Hurmahenkisyys liittyy juopumiseen

Anonyymi-ap

Ennen ei päässyt edes helluntaiseurakunnan jäseneksi jos ei osannut puhua hurmahengessä sekokielillä.
Hurmahengessä tapahtuu hengessä juopumista, konttaamisia ja kaatumisia.

Ei tälläistä tapahtunut Jeesuksen aikana koska hän ajoi pois riivaaja henkiä.

Onko "hengessä" juopuminen Jumalasta ?

39

196

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Pitää pyrkiä sellaiseen paikkaan missä herjaamalla pääsee jäseneksi.

Ei kuitenkaan sellaiseen jossa sotakiimaiset jyllää.

Se vähän liian rajua touhua.

• Anonyymi

Mihin seurakuntaan kuulut ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mihin seurakuntaan kuulut ?

Herjaaminen aivan turvallista toimintaa seurakunnassa, kun ei vain herjaa siitä mihin itsekin syyllistynyt.

Ja välttää sotakiimaisia. Sellaisilla välttämättömillä ohjeilla pärjää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Herjaaminen aivan turvallista toimintaa seurakunnassa, kun ei vain herjaa siitä mihin itsekin syyllistynyt.

Ja välttää sotakiimaisia. Sellaisilla välttämättömillä ohjeilla pärjää.

Mitään välimuotoja ei ole.

https://youtu.be/eYwVBT2a508?si=zBbbyuHMDJ_PME5Y

• Anonyymi

Ehkä vapaakirkollisista lööttyy. Ja vasta perustetuista pienistä seurakunnista..

• Anonyymi

Matt 12:27: "Ja jos minä Beelsebulin voimalla ajan ulos riivaajia, kenenkä voimalla sitten teidän lapsenne ajavat niitä ulos? Niinpä he tulevat olemaan teidän tuomarinne."

Matt 17:18: "Ja Jeesus nuhteli riivaajaa, ja se lähti pojasta, ja poika oli siitä hetkestä terve."

• Anonyymi

Kyseessä on tunnettu aivotoiminta, uskonkiihkon orgasmi.

• Anonyymi

sinun orgasmisi tulee nyrkkeilysaleista ja sotaisista elokuvista, ja vastaavasta.
        Voi kun on kauniita ja rohkeita.
        joko sait? korvienvälissähän se sinun kiihkosi panetteluihin henkeytyy ja sielu jubileeraa, että tulipa taas panetteluorgasmi sylkynä suusta ulos... eikös vain.

Sehän näkee tavastasi puhua ja on suusi tunnustus.. eikös vain

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

sinun orgasmisi tulee nyrkkeilysaleista ja sotaisista elokuvista, ja vastaavasta.
        Voi kun on kauniita ja rohkeita.
        joko sait? korvienvälissähän se sinun kiihkosi panetteluihin henkeytyy ja sielu jubileeraa, että tulipa taas panetteluorgasmi sylkynä suusta ulos... eikös vain.

Sehän näkee tavastasi puhua ja on suusi tunnustus.. eikös vain

"Älä lausu väärää todistusta lähimmäisestäsi..... "

Heikot on sulla vaihtoehdot.

• Anonyymi

Uskonnollinen kiihottuminen on aivoissa täysin samanlainen ilmiö kuin seksuaalinenkin. Vain tämä selittää uskontojen, tuon itsepetoksen suosion. Loveenlankeamista siinnä tavoitellaan.

• Anonyymi

Suoraan Saatanalta saatua luterilaista opetusta.

• Anonyymi

Helluntailaiset kirjoittavat herransa nimen isolla ässällä.
      Ei mikään yllätys.

• Anonyymi

Nykyään helluntailaisuudessa naiset pääsevät jopa vanhemmistoon.
      Onko se raamatullista?

Lopun aikoja elämme.

• Anonyymi

Seurakuntia jopa 3 kunnassa miehiä tulee srk:n toimintaan vähän ja naisia 60-90 prossaa.

• Anonyymi

Kyllä jämpti on niin!

• Anonyymi

No ellei seurakunnassa ole kelvollista miesväkeä vanhimmistoon, niin siinä tapauksessa se naisista koostuva vanhimmisto on Isä Jumalan mielen mukainen.

• Anonyymi

aloittaja on hurmaantunut panettun viinileilistä naukkaillen ja jatkaa rienaajan asioita,
      Koskahan oppisit veren evankeliumista puhumaan, vai eikö asia olekaan sinulle tuttu?

• Anonyymi

Suomi24:n ylläpito on tehnyt tarkoituksella ja määrätietoisesti helluntailaisuuspalstasta sivut, joissa avoimesti rikotaan Suomen lakeja ja joissa pilkataan ja herjataan Jumalaa ja joissa helluntailaisia vainotaan ja panetellaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suomi24:n ylläpito on tehnyt tarkoituksella ja määrätietoisesti helluntailaisuuspalstasta sivut, joissa avoimesti rikotaan Suomen lakeja ja joissa pilkataan ja herjataan Jumalaa ja joissa helluntailaisia vainotaan ja panetellaan.

Henkinen väkivalta - Nollalinja

"..Henkinen väkivalta ilmenee henkilön psyykkisen hyvinvoinnin tahallisena vahingoittamisena. Lähisuhdeväkivallan kokemuksiin liittyy lähes aina henkistä väkivaltaa.

Henkistä väkivaltaa voi olla esimerkiksi:
        * alistaminen
        * arvostelu
        * nimittely
        * kontrollointi
        * sosiaalisen kanssakäymisen ja läheisten henkilöiden tapaamisen rajoittaminen
        * voimakas mustasukkainen käyttäytyminen
        * eristäminen
        * nukkumisen estäminen
        * tavaroiden hajottaminen
        * lemmikkieläinten vahingoittaminen
        * edellä mainituilla asioilla uhkailu.
        Henkistä väkivaltaa on myös itsemurhalla uhkaaminen, vankilaan tai psykiatriseen hoitoon joutumisella uhkailu sekä toisen jatkuva syyttäminen asioista, joita tämä ei ole tehnyt."
        -------------

10 artikla - Ajatuksen, omantunnon ja uskonnon vapaus

10 artikla - Ajatuksen, omantunnon ja uskonnon vapaus | European Union Agency for Fundamental Rights

"..1. Jokaisella on oikeus ajatuksen, omantunnon ja uskonnon vapauteen. Tämä oikeus sisältää vapauden vaihtaa uskontoa tai vakaumusta ja vapauden tunnustaa uskontoa tai vakaumusta joko yksin tai yhdessä muiden kanssa julkisesti tai yksityisesti jumalanpalveluksissa, opettamalla, hartaudenharjoituksissa ja uskonnollisin menoin..."

"...Selitykset
        Text: Tämän artiklan 1 kohdassa turvattu oikeus vastaa Euroopan ihmisoikeussopimuksen 9 artiklassa turvattua oikeutta, ja 52 artiklan 3 kohdan mukaisesti kyseisten artiklojen merkitys ja kattavuus ovat samat.

Rajoitusten on näin ollen noudatettava 9 artiklan 2 kohtaa, joka kuuluu seuraavasti: `Henkilön vapaudelle tunnustaa uskontoaan tai uskoaan voidaan asettaa vain sellaisia rajoituksia, joista on säädetty laissa ja jotka ovat välttämättömiä demokraattisessa yhteiskunnassa yleisen turvallisuuden vuoksi, yleisen järjestyksen, terveyden tai moraalin suojaamiseksi, tai muiden henkilöiden oikeuksien ja vapauksien turvaamiseksi.` 

Tämän artiklan 2 kohdassa turvattu oikeus vastaa kansallisia valtiosääntöperinteitä ja asiaa koskevien kansallisten lakien kehitystä..."

• Anonyymi

Hurmos kuuluu kristinuskoon.
      Ei luterilaisillle!

1Mooseksen kirja:
      11:25 Silloin Herra astui alas pilvessä ja puhutteli häntä, otti henkeä, joka hänessä oli, ja antoi sitä niille seitsemällekymmenelle vanhimmalle. Kun henki laskeutui heihin, niin he joutuivat hurmoksiin, mutta sen jälkeen he eivät enää siihen joutuneet.

• Anonyymi

Onpa kumma ja omituinen tapahtuma!
        Ei varmaan joka päivä satu!

• Anonyymi

Viisauskin olis kova sana.

• Anonyymi

Luterilaiset juopuvat viinistä/viinasta!

Helluntailaiset täyttyvät henngellä!

• Anonyymi

Taitaa olla juuri toisinpäin

Helluntailaisten teksteissä on aina viina esillä

• Anonyymi

Viisaat jutut voittais kaiken muun.

• Anonyymi

Palstan suurin yksittäinen kommenttien ja aloitusten postaaja on luterilais-pakanamessiaaninen ylläpito. Lähes kaikki ylläpidon kautta tulevat viestit ovat täynnä vihaa helluntailaisia kohtaan; solvauksia ja panettelua ja valheellisia väittämiä.

• Anonyymi

Joo, täällä panetellaan luterilaisia ja haukutaan heitä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo, täällä panetellaan luterilaisia ja haukutaan heitä

Mikä mahtaa olla vaikuttavan henkivallan nimi ?
        Lahkolaisilla on tapana syyttää muita.
        Katsoisivat peiliin.

• Anonyymi

Ja Sinä itse puhut panetellen kaikenkarvaista pahaa noista lähimmäisistäsi, joita ylläpito edustaa..

• Anonyymi

Onko "hengessä" juopuminen Jumalasta ?

• Anonyymi

Jeesus varoitti oikeita apostoleita damaskontien henkijeesuksista ja uusista julistajista.
      Helluntailaisuudessa on paljon villityksiä.

• Anonyymi

1Kor 14:23-24: "Jos nyt koko seurakunta kokoontuisi yhteen ja kaikki siellä puhuisivat kielillä ja sinne tulisi opetuksesta tai uskosta osattomia, eivätkö he sanoisi teidän olevan JÄRJILTÄNNE?

Helluntailaisuus voi viedä järjen ?

• Anonyymi

”Veljet, älkää olko lapsia ymmärrykseltänne, vaan pahuudessa olkaa lapsia; mutta ymmärrykseltä olkaa täysi-ikäisiä. Laissa on kirjoitettuna: "Vieraskielisten kautta ja muukalaisten huulilla minä olen puhuva tälle kansalle, eivätkä he sittenkään minua kuule, sanoo Herra". Kielet eivät siis ole merkiksi uskoville, vaan niille, jotka eivät usko; mutta profetoiminen ei ole merkiksi uskottomille, vaan uskoville. Jos nyt koko seurakunta kokoontuisi yhteen ja kaikki siellä puhuisivat kielillä ja sinne tulisi opetuksesta tai uskosta osattomia, eivätkö he sanoisi teidän olevan järjiltänne?

Mutta jos kaikki profetoisivat ja joku uskosta tai opetuksesta osaton tulisi sisään, niin kaikki paljastaisivat hänet ja kaikki langettaisivat hänestä tuomion, hänen sydämensä salaisuudet tulisivat ilmi, ja niin hän kasvoilleen langeten rukoilisi Jumalaa ja julistaisi, että Jumala totisesti on teissä.”
        ‭‭1. Korinttilaiskirje‬ ‭14‬:‭20‬-‭25‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

”Veljet, älkää olko lapsia ymmärrykseltänne, vaan pahuudessa olkaa lapsia; mutta ymmärrykseltä olkaa täysi-ikäisiä. Laissa on kirjoitettuna: "Vieraskielisten kautta ja muukalaisten huulilla minä olen puhuva tälle kansalle, eivätkä he sittenkään minua kuule, sanoo Herra". Kielet eivät siis ole merkiksi uskoville, vaan niille, jotka eivät usko; mutta profetoiminen ei ole merkiksi uskottomille, vaan uskoville. Jos nyt koko seurakunta kokoontuisi yhteen ja kaikki siellä puhuisivat kielillä ja sinne tulisi opetuksesta tai uskosta osattomia, eivätkö he sanoisi teidän olevan järjiltänne?

Mutta jos kaikki profetoisivat ja joku uskosta tai opetuksesta osaton tulisi sisään, niin kaikki paljastaisivat hänet ja kaikki langettaisivat hänestä tuomion, hänen sydämensä salaisuudet tulisivat ilmi, ja niin hän kasvoilleen langeten rukoilisi Jumalaa ja julistaisi, että Jumala totisesti on teissä.”
        ‭‭1. Korinttilaiskirje‬ ‭14‬:‭20‬-‭25‬ ‭FB38‬‬

”Mutta heidän tätä puhuessaan Jeesus itse seisoi heidän keskellään ja sanoi heille: "Rauha teille!" Niin heidät valtasi säikähdys ja pelko, ja he luulivat näkevänsä hengen. Mutta hän sanoi heille: "Miksi olette hämmästyneet, ja miksi nousee sellaisia ajatuksia teidän sydämeenne? Katsokaa minun käsiäni ja jalkojani ja nähkää, että minä itse tässä olen. Kosketelkaa minua ja katsokaa, sillä ei hengellä ole lihaa eikä luita, niinkuin te näette minulla olevan."

Ja tämän sanottuaan hän näytti heille kätensä ja jalkansa. Mutta kun he eivät vielä uskoneet, ilon tähden, vaan ihmettelivät, sanoi hän heille: "Onko teillä täällä jotakin syötävää?" Niin he antoivat hänelle palasen paistettua kalaa. Ja hän otti ja söi heidän nähtensä. Ja hän sanoi heille: "Tätä tarkoittivat minun sanani, kun minä puhuin teille ollessani vielä teidän kanssanne, että kaiken pitää käymän toteen, mikä minusta on kirjoitettu Mooseksen laissa ja profeetoissa ja psalmeissa".

Silloin hän avasi heidän ymmärryksensä käsittämään kirjoitukset.

Ja hän sanoi heille: "Niin on kirjoitettu, että Kristus oli kärsivä ja kolmantena päivänä nouseva kuolleista, ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista. Te olette tämän todistajat.

Ja katso, minä lähetän teille sen, jonka minun Isäni on luvannut; mutta te pysykää tässä kaupungissa, kunnes teidän päällenne puetaan voima korkeudesta."”
        ‭‭Luukas‬ ‭24‬:‭36‬-‭49‬ ‭FB38‬‬

”Hänessä (Kristuksessa) on teihinkin, sitten kun olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, ja uskoneet sen, pantu sinetiksi luvattu Pyhä Henki, joka on meidän perintömme vakuutena hänen omaisuutensa lunastamiseksi, hänen kirkkautensa ylistykseksi.”
        ‭‭Kirje efesolaisille‬ ‭1‬:‭13‬-‭14‬ ‭FINRK‬‬
        -------------
        ”Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli.

Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha; sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan. Jotka lihan vallassa ovat, ne eivät voi olla Jumalalle otolliset.

Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.”
        ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭8‬:‭5‬-‭9‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi

Mitä!
      Nyt en kyllä ymmärrä.

• Anonyymi

Ei idiotismiä tarvitse ymmrtää.

• Anonyymi

Että noin oli siis ennenvanhaan..

Mutta entäpä nykyajanmuodossa 2025.. Onko pääsyehto muuttunut suopeammaksi, vai edelleenkö tuo eri kielillä puhumisen 'pääsylippu' on pääsyvaatimuksena?

• Anonyymi

On raitista ja on epäraitista. Kumpaakin löytyy.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minja Koskela: Ei se väärin ole jos ei halua tehdä töitä

kyllä tukien varassa saa elää vaikka koko ikänsä. Tää on tätä äärivasemmistolaista ajattelua.
      Maailman menoa
      153
      5765
    2. Kysymyksiä paIstavasemmistoIaisiIIe

Mistä johtuu teidän kroonisesti negatiivinen, synkkä, katkera ja kateellinen mentaliteetti? Milloin olette viimeksi aido
      Maailman menoa
      84
      3263
    3. Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin

Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin, Ähtärin eläinpuisto tiedottaa. Yritykset ovat t
      Ähtäri
      96
      1780
    4. On se tullut jo ihan kaikilta osin selväksi

Ei tämä meidän juttu tule koskaan etenemään.
      Ikävä
      124
      1180
    5. Montako naista

On menossa mun lisäksi?
      Ikävä
      15
      1114
    6. Tässä on sielunkumppanisi postilaatikko

Laita postia sielunkumppanillesi 💌❤️
      Ikävä
      58
      1037
    7. Jäänmurtajan kauppa oli kuin olikin SANNA MARININ ansiota

"Lähteiden mukaan Trump käytännössä päätti asiasta 2. lokakuuta 2019, jolloin Washingtonissa juhlistettiin Yhdysvaltain
      Maailman menoa
      78
      983
    8. Koska me aloitetaan meidän loppuelämä?

Oisko jotain ehdotuksia....
      Ikävä
      55
      964
    9. Olet edelleen uskomaton

Halusin vain kertoa, että olet edelleen mielessäni pysyvästi. Anteeksi, etten saa ajatuksia irti sinusta. Olet... niin p
      Ikävä
      27
      865
    10. Rekkautumispakko olisi hyvä...

Kirjoittajat saisivat kasvot ihan eri tavalla. Mitä olet mieltä moisesta?
      Sinkut
      158
      844
    Aihe