Mitä siis miksi ihmiset käy iltaisin alkossa? Eikö ne mene töihin aamulla vai eikö ihmiset enää kestä köyhyyttä selvinpäin?
Näin ihmisiä alkossa ostamassa alkoholia.
42
335
Vastaukset
- Anonyymi
Etkö sinä ymmärrä, että kaikki eivät ole sellaisia loppasuita, että joisivat viinansa saman päivänä jona ovat ne hankkineet?
- Anonyymi
Jos ei ole päivällä kerennyt käymään, niin voi käydä illalla.
- Anonyymi
Jos ei päivällä kerennyt alkoon on oikeus murtautua alkoholi-liikkeeseen sitä ei katsota edes miksikään rikokseksi
- Anonyymi
Ei taida aloittajakaan mennä töihin vaikka kyttää muita.
- Anonyymi
Kaukana on ne ajat kun Alkoissa oli jonoja ulko-oville asti, nykyisin viisi asiakasta kerrallaan on kyllä todella paljon jos ovat myymälässä vielä samaan aikaan.
- Anonyymi
Johtunee siitä, että alkoja on nykyään paljon enemmän kuin silloin ennen.
- Anonyymi
Juon olutta
Eläkeuuno, savo - Anonyymi
Itse kävelen päivittäin marketissa Alkon ohitse. Juuri koskaan siellä ei näy ketään muita kuin myyjä joka yksin pönöttää kassalla tai satunnaisesti hyllyjen välissä. Marketissa kuitenkin aina pitkät kassajonot.
- Anonyymi
Vaalimaan alkokin kaatui asiakaspulaan.
- Anonyymi
Eipä tuolla köyhiä juuri näe kun konjakkipullo kin maksaa sen mikä viikossa menee ruokaan ja ylikin.
- Anonyymi
Käyn ALKOssa aamupäivisin noin klo 10 - 11 tienoissa.
Vakio-ostokset halpis brandyä, Amarettoa, halpisviskiä ja 3:n litran pakkaus jotain halpis valkkaria.
Olen kohtuu käyttäjä joten ei tartte käydä edes jokainen viikko jos ei käy vieraita. - Anonyymi
Eläkeläiset juovat coopin laakereita
- Anonyymi
Ostitkos itse sieltä raanavettä?
nii-i- Anonyymi
Ei se että näkee ihmisiä alkossa tarkoita itse oli siellä käynyt. Monessa hypermarketissa on viinakauppa ja ei voi oikein välttyä näkemästä sorretun voimaa ostavista vaikka yrittäisi.
- Anonyymi
Menen alkon ohi usein ja kyllä siellä aina ihmisiä on. En ole ainakaan 10 vuoteen käynyt alkossa itse koska en juo viinaa tai muita väkeviä. Viiniäkin harvoin juon, muistaakseni kävin hakees yhden viinipullon lahjaksi kerran mutta siitä on reilusti yli 10 vuotta.
- Anonyymi
Näin yhden tutun hiljattain Alkossa ja aloin tutkia alahyllyjen viini tarjontaa löytääkseni sopivan pullon mallin taidekurssille , kun kauan etsittyäni en löytänyt mieluisaa niin tuttava olikin jo ehtinyt poistua liikkeestä. En siis valitettavasti ehtinyt juttusille, mutta löysin pahvipakkauksen missä oli tosi kiva kuva.
- Anonyymi
Toimita kuulostaa travalliselle poliisin ylikomisarion jokapaiväiselle yoiminnallwe .. jomaa ina ja pisddään töissä aina
- Anonyymi
Minä ostan juomani verkkokaupasta, koska siellä paljon edullisempaa. Paljoa en käytä alkoholia, mutta miksi maksaisiin siitä vähästäkään paljon.
Kerran vuodessa tilaan lastin verkkokaupasta olutta, siideriä ja viinejä. Olut 5,9% maksaa 4,95€/24 pack, siiderit hieman enempi, viinit 3 litraa 12% maksaa 4.95€ - 9€, ei ole kallista, vaikka rahtia tuleekin. Juomat tulee lähimpään postiin, kätevää.
Ei me sen enempiä alkoholia käytetä, vaikka sitä kotona onkin varastoissa. On vain mukavampi, kun ei tarvitse aina erikseen Alkosta ostella, kun on kotona. Ja on vaikka vieraillekin tarjota, ei tarvitse siitäkään erikseen stressiä kantaa.
Kohta taas tilaan lastin, että on jouluksi viinejä, kun porukkaa tulee enempi syömään joulupäivälliselle.- Anonyymi
Yritän maksimoida "hyötysuhteen" ja täytän tilaamani 12 pullon laatikot 80% ja 75% rommeilla ja absinteilla sekä jokunen pullo tavallisia viskejä.
Riittävä varasto antaa mielenrauhaa. Vaikka tulee useampikin tuttava niin ei tarvitse tiirata puteleita siinä mielessä, että missä vielä olisi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yritän maksimoida "hyötysuhteen" ja täytän tilaamani 12 pullon laatikot 80% ja 75% rommeilla ja absinteilla sekä jokunen pullo tavallisia viskejä.
Riittävä varasto antaa mielenrauhaa. Vaikka tulee useampikin tuttava niin ei tarvitse tiirata puteleita siinä mielessä, että missä vielä olisi.Meillä on varastoissa niin paljon väkeviä, joita ei meillä kukaan kuitenkaan juo, niin ostan verkkokaupasta nuo oluet, siiderit ja viinit. Ei ole kallista, kun katsoo verkkokaupan tarjoukset. Joskus on ollut tarjouksessa olutta 0,99€/ 24pack, tosin päiväykset aika tarkalla, mutta ei ne päiväykset niin tarkkoja ole, hyvin ehtii nauttimaan ne oluet ensin saunaoluina.
Viinit on meidän juttu juhlapyhinä ruokailun yhteydessä, ne me ostetaan verkkokaupasta, niin ei ole kallista.
- Anonyymi
viinazn himo kui Jeesuksen himo pitäämennä seuroihinkin..
- Anonyymi
Mutta miksi tämä Jeesus porukka kieltää alkoholin muilta kun Jeesus muutti veden viiniksi?
- Anonyymi
Aamulla ne alan henkilöt kärkkyy Alkon nurkilla että saa sen pullon.Jos illalla käy Alkossa niin eipä välttämättä heti sitä juokkaan.
- Anonyymi
Ihmiset ryyppää töissäkin nykyään joten ne hakee sen takia sitä viinaa. Monilla on kyllä alkoholi ongelma koska ovat yksinäisiä ja ei mitään tekemistä joten juovat usein.
- Anonyymi
Ei ole rahaa edes vesilaskuun. Nekin jäävät maksamatta.
- Anonyymi
Kotiin kuljetus ratkaisee monta ongelmaa ja vähentää kuluja.
- Anonyymi
Kotiinkuljetus nostaa alkoholin hintaa reilusti.
- Anonyymi
Suuri osa alkoholisteista käy töissä.
- Anonyymi
Aika monet ihmiset ovat töissä päivisin? On myös muita asioita hoidettava, Alkoon voi mennä kun on aikaa?
- Anonyymi
Köyhä täs on, vaikkei käy alkossa.
- Anonyymi
Ostin kevväällä savolaisen kanssa yhen pullon puoliksi kirkasta viinaa vapinaan.
Se loppasuu nielas koko putelin kerralla niin kysyin että minkä hellvetin takia sä koko pullon lomotit kun mullekki piti?
Niin se vaan tokas että sen puolikas oli pullon alimmaisena.
Meni luottotiedot siinä siltä taas.- Anonyymi
En luottaisi alkoholinkäyttäjään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En luottaisi alkoholinkäyttäjään.
Enkä savolaiseen. Enkä varsinkaan savolaiseen juoppoon eläkeläiseen.
- Anonyymi
Aamulla pitää ehtiä sinne töihin, vaikka olis miten paha kenonen.
- Anonyymi
Yks tyyppi oli töissä aina kännissä. Yritti hajottaa tahallaan koneita kuten sirkkeliä ja laittoi hiomakoneeseen liian ison puun joka hajotti koneen. Sanoi että minä tein sen vaikka en ollut edes paikalla. Sitä ei edes puhalletettu vaikka kerroin pomolle että on kännissä.
- Anonyymi
Kankkusessa kokeilin työntömastotrukkia työkkärin kurssilla. Mulla ei oo ajokorttia ja oon huononäkönen. Kurssilla painotettiin turvallisuutta, saatiin turvakengätkin ,silti opettaja hyppi eteen. Selvis kuitenki hengissä.
- Anonyymi
Alkot kiinni vaan niin kansanterveys paranee.
- Anonyymi
ALKOn lakko 70-luvun alkupuolella käynnisti minun "kotikokkailuni" jota kesti 18 vuotta.
Alkupaniikin painekattilaversiosta kunnolliseen säädettävällä 3kW:n vastuksella varustettuun 30 litran pönttöön jonka päällä oli 80cm korkea keraamisilla helmillä täytetty kolonni.
Laite oli kaverini kanssa yhteinen. Harrastus loppui kun kaverin kuollessa vahkeet olivat hänellä enkä lähtenyt perikunnalta vaatimaan pontikankeittolaitteitani. Lisäksi samoihin aikoihin pääsin edustusviinojen pariin firman omistajan saatesanoilla, että hoitamallasi pajalla on oltava vierasvarana kossua ja viskiä ja pidä myös huoli kotivarastostasi!
2kW:n teholla hissukseen laskettu tuotteeni vahvuudeksi mittasi labra 71% mutta näyte edusti parasta kolmasosaa. Eli nautitaan itse kraanaveden kera. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ALKOn lakko 70-luvun alkupuolella käynnisti minun "kotikokkailuni" jota kesti 18 vuotta.
Alkupaniikin painekattilaversiosta kunnolliseen säädettävällä 3kW:n vastuksella varustettuun 30 litran pönttöön jonka päällä oli 80cm korkea keraamisilla helmillä täytetty kolonni.
Laite oli kaverini kanssa yhteinen. Harrastus loppui kun kaverin kuollessa vahkeet olivat hänellä enkä lähtenyt perikunnalta vaatimaan pontikankeittolaitteitani. Lisäksi samoihin aikoihin pääsin edustusviinojen pariin firman omistajan saatesanoilla, että hoitamallasi pajalla on oltava vierasvarana kossua ja viskiä ja pidä myös huoli kotivarastostasi!
2kW:n teholla hissukseen laskettu tuotteeni vahvuudeksi mittasi labra 71% mutta näyte edusti parasta kolmasosaa. Eli nautitaan itse kraanaveden kera.Ei itselläni sellaista tarvetta alkoholiin tule että pontikkaa täytyisi juoda.Joskus maistanu ni juupa juu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei itselläni sellaista tarvetta alkoholiin tule että pontikkaa täytyisi juoda.Joskus maistanu ni juupa juu.
Olet maistanut sikunapaskaa!
Valmisteeni ensimmäinen kolmannes oli parempaa kuin apteekin 2:n luokan pirtu.
Kirkas rankki. Metyyli pois keulilta, lämpötilan hallinta, kolonnissa moninkertainen tislautuminen spriitehtaan kolonnien periaatteella mutta tietenkin minimittakaavassa, laadun seuranta keiton edistyessä, ykköslaskun lopettaminen sikunan alkaessa tulemaan.
Kakkoskeittoon puolet ykköstä ja puolet vettä.
Metyylin varmentaminen. Lasku hitaasti, pienellä teholla, aktiivihiilen läpi. Kesti noin 7 tuntia.
Kakkosen jako kolmeen laatuun. Keulilta puhdas, vahva. Seuraavassa hieman sivumakua joten juodessa tarvitaan mehulantrinkia mutta voi aloittaa selvin päin. Kolmannessa sen verran sivumakua, että tarjotaan päihtyneille vieraille sekamehun kanssa.
Olen minäkin maistanut muutaman kerran vierasta pontikkaa ja niiden nauttiminen vaatii kovaa janoa tai reipasta humalaa. Opetellessani pienellä keittimellä ja samealla rankilla oli valmis niin kamalan makuista, että liuotin siihen aniskarkkeja pystyäkseni juomaan.
Valmis ilman häiritsevää sivumakua alkaa rankin laadusta. Antaa kirkastua vesilukon alla! Parhaimmillani valmistin rankin 200 litran muovitynnyrissä jossa toisen reiän sai tukkoon sen omalla korkilla ja toiseen asensin kuohukäynnin jälkeen vesilukon.
Keittopänikkään vain kirkasta rankkia.
Talon rakennusvaiheessa maksoin osan timpureiden ja muuraajien palkoista pontikalla. Jos tuote olisi ollut huonoa niin eivätpä ammattimiehet olisi hyväksyneet sitä osaksi palkkaa.
Myin ponua 1 - 4:n litran erissä muutamalle tutulle. 4:n litran ostaja oli talon valmistumisen jälkeen toinen timpureista.
- Anonyymi
Jos olivat eläkeläisiä...
- Anonyymi
Muailman terveempi kuin sekä että, mutta, niinku
https://www.youtube.com/watch?v=2ll_Fkyanfc&list=PLArAJlC1y559R0cURvkQ5yP7hNkGCD4oX
Ainakin Qina. Savo
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sua j-mies!
Enkä oikeesti ymmärrä miksi. Eihän me tunneta ees kovin hyvin. Mut haluaisin sun kanssa jotain säätöä sit kai vaan 🫦585555Voi itku! Sanna Marinilla EI OLLUT mitään tekemistä jäänmurtajakauppojen kanssa
Miten tässä näin kävi? Sanna-kultti paniikissa.1804524En välttämättä koskaan aikaisemmin tosissani uskonut mihinkään sielunkumppanuuteen ym
Ennen kuin tapasin sinut. Oudointahan tässä on että ollaan tiedetty toisemme kuitenkin vuosia ja enemmän vuosia, mutta v163972Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k503559- 513491
- 653269
- 113131
- 272722
- 462307
Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia332300