Karanaavarina syksyllä matkoilla

Anonyymi-ap

Otin liikennekäyttöön kk ajaksi fiat ducato matkaauton,
Ja varasin eväät.. Muuten on onnistunu loma.
Mutta kun loman alussa oli vielä rahaa, niin ostin olutta ja huikkapulloja.
Meni alkuun muavasti. Sitten ilmat kylmeni, ja sattui vahinko.
Oli kylmä yö ja kalja pissittää, olette varmaan sen kokeneet.
En kehdannu mennä kylmään yöhön pissalle. ja hajun takie en auton vessaa käytä ollenkaan. Joten pissin pulloon.
Mutta unhoitin laittaa korkin siihen.
Ja se sitten seuraavana päivänä kaatui.
Nyt fiatti haisee vessalle, kuselle. Karmea haju on kaljapissillä ja grilliruoka pissillä.
Miten tämän auton lattian saa kusi-hajuttomaksi.
Kerkesi imeytä pitkään kun nukuin olut tunnelmia pois.....

56

839

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Se on nyt bajamaja fiiatti.
      Haju pysyy ja paranoo.
      Yleensä vanhat matkailuautot tuoksuu hielle, pissalle, ulosteille.
      Ja koiran omistajien autot vielä kamalemmille.

• Anonyymi

Tuuleta rumatikillä

Palstavahti Kuopiosta neuvoo

• Anonyymi

Onhan fiksua juttua, vai onko tämä joku lasten foorumi?

• Anonyymi

Foorumi on erään kaikkien tietämän nimeltämainitsemattoman hörhön pilaama.

• Anonyymi

Älä turhaan lausu kotkalaisen hörhön, kaikkien karavaanareiden tietämän, nimeä, sillä hörhö ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älä turhaan lausu kotkalaisen hörhön, kaikkien karavaanareiden tietämän, nimeä, sillä hörhö ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu.

Tämä nimeltä mainitsematon hörhö ei jätä "palkitsematta" fiiatin vikalistallaan ja muulla rumatikki höpinällään niitä, jotka hänen nimeään ymmärtämättömyyttään lausuu...!

• Anonyymi

Ei haise urea jos käyttää kemikaaleja.

• Anonyymi

Vähän voi ducatoa sisäpuolelta liekinheittimellä nuoleskella.

• Anonyymi

Jotain virtsaa voimakkaampaa tuoksua laitat autoon, niin ei kusi sitten erotu hajuna enää.

• Anonyymi

Levitä kunnon rapulapaskat matolle, niin kusenhaju lähtee.
      Palstavahti Kuopiosta neuvoo

• Anonyymi

Yhä paranee joksupoksun niksinurkka.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yhä paranee joksupoksun niksinurkka.

Savolainen on vallaton.
        Joksberry fani

• Anonyymi

pese ja huuhtele, tuuleta, käytä wc raikasteita kuten muutkin karavaanarit.
      kyllä se wc raikaste haju on niin tuttu.
      Kesällä luukut auki. Talvellakin pikkusen.

Itsellä on vanha ducato ja nykyään se jostain syystä kuluttaa diiseliä paljon.
      Liikaa. Niin olen ajellut enää vain lyhyitä matkoja.
      Kesän oli liikennekäytöstä poistossa. Vain siirto nyt syksyllä kuluina.

• Anonyymi

Ducaton ohjeet ei käy miun Transittiini ,vaikka kulkimeni seinään Lappeenrannassa teettämäni reikästä olen ottanut joskus suvella sen ritiläsuojankin pois , niin lemu eikun voimistuu.
        Joksberry vani

• Anonyymi

Otsonaattori täysille tunniksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ducaton ohjeet ei käy miun Transittiini ,vaikka kulkimeni seinään Lappeenrannassa teettämäni reikästä olen ottanut joskus suvella sen ritiläsuojankin pois , niin lemu eikun voimistuu.
        Joksberry vani

Saako juuri Lappeenranasta hyviä reikiä ?
        Miten muut paikkakunnat ?

• Anonyymi

Ne vanhemmat autot haisee kaikki.
      kusi ja hiki.
      ihmisen lemu.
      ja diiseli noki.
      sekä wc aineet.
      Jos on koiria niin haju on tosi kamala. hilse ja pska.
      Se vaan pitää uusia auto, niin on sitten alkuun pari vuotta raikas.
      kunnes pinttyy hajut.
      Eikös näitä saa uusina jo 60 000e hintaan esim.

• Anonyymi

Kunnon siivous/imurointi sisältä ja pesu. Sen jälkeen otsonaattori tunniksi ja vielä kerran pintojen pyyhkiminen niin eipä haise pahalle.
        Istuintyynyistä päälliset pesuun ja jos on isruintynyn vaahtomuovi kovin likainen niin uudet vaahtomuovipalat.

• Anonyymi

Lähipajan asentaja väitti matkakulkimeni sisällä haisevan ,mutta miä itse en ole havainnut ollenkaan mitään hajua . Että???

• Anonyymi

Onko Elnakki alkanut haisemaan ??

• Anonyymi

Eikö Reinolla ole mitään omaohtaista niksiä kertoa?

Olethan edelleen arvostettu henkilö karavaanaripiireissä neuvojesi vuoksi.
      Vaikka saitkin potkut yhdistyksestä.

• Anonyymi

klo 00,26 tuli poikaystaväni mieleen . Kädelläni jatkoin kaipuutani.
      Palsta,vahti Kuopiosta

• Anonyymi

7500 km pakoputken kannatinkumilenkki katkesi.makasin melkein päivän alla
      Savolainen Palsta.vahti

• Anonyymi

Savon Sanomat jäi jakamatta, kun minulta särkeentyi Viiiattini ja se tarvitsee ensin ehjätä.
      Hurmuri Palsta.vahti Kuopiosta

• Anonyymi

No voi harmi, odotin sinua kovasti tänne Kotkaan Palsta.vahti.
      Kun saat reuhusi kuntoon, niin vaihda ensin jakohihna lähtiessäsi Kotkaan.
      Kaipauksella sinua.

• Anonyymi

En lähde Fiatilla , on Fiatin vikalista vasta puolessa välissä . Ja suvikelit loppuu pian.
        Tämänpäivän jälkeen laitan Elnakin jo talviteloille , minulla on rumatikki.
        Palsta.vahti Kuopiosta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En lähde Fiatilla , on Fiatin vikalista vasta puolessa välissä . Ja suvikelit loppuu pian.
        Tämänpäivän jälkeen laitan Elnakin jo talviteloille , minulla on rumatikki.
        Palsta.vahti Kuopiosta

Parempi osoite olis paali.

• Anonyymi

Siksipä sinne on laitettu se pönttö mihin tehdään asiat, haju?
      Onko tiivis, tukeeko raitista ilmaa ?
      Kun sellaisen kemikaalipussukan laittaa sinne mukaan ei paljon p haise.

Kun työpaikalla oli ikikaravaanari, siis aina saman leirintäalueen kantapeikko jonka mielestä WC oli vaan varasto, suljetulla alueella valaistuksen sisävessa mahdollisuuksien vieressä, antoi ohjeita vihreälle karavaani autoilijalle, ettei vessaa käytetä.kiitoksena siitä olen oppinut että voi vaikkapa Puolassa laivaa odottaessa vääntää torttu ja samalla lähettää se kaikille liian kauan vuosi paikan lunastaneille sekä ainakin tuuran naamaan.

• Anonyymi

En käytä matk. auton vessaa, koska jos wc käyttää, niin vähitellen koko auto haisee vessalle.
      mulla on ämpäri, ilman pohjaa, ja sen kanssa käyn kyykkypaskat tekemässä luontoon.. jää eläimille syotävää. Sankon säilytän auton ulkopuolella. jos on vettä niin suorituksen jälkeen kannattaa reunat huuhtoa.
      näin ei auto haise wc ominaisesti, tai edes karmeille wc raikasteille.
      Tuuletusta kannattaa tehostaa tuulettimella, jotta hiki virtsa ja yskösten ja kahvinkeiton haju häipyy.
      Myöskään ruokaa ei kannata valmistaa, käristää autossa. Nekin ulkon. Mulla ulko grilli.
      Kun joskus olen käynt toisten ihmisten tunkkaisissa autoissa, niin nopeasti sieltä poistun, hajut on niin kamalat !!

• Anonyymi

Me jos laitan e ruokaa autossa...niin kuin aina teemmekin niin reissun jälkeen pinnat pestään ja se otsonaattori?
        Sitten vaan tuuletus.

• Anonyymi

Aika kehnosti jos ei kestä kahvin tuoksua.

• Anonyymi

Miksi käyttää vessana ämpäriä missä pohja pois. Miksi ei vaan tee asioita kyykyssä, ei tarvitse pestä ämpärin reunoja.
      Metsistä löytyy myös valmiita "riukuja"mihin istahtaa.

• Anonyymi

- se on paljon siistimpää kun on kyykky-ämpäri,, ei roisku kengille, housuille.

Olen kyllä joinain kesinä käyttänyt vain lähi-idän kehitysmaa asua,
        kangasta, jonka olen vyöttänyt uumalle, ja sandaaleja.
        Silloin on helppo kyykky ulostaa pyhästi ja pissiä,
        vaikka ei ole ympärileikattu, onneksi.
        Noi vanhat pukeutumistyylit on helppokäyttöisiä,
        helmoja nostaa, ja jos roiskuu, niin sandaalit voi huuhtoa, ne kuivaa nopeaan.
        - kesällä lakana riittää asuksi kyllä karavaanarillekin, kun vaeltaa ja syö ehtoollisia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

- se on paljon siistimpää kun on kyykky-ämpäri,, ei roisku kengille, housuille.

Olen kyllä joinain kesinä käyttänyt vain lähi-idän kehitysmaa asua,
        kangasta, jonka olen vyöttänyt uumalle, ja sandaaleja.
        Silloin on helppo kyykky ulostaa pyhästi ja pissiä,
        vaikka ei ole ympärileikattu, onneksi.
        Noi vanhat pukeutumistyylit on helppokäyttöisiä,
        helmoja nostaa, ja jos roiskuu, niin sandaalit voi huuhtoa, ne kuivaa nopeaan.
        - kesällä lakana riittää asuksi kyllä karavaanarillekin, kun vaeltaa ja syö ehtoollisia.

Jos on rumatikki niin helteillä riittää lakana.

• Anonyymi

Kesät menee hyvin lakana ihokkaassa, siis lakana ympärillä. Ei alushousuja yms haittana. Helppo pukea ja riisua. Talvella paksumpi viltti, villakangas viltti ja pitkät kalsarit, ja umpinaiset talvisandaalit.

Olin aiemmin töissä ja lopetin ne kun verot ja kulut vei rahat. Oli turhaa itseään vaivata työllä kun mitään ei jäänyt yli..
      Sitten muutin asuntoautoon. Nyt olen työttömyyskorvauksella kuin pakolaiset, ja samat lepo tavat on nyt itselläkin . On täysin turhaa maksaa veroja kun ne menee hukkaan kaikenlaiseen elättien ylläpitoon. Itse sain tarpeeksi ja aloin itsekin elätiksi.

• Anonyymi

Mihin päin teet kumarruksia?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mihin päin teet kumarruksia?

En kumartele, ei ole uskonnot tai politiikka innostaneet kenenkään palvontaan,
        mutta vetäydyn välillä erämaahan mietiskelemään, lepäämään.
        Ja vapaana autoilen pikku matkoja, jos rahaa on.
        Kun kulutus on vähäistä, niin joskus jää rahaa trafi maksuihinkin, ehkä kk tai kaksi.
        Mutta auto on liikenne käyttö poistossa sen n. 10 kk / vuosi. .
        Tavallista elämääon . käyn kaupasta eväitä, paistan nuotiolla. Elän vapaana.
        Näin sitä ihminen on elänyt tuhansia vuosia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En kumartele, ei ole uskonnot tai politiikka innostaneet kenenkään palvontaan,
        mutta vetäydyn välillä erämaahan mietiskelemään, lepäämään.
        Ja vapaana autoilen pikku matkoja, jos rahaa on.
        Kun kulutus on vähäistä, niin joskus jää rahaa trafi maksuihinkin, ehkä kk tai kaksi.
        Mutta auto on liikenne käyttö poistossa sen n. 10 kk / vuosi. .
        Tavallista elämääon . käyn kaupasta eväitä, paistan nuotiolla. Elän vapaana.
        Näin sitä ihminen on elänyt tuhansia vuosia.

Sen verran kuitenkin uskontoa, -- että aikuisena muistin koulun uskonto tunnilla kerrotun uskonto tarinoita,
        ja että silloin lapsena ihmettelin niitä lähi-idän tarinoita ja niissä kuvattuja elämisen tapoja, vaatteita, ruokia, yms. rangaistus ja kosto touhuja.
        ne pärjäsi siellä lämpimässä yhdellä vaate kankaalla ja sandaaleilla. köyhimmät oli ilman sandaaleja paljasjaloin, mutta kai se häpyalue peitettynä ja ympärileikkaus silvottuna ? kuitenkin pyhästi ?
        viettivät vapaa-aikaa ja ei olleet työ-suuntautuneita. vain orjat työskenteli. Ja Orjat ei kai kirjoitelleet noita kertomuksia ? Jäi mieleen että kummia uskontoja noi. Ja kokonaiset kansat pakeni työ-orjuutta, yms. Melkein kuin Suomen kelaan nykyään paetaan kotimaan hikisiä töitä.. Maailmassa samat työnvieroksunta asiat siis toistuu. Itsekin vietän sapattia. vaikka munat on ehjät ja sipomattomat mulla. ja sikaa syön herkkuna. että ei ole uskonto ohjattuja estoja ja ennakkoluuloja mulla.

• Anonyymi

Minulla on Fordi matkakuljin ,ja kyllä siellä pitää olla parit villasukat jalassa, pipo päässä , pitkät kalsarit ja pitkähihainen paita päällä , jos pakkasella aikoo unet ottaa.
      Eikä pakkasta tarvitse kovin monta astetta olla ,kun himo siinä yöpymiseen haihtuu.
      Asuinkopissa ei juurikaan ole mitään lämpöeristettä , pelkät levyt ja joissain kohti pala lasivillaa , sekin vain äänieristeenä. Kun tuli availtua noita vuorauslevyjä, osa huonon kiinnityksen takia ja osa ihan mielenkiinnon vuoksi.
      Itsellä on 2007 - 2009 malli, jos vaikka laatu on siitä parantunut , ainakin syytä olis . Että !!!

• Anonyymi

Lasi olla ei juurikaan ääntä eristä. Mitä kevyempiateriaali niin sitä huonommin ääntä eristää. Lyijy olisi hyvä äänieriste.

• Anonyymi

Kesä autoissa tarkenee lisälämmöllä ja makuupussilla sen n. 6kk.
      Talvella pitäs olla topattu auto tai vaunu.
      ittellä on kesälämmin vain. tulee käytettyä niinä kesä-kuukausina sitä.

Matkailijalle sopii, tuossa edellä kerrottu yksinkertainen pukeutuminen, se on on etu, ei tule paljon pyykkiä. ja nopee heittää pois, jos ilmenee parittelu mahdollisuuksia.
      Ja vähän vaatteita, kun kumminkin ainakin kerran kk pitää pestä.
      Kun etumus kellastuu, takamus ruskeutuu, tai ainakin hajut tarttuu ja pinttyy. Niin että ittekin sen hajun huomaa.
      Kesällä huljuttelen perän ja munat järvessä. Niin raikastuu. ja tuulipuvun pesen samalla uidessa . Mulla on tuulipuku asusteena, se on helppo pukea ja pestä.
      Kesällä ilman sukkia, kangaskengät.
      Marketti vaatteet kestää muutaman pesun. Kengät halpikset kestää jos ei paljo kävele.

• Anonyymi

Minä en hulkuttele vehkeitäni enkä perää järvessä. Kartan vettä kuin kissa.
        Omaan hakuun tottuu ja eipähän kaupan jonoissa kukaan tuppaa ihan iholle kiinni sekä kärpäset ja hyttyset pysyy loitholla.

• Anonyymi

Köntsä pöksyissä lämmittää yli puoli tuntia.

• Anonyymi

hyh hyh, likainen karamaanari tämä.

• Anonyymi

Kesällä pärjää vähillä vaatteilla. Itse pesen sankko pesuna just n. kerran kk. Ja kalsareita useammin, jos on ollut väkeviä pieruja tai tippaa.
      Että yhdet päälysvaatteet ja parit kalsarit ja sukat.
      Halpa kengät joutuu vuosittain uusimaan. ei ne kestä.
      Olen keväällä ajanut tukan ja parran. Nahkaa myöten pois.
      Tukka saa kasvaa koko kesän. Parran ajan muutamaan kertaan jos kehtaan.
      Ruokaa ulkona nuotiolla.
      Mulla on matka auto parkissa maaseudulla. Ja pois liikenne käytöstä. Kune i ole varaa trafi tasa veroihin, vak. kats. huolto, rengas, diiseli, yms kuluihin.
      Myös tasaverot muutkin, esim.. Alv on köyhälle kalliit.
      Ei ole kulutus varoja.
      Ajelen kesällä polkupyörällä kauppaan.
      Moottoripyöräkin piti laittaa pois liikenteestä, kun oli niin kallis se liikennevakuutus.
      Kulutus on siis kesän aikaan ruoka ja 'Talvet asun vuokralla.
      Noin 7kk autolla, ja 5kk vuokralla.

• Anonyymi

kiitä luojaasi, ettet paskonut lautaselle

• Anonyymi

Voi kun onkin vitsikäs tämä lautas setä,, että me nauroimme niin....
        Mutta, jos teil oikkiasti on tapana lautasel tehrä, niin antaa mennää vaan.
        Ei oo meitiltä se pois.
        vappaasti vaan...

• Anonyymi

Eipä näy puskaparkeissa itä-suomessa enää karavaanareita. Pari viikkoa kierretty lähellä rajaa välillä Ratteentie-Ilomantsi.
      Eikö Elnakissa enää tarkene vai mikä syynä?

• Anonyymi

Yhtä kylymää on länsi suomessa vaasan-turun välillä on kaamos ja pimee,
        elämä hiipunu. Ei tarkene ei.

• Anonyymi

Kyllä karavaani elämää helpottaa, kun istutaan autossa, ja ei ole kunnollisia pesytymis mahdollisuuksia, niin reilusti vaippa vaan housuun. Kun vaipan muistaa vaihtaa, niin alusvaatteet pysyy puhtaampina. Ja ei ole sitten sitä tunkkaista pitkään istuneen karavaanarin hajuakaan. Vaan voi raikkaana kuljeksia jopa ihmisten joukossa.
      Ja sääståvä karavaanari käyttää pestävää kestovaippaa. Niitä jos kerty vaikka 7 kpl viikossa, niin ne pesee sitten kerralla, ja kuivattaa narulla tai ajoviimassa.
      Ja matka jatkuu.

• Anonyymi

Siihen niin yleiseen, pinttyneeseen karavaaairin tuoksu ongelmaan on varmaan just toi vaippa hyvä ratkaisu. Jos karavaanari vain muistaa ja on varoja vaipan vaihtoon riittävän usein.

• Anonyymi

Rumatikki on paras käy moneen tarkoitukseen.
      Kun pieraisen yhteen pahviputkeen niin tasaisesti leviää tuoksu ympäri Elnakkia.
      Palsta,vahti Kuopiosta

• Anonyymi
        UUSI

Jännästi deletoidaan viestejä. Viesti poistettiin vaikka siinä oli että: "Sitten on varmaan kotoisa tuoksu".

• Anonyymi
        UUSI

Jospa se on poistettu erään kotkalaisen kerrostaloasunnon sisäilmaan vertaamisen vuoksi?

• Anonyymi
      UUSI

klo 03;10 Kuopion Palstavahti päivystää yötä päivää.. Onko viinan kotiin kuljetus jo alkanut ??
      Säälimme Palstavahtia

Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yritykset verolle ja yritystuet 10 mrd. eur/v pois

Kiristämistapauksissa yrityksille sanotaan hei hei. Suomi ei tarvitse yhteiskunnan rahoilla "yrittämistä". Yhteiskunta v
      Maailman menoa
      122
      2378
    2. Sannalta jälleen fiksu lausunto johtamisesta

"I used to think the best argument would win – but real leadership means listening, understanding where people come from
      Maailman menoa
      41
      1965
    3. Sanna Antikainen (ps) : Vornasen pyssy suututti demarit

https://www.suomenuutiset.fi/sanna-antikaisen-kolumni-vornasen-pyssy-suututti-demarit-mutta-kuka-puhuu-totta/ Vornasen
      Maailman menoa
      30
      1897
    4. Riikka se runnoo työttömyyttä lisää

Menkää töihin! "15–74-vuotiaiden työttömyysasteen trendiluku oli lokakuussa 10,3 prosenttia. Työttömiä oli yhteensä 276
      Maailman menoa
      48
      1896
    5. Mikä on sinun ja kaivattusi ikä

💕💕💕💕
      Ikävä
      102
      1887
    6. Hallinto-oikeus totesi Sysmän kunnanjohtajan potkut laittomiksi (YLE Lahti 24.11.2025)

Että näin sitten: Hallinto-oikeus totesi Sysmän kunnanjohtajan potkut laittomiksi – valtuuston päätös nurin ja 50 000 la
      Sysmä
      58
      1179
    7. Onko sulla jotain

Suunnitelmia?
      Ikävä
      117
      1095
    8. Poistettuun aloitukseen

Ei se mulle ollut varmastikaan. En usko vaik sille tuntuukin että oisit voinut olla eräs. Mut niin mäkin pelkään. Ei
      Suhteet
      20
      953
    9. Vaikeneminen

Tylsää kun nainen meni kuoreen 🫤
      Ikävä
      54
      890
    10. No miten meni?

Onko voittaja olo? Tunnetko onnistumisen riemua? Vastasiko lopputulos odotuksia? Kauaksi ajettu 😘
      Ikävä
      110
      857
    Aihe