Jeesus antoi eli delegoi oikeille apostoleilleen maan päällä viimeisinä sanoinaan helatorstaina sovituksen sanan:
Matt.28
18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni KASTAMALLA heidät Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 JA OPETTAMALLA heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
Kasteessa Jumala sovittaa syntisen ihmisen itsensä kanssa Kristuksen kuoleman ja ylösnousemuksen tähden.
Room. 6:3
Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?
Mitä sovituksen sana tarkoittaa?
69
231
Vastaukset
Sovituksen Sana on
evankeliumi,
jota saarnaamme
synitiä tehneille ihmisille.
Jeesuksen viimeisestä puheesta
on tallennusta
sekä Matteuksen että Markuksen
evankeliumissa.
Markuksen evankeliumin loppuosa
ei suinkaan pääty niinkuin jotkut
käsikirjoitukset päättyvät:
"Niin he tulivat ulos ja pakenivat haudalta,
sillä heidät oli vallannut vavistus ja hämmästys,
eivätkä sanoneet kenellekään mitään,
sillä he pelkäsivät."
Tuon kohdan jälkeen
Markus kertoo vielä paljonkin
tapahtumia.
Mutta päätössanat
Markuksen evankeliumissa ovat nämä:
"Ja hän sanoi heille:
'Menkää kaikkeen maailmaan
ja saarnatkaa evankeliumia
kaikille luoduille.
Joka uskoo ja kastetaan,
se pelastuu;
mutta joka ei usko,
se tuomitaan kadotukseen."
Tämä Markuksen tallentama
Jeesuksen viimeisen puheen
loppuosan lähetyskäsky
samoinkuin
Matteuksen tallentama
opetuslapseuttamiskäsky
ovat edelleen voimassa
ihan sellaisenaan kuin
Jeesus ne lausui
juuri ennen taivaaseen ottamistaan.
Paavali puhuu myös
juuri meille uskoville siitä,
että me olemme
Kristuksen lähettiläitä.
"Kristuksen puolesta
me siis olemme lähettiläinä,
ja Jumala kehoittaa
meidän kauttamme."
Ja mitä Jumala kehottaa
meidän kauttamme.
"Me pyydämme
Kristuksen puolesta:
antakaa sovittaa itsenne
Jumalan kanssa."
Tämä on meidän viestimme
maailmalle
Kristuksen suurlähettiläinä.
Ja ne,
jotka ottivat Sanan vastaan,
syntyivät heti uudesti ylhääältä
Hengestä.
Ja nämä sitten
kastattivat itsensä.Jeesuksen viimeinen puhe
juuri ennen taivaaseen menemistä,
sisältää siis kaksi katkelmaa,
jotka mainitsevat kasteen.
Vain jälkimmäisessä puhutaan
vesikasteesta.
Markus (16:15-16)
on tallentanut ensimmäisen katkelman,
joka ei tarkoita vesikastetta.
"Menkää
kaikkeen maailmaan
kaikille luoduille.
Joka uskoo ja kastetaan,
se pelastuu;
mutta joka ei usko,
Matteus (28:19-20)
on tallentanut
Jeesuksen saman puheen
toisen kohdan:
"Menkää siis ja tehkää
kaikki kansat minun opetuslapsikseni,
kastamalla heitä
Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
ja opettamalla heitä pitämään kaikki,
mitä minä olen käskenyt teidän pitää.
Ja katso,
minä olen teidän kanssanne joka päivä
maailman loppuun asti."
Katsotaan tarkemmin
Ensimmäistä Raamattulainausta
(Mark 16:15).
"Menkää kaikkeen maailmaan
kaikille luoduille."
Kaikki alkaa siis siitä,
että ihmisille
saarnataan evankeliumia.
Tällöin kuulija joutuu
ratkaisun paikalle
(Mark 16:16).
"Joka uskoo ja kastetaan,
se pelastuu;
mutta joka ei usko,
Lähtökohta sille,
miksi meille pitää
saarnata evankeliumia
eli ilosanomaa Jeesuksesta
on se, että Paavalin lailla
joudumme toteamaan:
"synti petti minut ja tappoi"
Paavali oli siis joutunut
synnin pettämäksi ja kuollut
ei tietenkään vielä ruumiillisesti
vaan hengellisesti.
Ja kun tämä on tapahtunut,
että me olemme kuolleet
tekemiimme synteihin,
meidän täytyy
syntyä uudesti ylhäältä, Hengestä.
Ja silloin meidät palautetaan
sellaisiksi kuin alunperin olimme,
ennenkuin synti petti ja tappoi.
Meidät siis palautetaan sellaisiksi
kuin lapset ovat.
"ellette käänny
ja tule lasten kaltaisiksi,
ette pääse
taivasten valtakuntaan"
Ei lapsi voi kääntyä
ja tulla lasten kaltaiseksi.
Hän on jo sitä.- Anonyymi
kalamos kirjoitti:
Jeesuksen viimeinen puhe
juuri ennen taivaaseen menemistä,
sisältää siis kaksi katkelmaa,
jotka mainitsevat kasteen.
Vain jälkimmäisessä puhutaan
vesikasteesta.
Markus (16:15-16)
on tallentanut ensimmäisen katkelman,
joka ei tarkoita vesikastetta.
"Menkää
kaikkeen maailmaan
kaikille luoduille.
Joka uskoo ja kastetaan,
se pelastuu;
mutta joka ei usko,
Matteus (28:19-20)
on tallentanut
Jeesuksen saman puheen
toisen kohdan:
"Menkää siis ja tehkää
kaikki kansat minun opetuslapsikseni,
kastamalla heitä
Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
ja opettamalla heitä pitämään kaikki,
mitä minä olen käskenyt teidän pitää.
Ja katso,
minä olen teidän kanssanne joka päivä
maailman loppuun asti."
Katsotaan tarkemmin
Ensimmäistä Raamattulainausta
(Mark 16:15).
"Menkää kaikkeen maailmaan
kaikille luoduille."
Kaikki alkaa siis siitä,
että ihmisille
saarnataan evankeliumia.
Tällöin kuulija joutuu
ratkaisun paikalle
(Mark 16:16).
"Joka uskoo ja kastetaan,
se pelastuu;
mutta joka ei usko,
Lähtökohta sille,
miksi meille pitää
saarnata evankeliumia
eli ilosanomaa Jeesuksesta
on se, että Paavalin lailla
joudumme toteamaan:
"synti petti minut ja tappoi"
Paavali oli siis joutunut
synnin pettämäksi ja kuollut
ei tietenkään vielä ruumiillisesti
vaan hengellisesti.
Ja kun tämä on tapahtunut,
että me olemme kuolleet
tekemiimme synteihin,
meidän täytyy
syntyä uudesti ylhäältä, Hengestä.
sellaisiksi kuin alunperin olimme,
ennenkuin synti petti ja tappoi.
Meidät siis palautetaan sellaisiksi
kuin lapset ovat.
"ellette käänny
ette pääse
taivasten valtakuntaan"
Ei lapsi voi kääntyä
ja tulla lasten kaltaiseksi.
Hän on jo sitä.Luehan tarkemmin. Joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin sen tekee lapsi, ei pääse sinne sisälle. Jotainhan sen lapsenkin on ensin otettava vastaan. Kaikki syntyy tähän maailmaan. Ei kukaan synny suoraan sisälle Jumalan valtakuntaan.
Room. 9:8
Tämä tarkoittaa, etteivät Jumalan lapsia ole luonnolliset jälkeläiset vaan että jälkeläisiksi luetaan lupauksen voimasta syntyneet lapset.
Kasteen armo ja Pyhä Hengen sinetti kuulumisesta Jumalan armoliittoon tarvitaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luehan tarkemmin. Joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin sen tekee lapsi, ei pääse sinne sisälle. Jotainhan sen lapsenkin on ensin otettava vastaan. Kaikki syntyy tähän maailmaan. Ei kukaan synny suoraan sisälle Jumalan valtakuntaan.
Tämä tarkoittaa, etteivät Jumalan lapsia ole luonnolliset jälkeläiset vaan että jälkeläisiksi luetaan lupauksen voimasta syntyneet lapset.
Kasteen armo ja Pyhä Hengen sinetti kuulumisesta Jumalan armoliittoon tarvitaan."Mutta jolla ei ole Pyhän Hengen lahjaa, ei ole hänen omansa."
Anonyymi kirjoitti:
Luehan tarkemmin. Joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin sen tekee lapsi, ei pääse sinne sisälle. Jotainhan sen lapsenkin on ensin otettava vastaan. Kaikki syntyy tähän maailmaan. Ei kukaan synny suoraan sisälle Jumalan valtakuntaan.
Kasteen armo ja Pyhä Hengen sinetti kuulumisesta Jumalan armoliittoon tarvitaan.Viittaat tapaukseen,
jossa ihmiset halusivat
tuoda lapsensa siunattavaksi.
"Ja he toivat hänen tykönsä lapsia,
että hän koskisi heihin"
Ja mitä sitten tapahtui.
"Ja hän otti heitä syliinsä,
pani kätensä heidän päällensä
ja siunasi heitä."
Lapsia ei siis suinkaan kastettu,
vaan Jeesus siunasi heitä.
Miksi Jeesus siunasi heitä.
Oikein käännettynä sen tähden,
että juuri näiden
on taivasten valtakunta.
Me aikuiset olemme tehneet syntiä.
Ja siksi meidän tulee kääntyä
eli tehdä parannus.
juuri sellaisiksi
kuin pienet lapset ovat.
"Sillä hetkellä opetuslapset
tulivat Jeesuksen tykö
ja sanoivat:
'Kuka on suurin
taivasten valtakunnassa?'
Niin hän kutsui tykönsä lapsen,
asetti sen heidän keskellensä
ja sanoi:
'Totisesti minä sanon teille:
ellette käänny
ette pääse taivasten valtakuntaan'."
Siis lapset ovat alusta asti
juuri niitä,
joiden on taivasten valtakunta.
Mutta me isot emme enää ole.
Me olemme tehneet syntiä.
Ja siksi meidän tulee tulla
Jeesuksen tykö.
Asiaa ei pelasta mikään
aikaisempi seremonia.
Johannes Kastaja ei
suostunut kastamaan
edes saddukeuksia ja fariseuksia,
elleivät tee parannusta.
Ja niin meidän ikuisuuskohtalomme
määräytyy sen mukaan,
tulemmeko Hänen tykönsä vai emme.
Siis siitä,
otammeko Sanan vastaan.
"Te ette ole koskaan
kuulleet hänen ääntänsä
ettekä nähneet
hänen muotoansa,
eikä teillä ole hänen sanaansa
teissä pysyväisenä;
sillä te ette usko sitä,
jonka hän on lähettänyt.
Te tutkitte kirjoituksia,
sillä teillä on mielestänne
niissä iankaikkinen elämä,
ja ne juuri todistavat minusta;
ja te ette tahdo tulla minun tyköni,
että saisitte elämän."
Sovituksen Sana on itse asiassa
Jeesus Kristus.
Meidän tulee kuulla
evankeliumi Hänestä,
kääntyä ja
ottaa Sana eli Jeesus vastaan.
"Hänessä on teihinkin,
sittenkuin olitte kuulleet
totuuden sanan,
pelastuksenne evankeliumin,
uskoviksi tultuanne
pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti"
Ja silloin Hän elää meissä
Henkensä kautta.
"Mutta te ette ole lihan vallassa,
vaan Hengen,
jos kerran Jumalan Henki teissä asuu.
Mutta jolla ei ole
Kristuksen Henkeä,
se ei ole hänen omansa."
- Anonyymi
Saarnaamalla tehdään käännynnäisiä. Kastamalla tehtään Jumalanlapsia.
Niitä saarnaajia riittää joka lähtöön. Pelkästään Suomessa oli yli tuhat erioppista uskonnollista yhdistystä ry:tä eli uskonlahkoa. Jokaiselle löytyy mielenmukaisia saarnaajia.
Raamatun mukaan Jumala pelastaa perisytisen ihmisen kasteessa pesemällä synnit pois ja synnyttämällä ihmisen uudeksi vedestä ja Hengestä.
Kasteen sanat, jotka Jumala toteuttaa on ne sovituksen sanat syntiselle ihmiselle.
1. Piet. 3:21
Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus. - Anonyymi
Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alle siinnyt äitini kohtuun.
Anna sovittaa itsesi, anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi, mukaanlukien perisynnin kadotustuomio.
Perisyntinen ihminen ei ole vielä sovitettu ihminen ennen kun Jumala pesee kasteessa synnit pois ja antaa puhtaaseen sovitettuun sydämeen uskon Hengen lahjan sinetiksi kuulumista Jumalan lapseksi.- Anonyymi
Ei kukaan synny suoraan sisälle Jumalan valtakuntaan. Kaikki syntyy perisynnin turmelemana tähän maailmaan. Siksi kristityt ovat kastaneet lapsensa jo 2000 vuotta sisälle Jumalan valtakuntaan ja tekevät niin aina Ihmisen Pojan päivään asti. Silloin ei enää ketään ehditä kastaa kristityksi, kun toinen korjataan talteen ja toinen jätetään.
- Anonyymi
Paholainen on latinaksi Diabolos, tulee verbistä "diaballo", mikä tarkoittaa, heittää yhteenkuuluvat asiat erilleen toisistaan.
Raamatun mukaan kaste on yksi, Ef.4:5 Yksi kaste, jossa yhdessä ja samassa kasteessa on vesi, Henki ja sovintoveren osallisuus.
1. Joh. 5:8
Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.
Saatana antaa kasteelle vääriä merkityksiä.
Saatana hajottaa yhden kasteen eri elementit erilleen toistaan mitätöidäkseen yhden kasteen alkuperäisen merkityksen. - Anonyymi
Yleinen eksytys on hokea, että sanan vastaanottaminen tarkoittaa uskoontuloa.
Ap. t. 17:11
Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin.
Kyllä se sanan vastaanottaminen tarkoittaa sanan tutkimista, onko kyse jostain Amerikanlahkon harhaopista, vai mistä eksytyksestä.- Anonyymi
Hurmoslahkon toiminta voi olla kristinuskon ja woodoon sekoitusta. Henkiä menee kuin ilmavirtauksia hollituvassa. Lahkoteltat helmat vaan heiluu, kun porukkaan kaadetaan maahan selälleen ja suusta tulee epämääräistä molotusta.
- Anonyymi
Jeesus on paras esikuva kaikissa uskonasioissa. Hän kävi kotikirkossaan kerran viikossa ja luki Jumalan lakia ja eli sen mukaisesti.
Luuk. 4:16
Ja hän saapui Nasaretiin, jossa hänet oli kasvatettu, ja meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan. - Anonyymi
5. Moos. 6:5
Ja rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta voimastasi.
5. Moos. 11:1
"Rakasta siis Herraa, sinun Jumalaasi, ja noudata alati hänen määräyksiänsä, säädöksiänsä, oikeuksiansa ja käskyjänsä.
1. Joh. 5:3
Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa. [Matt. 11:30]
Jeesus ilmestyy kunnon ihmisille, ei murhamiehille eikä roistoille.
Joh. 14:21
Joka on ottanut vastaan minun käskyni ja noudattaa niitä, se rakastaa minua. Ja minun Isäni rakastaa sitä, joka rakastaa minua, ja häntä minäkin rakastan ja ilmaisen hänelle itseni." - Anonyymi
"Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alle siinnyt äitini kohtuun." (Ps.51:7)
Luuk. 5:24
Mutta tietääksenne, että Ihmisen Pojalla on valta maan päällä antaa syntejä anteeksi," -hän sanoi halvatulle-"minä sanon sinulle: nouse, ota vuoteesi ja mene kotiisi."
Jeesuksella oli valta maan päällä eläissään pelastaa keitä hän vain tapasikin matkoillaan yliluonnollisen "kosketuksen" avulla.
Ilman kastetta, jonka aika alkoi vasta Jeesuksen kuoleman jälkeen.
Jesuksella oli valta poistaa perisynnin kirous ja lahjoittaa uskon Hengen lahjan ihmiselle pelastuksen sinetiksi.
-sokea mies
-halvaantunut mies
-syntinen nainen
-lapset
-nainen väkijoukossa
-jne.
Luuk. 8:46
Mutta Jeesus sanoi: "Joku minuun "KOSKI"; sillä minä tunsin, että voimaa lähti minusta".
Voima tarkoittaa Pyhää Henkeä.
Luuk. 18:15
Ja he toivat hänen tykönsä myös pieniä lapsia (BREPHOS), että hän "KOSKISI" heihin; mutta sen nähdessään opetuslapset nuhtelivat tuojia.
Mark. 9:42
Ja joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat, sen olisi parempi, että myllynkivi olisi pantu hänen kaulaansa ja hänet olisi heitetty mereen.
Jeesuksen yliluonnollisen "kosketuksen" ja Pyhän Hengen lahjan saatuaan lapset uskoivat Jeesukseen.
Nyt tilanne on toinen. Jeesus on taivaassa. Sama Jeesuksen "kosketus" lapselle tapahtuu kristillisessä kasteessa. - Anonyymi
Sodomasta ja Gomorrasta ei löytynyt niitä synnittömiä ja vanhurskaita ihmisiä edes sitä vaadittua kymmentä henkilöä, niin koko tuholta olisi vältytty.
Pieniä lapsiakin sen kokoisissa kaupungeissa oli tuhansia.
Perisynnin takia kaikki ovat syntisiä heti sikiämisestä alkaen Aadamin sukuun. (Room.5) - Anonyymi
1. Moos. 18:32
Mutta Abraham sanoi: "Älä suutu, Herra, vaikka puhun vielä tämän kerran. Entä jos sieltä löytyy kymmenen?" Herra sanoi: "Niiden kymmenen takia jätän sen hävittämättä." - Anonyymi
1. Piet.3
20 jotka muinoin eivät totelleet Jumalaa, kun hän Nooan päivinä kärsivällisesti odotti sen ajan, kun arkkia rakennettiin. Vain muutama ihminen, kaikkiaan kahdeksan, PELASTUI ARKISSA VEDEN KANTAMANA.
21 Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska JUMALA TEKI kanssanne hyvän omantunnon LIITON. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.
Vanha liitto alkoi: pojat ympärileikattiin 8 pv. ikäisenä. Tytöistä piti uhrata kaksi kyyhkysenpoikasta syntiuhrina.
Uusi liitto alkaa: Sekä pojat että tytöt, Kristillisen kaste Jeesuksen omaksi verensuojaan. - Anonyymi
2. Moos. 12:13
Ja veri olkoon niiden talojen merkkinä, joissa te olette, sillä kun minä näen veren, menen ohitsenne.
Ef.4:5 Yksi kaste, hen baptisma, hen on numeraali, kasteiden lukumäärää yksi ilmaiseva sana.
1. Joh. 5:8
Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat. - Anonyymi
4. Moos. 16:27
Niin he lähtivät pois Koorahin, Daatanin ja Abiramin asumuksen ympäriltä. Mutta Daatan ja Abiram olivat tulleet ulos ja asettuneet majojensa ovelle vaimoinensa ja suurine JA PIENINE LAPSINENSA.
31 Tuskin oli hän saanut kaiken tämän sanotuksi, niin maa halkesi heidän altansa
32 ja maa avasi kitansa ja nielaisi heidät, heidän asuntonsa, kaiken Koorahin väen ja kaikki heidän tavaransa.
4. Moos. 14:18
'Herra on pitkämielinen ja suuri armossa, hän antaa anteeksi pahat teot ja rikokset, mutta ei jätä niitä rankaisematta, vaan kostaa isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen'.- Anonyymi
Jumalan sanan on vasta kokonansa totuus, sekä Uusi että Vanha Testamentti yhdessä ovat se totuus. Ei me voida sieltä napsia vain joitain kivoja kohtia, kuin rusinoita pullasta.
2. Sam. 12:13
Niin Daavid sanoi Naatanille: "Minä olen tehnyt syntiä Herraa vastaan". Naatan sanoi Daavidille: "Niin on myös Herra antanut sinun syntisi anteeksi; sinä et kuole.
2. Sam. 12:15
Sitten Naatan meni kotiinsa. Ja Herra löi lasta, jonka Uurian vaimo oli Daavidille synnyttänyt, niin että se sairastui vaikeasti.
18 Seitsemäntenä päivänä lapsi kuoli.
Jeesusta meidän on uskominen.
Matt. 5:18
Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumalan sanan on vasta kokonansa totuus, sekä Uusi että Vanha Testamentti yhdessä ovat se totuus. Ei me voida sieltä napsia vain joitain kivoja kohtia, kuin rusinoita pullasta.
2. Sam. 12:13
Niin Daavid sanoi Naatanille: "Minä olen tehnyt syntiä Herraa vastaan". Naatan sanoi Daavidille: "Niin on myös Herra antanut sinun syntisi anteeksi; sinä et kuole.
2. Sam. 12:15
Sitten Naatan meni kotiinsa. Ja Herra löi lasta, jonka Uurian vaimo oli Daavidille synnyttänyt, niin että se sairastui vaikeasti.
18 Seitsemäntenä päivänä lapsi kuoli.
Jeesusta meidän on uskominen.
Matt. 5:18
Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.Ei ole vielä taivas ja maa kadonnut. Vai onko sielläpäin?
- Anonyymi
Sovitus tarkoittaa että Jeesus on kärsinyt sinunkin syntisi kun sinä otat Jeesuksen sydämesi vastaan Tämä on Raamatun tarkoitus ja silloin saat Pyhän Hengen joka ohjaa sinua tietämään mikä on oikea ja mikä on väärä ja elää Pyhää elämää ja kun teet väärin niin tunnistat sen ja kääntymykseen synneistä pois ja Jumalan vastaisuus on syntiä.
- Anonyymi
Ei ihminen ota mitään henkiä vastaan siitä vaan omilla päätöksillään, kyllä Jumalan on ensin kasteessa puhdistettava ja tyhjennettävä sydän kaikesta omasta uskosta, jotta sinne voidaan vuodataaa Jumalan Pyhä uskon Henki asuvaiseksi.
Käännyttämällä aikaansaatu ihmisen oma usko on vain este ja tulppa. Joka ei luovu kaikesta, mitä hänellä on, se ei ole sovelias Jeesukselle.
- Anonyymi
Viisaat Juutalaise hylkäsivät sellaiset Paavalin opetukset, mitkä eivät täsmänneet kirjoituksiin, eli Tooran, Vanhan Testamentin totuuksien kanssa.
Ap. t. 17:11
Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin.
Dessa voro ädlare till sinnes än judarna i Tessalonika; de togo emot ordet med all villighet och rannsakade var dag skrifterna, för att se om det förhölle sig såsom nu sades.
These were more noble than those in Thessalonica, in that they received the word with all readiness of mind, and searched the scriptures daily, whether those things were so. - Anonyymi
Biblia
Sillä he olivat jalompaa sukua kuin ne, jotka Tessalonikassa olivat, ja ottivat juuri mielellänsä sanan vastaan ja tutkivat joka päivä Raamatuita, jos ne niin olisivat.
Tutkikaat Raamatuita; sillä niissä te luulette teillänne ijankaikkisen elämän olevan, ja ne ovat, jotka todistavat minusta. (Joh.5:39
-92
Juutalaiset olivat täällä avarakatseisempia kuin Tessalonikassa. He ottivat sanan halukkaasti vastaan ja tutkivat päivittäin kirjoituksista, pitikö kaikki paikkansa.- Anonyymi
Terve epäilys on oikean uskon tunnusmerkki.
1. Joh. 4:1
Te rakkaimmat! älkäät jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaat henget, josko he Jumalasta ovat; sillä monta väärää prophetaa ovat tulleet maailmaan.
Jer. 23:32
Katso, minä käyn niiden kimppuun, jotka ennustavat valheunia, sanoo Herra, ja kertovat niitä ja eksyttävät minun kansaani valheillansa ja kerskumisellansa, vaikka minä en ole heitä lähettänyt enkä käskenyt ja vaikka heistä ei ole mitään hyötyä tälle kansalle, sanoo Herra.
Miika 3:5
Näin sanoo Herra niitä profeettoja vastaan, jotka eksyttävät minun kansaani, jotka huutavat: "Rauha!", kun heidän hampaissaan on purtavaa, mutta julistavat pyhän sodan sille, joka ei anna mitään heidän suuhunsa:
Matt. 24:5
Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
Matt. 24:11
Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
Matt. 24:24
Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
Mark. 13:6
Monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä se olen', ja he eksyttävät monta.
Matt. 7:15
Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.
Luuk. 21:8
Niin hän sanoi: "Katsokaa, ettei teitä eksytetä. Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen se', ja: 'Aika on lähellä'. Mutta älkää menkö heidän perässään.
Matt. 6:7
"Rukoillessanne älkää hokeko tyhjää niin kuin pakanat, jotka kuvittelevat tulevansa kuulluiksi, kun vain latelevat sanoja. [Saarn. 5:1,2; Sir. 7:14]
Mark. 12:40
mutta vievät leskiltä talot ja latelevat pitkiä rukouksiaan vain näön vuoksi. Sitä ankarampi tulee olemaan heidän tuomionsa." [Matt. 6:5]
1. Joh. 2:26
Tämän minä olen kirjoittanut teille niistä, jotka teitä eksyttävät.
- Anonyymi
han antoi meille sovituksen sanan no mika paavalin kutsu siis ministry apostolina oli
evankeliumin julistaminen ja sen opettaminen liityisiko asia jotenkin tahan avaamaan pimeydessa olevien silmat herattakaa hengellisesti kuolleet voisi tarkoittaa suomeksi - Anonyymi
Perisynti: Sinä päivänä, jona te siitä syötte, te kuolette. Hengellinen kuolema.
Raamatun mukaan Jumala herättää perisyntiin hengellisesti kuolleen ihmisen kasteessa luomalla koko ihmisen uudeksi vedestä ja Hengestä sanansa tahdon mukaisesti. - Anonyymi
Eikö Jumalan sanan totuus kelpaa?
1. Piet. 3:21
Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus. - Anonyymi
Jeesus varoitti tästä ajasta, kun sanotaan, että lait ja käskyt on hävitetty ja kumottu
ja nyt vaan julistetaan sitä Jumalan valtakuntaa ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin omilla päätöksillään. - Anonyymi
Paavali oli Tarsolainen murhamies, joka kiemurteli lakiasioiden kanssa, ettei olisi tullut tuomituksi Stefanoksen murhasta ja varmaan monesta muusta murhasta...silloinkin...
Ap. t. 22:20
Silloinkin, kun Stefanos, sinun todistajasi, surmattiin, minä olin paikalla, hyväksyin kaiken ja vartioin hänen murhaajiensa vaatteita.'- Anonyymi
1. Joh. 3:15
Jokainen, joka vihaa veljeään, on murhaaja, ja te tiedätte, ettei iankaikkinen elämä voi pysyä yhdessäkään murhaajassa.
Ps. 5:7
Sinä hukutat valheen puhujat; murhamiehet ja viekkaat ovat Herralle kauhistus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1. Joh. 3:15
Jokainen, joka vihaa veljeään, on murhaaja, ja te tiedätte, ettei iankaikkinen elämä voi pysyä yhdessäkään murhaajassa.
Ps. 5:7
Sinä hukutat valheen puhujat; murhamiehet ja viekkaat ovat Herralle kauhistus.Ilm. 22:15
Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.
- Anonyymi
Jos Ananiaan ja Safiiran murhaa olisi tutkittu, niin kyllä Paavali kokeneena murhamiehenä olisi ollut yksi pääepäilty siihen tekoon?
Room. 7:19 "sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen." - Anonyymi
<<Paavali oli Tarsolainen murhamies, joka kiemurteli lakiasioiden kanssa, ettei olisi tullut tuomituksi Stefanoksen murhasta ja varmaan monesta muusta murhasta...silloinkin...<<
Jeesus kohtasi Paavalin Damaskon tiellä Saulin ja opetti hänelle taivaan valtakunnan avaimet ja sen jälkeen Sauli Paavali kävi apostolien tykönä ja hän antoivat hänelle kättä Hän on Jeesuksen linjalla ja Jeesus on hänet opettanut Hän on täysivaltainen apostoli
muiden apostolien rinnalla ja Jeesuksen opetuslapsi.- Anonyymi
Saatana pysäytti Paavalin Damaskontiellä esiintyen "Jeesuksena"..."minä se olen"...ja laittoi Paavaliin oman enkelinsä "The messenger of Satan" -nimisen demonin, jota ei otettu Paavalista pois rukouksista huolimatta.
Ap. t. 26:14
Me kaikki kaaduimme maahan, ja minä kuulin äänen sanovan heprean kielellä: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua? Paha sinun on potkia pistintä vastaan.'
2. Kor. 12:7
Ja ettei ilmoitusten ylönpalttisuus minua ylen paljon korottaisi, on pistin annettu minun lihaani, nimittäin SAATANAN ENKELI, rusikoitsemaan minua, etten minä itsiäni ylen paljon korottaisi.
2. Kor. 12:8
Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.
For this thing I besought the Lord thrice, that it might depart from me.
- Anonyymi
Saulus Tarsolainen tiesi, että oikeat apostolit tunnistavat hänet murhamieheksi ja huijariksi. Siksi hän piilotteli Damaskontien tapahtumien jälkeen Arabiassa monta vuotta väärällä nimellä ettei olisi saatu kiinni murhatöistä.
Gal. 1:17 enkä lähtenyt ylös Jerusalemiin niiden luo, jotka ennen minua olivat apostoleja, vaan menin pois Arabiaan ja palasin taas takaisin Damaskoon. - Anonyymi
1. Kor. 1:12
Tarkoitan sitä, että yksi teistä sanoo: "Minä olen Paavalin puolta", toinen: "Minä Apolloksen", joku taas: "Minä Keefaan", joku vielä: "Minä Kristuksen".
Korontissa Paavali eksytti paikallisia Kreikkalaisia ihmisiä omilla opeillaan ja saikin omia seuraajia.
Matki siellä vaikuttanutta Delfoin oraakkelia puhumalla samalla tavalla hurmokielillä sekavia molotuksia (glossolaliaa) päästäkseen Korinttolaisten suosioon.
1. Kor. 14:19
Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.
1. Kor. 14:9
Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen. - Anonyymi
Paavali eleili kaukana Korintossa kymmenisen vuotta ja kehitteli kaikenlaisia juonia.
Juutalaisten eksyttämiseksi Paavali meni jopa niin pitkälle, että tekeytyi nasiiriksi.
Ap. t. 18:18
Paavali viipyi Korintissa vielä jonkin aikaa. Sitten hän hyvästeli veljet ja lähti purjehtimaan kohti Syyriaa yhdessä Priscillan ja Aquilan kanssa. Hän oli Kenkreassa leikkauttanut hiuksensa, koska oli antanut uhrilupauksen*. [Kysymys on Vanhan testamentin lupauskäytännöstä, ks. 4. Moos. 6.][4. Moos. 6:18; Ap. t. 21:24] - Anonyymi
<<Saatana pysäytti Paavalin Damaskontiellä esiintyen "Jeesuksena"..."minä se olen"...ja laittoi Paavaliin oman enkelinsä "The messenger of Satan" -nimisen demonin, jota ei otettu Paavalista pois rukouksista huolimatta.<<
Älä valehtele joka vähänkin tuntee Raamattua Paavali on Jeesuksen kanssa samoissa linjoissa ja kunnioittaa Jeesusta mutta hän sanoo totuuksia mikä koskee juutalaisista Siksi sinä olet niin katkera ja vihamielinen Jeesusta kohtaan- Anonyymi
"The messenger of Satan" demoni, Saatanan viestintuoja, enkelit ovat palvelukseen lähetettyjä henkiä, joilta puuttuu fyysinen ruumis. Ne ottaa ihmisen asunnokseen ja käyttää ihmisen äänielimiä puhumiseen.
King James
2. Kor. 12:7
And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh, The messenger of Satan to buffet me, lest I should be exalted above measure. - Anonyymi
Luuk. 10:18
Jeesus sanoi heille: "Minä näin, kuinka Saatana sinkoutui taivaasta kuin salama."
Salamanvalon välähdys säikäytti hevoset ja Saulus sokaistui Damaskontiellä.
Kukaan ei nähnyt mitään Jeesusta, ei edes haamua.
- Anonyymi
Niitä Jeesuksen seuraajia ja Paavalin peesaajia riittää joka lähtöön. Tarkkana pitää olla kuin porkkana.
Ap. t. 19:15 mutta paha henki vastasi heille sanoen: "Jeesuksen minä tunnen,
ja Paavalin minä tiedän, mutta keitä te olette?"- Anonyymi
Just niin mutta Keitä te sitten olette tehän olette justiin niitä paholaisen kätyreitä.
Keitä te olette - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Just niin mutta Keitä te sitten olette tehän olette justiin niitä paholaisen kätyreitä.
Keitä te olettePaavali tarjosi opeillaan eväät eksyttäjille jo silloin.
Ap. t. 16:17
Tyttö lähti Paavalin ja meidän muiden perään ja huusi: "Nämä miehet ovat Korkeimman Jumalan palvelijoita ja osoittavat teille pelastuksen tien!"
Ap. t. 19:13
Niin muutamat Juudalaiset, jotka olivat lumoojat, vaelsivat ympäri, ja kiusasivat mainita Herran Jesuksen nimeä niiden päälle, joilla pahat henget olivat, ja sanoivat: me vannotamme teitä Jesuksen puolesta, jota Paavali saarnaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali tarjosi opeillaan eväät eksyttäjille jo silloin.
Ap. t. 16:17
Tyttö lähti Paavalin ja meidän muiden perään ja huusi: "Nämä miehet ovat Korkeimman Jumalan palvelijoita ja osoittavat teille pelastuksen tien!"
Ap. t. 19:13
Niin muutamat Juudalaiset, jotka olivat lumoojat, vaelsivat ympäri, ja kiusasivat mainita Herran Jesuksen nimeä niiden päälle, joilla pahat henget olivat, ja sanoivat: me vannotamme teitä Jesuksen puolesta, jota Paavali saarnaa.Lääkärilehdessä hypnoosiin erikoistunut lääkäri kauhisteli lahkosaarnaajien käyttämiä keinoja saada ihminen tulemaan lahkon uskoon.
Niitä sanoilla sovittajia eli käännyttäjiä piisaa joka lähtöön.
- Anonyymi
Te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!
- Anonyymi
Korintossa ollessaan Paavali kirjoitti tunnustuskirjettä kaukaiseen Roomaan, koska oli Rooman kansalainen. Kuriiri vei kirjeen perille, mutta sitä ei annettu Korinttolaisille.
Room. 3:7
Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä.
Svenska Bibeln v. 1917 kääntää, että Paavali oli luonteeltaan epärehellinen..min lögnaktighet...eikä ihminen sille perusluonteelleen voi yhtään mitään. Vanhemmiten ne piirteen yleensä vain vahvistuvat.
Och å andra sidan, om Guds sannfärdighet genom min lögnaktighet ännu mer har trätt i dagen, honom till ära, varför skall då jag likväl dömas såsom syndare.- Anonyymi
Ps. 12:7
Herran sanat ovat selkeitä sanoja, hopeata, joka kirkkaana valuu sulattimesta maahan, seitsenkertaisesti puhdistettua.
Jumalan sanat ovat kirkasta totuutta sellaisenaan, ei niitä tarvi millään valheilla enää lisää kirkastaa.
Jesuiittojen tunnuslause oli: Tarkoitus pyhittää keinot.
For if the truth of God hath more abounded through my lie unto his glory; why yet am I also judged as a sinner?
- Anonyymi
Kyllä kaikki tiedämme että Paavali oli Jumalan mies ja Jeesuksen seuraaja mutta miten on sinun laitasi kun sinä vaan moitit Paavalia ja teet hänestä demonin alaisen ihmisen joka palvelee demonisia aatteita ei Paavali sitä tehnyt hän kääntyi Jeesuksen puoleen
- Anonyymi
Näin se vaan on, että Jeesus ei tunnusta Paavalia omaksi apostolikseen.
Ilm. 21:14
Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä. - Anonyymi
Olihan se Saatananakin Jumalan luoma korkein olento, ylienkeli,
mutta ei hän ole Jeesuksen apostoli.
Vaikka oli hyvin kielitaitoinen, musikaalinen, puhui kirjoituksien mukaan.
Virittelee nytkin niitä niitä ylistyskuorojaan lahkoissa, tosin itsensä ylistämiseksi.
Ja julistaa sitä sovitusta ihmisille.
2. Tess. 2:4 tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala. - Anonyymi
Matt.24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
- Anonyymi
Sillä senkaltaiset väärät apostolit ja petolliset työntekijät teeskelevät itsensä Kristuksen apostoleiksi.
Ei myös ihmekään ole; sillä itse saatana muuttaa itsensä valkeuden enkeliksi.
Ei siis se ole suuri, jos myös hänen palveliansa itsensä asettelevat niinkuin he olisivat vanhurskauden saarnaajat, joiden loppu pitää oleman heidän töittensä perään. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sillä senkaltaiset väärät apostolit ja petolliset työntekijät teeskelevät itsensä Kristuksen apostoleiksi.
Ei myös ihmekään ole; sillä itse saatana muuttaa itsensä valkeuden enkeliksi.
Ei siis se ole suuri, jos myös hänen palveliansa itsensä asettelevat niinkuin he olisivat vanhurskauden saarnaajat, joiden loppu pitää oleman heidän töittensä perään.Pelkillä puheilla ja saarnoilla sovittajia löytyy joka lähtöön....
"Ei siis se ole suuri, jos myös hänen palveliansa itsensä asettelevat niinkuin he olisivat vanhurskauden saarnaajat, joiden loppu pitää oleman heidän töittensä perään." - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Pelkillä puheilla ja saarnoilla sovittajia löytyy joka lähtöön....
"Ei siis se ole suuri, jos myös hänen palveliansa itsensä asettelevat niinkuin he olisivat vanhurskauden saarnaajat, joiden loppu pitää oleman heidän töittensä perään."Raamatussa väärin luvattuun maahan menemisestä puhuneet miehet kokivat pahan äkkikuoleman. Sekin usein väännetään, että he kokivat "marttyyrikuoleman"....
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Raamatussa väärin luvattuun maahan menemisestä puhuneet miehet kokivat pahan äkkikuoleman. Sekin usein väännetään, että he kokivat "marttyyrikuoleman"....
1700-luvula lahkolaisryhmä Mennoniitat menivät kapinaan Jumalaa ja yhteiskuntaa vastaan. He kieltäytyivät kastamasta lapsiaan kristityiksi ja kieltäytyivät asepalveluksesta ja pakenivat omiin kommuuneihinsa, joista sotakuntoisia miehiä käytiin pidättämässä ja vietiin vankilaan, koska aseista kieltäytyminen oli vakava rikos siihen aikaan.
Syyn vangitsemisestaan he tietenkin laittoivat uskonasioiden syyksi, koska siten saa vahvat sympatiat puolelleen.
- Anonyymi
<<Näin se vaan on, että Jeesus ei tunnusta Paavalia omaksi apostolikseen.<<
Niin kysymys on siitä Oletko sinä Jumalan lapsi ja jos olet niin tiedät mikä on Paavalin tapaus hän kääntyi synneistään pois ja palveli Jeesusta pakanoiden apostoli
Tee sinä samoin
Siis oletko siis Jumalan Jeesuksen lapsi?- Anonyymi
Paavali ei tehnyt parannusta synnistä, ei luopunut synnin tekemisestä, kuten valehtelusta ja naisten alistamista. Laittoi vaaan syyn vanhojen aatamien ja lihojen syyksi.
Room. 7:19
En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo.
Paavali ei mahtanut hänessä asuneelle demonille yhtään mitään.
Room. 7:20
Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali ei tehnyt parannusta synnistä, ei luopunut synnin tekemisestä, kuten valehtelusta ja naisten alistamista. Laittoi vaaan syyn vanhojen aatamien ja lihojen syyksi.
Room. 7:19
En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo.
Paavali ei mahtanut hänessä asuneelle demonille yhtään mitään.
Room. 7:20
Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.Room. 3:7
Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?
On arvioitu, että Paavalin puheista 80 % on ihan kelvollista opetusta, mutta sinne sekaan on laitettu 20 % valheita.
Molempien Saulien kohtalo oli ihan samanlainen. Jumala ei katso henkilöön.
1. Sam. 16:14
Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.
- Anonyymi
En ole.
Olen isän ja äidin lapsi.
Sen pitäisi olla jokaiselle täysin selvä.- Anonyymi
Sen pitäisi olla jokaiselle täysin selvä.
Se on täysin selvää jokaiselle, jolla polla vielä leikkaa!
- Anonyymi
Demonihenki laittoi Paavalin puhumaan Korintossa sekavia hurmoskieliä, glossolaliaa.
Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.
Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.
Saatana on ilmavallan hallitsija. - Anonyymi
Sekavan molotuksen puhuminen ja skitsofrenian välillä on todettu olevan yhteys.
Jakaantunut mieli tuottaa oikeaa puhetta ja sekavaa molotus, joka ei tarkoita yhtään mitään.- AnonyymiUUSI
Delfoin oraakkeli ja Paavali puhui Korintossa glossolaliaa, mitä monet matkii vieläkin ja väittää, että se on Jumalan puhetta.
Textus Receptus
αλλ εν εκκλησια θελω πεντε λογους δια του νοος μου λαλησαι ινα και αλλους κατηχησω η μυριους λογους εν γλωσση - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Delfoin oraakkeli ja Paavali puhui Korintossa glossolaliaa, mitä monet matkii vieläkin ja väittää, että se on Jumalan puhetta.
Textus Receptus
αλλ εν εκκλησια θελω πεντε λογους δια του νοος μου λαλησαι ινα και αλλους κατηχησω η μυριους λογους εν γλωσσηThayer's Greek Lexicon
Translitteroitu
Strongin koodi 1100
γλωσσα
glossa gloce-sah'
------------------------------------------------
Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.
- AnonyymiUUSI
Ps. 12:7
Herran sanat ovat selkeitä sanoja, hopeata, joka kirkkaana valuu sulattimesta maahan, seitsenkertaisesti puhdistettua.
Jumala, eikä Jeesus ei puhu sekavia hurmoskieliä, glossolaliaa.
Raamatussa Enkelitkin puhuu ihmisten kieltä, jopa aasi puhui ymmärrettävää kieltä.
Helluntainana Jerusalemissa puhuttiin oikeita vieraita kieliä. Kukaan ei molissut sekavia hurmoskieliä. - AnonyymiUUSI
Hab. 2:2
Ja Herra vastasi minulle ja sanoi: "Kirjoita näky ja piirrä selvästi tauluihin, niin että sen voi juostessa lukea".
Matt. 6:7
"Rukoillessanne älkää hokeko tyhjää niin kuin pakanat, jotka kuvittelevat tulevansa kuulluiksi, kun vain latelevat sanoja. [Saarn. 5:1,2; Sir. 7:14]
Mark. 12:40 mutta vievät leskiltä talot ja latelevat pitkiä rukouksiaan vain näön vuoksi. Sitä ankarampi tulee olemaan heidän tuomionsa." [Matt. 6:5]
Matt. 6:6
Kun sinä rukoilet, mene sisälle huoneeseesi, sulje ovi ja rukoile sitten Isääsi, joka on salassa. Isäsi, joka näkee myös sen, mikä on salassa, palkitsee sinut
Luuk.11
Jeesus opettaa opetuslapsiaan rukoilemaan
1 Kerran, kun Jeesus oli ollut rukoilemassa, eräs hänen opetuslapsistaan pyysi:
2 Jeesus sanoi heille: "Kun rukoilette, sanokaa näin: -- Isä, pyhitetty olkoon sinun nimesi. Tulkoon sinun valtakuntasi.
3 Anna meille päivästä päivään jokapäiväinen leipämme.
4 Anna meille syntimme anteeksi, sillä mekin annamme anteeksi jokaiselle, joka on meille velassa. Äläkä anna meidän joutua kiusaukseen." - AnonyymiUUSI
Jeesus ei puhunut sekavia hurmoskieliä, eikä mitään henkimaailman salakieliä.
Joh. 18:20
Jeesus vastasi: "Minä olen puhunut julkisesti, koko maailman kuullen. Olen aina opettanut synagogissa ja temppelissä, kaikkien juutalaisten kokoontumispaikoissa. Salassa en ole puhunut mitään."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut = far-right Finns Party?
Eikös tuo tarkoita, että persut ovat äärioikeistoa? "In 2023, Petteri Orpo, of the National Coalition Party, unseated M827433Demarilesbo synnytti lapsen
Lapsen biologisella isällä ei ole mitään oikeuksia lapseensa. On pelkkä "luovuttaja". https://www.hs.fi/politiikka/art2044670Opettaja teki pornoa sivubisneksenä
Jännittävää nähdä, koetaanko tämä ihan normaaliksi ja toivottavaksi kombinaatioksi kasvatusalalla. Voi mennä hyvin kiinn734618Ei me olla sielunkumppaneita
jos sellaisia edes on. En tiedä miksi niin kovasti pidin sinusta, varmaan olisi paljonkin hyviä syitä, mutta ehkä olit v584140HS - SDP valmistatuu MILJARDILEIKKAUKSIIN seuraavalla vaalikaudella!
"Sdp:n uusi talousääni lupaa miljardien edestä leikkauksia HS-haastattelu|Kansanedustaja Joona Räsänen on Sdp:n puheen714127Persu ei ole koskaan päässyt Valkoiseen Taloon
Eikä pääse. Jopa demareita siellä on käynyt, vaikka jenkkien vasemmistolaisin suuri puolue vastaa lähinnä Suomen kokoomu333629Porno-ope?
Kaikenlaisia sitä nykyään Suomessakin on. Tai onhan niitä voinut olla aiemminkin, mutta ehkä paperilehtin aikakaudella e613025Sovitteko ulkonäöllisesti
Oletteko kaivattunne kanssa sopivan näköinen pari? Semmoinen, suurinpiirtein yhtä hyvän näköisiä? Samanlainen olemus, ty652742Opettaja OnlyFansissa - Onko ihan OK?
Onko mielestäsi ihan OK, että peruskoulun luokanopettaja on virka-aikansa ulkopuolella aktiivinen aikuisviihteen tuottaj401950- 471695