Hellarien pikkumaisuus

Anonyymi-ap

Joutuikohan aurorab sinun kirjoitus poistoon, koska vastailin sinulle. Sori jos se jotenkin vaikutti. Joku nimittäin tuli urputtamaan ettei kuulu hellaripalstalle ja se sitten on kadonnut, Eikö se ollut niin, että helluntailaisuudessa ollessasi sairastuit aikoinaan vai olenko ymmärtänyt asian oikein? Silloinhan tämä palstakin sen osalta olisi ihan oikea osoite ollut.

Lightning

18

275

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joo, helluntailaisuus ja ikävät sairastumiset ja kuolemantapaukset lähipiirissä vaikuttivat minuun.
      Sitten toisaalta taas, kun paniikki esim.uhkaavadta sairaudesta ym.kuolemasta meinasi ottaa vallan rukoilin, ettei ne.kohtausta tulisi...se rauhoitti mua se rukous.
      Lopulta pääsin vapaaksi.!

• Anonyymi

Mikä helluntalaisuujesa vai kutti suhun sairastuttavasti? En kässää...

Lopulta pääsit vapaaksi sitten helluntaalaisuujesta ? Eli mistä tarkalleen?

Lookisuujen pelastamisen puolesta,

Selef Urgee

• Anonyymi

Miksi syytät hellareitä? Mistä tiedät kuka on hellari?

• En näe Ns.hellareita minään sellaisena joukkona että kaikki olisivat toistensa kopioina.mutta totta on, että siinä seurakunnassa jossa kävin jäin uskonnon uhriksi.
        Olin 19-20v.vuotta ilman mitään seurakuntaa.nyt on turvallinen olla tässä missä olen ollut ihan sen alkumetreiltä asti.olemme ko helluntaiseurakusta irronnut joukko.uusi srk joka koostuu pääasiassa entisistä hellareista.

• Anonyymi

No, kirjoittajahan oli huolissaan siitä, että aihe ei kuulu hellaripalstalle. Kuka muu ajaisi hellarien oikeutta yksin helluntailaisuuden ylläpitoon kuin helluntailainen. Eli aiheellista ajatella, että poiston vaatija olisi helluntailainen, toki varmaksi ei voi todentaa, siinä olet oikeassa.

Lightning

• Anonyymi

Voi herraisä tätä sekolaumaa ja juttujaan.

Tuuleekin kamalasti, selvästi se on helluntain syytä.

• Anonyymi

No kyllä helluntailaisuus on yksi sairaimmista ja sairastuttavimmista uskonlahkoista, koska sen "evankeliumin" ytimessä on tuo katolisuudesta peritty iankaikkisen piinahelvetin oppi, jossa sadistinen Jumala kiduttaa luotujaan iankaiken, elleivät nämä "tule uskoon ja täyty Hengellä" (lue: käänny helluntailaisiksi ja ala sönköttää jotakin siansaksaa).

Helluntailaisuus on täynnä henkistä ja hengellistä väkivaltaa, jota kaiken maailman psykopaattijulistajat ja huuhaaprofeetat käyttää hyväkseen rikastuakseen ja hallitakseen hyväuskoisia, tunne-elämyksiä janoavia mutu-uskovaisia, joilla ei ole kykyä tai halua ottaa itse asioista selvää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No kyllä helluntailaisuus on yksi sairaimmista ja sairastuttavimmista uskonlahkoista, koska sen "evankeliumin" ytimessä on tuo katolisuudesta peritty iankaikkisen piinahelvetin oppi, jossa sadistinen Jumala kiduttaa luotujaan iankaiken, elleivät nämä "tule uskoon ja täyty Hengellä" (lue: käänny helluntailaisiksi ja ala sönköttää jotakin siansaksaa).

Helluntailaisuus on täynnä henkistä ja hengellistä väkivaltaa, jota kaiken maailman psykopaattijulistajat ja huuhaaprofeetat käyttää hyväkseen rikastuakseen ja hallitakseen hyväuskoisia, tunne-elämyksiä janoavia mutu-uskovaisia, joilla ei ole kykyä tai halua ottaa itse asioista selvää.

Jeesus siitä helvetin iankaikkisuudesta ja piinasta kertoo Raamatussa.
        Ja mitä tulee hellareihin, niin enpä ole kuullut ainuttakaan helvettisaarnaa siellä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinulta ei ole taidettu lopettaa lääkitystä vai mitä ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja mitä tulee hellareihin, niin enpä ole kuullut ainuttakaan helvettisaarnaa siellä.

Kun minä kohtasin helluntailaisia, niin käteen iskettiin heti jokin sielun kuolemattomuudesta ja helvetin kauhuista kertova kirjanen. Ja kun kerroin, etten usko sielun kuolemattomuuteen, niin ilmapiiri muuttui aivan jäätäväksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Jeesus siitä helvetin iankaikkisuudesta ja piinasta kertoo Raamatussa."

Jeesus ei puhu sanaakaan helvetistä, vaan Gehennasta/Hinnomin laaksosta ja sana, joka on käännetty iankaikkiseksi ei sitä tarkoita.

Vai
        1) palavatko Sodoma ja Gomorra yhä ?
        2) oliko Joona kalan vatsassa iankaiken ?
        3) kärsiikö Jeesus yhä helvetissä iankaikkisesti kituen, koska on kuulemma kärsiNYT uskoville kuuluvan IANKAIKKISEN tulen rangaistuksen? Vai oliko Jeesuksen kärsimä "rangaistus" sittenkin pelkkää bluffia, eikä kukaan olekaan maksanut teidän syntivelkaanne eli iankaikkinen piinahelvetti odottaa teitäkin ?

Se, joka haluaa saada FAKTATIETOA asiasta, voi sitä saada, mutta te helvetin/vihan lapset haluatte uskoa kirkkoisien keksimään jumaltarustojen ikuiseen piinahelvettiin ja hylätä kaikki Raamatun todisteet, jotka puhuvat sitä vastaan. Teillä on jotain perustavaa laatua olevaa vikaa päässänne...

Minulle tulee teistä helvetin lapsista mieleeni tämä Raamatussa kerrottu tapaus.

1.Kun.3
        16 Siihen aikaan tuli kaksi porttoa kuninkaan luo, ja he astuivat hänen eteensä.
        17 Ja toinen nainen sanoi: "Oi herrani, minä ja tämä nainen asumme samassa huoneessa. Ja minä synnytin hänen luonansa siinä huoneessa.
        18 Ja kolmantena päivänä sen jälkeen, kun minä olin synnyttänyt, synnytti myös tämä nainen. Me olimme yhdessä, eikä ketään vierasta ollut meidän kanssamme huoneessa; ainoastaan me kahden olimme huoneessa.
        19 Mutta tämän naisen poika kuoli yöllä, sillä hän oli maannut sen.
        20 Niin hän nousi keskellä yötä ja otti minun poikani vierestäni palvelijattaresi nukkuessa ja pani sen povellensa, mutta oman kuolleen poikansa hän pani minun povelleni.
        21 Kun minä aamulla nousin imettämään poikaani, niin katso, se oli kuollut. Mutta kun minä tarkastin sitä aamulla, niin katso, se ei ollutkaan minun poikani, jonka minä olin synnyttänyt."
        22 Niin toinen nainen sanoi: "Ei ole niin; vaan tuo elossa oleva on minun poikani, ja tämä kuollut on sinun poikasi". Mutta edellinen vastasi: "Ei ole niin; tuo kuollut on sinun poikasi, ja tämä elossa oleva on minun poikani". Näin he riitelivät kuninkaan edessä.
        23 Niin kuningas sanoi: "Toinen sanoo: 'Elossa oleva on minun poikani, ja kuollut on sinun poikasi'. Ja toinen sanoo: 'Ei ole niin; vaan kuollut on sinun poikasi, ja elossa oleva on minun poikani'."
        24 Sitten kuningas sanoi: "Antakaa minulle MIEKKA". Ja kuninkaan eteen tuotiin miekka.
        25 Ja kuningas sanoi: "VIILTÄKÄÄ ELOSSA OLEVA LAPSI KAHTIA, ja antakaa toinen puoli toiselle ja toinen puoli toiselle".
        26 Mutta silloin sanoi kuninkaalle se nainen, jonka oma elossa oleva poika oli, sillä HÄNEN SYDÄMENSÄ TULI LIIKUTETUKSI HÄNEN POIKANSA TÄHDEN -hän sanoi: "Oi herrani, antakaa tuolle elossa oleva lapsi; ÄLKÄÄ SURMATKO SITÄ". MUTTA TOINEN SANOI:"EI MINULLE EIKÄ SINULLE; VIILTÄKÄÄ!"
        27 Niin kuningas vastasi ja sanoi: "Antakaa tälle elossa oleva lapsi; ÄLKÄÄ SURMATKO SITÄ. Hän on sen äiti."

Hebr.4
        12 Jumalan sana on elävä ja väkevä. Se on terävämpi kuin mikään KAKSITERÄINEN MIEKKA, se iskee syvään ja viiltää halki sielun ja hengen, nivelet ja luiden ytimet, se PALJASTAA SISIMMÄT AIKEEMME JA AJATUKSEMME. [Ef. 6:17; Ilm. 1:16]

Onko käynyt mielessänne, että tällä tavoin myös Raamattu paljastaa teidän todelliset ajatuksenne eli sen, että kaikista todisteista huolimatta te VALITSETTE mieluummin pahan kuin hyvän ?

Itseään kristittyinä Jeesuksen seuraajina pitävät uskovaiset, jotka voivat siunata lasten- ja kansanmurhaajia ja olla täysin empatiakyvyttömiä lasten kärsimyksille silloin, kun nämä ovat heidän mielestään "vääräuskoisia" sekä pitävät sadistista psykopaatttijumalaansa oikeudenmukaisena ja "rakastavana Isänä", vaikka voisivat aivan hyvin Raamattua ja historiaa tutkimalla todeta olevansa väärässä näissä uskonkäsityksissään, paljastavat vain todellisen mustan sisimpänsä.

https://keskustelu.suomi24.fi/t/19105604/helvetin-alkupera

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun minä kohtasin helluntailaisia, niin käteen iskettiin heti jokin sielun kuolemattomuudesta ja helvetin kauhuista kertova kirjanen. Ja kun kerroin, etten usko sielun kuolemattomuuteen, niin ilmapiiri muuttui aivan jäätäväksi.

Puhut tuubaa mitään tuollaista ei helluntaissa tapahdu.

Mikään ei muutu jäätäväksi uskomisistasi tai sen puutteesta.
        Miksi kirjoitat lapsellista värittynyttä soopaa, mieti !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Puhut tuubaa mitään tuollaista ei helluntaissa tapahdu.

Mikään ei muutu jäätäväksi uskomisistasi tai sen puutteesta.
        Miksi kirjoitat lapsellista värittynyttä soopaa, mieti !

En puhu mitään tuubaa. Kyseessä oli vielä helluntaipastori perheineen, jonka kodissa kokoonnuttiin. Eipä huvittanut mennä enää toista kertaa kyläilemään.

• Anonyymi

Hengelliset ja henkiset väärinteot allekirjoitan. Omankin paikkakunnan hellareilta on lähtenyt porukkaa pastoreita myöten - ei suinkaan siksi, että seurakunnan oppi olisi ollut niin väkevää, etteivät muut sitä kestäneet - vaan koska seurakunnan johto on täysin joustamaton oppikäsityksessään. Ja seurakunnassa puhutaan pahaakin. Jotkut eivät edes tervehdi toisin ajattelevia. Lämpimin ele heillä on tervehdys ja kättely. Naapuriseurakunta on tunnettu siitä, että siellä halataan siskoja ja veljiä ja nauretaankin yhdessä. Siellä ei oppi ole ihan kohdillaan kaikilta osin, mutta rakkaus on.

• Anonyymi

Miksi kirjoitat kuin kuusvuotias !.?

Siis tarinasi on naurettavaa lässytystä.

Miksi lähes miljoona luterilaista on eronnut kirkostaan, kerro siitä haloo eikö sielläkään halattu vai mikä oli.

Kaikki vankilat ja mentaalisaieaalat on täynnä asiakkaita, ketä ne on hah.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi kirjoitat kuin kuusvuotias !.?

Siis tarinasi on naurettavaa lässytystä.

Miksi lähes miljoona luterilaista on eronnut kirkostaan, kerro siitä haloo eikö sielläkään halattu vai mikä oli.

Kaikki vankilat ja mentaalisaieaalat on täynnä asiakkaita, ketä ne on hah.

Vankiloissa ja mielisairaalloissa on varmasti ihan yhtälailla sekalaista porukkaa, moni vanki on myös uskova, eri asia kelpaako heidän usko sillä hetkellä jollekkin toiselle uskovalle.

Minusta kommentoimasi kirjoitus ei ollut lapsellinen, se oli hänen kokemusmaailmastaan.

Lightning

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vankiloissa ja mielisairaalloissa on varmasti ihan yhtälailla sekalaista porukkaa, moni vanki on myös uskova, eri asia kelpaako heidän usko sillä hetkellä jollekkin toiselle uskovalle.

Minusta kommentoimasi kirjoitus ei ollut lapsellinen, se oli hänen kokemusmaailmastaan.

Lightning

rikoksen tehdessään ne ovat yleensä jumalattomia. Vasta vankilassa muuttuvat järkevimmiksi ja tulevat uskoon.

jos on valmiiksi kristitty ja joutuu vankilaan rikoksesta niin voi miettiä onko se muuta kuin teeskentelijä.

Monissa maissa kristittyjä on vankiloissa syyttöminä mielivallan takia, esim. sharialain vainoamina.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

rikoksen tehdessään ne ovat yleensä jumalattomia. Vasta vankilassa muuttuvat järkevimmiksi ja tulevat uskoon.

jos on valmiiksi kristitty ja joutuu vankilaan rikoksesta niin voi miettiä onko se muuta kuin teeskentelijä.

Monissa maissa kristittyjä on vankiloissa syyttöminä mielivallan takia, esim. sharialain vainoamina.

Tämä ei ole rasismia, mutta esim. moni romani on helluntailainen ja pitää uskostaan kiinni myös vankilassa ollessaan. Sama voi toki päteä valtaväestöstä, ei tule ehkä esiin yhtä selkeästi, koska romanit ovat aika palavasti mukana suuressa määrin helluntaiseurakunnan toiminnassa.
        Moni helluntailainen voisi todeta ns perusluterilaiselle ettet ollut uskossa, koska olet vankilassa, suuri osahan ihmisistä kuuluu kuitenkin kirkkoon ja voi omata uskoa Jumalaan, ehkä kaltereiden sisällä ihminen luonnostaan miettii, mitä tuli tehtyä ja moni voi kokea kääntyneensä vankiaikana.

Lightning

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jaaha, sitä on vasemmistoryhmä käynyt häiriköimässä Purran kodin vieressä

On näköjään iso lakana levitetty puiden väliin, jossa lukee mm. "Haista vi*** Riikka Purra". Tunkekaa leikkaukset pers..
      Maailman menoa
      169
      6137
    2. Päivi Räsänen vs. Abbas Bahmanpour

(Bahmanpour on imaami Helsingissä) Syyttäjä siis jahtaa edelleen Räsästä tämän H-puheista, joissa hän on ilmeisesti vaa
      Maailman menoa
      61
      4673
    3. Demokratian uhka: Perussuomalaiset ja polarisoiva "me ja muut" -ajattelu

Laurence Rees varoittaa, kuinka demokratian heikkeneminen ja autoritaaristen liikkeiden nousu voidaan liittää "me ja muu
      Maailman menoa
      50
      4436
    4. Mistä kummasta voi johtua se, että vasemmistolaiset usein häpeää itseään

voiko se johtua esim. köyhyydestä? Ja tästä on siis ihan suomalainen tutkimus olemassa. "Suomalainen tutkimus osoittaa
      Maailman menoa
      64
      4269
    5. Palkansaajan oikeus nauttia työuransa hedelmistä

Työeläkejärjestelmä on verrattavissa pyramidihuijaukseen, jossa alemmat tasot, eli nykyiset palkansaajat, toimivat maksa
      Maailman menoa
      68
      2682
    6. En koskaan tule sinulle tätä kertomaan

Kun kirjoitin sinulle viimeisintä viestiä, huomasin kyynelten valuvan poskiani pitkin.
      Ikävä
      61
      2182
    7. Saatoin tehdä elämäni isoimman virheen

Otsikko kertoo kaiken. Miksei kaikki voi olla yksinkertaisempaa?
      Ikävä
      133
      1652
    8. odotatko vielä viestiä minulta...

Mies...? En tiedä mitä sanoa 😔 auta vähän naista ja tule enemmän vastaan
      Ikävä
      133
      1550
    9. Joroinen räjähdys

Ja siellä räjähti sähköpakettiauto,joka teki suuret tuhot.
      Hybridi- ja sähköautot
      48
      1463
    10. Kova ikävä parittelukumppania täällä korvessa

Mutta muuten kyllä on rauhallista.
      Ikävä
      34
      1318
    Aihe