Ammattia opiskellut voisi nosta syyte Työvoimatoimistoa vastaan, jos ei saa alansa töitä

Anonyymi-ap

Jos ei työllisty määräajan menneessä, niin voi vetää valtio oikeuteen ja saada kompensaatiota.

Jos on saanut opinnot loppuun, mutta ammattialalla ei ole toimivia infroja, niin olisi oikeus vetää koko hommeli oikeuteen kun valtiolla ei ole toimiva infra ja valtio sakottaa työtöntä siitä, mitä valtio ei ole itse edistänyt.

Esimerkki on militarismin suosiminen ja muiden työalojen alas ajaminen.
Sotilas syö hyvin ja muut kuolevat.

25

342

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jahas, no miten olisi sinun haastaminen oikeuteen perusteella, ettet ole löytänyt työtä, vaikka saat tukea siihen.

      • Anonyymi

        Töihin mennään heti kun tarjolla on toistaiseksi voimassa oleva työsopimus suoraan työnantajalle sellaisella palkalla että pärjää taloudellisesti ilman yhteiskunnan tukia


      • Anonyymi

        Jaa, no, mites valtion haastaminen oikeuteen ihmiskaupasta ja vainoamisesta kun koskaan ei ole edes aloittanut opintoja niin miksi sitten pitäisi siinä ammatissa edes toimiakaan?


      • Anonyymi

        Ja ylettömien ansioiden esim. somevaikuttajien turhaakin turhempaa työtä ja siitä saatua järjetöntä rahaa sellaista turhuutta ei pitäisi mitenkään hyväksyä.

        Se kaikki mikä menee yli keskimääräisen ansiotason kouluttamttomilla aloilla voisi olla katto ja raja,
        tuollaisen viihdepaska hömppäsaasteen tuottamisesta, kuten mtv3 juontajat voi helvetti satojen tonnien vuosi ansiot, että on meillä varaa.

        Gazan lapsille laitoin satasen.


    • Anonyymi

      Rytmimins voi osoittaa kyseisen paikan heti

    • Anonyymi

      Sinusta tulee hyvä puhelinmyyjä/lehdenjakaja

      • Anonyymi

        Valitsen itse ammattini, elinkeinoni & työni kuten laissa sanotaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valitsen itse ammattini, elinkeinoni & työni kuten laissa sanotaan

        Minä valitsen ammatikseni Kelan aluetoimiston johtajan ammattin, elinkeino on sosiaalialan hallintotyö

        t. työtön mies


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä valitsen ammatikseni Kelan aluetoimiston johtajan ammattin, elinkeino on sosiaalialan hallintotyö

        t. työtön mies

        Miksi juuri tähän virkaan? Omnko sinulla edellytyksiä ja osaamista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi juuri tähän virkaan? Omnko sinulla edellytyksiä ja osaamista?

        Tuo on hyvä virka, haluan rahaa

        Kyllä. osaan käyttää tietokonetta, esim excel, word, teams

        puhelimessani mm WhatsApp ja pdf viewer


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi juuri tähän virkaan? Omnko sinulla edellytyksiä ja osaamista?

        Tämä työ nimenomaan ei tarvitse osaamista.


    • Anonyymi

      Saaneet ilmaisen koulutuksen yhteiskunnalta. Muissa maissa maksaisivat tutkinnostaan kymmeniä tuhansia euroja.

    • Anonyymi

      En ole opiskellut valtion virkamieheksi, sihteeriksi tai poliitikoksi.

      • Anonyymi

        Poliitikoksi ei tarvita koulutusta, vaan retoriikan puhuminen riittää.
        Valtion virkamieheksi päästään korruptioilla ilman koulutusta. Sihteereistä on jatkuvaa ylitarjontaa, joten ei kannata kouluttautua eikä hakea sihteeriksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Poliitikoksi ei tarvita koulutusta, vaan retoriikan puhuminen riittää.
        Valtion virkamieheksi päästään korruptioilla ilman koulutusta. Sihteereistä on jatkuvaa ylitarjontaa, joten ei kannata kouluttautua eikä hakea sihteeriksi.

        Stubb menetelmällä työnhakuun eli suhteilla suhmuroiden ja hyvä veli verkoston kautta. Näin toimitaan Kokoomuksessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Poliitikoksi ei tarvita koulutusta, vaan retoriikan puhuminen riittää.
        Valtion virkamieheksi päästään korruptioilla ilman koulutusta. Sihteereistä on jatkuvaa ylitarjontaa, joten ei kannata kouluttautua eikä hakea sihteeriksi.

        Ja sen Purrasta huokuu.


    • Anonyymi

      Työnhakuvelvoite on sillä työnhakijalla eikä kolmansilla osapuolilla!
      Pitäsikö mielestäsi määrätä muuttovelvollisuuskin siihen työnhakuun, koska aina ei ole se työ tarjolla oman kadun toisella puoleella vaan toisessa päässä suomea!
      Sinällään ei mikään huono velvoite, nimittäin sinäkin olist nyt siellä kaukana töissä!

      • Anonyymi

        Jokaisellahan on oikeus valita asuinpaikkansa Suomessa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokaisellahan on oikeus valita asuinpaikkansa Suomessa

        Mutta se sisältää velvoitteena työllistymisen todennäköinen mahdollistuminen eikä työltä piiloutuminen!


    • Anonyymi

      Mitäs menit opiskelemaan alaa josta ei työllisty. Ihan oma syy

    • Anonyymi

      Vaikka työkkäri tekisi mitä temppuja tahansa, on siellä työnhakijoita ihmisiä, joita kukaan ei ottaisi edes ilmaiseksi töihin.

      On aivan turha heittäytyä saamattomaksi ja syyttää muita jos ei saa töitä!

    • Anonyymi

      Yli 300000 Suomalaista on työttömänä ja SDP haalii lisää maahanmuutajia työttömyyskortistoon makoileen ja näin ollen työnsaantimme hankaloituu jatkuvasti. SDP on kiero meitä työttömiä kohtaan. Herätkää jo sillä SDP haluaa teidän olevan työttömänä ja köyhänä.

      • Anonyymi

        Kokoomuslainen paniikissa kun ei pääse hallitukseen kyykyttämään köyhiä ensi hallituksessa.


    • Anonyymi

      Toisaalta asiaa, mutta toisinpäin eli jos on käynyt opintoja tiettyyn amattiin eikä mene minnekkään koulutusta vastaavaan töihin voisi työvoimatoimistot haastaa hakijan oikeuteen velvoitteen välttelystä!
      Suomesta kyllä löytyy kaikenlaiseen koulutukseen paikkoja mutta sinne on matkustettava! Jos Suomessa ei kyseistä työtä ole niin maapallo on avoin joten eikun hakemaan kun kerran kouluttautunutkin mieleiseen ammattiin...

      Alkaa vaikuttamaan nämä "työttömyyden oikeudet" kuin suoraan Speden elokuvasta jossa pienenkylän asukkaat kouluttauivat erikoisiin ammatteihin joita ei olle edes olemassakaan joten eivät joutunee töihin, koska oli oikeus valita ammattinsa ihan itse...

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      189
      1905
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1033
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      99
      947
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      727
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      588
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      28
      554
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      202
      479
    Aihe