Akkutakuu on 8-10 vuotta, eikä arvonromahdusta ole todettavissa koska sen ikäisiä sähköautoja ei ole

Anonyymi-ap

Asiasta on vain pelkkää kuvitelmaa, luuloa, uskoa ja jopa joillakin toivoa.

30

186

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eihän tuo asia vaivaa kuin persaukisia ja kateellisia.

      • Anonyymi

        Eli valtaosaa suomalaisia se sitten vaivaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli valtaosaa suomalaisia se sitten vaivaa.

        Koska tyhmät kehuu niitä pieniä koppejaan hyviksi ei meille edes auton kokowii

        Mulla meni auto läpi katsastuksesta saan aikaan Tesla ei menny


    • Anonyymi

      8 vuoden päästä on jo saatavissa käytettyjä moduleita millä korjaillaan eilen ostettujen akkuja. Ihan normaali juttu kutne polttiksissakin.

    • Anonyymi

      Ei takuun päättyminen tarkoita, että sen jälkeen akku on käyttökelvoton. Päättyyhän useiden fossiiliautojenkin takuu jo kahden vuoden jälkeen ja autot toimivat vielä sen jälkeenkin.

    • Anonyymi

      Tutulla on 240 000€ uutena maksanut 3 vuoden (vm-22) ikäinen eqs mersu 22tkm ajettu, haluaisi myydä, kun osti teslan plad mallin. Autoliikkeen tarjous (usea autoliike) 60 000€. pelkkä kilometri ajoa on arvonalenemana maksanut 8,19€

      • Anonyymi

        Juu, me uskomme sinua täysin, hihii!


      • Anonyymi

        Sähköautossa tuo on täysin normaalia. En tosin ymmärrä miksi joku ostaa noin kalliin sähköauton kun samaan hintaan saisi vaikka bensakoneellakin.


    • Anonyymi

      Akku takuu tarkoittaa sitä, että joku viallinen moduli vaihdetaan sähköautonakkuun toisen kolaroidun sähköauton akusta tilalle eli vanha osa, jos näin voisi sanoa. Tulee mieleen, kun pienkorjaamojen pihat oli täynnä ennen vanhoja autoja, josta sitten otettiin vaihto osa rikkinäisen tilalle. No eihän ne kauaan kestänyt sellaset korjaukset. Olemme näköjään tullut takaisin tähän aikakauteen.

      • Anonyymi

        Vanhemmissa akustoissa onkin vain eduksi, että siihen vaihdetaan käytetty moduuli, koska moduulien välillä on vain hyväksi olla tasapaino, näin akusto toimii ja kestää paremmin.
        Mekaniikassa asiat on sitten toisin.


      • Anonyymi

        Tuollainen korjaus tapahtuu nimenomaan akkutakuun jälkeen yksityisissä korjaamoissa. Ja on akulle jopa parempi balansoinnin takia ettei sinne laiteta uutta modulia. Kyllä maahantuojan huollot yleisesti laittavat kokonaan uuden akun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuollainen korjaus tapahtuu nimenomaan akkutakuun jälkeen yksityisissä korjaamoissa. Ja on akulle jopa parempi balansoinnin takia ettei sinne laiteta uutta modulia. Kyllä maahantuojan huollot yleisesti laittavat kokonaan uuden akun.

        Kyllä merkkikorjaamoissa vaihdetaan vain viallinen moduli joko uuteen tai käytettyyn takuunkin aikana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuollainen korjaus tapahtuu nimenomaan akkutakuun jälkeen yksityisissä korjaamoissa. Ja on akulle jopa parempi balansoinnin takia ettei sinne laiteta uutta modulia. Kyllä maahantuojan huollot yleisesti laittavat kokonaan uuden akun.

        Esim Tesla Model 3 2019 alle150 tkm ajettuna arvo jo reilusti alle 20000 euroa. Vaihdettaisiinko uusi akku?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esim Tesla Model 3 2019 alle150 tkm ajettuna arvo jo reilusti alle 20000 euroa. Vaihdettaisiinko uusi akku?

        Todennäköisesti, riippuu käytännössä miten valmistaja on takuukorjausten toteutuksen määritellyt.

        Kyllähän polttomoottorinkin hajotessa takuuseen sinne laitetaan käytännössä kokonainen tehdasuusi kone, vaikka vanha moottori saattaisi olla korjauskelpoinen ja jollain pienemmällä pajalla korjattavissa halvemmalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todennäköisesti, riippuu käytännössä miten valmistaja on takuukorjausten toteutuksen määritellyt.

        Kyllähän polttomoottorinkin hajotessa takuuseen sinne laitetaan käytännössä kokonainen tehdasuusi kone, vaikka vanha moottori saattaisi olla korjauskelpoinen ja jollain pienemmällä pajalla korjattavissa halvemmalla.

        Takuu ei yleensä kata korjauksia, jotka ylittävät auton nykyisen arvon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Takuu ei yleensä kata korjauksia, jotka ylittävät auton nykyisen arvon.

        Olikohan enemmän luuloa kuin tietoa?
        Mainitse yksikin automerkki, jonka takuuehdoissa on tuollainen rajoite?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä merkkikorjaamoissa vaihdetaan vain viallinen moduli joko uuteen tai käytettyyn takuunkin aikana.

        Näin näkyy noissa videoilla tekevän ja se on ihan käytäntö,kun uusia osia ei saa.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://youtu.be/g0kYERgVyBU?si=MjXA2ky91CDbOpUv

        Vain Mersulla on tuo rajoite akkutakuun osalta (ja sinänsä hyvä syy välttää Mersua).

        Tuo on kuitenkin vähän eri asia kuin väite "takuu ei yleensä kata korjauksia, jotka ylittävät auton nykyisen arvon."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Takuu ei yleensä kata korjauksia, jotka ylittävät auton nykyisen arvon.

        Tuo koskee Mersua mutta ei muita. Varmistin asian TOyotan maahan tuojalta ja heillä takuu on takuu ilman rajoituksia auton arvon mukaan.
        Eli jos 9v iässä hajoaa ajoakku ja auto huollettu merkkilliikkessä niin uusi akku tulee tilalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo koskee Mersua mutta ei muita. Varmistin asian TOyotan maahan tuojalta ja heillä takuu on takuu ilman rajoituksia auton arvon mukaan.
        Eli jos 9v iässä hajoaa ajoakku ja auto huollettu merkkilliikkessä niin uusi akku tulee tilalle.

        Puhut nyt hybridin akusta et sähköauton akusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhut nyt hybridin akusta et sähköauton akusta.

        Mutta se ei muuta sitä että ehto takuukorvauksen rajoittumisesta auton käypään arvoon löytyy vain Mersun akkutakuusta. Eli tuo väite että yleensä takuu ei kata korjauksia jotka ylittävät auton käyvän arvon on höpöhöpöä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo koskee Mersua mutta ei muita. Varmistin asian TOyotan maahan tuojalta ja heillä takuu on takuu ilman rajoituksia auton arvon mukaan.
        Eli jos 9v iässä hajoaa ajoakku ja auto huollettu merkkilliikkessä niin uusi akku tulee tilalle.

        Jos akun yksi moduli on rikki, niin silloin koko akku ei ole viallinen, joten sitä ei mikään takuu velvoita vaihtamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo koskee Mersua mutta ei muita. Varmistin asian TOyotan maahan tuojalta ja heillä takuu on takuu ilman rajoituksia auton arvon mukaan.
        Eli jos 9v iässä hajoaa ajoakku ja auto huollettu merkkilliikkessä niin uusi akku tulee tilalle.

        Korvaisi nyt ensin lämmönvaihtimet ja hapettuvat kaapelit. Molemmat suunniteltu väärin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos akun yksi moduli on rikki, niin silloin koko akku ei ole viallinen, joten sitä ei mikään takuu velvoita vaihtamaan.

        Lähes 8 vuotiaan ja 150 tkm ajetun auton oikea arvo on vain 25-30 % uuden arvosta. Ei siihen vaihdeta 20000 euron akkua ja onko niitä edes saatavilla


    • Anonyymi

      Yli 160 tkm ajettuja sähköautoja on paljon.

      • Anonyymi

        Jonkun täytyisi nekin ajaa loppuun. Nouseeko halukkaita käsiä 😉


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jonkun täytyisi nekin ajaa loppuun. Nouseeko halukkaita käsiä 😉

        Ei minua sähköauton akku huoleta. Niitä osataan hyvin korjata mutta monien merkkien se muu voimalinjatkeniikka eli sähkömoottorit on se mikä epäilyttää.
        VAG:n uusiin ei voi vaihtaa laakereita vaan koko moottori vaihdetaan. Laakereita ei saa muualta kuin marmorilta koska laakerin koko sellainen mitä ei muualta saa. Se VAG:lle kustomoitu laakeri. Siinä sitä sitten ostat 4000e moottorin 10 vuotta vanhaa autoon kun laakeri on lopussa. Kivaa ja hyvää businesta VAGenille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei minua sähköauton akku huoleta. Niitä osataan hyvin korjata mutta monien merkkien se muu voimalinjatkeniikka eli sähkömoottorit on se mikä epäilyttää.
        VAG:n uusiin ei voi vaihtaa laakereita vaan koko moottori vaihdetaan. Laakereita ei saa muualta kuin marmorilta koska laakerin koko sellainen mitä ei muualta saa. Se VAG:lle kustomoitu laakeri. Siinä sitä sitten ostat 4000e moottorin 10 vuotta vanhaa autoon kun laakeri on lopussa. Kivaa ja hyvää businesta VAGenille.

        Niin ja siis VAG ei myy laakereita erikseen vaan pitää ostaa myös muu moottori.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

      Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      67
      3788
    2. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

      Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      88
      3159
    3. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

      Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      93
      2413
    4. Mikä ihme teitä savolaisia tuossa

      p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.
      Tuusniemi
      15
      1639
    5. Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä

      Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m
      Ikävä
      70
      1398
    6. Mikä tekee naisesta

      Seksikkään ja viehättävän? Entä miehestä?
      Ikävä
      98
      1270
    7. Varusmiehen kuolema

      Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä
      Kajaani
      40
      1182
    8. Mitä ajattelet rakkaastasi tällähetkellä?

      Itse haluaisin jo hänen viereen..
      Ikävä
      50
      1011
    9. Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?

      JOS siis sinä saisit päättää?
      Maailman menoa
      1
      1011
    10. Huippu, kaupunki ostaa hotellin

      Hyvä juttu meillä on oma hotelli iloitsi Pirtihirmukin. Nyt vaan rekryt päälle ja uusi henkilökunta. Tarvitaan tekijöitä
      Ähtäri
      56
      1010
    Aihe