Helluntaiuskon ja opin mukaan jäseniksi hyväksytään vain uudestisyntyneet.
🤷 Tässä on kuitenkin paha ristiriita.
Helluntailailaisten harhaoppien mukaan lapsi on jo syntyessään tähän maailmaan uudestisyntynyt vedestä ja Hengestä.
Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan."
Raamattu on eri mieltä helluntailaisten kanssa.
- syntyneet lapset hyväksytään hell-seurakunnan jäseniksi -
38
190
Vastaukset
- Anonyymi
Myös helluntailaisten lapset ovat syntyneet lihasta,
naisen ja miehen lihasta eikä Hengestä.
Eksyttävä ristiriita Jumalan Sanan totuuden valossa.- Anonyymi
lihasta ja lihasta. mikä aivopierun typerää jauhamista.
Eikö bolla säteile? Jumala käski lisääntyä ja täyttää maa....
Eli sikiäminen on Jumalan luomistyön ideaalinen lisääntymistapa.
Oletko noin pöljä
- Anonyymi
"Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki."
Tämän todistaa Kristus.- Anonyymi
aivopieruisena et tuotakaan selittänyt, eli olet pudonnut kelkasta.
Luepa Ilmestyskirjaa ja opi, sieltäkin saat vastauksen, ettei alakoululaisen tarinaselitystä tarvitse sinunkaan kylvää, koska siinä ei ole pätkääkään sitä Jeesuksen kertomusta, vaan siitä omaa juttuasi.
jos jokellat lihasta syntynyt- perisyntiä hivotellen, olet ulkona jutussasi
- Anonyymi
Syntyneet lapset hyväksytään helluntaiseurakunnan jäseniksi.
- Anonyymi
Helluntailaisuudessa vaikuttaa sielullinen usko ja maallinen viisaus.
Se ei ole tullut Jumalalta.
- Tämä ei ole se viisaus, joka ylhäältä tulee, vaan se on maallista, sielullista viisautta.- Anonyymi
höpölöpö- pilkkahenkinen. Etkö pysty parempaan,
- Anonyymi
"Sillä me emme seuranneet VIEKKAASTI SOMMITELTUJA taruja tehdessämme teille tiettäväksi Herramme Jeesuksen Kristuksen."
- Anonyymi
kuuntelepa sommiteltuja taruja ja kerro, missä se taruuntuu?
Vai puhutko sinä aina vain lämpimiksesi.
esim. tämäkin
https://raamattu365.fi/sermon/series/20
eli kaikki ja vaikka tällainen leike
https://raamattu365.fi/sermon/442
- Anonyymi
Vaikuttava luulevaisuuden henki.
Luuk 18:9:
"Niin hän puhui vielä muutamille, jotka luottivat itseensä, luullen olevansa vanhurskaita, ja ylenkatsoivat muita." - Anonyymi
Ei sinne kenenkään pakko ole liittyä on sitten aikuinen tai lapsi kyseessä. On muitakin kirkkoja seurakuntia johon liittyä jos tarve vaatii.
- Anonyymi
Tänä päivänä on tarjolla vaikka minkälaista uskoa.
Lopun aikoja elämme. - Anonyymi
Jeesus usko on riittävä.
- Anonyymi
Et siis kestä totuutta ja vahvaa ruokaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et siis kestä totuutta ja vahvaa ruokaa.
Se on vahvaa ruokaa.
- Anonyymi
Joh.3:5 Jesus vastasi totisesti, totisesti sanon minä sinulle: ellei joku synny vedestä ja Hengestä ei hän taida Jumalan valtakuntaan sisälle tulla. Biblia (1776) Hes.36:25-27. Ef.5:26.
- Anonyymi
Sivistyneessä maassa, jossa kiihottaminen kansaryhmään vastaan on kielletty ja laki takaa myös uskonnonvapauden, helluntailaiset ja muut Jeesukseen uskovat kokevat Suomen suurimmalla keskutelualustalla pilkkaa ja panettelua ja uhkaa ja henkistä väkivaltaa luterilaisten taholta.
Suomi 24 on alusta rikoksiin!- Anonyymi
10 artikla - Ajatuksen, omantunnon ja uskonnon vapaus
10 artikla - Ajatuksen, omantunnon ja uskonnon vapaus | European Union Agency for Fundamental Rights
"..1. Jokaisella on oikeus ajatuksen, omantunnon ja uskonnon vapauteen. Tämä oikeus sisältää vapauden vaihtaa uskontoa tai vakaumusta ja vapauden tunnustaa uskontoa tai vakaumusta joko yksin tai yhdessä muiden kanssa julkisesti tai yksityisesti jumalanpalveluksissa, opettamalla, hartaudenharjoituksissa ja uskonnollisin menoin..."
"...Selitykset
Text: Tämän artiklan 1 kohdassa turvattu oikeus vastaa Euroopan ihmisoikeussopimuksen 9 artiklassa turvattua oikeutta, ja 52 artiklan 3 kohdan mukaisesti kyseisten artiklojen merkitys ja kattavuus ovat samat.
Rajoitusten on näin ollen noudatettava 9 artiklan 2 kohtaa, joka kuuluu seuraavasti: `Henkilön vapaudelle tunnustaa uskontoaan tai uskoaan voidaan asettaa vain sellaisia rajoituksia, joista on säädetty laissa ja jotka ovat välttämättömiä demokraattisessa yhteiskunnassa yleisen turvallisuuden vuoksi, yleisen järjestyksen, terveyden tai moraalin suojaamiseksi, tai muiden henkilöiden oikeuksien ja vapauksien turvaamiseksi.`
Tämän artiklan 2 kohdassa turvattu oikeus vastaa kansallisia valtiosääntöperinteitä ja asiaa koskevien kansallisten lakien kehitystä..."
----------
Henkinen väkivalta - Nollalinja
"..Henkinen väkivalta ilmenee henkilön psyykkisen hyvinvoinnin tahallisena vahingoittamisena. Lähisuhdeväkivallan kokemuksiin liittyy lähes aina henkistä väkivaltaa.
Henkistä väkivaltaa voi olla esimerkiksi:
* alistaminen
* arvostelu
* nimittely
* kontrollointi
* sosiaalisen kanssakäymisen ja läheisten henkilöiden tapaamisen rajoittaminen
* voimakas mustasukkainen käyttäytyminen
* eristäminen
* nukkumisen estäminen
* tavaroiden hajottaminen
* lemmikkieläinten vahingoittaminen
* edellä mainituilla asioilla uhkailu.
Henkistä väkivaltaa on myös itsemurhalla uhkaaminen, vankilaan tai psykiatriseen hoitoon joutumisella uhkailu sekä toisen jatkuva syyttäminen asioista, joita tämä ei ole tehnyt."
- Anonyymi
Harhaoppien ja synnin hävitys
Luuk 17:26: "Ja niinkuin kävi Nooan päivinä, niin käy myöskin Ihmisen Pojan päivinä:"
Uskon että Nooan päivinä silloisen maailman vauvoista vaariin hävitettiin paitsi Nooa ja seitsemän muuta.
2Piet 2:5: "Eikä hän säästänyt muinaista maailmaa, vaikka varjelikin Nooan, vanhurskauden saarnaajan, ynnä seitsemän muuta, vaan antoi vedenpaisumuksen tulla jumalattomain maailman päälle."- Anonyymi
Elämme Nooan päiviä.
- Anonyymi
Antaa vaan eksytysten ja rikkaviljan kasvaa ja rehottaa aikansa.
Sitten tulee loppu.
1Tess 5:1: "Mutta aikakausista ja määrähetkistä ei teille, veljet, ole tarvis kirjoittaa;"
Älä usko lahkolaisten lupauksiin. - Anonyymi
Kysykää pastoriltanne miten hän selittää nämä Jeesuksen sanat jos tämä veijari on uudestisyntynyt ?
Luuk 23:29: "Sillä katso, päivät tulevat, jolloin sanotaan: 'Autuaita ovat hedelmättömät ja ne kohdut, jotka eivät ole synnyttäneet, ja rinnat, jotka eivät ole imettäneet'."- Anonyymi
”Ja häntä seurasi suuri joukko kansaa, myös naisia, jotka valittivat ja itkivät häntä. Niin Jeesus kääntyi heihin ja sanoi: "Jerusalemin tyttäret, älkää minua itkekö, vaan itkekää itseänne ja lapsianne. Sillä katso, päivät tulevat, jolloin sanotaan: 'Autuaita ovat hedelmättömät ja ne kohdut, jotka eivät ole synnyttäneet, ja rinnat, jotka eivät ole imettäneet'. Silloin ruvetaan sanomaan vuorille: 'Langetkaa meidän päällemme', ja kukkuloille: 'Peittäkää meidät'. Sillä jos tämä tehdään tuoreelle puulle, mitä sitten kuivalle tapahtuu?" Myös kaksi muuta, kaksi pahantekijää, vietiin hänen kanssaan surmattaviksi.”
Luukas 23:27-32
Jerusalem ja sen temppeli hävitettiin vuonna 70.
- Anonyymi
Alennatteko todella hyvän Taivaan Isämme omien teologioittenne alaisiksi. Luennoitte kenet hyvä Isämme hyväksyy tai hylkää. Hyvä Isämme hyväksyy vajavaisetkin lapset, jotka taapertavat Isänsä syliä kohti. Älkää rajoittako hyvän Isämme rakkautta lapsiaan kohtaan. Hän ei tutki putkinäköisiä ihmisten teologioita, vaan Hänen Jumalainen viisautensa toimii pelkästään kokonaisvaltainen hyvyys päämääränään.
- Anonyymi
Saarn 2:13: "niin minä näin, että viisaus on hyödyllisempi tyhmyyttä, niinkuin valo on pimeyttä hyödyllisempi."
Saarn 2:14: "Viisaalla on silmät päässänsä, tyhmä taas vaeltaa pimeässä; mutta minä tulin tietämään myös sen, että toisen käy niinkuin toisenkin."
Mikä on pimeyttä ?- Anonyymi
Psalmit 119:105 FB38
”Sinun sanasi on minun jalkaini lamppu ja valkeus minun tielläni.”
(Lihassa ilmestynyt Jumalan Sana- Jeesus Kristus sanoi mm.)
Johannes 8:12 FB38 (Joh.8:1-20.)
”Niin Jeesus taas puhui ( kirjanoppineille ja fariseuksille) heille sanoen: "Minä olen maailman valkeus; joka minua seuraa, se ei pimeydessä vaella, vaan hänellä on oleva elämän valkeus".”
Jeesuksen seuraaminen on valkeudessa ( ei synnissä) elämistä Hänen Sanansa neuvon mukaan.
Johannes 14:22-23 FB38
”Juudas, ei se Iskariot, sanoi hänelle: "Herra, mistä syystä sinä aiot ilmoittaa itsesi meille etkä maailmalle?" Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan.”
- Anonyymi
Saarnaajat, opettajat ja evankelistat eivät tule tekemään seulontaa tai lajittelua. Jeesus tekee kaiken, Pyhän Henkensä kautta. Seurakunnan ei tarvitse olla huolissaan nikolaiitoista, hauskanpitäjistä, kompromissien tekijöistä, maailmaan sekoittuneista. Jeesus tekee pian jotain asialle !
Tuomion päivänä tulee olemaan lopullinen lampaiden erottelu vuohista. Mutta, minä uskon, että seulontaprosessi tapahtuu täällä maan päällä, ennen viimeistä tuomiota. Sato puhdistetaan, ennen kuin se kootaan Mestarin aittaan.
"Sillä aika on tuomion alkaa Jumalan huoneesta; mutta jos se alkaa ensiksi meistä, niin mikä on niiden loppu, jotka eivät ole Jumalan evankeliumille kuuliaiset?" (1Piet. 4:17).- Anonyymi
Jumala maksaa jokaiselle hänen tekojensa mukaan
Jumala taistelee puolestamme kaikki vääryyden tekijät saavat ansionsa mukaan. - Anonyymi
”Vaan minä kirjoitin teille, että jos joku, jota kutsutaan veljeksi, on huorintekijä tai ahne tai epäjumalanpalvelija tai pilkkaaja tai juomari tai anastaja, te ette seurustelisi ettekä söisikään semmoisen kanssa.
Sillä onko minun asiani tuomita niitä, jotka ovat ulkopuolella? Ettekö tekin tuomitse vain niitä, jotka ovat sisäpuolella? Mutta ulkopuolella olevat tuomitsee Jumala. "Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha."”
1. Korinttilaiskirje 5:11-13 FB38
https://bible.com/bible/365/1co.5.11-13.FB38 - Anonyymi
"Tulikaste"?---
Raamattua tulee lukea asiayhteyksineen eikä tehdä irtolauseilla epäterveitä Raamatulle vieraita oppeja jotka vievät harhaan.
Johannes Kastajan puheesta on tehty asiayhteydestä irroittamalla kummallinen epäterve selitys että ensin olisi kyllä Pyhän Hengen saaminen ja sen jälkeen joku "tulikaste"?
Johannes profeettana näki Jeesuksen Kristuksen ajan "Pyhän Hengen" lupauksen toteutumisen ja myös lopun jolloin Herran päivän tuli kohtaa jumalattomia. Lukemalla koko asiayhteys käy selvästi ilmi mitä "tulella kastaminen" merkitsee.
(välitön asiayhteys Luuk.3:1-18.)
Luukas 3:16-17 FB38
”niin Johannes vastasi kaikille sanoen: "Minä kastan teidät vedellä, mutta on tuleva minua väkevämpi, jonka kengänpaulaakaan minä en ole kelvollinen päästämään; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella. Hänellä on viskimensä kädessään, ja hän puhdistaa puimatanterensa ja kokoaa nisut aittaansa, mutta ruumenet hän polttaa sammumattomassa tulessa."”
"Siinä on Luukkaan evankeliumin "tulikaste"--"mutta ruumenet hän polttaa
sammumattomassa tulessa."” - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Tulikaste"?---
Raamattua tulee lukea asiayhteyksineen eikä tehdä irtolauseilla epäterveitä Raamatulle vieraita oppeja jotka vievät harhaan.
Johannes Kastajan puheesta on tehty asiayhteydestä irroittamalla kummallinen epäterve selitys että ensin olisi kyllä Pyhän Hengen saaminen ja sen jälkeen joku "tulikaste"?
Johannes profeettana näki Jeesuksen Kristuksen ajan "Pyhän Hengen" lupauksen toteutumisen ja myös lopun jolloin Herran päivän tuli kohtaa jumalattomia. Lukemalla koko asiayhteys käy selvästi ilmi mitä "tulella kastaminen" merkitsee.
(välitön asiayhteys Luuk.3:1-18.)
Luukas 3:16-17 FB38
”niin Johannes vastasi kaikille sanoen: "Minä kastan teidät vedellä, mutta on tuleva minua väkevämpi, jonka kengänpaulaakaan minä en ole kelvollinen päästämään; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella. Hänellä on viskimensä kädessään, ja hän puhdistaa puimatanterensa ja kokoaa nisut aittaansa, mutta ruumenet hän polttaa sammumattomassa tulessa."”
"Siinä on Luukkaan evankeliumin "tulikaste"--"mutta ruumenet hän polttaa
sammumattomassa tulessa."”2. Pietarin kirje 3:5-10 FB38
”Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta ja että niiden kautta silloinen maailma hukkui vedenpaisumukseen. Mutta nykyiset taivaat ja maa ovat samalla sanalla talletetut tulelle, säästetyt jumalattomain ihmisten tuomion ja kadotuksen päivään.
Mutta tämä yksi älköön olko teiltä, rakkaani, salassa, että "yksi päivä on Herran edessä niinkuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta niinkuin yksi päivä". Ei Herra viivytä lupauksensa täyttämistä, niinkuin muutamat pitävät sitä viivyttelemisenä, vaan hän on pitkämielinen teitä kohtaan, sillä hän ei tahdo, että kukaan hukkuu, vaan että kaikki tulevat parannukseen.
Mutta Herran päivä on tuleva niinkuin varas, ja silloin taivaat katoavat pauhinalla, ja alkuaineet kuumuudesta hajoavat, ja maa ja kaikki, mitä siihen on tehty, palavat.”
- Anonyymi
Valtiokirkon jäsen kerro kuinka uudestisynnyit?
- Anonyymi
Joh.1:13 Jotka ei verestä eikä lihan tahdosta ei myös miehen tahdosta, mutta Jumalasta syntyneet ovat. Jaak.1:18 Hän on meidät synnyttänyt tahtonsa jälkeen totuuden sanalla, että me uutiset hänen luontokappaleistansa olisimme. Biblia (1776) Ilm.14:4-5.
- Anonyymi
ja aloittaja- helluntalaiset - tunnen heitä, ovat sinunkin kanssa erimieltä, koska puhut puutaheinää... Aivopieruja.
Eikö hävetä.... - Anonyymi
5Moos.14:26 Ja osta sillä rahalla kaikkea, mitä sinun sielus himoitsee, joko se on nauta eli lammas, viina, väkevä juoma, taikka mitä ikänä sinun sielus himoitsee, ja syö se Herran sinun Jumalas edessä, ja ole iloinen, sinä ja sinun huonees. Biblia (1776) 5Moos.14:22-29.
- Anonyymi
Kirjoitatte täällä sitä tai tätä, se ei vaikuta mitenkään helluntailaisten toimintaa. Asioista ei päätetä juorupalstalla. Se on varmaa. Keksikää parempaa tekemistä.
- Anonyymi
Kannattaa pysyä totuudessa ja ottaa selville mitä Helluntaikirkko on päättänyt ja toiminut pienten lasten jäseniksi ottamisesta.
- Anonyymi
Aloittaja levittää valhetta.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minja Koskela: Ei se väärin ole jos ei halua tehdä töitä
kyllä tukien varassa saa elää vaikka koko ikänsä. Tää on tätä äärivasemmistolaista ajattelua.1585861Kysymyksiä paIstavasemmistoIaisiIIe
Mistä johtuu teidän kroonisesti negatiivinen, synkkä, katkera ja kateellinen mentaliteetti? Milloin olette viimeksi aido863286Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin
Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin, Ähtärin eläinpuisto tiedottaa. Yritykset ovat t1041856- 1291207
- 781171
- 151124
Jäänmurtajan kauppa oli kuin olikin SANNA MARININ ansiota
"Lähteiden mukaan Trump käytännössä päätti asiasta 2. lokakuuta 2019, jolloin Washingtonissa juhlistettiin Yhdysvaltain891027- 581000
Olet edelleen uskomaton
Halusin vain kertoa, että olet edelleen mielessäni pysyvästi. Anteeksi, etten saa ajatuksia irti sinusta. Olet... niin p27875Rekkautumispakko olisi hyvä...
Kirjoittajat saisivat kasvot ihan eri tavalla. Mitä olet mieltä moisesta?159865