Sähköautojen uutuusarvo on alkanut realisoitua. Polttarit ovatkin yllättävän hyviä Tukehtuiko sähköautojen valmistajat omaan valheellisuuteensa?
Polttarit ovat liian hyviä autoja
16
119
Vastaukset
- Anonyymi
Tällä hetkellä kokemus on lähinnä Leafeista, eivätkä toistaiseksi vakuuta. Katsotaan kymmenen vuoden päästä ilme sähköauton omistajalla. Kuvitelkaa 50 vuoden päästä vanhojen autojen paraatia. T-fordeja on enemmän liikkuvina kuin sata vuotta nuorempia sähköautoja.
- Anonyymi
Akkuistuminen ei olekaan niin innostavaa. On ihan aiheellista kysyä, onko akut loppujen lopuksi se mikä estää autoilun sähköistymisen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Akkuistuminen ei olekaan niin innostavaa. On ihan aiheellista kysyä, onko akut loppujen lopuksi se mikä estää autoilun sähköistymisen.
tarvitaanko akkumateriaalit nyt ohjuksiin ja trooneihin?
autoteollisuus alkaa kehittämään vetyä lisää? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Akkuistuminen ei olekaan niin innostavaa. On ihan aiheellista kysyä, onko akut loppujen lopuksi se mikä estää autoilun sähköistymisen.
Sähköauto kaatui akkuun 100 vuotta sitten ja kaatuu akkuun myös nyt.
Missä akku, siellä ongelma.
- Anonyymi
Vaikka olen ajanut autoa 60-luvulta saakka, en ole parempaa autoa omistanut, kuin nykyinen sähköauto. Onneksi vielä ehdin kokea tämänkin ilon.
- Anonyymi
Esim Mosel š kulutaa 26 kW / 100km
- AnonyymiUUSI
Minun id.4:n keskikulutus on ollut 17,9 kW/h. Ei mitenkään paha 77kWh akulla, (82kWh akulla Toyotan tapaan ilmaistuna). Ennen kuski kaipaa kusitaukoa, kuin auto lisää virtaa.
- Anonyymi
Moni sähköauto on yllöyyävaön pieni ja ahdas
Samoin latauksen kulutus on eri kuin mitä auton oma mittari näyttää kun se ei kerrolatauhäbiöö joka on noin 30 prosenttia- Anonyymi
Sähköauto ei ollutkaan onni ja autuus, kuten näilläkin sivuilla on vakuuteltu. Kestää kauan yltäkylläisen mainostelun jälkeen, että sähköautosta tulisi kansanauto. Todennäköisesti ei koskaan ainakaan nykyisillä eväillä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sähköauto ei ollutkaan onni ja autuus, kuten näilläkin sivuilla on vakuuteltu. Kestää kauan yltäkylläisen mainostelun jälkeen, että sähköautosta tulisi kansanauto. Todennäköisesti ei koskaan ainakaan nykyisillä eväillä.
Aloittaja on oikeassa. Mulla on ollut ajokortti 65 vuotta ja mulla on aina ollut oma auto. Sen verran hyviä ovat polttarit olleet, ettei ole mitään syytä vaihtaa sähköautooon. Ilmastoasiat ovat tärkeitä mutta ei niitä tavalliset kuluttajat pysty ratkaisemaan.
- AnonyymiUUSI
Voisit käydä sovittamassa itseäsi johonkin auton kokoiseen sähköautoon, ennekuin lauot noita päättömiä kommenttejasi. Jos haluaa tilaa, valitsee isomman auton. Ei pidä tyytyä mihinkään koppimopoon.
Minä katson ladatut kilowatit auton näytöltä. Jos valtakunnan verossa on jotain häviöitä, ne eivät näy minun sähkömittarissani. Tänäänkin sähkön hinta oli alle sentin/kWh koko päivän, siirto ja verot oli se suurin kustannus. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Voisit käydä sovittamassa itseäsi johonkin auton kokoiseen sähköautoon, ennekuin lauot noita päättömiä kommenttejasi. Jos haluaa tilaa, valitsee isomman auton. Ei pidä tyytyä mihinkään koppimopoon.
Minä katson ladatut kilowatit auton näytöltä. Jos valtakunnan verossa on jotain häviöitä, ne eivät näy minun sähkömittarissani. Tänäänkin sähkön hinta oli alle sentin/kWh koko päivän, siirto ja verot oli se suurin kustannus.Onko noilla millään "häviöllä" mitään merkitystä mihinkään?
Kaikki se sieltä akusta kuluu ja sama on bensatankinkin kanssa. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Aloittaja on oikeassa. Mulla on ollut ajokortti 65 vuotta ja mulla on aina ollut oma auto. Sen verran hyviä ovat polttarit olleet, ettei ole mitään syytä vaihtaa sähköautooon. Ilmastoasiat ovat tärkeitä mutta ei niitä tavalliset kuluttajat pysty ratkaisemaan.
Sun ei taida kannattaa enää vaihtaa mihinkään muuhun kuin rollaattoriin.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Aloittaja on oikeassa. Mulla on ollut ajokortti 65 vuotta ja mulla on aina ollut oma auto. Sen verran hyviä ovat polttarit olleet, ettei ole mitään syytä vaihtaa sähköautooon. Ilmastoasiat ovat tärkeitä mutta ei niitä tavalliset kuluttajat pysty ratkaisemaan.
Minäkin sain kortin vuonna 1969, ja nyt on takana ensimmäinen vuosi sähköautolla. Polttiksia ei ole yhtään ikävä, on tämä vain niin paljon mukavampi kulkupeli. Ilmastolla ei ole minullakaan niin väliä, mutta ei tätä ainakaan webastolla tarvitse lämmittää. Eikä yhtään haittaa, että ajaminen on polttiksiin verratuna liki ilmaista.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Minäkin sain kortin vuonna 1969, ja nyt on takana ensimmäinen vuosi sähköautolla. Polttiksia ei ole yhtään ikävä, on tämä vain niin paljon mukavampi kulkupeli. Ilmastolla ei ole minullakaan niin väliä, mutta ei tätä ainakaan webastolla tarvitse lämmittää. Eikä yhtään haittaa, että ajaminen on polttiksiin verratuna liki ilmaista.
On joo ilmaista. Oota vaan kun menet sitä autoa vaihtamaan vaikka 3-5vuoden päästä. Kummasti aika on ajanut ylitse ja tekniikka on niin vanhaa ja riskialtista ettei hyvitys ole juuri mitään. Siinä voit sitten miettiä kuinka "halpaa" se ajo olikaan....lopulta olis ollukkin halvempaa ajaa bensalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sua j-mies!
Enkä oikeesti ymmärrä miksi. Eihän me tunneta ees kovin hyvin. Mut haluaisin sun kanssa jotain säätöä sit kai vaan 🫦585495Voi itku! Sanna Marinilla EI OLLUT mitään tekemistä jäänmurtajakauppojen kanssa
Miten tässä näin kävi? Sanna-kultti paniikissa.1744440En välttämättä koskaan aikaisemmin tosissani uskonut mihinkään sielunkumppanuuteen ym
Ennen kuin tapasin sinut. Oudointahan tässä on että ollaan tiedetty toisemme kuitenkin vuosia ja enemmän vuosia, mutta v163902Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k383466- 513441
- 583218
- 103030
- 252627
- 462287
- 392246