Petri Paavola syyttää Tapio Puolimatkaa väärillä perusteilla

Anonyymi-ap

Paavola on julkaissut nettisivuillaan kirjoituksen, jossa hän arvostelee Tapio Puolimatkaa vakavasta harhaopista.

Paavolan mukaan Puolimatka opettaa väärin, että syntien sovitus olisi tapahtunut vasta sitten, kun Jeesus olisi vienyt oman verensa taivaan temppelin valtaistuimen luokse. Puolimatka perustelee oppiaan sillä, mitä Raamattu opettaa 3 Moos 16-luvussa suuren sovitustenpäivän rituaaleista, jossa uhratun pukin veri viedään lopuksi kaikkeinpyhimpään ja pirkotetaan sekä liinoarkun etureunaan ja maahan. Paavola väittää, että sovitus tapahtui jo Golgaltalla, eli hänen mukaansa jo alttarilla.

Jeesuksen sanat "se on täytetty" tarkoittavat sitä, että Jeesus oli täyttänyt Isän käskyn uhrata ruumiinsa Goltatalla. Syntien soituksen menot jatkuivat siten, että Jeesus vei verensä taivaaseen Jumalan valtaistuimen luokse, jotta syntien sovitus astuisi voimaan. Siitä antaa vahvistuksen Hebrealaiskirje:

"meni, ei kauristen ja vasikkain veren kautta, vaan oman verensä kautta kerta kaikkiaan kaikkeinpyhimpään ja sai aikaan iankaikkisen lunastuksen."
(Heb 9:12)

Kuten jae 9:12 sanoo, niin Tapio Puolimatka on oikeassa ja Petri Paavola on väärässä.

Nyt ei pidä alkaa halkomaan hiuksia tämän asian kanssa. Syntien sovitus on prosessi, joka alkoi Golgatalla, jossa vuodatettiin Jeesuksen veri. Sitten se vietiin armonistuimen luokse ja niin syntien sovitus tule täytettyä. Tämä ei mitätöi mitenkään Jeesuksen antamaa uhria vaan kirkastaa sen.

127

885

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tämä on Petri Paavolan tapaista toimintaa. Hän asettuu toisten tuomariksi, koska haluaa päteä oman seurakuntansa edessä. Lopputulos on sitten tämä. Hän selittää itse väärin.

• Anonyymi

Mulla jos ois joku Petri Paavola tuomarina,niin jätkä lähtis kuin keppi keihäs.Tuollaset pelle paskat lähtee nopeesti.
        Niin,uskon mutta en teidän suuntaukseen jossa joku petri puhuu tai jotain tekee.
        Mitä varten joku uskoo johonkin paskakasaan,ihmiseen joka on olevinaan jotain mutta ei ole Jumalan tiellä?
        Näitä paskakaappeja on kuten ilm.tuo Petri.
        Laittakaa jätkä ojennukseen ja kertokaa mitä on RAKKAUS USKOSSA !
        Hänellä ei ole mitään tuomari valtaa,hän on vain ihminen kuin te muut.
        Olette yhtä arvokkaita Isän ja taivaan silmissä.
        Minä en kuulu mihinkää ja oksentaisin jos ois joku Petri Paavola puhumassa minulle,lähtö jätkälle kävis aika nopeasti.

Isä ja poika sekä pyhähenki ,on minulle omassa uskossa tärkeimmät.
        E n koskaan uskoisi johinkin Petrin puheeseen,hyi helpata.

• Anonyymi

Paavola on 'itseoppinut' työtön työmies. Puolimatka on muodollisestikin oppinut. En suoralta kädeltä muista yhtään asiaa, jossa olisin ollut eri mieltä Puolimatkan kanssa, vaikka olen kuunnellut häntä muutaman vuoden. Paavola taas on väärässä esimerkiksi siinä, että luulee, että ylöstempaus tulee vasta sitten, kun Jeesus palaa kuninkaana antikristuksen ajan lopussa. Sellainen 'jojo-tempaus': ylös taivaaseen ja heti takaisin maan päälle, jotta Jeesus voi perustaa tuhatvuotisen valtakuntansa ja hallita Jerusalemissa, meidän toimiessa hänen pappeinaan ja kuninkainaan.

Paavola tuntee ilmeisesti tarvetta olla kulttijohtaja, ja on pettynyt, että hänen kulttinsa on hajonnut. Liekö montakaan enää, jotka vielä häntä kuuntelevat?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mulla jos ois joku Petri Paavola tuomarina,niin jätkä lähtis kuin keppi keihäs.Tuollaset pelle paskat lähtee nopeesti.
        Niin,uskon mutta en teidän suuntaukseen jossa joku petri puhuu tai jotain tekee.
        Mitä varten joku uskoo johonkin paskakasaan,ihmiseen joka on olevinaan jotain mutta ei ole Jumalan tiellä?
        Näitä paskakaappeja on kuten ilm.tuo Petri.
        Laittakaa jätkä ojennukseen ja kertokaa mitä on RAKKAUS USKOSSA !
        Hänellä ei ole mitään tuomari valtaa,hän on vain ihminen kuin te muut.
        Olette yhtä arvokkaita Isän ja taivaan silmissä.
        Minä en kuulu mihinkää ja oksentaisin jos ois joku Petri Paavola puhumassa minulle,lähtö jätkälle kävis aika nopeasti.

Isä ja poika sekä pyhähenki ,on minulle omassa uskossa tärkeimmät.
        E n koskaan uskoisi johinkin Petrin puheeseen,hyi helpata.

Minäkin olen uskossa ja olen hylännyt Paavolan ihan alun jälkeen, huomattuani hänen opettavan väärin. En kuitenkaan ymmärrä tuollaista oksennusta, jota suollat. Ei ole kovin rakkaudellista. Paavola on eksynyt, mutta niin taidat olla sinäkin?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavola on 'itseoppinut' työtön työmies. Puolimatka on muodollisestikin oppinut. En suoralta kädeltä muista yhtään asiaa, jossa olisin ollut eri mieltä Puolimatkan kanssa, vaikka olen kuunnellut häntä muutaman vuoden. Paavola taas on väärässä esimerkiksi siinä, että luulee, että ylöstempaus tulee vasta sitten, kun Jeesus palaa kuninkaana antikristuksen ajan lopussa. Sellainen 'jojo-tempaus': ylös taivaaseen ja heti takaisin maan päälle, jotta Jeesus voi perustaa tuhatvuotisen valtakuntansa ja hallita Jerusalemissa, meidän toimiessa hänen pappeinaan ja kuninkainaan.

Paavola tuntee ilmeisesti tarvetta olla kulttijohtaja, ja on pettynyt, että hänen kulttinsa on hajonnut. Liekö montakaan enää, jotka vielä häntä kuuntelevat?

Muistaakseni Puolimatka on Paavolan kanssa samaa mieltä ylöstempauksen suhteen eli että se tapahtuu Kristuksen palatessa maan päälle kerran ja ainutkertaisesti. Ei Puolimatkakaan käsittääkseni usko Kristuksen kahteen paluuseen. Eli olet sinä ilmeisesti jossain asiassa eri mieltä Puolimatkan kanssa.

• Anonyymi

Toinen hairahtuu toisessa ja toinen taas jossain toisessa asiassa.

"Sillä monessa kohden me kaikki hairahdumme. Jos joku ei hairahdu puheessa, niin hän on täydellinen mies ja kykenee hillitsemään myös koko ruumiinsa." Jaak. 3:2

• Anonyymi

Jos tuollainen on Puolimatkan oppi ja opetus, niin pielessä hän todella on.

Ei siinä sanota niin, että Jeesus vei verensä Taivaaseen, vaan sen ristillä vuodatetun sovintoveren ja uhrin kautta Jeesus saavutti lunastuksen meille.

Eli JOS Puolimatka oikeasti opettaa tuollista, niin se on ns. "järjen väärä päätelmä", eikä mikään Hengellinen Totuus.

2. Kor. 10:5 Me hajotamme maahan järjen päätelmät ja jokaisen varustuksen, joka nostetaan Jumalan tuntemista vastaan, ja vangitsemme jokaisen ajatuksen kuuliaiseksi Kristukselle

• Anonyymi

Vanhan liiton sovintoveren vihmominen oli kuva, joka totetutui Uudessa Liitossa. Eikä hän mennyt uhratakseen itseänsä monta kertaa, niinkuin ylimmäinen pappi joka vuosi menee kaikkeinpyhimpään, vierasta verta mukanaan,

Jeesus nimen omaan vie oman verensä Taivaaseen: Kristus ei mennyt käsillä tehtyyn kaikkeinpyhimpään, joka vain on sen oikean kuva, vaan itse taivaaseen, nyt ilmestyäkseen Jumalan kasvojen eteen meidän hyväksemme.
        Ilmestyskirjassa näytetään Herran palaavan takaisin yllään vereen kastettu viitta: hänellä oli yllään vereen kastettu vaippa, ja nimi, jolla häntä kutsutaan, on Jumalan Sana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vanhan liiton sovintoveren vihmominen oli kuva, joka totetutui Uudessa Liitossa. Eikä hän mennyt uhratakseen itseänsä monta kertaa, niinkuin ylimmäinen pappi joka vuosi menee kaikkeinpyhimpään, vierasta verta mukanaan,

Jeesus nimen omaan vie oman verensä Taivaaseen: Kristus ei mennyt käsillä tehtyyn kaikkeinpyhimpään, joka vain on sen oikean kuva, vaan itse taivaaseen, nyt ilmestyäkseen Jumalan kasvojen eteen meidän hyväksemme.
        Ilmestyskirjassa näytetään Herran palaavan takaisin yllään vereen kastettu viitta: hänellä oli yllään vereen kastettu vaippa, ja nimi, jolla häntä kutsutaan, on Jumalan Sana.

Höpö höpö !

Nu ovat kuvainnollisia asioita, joita ihminen nyt järjen päätelmänsä avulla epätoivoisesti yrittää ratkoa !

Ja pieleen menee !

Vai väitätkö nyt niin, että kaikki tapahtuu juuri kuten tässä kerrotaan, siis sana sanalta:

11 Ja minä näin taivaan auenneena. Ja katso: valkoinen hevonen, ja sen selässä istuvan nimi on Uskollinen ja Totinen, ja hän tuomitsee ja sotii vanhurskaudessa.
        12 Ja hänen silmänsä olivat niinkuin tulen liekit, ja hänen päässään oli monta kruunua, ja hänellä oli kirjoitettuna nimi, jota ei tiedä kukaan muu kuin hän itse,
        13 ja hänellä oli yllään vereen kastettu vaippa, ja nimi, jolla häntä kutsutaan, on Jumalan Sana.
        14 Ja häntä seurasivat ratsastaen valkoisilla hevosilla taivaan sotajoukot, puettuina valkeaan ja puhtaaseen pellavavaatteeseen.
        15 Ja hänen suustaan lähtee terävä miekka, että hän sillä löisi kansoja. Ja hän on kaitseva heitä rautaisella valtikalla, ja hän polkee kaikkivaltiaan Jumalan vihan kiivauden viinikuurnan.
        16 Ja hänellä on vaipassa kupeellaan kirjoitettuna nimi: "Kuningasten Kuningas ja herrain Herra".
        17 Ja minä näin enkelin seisovan auringossa, ja hän huusi suurella äänellä sanoen kaikille keskitaivaalla lentäville linnuille: "Tulkaa, kokoontukaa Jumalan suurelle aterialle
        18 syömään kuningasten lihaa ja sotapäällikköjen lihaa ja väkevien lihaa ja hevosten sekä niiden selässä istuvien lihaa ja kaikkien vapaitten ja orjien lihaa, sekä pienten että suurten".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Höpö höpö !

Nu ovat kuvainnollisia asioita, joita ihminen nyt järjen päätelmänsä avulla epätoivoisesti yrittää ratkoa !

Ja pieleen menee !

Vai väitätkö nyt niin, että kaikki tapahtuu juuri kuten tässä kerrotaan, siis sana sanalta:

11 Ja minä näin taivaan auenneena. Ja katso: valkoinen hevonen, ja sen selässä istuvan nimi on Uskollinen ja Totinen, ja hän tuomitsee ja sotii vanhurskaudessa.
        12 Ja hänen silmänsä olivat niinkuin tulen liekit, ja hänen päässään oli monta kruunua, ja hänellä oli kirjoitettuna nimi, jota ei tiedä kukaan muu kuin hän itse,
        13 ja hänellä oli yllään vereen kastettu vaippa, ja nimi, jolla häntä kutsutaan, on Jumalan Sana.
        14 Ja häntä seurasivat ratsastaen valkoisilla hevosilla taivaan sotajoukot, puettuina valkeaan ja puhtaaseen pellavavaatteeseen.
        15 Ja hänen suustaan lähtee terävä miekka, että hän sillä löisi kansoja. Ja hän on kaitseva heitä rautaisella valtikalla, ja hän polkee kaikkivaltiaan Jumalan vihan kiivauden viinikuurnan.
        16 Ja hänellä on vaipassa kupeellaan kirjoitettuna nimi: "Kuningasten Kuningas ja herrain Herra".
        17 Ja minä näin enkelin seisovan auringossa, ja hän huusi suurella äänellä sanoen kaikille keskitaivaalla lentäville linnuille: "Tulkaa, kokoontukaa Jumalan suurelle aterialle
        18 syömään kuningasten lihaa ja sotapäällikköjen lihaa ja väkevien lihaa ja hevosten sekä niiden selässä istuvien lihaa ja kaikkien vapaitten ja orjien lihaa, sekä pienten että suurten".

Ylläpidon jumalaton vänkääjä alkoi mekkaloimaan!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaksi valhetta, noin pienessä lauseessa.

Ei pitäisi alkaa syyttelemään ja tuomitsemaan ketään ihmistä, vain omiin harhakuivitelmiin ja luuloihin perustuen.

Valehelu ja väärän todistuksen antaminen lähimmäisestä on syntiä.

Tajuatko sinä sen ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tällä ei ole ketään ylläpidosta kirjoittamassa komentteja!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tällä ei ole ketään ylläpidosta kirjoittamassa komentteja!

Valehtelet päin silmiä. Ylläpito on suurin yksittäinen komenttien lähettäjä ja aloitusten tekijä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Valehtelet päin silmiä. Ylläpito on suurin yksittäinen komenttien lähettäjä ja aloitusten tekijä!

Onko sinulla jotakin vainoharhaisuutta todettu ?

Siis täällä on niin heikko valvonta, ettei mittaa eikä määrää.

Ja jos olen oikein ymmärtänyt, niin valvonta on lähinnä sähköistä, eli järjestelmä poistaa sellaiset viestit, joista löytyy tiettyjä "vääriä" sanoja.

• Anonyymi

Molemmat väärässä.
        Perustuen siihen mitä Messiaan tehtävästä Vanhassa Testamentissa opetetaan. Paavali on ne selittänyt perusteellisesti.
        Mitä Jeesus sovitti?
        Ei lainkaan siten kuin kristinuskossa on opetettu Nikean kirkolliskokouksesta lähtien.
        alkuseurakunta luki kirjoituksia eikä silloin ollut Uutta Testamenttia. Joten Vanhasta Testamentista löytyy kaikki tarpeellinen ja sinne Paavalinkin opetukset viittaavat.
        Apostolien teot:
        17:11 Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Molemmat väärässä.
        Perustuen siihen mitä Messiaan tehtävästä Vanhassa Testamentissa opetetaan. Paavali on ne selittänyt perusteellisesti.
        Mitä Jeesus sovitti?
        Ei lainkaan siten kuin kristinuskossa on opetettu Nikean kirkolliskokouksesta lähtien.
        alkuseurakunta luki kirjoituksia eikä silloin ollut Uutta Testamenttia. Joten Vanhasta Testamentista löytyy kaikki tarpeellinen ja sinne Paavalinkin opetukset viittaavat.
        Apostolien teot:
        17:11 Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin.

Eli sinä heität koko uuden testamentin roskikseen ?

Oletko nyt ihan tosissasi ?

Mitä Paavali kertoo siitä, että keneltä hän omakohtaisesti sai opetuksen ?

11 Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista;
        12 enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan Jeesus Kristus on sen minulle ilmoittanut.

1. Kor. 1:17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan

Joten nyt minä kysyn sinulta sitä, että mistä sinä olet opetuksesi saanut ?

Herralta ja Jumalalta ?

Vai ihan muualta ?

• Anonyymi

Täysin selvää, Jeesus sovitus totetutui Mooseksen lain kuvan mukaan: hän teurastakoon kansan syntiuhrikauriin ja vieköön sen verta esiripun sisäpuolelle ja tehköön sen verellä, niinkuin hän teki mullikan verellä: pirskoittakoon sitä armoistuimelle ja armoistuimen eteen.
      Niin, lopeta höpön hopon höpön höpöttäminen!

• Anonyymi

Voi raukkaa.

Etkö sinä vielä sen vertaa ymmärrä, että vanha liitto ja sen järjestys oli vain ns. "kuvaa ja varjoa", ei siis itse asiain olemus.

Kol. 2:17 jotka vain ovat tulevaisten varjo, mutta ruumis on Kristuksen.

Hepr. 8:5 ja jotka palvelevat siinä, mikä on taivaallisten kuva ja varjo, niinkuin ilmoitettiin Moosekselle, kun hänen oli valmistettava maja. Sillä hänelle sanottiin: "Katso, että teet kaikki sen kaavan mukaan, joka sinulle vuorella näytettiin".

Hepr. 10:1 Sillä koska laissa on vain tulevan hyvän varjo, ei itse asiain olemusta

Siis perusasia !

1) Lakiliitto - vain kuvaa ja varjoa - ULKOISIA toimituksia, eli lihan sääntöjä !

2) Uusi liitto - Hengellinen totuus - SISÄISTÄ Hengellistä toimintaa !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi raukkaa.

Etkö sinä vielä sen vertaa ymmärrä, että vanha liitto ja sen järjestys oli vain ns. "kuvaa ja varjoa", ei siis itse asiain olemus.

Kol. 2:17 jotka vain ovat tulevaisten varjo, mutta ruumis on Kristuksen.

Hepr. 8:5 ja jotka palvelevat siinä, mikä on taivaallisten kuva ja varjo, niinkuin ilmoitettiin Moosekselle, kun hänen oli valmistettava maja. Sillä hänelle sanottiin: "Katso, että teet kaikki sen kaavan mukaan, joka sinulle vuorella näytettiin".

Hepr. 10:1 Sillä koska laissa on vain tulevan hyvän varjo, ei itse asiain olemusta

Siis perusasia !

1) Lakiliitto - vain kuvaa ja varjoa - ULKOISIA toimituksia, eli lihan sääntöjä !

2) Uusi liitto - Hengellinen totuus - SISÄISTÄ Hengellistä toimintaa !

"vain ns. "kuvaa ja varjoa", ei siis itse asiain olemus."

Jae Kol 2:17 ei sano, että laissa mainitut juhlat olisivat VAIN kuva, koska kreikan alkutekstissä ei ole sanaa "vain". Sen on kirkko lisännyt jakeeseen. Paavali tarkoittaa sitä, että pidämme laissa mainitut sapatit ja juhlat, koska NE OVAT esikuvia tulevasta Kristuksen valtakunnasta.

Mitä tulee aloituksessa mainittuun asiaan, niin Tapio Puolimatka selittää sen oikein. Syntien sovitus tapahtui sen jäkeen, kun Jumalan Poika vei Golgatalla vuodatetun verensä taivaassa olevan valtaistuimen luokse. Sen takia suurena sovitustenpäivänä pirskotetaan uhratun pukin verta liitonarkun etureunaan ja maahan. Liitonarkku oli armoniskuin eli Jumalan valtaistuin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"vain ns. "kuvaa ja varjoa", ei siis itse asiain olemus."

Jae Kol 2:17 ei sano, että laissa mainitut juhlat olisivat VAIN kuva, koska kreikan alkutekstissä ei ole sanaa "vain". Sen on kirkko lisännyt jakeeseen. Paavali tarkoittaa sitä, että pidämme laissa mainitut sapatit ja juhlat, koska NE OVAT esikuvia tulevasta Kristuksen valtakunnasta.

Mitä tulee aloituksessa mainittuun asiaan, niin Tapio Puolimatka selittää sen oikein. Syntien sovitus tapahtui sen jäkeen, kun Jumalan Poika vei Golgatalla vuodatetun verensä taivaassa olevan valtaistuimen luokse. Sen takia suurena sovitustenpäivänä pirskotetaan uhratun pukin verta liitonarkun etureunaan ja maahan. Liitonarkku oli armoniskuin eli Jumalan valtaistuin.

Kuten JO edellä kirjoitin, niin:

Lakiliitto - ulkoiset toimet !

Uusiliitto -sisäistä toimintaa !

Tässä sinulle tietoa uuden liiton SISÄISESTÄ sapatinvietosta:

1 Varokaamme siis, koska lupaus päästä hänen lepoonsa vielä pysyy varmana, ettei vain havaittaisi kenenkään teistä jääneen taipaleelle.
        2 Sillä hyvä sanoma on julistettu meille niinkuin heillekin; mutta heidän kuulemansa sana ei heitä hyödyttänyt, koska se ei uskossa sulautunut niihin, jotka sen kuulivat.
        3 Sillä me pääsemme lepoon, me, jotka tulimme uskoon, niinkuin hän on sanonut: "Ja niin minä vihassani vannoin: 'He eivät pääse minun lepooni'", vaikka hänen tekonsa olivat valmiina maailman perustamisesta asti.

!!!
        4 Sillä hän on jossakin sanonut seitsemännestä päivästä näin: "Ja Jumala lepäsi seitsemäntenä päivänä kaikista teoistansa";
        !!!

5 ja tässä taas: "He eivät pääse minun lepooni".
        6 Koska siis varmana pysyy, että muutamat pääsevät siihen, ja ne, joille hyvä sanoma ensin julistettiin, eivät päässeet siihen tottelemattomuuden tähden,
        7 niin hän taas määrää päivän, "tämän päivän", sanomalla Daavidin kautta niin pitkän ajan jälkeen, niinkuin ennen on sanottu: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne".
        8 Sillä jos Joosua olisi saattanut heidät lepoon, niin hän ei puhuisi toisesta, senjälkeisestä päivästä.

!!!
        9 Niin on Jumalan kansalle sapatinlepo varmasti tuleva.
        10 Sillä joka on päässyt hänen lepoonsa, on saanut levon teoistaan, hänkin, niinkuin Jumala omista teoistansa.
        11 Ahkeroikaamme siis päästä siihen lepoon, ettei kukaan lankeaisi seuraamaan samaa tottelemattomuuden esimerkkiä.
        !!!

Meidän tulisi päästä lepoon OMISTA TEOISTAMME, kuten Jumalakin lakkasi omistaan !

Eli meidän tulisi siis elää LEVOSSA, Jumalan teoissa, jotka Hän on edeltä valmistanut, että me niissä vaeltaisimme !

Ef. 2:10 Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme.

Gal. 5:16 Minä sanon: vaeltakaa Hengessä, niin ette lihan himoa täytä.

Gal. 5:25 Jos me Hengessä elämme, niin myös Hengessä vaeltakaamme.

Lakiliiton sapatti oli siis myös vain "kuvaa ja varjoa, ei itse asiain olemus" !

Mutta jos uskovaksi itse itseään nimittävä ei vielä näitäkään Hengellisiä asioita käsitä, niin sitten takerrutaan sanoihin, eli kuten nyt tässä: "vain sanaa ei löydy" !

Säälittävää.....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuten JO edellä kirjoitin, niin:

Lakiliitto - ulkoiset toimet !

Uusiliitto -sisäistä toimintaa !

Tässä sinulle tietoa uuden liiton SISÄISESTÄ sapatinvietosta:

1 Varokaamme siis, koska lupaus päästä hänen lepoonsa vielä pysyy varmana, ettei vain havaittaisi kenenkään teistä jääneen taipaleelle.
        2 Sillä hyvä sanoma on julistettu meille niinkuin heillekin; mutta heidän kuulemansa sana ei heitä hyödyttänyt, koska se ei uskossa sulautunut niihin, jotka sen kuulivat.
        3 Sillä me pääsemme lepoon, me, jotka tulimme uskoon, niinkuin hän on sanonut: "Ja niin minä vihassani vannoin: 'He eivät pääse minun lepooni'", vaikka hänen tekonsa olivat valmiina maailman perustamisesta asti.

!!!
        4 Sillä hän on jossakin sanonut seitsemännestä päivästä näin: "Ja Jumala lepäsi seitsemäntenä päivänä kaikista teoistansa";
        !!!

5 ja tässä taas: "He eivät pääse minun lepooni".
        6 Koska siis varmana pysyy, että muutamat pääsevät siihen, ja ne, joille hyvä sanoma ensin julistettiin, eivät päässeet siihen tottelemattomuuden tähden,
        7 niin hän taas määrää päivän, "tämän päivän", sanomalla Daavidin kautta niin pitkän ajan jälkeen, niinkuin ennen on sanottu: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne".
        8 Sillä jos Joosua olisi saattanut heidät lepoon, niin hän ei puhuisi toisesta, senjälkeisestä päivästä.

!!!
        9 Niin on Jumalan kansalle sapatinlepo varmasti tuleva.
        10 Sillä joka on päässyt hänen lepoonsa, on saanut levon teoistaan, hänkin, niinkuin Jumala omista teoistansa.
        11 Ahkeroikaamme siis päästä siihen lepoon, ettei kukaan lankeaisi seuraamaan samaa tottelemattomuuden esimerkkiä.
        !!!

Meidän tulisi päästä lepoon OMISTA TEOISTAMME, kuten Jumalakin lakkasi omistaan !

Eli meidän tulisi siis elää LEVOSSA, Jumalan teoissa, jotka Hän on edeltä valmistanut, että me niissä vaeltaisimme !

Ef. 2:10 Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme.

Gal. 5:16 Minä sanon: vaeltakaa Hengessä, niin ette lihan himoa täytä.

Gal. 5:25 Jos me Hengessä elämme, niin myös Hengessä vaeltakaamme.

Lakiliiton sapatti oli siis myös vain "kuvaa ja varjoa, ei itse asiain olemus" !

Mutta jos uskovaksi itse itseään nimittävä ei vielä näitäkään Hengellisiä asioita käsitä, niin sitten takerrutaan sanoihin, eli kuten nyt tässä: "vain sanaa ei löydy" !

Säälittävää.....

Mitä hourut sapattikiihkossasi!!!! Eikö löydy ylläpitoon yhtä ainoaa järjissään olevaan ihmistä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä hourut sapattikiihkossasi!!!! Eikö löydy ylläpitoon yhtä ainoaa järjissään olevaan ihmistä!

Mitä oikein sekoilet ?

Juurihan kirjoitin edellä, että lakiliiton sapatti säädöksineen oli vain sitä "kuvaa ja varjoa" !

Enkä minä yhäkään ole ylläpidossa !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä oikein sekoilet ?

Juurihan kirjoitin edellä, että lakiliiton sapatti säädöksineen oli vain sitä "kuvaa ja varjoa" !

Ketjun aihe ei ole sapatti, valehtelija!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä oikein sekoilet ?

Sapatti ei ole vain kuva ja varjo vaan sapatti on kuva ja varjo tulevasta Kristuksen valtakunnasta, jossa vietetään sapattia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sapatti ei ole vain kuva ja varjo vaan sapatti on kuva ja varjo tulevasta Kristuksen valtakunnasta, jossa vietetään sapattia.

Mielenkiintoista.

Kerrotko minulle nyt sitten sen, että miten sitä sitten vietetään ?

Siis lakiliiton järjestyksen mukaanko ?

Vai miten ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juttusi ovat sapatsita järjettömiä huoreita!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mielenkiintoista.

Kerrotko minulle nyt sitten sen, että miten sitä sitten vietetään ?

Siis lakiliiton järjestyksen mukaanko ?

Vai miten ?

Uusi liitto on lakiliitto. Lueppa säädökset Hebrealaiskirjeestä ja Jeremian kirjasta.

Kuten Uusi testamentti sanoo, sapattikäsky on edelleen voimassa.

Heb 4:9 Jumalan kansalla on siis yhä sapattijuhla edessään.

Heb 8:7 Jos ensimmäinen liitto olisi ollut rikkumaton, ei sen sijalle olisi tarvittu toista.
        8 Mutta nyt Jumala moittii kansaansa: -- Kuulkaa! Aika tulee, sanoo Herra, jolloin minä teen uuden liiton Israelin kansan ja Juudan kansan kanssa.
        9 Se ei ole samanlainen liitto kuin se, jonka tein heidän isiensä kanssa silloin, kun tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. He eivät pysyneet minun liitossani, ja siksi en minäkään välittänyt heistä, sanoo Herra.
        10 Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uusi liitto on lakiliitto. Lueppa säädökset Hebrealaiskirjeestä ja Jeremian kirjasta.

Kuten Uusi testamentti sanoo, sapattikäsky on edelleen voimassa.

Heb 4:9 Jumalan kansalla on siis yhä sapattijuhla edessään.

Heb 8:7 Jos ensimmäinen liitto olisi ollut rikkumaton, ei sen sijalle olisi tarvittu toista.
        8 Mutta nyt Jumala moittii kansaansa: -- Kuulkaa! Aika tulee, sanoo Herra, jolloin minä teen uuden liiton Israelin kansan ja Juudan kansan kanssa.
        9 Se ei ole samanlainen liitto kuin se, jonka tein heidän isiensä kanssa silloin, kun tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. He eivät pysyneet minun liitossani, ja siksi en minäkään välittänyt heistä, sanoo Herra.
        10 Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.

Mitä tämä oikeasti ja käytännössä tarkoittaa:

Kerrotko minulle sen ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä tämä oikeasti ja käytännössä tarkoittaa:

Kerrotko minulle sen ?

Lain kirjoittaminen sydämeen tarkoittaa sitä, että ihminen osaa lain ja sitä noudattaa. Tätä kutsutaan myös sydämen ympärileikkaukseksi. Helluntailaisilla ei ole sydän ympärileikattu, koska he eivät noudata lakia eivätkä eses osaa sitä, minkä takia helluntailaiset eivät ole uudessa liitossa.

Ps 40:8 Siksi minä sanoin: "Nyt olen tullut, Herra. Kirjaan on kirjoitettu, mitä minun pitää tehdä.
        9 Jumalani, minä täytän mielelläni tahtosi, sinun lakisi on minun sydämessäni."

Jer 9:24 Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä rankaisen kaikkia, jotka ovat ympärileikattuja, mutta kuitenkin ympärileikkaamattomia:
        25 Egyptiä, Juudaa, Edomia, ammonilaisia, Mooabia ja kaikkia päälaen ympäriltä kerittyjä, jotka asuvat erämaassa; sillä kaikki pakanakansat ovat ympärileikkaamattomia, ja koko Israelin heimo on sydämeltään ympärileikkaamaton."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lain kirjoittaminen sydämeen tarkoittaa sitä, että ihminen osaa lain ja sitä noudattaa. Tätä kutsutaan myös sydämen ympärileikkaukseksi. Helluntailaisilla ei ole sydän ympärileikattu, koska he eivät noudata lakia eivätkä eses osaa sitä, minkä takia helluntailaiset eivät ole uudessa liitossa.

Ps 40:8 Siksi minä sanoin: "Nyt olen tullut, Herra. Kirjaan on kirjoitettu, mitä minun pitää tehdä.
        9 Jumalani, minä täytän mielelläni tahtosi, sinun lakisi on minun sydämessäni."

Jer 9:24 Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä rankaisen kaikkia, jotka ovat ympärileikattuja, mutta kuitenkin ympärileikkaamattomia:
        25 Egyptiä, Juudaa, Edomia, ammonilaisia, Mooabia ja kaikkia päälaen ympäriltä kerittyjä, jotka asuvat erämaassa; sillä kaikki pakanakansat ovat ympärileikkaamattomia, ja koko Israelin heimo on sydämeltään ympärileikkaamaton."

Arvasinkin jo sen, että et ymmärrä koko asiaa !

No, kun ymmärryksesi on tuolla tasolla, niin on varmaan ihan turhaa jatkaa tätä keskustelua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Arvasinkin jo sen, että et ymmärrä koko asiaa !

No, kun ymmärryksesi on tuolla tasolla, niin on varmaan ihan turhaa jatkaa tätä keskustelua.

Miten niin muka en ymmärtänyt? Minä selitin asian oikein!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten niin muka en ymmärtänyt? Minä selitin asian oikein!

Höpö höpö !

Et ymmärrä koko asiaa.

Et selväsitikkään ole kokenut tuota asiaa, etkä siten käsitä yhtään sitä, mistä tuossa puhutaan.

Siis se joka on kokenut tuon ja elää siinä, tietää omasta kokemuksesta sen, mutta sinä et sitä käsitä, joten asia ei ole todellisuutta sinulle, vaan olet vain ulkoisen kirjaimen varassa, Hengellistä sinä et kykene käsittämään !

• Anonyymi

Te kaikki olette yhtä harhaoppia

• Anonyymi

Petri Paavolan opetus on harhaoppista.

• Anonyymi

Syntien sovitus oli prosessi, joka alkoi Golgatalla ja sai lopullisen täyttymyksen, kun Jumalan Poika nousi taivaaseen valtaistuimelleen vieden samalla oman uhriverensä mukana.

"meni, ei kauristen ja vasikkain veren kautta, vaan oman verensä kautta kerta kaikkiaan kaikkeinpyhimpään ja sai aikaan iankaikkisen lunastuksen."

"Tämän jälkeen Aaron teurastakoon kansan syntiuhripukin, vieköön sen veren pyhäkön väliverhon taakse ja pirskottakoon verta liitonarkun kanteen ja arkun eteen samalla tavoin kuin sonnin verta. Näin hän toimittakoon menot pyhäkön sisäosan puhdistamiseksi siitä epäpuhtaudesta, jonka israelilaiset ovat sille tuottaneet rikkomuksillaan ja synneillään. Saman hän tehköön koko pyhäkköteltalle, joka on heidän keskellään tullut epäpuhtaaksi heidän synneistään."
      (3 Moos 16:15,16)

• Anonyymi

Jeesuksen minä tunnen ja Puolimatkan minä tiedän, mutta kuka tuo kotiprofeetta on?

• Anonyymi

Huh, paha henki puhuu....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Huh, paha henki puhuu....

Joo, se kirjoittaa kauttani käyttäen näppäimistöä.

• Anonyymi

Onko linkkiä tohon missä Puolimatka opettaa tota sovitusoppia?

• Anonyymi

Petri Paavolan sivuilla on kritiikki, jossa hän viittaa Puolimatkan opetuksiin. Katso sieltä, mutta tätä ei kannata vatvoa sen enempää, koska Petri Paavola on itse väärässä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Petri Paavolan sivuilla on kritiikki, jossa hän viittaa Puolimatkan opetuksiin. Katso sieltä, mutta tätä ei kannata vatvoa sen enempää, koska Petri Paavola on itse väärässä.

Noin käy, kun ylpeyden takia ei voi olla missään seurakuntayhteydessä kun kaikki ovat harhaoppisia. Sitten istutaan kotoma tekemässä videoita siitä kuinka kaikki ovat harhaoppisia. Sama kuin tämä Mattila ja vastaavat. Josko seurakunnissa ja yhteisöissä onkin ongelmia, niin onko tuollainen tie sitten hyvä ihmiselle?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Noin käy, kun ylpeyden takia ei voi olla missään seurakuntayhteydessä kun kaikki ovat harhaoppisia. Sitten istutaan kotoma tekemässä videoita siitä kuinka kaikki ovat harhaoppisia. Sama kuin tämä Mattila ja vastaavat. Josko seurakunnissa ja yhteisöissä onkin ongelmia, niin onko tuollainen tie sitten hyvä ihmiselle?

Minun käy sääliksi ne muutamat mummot ja papat, jotka käyvät Paavolan kokouksissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En tiedä Suomesta yhtään hyvää Raamatun opettajaa. Puolimatka on hyvä, mutta hän on suppean alan asiantuntija. Toivoisin hänen puhuvan laajemmaltikin uskoontulosta, lopunajoista ja muista Raamatun perusopetuksista.

Onneksi on Robert Breaker, Geoffrey Grider ja muita Raamatun tuntevia pastoreita. Onneksi on vielä netti.

• Anonyymi

Kyllähän Kristus Jeesus sovitti synnit Golgatan ristillä eikä taivaassa.

• Anonyymi

Syntien sovitus oli prosessi, joka alkoi Golgatalla ja sai lopullisen täyttymyksen, kun Jumalan Poika nousi taivaaseen valtaistuimelleen vieden samalla oman uhriverensä mukana.

"Tämän jälkeen Aaron teurastakoon kansan syntiuhripukin, vieköön sen veren pyhäkön väliverhon taakse ja pirskottakoon verta liitonarkun kanteen ja arkun eteen samalla tavoin kuin sonnin verta. Näin hän toimittakoon menot pyhäkön sisäosan puhdistamiseksi siitä epäpuhtaudesta, jonka israelilaiset ovat sille tuottaneet rikkomuksillaan ja synneillään. Saman hän tehköön koko pyhäkköteltalle, joka on heidän keskellään tullut epäpuhtaaksi heidän synneistään."
        (3 Moos 16:15,16)

• Anonyymi

Kol 1:21 Teidätkin, jotka ennen olitte vieraantuneet ja mieleltänne hänen vihamiehiänsä pahoissa teoissanne, hän nyt on sovittanut 22 Poikansa lihan ruumiissa kuoleman kautta, asettaakseen teidät pyhinä ja nuhteettomina ja moitteettomina eteensä,

Katso niin näet raamattu kyllä sanoo sovituksen tapahtuneen Kristuksen ruumiissa kuoleman kautta. Ei taivaassa.

• Anonyymi

Pilkkaat elävää Jumalaa, 2025-10-10 23:25:31

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toki meni, mutta ei Hän sitä maallista verta mukanaan sinne taivaaseen vienyt !

Siitähän tässä nyt on kyse !

Ei taivaallisiin vidä täältä maallisia asioita

Se nyt on aivan varma !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toki meni, mutta ei Hän sitä maallista verta mukanaan sinne taivaaseen vienyt !

Siitähän tässä nyt on kyse !

Ei taivaallisiin vidä täältä maallisia asioita

Se nyt on aivan varma !

Jeesus nousi omassa ruumiissaan ylös taivaaseen.

• Anonyymi

Ef 2:16 ja yhdessä ruumiissa sovittaakseen molemmat Jumalan kanssa ristin kautta, kuolettaen itsensä kautta vihollisuuden. KR33/38

Syntien sovitus tapahtui Raamatun opetuksessa ristillä ei missään taivaan pyhäkössä.

• Anonyymi

Koita lukea tämä kohta ihan rauhassa:

• Anonyymi

Jos ihan sanatarkkoja ollaan, niin Jeesus itse sanoi jo ennen kuolemaansa että "tämän maailman ruhtinas on tuomittu... minä olen voittanut maailman..." - eli hän puhuu asioista menneessä aikamuodossa, niin kuin asiat olisivat jo tapahtuneet, vaikka hän oli edelleen elossa.

Kristikunta on aina opettanut, että sovitus tapahtui ristillä, kun Jeesus vuodatti verensä ja antoi henkensä. Minusta sen ymmärtäminen riittää ihmiselle. On riittänyt koko kristikunnan historian ajan, joten eiköhän se usko ja tieto kanna nämä loppuvuodetkin.

Se, mitä ja missä aikataulussa asiat hengen maailmoissa sen jälkeen tapahtuivat, on pealstuksen kannalta toisarvoista.

• Anonyymi

Jumalattomuutesi on ilmiselvää. Kirjoitit Jeesuksen uhria häpäisten: "Se, mitä ja missä aikataulussa asiat hengen maailmoissa sen jälkeen tapahtuivat, on pealstuksen kannalta toisarvoista."
        SINULLE PAHAN OMA, JEESUKSEN VERI ON TOISARVOISTA!

• Anonyymi

>> uhratun pukin veri viedään lopuksi kaikkeinpyhimpään ja pirkotetaan <<

Tämä oli vain ihmisten suorittamaa esikuvaa Jeesuksen tulevasta kertakaikkisesta uhrista. Asia ei siis mennyt kirjaimellisesti samoin Jeesuksen kohdalla, vaan esikuvallisesti, koska kukaan ihmispappi ei vienyt Jeesuksen verta ja pirskottanut sitä Jeesusksen puolesta mihinkään, vaan Jeesus on itse sekä ylipappi, uhri, pirskottaja jne.

• Anonyymi

Voisitko selventää, miksi sinun uskosta osattoman väärän pitää esiintyä Sanan opettajana! Vanhan liiton veren pirkottaminen kaikkenpyhimässä oli kuva uuden liiton todellisuudesta. Vanhan liiton kaikkienpyhin on kuva Taivaasta.
        Pukin veri on kuva uuden liiton todellisuudesta, Jeesuksen. Mooses näki Jeesuksen antaman uhrin: "katso, että teet ne sen kaavan mukaan, joka sinulle niistä vuorella näytettiin."
        Niin selvitä, miksi sinun uskosta osattoman väärän pitää esiintyä Sanan opettajana,
        Anonyymi
        2025-10-11 10:01:14!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voisitko selventää, miksi sinun uskosta osattoman väärän pitää esiintyä Sanan opettajana! Vanhan liiton veren pirkottaminen kaikkenpyhimässä oli kuva uuden liiton todellisuudesta. Vanhan liiton kaikkienpyhin on kuva Taivaasta.
        Pukin veri on kuva uuden liiton todellisuudesta, Jeesuksen. Mooses näki Jeesuksen antaman uhrin: "katso, että teet ne sen kaavan mukaan, joka sinulle niistä vuorella näytettiin."
        Niin selvitä, miksi sinun uskosta osattoman väärän pitää esiintyä Sanan opettajana,
        Anonyymi
        2025-10-11 10:01:14!

"Mene itseesi", terveisin Raamattu.

Mitähän nyt tekisin? Vaadinko Jumalaa ottamaan sinut kiinni väärästä tuomiostasi? Hmm, pitääpä miettiä... Hän on kanssauskovia ottanut kiinni lievemmistäkin sanoista, kun hän on nähnyt, että on tuomittu väärin ja viskelty sanoja niinkuin miekanpistoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Mene itseesi", terveisin Raamattu.

Mitähän nyt tekisin? Vaadinko Jumalaa ottamaan sinut kiinni väärästä tuomiostasi? Hmm, pitääpä miettiä... Hän on kanssauskovia ottanut kiinni lievemmistäkin sanoista, kun hän on nähnyt, että on tuomittu väärin ja viskelty sanoja niinkuin miekanpistoja.

Niinpä sinä raateleva susi, pidät Jumalaa rakkikoiranasi, jonka sinä voit usuttaa kenen päälle tahdot, jokaisen päälle, joka loukkaa sinun ulkokultaista maailman ihmisen pöyhkeyttä.
        Asetat itsesi Jumalan yläpuolelle: Vaadinko Jumalaa ottamaan sinut kiinni väärästä tuomiostasi?
        Olen Herran profeetta, joka otta selvää jokaisesta valhettelijasta, niin kävi sinullekin!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niinpä sinä raateleva susi, pidät Jumalaa rakkikoiranasi, jonka sinä voit usuttaa kenen päälle tahdot, jokaisen päälle, joka loukkaa sinun ulkokultaista maailman ihmisen pöyhkeyttä.
        Asetat itsesi Jumalan yläpuolelle: Vaadinko Jumalaa ottamaan sinut kiinni väärästä tuomiostasi?
        Olen Herran profeetta, joka otta selvää jokaisesta valhettelijasta, niin kävi sinullekin!

Vääräksi kumminkin osoittauduit. Terveisin profeetaksi kutsuttu ja siinä julkisestikin palvellut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vääräksi kumminkin osoittauduit. Terveisin profeetaksi kutsuttu ja siinä julkisestikin palvellut.

Se., jumala, joka väität olevasi hallussasi, on paha henki.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näin pilkkasit koko maailman silmien edessä Jumalaa: Se, mitä ja missä aikataulussa asiat hengen maailmoissa sen jälkeen tapahtuivat, on pealstuksen kannalta toisarvoista.
        Sana todistaa: minä teen teille tiettäväksi, ettei kukaan, joka puhuu Jumalan Hengessä, sano: "Jeesus olkoon kirottu
        Jumalan pilkkasi näyttää, ettei sinulla on Pyhää Henkeä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se., jumala, joka väität olevasi hallussasi, on paha henki.

Adventisteilla on halussaan pahoja henkiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näin pilkkasit koko maailman silmien edessä Jumalaa: Se, mitä ja missä aikataulussa asiat hengen maailmoissa sen jälkeen tapahtuivat, on pealstuksen kannalta toisarvoista.
        Sana todistaa: minä teen teille tiettäväksi, ettei kukaan, joka puhuu Jumalan Hengessä, sano: "Jeesus olkoon kirottu
        Jumalan pilkkasi näyttää, ettei sinulla on Pyhää Henkeä.

Tee parannus valheistasi ja syytöksistäsi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen nyt tässä ulkopuolinen !

Mutta todellisen Jumalan profeetan ei tarvitse itseään mainostaa, eikä hän sellaista teekkään !

Joten muka ja mitä sinä oikeasti olet ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen nyt tässä ulkopuolinen !

Mutta todellisen Jumalan profeetan ei tarvitse itseään mainostaa, eikä hän sellaista teekkään !

Joten muka ja mitä sinä oikeasti olet ?

Profeetan viran Herralta saanut palvelee seurakuntaa, -Herran profeetta-

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tee parannus valheistasi ja syytöksistäsi.

Pilkkasi pysyy pilkkana, sillä minun parannuksen teko poista sinun jumalattomuuttasi ja vääryyttäsi eikä syntejäsi, Jumalan pilkkaa!

• Anonyymi

Hurskaat tukkanuottasilla, kas siinäpä sirkushuvia!😂

• Anonyymi

Ei täällä mitään sen kummempaa tapahdu, mitä Raamattu ei olisi edeltä ennustanut. Ja Raamattu ennusti uun muassa, että lopun aikana tulee jumalattomia pilkkaajia, armon vääristäjiä ja että osa uskovista on riitakysymyksien ja sanakiistojen kipeitä.

• Anonyymi

Sana ei ilmoita: "osa uskovista on riitakysymyksien ja sanakiistojen kipeitä" vaan Paavali kirjoitti: joku muuta oppia opettaa eikä pitäydy meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen terveisiin sanoihin eikä siihen
        Sanakiistojen kipeät opettavat muuta kuin Kristuksen oppia.
        Raamattu lupaa palkan Sanasta kiinni pitäville: sinä olet ottanut minun kärsivällisyyteni sanasta vaarin, niin minä myös otan sinusta vaarin ja pelastan sinut koetuksen hetkestä, joka on tuleva yli koko maanpiirin koettelemaan niitä, jotka maan päällä asuvat.
        Sana ilmoittaa: Se toivo meille on ikäänkuin sielun ankkuri, varma ja luja, joka ulottuu esiripun sisäpuolelle asti,
        jonne Jeesus edelläjuoksijana meidän puolestamme on mennyt, tultuaan ylimmäiseksi papiksi Melkisedekin järjestyksen mukaan, iankaikkisesti.
        Jeesus meni kaikkeinpyhimpään, taivaaseen oman verensä kautta, omaa verta mukaanaan. Eli vänkääjälle taivaaseen pääsy on toisijainen asia, niin kuin vain maailman ihmiselle voi olla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sana ei ilmoita: "osa uskovista on riitakysymyksien ja sanakiistojen kipeitä" vaan Paavali kirjoitti: joku muuta oppia opettaa eikä pitäydy meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen terveisiin sanoihin eikä siihen
        Sanakiistojen kipeät opettavat muuta kuin Kristuksen oppia.
        Raamattu lupaa palkan Sanasta kiinni pitäville: sinä olet ottanut minun kärsivällisyyteni sanasta vaarin, niin minä myös otan sinusta vaarin ja pelastan sinut koetuksen hetkestä, joka on tuleva yli koko maanpiirin koettelemaan niitä, jotka maan päällä asuvat.
        Sana ilmoittaa: Se toivo meille on ikäänkuin sielun ankkuri, varma ja luja, joka ulottuu esiripun sisäpuolelle asti,
        jonne Jeesus edelläjuoksijana meidän puolestamme on mennyt, tultuaan ylimmäiseksi papiksi Melkisedekin järjestyksen mukaan, iankaikkisesti.
        Jeesus meni kaikkeinpyhimpään, taivaaseen oman verensä kautta, omaa verta mukaanaan. Eli vänkääjälle taivaaseen pääsy on toisijainen asia, niin kuin vain maailman ihmiselle voi olla.

Osa uskovista on riitakysymyksien ja sanakiistojen kipeä, vaikka sana sanoo, ettei Herran palvelijan sovi riidellä. Se on silloin sitä, ettei pitäydytä sanassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Osa uskovista on riitakysymyksien ja sanakiistojen kipeä, vaikka sana sanoo, ettei Herran palvelijan sovi riidellä. Se on silloin sitä, ettei pitäydytä sanassa.

Raamattu kehottaa: Puhu tätä ja kehoita ja nuhtele kaikella käskyvallalla.
        Sanan opettaminen ei ole riitelyä.

• Anonyymi

Kannattaa jättää yhden miehen koulukunnan omaan arvoonsa. Paavolalla on paljon raamatullista tulkintaa mutta ei hän kaikkea ymmärrä!

• Anonyymi

Miten voit sanoa, että Paavolalla olisi paljon raamatullista tulkintaa? Minä löydän hänen opetuksistaa helposti olennaisia virheitä käytännössä kaikista opetuksista. Paavola on hyvin harhaoppinen saarnaaja.

• Anonyymi

Onko Paavola helluntailainen?

• Anonyymi

Ei ole !

Uudestisyntyi muistaakseni babtistien toiminnan kautta.

• Anonyymi

Niin ja käsittääkseni uskoo siihen, että uudestisyntyneiden uskovien tulisi rakentua yhdessä paikkakunnittain, ilman nykyisiä puolue rajoja.

• Anonyymi

Petri Paavola ilmoittaa työyhteydekseen helluntailaiset ja luterilaiset. Paavola oli aiemmin vapaakirkkolainen, mutta kääntyi baptistiksi. Paavola on opillisesti konservatiivinen helluntailainen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin ja käsittääkseni uskoo siihen, että uudestisyntyneiden uskovien tulisi rakentua yhdessä paikkakunnittain, ilman nykyisiä puolue rajoja.

Käytännössä tuo tarkoittaa nykyään sitä, että jättäydytään itse kaikkien seurakuntien ulkopuolelle, ja julistetaan tuota "alkuseurakunta" kotisohvalta käsin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juu, ja uudesti syntyneisiin lasketaan koko luterilainen kirkko!

• Anonyymi

Ette te ole Kristin uskoa,olette eksyneitä ja amerikan saasta paskaa !

• Anonyymi

Siellä on taas henki puhunut.

• Anonyymi

Maan päällä sovitus ei taivaassa näin sanoo ja opettaa raamattu!

• Anonyymi

Raamattu varoittaa sinusta, joka kutsuit itseäsi profeetaksi, mutta et ole Herran profeetta ,et iljennyt valehdella niin paljon, vaan ole profeetta, eli väärä profeetta ja valheen palvelija ja kaiken vanhurskauden vihollinen.
        Jätät siis taivaalliset puhdistamatta. Taivas ei merkitse jumattomalla yhtään mitään!

• Rauhan tervehdys.

Petri Paavola alkoi keksimään syitä Tapio Puolimatkan "harhaoppeista" siinä vaiheessa, kun Tapio Puolimatka otti käsittelyyn Paavolan oman oikean harhaopin, kun SaulusMedia kieltää Jeesuksen Kristuksen tosi jumaluuden Kaikkivaltiaana Jumalana, aivan kuten myös kieltävät että Jeesus Kristus on tosi ihminen. Raamatun mukaan Hän on kuitenkin molempia näistä, josta saamme ns. kaksiluonto-opin.

Tässä katsaus Petri Paavolan harhaoppeihin.
      https://www.youtube.com/watch?v=cJHn0IV0kz0

Siunauksin, MM.

• Anonyymi

Onko sinulla tarkempaa tietoa Puolimatkan puheista liittyen Paavolan harhaoppeihin? Onko sinulla linkkiä sellaiseen lähteeseen, joka ei vaadi Facebookkiin kirjautumista? Voisit kopsata Puolimatkan puheita, jos se on mahdollista.

• Anonyymi

Sekin on muuten harhaoppi jos väittää Kristuksen sovittaneen synnit vasta taivaassa lopullisesti. Ei näin sillä raamattu ei opeta näin.

• Anonyymi

Väärä profeetta vinkuu kuin hiiri nurkassa!
        Saaastaisen oppisi mukaan Jeesus ei ole Suuri Ylimmäinen Pappi!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Väärä profeetta vinkuu kuin hiiri nurkassa!
        Saaastaisen oppisi mukaan Jeesus ei ole Suuri Ylimmäinen Pappi!

Profeetta on Jehovan edustaja, joka julistaa häneltä lähtöisin olevaa sanomaa.

• Anonyymi

Kyllä opeettaa. Syntien sovitus oli prosessi, joka alkoi Golgatalla ja sai lopullisen täyttymyksen, kun Jumalan Poika nousi taivaaseen valtaistuimelleen vieden samalla oman uhriverensä mukana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä opeettaa. Syntien sovitus oli prosessi, joka alkoi Golgatalla ja sai lopullisen täyttymyksen, kun Jumalan Poika nousi taivaaseen valtaistuimelleen vieden samalla oman uhriverensä mukana.

Paavolan oppi näyttää samankaltaiselta kuin jehovien oppi...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavolan oppi näyttää samankaltaiselta kuin jehovien oppi...

Paavolan opissa on samankaltaisuutta, mutta se muistuttaa kuitenkin enemmän areolaisten oppia. Paavola on tehnyt siitä oman versionsa. Hän myös opettaa, että Jeesuksen ihmisyys olisi lakannut hänen noustuaan taivaaseen, mikä ei pidä paikkansa, koska Stefanus näki Isän oikealla puolella Ihmisen Pojan. Jeesus on sekä Jumala että ihminen.

• Anonyymi

Mutta ei muuten syntejä sovitettu taivaassa vaa Golgatalla. Lue niin näet tän raamatusta.

• Anonyymi

Se on ristillä täytetty sanoi Jeesus raamatussa. Jeesus ei sanonut taivaassa se on täytetty vaa ristillä.

• Anonyymi

"Se on täytetty" tarkoitaa sitä, että Jumalan Poika uhrasi itsensä Golgatalla, kuten Isä oli käskenyt hänen tekevän. Tämä ei vielä saattanut loppuun asti syntien sovitusprosessia. Jumalan Poika nousi ylös kuolleista ja nousi ylös taivaaseen istumaan Isän oikealle puolelle valtaistuimelleen, jolloin hän toimittu kokonaan syntien sovituksen. Tästä kertoo Hebrealaiskirje aivan selvästi sanomalla, että Jumalan Poika voi oman verensä kaikkenpyhimpään, jossa on Jumalan valtaistuin:

• Anonyymi

Ristillä se työ ja sovitus tapahtui ja Jumala sen hyväksyi Taivaassa, sen merkki on ylösnousemus. Ylösnousemus on meille Toivo, mutta Ristintyö totuus, joka on osamme täällä eikä pidemmälle ole hyvä mennä. Ristin taakse meneminen on väärin ja eksytystä.

• Anonyymi

Se just näin Ristillä se työ ja sovitus tapahtui ja Jumala sen hyväksyi Taivaassa, sen merkki on ylösnousemus.

• Anonyymi

Jehovat alkoivat riekkua valheineen ketjussa: syntien sovitus on prosessi, joka alkoi Golgatalla, jossa vuodatettiin Jeesuksen veri. Sitten se vietiin armonistuimen luokse ja niin syntien sovitus tule täytettyä. Tämä ei mitätöi mitenkään Jeesuksen antamaa uhria vaan kirkastaa sen.
      "mutta toiseen majaan menee ainoastaan ylimmäinen pappi kerran vuodessa, ei ilman verta, jonka hän uhraa itsensä edestä ja kansan tahattomien syntien edestä"
      TÄMÄN KUVAN MUKAISESTI JEESUS MENI OMAA VERTA MUKANAAN TAIVAASEEN!

• Anonyymi

Ko. oppi ei tietääkseni tule Jehovan todistajilta.

• Anonyymi

Jehovat ovat röyhkeitä ja ylpeydessään he ovat nousseen selvää Jumalan ilmoitusta vastaan: Kristus ei mennyt käsillä tehtyyn kaikkeinpyhimpään, joka vain on sen oikean kuva, vaan itse taivaaseen, nyt ilmestyäkseen Jumalan kasvojen eteen meidän hyväksemme.
      Eikä hän mennyt uhratakseen itseänsä monta kertaa, niinkuin ylimmäinen pappi joka vuosi menee kaikkeinpyhimpään, vierasta verta mukanaan,
      (Jeesus) meni, ei kauristen ja vasikkain veren kautta, vaan oman verensä kautta kerta kaikkiaan kaikkeinpyhimpään ja sai aikaan iankaikkisen lunastuksen.
      On täysin selvää Jeesus meni Taivaaseen omaa verta mukanaan.
      Sana todistaa; tehdäksemme liiton Jumalan kanssa käymme: Siionin vuoren tykö ja elävän Jumalan kaupungin, taivaallisen Jerusalemin tykö, ja kymmenien tuhansien enkelien tykö... ja uuden liiton välimiehen, Jeesuksen, tykö, ja vihmontaveren tykö, joka puhuu parempaa kuin Aabelin veri.
      Jeesuksen sovintoveri, vihmontaveri on taivaassa!

• Anonyymi

Tämä ketju vain nyt ei koske Jehovan todistajia.

• Anonyymi

Kristus sanoi Raamatussa se on täytetty ristillä. Ristillä sovitus tapahtui!

• Anonyymi

Ristillä vuodatettiin uhriveri, joka sen jälkeen vietiin Jumalan valtaistuimen luokse, jolloin syntien sovitus tuli tehtyä.

• Anonyymi

Ristillä sovitus on tehty ei missään muualla. Tämä totuus löytyy raamatusta monta kertaa vielä. Kristus teki sovituksen ristillä.

• Anonyymi

Jeesus ilmestyi Jumalan kasvojen eterrn meidän hyväksemme, ei ilman verta, vaan Jeesus meni taivaaseen oman verensä kautta.
        Kaikkkeinpyhimpään ja armon istuimelle pirskottuttu veri varmisti uhrin oikeellisuuden. Jumala hyväksyi Jeesuksen antaman uhrin.

• Anonyymi

Se on täytetty syntien on huuto Kristukselta ristillä ei muualla.

• Anonyymi

Et ole matkalla taivaseen, Anonyymi
        2025-10-16 22:11:31

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et ole matkalla taivaseen, Anonyymi
        2025-10-16 22:11:31

Onpa sinulla otsaa kun sinulla ei ole Jumalan valtaa ketään kadottaa. Ristillä sovitus ei muualla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onpa sinulla otsaa kun sinulla ei ole Jumalan valtaa ketään kadottaa. Ristillä sovitus ei muualla.

Niin kuin itse todistat, Jeesus ei mennyt puolestasi Taivaseen, nii ethän sinäkään ole matkalla Taivaaseen.

• Anonyymi

Ristillä sovitettiin synnit.

• Anonyymi

Tietenkin sovitus toteuttiin ristillä Jeesuksen toimesta.

• Anonyymi

Turhaan sinä väärä höpötät valheitasi, ja niin kuin itse todistat, Jeesus ei mennyt puolestasi Taivaseen, nii ethän sinäkään ole matkalla Taivaaseen.

• Anonyymi

Ristillä sovitus ja sitten kun uskotaan tulee pelastus kun ristillä Kristus sovitti synnit.

• Anonyymi

Amen just näin sanoo raamattu Kristus sovitti synnit ristillä.

• Anonyymi

Jatkat pahan sydämesi kyyllydestä valehteluasi: niin kuin itse todistat, Jeesus ei mennyt puolestasi Taivaseen, nii ethän sinäkään ole matkalla Taivaaseen.

• Anonyymi

Ristillä se on täytetty sovitus tapahtui Kristuksen ruumiissa ristillä. Amenia.

• Anonyymi

Ristillä Kristus sovitti synnit aamen!

• Anonyymi

Selkeesti ristillä sovitus sanoo raamattu.

• Anonyymi

Miksi toistat tätä kommenttia lukuisia kertova ilman mitään perusteluja?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi toistat tätä kommenttia lukuisia kertova ilman mitään perusteluja?

Ku se on raamatun totuus.

• Anonyymi

Huomasin sen, että Petri Paavola oli taas nettisivuillaan jatkanut tätä samaa asiaa uudella artikkelilla ja jankuttanut omia argumentteja. Nyt hän heitti löytyä lisää kiukaalle ja sanoi, että joka opettaa syntien sovituksen täyttyneen taivaassa, hän muka häpäisisi armoa. Ei todellakaan ole niin. Hebrealaiskirjeen kirjoittajakin toteaa, että syntien sovitus toteutui lopullisesti, kun uhriveri vietiin Jumalan valtaistuimen luokse. Vain Jumalalla on valta antaa syntejä anteeksi, joten verikin tulee viedä sinne, koska Jumalan Poika itse istui valtaistuimelleen taivaassa mukanaan oma uhriverensä.

• Anonyymi

Raamattu kyllä opettaa ihan selvästi, että vuodatettu uhriveri pitää viedä valtaistuimen luoksen, jotta syntien sovitus tulee tehtyä.

• Anonyymi

Vanha liitto oli kuva ja varjo uudesta liitosta: Vanhan liiton mukaan: mutta toiseen majaan menee ainoastaan ylimmäinen pappi kerran vuodessa, ei ilman verta, jonka hän uhraa itsensä edestä ja kansan tahattomien syntien edestä.
      Toinen maja, se on kaikkeinpyhin oli kuva taivaasta, Jumalan asumuksesta.
      Sana todistaa: hän (Jeesus) mennyt uhratakseen itseänsä monta kertaa, niinkuin ylimmäinen pappi joka vuosi menee kaikkeinpyhimpään, vierasta verta mukanaan,
      Kristus ei mennyt käsillä tehtyyn kaikkeinpyhimpään, joka vain on sen oikean kuva, vaan itse taivaaseen, nyt ilmestyäkseen Jumalan kasvojen eteen meidän hyväksemme.
      meni, ei kauristen ja vasikkain veren kautta, vaan oman verensä kautta kerta kaikkiaan kaikkeinpyhimpään ja sai aikaan iankaikkisen lunastuksen.
      Samalla tapaa kuin vanhan liiton ylipappi meni kaikkeinpyhimpään verta mukanaan, niin myös Jeesus, meni itse Taivaaseen omaa verta mukanaan.
      KUINKA JOKU, JOKA SANOO OLEVANSA USKOVA, VOI KIELTÄÄ TÄMÄN?

• Anonyymi
    • Anonyymi

Golgatan ristillä Sä mun syntini sovitit oi Herrani Kristus Jeesus. Ja amenia.

• Anonyymi

Ja sen jälkeen veri vietiin kaikkeinpyhimpään, itse Taivaaseen.

• Anonyymi

Golgatan ristillä Sä mun syntini sovitit oi Herrani Kristus Jeesus. Ja amenia ja paljon.

• Anonyymi

Miksei isi luonut jo alun alkaen täydellistä maailmaa niin ei olis tarttenu pojanviikariaan ristipuussa roikotuttaa muka jotain virheitään remontoidakseen?

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - PerSut tykittää - Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi!!

Entistä rajumpi elinkautinen tulee – Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi Henkirikosten uusijat voidaan ja
      Maailman menoa
      196
      22592
    2. Some kuhisee Sanna Marinista: "Wau"

Sanna Marinia hehkutetaan. Muun muassa Jodelissa kommentoidaan The Sunday Timesin julkaisemaa kuvaa Marinista. Hän ant
      Maailman menoa
      99
      9879
    3. Sannalla tänään vuorossa The Daily Show

Eli nyt mennään jo satiirin puolelle. Tuohan on vähän kuten Lindströmin ohjelma Suomessa.
      Maailman menoa
      54
      7758
    4. Äärioikeistopurran nukke Petteri Lapanen paniikissa

Kun Suomen historian paras pääministeri antoi vankan lausunnon, kuinka "keskustelu politiikassa on käpertynyt lähinnä va
      Maailman menoa
      102
      6529
    5. SIELTÄ SE TULI: Kepu-Kurvinen: "Emme enää lähde punavihreään hallitukseen"

Nyt muuten nauretaan loppuviikko, että tähänkö kaatui Lindtmanin pääministerihaaveet. "Antti Kurvisen mukaan puolue ei
      Maailman menoa
      193
      6257
    6. Tanskassa lain vaatimana Bovaer tappanut nautoja ja sairastuttanut

Samaa myrkkyä myös Suomen lehmiin ollut tuloillaan, miten teidän tilalla? https://www.agriland.ie/farming-news/bovaer-m
      Maailman menoa
      67
      5861
    7. Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!

Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,
      Maailman menoa
      61
      5350
    8. Täysi ryöpytys Sanna Marinille ulkomailla.

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/f699d84f-fa53-4dba-8718-2c395017fc55 Sanna Marinin kirja saa todella tylyn vastaanot
      Maailman menoa
      51
      5243
    9. HS - Sanna Marinin kirja on priimaluokan vedätys!

Kirja-arvio|Toivo on tekoja tulisi ensisijaisesti nähdä maineen rahallisen hyödyntämisen voimaannuttavana merkkipaaluna.
      Maailman menoa
      128
      4906
    10. Minja Koskelan "istumista" kertovassa uutisessa ei sanottu persuista mitään

eli jälleen kerran äärivasemmistolainen valehtelee, hän kun väittää että juuri persut ovat lähetelleet Koskelalle vähemm
      Maailman menoa
      108
      4592
    Aihe