Atwistien on hyvä tietää ja tiedostaa, että kunnat, koulut ja päiväkodit ovat jämähtäneet kohtuuttomaan ev.-lut. kirkon uskonnolliseen vaikuttamiseen kouluaikana. Koulujumalanpalvelukset aiheuttavat oppilaiden jakamisen heihin jotka menevät kirkkoon ja heihin, jotka osallistuvat ajankohdan mukaiseen vastaavaan uskonnollisesti ja katsomuksellisesti neutraaliin ohjelmaan. Onko järkeä että on ensin koulun yhteinen joulujuhla ja lisäksi tunnustuksetonta jouluista ohjelmaa taikka joulukirkko? Kaksi viimeksi mainittua voisi jättää pois ja keskittyä yhteiseen toimintaan myös koulun seinien ulkopuolella.
Jos "joulukirkkoon" huhuillaan sanotaan, että ei. Ja kirkkoilta sais luvan jäädä koulupäivien ulkopuolelle.
Joulukirkkoon huhuilua kouluissa
23
215
Vastaukset
- Anonyymi
Se on ei kirkon lapsilähetystyölle.
- Anonyymi
Eikö kristityt vie lapsensa adventti- ja joulukirkkoon joka tapauksessa, joten miksi koulun pitäisi viedä?
- Anonyymi
Ilmeisesti ateisteille ja muiden uskontojen edustajille on tarjolla mahdollisuus olla olematta mukana niissä meiningeissä, mitkä eivät kiinnosta?
Siinä ei kait itsessään ole mitään väärää, että laillinen laitos järjestää tilaisuuksia? - Anonyymi
Lapset ovat kirkon jäseniä, joten on luonnollista, että he osallistuvat kirkon toimintaan. Kirkkoon kuulumattomien ei siihen tarvitse osallistua, joten mitä itkette ateistit?
- Anonyymi
Lapset ovat kirkon jäseniä vain jos heidän vanhelmpansa ovat. Eivätkö kristityt vanhemmat vie lapsiaan adventti- ja joulukirkkoon ihan itse? Miksi koulun pitäisi osallistua tähän mitenkään?
- Anonyymi
Entä jos lapsi ei voisi vähempää piitata uskonnosta, eikä haluaisi olla kirkon jäsen, mutta vanhemmat eivät suostu tai viitsi erottaa lasta kirkosta ? Lapsi ei voi itse erota ennen kuin tulee täysi-ikäiseksi. Voiko lapsi vain koulussa ilmoittaa, ettei suostu lähtemään kirkkoon ? Tai jos hänet pakotetaan menemään pitääkö hänen koko jumalanpalveluksen ajan tunkea sormia korviin ja pitää silmät kiinni ?
- Anonyymi
No meillä päin täällä Etelä-Suomen maaseututaajamassa 1960- luvun lopulla oppikoulun joulujuhla vietettiin oppilaiden näytelmäkerhon esityksellä seurojentalolla. Oli hyvä näytelmä ja hyvin esitetty, eikä yhtään uskonnollinen aihe.
Voi olla, että pohjasakka pohjanmaalla taivaltaa vielä 1900- luvun alkuvuosikymmeniä. Matkaa on. - Anonyymi
Kyllä ne joulukirkot saa jo lopettaa, koska eihän niihin viitsi edes Jumala tulla paikalle.
- Anonyymi
Kyllä joulukirkko pitää olla. Elämmehän kristityssä maassa jossa suurin osa ihmisistä kuuluu kirkkoon.
99.99% lapsista tykkää joulunajan ohjelmista ja vaihtoehtoista ohjelmaa muutamalle lapselle on sangen yksinkertaista tarjota.
Jos lähdemme karsimaan joulunajan tapahtumista niin se on kulttuurista anorektiaa ja kaventaa lasten ymmärrystä omasta kristillisestä taustastaan.
Se on vähän kuin rajoittaisi musiikin tarjontaan vain hiphoppiin tai räppiin. Mitään muuta ei sallittaisi jottei joku pahoittaisi mieltään.
Lapset eivät pahoita, umpimieliset vanhemmatpahoittavat jostain syystä.
Tänä päivänä suurin ongelma päiväkodeissa ja kouluissa ei ole lapset vaan lasten vanhemmat!- Anonyymi
Eikö kristityt vanhemmat vie itse lapsiaan joulukirkkoon?
Koska jos joulukirkko on tärkeä kristitty perinne, niin meneehän lasten vanhemmatkin sinne.
Miksi se pitäisi ulkoistaa koululle? - Anonyymi
Eikös se koivuniemen kultin wannabe profeetta sanonut, että jumala rakastaa laihoja tyttöjä? Tervettä?? Tuskinpa vaan!
"...kaventaa lasten ymmärrystä omasta kristillisestä taustastaan."
Suomessa uskottiin alun perin Tapioon ja Ahtiin, mutta sitten ruotsalaiset puoskarit manipuloivat ihmiset uskomaan ulkomaiseen jeesushömppään. Se jos mikä on kulttuurin raiskausta!!! Eivätkä kristityt häpeä yhtään levittäessään jopa jouluna potaskaansa!!!
- Anonyymi
Näin 7 vuotiaana ekaluokkalaisena joka pärähti juuri käyntiin suuntiin kohti ateismia. Otan voimakkaasti
Kantaa en mitään jeesus lantaa van securitas sekulääri
mono luokassa lentää. Toiset luolaan me toiset kuollaan ja simsala bim bim. Pysy uskossa tyhjään sinäkin. Olen erottanut jo 3 oppilasta ulos uskonnosta. Heil.
Tunnuslause aina kun tervehdit. Siis aina. Tervehdi.
Muuten et pääse ll luokalle. Olemme purkamassa.
Käsin kirkkoa - Anonyymi
https://www.facebook.com/share/1Ab1XAZV5m/
Larry Peninsula. Lauri Niemimaa voitti country palkinnon
TEXAS. Usa. Rising Star. Nouseva Tähti.
Suomalainen. Ystävä pariskunnan lapsi toinen.
Yli 50v ystävyyttä. Lauri täyttää 40v ensi vuonna.
Kyllä. Kristitty. - Anonyymi
ChatGPT kirjoittaa sähköpostit paremmin kuin useimmat ihmiset.
Tekoäly tekee markkinatutkimukset minuuteissa.
Robotit hoitavat rutiinityöt.
Tekoälyagentit kirjoittavat ohjelmistot alusta loppuun.
Vaikka tämä kaikki voi kuulostaa scifi-romaanilta, kyse on todellisuudesta, joka on jo tulossa.
Seurauksena kaikilla tulee olemaan pian sama tekninen osaamistaso – samat analyysit, prosessit ja materiaalit.
Yksi asia kuitenkin jää.
Se, miten SINÄ kohtaat toisen ihmisen.
Sitä tekoäly ei voi kopioida. Sitä kilpailijasi eivät voi hankkia väsymättömältä tekoälyltä.
Tulevaisuudessa ratkaisee entistä enemmän luottamus. He, jotka osaavat kommunikoida ja herättää luottamusta, menestyvät työelämässä.
Onneksi tämä on opittavissa oleva taito.
Yhteistyö. Oppia kastettu. Lasten asetettu voima.
Rakkaus lähimmäiseen. Kotiolot heijastaa.
Jeesus on kaunis ihminen.- Anonyymi
Kaunista kun lapsi kirkkaalla äänellä joulujuhlassa kajauttaa "Meillä ei uskota Jumalaan "
- Anonyymi
Älä käytä tekoälyä jos haluat kertoa tunteistasi mutta junien aikatauluja voit kysellä.
- Anonyymi
Kannattaa ilmoittaa päiväkotiin ja kouluun, että lapsi ei osallistu uskonnollisiin tilaisuuksiin ja muuhun uskonnollisesti sitouttavaan ohjelmaan. Voi sanoa edellyttävänsä, että samaan aikaan on rinnakkaista hyvää, kaikille sopivaa ohjelmaa.
- AnonyymiUUSI
Niin kai käytännössä, kun jostain sairaasta syystä koulut ja päiväkodit katsovat asiakseen järjestää yhteiskunnan varoin uskonnollisia tilaisuuksia.
- AnonyymiUUSI
Voisiko joku Jeesus-uskoinen vanhempi VIIMEINKIN KERTOA MIKSI EI ITSE VIE LASTAAN JOULUKIRKKOON vaan haluaa ulkoistaa tämän koulun tehtäväksi?
On oksettavan ulkokultaista nillittää siitä miten tärkeää on muka joulu ja siihen liittyvä kristillinen perinne, mutta ITSE EI VIITSI TEHDÄ MITÄÄN asian eteen! - AnonyymiUUSI
Me emme kestä yhtään joululauluja. Se on itseasiassa niin, että koko joulu on Schrack - Attack.
Hyökkäys
meitä ateisteja kohtaan. Siksi toistuva rangaistus
päättäjiä kohtaan. Koulussa lapset altistuvat siis
sairastuvat ja vakavasti ei toimintakykyä enää. mm
Joulujuhla kouluissa. Miksi vapaa-ajattelijat eivät
puutu tähän laittomuuteen.
Se on pilkkaa lapsia-》》》pitää suojella ateismilla
siis jumalattomuudella ja korvata tieteellä.- AnonyymiUUSI
Meidän pikku Tiinan ensimmäiset sanat
Heti kun hän oppi puhumaan; ikä 1 vuosi:
Äiti. Olen Ateisti. Erota minut kirkosta. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Meidän pikku Tiinan ensimmäiset sanat
Heti kun hän oppi puhumaan; ikä 1 vuosi:
Äiti. Olen Ateisti. Erota minut kirkosta.Fiksu lapsi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En minä kyllä enää odota sinua
Olet siellä sen harmaan kanssa. Niin, annoit minun nähdä lämpimät tunteesi siitä huolimatta. Se merkitsi kyllä paljon. O391969Taas pedofiliatuomio Haapaveelle
Vastenmielisiä ja vakavia rikostapauksia pikkupaikkakunnan alueellekin näyttää riittävän. Tämän alan rikoksien tuomiot401556Jos joku luulee että kaikki käy
Sanon vain tämän. Minun kanssani ei neuvotella. Minun kanssani eletään tasavertaisesti. Jos se on liikaa, niin ovi rinn601495Joka kolmas työtön on työkyvytön
Viime vuonna työnhakuvelvoitteen ulkopuolella oli noin kolmannes työttömistä työnhakijoista. Huhheijaa, mihin suomalais1751405Sakin hivutus - ilmiö
Miten tuollainen tuollainen ilmiö kuin ”sakin hivutus” syntyy? Mitä syitä ilmiön syntymiseen tarvitaan? Onko sakissa jok681229Ei ole rohkeutta tulla jututtamaan
Voidaan me nähdä ja tervehtiä, sitäkin harvoin, mutta iso kynnys on edes mennä lähelle ja kysyä kuulumisia. Ymmärrät var81211Julkinen saunatilanne Haapavedellä, tämä on täyttä paskaa!
Eilen Haapaveden uimahallin saunassa koettu tilanne oli täysin käsittämätöntä ja helvetin järkyttävää. Ladyboy harjoitti19923- 58873
Mitä tapahtuu?
Mitä säpäkän risteyksessä on tapahtunut kun poliiseja, ambulansseja ja kopteri paikalla?14854Kuhmon K-kaupan vanhenevat hapannaamat kassoilla
Pitemmän aikaa olen ihmetellyt kaverin kanssa miksi Kuhmon K-kaupassa on aina tympeimmät kassattöntekijät? Kesällä tulee14825