Kuinkahan kauvaksi ikuinen helvetti loppusijoittuu/sijoittuu ja minne?
Voisiko olla niin että kun uuvet taivaat Jumala luo niin sinne jonnekin avaruuteen kiertämään tai paikoilleen se tuupataan?
En oikein saa tästä asijasta kiinni kun on invormaatijot aika vähissä sen osalta Raamatussa?
Juon just kahvija ja siin sejassa on maijookin. Mä kun oon niit maijonjuoja poikii.
Selef Urge
Kun Jumala on luonut uuven maan niin missä silloon on helvetti?
33
124
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
No eipä sitä ole missään muualla kuin jumaltarustoissa ja hörhöjen korvien välissä.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19105604/helvetin-alkupera - AnonyymiUUSI
Saarn.1:4 Yksi suku menee pois, ja toinen tulee jälleen; vaan maa pysyy ijankaikkisesti. Saarn.3:14 Minä ymmärsin, että kaikki, mitä Jumala tekee, se pysyy ijankaikkisesti; emme taida siihen lisätä eli vähentää, ja Jumala tekee sitä, että häntä peljättäisiin. Biblia (1776) Ps.104:5. 119:90.
- AnonyymiUUSI
Eiköhän tuohonkin löydy vastaus siitä satukirjasta senkun luet vaan ahkerasti
- AnonyymiUUSI
Mark.13:31 Taivas ja maa pitää hukkuman; mutta minun sanani ei pidä suinkaan hukkuman. Biblia.
- AnonyymiUUSI
Jes 30: 33 Sillä aikoja sitten on polttopaikka valmistettu, kuninkaallekin se varattu.
Se on syvä ja leveä, sytykkeitä ja polttopuita on paljon. Herran henkäys, kuin tulikivivirta, sytyttää sen. - AnonyymiUUSI
Luuk.16:23 Ja kuin hän helvetissä vaivassa oli, nosti hän silmänsä ja näki Abahamin taampana ja Latsaruksen hänen helmassansa. Biblia (1776)
- AnonyymiUUSI
Voisikohan kyseessä olla kuvakieli ja vertaus?
Jos niitä pelastettuja sattuukin olemaan useampia, Aabrahamille tulee ongelmia pitää kaikki sylissään.
Ja olisiko sinusta ihanaa jos näkisit oman veljesi palavan siinä jonkun matkan päässä, samalla kun sinä juot raikasta mehua?
E iköhän kyseessä ollut vain vertaus, jossa osoitettiin juutalaisten johtajille, että heille ei anneta muuta todisteita kuin Mooses ja Profeetat?
He halusivat tunnusmerkkejä, jotta olisivat uskoneet.
Kuitenkaan kuolleen herääminen henkiin ei saa ketään vakuutetuksi.
https://www.youtube.com/watch?v=IcXhPSS_8XE - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Voisikohan kyseessä olla kuvakieli ja vertaus?
Jos niitä pelastettuja sattuukin olemaan useampia, Aabrahamille tulee ongelmia pitää kaikki sylissään.
Ja olisiko sinusta ihanaa jos näkisit oman veljesi palavan siinä jonkun matkan päässä, samalla kun sinä juot raikasta mehua?
E iköhän kyseessä ollut vain vertaus, jossa osoitettiin juutalaisten johtajille, että heille ei anneta muuta todisteita kuin Mooses ja Profeetat?
He halusivat tunnusmerkkejä, jotta olisivat uskoneet.
Kuitenkaan kuolleen herääminen henkiin ei saa ketään vakuutetuksi.
https://www.youtube.com/watch?v=IcXhPSS_8XE"Voisikohan kyseessä olla kuvakieli ja vertaus?
Jos niitä pelastettuja sattuukin olemaan useampia, Aabrahamille tulee ongelmia pitää kaikki sylissään."
Ja paljonkohan sormenpään kastaminen veteen jäähdyttää kenenkään kuolleen kieltä "helvetin" tulessa ?
Luuk.16:24
Ja hän huusi sanoen: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä!'
Ja kaikki me tiedämme, että kuolleiden ruumiit mätänevät haudassa, mutta tässä vertauksessa silmät, sormet ja kielet ovat jäljellä. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
"Voisikohan kyseessä olla kuvakieli ja vertaus?
Jos niitä pelastettuja sattuukin olemaan useampia, Aabrahamille tulee ongelmia pitää kaikki sylissään."
Ja paljonkohan sormenpään kastaminen veteen jäähdyttää kenenkään kuolleen kieltä "helvetin" tulessa ?
Luuk.16:24
Ja hän huusi sanoen: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä!'
Ja kaikki me tiedämme, että kuolleiden ruumiit mätänevät haudassa, mutta tässä vertauksessa silmät, sormet ja kielet ovat jäljellä.Ilmeisesti vertauksen rikkaan miehen synti on kuvattu näissä jakeissa.
Jaak. 3:5
Samoin myös KIELI on pieni jäsen ja voi kuitenkin kerskata suurista asioista. Katso, kuinka pieni tuli, ja kuinka suuren metsän se sytyttää!
Jaak. 3:6
Myös KIELI on tuli, on vääryyden maailma; kieli on se meidän jäsenistämme, joka tahraa koko ruumiin, sytyttää tuleen elämän pyörän, itse syttyen helvetistä.
Helvetin lasten kielet ovat sytyttäneet lukemattomia metsäpaloja ja jopa kansanmurhia.
- AnonyymiUUSI
1Tim.2:5-7 Sillä yksi on Jumala, ja yksi välimies Jumalan ja ihmisten välillä ihminen Kristus Jesus. Joka itsensä kaikkein edestä lunastuksen hinnaksi on antanut, että senkaltaista piti ajallansa saarnattaman. Johonka minä myös olen saarnaajaksi ja apostoliksi asetettu (minä sanon toden Kristuksessa ja en valhetele,) pakanain opettajaksi uskossa ja totuudessa. Biblia (1776) Gal.2:7-8.
- AnonyymiUUSI
1Tim.2:5-7 Sillä yksi on Jumala, ja yksi välimies Jumalan ja ihmisten välillä ihminen Kristus Jesus
Mutta näin se menee todellisuudessa: "Yksi on musta kirja, ja yksi välimies mustan kirjan ja ihmisen välillä (pastoriksi tai opettajaksi itseään tituleeraava kuka tahansa)
Ihmisraukat puikkelehtivat näin öljypuuviidakossa lamppu pimeänä, tietämättä itsekkään missä ollaan ja mihin ollaan menossa? - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
1Tim.2:5-7 Sillä yksi on Jumala, ja yksi välimies Jumalan ja ihmisten välillä ihminen Kristus Jesus
Mutta näin se menee todellisuudessa: "Yksi on musta kirja, ja yksi välimies mustan kirjan ja ihmisen välillä (pastoriksi tai opettajaksi itseään tituleeraava kuka tahansa)
Ihmisraukat puikkelehtivat näin öljypuuviidakossa lamppu pimeänä, tietämättä itsekkään missä ollaan ja mihin ollaan menossa?"Mutta näin se menee todellisuudessa: "Yksi on musta kirja, ja yksi välimies mustan kirjan ja ihmisen välillä (pastoriksi tai opettajaksi itseään tituleeraava kuka tahansa)"
Näin tämä Jeesusta sijaistavien "välimiesten Herraluokka" sai alkunsa.
http://katolinen.fi/?page_id=7279
775. ”KIRKKO on Kristuksessa ikään kuin sakramentti, eli mitä läheisimmän JUMALAYHTEYDEN ja KOKO IHMISKUNNAN YKSEYDEN MERKKI ja VÄLIKAPPALE.”201 …YKSEYS on jo alkanut KIRKOSSA, sillä SE KOKOAA ihmisiä ”kaikista maista, kaikista kansoista ja heimoista ja kielistä” (Ilm. 7:9). Samalla KIRKKO on tämän vielä täyttymättömän ykseyden täyden toteutumisen ”MERKKI ja väline”. 360
776. Sakramenttina KIRKKO on Kristuksen työväline. Kirkko on Kristuksenkäsissä ”kaikkien ihmisten LUNASTUKSEN VÄLIKAPPALE”,202 ”kaikenkäsittävä PELASTUKSEN SAKRAMENTTI ”,203 …
780. Maailmassa KIRKKO on pelastuksen sakramentti, Jumalan ja ihmistenvälisen yhteyden MERKKI ja VÄLIKAPPALE.
- AnonyymiUUSI
Helvetti on sen uuvenmaan alapuolella.
- AnonyymiUUSI
Venäjällä se on.
https://www.youtube.com/watch?v=6upLGdsduiA&list=RD6upLGdsduiA&start_radio=1
- AnonyymiUUSI
Raamatussa ei mainita "tulista järveä" fyysisenä paikkana, vaan "tulijärvi" on todennäköisesti symbolinen käsite, joka esiintyy Ilmestyskirjan 20:14-15:ssä, jossa se kuvaa kuoleman ja Haadeksen (kadotuksen) heittämistä tulta ja rikkiä sisältävään järveen. Se on symbolinen paikka, joka liittyy tuhoon ja ikuiseen tuhoon.
Symboliikka: "Tulijärvi" on voimakas symboli kadotuksesta ja Jumalan tuomiosta.
Fyysinen sijainti: Raamattu ei määrittele sille fyysistä sijaintia, vaan se on kuvitteellinen paikka, joka esiintyy Ilmestyskirjassa.- AnonyymiUUSI
helvetti on vyysinen paikka, vyysisessä ympäristössä, jossa haisee pahalle, kuuluu erilaisia ääniä, vyysiset ruumiit, joilla vyysinen toimintakyky, kyky kokee kipuu, helvetti on kammottava paikka , mutta kannattaa muistaa että kun sinne helvettiin kerran sitten joutuu niin tilanteesta kuin tilanteesta selviää elossa, vaikka joutuukin ikuisesti käymään läpi helvetin, tilanteista toisiin.
Raamatussa on vihjeitä viittauksissa lisääkin siitä millainen helvetti on. Mutta se on selvää että se on vyysinen paikka, josta ei pääse pois.Sekin on selvää että siellä on vyysiset ruumiit ihmisillä. Ihmisen sielu on kuolematon ja Jumala on luonut sen kullekin omaan ruumiiseen asuttavaksi.
Näin olen ymmärrellisöinyt. Saa olla samaa mieltä tai eri mieltä.
Selef Urge - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
helvetti on vyysinen paikka, vyysisessä ympäristössä, jossa haisee pahalle, kuuluu erilaisia ääniä, vyysiset ruumiit, joilla vyysinen toimintakyky, kyky kokee kipuu, helvetti on kammottava paikka , mutta kannattaa muistaa että kun sinne helvettiin kerran sitten joutuu niin tilanteesta kuin tilanteesta selviää elossa, vaikka joutuukin ikuisesti käymään läpi helvetin, tilanteista toisiin.
Raamatussa on vihjeitä viittauksissa lisääkin siitä millainen helvetti on. Mutta se on selvää että se on vyysinen paikka, josta ei pääse pois.Sekin on selvää että siellä on vyysiset ruumiit ihmisillä. Ihmisen sielu on kuolematon ja Jumala on luonut sen kullekin omaan ruumiiseen asuttavaksi.
Selef UrgeMuuten hyvä, mutta kaikki on vaan teidän hörhöjen eli helvetin lasten mielikuvitusta, joka on syttynyt tuleen kirkkoisien aivopesemästä ja keksimästä jumaltarustojen helvetistä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Selef Urge"Ihmisen sielu on kuolematon ja Jumala on luonut sen kullekin omaan ruumiiseen asuttavaksi."
Sinä siis väität, että LUOTU on kuolematon ?
Jumalasi ei siis olekaan kaikkivoimainen, eikä kykene hävittämään sellaista, minkä itse on luonut ? Jumalasi on siis VOIMATON luomistöidensä edessä ?
Olettepa te helvetin lapset todella mahtavia olentoja...ihan Jumalan vertaisia... - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
"Ihmisen sielu on kuolematon ja Jumala on luonut sen kullekin omaan ruumiiseen asuttavaksi."
Sinä siis väität, että LUOTU on kuolematon ?
Jumalasi ei siis olekaan kaikkivoimainen, eikä kykene hävittämään sellaista, minkä itse on luonut ? Jumalasi on siis VOIMATON luomistöidensä edessä ?
Olettepa te helvetin lapset todella mahtavia olentoja...ihan Jumalan vertaisia..." Sinä siis väität, että LUOTU on kuolematon ? "
Väitänhän mää, olen sen Raamatusta lukenut että ihmissielu on kuole matto malli soimaton.Väitänhään mä, Raamatussa on Jumalan ilmoituksija, jee ee ee , jee ee ee.
Minä luotan Jumalaan enemmän kuin keneenkäälliseen muuhun kaikellisissa. Ihmisiin en luota kaikellisesti, en suhun enkä itteenikään, jee ee ee eee....
Jee ee ee....
Jeesus on mun Herra ja tehnyt mulle paljollisesti hyväätä. Kuten antanut elämänhaluisen takaisin ihan jo sillä että sain varmuujen kerran siitä että hän olemassolon ja ikuisellisesti on. Samoin miekin oon ikuiesti, samoin sääkiin. Tajuut sen viimeistään kun telaat, käyt yli tuoneisen virran.
Jumala tietää kaiken. Hän viisas on. Jumala on Viisaus.
Jee ee ee.
Anonyymi kirjoitti:
Selef Urge"helvetti on vyysinen paikka, vyysisessä ympäristössä"
Tässä on tarkempia tietoja helvetin "vyysisestä ympäristöstä", josta kirkkoisät eivät ole muistaneet mainita mitään, niin ei tarvitse enää arvuutella, eikä keksiä omasta päästä.
Voitte tästä lähtien jakaa tätä faktatietoutta omissa seurakunnissanne ja vaihtaa myös julkisesti palvontanne kohdetta vastaamaan todellisuutta eli manalan jumalatarta Heliä, ellette halua luopua jumaltarustojen mielikuvitushelvetistänne ja vaihtaa sitä Raamatun Gehennaan/Hinnomin laaksoon, joka on se todellinen Raamatun ja Jeesuksen mainitsema kuuma paikka.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Hel
"Hel (myös Hell tai Hella) on skandinaavisessa mytologiassa alamaailman eli Helheimin jumalatar. Hän on Lokin ja Angrboða-jättiläisen nuorin lapsi sekä Fenris-suden ja käärme Jörmungandrin sisar[1]. Hel on vastuussa kulkutaudeista, sairauksista ja katastrofeista.
Kun Odin sai tietää, että Lokilla on lapsia, hän karkotti heidät syrjäisiin paikkoihin. Helin Odin syöksi manalaan ja antoi hänelle tehtäväksi huolehtia kaikista vainajista, jotka olivat kuolleet tauteihin tai vanhuuteen [2]. Helheimin alapuolella sijaitsi Niflheim.
Kristinuskon levitessä Skandinaviaan kristinuskon tuonpuoleinen alamaailma nimettiin Helin mukaan pohjoismaisissa kielissä (ruotsiksi ja norjaksi helvete, tanskaksi helvede, islanniksi helvíti ja suomeksi helvetti)."
https://fi.wikipedia.org/wiki/Gehenna
"Gehenna eli Hinnomin laakso (kreik. Γέεννα, Geenna; hepr. גֵּי בֶן־הִנֹּם, gei ben-Hinnom; aram. ܓܝܗܢܐ, Gēhannā; Mishna גהנום / גהנם, Gehinnam) on Jerusalemin eteläpuolella Länsirannalla sijaitseva pienimuotoinen laakso, jossa Juudan kuningasten Aahaan ja Manassen aikana uhrattiin lapsia Moolokille.[1] Raamatussa mainitaan miten Juudaan kuninkaat laittoivat poikiaan ja tyttäriään kulkemaan tulen läpi, mutta ei ole varmuutta, toimittiinko näin. Myöhemmin sen katsottiin olevan kirottu paikka (Jer. 7:31, 19: 2–6).[2]"
"Kristillisessä tulkinnassa Gehenna merkitsee tuomittujen kuolemantakaista rangaistusta tai rangaistuspaikkaa, helvettiä (Matt. 5:22, Jaak. 3:6). Uudessa testamentissa Jeesus mainitsee Gehennan useamman kerran. Eri kirjoittajat kuvaavat synoptisissa evankeliumeissa Jeesuksen käyttävän sanaa kuvaamaan vastakohtana elämälle Jumalan valtakunnassa (Mark. 9:43-48). Yhteensä näissä kirjoituksissa termiä käytetään 11 kertaa. Tietyssä käytössä kristillisessä Raamatussa viitataan siihen paikkaan, jossa sekä sielu (kreikka: ψυχή) että ruumis tuhoutuvat (Matt. 10:28) "sammuttamattomassa tulessa" (Mark. 9:43)" - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
"helvetti on vyysinen paikka, vyysisessä ympäristössä"
Tässä on tarkempia tietoja helvetin "vyysisestä ympäristöstä", josta kirkkoisät eivät ole muistaneet mainita mitään, niin ei tarvitse enää arvuutella, eikä keksiä omasta päästä.
Voitte tästä lähtien jakaa tätä faktatietoutta omissa seurakunnissanne ja vaihtaa myös julkisesti palvontanne kohdetta vastaamaan todellisuutta eli manalan jumalatarta Heliä, ellette halua luopua jumaltarustojen mielikuvitushelvetistänne ja vaihtaa sitä Raamatun Gehennaan/Hinnomin laaksoon, joka on se todellinen Raamatun ja Jeesuksen mainitsema kuuma paikka.
"Hel (myös Hell tai Hella) on skandinaavisessa mytologiassa alamaailman eli Helheimin jumalatar. Hän on Lokin ja Angrboða-jättiläisen nuorin lapsi sekä Fenris-suden ja käärme Jörmungandrin sisar[1]. Hel on vastuussa kulkutaudeista, sairauksista ja katastrofeista.
Kun Odin sai tietää, että Lokilla on lapsia, hän karkotti heidät syrjäisiin paikkoihin. Helin Odin syöksi manalaan ja antoi hänelle tehtäväksi huolehtia kaikista vainajista, jotka olivat kuolleet tauteihin tai vanhuuteen [2]. Helheimin alapuolella sijaitsi Niflheim.
Kristinuskon levitessä Skandinaviaan kristinuskon tuonpuoleinen alamaailma nimettiin Helin mukaan pohjoismaisissa kielissä (ruotsiksi ja norjaksi helvete, tanskaksi helvede, islanniksi helvíti ja suomeksi helvetti)."
"Gehenna eli Hinnomin laakso (kreik. Γέεννα, Geenna; hepr. גֵּי בֶן־הִנֹּם, gei ben-Hinnom; aram. ܓܝܗܢܐ, Gēhannā; Mishna גהנום / גהנם, Gehinnam) on Jerusalemin eteläpuolella Länsirannalla sijaitseva pienimuotoinen laakso, jossa Juudan kuningasten Aahaan ja Manassen aikana uhrattiin lapsia Moolokille.[1] Raamatussa mainitaan miten Juudaan kuninkaat laittoivat poikiaan ja tyttäriään kulkemaan tulen läpi, mutta ei ole varmuutta, toimittiinko näin. Myöhemmin sen katsottiin olevan kirottu paikka (Jer. 7:31, 19: 2–6).[2]"
"Kristillisessä tulkinnassa Gehenna merkitsee tuomittujen kuolemantakaista rangaistusta tai rangaistuspaikkaa, helvettiä (Matt. 5:22, Jaak. 3:6). Uudessa testamentissa Jeesus mainitsee Gehennan useamman kerran. Eri kirjoittajat kuvaavat synoptisissa evankeliumeissa Jeesuksen käyttävän sanaa kuvaamaan vastakohtana elämälle Jumalan valtakunnassa (Mark. 9:43-48). Yhteensä näissä kirjoituksissa termiä käytetään 11 kertaa. Tietyssä käytössä kristillisessä Raamatussa viitataan siihen paikkaan, jossa sekä sielu (kreikka: ψυχή) että ruumis tuhoutuvat (Matt. 10:28) "sammuttamattomassa tulessa" (Mark. 9:43)"Jumalan pelko on viisauven alku?
Kuka voi hukuttaa voi hukuttaa ruumiin ja sielun helvettiin?
Oletko koskaan lukenut Raamatusta kehotuksellisuutta
Peljäskellä ennemminkiin häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin?
Lisäksi Ilmestyskirjassa mainitaan kuinka joku hörhö heitetään ruumiineen ja sieluineen päivineen ikuiseelliseen "erittäin länpimään järveen uimaan".
Anonyymi kirjoitti:
"helvetti on vyysinen paikka, vyysisessä ympäristössä"
"Kristillisessä tulkinnassa Gehenna merkitsee tuomittujen kuolemantakaista rangaistusta tai rangaistuspaikkaa, helvettiä (Matt. 5:22, Jaak. 3:6). Uudessa testamentissa Jeesus mainitsee Gehennan useamman kerran. Eri kirjoittajat kuvaavat synoptisissa evankeliumeissa Jeesuksen käyttävän sanaa kuvaamaan vastakohtana elämälle Jumalan valtakunnassa (Mark. 9:43-48). Yhteensä näissä kirjoituksissa termiä käytetään 11 kertaa. Tietyssä käytössä kristillisessä Raamatussa viitataan siihen paikkaan, jossa sekä sielu (kreikka: ψυχή) että ruumis tuhoutuvat (Matt. 10:28) "sammuttamattomassa tulessa" (Mark. 9:43)"Kuolleillakin on oma ylösnousemuksensa ja syön kilon herkkukonvehteja maijoksen kaa ,jollei heillä ole ruumiitkin silloin viimeisellä tuomijolla. Ei kuitenkaan kirkastettuja ruumiita vaan mitä lie ruumiita.
Kirkkoiskät ei oo mulle Jumalan asemassa eikä trationaaliset tulkinnallisuuvet Raamatullisena totuutena.Liperaaliteolokisessa ja muussa Jumalan Sanan ilmoituksijen kumoavuuksijen käytössä viittattaan vaikka mihin, mutta Raamatussa ei sanota että sielu ja ruumis tuhoutuvat helvetissä.Kantsis lukee Raamattu enemmän ja jättää skeidailujen lukemiset kokonaan.
Anonyymi kirjoitti:
Kuolleillakin on oma ylösnousemuksensa ja syön kilon herkkukonvehteja maijoksen kaa ,jollei heillä ole ruumiitkin silloin viimeisellä tuomijolla. Ei kuitenkaan kirkastettuja ruumiita vaan mitä lie ruumiita.
Kirkkoiskät ei oo mulle Jumalan asemassa eikä trationaaliset tulkinnallisuuvet Raamatullisena totuutena.Liperaaliteolokisessa ja muussa Jumalan Sanan ilmoituksijen kumoavuuksijen käytössä viittattaan vaikka mihin, mutta Raamatussa ei sanota että sielu ja ruumis tuhoutuvat helvetissä.Kantsis lukee Raamattu enemmän ja jättää skeidailujen lukemiset kokonaan.
Selef Urgeootko pappi kun olet selvillä kirkon opetuksista?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Selef Urge"Raamatussa on vihjeitä viittauksissa lisääkin siitä millainen helvetti on."
No alkuteksteissä ei ole ensimmäistäkään mainintaa helvetistä.
Helvetti ilmaantui Raamattuun vasta sen jälkeen, kun kirkkoisät poistivat sieltä Gehennan/Hinnomin laakson ja korvasivat sen laittamalla tilalle jumaltarustojensa helvetin.
Mitäpä siellä Raamatussa sanotaankaan siitä, jos joku VÄÄRISTELEE eli ottaa pois jotain Kirjoituksista ja laittaa tilalle itseään paremmin miellyttäviä sanoja, kuten kirkkoisät ovat tehneet... - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
" Sinä siis väität, että LUOTU on kuolematon ? "
Väitänhän mää, olen sen Raamatusta lukenut että ihmissielu on kuole matto malli soimaton.Väitänhään mä, Raamatussa on Jumalan ilmoituksija, jee ee ee , jee ee ee.
Minä luotan Jumalaan enemmän kuin keneenkäälliseen muuhun kaikellisissa. Ihmisiin en luota kaikellisesti, en suhun enkä itteenikään, jee ee ee eee....
Jee ee ee....
Jeesus on mun Herra ja tehnyt mulle paljollisesti hyväätä. Kuten antanut elämänhaluisen takaisin ihan jo sillä että sain varmuujen kerran siitä että hän olemassolon ja ikuisellisesti on. Samoin miekin oon ikuiesti, samoin sääkiin. Tajuut sen viimeistään kun telaat, käyt yli tuoneisen virran.
Jumala tietää kaiken. Hän viisas on. Jumala on Viisaus.
Jee ee ee.
Selef Urge"Väitänhän mää, olen sen Raamatusta lukenut että ihmissielu on kuole matto malli soimaton.Väitänhään mä, Raamatussa on Jumalan ilmoituksija, jee ee ee , jee ee ee."
No ei kannattaisi väittää.
1. Moos. 2:7
Silloin Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieramiinsa elämän hengen, ja niin >>IHMISESTÄ<< TULI >>ELÄVÄ SIELU<<.
Hes. 18:4
Katso, kaikki sielut ovat minun: niinkuin isän sielu, niin pojankin sielu-ne ovat minun. Se SIELU, joka syntiä tekee-sen on KUOLTAVA.
Hes. 18:19
Ja vielä te kysytte: 'Minkätähden ei poika kanna isän syntivelkaa?' Kun poika on tehnyt oikeuden ja vanhurskauden, noudattanut kaikkia minun käskyjäni ja tehnyt niitten mukaan, hän totisesti saa elää. Se SIELU, joka syntiä tekee-sen on KUOLTAVA.
"Minä luotan Jumalaan enemmän kuin keneenkäälliseen muuhun kaikellisissa. Ihmisiin en luota kaikellisesti, en suhun enkä itteenikään, jee ee ee eee...."
No etpä näytä luottavan Jumalaankaan.
1. Tim.6
13 Jumalan edessä, joka KAIKKI ELÄVÄKSI >>TEKEE<< , ja Kristuksen Jeesuksen edessä, joka Pontius Pilatuksen edessä todisti, tunnustaen hyvän tunnustuksen, minä kehoitan sinua,
14 että tahrattomasti ja moitteettomasti pidät käskyn meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen ilmestymiseen saakka,
15 jonka aikanansa on antava meidän nähdä se autuas ja ainoa valtias, kuningasten Kuningas ja herrain Herra,
16 JOLLA AINOALLA ON KUOLEMATTOMUUS; joka asuu valkeudessa, mihin ei kukaan taida tulla; jota yksikään ihminen ei ole nähnyt eikä voi nähdä-hänen olkoon kunnia ja iankaikkinen valta. Amen.
Jos joku on jo elävä, niin ei sitä tarvitse - eikä voi - enää TEHDÄ ELÄVÄKSI.
Jos ihminen on kuolematon, niin silloin myös saatana on kuolematon, joten pahuudesta on mahdotonta koskaan päästä lopullisesti eroon.
Jumalakin viettää silloin ikuisuutensa jumaltarustojen helvetissä ihmisiä ja saatanaa kiduttamassa. Kiva tulevaisuus "Jumalallakin", kun on loppuikuisuutensa vankina luomansa pahuuden kanssa, vai mitä...? - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Selef Urge"Näin olen ymmärrellisöinyt."
Olet ymmärrellisöinyt väärin. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kuolleillakin on oma ylösnousemuksensa ja syön kilon herkkukonvehteja maijoksen kaa ,jollei heillä ole ruumiitkin silloin viimeisellä tuomijolla. Ei kuitenkaan kirkastettuja ruumiita vaan mitä lie ruumiita.
Selef Urge"Raamatussa ei sanota että sielu ja ruumis tuhoutuvat helvetissä."
Ei niin, koska alkuteksteissä ei puhuta mitään jumaltarustojen helvetistä.
Vasta sen jälkeen, kun kirkkoisät vaihtoivat Gehennan/Hinnomin laakson jumaltarustojen helvettiin ja väärensivät sen Jeesuksenkin suuhun, siitä alettiin puhua.
Helvetin lapsille on tärkeää pitää palvomansa manalan jumalatar HEL ja hänen rangaistuspaikkansa "helvetti" ihmisten tietoisuudessa. Muuten on vaarassa, että koko vihaperustalle rakennettu korttitalo-usko romahtaa. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Selef Urge"Kuolleillakin on oma ylösnousemuksensa"
No näin on Raamatun mukaan ja se tapahtuu "viimeisenä päivänä" YHDESSÄ ELOSSA OLEVIEN PELASTUVEN KANSSA.
Joh. 6:39
Ja minun lähettäjäni tahto on se, että minä kaikista niistä, jotka hän on minulle antanut, en kadota yhtäkään, vaan HERÄTÄN HEIDÄT VIIMEISENÄ PÄIVÄNÄ.
Joh. 6:40
Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä HERÄTÄN HÄNET VIIMEISENÄ PÄIVÄNÄ."
Joh. 6:44
Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä HERÄTÄN HÄNET VIIMEISENÄ PÄIVÄNÄ.
Joh. 6:54
Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä HERÄTÄN HÄNET VIIMEISENÄ PÄIVÄNÄ.
Joh. 11:24
Martta sanoi hänelle: "Minä tiedän HÄNEN nousevan ylösnousemuksessa, VIIMEISENÄ PÄIVÄNÄ - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Selef Urge"ja syön kilon herkkukonvehteja maijoksen kaa ,jollei..."
Toivot varmaan salaa mielessäsi olevasi väärässä...tai ehkä muuten söisit mieluummin kaksi kiloa ja nyt joudut tyytymään vaan yhteen kiloon, jos olet väärässä...
- AnonyymiUUSI
Ps.139:8 Jos minä astuisin ylös taivaasen, niin sinä siellä olet: jos minä vuoteeni helvetissä rakentaisin, katso, sinä myös siellä olet. Biblia (1776) Job.22:12. 26:6. Aam.9:2.
- AnonyymiUUSI
number of yhe beasy.. ihmisten lukumäärä 666 joka pääsee taivaaseen.
- AnonyymiUUSI
Venäjällä.
- AnonyymiUUSI
Matt.10:28 Ja älkäät peljätkö niitä, jotka ruumiin tappavat, ja ei voi sielua tappaa; mutta peljätkäät enimmin sitä, joka voi sekä sielun että ruumiin helvetissä hukuttaa. Hes.18:4 Sillä katso, kaikki sielut ovat minun, isän sielu on niin minun kuin pojankin sielu, se sielu, joka syntiä tekee, sen pitää kuoleman. Biblia (1776)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minja Koskela: Ei se väärin ole jos ei halua tehdä töitä
kyllä tukien varassa saa elää vaikka koko ikänsä. Tää on tätä äärivasemmistolaista ajattelua.1285363HS - SDP valmistatuu MILJARDILEIKKAUKSIIN seuraavalla vaalikaudella!
"Sdp:n uusi talousääni lupaa miljardien edestä leikkauksia HS-haastattelu|Kansanedustaja Joona Räsänen on Sdp:n puheen2164775Persu ei ole koskaan päässyt Valkoiseen Taloon
Eikä pääse. Jopa demareita siellä on käynyt, vaikka jenkkien vasemmistolaisin suuri puolue vastaa lähinnä Suomen kokoomu853971Sovitteko ulkonäöllisesti
Oletteko kaivattunne kanssa sopivan näköinen pari? Semmoinen, suurinpiirtein yhtä hyvän näköisiä? Samanlainen olemus, ty833320- 471815
Anteeksi mies
Mun vaan pakko sanoa että en pääse ajatuksesta koskettaa sinua🙈tää on niin noloo. Olet vaan niin namu. En voi edes kert321799- 141418
Mulle tuli tunne
Että sun tunteet mua kohtaan alkaa hellittämään, olenko oikeassa ja alatko päästä eteenpäin?221322- 171318
- 421215