
Lapsuudessa, kun nälkämaassa elettiin, joutui syömään hieman pihkalle maistuvaa oravaakin ja kas, tässä vielä porskutellaan ja vielä armonpäivään herättiin.
huomisesta en tiedä ja riittääkö rahat - ruokaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun ostin ensimmäisen Raamattuni, ja sitä selaillessani osui silmiini tämä tämäkin jae: Jotka syövät sianlihaa ja muuta inhottavaa, sekä hiiriä, niistä kaikista tulee loppu sanoo HERRA. Siihen jäi vähäinen sianlihan syöntinikin kerrasta. En ollut koskaan kenenkään ennen kuullut tästä saarnattavan.
1234567---Kun ostin ensimmäisen Raamattuni, ja sitä selaillessani osui silmiini tämä tämäkin jae: Jotka syövät sianlihaa ja muuta inhottavaa, sekä hiiriä, niistä kaikista tulee loppu sanoo HERRA. Siihen jäi vähäinen sianlihan syöntinikin kerrasta. En ollut koskaan kenenkään ennen kuullut tästä saarnattavan.
1234567---
------- no- tästähän huomattiin, että kypsymätön usko- ei ole saanut tilaa ymmärtää syitä, että miksi! etkä ole antanut lupaa edes sieluasi tutkia asiaa, että olisit ymmärtänyt syytä, että miksi. Siksi on tullut sanomisiisi tämä raamatulla päähänlyöti, että jokainen kahlitsisi sinun kahleisiisi ja istuisimme samassa vankilassa, ilman HENKEÄ-
emmekä pääsisi HENGEN antamaan ymmärrykseen asioissa.
jopa viisaus- mihin olemme viitanneet - että miksi- uskon, että tämä Forsius- ei ollut uskoon tumpelo- vaan kertoi kirjoituksissaan perusteita, tietommehan kasvaa- ajansaatossa, niin hänen kirjoituksista olisi ollut 1234567--- sinun juoksuhautasi kaivantoon sotiessasi hyvä tieto.. myös tuohon lainaamaasi Raamatunpaikkaan.
eikös vain.... joskus meillä uskonnossa käy niin, että teemme vankilamme, kahleemme, sekä mielemme juoksuhaudat- mistä sitten sodimme ---omaa--- taistelua, ilman HENGEN antamia aseita--- armolahjojen kautta.... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koetappas Mvh J - K TERÄSTYÄ!
1234567---1234567---- sinähän yrität tätä Mvh.ta nykäistä tulkintasi lapiolla kaivamaan kuoppaan..
Siinä lapiokaivannossa on kova kirjainkuolettaa maaperää, jossa edelleen hakkaat poteroasi, ettei Jumala pudottaisi kuumaa kieveä päähäsi ja pidät käskyjen kypärää mielesimitan avulla pääsi - päällä. ... tavallaan kuin vauvakaste- vauvan perkeleitten ulosajo ja kastamattoman lapsen helvettipuheitten puhujien juoksuhaudat...
olette vierekkäin, näkemättä JUMALAA - Kristuksessa- sekä hmmm. sanoisinko varovaisesti tahtaa käsissä- johon toivon JEESUKSEN sylkäsevän Luojana, jota Pyhä Henki hieroisi silmiin, avatakseen näköä.... piemässä maailmassa....
käsittäisi ihmistulkintojen kirjoa ja Armolahjat hieman profetoisi- missä pitäisi mennä Hengellisesti elämässä, ettei pieni h- hengessä itse vaella.
Armo olkoon kaikkien meidän päällä ja anteeksi- ei ole tarkoitus loukata...
- Anonyymi
Uskonto aiheuttaa riippuvuutta. Moni voi huonosti, mutta ei saa takaisin entistä elämäänsä ja henkistä hyvinvointiaan. Kahvi on mitätön juttu, ja sen vaikutukset ovat yksilöllisiä. Kofeeniton kahvi ei omia unia parantantanut. Pikakahvilla ja kekseillä tuhosin joskus hampaitani.
- Anonyymi
Ei huonovointisuus uskosta johdu vaan ihmisen elämässä olevasta synnistä josta ei ole irrottanut otettaan kahvi tai pikakahvi ei niitä ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei huonovointisuus uskosta johdu vaan ihmisen elämässä olevasta synnistä josta ei ole irrottanut otettaan kahvi tai pikakahvi ei niitä ole.
Kyllä se johtuu juuri siitä sinun syyttämisestä ja tuomitsemisesta. Moni on etsinyt ihan toisenlaista seuraa. Koskaan ette toista ihmistä hyväksy ellei hän tunnusta vaatimianne totuuksia. Aina löytyy joku sanomaan "Oletko sinä muka viaton". Viattomuus oli sitä aikaisempaa henkistä hyvinvointia tai vaikka onnellisuutta.
- Anonyymi
Ei helvetti. Näytä se Raamatusta et voi. Ei mitään mainintaa. Paavali kehotti jopa juomaan alkoholia sillon tällöin
- Anonyymi
Paavali ei missään mainitse, että Timoteuksen tuli nauttia käynyttä viiniä.
- Anonyymi
Syntiä on kaikki, mikä orjuuttaa. Kofeiinillinen kahvi sitoo riippuvuuden orjuuteen. Lisäksi Raamattu käskee pitämään ruumiin, Pyhän Hengen temppelin, puhtaana. Riippuvuutta aiheuttava aine kofeiini saastuttaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Syntiä on kaikki, mikä orjuuttaa. Kofeiinillinen kahvi sitoo riippuvuuden orjuuteen. Lisäksi Raamattu käskee pitämään ruumiin, Pyhän Hengen temppelin, puhtaana. Riippuvuutta aiheuttava aine kofeiini saastuttaa.
Matt 15:6 Ja niin te olette tehneet Jumalan sanan tyhjäksi perinnäissääntönne tähden.
15:7 Te ulkokullatut, oikein teistä Esaias ennusti, sanoen:
15:8 'Tämä kansa kunnioittaa minua huulillaan, mutta heidän sydämensä on minusta kaukana;
15:9 mutta turhaan he palvelevat minua opettaen oppeja, jotka ovat ihmiskäskyjä'."
15:10 Ja hän kutsui kansan tykönsä ja sanoi heille: "Kuulkaa ja ymmärtäkää.
15:11 Ei saastuta ihmistä se, mikä menee suusta sisään; vaan mikä suusta käy ulos, se saastuttaa ihmisen."
15:12 Silloin opetuslapset tulivat ja sanoivat hänelle: "Tiedätkö, että fariseukset loukkaantuivat kuullessaan tuon puheen?"
15:13 Mutta hän vastasi ja sanoi: "Jokainen istutus, jota minun taivaallinen Isäni ei ole istuttanut, on juurineen revittävä pois - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali ei missään mainitse, että Timoteuksen tuli nauttia käynyttä viiniä.
Ei sitä muutakaan ollut. Vai luuletko, että marketista sai tuolloin 0% viinejä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä se riippuvuus- kirkkokahvista on hyvä asia.
moni mummo mielellään juo kirkonmenojen jälkeen kahveet.
Jos kahvinjuojat- päivässä nauttivat aamukahvikupposen- iltapäivällä toisen, eli kolme juojaa- keittimeen neljävesimittaa- niin ei siinä paljoa voi synnittää kahvista ...
eli. mietihän sitä... ja jos menen heille kylään se on neljä- vesimittaa ja jos en, niin he juovat kolme- vesimittaa ---- päivittäin.
Syövät kellon mukaan aamupalan - 11 aikaan ruan, 14 kahvit, 17 lenkinjälkeen ruan.
ja klo 19 iltapala- jugurtin leivänkanssa.
kokeilepa- elätkö niin. miten syntisenä heidän elämänsä näet? kerropa- vastaus.. riippuvuuteen.
- Anonyymi
En lopeta.
Selef Urge - Anonyymi
Eihän harhaoppisten säännöt perustu Raamattuun, eikä varsinkaan uuden liiton sanaan. Siinä Jeesus lupaa lähettää Pyhän Hengen opettamaan ja johdattamaan.
Se on harhaoppiselle kauhistus ja herjaamisen aihe.- Anonyymi
Teille hellareille tulee sellainen villihenki joka heittää Raamatun roskakoriin ja julistautuu ainoaksi absoluuttiseksi totuudeksi ja sitten johtaa harhaan. Sitten haahuillaan elämässä eteenpäin ihan musta-tuntuu-pohjalta.
- Anonyymi
Eihän harhaoppisten säännöt perustu Raamattuun, eikä varsinkaan uuden liiton sanaan. Siinä Jeesus lupaa lähettää Pyhän Hengen opettamaan ja johdattamaan.
Se on harhaoppiselle kauhistus ja herjaamisen aihe.
no- Roomalaiskirjeen mukaan, meidän ei ole lupa askeetteja tuomita, piispa KAILA Roomalaiskirjeen selitysteoksessa s. 199 kertoo.
siis missä on harhaoppisuus- meissä, heissä vai kaikissa. siinäpä kinkkinen kysymys
- Anonyymi
Kerkeettekö puuttumaan oikeisiin ongelmiin ollenkaan, epäilen?
- Anonyymi
siinäpä se haaste on meille ihmisille...
MONTA mummoa ja vaaria odottaa yksinäisyydessä.
yhteiskunnan tuomissa lukukappaleissa - tiedonporukasta viestii- että yli 85- vuotiailla yksinäisyys on tosiasia.
HMMMMM.... kerittäisiinkö me vaikka punaisenristin kautta piipahtamaan ja juttelemaan heitin kanssa.... ei ehkä- palsta vie aikaa ja monta kahvikuppia on jo juotu... voisihan sitä viedä paketin johonkin mummonluo ja kysyä, onko sulla keitintä.... keittäisin, tässä on porot, ja jos käy- tuon toisella kerralla nisua. Millaista toisin, laktoositon, gluteeniton, sokeriton, .onko jokin rajoitus nisulle, toisin sellaisen seuraavalla kerralla ja avot... siellä on KRISTUS- kasvoinen hymy... kasvot....
- Anonyymi
Puhutaanko raamatussa kahvinjuomisesta? Montako kuppia on suositus?
- Anonyymi
Kahvi ei aiheuta minulle riippuvuutta: joskus voin monessa päivässä juoda paljon kahvia, usein yhdeksän ison kupillisen verran päivässä, sitten saatan olla juomatta kahvia monia päiviä, jopa viikkoja, kuukausia tai vuosia! Kahvi ei vie minulta yöunia, tuntuu nukuttavan enemmän. Jos KAIKKIEN ravintoaineiden saanti on kunnossa, ei kahvi vie yöunia eikä aiheuta riippuvuutta, tämän olen huomannut!
- Anonyymi
Minä voin jättää aamu kahvin juomatta.
Minulla ei ole päivän aikana mitään kahvin
himoa, puhumattakaan mistään vieroitusoireista.
Ensimmäisen kahvikupposen juon usein iltapäiväällä.
Älkää hyvät ihmiset antako ihmisille elämänne hallintavaltaa.
Hallintavaltamme kuuluu Jeesukselle Kristukselle. Hän hallitsee
kun me annamme Hänelle sen vallan. Mutta jos me anname sen ihmisille, ... ???
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä voin jättää aamu kahvin juomatta.
Minulla ei ole päivän aikana mitään kahvin
himoa, puhumattakaan mistään vieroitusoireista.
Ensimmäisen kahvikupposen juon usein iltapäiväällä.
Älkää hyvät ihmiset antako ihmisille elämänne hallintavaltaa.
Hallintavaltamme kuuluu Jeesukselle Kristukselle. Hän hallitsee
kun me annamme Hänelle sen vallan. Mutta jos me anname sen ihmisille, ... ???
Mvh J - KToiset juo toiset eivät juo kahvia. Ei siinä mitään hallintavaltaa ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toiset juo toiset eivät juo kahvia. Ei siinä mitään hallintavaltaa ole.
Jos annat jonkun ihmisen määrätä juotko vai etkö juo
kahvia, olet antanut hänelle hallintavallan täsä asiassa.
- Anonyymi
Monilla on tapana ottaa kuppia ennen tapaamista. Kunnes nukahtaa.
- Anonyymi
Eräs julistaja sanoi Pyhässä Hengessä että kannattaa tuoksua hyvältä, kahvin tuoksu nenään herättää mielihyvää.
- Anonyymi
Ei kahvista ole mitään mainintaa Raamatussa, mutta herjaajista on. Jumala on heidät hyljännyt ja purkavat katkeruuttaan.
- Anonyymi
Useat näkevät yhden puun, harvat koko metsän. Omistaja katsoo koko tiluksiaan, mistä on hyvä korjata ja mistä hän ei ota puuta. Toinen korjaa sieltä ja tuolta. Ja kolmas kaataa koko metsänsä kerralla. Sitten, ja paljon, on niitä, jotka antavat pajujen ja käppyräisten pensaiden villisti kasvaa huoletta, murehtimatta seurauksista.
________________________________________ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Useat näkevät yhden puun, harvat koko metsän. Omistaja katsoo koko tiluksiaan, mistä on hyvä korjata ja mistä hän ei ota puuta. Toinen korjaa sieltä ja tuolta. Ja kolmas kaataa koko metsänsä kerralla. Sitten, ja paljon, on niitä, jotka antavat pajujen ja käppyräisten pensaiden villisti kasvaa huoletta, murehtimatta seurauksista.
________________________________________Kuulostaapi niin tutulta. Joillakin on niin paljon mettee eri kasvuvaiheissa ettei heillä ole järkeellistä mahtollisuutta pistää kaikkee puuta maahan kölliin.Suomessa on mettee paljollisesti. Muistaakseni n. 75 rossaa on mettee.Eli aika lähellä rosenteissa kuin toteutuneet Raamatun roohvetijat, jotka toteutuneet n. 81 - 85 rosenttisesti.
Pimputi pimputi pimpuli pom in ant aut ohv löövillisyyvest :
https://www.youtube.com/watch?v=TxvpctgU_s8&list=RDTxvpctgU_s8&start_radio=1
Selef Urge
- Anonyymi
Tuskin se on syntiä. Riippuvuutta en oikein usko ja tässä maailmassa tarvitaan ennen kaikkea piristystä.Tiukkapipot painukoot hiiteen. Tuo uniongelmakin on vähintään kaksipiippuinen juttu.
- Anonyymi
Kaikk mikä ei oo uskosta on syntiä.
- Anonyymi
Tänään tuli toinen osa Terveydestä TV7
- Anonyymi
Minä juon 4-5 kupillista kofeiinillista päivässä, joten on tässä näköjään ihan hyvät lähtökohta aloittajaan nähden. Nuorempana meni pari kuppia enemmän.
- Anonyymi
Minä kyllä kahveet keitän. Joku tosin ottaa teetä mieluummin, mutta minä juon päivässä montakin kupillista aitoa kahvia.
- Anonyymi
tuskinpa tuo kahvin juonti on synneistä suurin. kahvia on tarjolla kaikkialla, vankilassakin, niille jotka sitä tarvitsevat.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 16457
- 10412
- 16347
- 3341
Mies mä oon ihan helppo
Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...13206- 1103
- 090
Mies olen aika erakko nykyään
Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä090Kuinka moni palstalaisista on näin hyvässä kondiksessa
76-vuotias rokkari Rick Springfield esittelee elämäntyyliään : https://www.youtube.com/watch?v=GbxHuNy6d68367- 161