🤔 Minulle kristitynä se on täysin tuntematon käsite.
Kuka käyttää tuota ja mitä sillä tarkoittaa, että taivaaseen pyrittäisiin?
Mitä on taivaaseen pyrkiminen?
192
997
Vastaukset
- Anonyymi
En ymmärrä mitä tuolla tarkoitetaan.
- Anonyymi
Joku ateistien aivopieru?
- Anonyymi
Ehkä olet uskovainen.
- Anonyymi
Niinpä, miten muka taivaaseen voisi pyrkiä.
- Anonyymi
Lienet kuitenkin niitä, jotka itselleen taivaspaikkaa halajavat ja tavoittelevat.
- Anonyymi
Miten taivaaseen voisi pyrkiä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä, miten muka taivaaseen voisi pyrkiä.
Minä olen huomannut, että moni palstalainen pyrkii Taivaaseen julistamalla jatkuvalla syötöllä sitä, kuinka homostelu on syntiä ja sitä kuinka jokainen sitä harjoittava joutuu helvettiin.
- Anonyymi
Jep, miten muka taivaaseen pyrittäisiin.
- Anonyymi
Oletko itse mielummin matkalla helvettiin?
- Anonyymi
Miten sinä sitten PYRIT taivaaseen?
Ei Raamattu sellaisesta puhu mitään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei Raamattu sellaisesta puhu mitään.Kyllä itseasiassa puhuukin ja aika paljonkin. Kohti hyviä asioita täytyy pyrkiä mikäli kuvittelee taivasten valtakuntaan menevän. Tuohan laitauskoville myrkkyä vaikka ihan hyvin tietävät tuon asian mutta enemmänkin he hakevat sitä paremmuutta esimerkiksi kiusaamalla henkisesti jotain ihmistä jne.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä itseasiassa puhuukin ja aika paljonkin. Kohti hyviä asioita täytyy pyrkiä mikäli kuvittelee taivasten valtakuntaan menevän. Tuohan laitauskoville myrkkyä vaikka ihan hyvin tietävät tuon asian mutta enemmänkin he hakevat sitä paremmuutta esimerkiksi kiusaamalla henkisesti jotain ihmistä jne.
Laita muutama kohua missä kehoitetaan PYRKIMÄÄN taivaaseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei taida löytyä…
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö palestiinalaisten vihaaminen ole yksi keino päästä Taivaaseen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö palestiinalaisten vihaaminen ole yksi keino päästä Taivaaseen?
Miten erotat palestiinalaisen muista arabeista?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten erotat palestiinalaisen muista arabeista?
Samaa porukka kaikki!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samaa porukka kaikki!
Joo, mitään Palestiinan rotua ei ole olemassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, mitään Palestiinan rotua ei ole olemassa.
Ihmisrotuja ei ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmisrotuja ei ole.
Mitäs sitten on somalit, stabit, lappalaiset ym?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etnisiä ryhmiä. Ihmislajissa ei ole rotuja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voit lukea maksutta 26.10 saakka mikäli et ole Hesarin tilaaja.
https://www.hs.fi/tiede/art-2000005231630.html - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikö ero niillä käytännössä on?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etnisyydellä ei ole väliä, mutta kulttuurierot voivat aiheuttaa hankaluuksia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei Raamattu sellaisesta puhu mitään.Esim.kilvoitella, pyrkiä jne.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei Raamattu sellaisesta puhu mitään.Hebr 11 : 13-16
Uskossa nämä kaikki kuolivat eivätkä luvattua saavuttaneet, vaan kaukaa he olivat sen nähneet ja sitä tervehtineet ja tunnustaneet olevansa vieraita ja muukalaisia maan päällä.
14
Sillä jotka näin puhuvat, ilmaisevat etsivänsä isänmaata.
15
Ja jos he olisivat tarkoittaneet sitä maata, josta he olivat lähteneet, niin olisihan heillä ollut tilaisuus palata takaisin.
16
mutta nyt he pyrkivät parempaan, se on taivaalliseen. Sentähden Jumala ei heitä häpeä, vaan sallii kutsua itseään heidän Jumalaksensa; sillä hän on valmistanut heille kaupungin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus sanoi " paranna tapasi" syntiselle. Se on pyrkimistä. Vai oletko voinut parantaa tapasi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan ! ja roduissa suuria eroja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä itseasiassa puhuukin ja aika paljonkin. Kohti hyviä asioita täytyy pyrkiä mikäli kuvittelee taivasten valtakuntaan menevän. Tuohan laitauskoville myrkkyä vaikka ihan hyvin tietävät tuon asian mutta enemmänkin he hakevat sitä paremmuutta esimerkiksi kiusaamalla henkisesti jotain ihmistä jne.
"Tuohan laitauskoville myrkkyä vaikka ihan hyvin tietävät tuon asian mutta enemmänkin he hakevat sitä paremmuutta esimerkiksi kiusaamalla henkisesti jotain ihmistä jne."
Olen itsekin huomannut ihan saman. Laitauskovilla on juuri tuollaisia outaja tapoja, joiden kristillisyys ei aina ole ihan kohdallaan. Itse en kuvittelisi koskaan kiusaavani muita ihmisiä henkisesti eikä meillä Kansanlähetyksen tiloissa sellaista ole tapana tehdä ollenkaan. Meillä ihmiset on mukavia ja lämpimiä.
- Anonyymi
Tuonpuoleinen on tässä ympärillämme. "Verhon" takana. Ei taivaassa.
- Anonyymi
Sinänsä ei ainakaan uskovaiset pyri taivaaseen, ei sinne pyritä, vaan nyt on tärkeää elää elämäänsä Kristuksessa Jeesuksessa niin kaikki muukin sitten uskovalle annetaan.
- Anonyymi
Jeesus pelastaa, ei ihminen voi omilla toimillaan sitä tehdä.
- Anonyymi
En ole koskaan ennen kuullut tuollaista pyrkiminen taivaaseen -käsitettä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole koskaan ennen kuullut tuollaista pyrkiminen taivaaseen -käsitettä.
Hurjaa. Aina voi oppia uutta, kun elää. Taivaassa ei enää opita uutta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus pelastaa, ei ihminen voi omilla toimillaan sitä tehdä.
Aamen!
- Anonyymi
Vietin lapsuuteni sellaisten aikuisten ihmisten varjossa, joille elämän olennaisin päämäärä vaikutti olevan nimenomaan taivaaseen pääsy maallisen vaelluksen loputtua. He pitivät Jumalaan uskomista olennaisen tärkeänä kriteerinä taivaaseen pääsylle eli helvetin välttämiselle. Kaikkien kuului lapsesta lähtien tavoitella uskossa pysymistä vaikka maailma kuinka pyrki viettelemään siitä pois. On uskomatonta, ettei jollekin suomea sujuvasti kirjoittavalle ihmiselle olisi selvää, että taivaaseen pyrkiminen tarkoittaa tuollaisten tavoitteiden vaalimista.
- Anonyymi
Ei tuollaiset pyrkimisen ole kristinuskoa. Jotain harhaoppia sinulle on syötetty.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tuollaiset pyrkimisen ole kristinuskoa. Jotain harhaoppia sinulle on syötetty.
Tavoite (pyrkimys) pysyä uskossa ei olekaan mikään opinkappale. Se on vain luonollinen seuraus siitä, kun ihmisiin juurrutetaan uskomus, että he joutuvat helvettiin kidutettaviksi mikäli eivät usko niinkuin kristinuskossa opetetaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tavoite (pyrkimys) pysyä uskossa ei olekaan mikään opinkappale. Se on vain luonollinen seuraus siitä, kun ihmisiin juurrutetaan uskomus, että he joutuvat helvettiin kidutettaviksi mikäli eivät usko niinkuin kristinuskossa opetetaan.
Ihan omaa ajatteluasi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan omaa ajatteluasi.
Samalla tavalla omaa ajattelua kuin vaikkapa se, että kirkas väärin suunnatu polkupyörän etuvalo saattaa häikäistä vastaantulijaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ei tuollaiset pyrkimisen ole kristinuskoa. Jotain harhaoppia sinulle on syötetty."
Aitolahko-oppia mokoma kusetus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ei tuollaiset pyrkimisen ole kristinuskoa. Jotain harhaoppia sinulle on syötetty."
Aitolahko-oppia mokoma kusetus.Näin on. Perusluterilaisuuteen ei kuulu tollaiset taivaspaikan tavoittelut.
- Anonyymi
Lyhyesti, kristityn vaellus sisältää sekä arkisen työn ja aherruksen ja elämän sekä hengellisen vaelluksen kohti taivasta ja ikuista elämää. Valitettavasti moni kirkon jäsen maassamme jää tai jättäytyy tapakristittynä sivuun uskoon tutustumatta tarkemmin.
virsi 409
1.
Suo, Jeesus, paras opettaja,
itseni oikein tuntea,
sinulle, rakas Vapahtaja,
nyt sydämeni avata,
tilani että tuntisin,
sinulta avun löytäisin.
2.
Sanasi kätke sydämeeni
ja tule sinne asumaan.
Oi Jeesus, paras paimeneni,
sinua auta seuraamaan
sanasi valkeudessa
ja elämässä uudessa.
3.
Kun kristityn on nimi mulla,
tee siksi minut todella,
suo sanan tekijäksi tulla,
myös nuhteitasi totella,
seurassa ystäviesi
sinulle elää, Herrani.
4.
Johdata tielle parannuksen
jo täällä armon aikana.
Suo, että Hengen uudistuksen
löytäisin, Jeesus, sinussa.
Taluta täältä taivaaseen,
elämään, iloon iäiseen.
5.
Nimesi kunniaksi luonut
myös minut olet maailmaan,
elämän kaikki lahjat suonut
armosta aina ajallaan.
Voimasi anna minulle
elää ja kuolla sinulle.
k_v - Anonyymi
Ateistit niin puhuvat.
- Anonyymi
Juuri niin. Eivät uskovat pyri vaan heille se on itsestään selvyys.
- Anonyymi
Käsite on ateistien.
- Anonyymi
Jep. Vain ateisteilla on tavoitteita.
- Anonyymi
Ateistien päämäärä on elää viettiensä mukaan. Moraalinen ongelma tuossa syntyy siinä vaiheessa, kun joku ateisti haluaa viettiensä ohjaamana esimerkiksi kiduttaa ja hyväksikäyttää seksuaalisesti lapsia tai esimerkiksi kidutussarjamurhata muita ihmisiä.
- Anonyymi
Jätä yhteystietosi ylläpidolle, niin järjestän esimerkkitapauksena sinulle hurskaana uskovaisena ristiinnaulitsemisen uutena Jeesuksena.
- Anonyymi
Onko pahanteko jotenkin sallitumpaa uskovaisille?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko pahanteko jotenkin sallitumpaa uskovaisille?
Kenellekään ei ole sallittua, mutta uskovaiset eivät voi elää viettiensä ohjaamina.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kenellekään ei ole sallittua, mutta uskovaiset eivät voi elää viettiensä ohjaamina.
noita ei ole uskova
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
noita ei ole uskova
Et todella olekaan, vaan erityisen julma jumalaton trolli
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et todella olekaan, vaan erityisen julma jumalaton trolli
samaa mieltä tuosta
- Anonyymi
<<< He pitivät Jumalaan uskomista olennaisen tärkeänä kriteerinä taivaaseen pääsylle eli helvetin välttämiselle. Kaikkien kuului lapsesta lähtien tavoitella uskossa pysymistä vaikka maailma kuinka pyrki viettelemään siitä pois.<<<
Hän kertoo kristinuskon opista ja pelastuksesta näin, kun todellisuudessa itse kristinuskon luoneen Paavalin suulla pelastus on tämä Raamatussa:
"7:18 Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei; sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan SITÄ PAHAA, MITÄ EN TAHDO, MINÄ TEEN.
7:24 Minä viheliäinen ihminen, kuka PELASTAA minut tästä kuoleman ruumiista?
Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni PALVELEN mielellä Jumalan lakia, mutta LIHALLA SYNNIN LAKIA."
https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=luku&kaannos=fi-38&kirja=roo&luku=7
Vaadin vastuuseen nämä Jeesuksen nimeen valehtelijat, kun kaikki lukee ihan selvällä suomen kielellä Raamatussa siitä, että mikä on totuus - mikä on se syy palvoa Jeesusta kuoliaaksi kidutettuna ja kiroukseksi kirottuna tosi Jumalana. Tämä on niin käsittämättömän törkeää!- Anonyymi
Valehtelevatko papit teille? Laittakaa sen papin nimi, niin voin omaa Raamattuani verrata hänen Raamattuun, että onko meillä eri kirjat?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valehtelevatko papit teille? Laittakaa sen papin nimi, niin voin omaa Raamattuani verrata hänen Raamattuun, että onko meillä eri kirjat?
Ja kyllä ihan yleisestikin ottaen on uskovaisilla tieto, että Jeesus toimii nimenomaan uhrina heidän omien pahojen tekojensa puolesta sijaiskärsijänä. Mitä papit opettavat?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kyllä ihan yleisestikin ottaen on uskovaisilla tieto, että Jeesus toimii nimenomaan uhrina heidän omien pahojen tekojensa puolesta sijaiskärsijänä. Mitä papit opettavat?
Onko jossakin - sen ohella, kun tappelevat homojen vihkimisestä - tietoa, että mitä piispojen mukaan luterilaisuudessa kuuluu uskosta seurakuntalaisille opettaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko jossakin - sen ohella, kun tappelevat homojen vihkimisestä - tietoa, että mitä piispojen mukaan luterilaisuudessa kuuluu uskosta seurakuntalaisille opettaa?
Koko opissa ei edes ole mitään taivasta, ja Jeesusta palvotaan kuoliaaksi kidutettuna uhrina ja kirottuna Jumalana, joka syödään saatananpalvojien kannibalistisella ihmissyöntiriitillä kirkoissa.
Ja sitten saa lukea täältä uskovaisten valheita, ja täyttä paskaa, ja piispoillako ei ole mitään vastuuta, NIINKÖ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koko opissa ei edes ole mitään taivasta, ja Jeesusta palvotaan kuoliaaksi kidutettuna uhrina ja kirottuna Jumalana, joka syödään saatananpalvojien kannibalistisella ihmissyöntiriitillä kirkoissa.
Ja sitten saa lukea täältä uskovaisten valheita, ja täyttä paskaa, ja piispoillako ei ole mitään vastuuta, NIINKÖ?On tasan kaksi vaihtoehtoa - joko te vaihdatte teologianne Jeesuksen käskemään taivasten valtakunnan evankeliumiin julkisesti, ja lopetatte saatananpalvojien ihmissyöntinriitin, tai te jatkatte Saatanan palvontaa edelleenkin, ja pysytte siinä mitä Raamatussa lukee kristinuskosta!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On tasan kaksi vaihtoehtoa - joko te vaihdatte teologianne Jeesuksen käskemään taivasten valtakunnan evankeliumiin julkisesti, ja lopetatte saatananpalvojien ihmissyöntinriitin, tai te jatkatte Saatanan palvontaa edelleenkin, ja pysytte siinä mitä Raamatussa lukee kristinuskosta!!!
Sellaista fakiiria ei, Jeesuksenkaan sanoin, ole maailmaan syntynyt, joka yhtäaikaa onnistuisi kumastamaan sekä Saatanaa että Jumalaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sellaista fakiiria ei, Jeesuksenkaan sanoin, ole maailmaan syntynyt, joka yhtäaikaa onnistuisi kumastamaan sekä Saatanaa että Jumalaa.
Ja koko tämä uskonnon paskasotku on esimerkki siitä, että voisiko enää vähempää edes Jumalan olemassa oloon uskoa!
- Anonyymi
Paavalin kirje roomalaisille, 7 luku, puhuu ihmisen taistelusta lihan ruumiissa.
Täytyy siirtyä seuraavaan lukuun room 8
Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.
Sillä elämän Hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.
Sillä mikä laille oli mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, sen Jumala teki lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja tuomitsemalla synnin lihassa,
että lain vanhurskaus täytettäisiin meissä, jotka emme vaella lihan mukaan, vaan hengen.
sillä niillä, jotka vaeltavat lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka vaeltavat Hengen mukaan, on Hengen mieli.
Sillä lihan mieli on kuolema, mutta Hengen mieli on elämä ja rauha.
sentähden, että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan.
Jotka lihan vallassa ovat, ne eivät voi olla Jumalalle otolliset.
Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole Hänen omansa.
- Anonyymi
Se on kun pää ei kestä normaalia elämää ja luovuttaa liian helposti on riski ajautua harhaiseen uskontojen utopiaan.
- Anonyymi
Elokuussa Trump vitsaili Huffpostin mukaan, että Ukrainan sodan lopettaminen parantaisi hänen mahdollisuuksiaan päästä taivaaseen.
– Haluan yrittää päästä taivaaseen, jos se vain on mahdollista. Olen kuullut, etten pärjää sen suhteen kovin hyvin – olen aika lailla hierarkian pohjalla. Mutta jos joskus pääsen sinne, tämä olisi yksi syistä, Trump sanoi. - Anonyymi
Outo ajatus, että taivaaseen pyrittäisiin.
- Anonyymi
Taivas.fi/hakemukset
- Anonyymi
Käsittämätön!
- Anonyymi
Ei sinne pyritä koska se on itsestään selvyys uudestisyntyneille.
- Anonyymi
Hyvä kysymys.
- Anonyymi
Hölmö ajatus.
- Anonyymi
Tässä ohje. https://www.youtube.com/watch?v=0d-ck4-Um7c
- Anonyymi
Hmmm. No, joku teologisesti haparoiva on yrittänyt kertoa omaa näkemystään asiasta.
Tavallaanhan me "pyrimme Taivaaseen", eli toivomme pääsevämme sinne, etsimm- Anonyymi
Viesti lähti kesken kirjoittamisen. Rukoilemme, nk. kilvoittelemme... Joku on kuvannut tätä "pyrkimisenä Taivaaseen", joka ei todellakaan ole tarkka ilmaisu, mutta kuvaa hänen omaa käsitystään asiasta.
- Anonyymi
Ei uskovat taivaaseen pyri vaan uskomattomat.,
- Anonyymi
Uskomatonta
- Anonyymi
Miten muka pyritään?
- Anonyymi
Miten voi pyrkiä saamaan lahjan?
- Anonyymi
Käsittämätöntä, että taivaaseen pyrittäisiin. 😂
- Anonyymi
Erikoinen ajatus.
- Anonyymi
Joo, mitään pyritä kun se on jo meille luvattu,
- Anonyymi
Jos joku yksittäinen henkilö sanoo jotain omituista, ei siihen kannata takertua, vaan antaa mennä ohi.
Kyse on hänen omista käsityksistään ja huonoista sananvalinnoistaan, ei esim. yleisestä kristinopista. - Anonyymi
Jotain outoa höpinää.
- Anonyymi
Se on äärimmistä narsismia.
- Anonyymi
Perustelisitko?
- Anonyymi
Joku ateistien juttu?
- Anonyymi
Ateistien höpinää tuo pyrkiminen.
- Anonyymi
Ajatteleeko joku oikeasti, että taivaaseen pyritään? 😏
- Anonyymi
Jos jumala vartioi taivaansa ovea, niin kai sitä on vähän otettava selvää millä ehdoilla se ovi minulle avataan !
Jos jumala sanoo että sinun on haluttava taivaaseen, ja se haluaminen tulee mäkyä elämäsi päivissä, niin mikäs minä olen sitä vastaan tappelemaan.
Onko hyvä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos jumala vartioi taivaansa ovea, niin kai sitä on vähän otettava selvää millä ehdoilla se ovi minulle avataan !
Jos jumala sanoo että sinun on haluttava taivaaseen, ja se haluaminen tulee mäkyä elämäsi päivissä, niin mikäs minä olen sitä vastaan tappelemaan.
Onko hyväLuuk 18:25 mukaan ihminen ei voi millään omilla teoillaan tai ajatuksillaan edesauttaa taivaaseen pääsyn todennäköisyyttä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luuk 18:25 mukaan ihminen ei voi millään omilla teoillaan tai ajatuksillaan edesauttaa taivaaseen pääsyn todennäköisyyttä.
Meinaatko siis että himoksen 3000 parinvaihtokiemurtelijaa temmataan taivaaseen kesken sessioitten ylöstempaksen hetkellä !?
Vai mikä on missiosi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko hyväTaivaassako mukama vasta perseet tervataan? Kuule Martti. Ne tervataan jo täällä. Omilla valinnoilla. Ja teoilla. No aikansa radikaali. Jonkinlaista sanomaa ja ajatusta kylläkin.
Se oli se loistavin biisi (ihme joka jäi näkemättä) se on ihan, ettenkö sanoisi huippu, ja hieno.
- Anonyymi
Luemme raamatusta mm, pyrkikää saamaan taivaallisia lahjoja,...jne !
Ok,miten silloin teemme, kertokaa !
Miten literilainen pyrkii saamaan? - Anonyymi
Hö?
- Anonyymi
Mitä tekee kun pyrkii?
- Anonyymi
En tunne yhtään pyrkijää.
- Anonyymi
Ei sellaista toi pyrkiä.
- Anonyymi
Luterilaisille Kristuksen opi on täysin tuntematonta. Evankeliumien keskeisimpiä opetuksia ovat Herran Jeesuksen Sanat: Anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan.
Taivaiseen nimen oman pyritään, jos et pyri, niin et koskaan pääse taivaiseen. Taivasten valtakuntaan kukaan astu sylissä nukkuen, toisen uskolla, sakramentin avulla.
Jeesus itse opetti paljon pyrkimisestä Taivasten valtakuntaan: Kilvoitelkaa päästäksenne sisälle ahtaasta ovesta, sillä monet, sanon minä teille, koettavat päästä sisälle, mutta eivät voi.
Kilvoitekaan tarkoittaa taistella, pyrkimimen on saman suuntainen sana, mutta lievempi.
Paavali kehoitti: jokainen kilpailija noudattaa itsensähillitsemistä kaikessa; he saadakseen vain katoavaisen seppeleen, mutta me katoamattoman.- Anonyymi
Voi Luoja. Luterilainen Kristus-oppi on täysin yksi yhteen kristinuskon luoneen Paavalin oppiin Raamatusta.
Ainoalla ero, ettei helvetistä pääse pois maksamalla katoliselle kirkolle, jonka anekaupan Luther puhdisti uskonnosta, ja tuostakin joutui kirkon kiroukseen.
Ei Lutherilla ollut mitään mahdollista luoda mitään omaa oppia, tai olisi kaula katkaistu. - Anonyymi
Jeesuksen julistamaksi käskemällä evankeliumilla ei ole mitäön tekemistä uskonnon kanssa, jossa hän on kuoliaaksi kidutettu ja kiroukseksi kirottu, opettamansa taivasten valtakunnan isä Jumala.
- Anonyymi
Kirjoitat näin:
"Jeesus itse opetti paljon pyrkimisestä Taivasten valtakuntaan: Kilvoitelkaa päästäksenne sisälle ahtaasta ovesta, sillä monet, sanon minä teille, koettavat päästä sisälle, mutta eivät voi."
Ja Jeesus opetti näin:
Matt.13:33 "Taas toisen vertauksen hän puhui heille: "TAIVASTEN VALTAKUNTA ON HAPATUKSEN KALTAINEN ...."
Paavali opetti näin:
1.Kor. "5:7 PERATKAA POIS VANHA HAPATUS, ... sillä onhan meidän pääsiäislampaamme, Kristus, teurastettu."
Kerrotko miksi Paavalin opilla, kun Jeesus on kuoliaaksi kidutettu ja kiroukseksi kirottu uhri, niin taivasten valtakunta perataan pois, jos sinne on pyrittävä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirjoitat näin:
"Jeesus itse opetti paljon pyrkimisestä Taivasten valtakuntaan: Kilvoitelkaa päästäksenne sisälle ahtaasta ovesta, sillä monet, sanon minä teille, koettavat päästä sisälle, mutta eivät voi."
Ja Jeesus opetti näin:
Matt.13:33 "Taas toisen vertauksen hän puhui heille: "TAIVASTEN VALTAKUNTA ON HAPATUKSEN KALTAINEN ...."
Paavali opetti näin:
1.Kor. "5:7 PERATKAA POIS VANHA HAPATUS, ... sillä onhan meidän pääsiäislampaamme, Kristus, teurastettu."
Kerrotko miksi Paavalin opilla, kun Jeesus on kuoliaaksi kidutettu ja kiroukseksi kirottu uhri, niin taivasten valtakunta perataan pois, jos sinne on pyrittävä?Miksi te koko ajan valehtelette Jeesuksen opetuksesta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi te koko ajan valehtelette Jeesuksen opetuksesta?
Te ette pyri taivasten valtakuntaan Paavalin opilla, vaan te perkaatte koko Jeesuksen opettaman taivasten valtakunnan pois, eikä näin ollen koko kristinuskoon kuulu mitään taivasten valtakunnan oppia. Tosi Jumala on teuraatettu uhrilammas Jeesuksen nimeen, ei teurastetuilla lampailla ole mitään laidunta.
- Anonyymi
Koittaisitko nyt uudelleen, sinä "kilvottelija" keksiä, että mistä todella on kyse pysymällä myös totuudessa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koittaisitko nyt uudelleen, sinä "kilvottelija" keksiä, että mistä todella on kyse pysymällä myös totuudessa?
Tämä, kun puhut taivasten valtakuntaan pääsemisestä, on juuri sen jälkeen, kun te olette jo peranneet koko taivasten valtakunnan pois Paavalin opilla - evankeliumit on kirjoitettu pitkälti jälkeenpäin, kun Paavali on jo tehnyt kristinuskon Jeesuksen kuolemasta:
Luuk. "13:24 Kilvoitelkaa päästäksenne sisälle ahtaasta ovesta, sillä monet, sanon minä teille, koettavat päästä sisälle, mutta eivät voi, SEN JÄLKEEN KUIN PERHEENISÄNTÄ ON NOUSSUT JA SULKENUT OVEN, ja te rupeatte seisomaan ulkona ja kolkuttamaan ovea sanoen: 'Herra, avaa meille', vastaa hän ja sanoo teille: 'EN MINÄ TUNNE TEITÄ, enkä tiedä, mistä te olette'. "
Tämä vastaa Matteus 7 luvun kohtaa, kun Jeesus sanoo, että se mikä tehdään hänen nimeensä on laittomuuden tekemistä, ja näille hän sanoo, en tunne teitä, menkää pois. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä, kun puhut taivasten valtakuntaan pääsemisestä, on juuri sen jälkeen, kun te olette jo peranneet koko taivasten valtakunnan pois Paavalin opilla - evankeliumit on kirjoitettu pitkälti jälkeenpäin, kun Paavali on jo tehnyt kristinuskon Jeesuksen kuolemasta:
Luuk. "13:24 Kilvoitelkaa päästäksenne sisälle ahtaasta ovesta, sillä monet, sanon minä teille, koettavat päästä sisälle, mutta eivät voi, SEN JÄLKEEN KUIN PERHEENISÄNTÄ ON NOUSSUT JA SULKENUT OVEN, ja te rupeatte seisomaan ulkona ja kolkuttamaan ovea sanoen: 'Herra, avaa meille', vastaa hän ja sanoo teille: 'EN MINÄ TUNNE TEITÄ, enkä tiedä, mistä te olette'. "
Tämä vastaa Matteus 7 luvun kohtaa, kun Jeesus sanoo, että se mikä tehdään hänen nimeensä on laittomuuden tekemistä, ja näille hän sanoo, en tunne teitä, menkää pois.Eli te itse ensin perkaatte taivasten valtakunnan pois Paavalin käskystä, ja sitten te keksittekin Paavalin opilla, haluta takaisin taivasten valtakuntaan. Ei onnistu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli te itse ensin perkaatte taivasten valtakunnan pois Paavalin käskystä, ja sitten te keksittekin Paavalin opilla, haluta takaisin taivasten valtakuntaan. Ei onnistu.
Ja kaikkeen tähän liittyy, kun Jeesus sanoo, ettei kahdella hevosella pysty ratsastamaan yhtä aikaa, eikä samanaikaisesti jännittämään kahta jousta, eikä yhtä aikaa voi palvella kahta Herraa. Te pystytte valitsemaan vain toisen, mutta ette molempia yhtäaikaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kaikkeen tähän liittyy, kun Jeesus sanoo, ettei kahdella hevosella pysty ratsastamaan yhtä aikaa, eikä samanaikaisesti jännittämään kahta jousta, eikä yhtä aikaa voi palvella kahta Herraa. Te pystytte valitsemaan vain toisen, mutta ette molempia yhtäaikaa.
Joko te pidätte taivasten valtakunnan ja Jeesuksen julistaman evankeliumin taivasten valtakunnan isä Jumalalla, tai te palvotte Jeesusta uhrina Paavalin evankeliumin käskyllä palvoa häntä itsen ouolesta taivasten valtakunnan isä Jumalana kuoliaaksi kidutettuna ja ristiin kirottuna uhrina, ja perkaatte koko taivasten valtakunnan pois, mutta molempia te ette saa yhtäaikaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirjoitat näin:
Ja Jeesus opetti näin:
Paavali opetti näin:
Kerrotko miksi Paavalin opilla, kun Jeesus on kuoliaaksi kidutettu ja kiroukseksi kirottu uhri, niin taivasten valtakunta perataan pois, jos sinne on pyrittävä?Lue tarkemmin: Taas toisen vertauksen hän puhui heille: "TAIVASTEN VALTAKUNTA ON HAPATUKSEN KALTAINEN ....Kyse on taivasten valtakunnan turmeltumisesta. Katolilainen kirkko ja sen tytär luterilainen n kirkko ovat portto, nainen ,joka sekoittaa puhtaaseen taikinaa omaa pakanallista hapaustaan. Näin koko Sanan opetus, Sanan leipä on porton hapauksen saastuttamaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi Luoja. Luterilainen Kristus-oppi on täysin yksi yhteen kristinuskon luoneen Paavalin oppiin Raamatusta.
Ainoalla ero, ettei helvetistä pääse pois maksamalla katoliselle kirkolle, jonka anekaupan Luther puhdisti uskonnosta, ja tuostakin joutui kirkon kiroukseen.
Ei Lutherilla ollut mitään mahdollista luoda mitään omaa oppia, tai olisi kaula katkaistu.Luther oli loppujen lopuksi Rooman kirkon oppia levittävä Rooman kirkon munkki. Suurin osa luterilaisen kirkon opeista on tuotu katolilaisuudesta.
- Anonyymi
Hän ei ole mikään loistava henkilö, mutta hän ei ole hullukaan ilman valoja ihan joka kerroksessa.
- Anonyymi
Tosi outoa, että sinne voisi pyrkiä.
- Anonyymi
Niin, miten se muka tehtäisiin?
- Anonyymi
Taivas on mielenrauhaa. Ihan tavallinen henkinen tila jossa tuntee voivansa oikein hyvin. Ei tarvi pyrkiä vaan olla vain ihan oman itsenä. Eikä pohtia mitään kummallisuuksia. Jos konkretisoi niin esimerkiksi joskus voi kokea erityisesti luonnon kauneutta ilman että sitä ajattelee tai pyrkii kokemaan. Sitä se sana vain tarkoittaa.
Uskonnollinen sanan vastakohta on helvetti, mikä on ahdistuneisuutta, pelkoa, vihaa ja mielekkyyden puutetta, mutta lähinnä voimakasta ahdistuneisuutta.
Näitä me koemme. Elämä ei ole "piece of cake".- Anonyymi
Ja silti ihmisille tyrkytetään jo lapsina sellaista ajatusta, että he pelastuvat kadotukselta, eli pääsevät taivaaseen, jos uskovat Jeesusken sovittaneen heidän syntinsä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja silti ihmisille tyrkytetään jo lapsina sellaista ajatusta, että he pelastuvat kadotukselta, eli pääsevät taivaaseen, jos uskovat Jeesusken sovittaneen heidän syntinsä.
Juuri noin! "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, samoin kuin sinun perhekuntasi."
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri noin! "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, samoin kuin sinun perhekuntasi."
Ei tarvita Jeesusta, eikä uskomista.
Uskovaiset ehdollistavat mielen hyvinvoinnin Jeesuksella, kasteella ja muulla. UT:n JeesuSTA voi silti uskoa, vaikka Vuorisaarnaa, jos sen nyt sattuu oikein ymmärtämään.
Mielenrauha elämänilo on muidenkin kulttuureiden ja alueiden oikeus ja totta. Eihän kristillisyys omista rauhaa, iloa, kauneutta tai myötätuntoa.
Näkökulmani on mielenterveydellinen, ei uskonnollinen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tarvita Jeesusta, eikä uskomista.
Uskovaiset ehdollistavat mielen hyvinvoinnin Jeesuksella, kasteella ja muulla. UT:n JeesuSTA voi silti uskoa, vaikka Vuorisaarnaa, jos sen nyt sattuu oikein ymmärtämään.
Mielenrauha elämänilo on muidenkin kulttuureiden ja alueiden oikeus ja totta. Eihän kristillisyys omista rauhaa, iloa, kauneutta tai myötätuntoa.
Näkökulmani on mielenterveydellinen, ei uskonnollinen."Ei tarvita Jeesusta, eikä uskomista."
Eikä mitään pelastustakaan ole oikeasti olemassa, mutta silti sellainen on luvattu siihen uskoville.
- Anonyymi
Miten se muka tehdään?
- Anonyymi
Hölmö ajatus.
- Anonyymi
Onko aloitus provo, vai onko luterilaiset todellakin noin tietämättömiä pelastuksen tiestä?
Jeesuksen yksi tärkeimmistä opetuksista: "minäkin sanon teille: anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan"
Taivaasen nimen omaan pyritään, anomalla, kolkuttamalla ja etsimällä. - Anonyymi
Mikä on Jumalanne, jumalanne nimi? Olen jo kauan lukenut näitä palstoja. Ja vaiennut.
Miksi? Siksi.
Mikä on jumalanne, Jumalanne nimi? Ilman vokaaleja? Herra Sebaot? Elia arameaksi?
Tai jokin muu? Esimerkiksi Amor? Tai Eeros? Tai peräti Manitou? Tai Buddha?
Uskotteko totuuteen? Vai palvotteko sitä? Jumalana.- Anonyymi
Sinäkö et osaa käyttää goolehakua?!
"Jahven pohjalta muodostuivat juutalaisuuden lisäksi myös muiden vanhaa seemiläistä kulttuuriperimää olevien yksijumalaisten uskontojen, kuten kristinuskon ja islamin, jumalkäsitykset. Nykyajan juutalaiset eivät käytä nimeä Jahve.[2]"
https://fi.wikipedia.org/wiki/Jahve
Tarkemmin löytyy Raamatussa alkaen 5.Mooseksen kirja 4:10, kyseessä on on Mooseksen suulla puhuva tulivuori.
- Anonyymi
"Lue tarkemmin: Taas toisen vertauksen hän puhui heille: "TAIVASTEN VALTAKUNTA ON HAPATUKSEN KALTAINEN ....Kyse on taivasten valtakunnan turmeltumisesta. Katolilainen kirkko ja sen tytär luterilainen n kirkko ovat portto, nainen ,joka sekoittaa puhtaaseen taikinaa omaa pakanallista hapaustaan. Näin koko Sanan opetus, Sanan leipä on porton hapauksen saastuttamaa."
Luin tarkemmin:
"13:33 Taas toisen vertauksen hän puhui heille: "Taivasten valtakunta on hapatuksen kaltainen, jonka nainen otti ja sekoitti kolmeen vakalliseen jauhoja, kunnes kaikki happani"
https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=luku&kaannos=fi-38&kirja=mat&luku=13
En löydä turmeltumista.
TAJUATKO SINÄ IHMINEN, ETTÄ KATOLINEN KIRKKO ON PERUSTETTU SATOJA VUOSIA SEN JÄLKEEN, KUN TÄMÄ TEKSTI ON JEESUKSEN SUUHUN KIRJOITETTU, EIKÄ JEEUKSEN EDES ELÄNYT KATOLISEN KIRKON AIKANA????
Hapan ja happamattomuus liittyvät lasten uhraamiseen, myös ehtoolliseen, jolla on happamaton leipä, joka lasten syöntiä mukailee, kun mitään hapansa ei saanut olla läsnä, ettei veri juoksetu, joka juotiin, kuten ehtoollisella.
Taivasten valtakunta ON HAPPAMAN TAIKINAN KALTAINEN, ei uhrata lapsia, ei syödä heitä, ja Jeesuksen opetuksen mukaan taivasten valtakunta on meidän kaikkien ympärillä ja sisällä eläessämme, se ei ole mikään uskonasia. Mutta uskolla se on perattava pois, jotta voi ryhtyä viattomien uhraamiseen saatananpalvonnalla kuten kristinuskolla!
Paavali:
"5:7 Peratkaa pois vanha hapatus, että teistä tulisi uusi taikina, niinkuin te olettekin happamattomat; sillä onhan meidän pääsiäislampaamme, Kristus, teurastettu."
https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=luku&kaannos=fi-38&kirja=1ko&luku=5
Onkohan vielä kauankin odotettava, ennen kuin se teidän kuuraketti lähtee, ei millään jaksaisi enää tätä yletöntä tyhmyyttä.- Anonyymi
Jeesus puhui myös tulevaisuudesta. Jeesuksen aikaan vielä edessäpäin ollut porttokirkko turmeli Sanan opetuksen. Miltei kaikki ns. kristillinen opetus, missä tahansa seurakunnassa, on katolilaisen kirkon hapatuksen turmelemaa, vähän tahi paljon.
Ei edes kulunut satoja vuosia, vaan heti Jerusalemin vanhinten ja apostolien kuoltua alkoi muodostua Rooman kirkko. Esiin nousivat ns. kirkkoisät ja kirkolliskokoukset, jotka määrittelivät kristillisen opin.
Valtaan astui Rooman piispa, Jumalan sijainen, ja alkoivat Jeesuksen todistajien vainot: minä näin sen naisen olevan juovuksissa pyhien verestä ja Jeesuksen todistajain verestä; ja nähdessäni hänet minä suuresti ihmettelin.
Ilmestyskirjan nainen, porttokirko sekoitti omaa hapausta puhtaaseen jauhoon näin koko hengellinen ravinto saastui ja happani. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus puhui myös tulevaisuudesta. Jeesuksen aikaan vielä edessäpäin ollut porttokirkko turmeli Sanan opetuksen. Miltei kaikki ns. kristillinen opetus, missä tahansa seurakunnassa, on katolilaisen kirkon hapatuksen turmelemaa, vähän tahi paljon.
Ei edes kulunut satoja vuosia, vaan heti Jerusalemin vanhinten ja apostolien kuoltua alkoi muodostua Rooman kirkko. Esiin nousivat ns. kirkkoisät ja kirkolliskokoukset, jotka määrittelivät kristillisen opin.
Valtaan astui Rooman piispa, Jumalan sijainen, ja alkoivat Jeesuksen todistajien vainot: minä näin sen naisen olevan juovuksissa pyhien verestä ja Jeesuksen todistajain verestä; ja nähdessäni hänet minä suuresti ihmettelin.
Ilmestyskirjan nainen, porttokirko sekoitti omaa hapausta puhtaaseen jauhoon näin koko hengellinen ravinto saastui ja happani.Kyllä, Jeesus sanoi että kristinuskoon perustuvan juutalaisuuden jumaluus on Saatana ja kaiken valheen isä, mikä on nyt myös arkeologisin todistein todistettu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilmestyskirjan nainen, porttokirko sekoitti omaa hapausta puhtaaseen jauhoon näin koko hengellinen ravinto saastui ja happani.Lopetapa valehtelemasta niin kirkoista kuin hapatusvalheistasi, on turha tunkea nyt kirkon piikkiin, kun lähditkin väärälle tielle valintoinesi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lopetapa valehtelemasta niin kirkoista kuin hapatusvalheistasi, on turha tunkea nyt kirkon piikkiin, kun lähditkin väärälle tielle valintoinesi.
Mikä oli valetta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lopetapa valehtelemasta niin kirkoista kuin hapatusvalheistasi, on turha tunkea nyt kirkon piikkiin, kun lähditkin väärälle tielle valintoinesi.
Kun se hapatus on perattu pois, jonka Jeesus opettaa olevan taivasten valtakunta meissä ja meidän ympärillämme jo eläessäämme - arvioiden vuonna 33, kun kidutti Jeesuksen hengiltä. Enää puuttuukin sapattivalheesi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
¨Mitä oikein vouhkaat valheista? Luterilaisuus on otettu katolilaisuudesta. Katolisen kirkon munkki, Luther jätti puhdistuksessaan katolilaisuudesta pois Täivaan Kuningatten palvonnan ja anekaupan ja ylenpalttisen ulkoisen prameuden.
Jeesus itse käytti opista ja nimen oman väärästä omista nimetystä hapatus.
- Anonyymi
Ulosottolaitosten hommia. Usko pois.
- Anonyymi
Miten sinne pyritään?
- Anonyymi
Kukaan ei ole kertonut.
- Anonyymi
Ei sellaista ole.
- Anonyymi
Miten taivaaseen pyritään?????
- Anonyymi
Eikö kukaan tiedä?
- Anonyymi
En tiedä.
- Anonyymi
Ei mitään sellaista ole.
- Anonyymi
Ei ole uskovien juttu.
- Anonyymi
Jokainen kristitty PYRKII taivaaseen. Paavali puhuu voittopalkinnosta ja vertaa kristityn elämää kilpailuksi voittopalkinnosta. Viimeisellä tuomiolla (Matt. 25) selviää saanko voittopalkinnon vai en.
Taivaasta ei voi varata paikkoja etukäteen.
Luterilainen kristitty Jumalan armosta, en omasta ratkaisustani- Anonyymi
Tuota kutsutaan myös kilvoitteluksi uskossa
- Anonyymi
Jeesus kertoo että viimeisellä tuomiolla tulee kumpaankin joukkoon yllätyksiä. Ne jotka olivat uskoneet pelastuvansa joutuvatkin helvettiin ja nekin jotka pääsevät taivaaseen yllättyvät
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus kertoo että viimeisellä tuomiolla tulee kumpaankin joukkoon yllätyksiä. Ne jotka olivat uskoneet pelastuvansa joutuvatkin helvettiin ja nekin jotka pääsevät taivaaseen yllättyvät
Ei suinkaan. Ainoa yllätys oli se, että lampaat eivät edes muistaneet tehneensä hyvää koska se on heille täysin luonnollista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei suinkaan. Ainoa yllätys oli se, että lampaat eivät edes muistaneet tehneensä hyvää koska se on heille täysin luonnollista.
Dementiako heitä vaivasi? Jeesus opetti kuinka tärkeää on lähimmäisenrakkaus ja jopa rakkaus vihamiestäänkin kohtaan. Jos haluat rakastaa Jeesusta rakasta silloin heitä. Usko ilman rakkautta on riivaajien uskoa ja silloin olet vain kumiseva vaski tai helisevä symbaali. Yllätys joillekin saattaa olla se että uskosta Jeesus ei puhu tässä mitään. Miten on sinun dementiasi laita?
- Anonyymi
Onko parasta pyrkimistä se, ettei pyri? Onko parempi se, ettei kuvittele itsestään ja mielessään olevansa aina se ensimmäinen, siellä taivaanportilla? Sehän jo sivuaa publikaanismia ja fariisealaisuutta.
Onko parempi se, että antaa toisen vetää päin läsiä, mennentullen ja vielä palatessakin?
Jeesuksen opetuksissa on paljon, paljon tähdellisiä asioita ja opetuksia, vaikka sen nyt sitten sanoittaisi pyrkimiseksi tai ratkaisuksi. Ja myöskin Raamattun mukaiseks kilvoitteluksi.
Antaa siis itsensä, ja elämänsä Herramme käsiin ja johdatukseen. Ja elää sen mukaista elämää.
Miten sen nyt kukin sitten elääkin ja noudattaakin.
Emme voi ostaa "junalippua" etukäteen taivaaseen, tilaamalla näpsäkästi netistä. Nykyään ei edes junasta, kenties. Kolikoilla. Seteleillä. Kortilla.
Paavali puhuu myös pelastusvarmuuudesta. Yksi ainoa sana. Pelastusvarmuus.
Höh. Kun ei voi olla varma edes siitä näkeekö huomista aamua.
Ei sinne niin vaan mennä. Takki auki.
Ja jos tämä nyt oli ylistettyä rakkautta, olkoon sitten sitä.
Iänpäivänhän on ruisleipä tehty juureen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko parasta pyrkimistä se, ettei pyri? Onko parempi se, ettei kuvittele itsestään ja mielessään olevansa aina se ensimmäinen, siellä taivaanportilla? Sehän jo sivuaa publikaanismia ja fariisealaisuutta.
Onko parempi se, että antaa toisen vetää päin läsiä, mennentullen ja vielä palatessakin?
Jeesuksen opetuksissa on paljon, paljon tähdellisiä asioita ja opetuksia, vaikka sen nyt sitten sanoittaisi pyrkimiseksi tai ratkaisuksi. Ja myöskin Raamattun mukaiseks kilvoitteluksi.
Antaa siis itsensä, ja elämänsä Herramme käsiin ja johdatukseen. Ja elää sen mukaista elämää.
Miten sen nyt kukin sitten elääkin ja noudattaakin.
Emme voi ostaa "junalippua" etukäteen taivaaseen, tilaamalla näpsäkästi netistä. Nykyään ei edes junasta, kenties. Kolikoilla. Seteleillä. Kortilla.
Paavali puhuu myös pelastusvarmuuudesta. Yksi ainoa sana. Pelastusvarmuus.
Höh. Kun ei voi olla varma edes siitä näkeekö huomista aamua.
Ei sinne niin vaan mennä. Takki auki.
Ja jos tämä nyt oli ylistettyä rakkautta, olkoon sitten sitä.
Iänpäivänhän on ruisleipä tehty juureen."Paavali puhuu myös pelastusvarmuuudesta."
Voisitko panna tästä linkin kyseiseen raamatunkohtaan? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Paavali puhuu myös pelastusvarmuuudesta."
Voisitko panna tästä linkin kyseiseen raamatunkohtaan?Room 8
Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia. Mutta jos olemme lapsia, niin olemme myöskin perillisiä, Jumalan perillisiä ja Kristuksen kanssaperillisiä, jos kerran yhdessä hänen kanssaan kärsimme, että me yhdessä myös kirkastuisimme."
Uskovalle kuuluvat myös kärsimykset ja toisten ihmisten taholta tuleva pilkkaaminen, kuten kävi Jeesuksellekin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Room 8
Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia. Mutta jos olemme lapsia, niin olemme myöskin perillisiä, Jumalan perillisiä ja Kristuksen kanssaperillisiä, jos kerran yhdessä hänen kanssaan kärsimme, että me yhdessä myös kirkastuisimme."
Uskovalle kuuluvat myös kärsimykset ja toisten ihmisten taholta tuleva pilkkaaminen, kuten kävi Jeesuksellekin.Minusta tuo raamatunkohta ei puhu mitään "uskonvarmuudesta" Siinähän on parikin ajatusta mitkä alkavat jos sanalla. Se on samanlainen sanahirviö kuin "ratkaisukin" ja omahyväisten fariseusten keksimä jota kristinusko eikä UT tunne.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minusta tuo raamatunkohta ei puhu mitään "uskonvarmuudesta" Siinähän on parikin ajatusta mitkä alkavat jos sanalla. Se on samanlainen sanahirviö kuin "ratkaisukin" ja omahyväisten fariseusten keksimä jota kristinusko eikä UT tunne.
Minä olen nähnyt monien pelastusvarmuudellaan kehuvien kärsivän suurista ahdistuksista kuolinvuoteellaan. Ne ovat olleet järkyttäviä. Joten vähempikin uho minusta kyllä riittäisi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Paavali puhuu myös pelastusvarmuuudesta."
Voisitko panna tästä linkin kyseiseen raamatunkohtaan?En tietystikään kritisoinut Jeesuksen sanoja, enkä opetusta. Kirjoittaessani ylläolevan kommentin. Tarkoitukseni ei ollut kritisoida Jumalaa. Eikä Hänen/heidän tekojaan. Kuitenkin yksi on kolme. Ja kolme on yksi.
En osaa kertoa sinulle kyseistä raamatunkohtaa, sillä apostoli Paavali on kirjoittanut monta kirjettä, erilaisille seurakunnille, eri paikoissa tehden sitä työtään. Joten ei se ollut "kaniini hatusta".
Paavalilla oli pirunpiikki lihoissaan, kenties ikävän menneisyytensä vuoksi. Ollessaan mukana Jeesuksen surmaamisessa, ja sen edesauttamisessa.
Ja siksi varmasti sen pirunpiikin lihoissaan tunsikin.
Siis oliko Paavalilla synnintunto?
Jokainen, oli sitten uskis tai ei voi kärsiä elämässään. Ei Jumala ole helppoa elämää kenellekään luvannutkaan. Taivaanlahjana kaikille. Siis TOIVO. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tietystikään kritisoinut Jeesuksen sanoja, enkä opetusta. Kirjoittaessani ylläolevan kommentin. Tarkoitukseni ei ollut kritisoida Jumalaa. Eikä Hänen/heidän tekojaan. Kuitenkin yksi on kolme. Ja kolme on yksi.
En osaa kertoa sinulle kyseistä raamatunkohtaa, sillä apostoli Paavali on kirjoittanut monta kirjettä, erilaisille seurakunnille, eri paikoissa tehden sitä työtään. Joten ei se ollut "kaniini hatusta".
Paavalilla oli pirunpiikki lihoissaan, kenties ikävän menneisyytensä vuoksi. Ollessaan mukana Jeesuksen surmaamisessa, ja sen edesauttamisessa.
Ja siksi varmasti sen pirunpiikin lihoissaan tunsikin.
Siis oliko Paavalilla synnintunto?
Jokainen, oli sitten uskis tai ei voi kärsiä elämässään. Ei Jumala ole helppoa elämää kenellekään luvannutkaan. Taivaanlahjana kaikille. Siis TOIVO.Paavalin pistin oli Paavalia vainoavat ihmiset. Jeesus sanoi Paavalista: minä (Jeesus) tahdon näyttää hänelle, kuinka paljon hänen pitää kärsimän minun nimeni tähden.
Paavali tunsi kirjoitukset ja otti pistimen ja pistimen merkityksen Vanhan liiton kirjoituksista:
jos ette karkoita maan asukkaita tieltänne, niin ne, jotka te heistä jätätte jäljelle, tulevat teille okaiksi silmiinne ja tutkaimiksi kylkiinne, ja he ahdistavat teitä siinä maassa, jossa te asutte. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavalin pistin oli Paavalia vainoavat ihmiset. Jeesus sanoi Paavalista: minä (Jeesus) tahdon näyttää hänelle, kuinka paljon hänen pitää kärsimän minun nimeni tähden.
Paavali tunsi kirjoitukset ja otti pistimen ja pistimen merkityksen Vanhan liiton kirjoituksista:
jos ette karkoita maan asukkaita tieltänne, niin ne, jotka te heistä jätätte jäljelle, tulevat teille okaiksi silmiinne ja tutkaimiksi kylkiinne, ja he ahdistavat teitä siinä maassa, jossa te asutte.Löysin tuosta kohdasta armottomuuden sanan. En niinkään kostamista.
Olemmeko siis oman onnemme ojassa? Oliko Paavalilla siis sittenkin synnintunto vai ei. Se jää salaisuudeksi.
Pistin oli varmanakin vainoavat ihmiset. Ja toimiko Paavali itsekin niin? Ennen Jeesuksen itsensä ilmestyessä Paavalille.
Uskovien juttu tämä justiin onkin.
- Anonyymi
Ei ole ainakaan uskovien juttu.
- Anonyymi
Joko te olette löytäneet kristinuskosta taivaan, mihin pyritään, palvomalla Jeesuksen nimeen Jumalaa kirottuna uhrina?
- Anonyymi
Kuka kertoisi mitä se on!?
- Anonyymi
Täällä se on jo kerrottu jo tässä:
Paavali puhuu voittopalkinnosta ja vertaa kristityn elämää kilpailuksi voittopalkinnosta. Viimeisellä tuomiolla (Matt. 25) selviää saanko voittopalkinnon vai en.
Taivaasta ei voi varata paikkoja etukäteen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali puhuu voittopalkinnosta ja vertaa kristityn elämää kilpailuksi voittopalkinnosta. Viimeisellä tuomiolla (Matt. 25) selviää saanko voittopalkinnon vai en.
Taivaasta ei voi varata paikkoja etukäteen.Väärin!
Ihmiset jaetaan jo elämänsä aikana vuohiin ja lampaisiin.
Yllätys oli vain se, että lampaat eivät olet pitäneet lukua hyvistä töistään.
Uskovilla on pelastusvsrmuus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väärin!
Ihmiset jaetaan jo elämänsä aikana vuohiin ja lampaisiin.
Yllätys oli vain se, että lampaat eivät olet pitäneet lukua hyvistä töistään.
Uskovilla on pelastusvsrmuus.Kerrotko vielä mikä se pelastus on?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerrotko vielä mikä se pelastus on?
Se on se, ettei joudu kadotukseen,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerrotko vielä mikä se pelastus on?
Pelastus on armo joka tulee Jeesuksen Kristuksen suorittaman sovituksen, meidän edestämme ja kun me hyväksymme sen uskomalla ja elämällä Jeesuksen yhteydessä.
Avun tähän saamme Jeesukselta itseltään, jos me itse tahdomme. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taivaasta ei voi varata paikkoja etukäteen.On jäänyt järki matkalle - kadotukseen vievä tie - niistä kahdesta - johtaa paavalilla tulenliekkeihin, 1.Kor.3:13.. Kerrotko, että minkähän voittopalkinnon siellä voisi saada?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on se, ettei joudu kadotukseen,
Kadotukseen Matteus 7 luvun mukaan joutuu, kun valitsee kadotukseen vievän tien. Ei Raamatun tarina ole mitään lottoamista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pelastus on armo joka tulee Jeesuksen Kristuksen suorittaman sovituksen, meidän edestämme ja kun me hyväksymme sen uskomalla ja elämällä Jeesuksen yhteydessä.
Avun tähän saamme Jeesukselta itseltään, jos me itse tahdomme.Raamattu ei tunne mitään armoa, jos valitset Jeesuksen nimeen palvoa itse tosi Jumalan kiroamista ja kuoliaaksi kiduttamista teurastettuna uhrilampaana itsesi puolesta (1.Kor.5:7), ja perkaat taivasten valtakunnan pois (Matt.13:33). Tämä on täysin loogista.
- Anonyymi
Oikean kristityn tie on kaita tie.
Kaitaa, kapeaa tietä kulkiessa on katsottava huolellisesti minne ja miten kulkee, pysyäksee tiellä perille asti.
Jos on hämärässä astunut ohi, on kojattava heti suunta, ennenkuin tilanne pahenee upottavaksi syväksi liejuksi- Anonyymi
Kristityllä on Raamatun mukaan todella lavea tie, palvoa Jeesusta Kristus-nimeen, tosi Jumalana, kirottuna uhrina (Gal.3:13) omien pahojen tekojensa puolesta. Muuta kristinuskoa ei ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kristityllä on Raamatun mukaan todella lavea tie, palvoa Jeesusta Kristus-nimeen, tosi Jumalana, kirottuna uhrina (Gal.3:13) omien pahojen tekojensa puolesta. Muuta kristinuskoa ei ole.
Se toinen tie (Matt.7) olisi vienyt sitten Jeesuksen julistamaksi käskemällä, taivasten valtakunnan evankeliumilla, takaisin paratiisiin (Ilm.2:7), mutta sen Paavali kiroaa Raamatussa, vaikka sitä lausuisi enkeli taivaasta.
- Anonyymi
En tiedä, eikä näytä tietävän kukaan muukaan.
- Anonyymi
Ei ainakaan kukaan uskovainen pyri koska he päästvät sinne ihan muista syistä
- Anonyymi
Mitähän ne muut syyt ovat? Onko heillä ohituskaista. Paavali olisi sinun kanssasi jyrkästi eri mieltä. Suosittelen lukemaan hänen kirjeitään.
- Anonyymi
Kyllä, mutta siellä palaa tuli (Gal.3:13 ja 1.Kor.3:13).
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitähän ne muut syyt ovat? Onko heillä ohituskaista. Paavali olisi sinun kanssasi jyrkästi eri mieltä. Suosittelen lukemaan hänen kirjeitään.
Paavalin juutalaisuuden syntiopin Jumala on Saatana ja kaiken valheen isä, Jeesuksen mukaan (Joh.8), minkä verran kannattaa sitten huomioida Paavalin mielipiteitä?
- Anonyymi
Tämäkin nyt selvä.
- Anonyymi
Oletko aloittaja kristitty lainkaan koska et tätä tiedä?
- Anonyymi
Kukaan ei tiedä?
- Anonyymi
Miksi jankkaat? Asiahan on täällä jo kerrottu sinulle monta kertaa. Tyhmäkö olet?
- Anonyymi
Taivaaseen pyrkiminen Raamatun mukaan tarkoittaa sitä, kun Jeesus julistamakseen käskemällä taivasten valtakunnan evankeliumilla opettaa, että elämme jo taivasten valtakunnassa, joka on meissä ja meidän ympärillämme, ja kun Paavali surmaa ja kiroaa Jeesuksen (Gal.3:13), niin hän käskee 1.Korinttolaiskirje 5:7 perkaamaan taivasten valtakunnan pois, kun Jeesus on pääsiäisen teurastettu uhrilammas.
Ja yrittömistä on sitten tämän jälkeen päästä takaisin taivasten valtakuntaan.
Raamatun mukaan se on mahdotonta, koska valitsitte tien, joka vie kadotukseen ja tulenliekkeihin (1.Kor.3:13).
Löytyy Jeesus Matt 13:33 ja Paavali 1.Kor.5:7.- Anonyymi
Taivasten valtakuntahan on Jumalan valtakuntaa, Jeesus opettaa:
Luukkaan evankeliumi:
"17:21 eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on SISÄLLISESTI TEISSÄ".
Ja tästä syystä, koska taivasten valtakuntaan ei pääse mitään syntiä, on se perattava pois Paavalin opilla.
Paavali opettaa Roomalaiskirje, luku 7:
"7:16 Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan SYNTI, JOKA MINUSSA ASUU."
Molemmat eivät mahdu ihmiseen yhtä aikaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taivasten valtakuntahan on Jumalan valtakuntaa, Jeesus opettaa:
Luukkaan evankeliumi:
"17:21 eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on SISÄLLISESTI TEISSÄ".
Ja tästä syystä, koska taivasten valtakuntaan ei pääse mitään syntiä, on se perattava pois Paavalin opilla.
Paavali opettaa Roomalaiskirje, luku 7:
"7:16 Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan SYNTI, JOKA MINUSSA ASUU."
Molemmat eivät mahdu ihmiseen yhtä aikaa.Ja kaikki ne jotka hokevat nyt olevansa läpikotaisin syntisiä, ovat peranneet tuon Jeesuksen taivasten valtakunnan ja Jumalan valtakunnan pois.
- Anonyymi
Minä en tunnista tuota mitä "taivaaseen pyrkiminen" tarkoittaa. Mutta oletan, että sillä tarokietaan samaa kuin "kilvoitellaan" sanalla.
Me menemme monen ahdistuksen läpi elämässämme. Meidän on etsittävä Jumalan tahtoa ja elettävä sen mukaisesti, pysyä Jumalan yhteydessä.
TEHKÄÄ PARANNUS ja ETSIKÄÄ JUMALAN VALTAKUNTAA.
Tähän kuuluu suurn käsky.
Matt. 22:
36. "Opettaja, mikä on lain suurin käsky?"
37. Jeesus vastasi hänelle: "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi, kaikesta sielustasi ja kaikella ymmärrykselläsi.' 5. Moos. 6:5; Luuk. 10:27
38. Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky.
39. Toinen, tämän kaltainen, on: 'Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.' 3. Moos. 19:18; Matt. 19:19; Jaak. 2:8
40. Näihin kahteen käskyyn sisältyy koko laki ja profeetat."
Matt. 7:12; Gal. 5:14; 1. Tim. 1:5- Anonyymi
Koitapa nyt löytää ensin edes kristinuskosta ja Paavalin opista se taivasten valtakunta, mihin "kilvoittelisit".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koitapa nyt löytää ensin edes kristinuskosta ja Paavalin opista se taivasten valtakunta, mihin "kilvoittelisit".
Matteuksen evankeliumi, kuten muutkin evankeliumit liittyvät Jeesuksen julistamaksi käskemään taivasten valtakunnan evankeliumiin, ei Paavalin syntievankeliumiin ja kristinuskoon, vaikka kirjoittajat ovatkin 100 vuottakin myöhemmin höystäneet niitä Paavalinkin opilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Matteuksen evankeliumi, kuten muutkin evankeliumit liittyvät Jeesuksen julistamaksi käskemään taivasten valtakunnan evankeliumiin, ei Paavalin syntievankeliumiin ja kristinuskoon, vaikka kirjoittajat ovatkin 100 vuottakin myöhemmin höystäneet niitä Paavalinkin opilla.
Mutta Raamatun mukaan niiden ero on päivän selvä. - Jeesuksen opetuksessa on ihmisessä sisäisesti Jumalan valtakunta, ja Paavalin opissa ihmisellä on sisällään syntien valtakunta. Molemmat eivät voi olla yhtä aikaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta Raamatun mukaan niiden ero on päivän selvä. - Jeesuksen opetuksessa on ihmisessä sisäisesti Jumalan valtakunta, ja Paavalin opissa ihmisellä on sisällään syntien valtakunta. Molemmat eivät voi olla yhtä aikaa.
Tarkoittatteko herranuoriherra, ettei ihmisessä syntiä ole...muy bien?
Ja jokainen on puhtaansynnitön sen jälkeen, kun hänet on tavalla tai toisella kastettu?
No, tämä tieten menee taas tähän...saivarteluksi.
On totisesti Jumalan valtakunta sisäisesti teissä/meissä. Voimmeko viedä apostoli Paavalia korkeimman oikeuden eteen? Vastaamaan valehtelustaan? Ja tapostaan, ja sen edesauttamisesta. Miksi Jeesus ilmestyi Paavalille? Entäs Hitler? Stalin? Pol Pot? Idin Amin? Montako ne on tappanut tai tapattanut?
Kuka siis muistaisi Jeesusta tai Hänen opetuksiaan, jos Hän olisi ollut ainoastaan maallinen hallitsija? Ajattelin tämän AINOASTAAN näin.
Se sijaan Jeesus Nasaretilainen on Taivaallinen Hallitsija. Ja maallinenkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali käyttää ns. kerronnallista minää kuvatessaan sitä, millainen hän oli ennen uskoontuloaan. Preesens tulee siitä, että tämä "synnin ihminen" ja "lihan vallassa ollut ihminen" on erilainen kuin se "uusi luomus", joka Paavali nyt oli. Se "vanha ihminen" ei saanut enää elää ja hallita Paavalin uudessa elämässä hänen ollessaan pakanain apostoli.
Tämä on selvä asia niille, jotka tahtovat sen ymmärtää ja elävät itsekin esikuvina muille, Paavalin tavoin. Ei Paavali syntiä tehnyt, kun oli muiden esikuva. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali käyttää ns. kerronnallista minää kuvatessaan sitä, millainen hän oli ennen uskoontuloaan. Preesens tulee siitä, että tämä "synnin ihminen" ja "lihan vallassa ollut ihminen" on erilainen kuin se "uusi luomus", joka Paavali nyt oli. Se "vanha ihminen" ei saanut enää elää ja hallita Paavalin uudessa elämässä hänen ollessaan pakanain apostoli.
Tämä on selvä asia niille, jotka tahtovat sen ymmärtää ja elävät itsekin esikuvina muille, Paavalin tavoin. Ei Paavali syntiä tehnyt, kun oli muiden esikuva.Jeesushan hallitsee meissä, kun suomme Hänen hallita. Silloin voimme kuoleennuttaa itseissämme ne perkeleen metkut. Toki ihminenhän aina vajavainen, ja näin ollen syntinen.
Jeesus hallitsee teoissa ja tekojemme kautta, jokaisen.
Kun suomme Jeesuksen hallitsevan meissä, teemme tekoja joista hän opetti.
Vaikka emme saisikaan kuollutta eloon, konkreettisesti ja käytännössä. Voimme herättää henkisesti ja hengellisesti. Jopa vierasheimoisia. "Minä en tunnista tuota mitä "taivaaseen pyrkiminen" tarkoittaa. Mutta oletan, että sillä tarokietaan samaa kuin "kilvoitellaan" sanalla."
Tuo lienee lähinnä.
- Anonyymi
Se tarkoittaa pahimman luokan narsismia.
- Anonyymi
Ainakaan uskovien ei tarvitse pyrkiä.
- Anonyymi
Hassu käsite.
- Anonyymi
Taivaaseen ei voi pyrkiä vaan sinne on tunkeuduttava väkisin.
- Anonyymi
Hebr. 11 : 16
mutta nyt he pyrkivät parempaan, se on taivaalliseen. Sen tähden Jumala ei heitä häpeä, vaan sallii kutsua itseään heidän Jumalaksensa ; sillä hän on valmistanut heille kaupungin. - Anonyymi
Sinne pääsee tahtomattakin armosta syntinsä anteeksi saaneena uskovana.
Ei onnistu päästä enää sitten Helvettiin, vaikka sen jokainen ihminen olisi syntisyyttään ansainnut. - AnonyymiUUSI
Taivaaseen pyrkiminen tarkoittaa sitä, että ei pyri taivaaseen. Suo Herran hoitaa sen homman. Sitä on taivaaseen pyrkiminen. Haluaminen on tietysti eri sana.
Ketjusta on poistettu 23 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sannalla tänään vuorossa The Daily Show
Eli nyt mennään jo satiirin puolelle. Tuohan on vähän kuten Lindströmin ohjelma Suomessa.567795Tanskassa lain vaatimana Bovaer tappanut nautoja ja sairastuttanut
Samaa myrkkyä myös Suomen lehmiin ollut tuloillaan, miten teidän tilalla? https://www.agriland.ie/farming-news/bovaer-m675891Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!
Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,615380Täysi ryöpytys Sanna Marinille ulkomailla.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/f699d84f-fa53-4dba-8718-2c395017fc55 Sanna Marinin kirja saa todella tylyn vastaanot515273Minja Koskelan "istumista" kertovassa uutisessa ei sanottu persuista mitään
eli jälleen kerran äärivasemmistolainen valehtelee, hän kun väittää että juuri persut ovat lähetelleet Koskelalle vähemm1084612Pekka Visuri: "Suomen on aika irrottautua Ukrainan sodasta"
Slava Ukraina-mölinät eivät enää auta. Ukraina on sotansa hävinnyt. Nyt tarvitaan poliittista selvänäköisyyttä, reaalipo1072323Ei välimatka meitä erottanut
Vaan välirikko ja väärinymmärrykset. Oikeastaan henkinen välimatka on meidän välillä pieni, näin uskon. Näen koko ajan e31196Maajussi-Villen morsioehdokas Maarit ei halunnut Villeä - Tämä totuus valkeni kuvauksissa!
Ohhoh, tekikö Maarit mielestäsi oikean ratkaisun Villen suhteen? Maajussi-Ville on herättänyt voimakkaita tunteita puol41165Kohta taas mesikämmeneen
Onneksi kaupunki ostaa mesikämmenen, niin päästään taas tekemään rahaa371016Olin ihan varma että sä olet se oikea
Tunteet kuitenkin kuoli käyttäytymisesi johdosta. Hyvin tehty jos oli tarkoituskin. Oppia ikä kaikki ja jotkut ei opi ko43974