Tahdottaisiin kysyä kilvoittelusta. Mitä henkisiä ja käytännön eroja on olemassa, jos valitsee ateistisen kilvoittelun tien tai teistisen kilvoittelun?
Erot kilvoittelussa?
13
171
Vastaukset
- Anonyymi
Ateistin ei tee mieli uskoa eikä hän häpeä ateismiaan. Teistin tekee mieli lakata uskomasta ja hän häpeää teismiään.
- Anonyymi
Et siis tiedä ateismista mitään? Ateismikin on uskonto.
- Anonyymi
Mitä tuo kilvoittelu tarkoittaa? En ole tietääkseni koskaan kilvoitellut...
- Anonyymi
kilvoittelu ? liittyykö se jotenkin kiljuun 🤣piti oikein googlettaa siis päämäärä 🤔
päämääriä kun saavuttaa niin uusia tulee tilalle , ei kai sen kummempaa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kilvoittelu ? liittyykö se jotenkin kiljuun 🤣piti oikein googlettaa siis päämäärä 🤔
päämääriä kun saavuttaa niin uusia tulee tilalle , ei kai sen kummempaaMinä ajattelin, että se liittyy jotenkin kilpiin...
- Anonyymi
uskovainen aina antoi rahaa ja kuvitteli pääsevänsä köyhistä eroon , mutta heitä tulikin enemmän , koska kannatti olla "köyhä" niin sai uskovaiselta rahaa 🤣🤣🤣
- Anonyymi
“kilvoittelu” tarkoittaa yleensä henkistä tai moraalista taistelua, ponnistelua hyvän puolesta tai totuuden etsimistä.
Minä itse joka olen valehdellut paljon. Siis todella paljon. Nii kilvoittelen. Olen istunut oikeudessa.
Mutta. Nyt kristillisessä elämässä kilvoittelu uskossa tarkoittaa minulle pyrkimystä elää Jumalan tahdon mukaan, vastustaa pahaa ja kasvaa hengellisesti.
En tiedä mitään kilvoittelusta ateismissa
Henkinen tai filosofinen kilvoittelu:
Ateisti voi kilvoitella ymmärtääkseen elämän tarkoitusta ilman uskoa Jumalaan. Tämä voi tarkoittaa moraalin, hyvyyden ja totuuden etsimistä järjen, tieteen ja omantunnon kautta.
Moni ateisti pyrkii elämään eettisesti ja oikeudenmukaisesti ilman uskonnollista perustaa. Tällöin kilvoittelu voi olla vastuullisuutta, rehellisyyttä ja pyrkimystä hyvään ihmisyyden perusteella.
Maailmankatsomuksellinen kilvoittelu:
Joillekin ateisteille kilvoittelu tarkoittaa uskonnollisten käsitysten kyseenalaistamista ja oman ajattelun kehittämistä — pyrkimystä pysyä avoimena totuudelle ja välttää dogmaattisuutta.
Sisäinen kamppailu merkityksen kanssa:
Ihminen voi myös kilvoitella sen kanssa, miten löytää lohtua, tarkoitusta ja rauhaa ilman uskoa yliluonnolliseen. Tämäkin on eräänlaista henkistä kilvoittelua.
Onko niin, että ateismissa kilvoittelu on ennen kaikkea ihmisen oman mielen ja elämän tarkoituksen etsimistä ilman Jumalaa, kun taas minun elämässä uskonnollisessa elämässä kilvoittelu kohdistuu suhteeseen Jumalan kanssa.
Jumala on edelleenki hyvin kaukana.
Mutta olemadsaoleva.
Jeesus Kristus tuli ihmiseksi ja lähellä
Ihmisiä. Jos otat vastaan niin kilvoittelu
Vähenee. Kiitos Jeesus.
Extreme vajakki uskova
Löyly Leila Lehtikangas Hki
Mies on myös uskova- Anonyymi
Suhde mielikuvitusolennon kanssa on sairasta. Suhde Jumalaan ja Jeesukseen.
- Anonyymi
Piti itsekin vähän tutkia mitä tämä aloitus edes tarkoittaa. Tuo AI vastaus oli myös vähän karhea, mutta ilmeisesti oikeaan suuntaan aiheesta. Ja pisteet muuten siitä, että käytit AI tekstiä hyvin. Se on harvinaista tällä palstalla.
Ilmeisesti tämä kysymys hämmentää monia ateisteja, kuten minua, koska olen jo tehnyt tämän prosessin. Minulla on jo vastauksen näihin kysymyksiin. Tein tämän prosessin kun yritin saada uskoa takaisin jumalaan, ja päädyin tulokseen, ettei sellaista tarvita.
"Onko niin, että ateismissa kilvoittelu on ennen kaikkea ihmisen oman mielen ja elämän tarkoituksen etsimistä ilman Jumalaa, kun taas minun elämässä uskonnollisessa elämässä kilvoittelu kohdistuu suhteeseen Jumalan kanssa."
Kai sen voi noinkin sanoa, että löytää paikkansa ilman asiaa, jota ei näe todelliseksi. Omalla kohdalla tilanne oli kylläkin toisin päin. Etsin näitä asioita jonkin suuremman voiman näkökulmasta, mutta se osoittautui täysin toimimattomaksi.
Voit pistää tässä tekstissä Jumala sanan paikalle vaikka sanan keiju, niin se ehkä auttaa käsittämään tilanteen ateistisen kannan paremmin. - Anonyymi
"Moni ateisti pyrkii elämään eettisesti ja oikeudenmukaisesti ilman uskonnollista perustaa."
Ateismi on uskonto. Ateistin pitäisi ottaa maailma vastaan sellaisena kuin se on, eikä turvautua uskomuksiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Moni ateisti pyrkii elämään eettisesti ja oikeudenmukaisesti ilman uskonnollista perustaa."
Ateismi on uskonto. Ateistin pitäisi ottaa maailma vastaan sellaisena kuin se on, eikä turvautua uskomuksiin.Kaksi eri kohtaa väärin samassa asiassa. Hienoa.
Ateismi ei ole uskonto, vaan teismin vastakohta. Jos henkilö ei tiedä mitä teismi tarkoittaa, niin se on vain hänen ongelmansa. Palstalla tuli jo selväksi, ettei hihhulit tiedä mitä teismi tarkoittaa.
Ateismi ei myöskään pyri olemaan ilman uskontoja. On olemassa ateistista uskontoja, joista kuuluisin on buddhalaisuus. Kyseinen uskonto voi antaa perustan elämälle.
- Anonyymi
Mr. Trump on tällä hetkellä voittaja. Hänen suhteensa Jumalaan on palkittu nyt voittona.
Trumppi on aivan älyttömän vahva ja energinen äijä. persoona...ollut koko poliittisen uran ajan näkyvä ja monien tunteitakin herättävä hahmo. Vaikka hän on 70-vuotias (syntynyt 1946), hän vaikuttaa edelleen fyysisesti ja henkisesti kestävältä. Vaikka puhutaan narsismista. Se liittyy kilpailijouhin joita hän ei arvosta.
Trump on itse kertonut pitävänsä yllä jaksamistaan hyvällä ruokarytmillä, riittävällä levolla ja ennen kaikkea vahvalla tahdonvoimalla. Hän ei ole tunnettu liikunnan harrastaja perinteisessä mielessä, mutta hänellä on voimakas kilpailuvietti ja halu näyttää pärjäävänsä paineessa... tämä henkinen sitkeys on varmasti yksi hänen kestävyyttään selittävä tekijä.
Monet hänen tukijansa ajattelevat samalla tavoin kuin sinä: että hän toimii maailmanrauhan ja järjestyksen puolesta, ja että hänen peräänantamattomuutensa on osa hänen viehätystään ja karismaansa.
Trumpilla on myös taipumus ruokkia ympärilleen vahvaa uskoa ja lojaaliutta...mikä tekee hänestä monille hyvin miellyttävän ja inspiroivan henkilön.
Pyydän ksikkia ateisteja seuraamaan tiktok kanavas
jaylenox75
Kysy ateistilta
Nähdään miten ihmiset ovat erillaisia. On myös
täysiä kusipäitä ja seinämilleen runk runk oikeasti
pahoja apinoita. Myötätunto silti riittää. - Anonyymi
Vuodessa on kaksi päivää Milloin ei voi tehdä mitään Ne ovat eilinen ja huomenna siksi tätä päivää on hyvä kunnioittaa rakastaa ja elää ja tehdä.
Tietoisuus, läsnäolo ja kohtaaminen, juuri nyt on se hetki, jolloin olet osa ikuisuutta. Nautitaan tästä päivästä ja hetkestä. ♥️🇫🇮
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois
Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait233133Hei! Halusin vain kertoa.
En tiedä luetko näitä, mutta näimme n.4vk sitten, vaihdoimme muutaman sanan ja tunsin edelleen kipinän välillämme. Katso3763Kirjoittaisit edes jotain josta tiedän
Varmasti oletko se oikeasti sinä. Tänään tälläinen olo. 68750Miksi ikävä ei helpotu vuosien jälkeenkään?
Tänään olin ensimmäistä kertaa sinun lähtösi jälkeen tilassa, jossa vuosia sitten nähtiin ensimmäistä kerta. Ollessani3700Mistä tietää, onko hän se oikea?
Siitä, kun sitä ei tarvitse miettiä. Siitä, kun hänen olemassa oleminen ja ajatteleminen saa hymyilemään. Siitä, kun ha35607Miten voitkin olla aina niin fiksu
...aina niin huomaavainen, kärryillä ja kartalla. Yritän etsimällä etsiä sinusta jotain vikaa, että saisin pidettyä sydä32591Tiesitkö? Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi seksuaalirikollinen
Järkyttävää… Motin mukaan Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi yksityiselämässään syyllistynyt es20539- 39533
Sofia Zida puhuu rehellisesti suhteesta Andy McCoyhin: "Se on ollut mulle tavallaan..."
Sofia ja Andy, aika hellyttävä parivaljakko. Sofia Zida on mukana Petolliset-sarjassa. Hänet nähtiin Yökylässä Maria Ve3529- 40521