Ihan ok raamatullisia viestejä varmaan. Hyvin kritisoi ennaltavalintaa kalvinistijoukoilla ja laiskuutta kun ei tehdä työtä ja lapsien puutetta. Ja naisten valtaa. Pelkään Tukholman profetiaa että koska tulee ja vaikuttaako amerikkalaisten yhä tiiviimpi tulo meille venäläisten hyökkäykseen tänne. Tarkoitan lisääntynyt kontakti NATO ja jäänmurtajat ja Trump-Stub. Onko Mauno.n profetiat toteutuneet.
Luin Mauno Mattilaa
14
124
Vastaukset
- Anonyymi
Mitä profetoinut Isaraelin tekemästä kansanmurhasta?
Tai miten suhtautuu jos on laista ja ylensyö itsensä lihavaksi? - Anonyymi
Mauno rules OK
- Anonyymi
Maunoon sopii tämä sana:
4 niin hän on paisunut eikä ymmärrä mitään, vaan on riitakysymyksien ja sanakiistojen kipeä, joista syntyy kateutta, riitaa, herjauksia, pahoja epäluuloja,
Mauno on nostanut itse itsensä jo puolijumalan asemaan tietämään itse kaiken oikein ja peremmin kuin muut.
Tämä on ollut hänen ongelmansa, joka selviää jo hänen omista todistuksistaan.
Siis hän on itse myöntänyt sen, että oli hairahtunut uskomaan menestysteologiaan, ja vaikka moni uskova häntä siitä varoitti ja kehoitti asioita tutkimaan, niin hän jääräpäisesti vain pysyi siinä. kunnes jotenkin lopulta tajusi asian.
Nyt häntä on moni kehoittanut tarkistamaan ylpeää ja ylimielistä toimintaansa, mutta taas ylpeys ja paisuneisuus estää itsetutkistelun.
Eli perus ongelma ei ole mihinkään kadonnut.- Anonyymi
Mauno on saanut ymmärrystä. Ne joilla on sitä itsellään vähemmän voi alkaa asiaton henkilöönmenevä suunsoitto sen sijaan että mitään konkreettista esimerkkiä edes mainitaan haukkumisen perusteluina vaan yleisesti esim " tarkistamaan ylpeää ja ylimielistä toimintaansa." sanomatta kuinka tämä ilmenee jonkin esimerkin kautta. Ja olen huomannut tämän saman syytöskaavan olevan toistuvaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mauno on saanut ymmärrystä. Ne joilla on sitä itsellään vähemmän voi alkaa asiaton henkilöönmenevä suunsoitto sen sijaan että mitään konkreettista esimerkkiä edes mainitaan haukkumisen perusteluina vaan yleisesti esim " tarkistamaan ylpeää ja ylimielistä toimintaansa." sanomatta kuinka tämä ilmenee jonkin esimerkin kautta. Ja olen huomannut tämän saman syytöskaavan olevan toistuvaa.
Sori vaan, mutta nyt olet pahasti väärässä !
Olen usean kerran puutunut Maunon toimintaan ja kirjoitteluun.
Olen useasti kehoittanut häntä tutkimaan hänen toimiaan ja opetuksiaan tällä ihan suoraan ja selvästi.
Mutta hän ei ole edes vaivautunut antamaan vastinetta.
Eli edellä oleva kirjoitukseni perustuu kokemukseen, eli ylpeys ja paisuneisuus on estänyt koko kehoituksen oikean käsittelyn.
Siis jos uskova kehoittaa toista tutkimaan itseään, niin AINA tulisi ensin mennä Herran eteen pyytämään Häneltä oikea arvio asioista ja sitten antaa vastine sen mukaan kehoittajalle.
Mauno pitää itseään opettajana, mutta ei edes tämän vertaa vielä ymmärrä eikä tiedä !
Joten mikään todellinen Jumalan opettaja hän ei todellakaan ole, kun ei tuon vertaa vielä ymmärrä ja ylpeydestä ja paisuneisuudesta se todistaa todellakin myös !
- Anonyymi
Trumpista oli kuitenkin oikeassa. Loppjujen lopuksi oli Jumalan mies kun lopetti kansamurhan ja Israel saatiin kuriin.
Joskaan ei ole varmaa onko siinä mielessä Maunon mieleen.
Ja tietenkin pitää olla opetuksia miten ihminen huolehtii Jumalan temppelistä.- Anonyymi
Höpö höpö !
Trump on perus ns. "antikristus".
Ei mikään uskova eikä Jumalan asialla.
Lihallinen ihminen, mammonaa rakastava, eli ahne, itsekäs narsisti.
Jos joku kuten Mauno ei tämän vertaa käsitä, niin umpisokea hän silloin on.
Matt. 6:24 Ei kukaan voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava ja toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva. Ette voi palvella Jumalaa ja mammonaa.
Luuk. 16:13 Ei kukaan palvelija voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava ja toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva. Ette voi palvella Jumalaa ja mammonaa."
Eli tämäkin asia ja sana kertoo ja paljastaa todella hyvin ja selvästi Maunon totaalisen ymmärtämättömyyden - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpö höpö !
Trump on perus ns. "antikristus".
Ei mikään uskova eikä Jumalan asialla.
Lihallinen ihminen, mammonaa rakastava, eli ahne, itsekäs narsisti.
Jos joku kuten Mauno ei tämän vertaa käsitä, niin umpisokea hän silloin on.
Matt. 6:24 Ei kukaan voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava ja toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva. Ette voi palvella Jumalaa ja mammonaa.
Luuk. 16:13 Ei kukaan palvelija voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava ja toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva. Ette voi palvella Jumalaa ja mammonaa."
Eli tämäkin asia ja sana kertoo ja paljastaa todella hyvin ja selvästi Maunon totaalisen ymmärtämättömyydenHän on tehnyt parannuksen syyttämistäsi asioista mitä jos sinäkin tekisit. Uskon että Mauno on miljoona kertaa älykkäämpi kuin sinä tai minä ja lähempänä Herraa.
- Anonyymi
Kyllä Trump on Jumalasta seuraava. Kuka muu olisi lopettanut kansanmurhan.
Eikä siinä kaikki.
Trump nosta meidät köyhyyden alhosta kun tilaa jäänmurtajia ja niin saadaan Suomi nousuun.
Kaikkihan ovat itkeneet sitä miten rahat vähissä Suomessa, miten täytyy leikata ja säästää sekä miten kauheaa se tekee ihmisille. Raha se vaikuttaa olen tärkeintä ja sillä se politiikka mitataan. Ei sillä kuka rakastaa eniten ja tekee kuten käsketään että rakasta lähimmäistä kuten itseäsi.- Anonyymi
Trump on vain ihminen hänellä sattuu olemaan rahaa sekö on ongelmasi häntä halveksiessasi?
Hyvä presidentti ja pelastunut Jeesuksen armosta niin kuin muutkin syntinsä anteeksi saaneet. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Trump on vain ihminen hänellä sattuu olemaan rahaa sekö on ongelmasi häntä halveksiessasi?
Hyvä presidentti ja pelastunut Jeesuksen armosta niin kuin muutkin syntinsä anteeksi saaneet.Etkö sinä ymmärrä edes selvää Jumalan sanaa ?
Siis ei ole kyse minusta ja siitä, miten minä asiat näen, vaan siitä, mitä Sana, eli Jumala sanoo.
Minä en halveksi yhtään ketään, mutta minä jo pitkän elämänkokemuksieni kautta ymmärrän ja näen.
Mutta miksi sinä et näe, etkä vielä ymmärrä ?
Tutki Sanaa ja siten sinunkin silmäsi voivat sen kautta ja avulla avutua.
Tässä Sanaa joka nousi nyt mieleeni:
5 Kuulkaa, rakkaat veljeni. Eikö Jumala ole valinnut niitä, jotka maailman silmissä ovat köyhiä, olemaan rikkaita uskossa ja sen valtakunnan perillisiä, jonka hän on luvannut niille, jotka häntä rakastavat?
6 Mutta te olette häväisseet köyhän. Eivätkö juuri rikkaat teitä sorra, ja eivätkö juuri he vedä teitä tuomioistuimien eteen?
7 Eivätkö juuri he pilkkaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?
8 Vaan jos täytätte kuninkaallisen lain Raamatun mukaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi", niin te hyvin teette;
9 mutta jos te henkilöön katsotte, niin teette syntiä, ja laki näyttää teille, että olette lainrikkojia.
10 Sillä joka pitää koko lain, mutta rikkoo yhtä kohtaa vastaan, se on syypää kaikissa kohdin.
Hakiessani tuota löytyi tämäkin:
24 Mutta voi teitä, te rikkaat, sillä te olette jo saaneet lohdutuksenne!
25 Voi teitä, jotka nyt olette kylläiset, sillä teidän on oleva nälkä! Voi teitä, jotka nyt nauratte, sillä te saatte murehtia ja itkeä!
26 Voi teitä, kun kaikki ihmiset puhuvat teistä hyvää! Sillä niin tekivät heidän isänsä väärille profeetoille.
Ja ihan perus asian Jeesus sanoi:
Mark. 12:31 Toinen on tämä: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'. Ei ole mitään käskyä, suurempaa kuin nämä."
Eli Jumalan antama varallisuus tulisi jakaa.
Siitä puhuu myös tämä osaltaan:
20 Nuorukainen sanoi hänelle: "Kaikkia niitä minä olen noudattanut; mitä minulta vielä puuttuu?"
21 Jeesus sanoi hänelle: "Jos tahdot olla täydellinen, niin mene, myy, mitä sinulla on, ja anna köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaissa; ja tule ja seuraa minua".
22 Mutta kun nuorukainen kuuli tämän sanan, meni hän pois murheellisena, sillä hänellä oli paljon omaisuutta.
23 Silloin Jeesus sanoi opetuslapsillensa: "Totisesti minä sanon teille: rikkaan on vaikea päästä taivasten valtakuntaan.
24 Ja vielä minä sanon teille: helpompi on kamelin käydä neulansilmän läpi kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan."
25 Kun opetuslapset sen kuulivat, hämmästyivät he kovin ja sanoivat: "Kuka sitten voi pelastua?"
26 Niin Jeesus katsoi heihin ja sanoi heille: "Ihmisille se on mahdotonta, mutta Jumalalle on kaikki mahdollista".
Ei kohdallani ole siis kyse todellakaan mistään kateellisuudesta, vaan minä jo ymmärrän tämän mammona asian, ihan omasta kokemuksesta, eli kohdallani on jo tämä totuutena:
6 Ja suuri voitto onkin jumalisuus yhdessä tyytyväisyyden kanssa.
7 Sillä me emme ole maailmaan mitään tuoneet, emme myös voi täältä mitään viedä;
8 mutta kun meillä on elatus ja vaatteet, niin tyytykäämme niihin.
9 Mutta ne, jotka rikastua tahtovat, lankeavat kiusaukseen ja paulaan ja moniin mielettömiin ja vahingollisiin himoihin, jotka upottavat ihmiset turmioon ja kadotukseen.
10 Sillä rahan himo on kaiken pahan juuri; sitä haluten monet ovat eksyneet pois uskosta ja lävistäneet itsensä monella tuskalla.
11 Mutta sinä, Jumalan ihminen, pakene semmoista, ja tavoita vanhurskautta, jumalisuutta, uskoa, rakkautta, kärsivällisyyttä, hiljaisuutta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etkö sinä ymmärrä edes selvää Jumalan sanaa ?
Siis ei ole kyse minusta ja siitä, miten minä asiat näen, vaan siitä, mitä Sana, eli Jumala sanoo.
Minä en halveksi yhtään ketään, mutta minä jo pitkän elämänkokemuksieni kautta ymmärrän ja näen.
Mutta miksi sinä et näe, etkä vielä ymmärrä ?
Tutki Sanaa ja siten sinunkin silmäsi voivat sen kautta ja avulla avutua.
Tässä Sanaa joka nousi nyt mieleeni:
5 Kuulkaa, rakkaat veljeni. Eikö Jumala ole valinnut niitä, jotka maailman silmissä ovat köyhiä, olemaan rikkaita uskossa ja sen valtakunnan perillisiä, jonka hän on luvannut niille, jotka häntä rakastavat?
6 Mutta te olette häväisseet köyhän. Eivätkö juuri rikkaat teitä sorra, ja eivätkö juuri he vedä teitä tuomioistuimien eteen?
7 Eivätkö juuri he pilkkaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?
8 Vaan jos täytätte kuninkaallisen lain Raamatun mukaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi", niin te hyvin teette;
9 mutta jos te henkilöön katsotte, niin teette syntiä, ja laki näyttää teille, että olette lainrikkojia.
10 Sillä joka pitää koko lain, mutta rikkoo yhtä kohtaa vastaan, se on syypää kaikissa kohdin.
Hakiessani tuota löytyi tämäkin:
24 Mutta voi teitä, te rikkaat, sillä te olette jo saaneet lohdutuksenne!
25 Voi teitä, jotka nyt olette kylläiset, sillä teidän on oleva nälkä! Voi teitä, jotka nyt nauratte, sillä te saatte murehtia ja itkeä!
26 Voi teitä, kun kaikki ihmiset puhuvat teistä hyvää! Sillä niin tekivät heidän isänsä väärille profeetoille.
Ja ihan perus asian Jeesus sanoi:
Mark. 12:31 Toinen on tämä: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'. Ei ole mitään käskyä, suurempaa kuin nämä."
Eli Jumalan antama varallisuus tulisi jakaa.
Siitä puhuu myös tämä osaltaan:
20 Nuorukainen sanoi hänelle: "Kaikkia niitä minä olen noudattanut; mitä minulta vielä puuttuu?"
21 Jeesus sanoi hänelle: "Jos tahdot olla täydellinen, niin mene, myy, mitä sinulla on, ja anna köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaissa; ja tule ja seuraa minua".
22 Mutta kun nuorukainen kuuli tämän sanan, meni hän pois murheellisena, sillä hänellä oli paljon omaisuutta.
23 Silloin Jeesus sanoi opetuslapsillensa: "Totisesti minä sanon teille: rikkaan on vaikea päästä taivasten valtakuntaan.
24 Ja vielä minä sanon teille: helpompi on kamelin käydä neulansilmän läpi kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan."
25 Kun opetuslapset sen kuulivat, hämmästyivät he kovin ja sanoivat: "Kuka sitten voi pelastua?"
26 Niin Jeesus katsoi heihin ja sanoi heille: "Ihmisille se on mahdotonta, mutta Jumalalle on kaikki mahdollista".
Ei kohdallani ole siis kyse todellakaan mistään kateellisuudesta, vaan minä jo ymmärrän tämän mammona asian, ihan omasta kokemuksesta, eli kohdallani on jo tämä totuutena:
6 Ja suuri voitto onkin jumalisuus yhdessä tyytyväisyyden kanssa.
7 Sillä me emme ole maailmaan mitään tuoneet, emme myös voi täältä mitään viedä;
8 mutta kun meillä on elatus ja vaatteet, niin tyytykäämme niihin.
9 Mutta ne, jotka rikastua tahtovat, lankeavat kiusaukseen ja paulaan ja moniin mielettömiin ja vahingollisiin himoihin, jotka upottavat ihmiset turmioon ja kadotukseen.
10 Sillä rahan himo on kaiken pahan juuri; sitä haluten monet ovat eksyneet pois uskosta ja lävistäneet itsensä monella tuskalla.
11 Mutta sinä, Jumalan ihminen, pakene semmoista, ja tavoita vanhurskautta, jumalisuutta, uskoa, rakkautta, kärsivällisyyttä, hiljaisuutta.Olen tutkinut sanaa. En sanonut että olet kateellinen vaan että halveksit Trumpia.
Aabraham ja monet muut vanhan testamentin aikaiset ihmiset olivat rikkaita. Trump sattuu olemaan rikas minkä minä tai sinä sille mahdetaan hän käyttää varojaan niin kuin käyttää.
Iloista antajaa Jumala rakastaa. Tämä jae koskee kaikkia ihmisiä.
2 korinttilaiskirje 9:7-8
- Anonyymi
Tietenkin nyt on kyse siitä että miten Mauno nyt mahtaa jumaloida Trumppia kun sai kansanmurhan loppumaan ja tuhansien tuhansien ihmisten hengen säästettyä ja ne panttivangitkin joiden vuoksi tehtiin kansanmurha saatiin vapaaksi. Tai saadaan, pieni mutka vielä on matkassa, mutta kun Trumpista on kyse, tuskin kellään on vara niitä mutkia tehdä matkalle. Ei Israelilla eikä vaikka olisi millainen terrorijärjestö. Hullu on kuitenkin aina hullu eikä ole tervettä vastustaa sellaista.
Maunon pitäisi laittaa kunnon ylistyssenaatti Trumpille, kun kehui jo silloin kun kaikki meni päin mäntyä.- Anonyymi
Minä todella ihmettelen sitä, että kuinka heikosti uskovaksi itseään nimittävät tuntevat Raamattua ja sitä mitä se sanoo !
Aivan olemattoomalta näyttää useiden uskovien Raamatun tuntemus.
Tuossa edellä lainasin Sanaa ja sitä, mitä se sanoo mammonasta ja sen haalimisesta.
Trump on oikein ääri esimerkki tässä asiassa, mutta silti moni jopa palvoo häntä.
Eipä tule olemaan mikään ihme sillloin kun se todellinen antikristus ilmestyy, eli ns. kadotuksen lapsi, hänkin saa "uskovat" palvomaan itseään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP jo 100 % suositumpi kuin persut
Kertoo Hesarin uusin kannatuskysely. Demareiden kannatus on miltei tuplat verrattuna persuihinl. Suomen kansa ei selväst15010999Ikävä sinua mies
Vuosia kuluu, mutta tunteet ei ole hävinnyt. Tasoittuneet toki, kun ei olla nähty. Järki palannut päähän kuitenkin. Se i394023Mikä tämä henkilö mahtaa touhuta Parkanossa
Kamalaa https://www.ylasatakunta.fi/teksti/pirkanmaan-karajaoikeus-vangitsi-koiran-tappamisesta-epaillyn-6.68.127794.b58643918Orpo: Velkajarrua vastustavaa puoluetta vaikea ajatella hallitukseen
No Minja Koskelan kommunistipuolue jäi ulos tuosta. Kaikki eduskuntapuolueet vasemmistoliittoa lukuun ottamatta sopivat1913634PS ylivoimainen nousija myös HS:n gallupissa, SDP laskee taas
https://www.verkkouutiset.fi/a/hs-gallup-sdpn-suosio-laskee-ps-nousussa/#0a7d2507 Ylivoimainen viime kuukausien nousija1003461Valtavasti suomalaisia asunnottomina, mutta ei yhtään somalia
tai muuta kehitysmaalaista. Mites tässä näin kävi? Tiedän hyvin, että esim. somaleita lentää ulos mm. Hekan asunnoista,1013320Hienoa! Eduskunta luopui käteisen käytöstä
Nyt tuo sama muutos pitää saada myös muuhun yhteiskuntaan. Käteistähän ei tarvitse tänä päivänä enää kuin rikolliset.721967Maajussi-Ville herättää kysymyksiä - Etsiikö oikeasti rakkautta vai mainostaako oliiviöljyä?
Mitä mieltä olet: etsiikö Ville rakkautta vai mainostaako oliiviöljyään? Maajussille morsian -ohjelmassa yksi maajusseis151277Kovia syytöksiä Stefan Thermaninsta.
Jättänyt taas maksamatta kohuliikemies, hupparit ja muita ostamiaan tavaroita. On soiteltu liikkeestä ja Stefan iskenyt155958Totuuspuolueen johtaja Jaana "prinsessa Leia" Kavonius on vangittu
Kavonius määrättiin jo keväällä 2024 poissaolevana vangittavaksi todennäköisin syin epäiltynä 13 vainoamisesta ja 24 kun268924