Polttarit ovat liian hyviä autoja

Anonyymi-ap

Sähköautojen uutuusarvo on alkanut realisoitua. Polttarit ovatkin yllättävän hyviä Tukehtuiko sähköautojen valmistajat omaan valheellisuuteensa?

16

119

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tällä hetkellä kokemus on lähinnä Leafeista, eivätkä toistaiseksi vakuuta. Katsotaan kymmenen vuoden päästä ilme sähköauton omistajalla. Kuvitelkaa 50 vuoden päästä vanhojen autojen paraatia. T-fordeja on enemmän liikkuvina kuin sata vuotta nuorempia sähköautoja.

• Anonyymi

Akkuistuminen ei olekaan niin innostavaa. On ihan aiheellista kysyä, onko akut loppujen lopuksi se mikä estää autoilun sähköistymisen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Akkuistuminen ei olekaan niin innostavaa. On ihan aiheellista kysyä, onko akut loppujen lopuksi se mikä estää autoilun sähköistymisen.

tarvitaanko akkumateriaalit nyt ohjuksiin ja trooneihin?

autoteollisuus alkaa kehittämään vetyä lisää?

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sähköauto kaatui akkuun 100 vuotta sitten ja kaatuu akkuun myös nyt.

Missä akku, siellä ongelma.

• Anonyymi

Vaikka olen ajanut autoa 60-luvulta saakka, en ole parempaa autoa omistanut, kuin nykyinen sähköauto. Onneksi vielä ehdin kokea tämänkin ilon.

• Anonyymi

Esim Mosel š kulutaa 26 kW / 100km

• Anonyymi
        UUSI

Minun id.4:n keskikulutus on ollut 17,9 kW/h. Ei mitenkään paha 77kWh akulla, (82kWh akulla Toyotan tapaan ilmaistuna). Ennen kuski kaipaa kusitaukoa, kuin auto lisää virtaa.

• Anonyymi

Moni sähköauto on yllöyyävaön pieni ja ahdas

Samoin latauksen kulutus on eri kuin mitä auton oma mittari näyttää kun se ei kerrolatauhäbiöö joka on noin 30 prosenttia

• Anonyymi

Sähköauto ei ollutkaan onni ja autuus, kuten näilläkin sivuilla on vakuuteltu. Kestää kauan yltäkylläisen mainostelun jälkeen, että sähköautosta tulisi kansanauto. Todennäköisesti ei koskaan ainakaan nykyisillä eväillä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Sähköauto ei ollutkaan onni ja autuus, kuten näilläkin sivuilla on vakuuteltu. Kestää kauan yltäkylläisen mainostelun jälkeen, että sähköautosta tulisi kansanauto. Todennäköisesti ei koskaan ainakaan nykyisillä eväillä.

Aloittaja on oikeassa. Mulla on ollut ajokortti 65 vuotta ja mulla on aina ollut oma auto. Sen verran hyviä ovat polttarit olleet, ettei ole mitään syytä vaihtaa sähköautooon. Ilmastoasiat ovat tärkeitä mutta ei niitä tavalliset kuluttajat pysty ratkaisemaan.

• Anonyymi
        UUSI

Voisit käydä sovittamassa itseäsi johonkin auton kokoiseen sähköautoon, ennekuin lauot noita päättömiä kommenttejasi. Jos haluaa tilaa, valitsee isomman auton. Ei pidä tyytyä mihinkään koppimopoon.
        Minä katson ladatut kilowatit auton näytöltä. Jos valtakunnan verossa on jotain häviöitä, ne eivät näy minun sähkömittarissani. Tänäänkin sähkön hinta oli alle sentin/kWh koko päivän, siirto ja verot oli se suurin kustannus.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Voisit käydä sovittamassa itseäsi johonkin auton kokoiseen sähköautoon, ennekuin lauot noita päättömiä kommenttejasi. Jos haluaa tilaa, valitsee isomman auton. Ei pidä tyytyä mihinkään koppimopoon.
        Minä katson ladatut kilowatit auton näytöltä. Jos valtakunnan verossa on jotain häviöitä, ne eivät näy minun sähkömittarissani. Tänäänkin sähkön hinta oli alle sentin/kWh koko päivän, siirto ja verot oli se suurin kustannus.

Onko noilla millään "häviöllä" mitään merkitystä mihinkään?
        Kaikki se sieltä akusta kuluu ja sama on bensatankinkin kanssa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Aloittaja on oikeassa. Mulla on ollut ajokortti 65 vuotta ja mulla on aina ollut oma auto. Sen verran hyviä ovat polttarit olleet, ettei ole mitään syytä vaihtaa sähköautooon. Ilmastoasiat ovat tärkeitä mutta ei niitä tavalliset kuluttajat pysty ratkaisemaan.

Sun ei taida kannattaa enää vaihtaa mihinkään muuhun kuin rollaattoriin.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Minäkin sain kortin vuonna 1969, ja nyt on takana ensimmäinen vuosi sähköautolla. Polttiksia ei ole yhtään ikävä, on tämä vain niin paljon mukavampi kulkupeli. Ilmastolla ei ole minullakaan niin väliä, mutta ei tätä ainakaan webastolla tarvitse lämmittää. Eikä yhtään haittaa, että ajaminen on polttiksiin verratuna liki ilmaista.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Minäkin sain kortin vuonna 1969, ja nyt on takana ensimmäinen vuosi sähköautolla. Polttiksia ei ole yhtään ikävä, on tämä vain niin paljon mukavampi kulkupeli. Ilmastolla ei ole minullakaan niin väliä, mutta ei tätä ainakaan webastolla tarvitse lämmittää. Eikä yhtään haittaa, että ajaminen on polttiksiin verratuna liki ilmaista.

On joo ilmaista. Oota vaan kun menet sitä autoa vaihtamaan vaikka 3-5vuoden päästä. Kummasti aika on ajanut ylitse ja tekniikka on niin vanhaa ja riskialtista ettei hyvitys ole juuri mitään. Siinä voit sitten miettiä kuinka "halpaa" se ajo olikaan....lopulta olis ollukkin halvempaa ajaa bensalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sua j-mies!

Enkä oikeesti ymmärrä miksi. Eihän me tunneta ees kovin hyvin. Mut haluaisin sun kanssa jotain säätöä sit kai vaan 🫦
      Ikävä
      58
      5495
    2. Voi itku! Sanna Marinilla EI OLLUT mitään tekemistä jäänmurtajakauppojen kanssa

Miten tässä näin kävi? Sanna-kultti paniikissa.
      Maailman menoa
      174
      4440
    3. En välttämättä koskaan aikaisemmin tosissani uskonut mihinkään sielunkumppanuuteen ym

Ennen kuin tapasin sinut. Oudointahan tässä on että ollaan tiedetty toisemme kuitenkin vuosia ja enemmän vuosia, mutta v
      Ikävä
      16
      3902
    4. Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?

Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k
      Maailman menoa
      38
      3466
    5. Tykkäys ei tarkoita

yhtään mitään!
      Ikävä
      51
      3441
    6. Voiko normaali ihminen ryhtyä vasemmistolaiseksi?

Tätä jäin pohdiskelemaan.
      Maailman menoa
      58
      3218
    7. Mitä on tapahtunut myllymäessä ?

On poliisit Sepänkadulla myllymäessä
      Kankaanpää
      10
      3030
    8. Puukotus Lidlissä

Kuka sai puukkoo Lidlin pihas tänään. Ja kuka oli tekijä?
      Kankaanpää
      25
      2627
    9. Mulle riittäisi halaukset

Ja juttelut mut sulle ei taida riittää
      Ikävä
      46
      2287
    10. Tarvitseeko

kaivattusi suojelua?
      Tunteet
      39