Ota vastaan Raamatun opetus viikkosapatin sijaan

Anonyymi-ap

”Tulkaa minun luokseni, kaikki te, jotka teette raskasta työtä ja kannatte taakkoja, niin minä annan teille LEVON. Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen sävyisä ja nöyrä sydämeltäni. Näin te löydätte LEVON sielullenne." Matt. 11:28,29.

”Jumalan kansalla sapatinlepo on voimassa nyt (kreik. Apoleipetai = on voimassa nyt). Joka on päässyt Hänen lepoonsa, on saanut levon teoistaan niin kuin Jumalakin omista teoistaan. Pyrkikäämme siis pääsemään siihen lepoon.” Hebr. 4:9-11. Joh. 8:31-36.
Uskoon tulossa saimme tuon vapauden. Pääsimme ”Hänen lepoonsa”. Hebr. 4:3-6. Koko 4. luvun kokonaissanoma rikkoutuu ellemme hyväksy jakeessa 9 olevaa alkutekstin mukaista ”apoleipetai” sanaa.
Ottaessamme vastaan Jeesuksen tulimme Jumalan lapsiksi. Saimme syntimme anteeksi Jeesuksen veren kautta. Room. 3:23-25. Siirryimme pimeydestä valkeuteen. Ja Pyhä Henki alkoi johdattaa meitä. Kiitos Jumalalle tästä armosta.
Kun elämme yhdessä Jeesuksen kanssa, on jokainen päivämme pyhäpäivä, 24/7.

15

138

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Menee harhaoppiselle kuin vesi hanhen selästä.

• Anonyymi

Aivan, usko tulee kuulemisesta ja kuuleminen Kristuksen sanan kautta.

Ja kaikki Jumalan lapset Jeesuksessa Kristuksessa ovat sitä uskon kautta.

1 Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.
      2 Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.
      3 Sillä mikä laille oli mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja tuomitsemalla synnin lihassa,
      4 että lain vanhurskaus täytettäisiin meissä, jotka emme vaella lihan mukaan, vaan Hengen. ( Room 8)

Jokaista Jumalan lasta Kristuksessa johdattaa Jumalan Henki, he vaeltavat "hengen mukaan", Hengen hedelmää heijastaen.

11 Jos nyt hänen Henkensä, hänen, joka herätti Jeesuksen kuolleista, asuu teissä, niin hän, joka herätti kuolleista Kristuksen Jeesuksen, on eläväksitekevä myös teidän kuolevaiset ruumiinne Henkensä kautta, joka teissä asuu.
      12 Niin me siis, veljet, olemme velassa, mutta emme lihalle, lihan mukaan elääksemme.
      13 Sillä jos te lihan mukaan elätte, pitää teidän kuoleman; mutta jos te Hengellä kuoletatte ruumiin teot, niin saatte elää.
      14 Sillä kaikki, joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia.
      ( Room 8)

Jumalan armo kasvattamina.

11 Sillä Jumalan armo on ilmestynyt pelastukseksi kaikille ihmisille
      12 ja kasvattaa meitä, että me, hyljäten jumalattomuuden ja maailmalliset himot, eläisimme siveästi ja vanhurskaasti ja jumalisesti nykyisessä maailmanajassa,
      13 odottaessamme autuaallisen toivon täyttymistä ja suuren Jumalan ja Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen kirkkauden ilmestymistä,
      14 hänen, joka antoi itsensä meidän edestämme lunastaakseen meidät kaikesta laittomuudesta ja puhdistaakseen itselleen omaisuudeksi kansan, joka hyviä tekoja ahkeroitsee. (Tiit 2)

Jumalan lapset, Jumalan kirkkaudeksi.

19 Vai ettekö tiedä, että teidän ruumiinne on Pyhän Hengen temppeli, joka Henki teissä on ja jonka te olette saaneet Jumalalta, ja ettette ole itsenne omat?
      20 Sillä te olette kalliisti ostetut. Kirkastakaa siis Jumala ruumiissanne.
      (1Kor 6)

Kiitos Jumalalle Hänen lahjastaan!

Pelastuksen evankeliumin, totuuden sanan ja sydämen uskon puolesta.

Usko Toivonen

• Anonyymi

Usko toivonen, yhä edelleen näyttelet Jeesuksen omaa. Sinun uskosi, sydämen usko, jota alinomaan hoet, lahjoitettiin sinulle papin valuttaessa vettä päälakeesi. Uskontosi mukaan, mitä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan, saadaan kirkkosi viranhaltijoiden toimittamien sakramentin avulla.

• Anonyymi

Jeesus sanoo:

11 Autuaita olette te, kun ihmiset minun tähteni teitä solvaavat ja vainoavat ja valhetellen puhuvat teistä kaikkinaista pahaa. ( Matt 5)

Pelastuksen evankeliumin, totuuden sanan ja sydämen uskon puolesta.

Usko Toivonen

• Anonyymi

Laiskurit haluavat pitää jokaisen päivän pyhänä.

• Anonyymi

Jumalattomat eivät pyhitä Herran päiviä kuten alkuseurakunta, vaan yrittävät olla uskovia yhtenä päivänä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumalattomat eivät pyhitä Herran päiviä kuten alkuseurakunta, vaan yrittävät olla uskovia yhtenä päivänä.

Paljonko niitä Herran päiviä on pyhitettäväksi ?

• Anonyymi

Lahkolaisten usko on päänsukoa, mikä on aikaansaatu kuuntelemalla harhaoppeja.

Kristittyjen usko on kasteen lahjan Pyhän Hengen pysyvä ominaisuus.

• Anonyymi

Kristityn Hengen usko toimii vaikka ihmisen nukkuessa.

Pyhä Henki auttaa meitä, jotka olemme heikkoja. Emmehän tiedä, miten meidän tulisi rukoilla, että rukoilisimme oikein. Henki itse kuitenkin puhuu meidän puolestamme sanattomin huokauksin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kristityn Hengen usko toimii vaikka ihmisen nukkuessa.

Pyhä Henki auttaa meitä, jotka olemme heikkoja. Emmehän tiedä, miten meidän tulisi rukoilla, että rukoilisimme oikein. Henki itse kuitenkin puhuu meidän puolestamme sanattomin huokauksin.

Lähes kaikki opettavat sanomattomien huokausten tarkoittavan äänetöntä sisäistä rukousta, jossa Pyhä Henki rukoilee ja uskova askartelee omia asioitaan. Kuitenkaan NÄIN EI OLE Sanan mukaan.
        Sillä me emme tiedä, mitä meidän pitää rukoileman, niinkuin rukoilla tulisi, mutta Henki itse rukoilee meidän puolestamme sanomattomilla huokauksilla. Sana huokaukset on käännetty sanasta stenagmos.
        Sana 'stenagmos', löytyy Uudesta Testamentista toisen kerran: Minä olen nähnyt kansani kurjuuden Egyptissä ja kuullut heidän huokauksensa,
        Siis sanomattomat huokaukset voi kuulla. Jumala kuuli sanomattomat huokaukset, Jumala ei lukenut ajatuksia tai katsonut israelilaisen sydämeen, vaan Jumala kuuli huokaukset.
        kun oli kulunut pitkä aika, kuoli Egyptin kuningas. Ja israelilaiset huokailivat orjuuttansa ja valittivat; ja heidän huutonsa heidän orjuutensa tähden nousi Jumalan tykö.
        Valitukset ja huokaukset eivät olleet äänettömiä, vaan HUUTOA.
        Paavali kirjoitti: temmattiin paratiisiin ja kuuli sanomattomia sanoja, joita ihmisen ei ole lupa puhua. Sanomattomat sanat olivat korvin kuultavia. Sanomattomat huokaukset ovat huokauksia, se on rukouksia, joita ei voi sanoiksi pukea, sanoin ilmaista.

• Anonyymi

Jos ja kun olet tullut uskoon, olet saanut Pyhän Hengen sydämeesi . Siitä alkaa kasvu uskossa. Alkuvaiheeseen kuuluu upotuskaste vedessä Jeesuksen nimeen. Apt. 10:48. Näin lakiliitto haudataan sapatteineen . Jokainen päiväsi on yhtä pyhä eläessäsi Jeesuksen kanssa

• Anonyymi

Aina on vaarassa että paholainen alkaa syöttää omaa henkeään ja alkaa käyttäytymään kuin riivatut harhaoppiset.

Siksi tulee olla tarkka mitä sanoja suustaan päästään. Samassa suussa ei asu Pyhä Henki ja herjaus.

• Anonyymi

Sori vaan, mutta jos tutkisit paremmin Raamattuasi, niin huomaisit sen totuuden, että upotuskaste kuului lakiliiton järjestykseen.

Se ei kuulu enää uuteen liittoon.

Etkö ole lukenut Paavalin omia sanoja ?

1. Kor. 1:17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaa

Paavali jopa KIITTÄÄ Jumalaa siinä edellä siitä, että ei ollut kastanut kuin vain pari lakiliiton jäsentä.

14 Minä KIITÄN Jumalaa, ETTEN ole kastanut teistä ketään muita kuin Krispuksen ja Gaiuksen,
        15 niin ettei kukaan saata sanoa, että te olette minun nimeeni kastetut.
        16 Kastoinhan tosin Stefanaankin perhekunnan; sitten en tiedä, olenko ketään muuta kastanut.
        17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan

Mutta sinun näkemyksesi mukaan Paavali ei toiminutkaan oikein vaan väärin !

Kumpi tietää paremmin ?

Jeesus, joka ohjeisti Paavalin ?

Vai sinä ?

• Anonyymi

Hei ap !

Olet kyllä oikeassa siinä, mitä kirjoitat, että lakiliiton sapatti ja sen säädökset olivat Raamatun mukaan vain ns. "kuvaa ja varjoa".

Mutta ei pidä aiheuttaa turhaa ja väärää vastakkain asettelua !

Siis Jumala antoi kaikille ihmisille LEPOPÄIVÄN, eli yhden päivän viikossa oli lupa levätä ansiotyöstä, joten lepopäivä on yhä meille olemassa, mutta sitä ei siis tule sekoittaa lakiliiton sapattiin ja sapattisäädöksiin.

Tämä lepopäivä siis on tarpeellinen fyysisellä tasolla.

Mutta uuden liiton ns. "sapatinlepo" siis on Hengellistä lepoa omista lihan teoista ja elämistä Hengessä, eli Pyhän Hengen johdatuksessa ja ohjauksessa.

Eli ihmistä eivät pelasta hänen omat tekonsa ja pinnistelynsä, eivätkä siten ne hyödytä, vaan hyödyllistä olisi valetaa Jumalan teoissa, jotka Hän on ennalta jo valmistanut, jotta me niissä vaeltaisimme.

Ef. 2:10 Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme.

Gal. 5:16 Minä sanon: vaeltakaa Hengessä, niin ette lihan himoa täytä.

Gal. 5:25 Jos me Hengessä elämme, niin myös Hengessä vaeltakaamme.

Toki näitä asioita eivät kaikki käsitä, sillä ensin pitää olla Hengellinen kyetäkseen naitä oppimaan ja ymmärtämään.

• Anonyymi

Tietysti sapatinvietosta voi tulla legalistinen ansa. Fariseukset ripustivat Jeesuksen
      ristille ja juoksivat sitten kotiin viettämään hänen sapattiaan. He tunsivat sapatin mutta eivät sen Herraa. Uudistuneen sielun sapatinvietto ei ole legalismia eikä vastoin pelastusta, joka perustuu armoon. Itse asiassa sapattikäsky on lain ainoa käsky, joka on merkkinä synnistä vapautumisesta ja yksin armoon perustuvasta pyhityksestä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hyvää syntymäpäivää Sanna 40 vee!!!!

ᕼᗩᑭᑭY ᗷIᖇTᕼᗞᗩY Sister ❣️🥰 🎉🎂✨🍰🥳 🥳🎂🥂 🎉🎊🎁🎈🎂
      Maailman menoa
      144
      6038
    2. Kerro kaivattusi etunimi

Miehille..
      Ikävä
      158
      3152
    3. Mikä on vaikeinta siinä, että menetti yhteyden kaivattuun, jota vielä ajattelee?

Mikä jäi kaihertamaan? Jos jokin olisi voinut mennä toisin, mitä se olisi ollut? Mitä olisit toivonut vielä ehtiväsi san
      Ikävä
      434
      3119
    4. Onhan tää tyhmää ajatella sua kun tuskin ees muistat mua

Hyvää yötä sinne jonnekin. 💔
      Ikävä
      26
      2384
    5. Persut rahoittavat velkarahalla rikkaiden ökyelämää

Minkä vuoksi persut eivät leikkaa rikkailta, joilla on maksukykyä? Tuskinpa tuo persujen käytös saa Suomen kansalta hyv
      Maailman menoa
      56
      2251
    6. Ikuiset kaipaajat

Miksette vaan mene sen kaipauksen kohteen luokse ja puhu sille suoraan? Mitä järkeä on kaipailla jotain puolituttua vuo
      Ikävä
      76
      2073
    7. Riikka ottaa miljardi euroa EU:n yhteisvelkaa Suomelle

Niin kääntyi irvipersun takki taas, vaikka vaalilupauksissa oli ettei yhteisvelkaa Suomi enää koskaan ota. No nyt otti m
      Maailman menoa
      16
      1969
    8. Kerro kaivattusi etunimi

Naisille
      Ikävä
      79
      1603
    9. Veronmaksajat kustantavat yrittäjien eläkkeitä jo yli 500 miljoonalla

Suomalaista yrittäjää ei kommunistista erota. Aktiivisen "yrittämisen" maksattaa yritystukina yhteiskunnalla, ja vieläpä
      Yrittäjyys
      14
      1214
    10. Kun ei numeroa

niin en edes voi viestittää, et suunnitelmiin tuli muutos. Ikävä on, ja kasvaa vaan🤍
      Ikävä
      13
      1191
    Aihe