Petri Paavola syyttää Tapio Puolimatkaa väärillä perusteilla

Anonyymi-ap

Paavola on julkaissut nettisivuillaan kirjoituksen, jossa hän arvostelee Tapio Puolimatkaa vakavasta harhaopista.

Paavolan mukaan Puolimatka opettaa väärin, että syntien sovitus olisi tapahtunut vasta sitten, kun Jeesus olisi vienyt oman verensa taivaan temppelin valtaistuimen luokse. Puolimatka perustelee oppiaan sillä, mitä Raamattu opettaa 3 Moos 16-luvussa suuren sovitustenpäivän rituaaleista, jossa uhratun pukin veri viedään lopuksi kaikkeinpyhimpään ja pirkotetaan sekä liinoarkun etureunaan ja maahan. Paavola väittää, että sovitus tapahtui jo Golgaltalla, eli hänen mukaansa jo alttarilla.

Jeesuksen sanat "se on täytetty" tarkoittavat sitä, että Jeesus oli täyttänyt Isän käskyn uhrata ruumiinsa Goltatalla. Syntien soituksen menot jatkuivat siten, että Jeesus vei verensä taivaaseen Jumalan valtaistuimen luokse, jotta syntien sovitus astuisi voimaan. Siitä antaa vahvistuksen Hebrealaiskirje:

"meni, ei kauristen ja vasikkain veren kautta, vaan oman verensä kautta kerta kaikkiaan kaikkeinpyhimpään ja sai aikaan iankaikkisen lunastuksen."
(Heb 9:12)

Kuten jae 9:12 sanoo, niin Tapio Puolimatka on oikeassa ja Petri Paavola on väärässä.

Nyt ei pidä alkaa halkomaan hiuksia tämän asian kanssa. Syntien sovitus on prosessi, joka alkoi Golgatalla, jossa vuodatettiin Jeesuksen veri. Sitten se vietiin armonistuimen luokse ja niin syntien sovitus tule täytettyä. Tämä ei mitätöi mitenkään Jeesuksen antamaa uhria vaan kirkastaa sen.

35

256

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tämä on Petri Paavolan tapaista toimintaa. Hän asettuu toisten tuomariksi, koska haluaa päteä oman seurakuntansa edessä. Lopputulos on sitten tämä. Hän selittää itse väärin.

• Anonyymi

Toinen hairahtuu toisessa ja toinen taas jossain toisessa asiassa.

"Sillä monessa kohden me kaikki hairahdumme. Jos joku ei hairahdu puheessa, niin hän on täydellinen mies ja kykenee hillitsemään myös koko ruumiinsa." Jaak. 3:2

• Anonyymi

Jos tuollainen on Puolimatkan oppi ja opetus, niin pielessä hän todella on.

Ei siinä sanota niin, että Jeesus vei verensä Taivaaseen, vaan sen ristillä vuodatetun sovintoveren ja uhrin kautta Jeesus saavutti lunastuksen meille.

Eli JOS Puolimatka oikeasti opettaa tuollista, niin se on ns. "järjen väärä päätelmä", eikä mikään Hengellinen Totuus.

2. Kor. 10:5 Me hajotamme maahan järjen päätelmät ja jokaisen varustuksen, joka nostetaan Jumalan tuntemista vastaan, ja vangitsemme jokaisen ajatuksen kuuliaiseksi Kristukselle

• Anonyymi

Vanhan liiton sovintoveren vihmominen oli kuva, joka totetutui Uudessa Liitossa. Eikä hän mennyt uhratakseen itseänsä monta kertaa, niinkuin ylimmäinen pappi joka vuosi menee kaikkeinpyhimpään, vierasta verta mukanaan,

Jeesus nimen omaan vie oman verensä Taivaaseen: Kristus ei mennyt käsillä tehtyyn kaikkeinpyhimpään, joka vain on sen oikean kuva, vaan itse taivaaseen, nyt ilmestyäkseen Jumalan kasvojen eteen meidän hyväksemme.
        Ilmestyskirjassa näytetään Herran palaavan takaisin yllään vereen kastettu viitta: hänellä oli yllään vereen kastettu vaippa, ja nimi, jolla häntä kutsutaan, on Jumalan Sana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vanhan liiton sovintoveren vihmominen oli kuva, joka totetutui Uudessa Liitossa. Eikä hän mennyt uhratakseen itseänsä monta kertaa, niinkuin ylimmäinen pappi joka vuosi menee kaikkeinpyhimpään, vierasta verta mukanaan,

Jeesus nimen omaan vie oman verensä Taivaaseen: Kristus ei mennyt käsillä tehtyyn kaikkeinpyhimpään, joka vain on sen oikean kuva, vaan itse taivaaseen, nyt ilmestyäkseen Jumalan kasvojen eteen meidän hyväksemme.
        Ilmestyskirjassa näytetään Herran palaavan takaisin yllään vereen kastettu viitta: hänellä oli yllään vereen kastettu vaippa, ja nimi, jolla häntä kutsutaan, on Jumalan Sana.

Höpö höpö !

Nu ovat kuvainnollisia asioita, joita ihminen nyt järjen päätelmänsä avulla epätoivoisesti yrittää ratkoa !

Ja pieleen menee !

Vai väitätkö nyt niin, että kaikki tapahtuu juuri kuten tässä kerrotaan, siis sana sanalta:

11 Ja minä näin taivaan auenneena. Ja katso: valkoinen hevonen, ja sen selässä istuvan nimi on Uskollinen ja Totinen, ja hän tuomitsee ja sotii vanhurskaudessa.
        12 Ja hänen silmänsä olivat niinkuin tulen liekit, ja hänen päässään oli monta kruunua, ja hänellä oli kirjoitettuna nimi, jota ei tiedä kukaan muu kuin hän itse,
        13 ja hänellä oli yllään vereen kastettu vaippa, ja nimi, jolla häntä kutsutaan, on Jumalan Sana.
        14 Ja häntä seurasivat ratsastaen valkoisilla hevosilla taivaan sotajoukot, puettuina valkeaan ja puhtaaseen pellavavaatteeseen.
        15 Ja hänen suustaan lähtee terävä miekka, että hän sillä löisi kansoja. Ja hän on kaitseva heitä rautaisella valtikalla, ja hän polkee kaikkivaltiaan Jumalan vihan kiivauden viinikuurnan.
        16 Ja hänellä on vaipassa kupeellaan kirjoitettuna nimi: "Kuningasten Kuningas ja herrain Herra".
        17 Ja minä näin enkelin seisovan auringossa, ja hän huusi suurella äänellä sanoen kaikille keskitaivaalla lentäville linnuille: "Tulkaa, kokoontukaa Jumalan suurelle aterialle
        18 syömään kuningasten lihaa ja sotapäällikköjen lihaa ja väkevien lihaa ja hevosten sekä niiden selässä istuvien lihaa ja kaikkien vapaitten ja orjien lihaa, sekä pienten että suurten".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Höpö höpö !

Nu ovat kuvainnollisia asioita, joita ihminen nyt järjen päätelmänsä avulla epätoivoisesti yrittää ratkoa !

Ja pieleen menee !

Vai väitätkö nyt niin, että kaikki tapahtuu juuri kuten tässä kerrotaan, siis sana sanalta:

11 Ja minä näin taivaan auenneena. Ja katso: valkoinen hevonen, ja sen selässä istuvan nimi on Uskollinen ja Totinen, ja hän tuomitsee ja sotii vanhurskaudessa.
        12 Ja hänen silmänsä olivat niinkuin tulen liekit, ja hänen päässään oli monta kruunua, ja hänellä oli kirjoitettuna nimi, jota ei tiedä kukaan muu kuin hän itse,
        13 ja hänellä oli yllään vereen kastettu vaippa, ja nimi, jolla häntä kutsutaan, on Jumalan Sana.
        14 Ja häntä seurasivat ratsastaen valkoisilla hevosilla taivaan sotajoukot, puettuina valkeaan ja puhtaaseen pellavavaatteeseen.
        15 Ja hänen suustaan lähtee terävä miekka, että hän sillä löisi kansoja. Ja hän on kaitseva heitä rautaisella valtikalla, ja hän polkee kaikkivaltiaan Jumalan vihan kiivauden viinikuurnan.
        16 Ja hänellä on vaipassa kupeellaan kirjoitettuna nimi: "Kuningasten Kuningas ja herrain Herra".
        17 Ja minä näin enkelin seisovan auringossa, ja hän huusi suurella äänellä sanoen kaikille keskitaivaalla lentäville linnuille: "Tulkaa, kokoontukaa Jumalan suurelle aterialle
        18 syömään kuningasten lihaa ja sotapäällikköjen lihaa ja väkevien lihaa ja hevosten sekä niiden selässä istuvien lihaa ja kaikkien vapaitten ja orjien lihaa, sekä pienten että suurten".

Ylläpidon jumalaton vänkääjä alkoi mekkaloimaan!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaksi valhetta, noin pienessä lauseessa.

Ei pitäisi alkaa syyttelemään ja tuomitsemaan ketään ihmistä, vain omiin harhakuivitelmiin ja luuloihin perustuen.

Valehelu ja väärän todistuksen antaminen lähimmäisestä on syntiä.

Tajuatko sinä sen ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tällä ei ole ketään ylläpidosta kirjoittamassa komentteja!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tällä ei ole ketään ylläpidosta kirjoittamassa komentteja!

Valehtelet päin silmiä. Ylläpito on suurin yksittäinen komenttien lähettäjä ja aloitusten tekijä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Valehtelet päin silmiä. Ylläpito on suurin yksittäinen komenttien lähettäjä ja aloitusten tekijä!

Onko sinulla jotakin vainoharhaisuutta todettu ?

Siis täällä on niin heikko valvonta, ettei mittaa eikä määrää.

Ja jos olen oikein ymmärtänyt, niin valvonta on lähinnä sähköistä, eli järjestelmä poistaa sellaiset viestit, joista löytyy tiettyjä "vääriä" sanoja.

• Anonyymi

Molemmat väärässä.
        Perustuen siihen mitä Messiaan tehtävästä Vanhassa Testamentissa opetetaan. Paavali on ne selittänyt perusteellisesti.
        Mitä Jeesus sovitti?
        Ei lainkaan siten kuin kristinuskossa on opetettu Nikean kirkolliskokouksesta lähtien.
        alkuseurakunta luki kirjoituksia eikä silloin ollut Uutta Testamenttia. Joten Vanhasta Testamentista löytyy kaikki tarpeellinen ja sinne Paavalinkin opetukset viittaavat.
        Apostolien teot:
        17:11 Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Molemmat väärässä.
        Perustuen siihen mitä Messiaan tehtävästä Vanhassa Testamentissa opetetaan. Paavali on ne selittänyt perusteellisesti.
        Mitä Jeesus sovitti?
        Ei lainkaan siten kuin kristinuskossa on opetettu Nikean kirkolliskokouksesta lähtien.
        alkuseurakunta luki kirjoituksia eikä silloin ollut Uutta Testamenttia. Joten Vanhasta Testamentista löytyy kaikki tarpeellinen ja sinne Paavalinkin opetukset viittaavat.
        Apostolien teot:
        17:11 Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin.

Eli sinä heität koko uuden testamentin roskikseen ?

Oletko nyt ihan tosissasi ?

Mitä Paavali kertoo siitä, että keneltä hän omakohtaisesti sai opetuksen ?

11 Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista;
        12 enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan Jeesus Kristus on sen minulle ilmoittanut.

1. Kor. 1:17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan

Joten nyt minä kysyn sinulta sitä, että mistä sinä olet opetuksesi saanut ?

Herralta ja Jumalalta ?

Vai ihan muualta ?

• Anonyymi

Täysin selvää, Jeesus sovitus totetutui Mooseksen lain kuvan mukaan: hän teurastakoon kansan syntiuhrikauriin ja vieköön sen verta esiripun sisäpuolelle ja tehköön sen verellä, niinkuin hän teki mullikan verellä: pirskoittakoon sitä armoistuimelle ja armoistuimen eteen.
      Niin, lopeta höpön hopon höpön höpöttäminen!

• Anonyymi

Voi raukkaa.

Etkö sinä vielä sen vertaa ymmärrä, että vanha liitto ja sen järjestys oli vain ns. "kuvaa ja varjoa", ei siis itse asiain olemus.

Kol. 2:17 jotka vain ovat tulevaisten varjo, mutta ruumis on Kristuksen.

Hepr. 8:5 ja jotka palvelevat siinä, mikä on taivaallisten kuva ja varjo, niinkuin ilmoitettiin Moosekselle, kun hänen oli valmistettava maja. Sillä hänelle sanottiin: "Katso, että teet kaikki sen kaavan mukaan, joka sinulle vuorella näytettiin".

Hepr. 10:1 Sillä koska laissa on vain tulevan hyvän varjo, ei itse asiain olemusta

Siis perusasia !

1) Lakiliitto - vain kuvaa ja varjoa - ULKOISIA toimituksia, eli lihan sääntöjä !

2) Uusi liitto - Hengellinen totuus - SISÄISTÄ Hengellistä toimintaa !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi raukkaa.

Etkö sinä vielä sen vertaa ymmärrä, että vanha liitto ja sen järjestys oli vain ns. "kuvaa ja varjoa", ei siis itse asiain olemus.

Kol. 2:17 jotka vain ovat tulevaisten varjo, mutta ruumis on Kristuksen.

Hepr. 8:5 ja jotka palvelevat siinä, mikä on taivaallisten kuva ja varjo, niinkuin ilmoitettiin Moosekselle, kun hänen oli valmistettava maja. Sillä hänelle sanottiin: "Katso, että teet kaikki sen kaavan mukaan, joka sinulle vuorella näytettiin".

Hepr. 10:1 Sillä koska laissa on vain tulevan hyvän varjo, ei itse asiain olemusta

Siis perusasia !

1) Lakiliitto - vain kuvaa ja varjoa - ULKOISIA toimituksia, eli lihan sääntöjä !

2) Uusi liitto - Hengellinen totuus - SISÄISTÄ Hengellistä toimintaa !

"vain ns. "kuvaa ja varjoa", ei siis itse asiain olemus."

Jae Kol 2:17 ei sano, että laissa mainitut juhlat olisivat VAIN kuva, koska kreikan alkutekstissä ei ole sanaa "vain". Sen on kirkko lisännyt jakeeseen. Paavali tarkoittaa sitä, että pidämme laissa mainitut sapatit ja juhlat, koska NE OVAT esikuvia tulevasta Kristuksen valtakunnasta.

Mitä tulee aloituksessa mainittuun asiaan, niin Tapio Puolimatka selittää sen oikein. Syntien sovitus tapahtui sen jäkeen, kun Jumalan Poika vei Golgatalla vuodatetun verensä taivaassa olevan valtaistuimen luokse. Sen takia suurena sovitustenpäivänä pirskotetaan uhratun pukin verta liitonarkun etureunaan ja maahan. Liitonarkku oli armoniskuin eli Jumalan valtaistuin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"vain ns. "kuvaa ja varjoa", ei siis itse asiain olemus."

Jae Kol 2:17 ei sano, että laissa mainitut juhlat olisivat VAIN kuva, koska kreikan alkutekstissä ei ole sanaa "vain". Sen on kirkko lisännyt jakeeseen. Paavali tarkoittaa sitä, että pidämme laissa mainitut sapatit ja juhlat, koska NE OVAT esikuvia tulevasta Kristuksen valtakunnasta.

Mitä tulee aloituksessa mainittuun asiaan, niin Tapio Puolimatka selittää sen oikein. Syntien sovitus tapahtui sen jäkeen, kun Jumalan Poika vei Golgatalla vuodatetun verensä taivaassa olevan valtaistuimen luokse. Sen takia suurena sovitustenpäivänä pirskotetaan uhratun pukin verta liitonarkun etureunaan ja maahan. Liitonarkku oli armoniskuin eli Jumalan valtaistuin.

Kuten JO edellä kirjoitin, niin:

Lakiliitto - ulkoiset toimet !

Uusiliitto -sisäistä toimintaa !

Tässä sinulle tietoa uuden liiton SISÄISESTÄ sapatinvietosta:

1 Varokaamme siis, koska lupaus päästä hänen lepoonsa vielä pysyy varmana, ettei vain havaittaisi kenenkään teistä jääneen taipaleelle.
        2 Sillä hyvä sanoma on julistettu meille niinkuin heillekin; mutta heidän kuulemansa sana ei heitä hyödyttänyt, koska se ei uskossa sulautunut niihin, jotka sen kuulivat.
        3 Sillä me pääsemme lepoon, me, jotka tulimme uskoon, niinkuin hän on sanonut: "Ja niin minä vihassani vannoin: 'He eivät pääse minun lepooni'", vaikka hänen tekonsa olivat valmiina maailman perustamisesta asti.

!!!
        4 Sillä hän on jossakin sanonut seitsemännestä päivästä näin: "Ja Jumala lepäsi seitsemäntenä päivänä kaikista teoistansa";
        !!!

5 ja tässä taas: "He eivät pääse minun lepooni".
        6 Koska siis varmana pysyy, että muutamat pääsevät siihen, ja ne, joille hyvä sanoma ensin julistettiin, eivät päässeet siihen tottelemattomuuden tähden,
        7 niin hän taas määrää päivän, "tämän päivän", sanomalla Daavidin kautta niin pitkän ajan jälkeen, niinkuin ennen on sanottu: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne".
        8 Sillä jos Joosua olisi saattanut heidät lepoon, niin hän ei puhuisi toisesta, senjälkeisestä päivästä.

!!!
        9 Niin on Jumalan kansalle sapatinlepo varmasti tuleva.
        10 Sillä joka on päässyt hänen lepoonsa, on saanut levon teoistaan, hänkin, niinkuin Jumala omista teoistansa.
        11 Ahkeroikaamme siis päästä siihen lepoon, ettei kukaan lankeaisi seuraamaan samaa tottelemattomuuden esimerkkiä.
        !!!

Meidän tulisi päästä lepoon OMISTA TEOISTAMME, kuten Jumalakin lakkasi omistaan !

Eli meidän tulisi siis elää LEVOSSA, Jumalan teoissa, jotka Hän on edeltä valmistanut, että me niissä vaeltaisimme !

Ef. 2:10 Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme.

Gal. 5:16 Minä sanon: vaeltakaa Hengessä, niin ette lihan himoa täytä.

Gal. 5:25 Jos me Hengessä elämme, niin myös Hengessä vaeltakaamme.

Lakiliiton sapatti oli siis myös vain "kuvaa ja varjoa, ei itse asiain olemus" !

Mutta jos uskovaksi itse itseään nimittävä ei vielä näitäkään Hengellisiä asioita käsitä, niin sitten takerrutaan sanoihin, eli kuten nyt tässä: "vain sanaa ei löydy" !

Säälittävää.....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuten JO edellä kirjoitin, niin:

Lakiliitto - ulkoiset toimet !

Uusiliitto -sisäistä toimintaa !

Tässä sinulle tietoa uuden liiton SISÄISESTÄ sapatinvietosta:

1 Varokaamme siis, koska lupaus päästä hänen lepoonsa vielä pysyy varmana, ettei vain havaittaisi kenenkään teistä jääneen taipaleelle.
        2 Sillä hyvä sanoma on julistettu meille niinkuin heillekin; mutta heidän kuulemansa sana ei heitä hyödyttänyt, koska se ei uskossa sulautunut niihin, jotka sen kuulivat.
        3 Sillä me pääsemme lepoon, me, jotka tulimme uskoon, niinkuin hän on sanonut: "Ja niin minä vihassani vannoin: 'He eivät pääse minun lepooni'", vaikka hänen tekonsa olivat valmiina maailman perustamisesta asti.

!!!
        4 Sillä hän on jossakin sanonut seitsemännestä päivästä näin: "Ja Jumala lepäsi seitsemäntenä päivänä kaikista teoistansa";
        !!!

5 ja tässä taas: "He eivät pääse minun lepooni".
        6 Koska siis varmana pysyy, että muutamat pääsevät siihen, ja ne, joille hyvä sanoma ensin julistettiin, eivät päässeet siihen tottelemattomuuden tähden,
        7 niin hän taas määrää päivän, "tämän päivän", sanomalla Daavidin kautta niin pitkän ajan jälkeen, niinkuin ennen on sanottu: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne".
        8 Sillä jos Joosua olisi saattanut heidät lepoon, niin hän ei puhuisi toisesta, senjälkeisestä päivästä.

!!!
        9 Niin on Jumalan kansalle sapatinlepo varmasti tuleva.
        10 Sillä joka on päässyt hänen lepoonsa, on saanut levon teoistaan, hänkin, niinkuin Jumala omista teoistansa.
        11 Ahkeroikaamme siis päästä siihen lepoon, ettei kukaan lankeaisi seuraamaan samaa tottelemattomuuden esimerkkiä.
        !!!

Meidän tulisi päästä lepoon OMISTA TEOISTAMME, kuten Jumalakin lakkasi omistaan !

Eli meidän tulisi siis elää LEVOSSA, Jumalan teoissa, jotka Hän on edeltä valmistanut, että me niissä vaeltaisimme !

Ef. 2:10 Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme.

Gal. 5:16 Minä sanon: vaeltakaa Hengessä, niin ette lihan himoa täytä.

Gal. 5:25 Jos me Hengessä elämme, niin myös Hengessä vaeltakaamme.

Lakiliiton sapatti oli siis myös vain "kuvaa ja varjoa, ei itse asiain olemus" !

Mutta jos uskovaksi itse itseään nimittävä ei vielä näitäkään Hengellisiä asioita käsitä, niin sitten takerrutaan sanoihin, eli kuten nyt tässä: "vain sanaa ei löydy" !

Säälittävää.....

Mitä hourut sapattikiihkossasi!!!! Eikö löydy ylläpitoon yhtä ainoaa järjissään olevaan ihmistä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä hourut sapattikiihkossasi!!!! Eikö löydy ylläpitoon yhtä ainoaa järjissään olevaan ihmistä!

Mitä oikein sekoilet ?

Juurihan kirjoitin edellä, että lakiliiton sapatti säädöksineen oli vain sitä "kuvaa ja varjoa" !

Enkä minä yhäkään ole ylläpidossa !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä oikein sekoilet ?

Juurihan kirjoitin edellä, että lakiliiton sapatti säädöksineen oli vain sitä "kuvaa ja varjoa" !

Ketjun aihe ei ole sapatti, valehtelija!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä oikein sekoilet ?

Sapatti ei ole vain kuva ja varjo vaan sapatti on kuva ja varjo tulevasta Kristuksen valtakunnasta, jossa vietetään sapattia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sapatti ei ole vain kuva ja varjo vaan sapatti on kuva ja varjo tulevasta Kristuksen valtakunnasta, jossa vietetään sapattia.

Mielenkiintoista.

Kerrotko minulle nyt sitten sen, että miten sitä sitten vietetään ?

Siis lakiliiton järjestyksen mukaanko ?

Vai miten ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juttusi ovat sapatsita järjettömiä huoreita!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mielenkiintoista.

Kerrotko minulle nyt sitten sen, että miten sitä sitten vietetään ?

Siis lakiliiton järjestyksen mukaanko ?

Vai miten ?

Uusi liitto on lakiliitto. Lueppa säädökset Hebrealaiskirjeestä ja Jeremian kirjasta.

Kuten Uusi testamentti sanoo, sapattikäsky on edelleen voimassa.

Heb 4:9 Jumalan kansalla on siis yhä sapattijuhla edessään.

Heb 8:7 Jos ensimmäinen liitto olisi ollut rikkumaton, ei sen sijalle olisi tarvittu toista.
        8 Mutta nyt Jumala moittii kansaansa: -- Kuulkaa! Aika tulee, sanoo Herra, jolloin minä teen uuden liiton Israelin kansan ja Juudan kansan kanssa.
        9 Se ei ole samanlainen liitto kuin se, jonka tein heidän isiensä kanssa silloin, kun tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. He eivät pysyneet minun liitossani, ja siksi en minäkään välittänyt heistä, sanoo Herra.
        10 Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Uusi liitto on lakiliitto. Lueppa säädökset Hebrealaiskirjeestä ja Jeremian kirjasta.

Kuten Uusi testamentti sanoo, sapattikäsky on edelleen voimassa.

Heb 4:9 Jumalan kansalla on siis yhä sapattijuhla edessään.

Heb 8:7 Jos ensimmäinen liitto olisi ollut rikkumaton, ei sen sijalle olisi tarvittu toista.
        8 Mutta nyt Jumala moittii kansaansa: -- Kuulkaa! Aika tulee, sanoo Herra, jolloin minä teen uuden liiton Israelin kansan ja Juudan kansan kanssa.
        9 Se ei ole samanlainen liitto kuin se, jonka tein heidän isiensä kanssa silloin, kun tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. He eivät pysyneet minun liitossani, ja siksi en minäkään välittänyt heistä, sanoo Herra.
        10 Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.

Mitä tämä oikeasti ja käytännössä tarkoittaa:

Kerrotko minulle sen ?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä tämä oikeasti ja käytännössä tarkoittaa:

Kerrotko minulle sen ?

Lain kirjoittaminen sydämeen tarkoittaa sitä, että ihminen osaa lain ja sitä noudattaa. Tätä kutsutaan myös sydämen ympärileikkaukseksi. Helluntailaisilla ei ole sydän ympärileikattu, koska he eivät noudata lakia eivätkä eses osaa sitä, minkä takia helluntailaiset eivät ole uudessa liitossa.

Ps 40:8 Siksi minä sanoin: "Nyt olen tullut, Herra. Kirjaan on kirjoitettu, mitä minun pitää tehdä.
        9 Jumalani, minä täytän mielelläni tahtosi, sinun lakisi on minun sydämessäni."

Jer 9:24 Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä rankaisen kaikkia, jotka ovat ympärileikattuja, mutta kuitenkin ympärileikkaamattomia:
        25 Egyptiä, Juudaa, Edomia, ammonilaisia, Mooabia ja kaikkia päälaen ympäriltä kerittyjä, jotka asuvat erämaassa; sillä kaikki pakanakansat ovat ympärileikkaamattomia, ja koko Israelin heimo on sydämeltään ympärileikkaamaton."

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Lain kirjoittaminen sydämeen tarkoittaa sitä, että ihminen osaa lain ja sitä noudattaa. Tätä kutsutaan myös sydämen ympärileikkaukseksi. Helluntailaisilla ei ole sydän ympärileikattu, koska he eivät noudata lakia eivätkä eses osaa sitä, minkä takia helluntailaiset eivät ole uudessa liitossa.

Ps 40:8 Siksi minä sanoin: "Nyt olen tullut, Herra. Kirjaan on kirjoitettu, mitä minun pitää tehdä.
        9 Jumalani, minä täytän mielelläni tahtosi, sinun lakisi on minun sydämessäni."

Jer 9:24 Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä rankaisen kaikkia, jotka ovat ympärileikattuja, mutta kuitenkin ympärileikkaamattomia:
        25 Egyptiä, Juudaa, Edomia, ammonilaisia, Mooabia ja kaikkia päälaen ympäriltä kerittyjä, jotka asuvat erämaassa; sillä kaikki pakanakansat ovat ympärileikkaamattomia, ja koko Israelin heimo on sydämeltään ympärileikkaamaton."

Arvasinkin jo sen, että et ymmärrä koko asiaa !

No, kun ymmärryksesi on tuolla tasolla, niin on varmaan ihan turhaa jatkaa tätä keskustelua.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Arvasinkin jo sen, että et ymmärrä koko asiaa !

No, kun ymmärryksesi on tuolla tasolla, niin on varmaan ihan turhaa jatkaa tätä keskustelua.

Miten niin muka en ymmärtänyt? Minä selitin asian oikein!

• Anonyymi

Te kaikki olette yhtä harhaoppia

• Anonyymi

Petri Paavolan opetus on harhaoppista.

• Anonyymi

Syntien sovitus oli prosessi, joka alkoi Golgatalla ja sai lopullisen täyttymyksen, kun Jumalan Poika nousi taivaaseen valtaistuimelleen vieden samalla oman uhriverensä mukana.

"meni, ei kauristen ja vasikkain veren kautta, vaan oman verensä kautta kerta kaikkiaan kaikkeinpyhimpään ja sai aikaan iankaikkisen lunastuksen."
      (Heb 9:12)

"Tämän jälkeen Aaron teurastakoon kansan syntiuhripukin, vieköön sen veren pyhäkön väliverhon taakse ja pirskottakoon verta liitonarkun kanteen ja arkun eteen samalla tavoin kuin sonnin verta. Näin hän toimittakoon menot pyhäkön sisäosan puhdistamiseksi siitä epäpuhtaudesta, jonka israelilaiset ovat sille tuottaneet rikkomuksillaan ja synneillään. Saman hän tehköön koko pyhäkköteltalle, joka on heidän keskellään tullut epäpuhtaaksi heidän synneistään."
      (3 Moos 16:15,16)

• Anonyymi

Jeesuksen minä tunnen ja Puolimatkan minä tiedän, mutta kuka tuo kotiprofeetta on?

• Anonyymi
        UUSI

Huh, paha henki puhuu....

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Huh, paha henki puhuu....

Joo, se kirjoittaa kauttani käyttäen näppäimistöä.

• Anonyymi
      UUSI

Onko linkkiä tohon missä Puolimatka opettaa tota sovitusoppia?

• Anonyymi
        UUSI

Petri Paavolan sivuilla on kritiikki, jossa hän viittaa Puolimatkan opetuksiin. Katso sieltä, mutta tätä ei kannata vatvoa sen enempää, koska Petri Paavola on itse väärässä.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minja Koskela: Ei se väärin ole jos ei halua tehdä töitä

kyllä tukien varassa saa elää vaikka koko ikänsä. Tää on tätä äärivasemmistolaista ajattelua.
      Maailman menoa
      128
      5373
    2. HS - SDP valmistatuu MILJARDILEIKKAUKSIIN seuraavalla vaalikaudella!

"Sdp:n uusi talous­ääni lupaa miljardien edestä leikkauksia HS-haastattelu|Kansanedustaja Joona Räsänen on Sdp:n puheen
      Maailman menoa
      216
      4775
    3. Persu ei ole koskaan päässyt Valkoiseen Taloon

Eikä pääse. Jopa demareita siellä on käynyt, vaikka jenkkien vasemmistolaisin suuri puolue vastaa lähinnä Suomen kokoomu
      Maailman menoa
      86
      3980
    4. Sovitteko ulkonäöllisesti

Oletteko kaivattunne kanssa sopivan näköinen pari? Semmoinen, suurinpiirtein yhtä hyvän näköisiä? Samanlainen olemus, ty
      Ikävä
      83
      3320
    5. Kaiken järjen ja logiikan voimalla

Voin todeta nainen, että halusit vain sitä.
      Ikävä
      47
      1815
    6. Anteeksi mies

Mun vaan pakko sanoa että en pääse ajatuksesta koskettaa sinua🙈tää on niin noloo. Olet vaan niin namu. En voi edes kert
      Ikävä
      32
      1809
    7. Hei T.....

Ajatuksissani olet. T.A
      Suhteet
      14
      1418
    8. Kansanedustaja

Kaikkonen vierailee Ähtärissä lauantaina. Mikä mahtaa olla paikka.?????
      Ähtäri
      17
      1328
    9. Mulle tuli tunne

Että sun tunteet mua kohtaan alkaa hellittämään, olenko oikeassa ja alatko päästä eteenpäin?
      Tunteet
      22
      1322
    10. Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin

Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin, Ähtärin eläinpuisto tiedottaa. Yritykset ovat t
      Ähtäri
      52
      1233
    Aihe