Viha ja ylenkatse seurakunnassa

Anonyymi-ap

Köyhä on kaikkien veljiensä vihattu, vielä vierotumpi ystävilleen. Tyhjiä sanoja hän saa tavoitella. (Snl 19:7)

12

76

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Nykyään kristityt ja taistelevat tosiaan vastaan ennen oli ristretket nyt sisällissota kristittyjen keskuudessa. Paska uskonto

• Anonyymi

Todellinen Kristitty ei voi vihata Kristuksen omia.

• Anonyymi

Jos köyhä on tosiaankin kaikkien veljiensä vihattu ja ylenkatsottu, niin aivan samoin on myös uskoontullut entinen kriminaalikin. Jos entinen kriminaali erehtyy kertomaan syntisestä menneisyydestään seurakunnassa, se Isä Jumalan selän taakse heitetty syntinen menneisyys seuraa aina ja poikkeuksetta mukana, koska uskovaiset juoruämmät eivät usko sitä anteeksiannetuksi.

• Anonyymi

Juoruilu on lihan teko ja sen ( lihan tekojen )harjoittajat eivät peri Jumalan valtakuntaa. (Gal.5:19-21.)

‭‭Roomalaiskirje‬ ‭8‬:‭33‬-‭34‬ ‭FB38‬‬
        ”Kuka voi syyttää Jumalan valittuja? Jumala on se, joka vanhurskauttaa. Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja hän myös rukoilee meidän edestämme.”
        ‭‭------------
        ”Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia, se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.

Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä,

osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.”
        ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭3‬:‭21‬-‭26‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi

Antaako Jumala anteeksi abortit ja tappamisen ?

• Anonyymi

Kristittyjen ei tarvitse noudattaa lakia joten he saavat tehdä mitä haluaa joten kyllä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kristittyjen ei tarvitse noudattaa lakia joten he saavat tehdä mitä haluaa joten kyllä.

Mitä ihminen kylvää, sitä ihminen niittää.
        Kristin uskon sisältö on rakkaus. Ei mikään tunne pohjainen lihallinen himo vaan puhdas rakkaus.

”Älkää olko kenellekään mitään velkaa, muuta kuin että toisianne rakastatte; sillä joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt. Sillä nämä: "Älä tee huorin, älä tapa, älä varasta, älä himoitse", ja mikä muu käsky tahansa, ne sisältyvät kaikki tähän sanaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi".

Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Sentähden on rakkaus lain täyttämys.

Ja tehkää tämä, koska tunnette tämän ajan, että jo on hetki teidän unesta nousta; sillä pelastus on nyt meitä lähempänä kuin silloin, kun uskoon tulimme.”
        ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭13‬:‭8‬-‭11‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi

Johannes Kastaja oli Hengellä täytetty heti tultuaan äitinsä kohdusta ( huomaa ei vielä sisällä vaan vasta ulos tultuaan !)

‭‭Luukas‬ ‭1‬:‭15‬ ‭FINRK‬‬
      ”sillä hän on oleva suuri Herran edessä. Viiniä ja väkijuomaa hän ei juo, ja hänet on täytetty Pyhällä Hengellä jo äitinsä kohdusta asti.”
      ‭‭
      ‭‭Luukas‬ ‭1‬:‭15‬ ‭FB38‬‬
      ”Sillä hän on oleva suuri Herran edessä; viiniä ja väkijuomaa hän ei juo, ja hän on oleva täytetty Pyhällä Hengellä hamasta äitinsä kohdusta.”
      ‭‭--------
      Kuitenkaan hän ei tehnyt yhtäkään tunnustekoa.

‭‭Johannes‬ ‭10‬:‭41‬-‭42‬ ‭FB38‬‬
      ”Ja monet tulivat hänen tykönsä ja sanoivat: "Johannes ei tehnyt yhtäkään tunnustekoa; mutta kaikki, mitä Johannes sanoi tästä, on totta". Ja monet siellä uskoivat häneen.”

• Anonyymi

Hänen palvelus tehtävänsä oli olla Messiaan , Herran edellä kävijä ja esitellä Hänet. Ja sen jälkeen siirtyä sivuun.

‭‭Malakia‬ ‭4‬:‭5‬ ‭FB38‬‬
        ”(23) Katso, minä lähetän teille profeetta Elian, ennenkuin tulee Herran päivä, se suuri ja peljättävä.”
        ‭‭
        ‭‭Matteus‬ ‭17‬:‭9‬-‭13‬ ‭FB38‬‬
        ”Ja heidän kulkiessaan alas vuorelta Jeesus varoitti heitä sanoen: "Älkää kenellekään kertoko tätä näkyä, ennenkuin Ihmisen Poika on noussut kuolleista". Ja hänen opetuslapsensa kysyivät häneltä sanoen: "Miksi sitten kirjanoppineet sanovat, että Eliaan pitää tulla ensin?" Jeesus vastasi ja sanoi: "Elias tosin tulee ja asettaa kaikki kohdalleen.
        Mutta minä sanon teille, että Elias on jo tullut. Mutta he eivät tunteneet häntä, vaan tekivät hänelle, mitä tahtoivat. Samoin myös Ihmisen Poika saa kärsiä heiltä." Silloin opetuslapset ymmärsivät hänen puhuneen heille Johannes Kastajasta.”
        ‭‭
        ‭‭Malakia‬ ‭3‬:‭1‬ ‭FB38‬‬
        ”Katso, minä lähetän sanansaattajani, ja hän on valmistava tien minun eteeni. Ja äkisti on tuleva temppeliinsä Herra, jota te etsitte, ja liiton enkeli, jota te halajatte. Katso, hän tulee, sanoo Herra Sebaot.”
        ‭‭
        ‭‭Matteus‬ ‭11‬:‭7‬-‭10‬ ‭FB38‬‬
        ”Kun he olivat menneet, rupesi Jeesus puhumaan kansalle Johanneksesta: "Mitä te lähditte erämaahan katselemaan? Ruokoako, jota tuuli huojuttaa? Vai mitä lähditte katsomaan? Ihmistäkö, hienoihin vaatteisiin puettua? Katso, hienopukuiset ovat kuningasten kartanoissa. Vai mitä te lähditte? Profeettaako katsomaan? Totisesti, minä sanon teille: hän on enemmän kuin profeetta.
        Tämä on se, josta on kirjoitettu: 'Katso, minä lähetän enkelini sinun edelläsi, ja hän on valmistava tiesi sinun eteesi'.”

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hänen palvelus tehtävänsä oli olla Messiaan , Herran edellä kävijä ja esitellä Hänet. Ja sen jälkeen siirtyä sivuun.

‭‭Malakia‬ ‭4‬:‭5‬ ‭FB38‬‬
        ”(23) Katso, minä lähetän teille profeetta Elian, ennenkuin tulee Herran päivä, se suuri ja peljättävä.”
        ‭‭
        ‭‭Matteus‬ ‭17‬:‭9‬-‭13‬ ‭FB38‬‬
        ”Ja heidän kulkiessaan alas vuorelta Jeesus varoitti heitä sanoen: "Älkää kenellekään kertoko tätä näkyä, ennenkuin Ihmisen Poika on noussut kuolleista". Ja hänen opetuslapsensa kysyivät häneltä sanoen: "Miksi sitten kirjanoppineet sanovat, että Eliaan pitää tulla ensin?" Jeesus vastasi ja sanoi: "Elias tosin tulee ja asettaa kaikki kohdalleen.
        Mutta minä sanon teille, että Elias on jo tullut. Mutta he eivät tunteneet häntä, vaan tekivät hänelle, mitä tahtoivat. Samoin myös Ihmisen Poika saa kärsiä heiltä." Silloin opetuslapset ymmärsivät hänen puhuneen heille Johannes Kastajasta.”
        ‭‭
        ‭‭Malakia‬ ‭3‬:‭1‬ ‭FB38‬‬
        ”Katso, minä lähetän sanansaattajani, ja hän on valmistava tien minun eteeni. Ja äkisti on tuleva temppeliinsä Herra, jota te etsitte, ja liiton enkeli, jota te halajatte. Katso, hän tulee, sanoo Herra Sebaot.”
        ‭‭
        ‭‭Matteus‬ ‭11‬:‭7‬-‭10‬ ‭FB38‬‬
        ”Kun he olivat menneet, rupesi Jeesus puhumaan kansalle Johanneksesta: "Mitä te lähditte erämaahan katselemaan? Ruokoako, jota tuuli huojuttaa? Vai mitä lähditte katsomaan? Ihmistäkö, hienoihin vaatteisiin puettua? Katso, hienopukuiset ovat kuningasten kartanoissa. Vai mitä te lähditte? Profeettaako katsomaan? Totisesti, minä sanon teille: hän on enemmän kuin profeetta.
        Tämä on se, josta on kirjoitettu: 'Katso, minä lähetän enkelini sinun edelläsi, ja hän on valmistava tiesi sinun eteesi'.”

‭‭Jesaja‬ ‭11‬:‭1‬-‭2‬ ‭FB38‬‬
        ”Mutta Iisain kannosta puhkeaa virpi, ja vesa versoo hänen juuristansa. Ja hänen päällänsä lepää Herran Henki, viisauden ja ymmärryksen henki, neuvon ja voiman henki, tiedon ja Herran pelon henki.”
        ‭‭
        ‭‭Johannes‬ ‭1‬:‭29‬-‭33‬ ‭FB38‬‬
        ”Seuraavana päivänä hän (Johannes Kastaja ) näki Jeesuksen tulevan tykönsä ja sanoi: "Katso, Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin! Tämä on se, josta minä sanoin: 'Minun jälkeeni tulee mies, joka on ollut minun edelläni, sillä hän on ollut ennen kuin minä'. Ja minä en tuntenut häntä; mutta sitä varten, että hän tulisi julki Israelille, minä olen tullut vedellä kastamaan." Ja Johannes todisti sanoen: "Minä näin Hengen laskeutuvan taivaasta alas niinkuin kyyhkysen, ja se jäi hänen päällensä.
        Ja minä en tuntenut häntä; mutta hän, joka lähetti minut vedellä kastamaan, sanoi minulle: 'Se, jonka päälle sinä näet Hengen laskeutuvan ja jäävän, hän on se, joka kastaa Pyhällä Hengellä'.”

‭‭Johannes‬ ‭3‬:‭28‬-‭30‬ ‭FB38‬‬
        ”Te olette itse minun (Johannes Kastajan ) todistajani, että minä sanoin: en minä ole Kristus, vaan minä olen hänen edellänsä lähetetty. Jolla on morsian, se on ylkä; mutta yljän ystävä, joka seisoo ja kuuntelee häntä, iloitsee suuresti yljän äänestä. Tämä minun iloni on nyt tullut täydelliseksi. Hänen tulee kasvaa, mutta minun vähetä.”

Yljän ystävän tehtävä oli esitellä ylkä, ja sen jälkeen siirtyä sivuun.

‭‭Johannes‬ ‭3‬:‭30‬ ‭FB38‬‬ (Joh.3:22-36.)
        ”Hänen tulee kasvaa, mutta minun vähetä.”

Em lauseesta asiayhteydestään irroitettuna on tehty väärä tulkinta ,
        " nöyristelystä" joka on lähinnä lihallista omavanhurskautta ylpeydessä. Oman " nöyryyden" korostamisella esitellään omatekoista "pyhyyttä". Tekstin asiayhteydessä kerrotaan yljän ystävästä joka yljän esiteltyään siirtyy sivuun.

Apostoli Paavali totesi :
        1. Korinttilaiskirje‬ ‭15‬:‭10‬ ‭FB38‬‬
        ”Mutta Jumalan armosta minä olen se, mikä olen, eikä hänen armonsa minua kohtaan ole ollut turha, vaan enemmän kuin he kaikki minä olen työtä tehnyt, en kuitenkaan minä, vaan Jumalan armo, joka on minun kanssani.”
        ‭‭
        Ihmisen olemassa olo perustuu Jumalan armoon eikä ihmisen omiin ansioihin tai tekoihin. Paavali korostaa että hänen työnsä on ollut mahdollista Jumalan voiman ja armon ansiosta.

Nykyään väärällä nöyristelyllä evankeliumin etenemiselle tulee vahinkoa.

Lähimmäiset sen huomaa onko nöyryys todellista vai farisealaista näytelmää . Ei Jumala tarvitse näyttelijöitä vaan Totuuden Sanan pelastuksen evankeliumin julistajia rakkaudessa ja totuudessa.

• Anonyymi

Jumala on itse Tie Totuus ja Elämä. Vain Hänen kauttaan uudestisynnymme Jumalan antamasta Hengestä.
      Jos joku sanoo rakastavansa Jumalaa mutta vihaa veljeään on valehtelija.

Kutsu pyhään elämään
      1Piet.1:
      13. Vyöttäytykää siis, olkaa raittiit. Pitäkää ajatuksenne kirkkaina ja pankaa täysi toivonne siihen armoon, joka teille annetaan Jeesuksen Kristuksen ilmestyessä.
      Luuk. 12:35; Luuk. 21:34; Room. 13:13; 1. Tess. 5:6
      14. Olkaa kuuliaisia lapsia älkääkä taipuko noudattamaan himoja, joiden vallassa ennen, tietämättömyytenne aikana, elitte.
      Room. 12:2
      15. Niin kuin hän, joka teidät on kutsunut, on pyhä, niin tulkaa tekin pyhiksi kaikessa mitä teette.
      Matt. 5:48; Luuk. 1:75; 2. Kor. 7:1
      16. Onhan kirjoitettu: "Olkaa pyhät, sillä minä olen pyhä."
      3. Moos. 11:44
      17. Ja jos kerran te rukoillessanne kutsutte Isäksi häntä, joka puolueettomasti tuomitsee kunkin hänen tekojensa mukaan, niin eläkää jumalanpelossa tämä muukalaisuutenne aika.
      Fil. 2:12
      18. Tiedättehän, ettei teitä ole lunastettu isiltä perimästänne tyhjänpäiväisestä elämästä millään katoavalla tavaralla, hopealla tai kullalla,
      1. Piet. 4:3
      19. vaan Kristuksen, tuon virheettömän ja tahrattoman karitsan, kalliilla verellä.
      Joh. 1:29

• Anonyymi

Kysymys suurimmasta käskystä
      Matt. 22:
      34.Mutta kun fariseukset kuulivat, että Jeesus oli tukkinut saddukeuksilta suun, he kokoontuivat yhteen.
      35. Yksi heistä, lainoppinut, kysyi häneltä pannakseen hänet koetukselle:
      36. "Opettaja, mikä on lain suurin käsky?"
      37. Jeesus vastasi hänelle: "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi, kaikesta sielustasi ja kaikella ymmärrykselläsi.' 5. Moos. 6:5; Luuk. 10:27
      38. Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky.
      39. Toinen, tämän kaltainen, on: 'Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.' 3. Moos. 19:18; Matt. 19:19; Jaak. 2:8
      40. Näihin kahteen käskyyn sisältyy koko laki ja profeetat."
      Matt. 7:12; Gal. 5:14; 1. Tim. 1:5

(Mark. 12:28-34; Luuk. 10:25-28)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minja Koskela: Ei se väärin ole jos ei halua tehdä töitä

kyllä tukien varassa saa elää vaikka koko ikänsä. Tää on tätä äärivasemmistolaista ajattelua.
      Maailman menoa
      158
      5861
    2. Kysymyksiä paIstavasemmistoIaisiIIe

Mistä johtuu teidän kroonisesti negatiivinen, synkkä, katkera ja kateellinen mentaliteetti? Milloin olette viimeksi aido
      Maailman menoa
      86
      3286
    3. Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin

Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin, Ähtärin eläinpuisto tiedottaa. Yritykset ovat t
      Ähtäri
      104
      1856
    4. On se tullut jo ihan kaikilta osin selväksi

Ei tämä meidän juttu tule koskaan etenemään.
      Ikävä
      129
      1207
    5. Tässä on sielunkumppanisi postilaatikko

Laita postia sielunkumppanillesi 💌❤️
      Ikävä
      78
      1171
    6. Montako naista

On menossa mun lisäksi?
      Ikävä
      15
      1124
    7. Jäänmurtajan kauppa oli kuin olikin SANNA MARININ ansiota

"Lähteiden mukaan Trump käytännössä päätti asiasta 2. lokakuuta 2019, jolloin Washingtonissa juhlistettiin Yhdysvaltain
      Maailman menoa
      89
      1027
    8. Koska me aloitetaan meidän loppuelämä?

Oisko jotain ehdotuksia....
      Ikävä
      58
      1000
    9. Olet edelleen uskomaton

Halusin vain kertoa, että olet edelleen mielessäni pysyvästi. Anteeksi, etten saa ajatuksia irti sinusta. Olet... niin p
      Ikävä
      27
      875
    10. Rekkautumispakko olisi hyvä...

Kirjoittajat saisivat kasvot ihan eri tavalla. Mitä olet mieltä moisesta?
      Sinkut
      159
      865
    Aihe