Uskotko pastoreihin ?

Anonyymi-ap

Helluntaikirkon virallisen opin mukaan kaste ei pelasta.
Uskovatko helluntaipastorit edes itsekkään tähän ?
Kyllä vai ei.

43

193

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Helluntaikirkon kasteopin mukaan kasteessa on kysymys liittymisrituaalista seurakuntaan.
      Lainaus Helluntaikirkon opista.
      "Kastetut uskovat liitetään paikalliseen uskovien yhteyteen eli seurakuntaan."

• Anonyymi

Lahkot ovat uskonnollisia yhdistyksiä ry:tä johon heidät liitetään.

• Anonyymi

Luterilaiset liittää kastetut maailmaan!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luterilaiset liittää kastetut maailmaan!

Ei vaan Jeesukseen

• Anonyymi

Voisitko käydä suomen kielen alkeiskurssin: "Kastetut uskovat liitetään paikalliseen uskovien yhteyteen eli seurakuntaan."

• Anonyymi

Miten uskovien yhteys näkyy konkreettisesti helluntaiseurakunnassa ?

• Anonyymi

Kaikista bruttotuloista tulee maksaa 10 % seurakunnan johtajalle joka kuukausi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikista bruttotuloista tulee maksaa 10 % seurakunnan johtajalle joka kuukausi.

Pastori iloitsee runsaasta rahauhrista.
        Sielusta ei ole niin väliä.

• Anonyymi

"Minäkin saan vapautuksen ja sitten alkaa sisustustalkoot ja vaatteiden osto myös! Autonkin voisi hommata eläkepäiville!

Mb_76"

Helluntaiuskossako ?

• Anonyymi

Jeesus varoitti papeista eikä luottanut heihin.

• Anonyymi

Lopun aikana on paljon susia lampaiden vaatteissa.
      Tällä vertauksella Jeesus vertasi heihin susiin jotka jättävät laumansa.

• Anonyymi

Jumalan kutsu paimen tehtävään puuttuu monelta.

"Sillä ei JUMALA ole KUTSUNUT meitä saastaisuuteen, vaan pyhitykseen."

• Anonyymi

Luterilaisten piispa on kolmannen kerran naimisissa.
        Nyt muutettiin vaalitapaa, jotta hänestä tulisi tuomiorovasti! Tälläinen pelleseurakunta.

• Anonyymi

Jumalan tuomio alkaa seurakunnasta Raamatun profetian mukaan.
      Se jälkeen vasta tulee ylöstempaus .

• Anonyymi

‭‭1. Korinttilaiskirje‬ ‭5‬:‭9‬-‭13‬ ‭FB38‬‬
        ”Minä kirjoitin teille kirjeessäni, ettette seurustelisi huorintekijäin kanssa; en tarkoittanut yleensä tämän maailman huorintekijöitä tai ahneita tai anastajia tai epäjumalanpalvelijoita, sillä silloinhan teidän täytyisi lähteä pois maailmasta.

Vaan minä kirjoitin teille, että jos joku, jota kutsutaan veljeksi, on huorintekijä tai ahne tai epäjumalanpalvelija tai pilkkaaja tai juomari tai anastaja, te ette seurustelisi ettekä söisikään semmoisen kanssa.

Sillä onko minun asiani tuomita niitä, jotka ovat ulkopuolella? Ettekö tekin tuomitse vain niitä, jotka ovat sisäpuolella?

Mutta ulkopuolella olevat tuomitsee Jumala. "Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha."”

• Anonyymi

Uskon Jeesukseen Kristukseen.

• Anonyymi

Oletko uudestikastettu vaikka Jumala puhuu yhdestä kasteesta ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletko uudestikastettu vaikka Jumala puhuu yhdestä kasteesta ?

Puhuu näin:

1 Niin kehoitan siis minä, joka olen vankina Herrassa, teitä vaeltamaan, niinkuin saamanne kutsumuksen arvo vaatii,
        2 kaikessa nöyryydessä ja hiljaisuudessa ja pitkämielisyydessä kärsien toinen toistanne rakkaudessa
        3 ja pyrkien säilyttämään hengen yhteyden rauhan yhdyssiteellä:
        4 yksi ruumis ja yksi henki, niinkuin te olette kutsututkin yhteen ja samaan toivoon, jonka te kutsumuksessanne saitte;
        5 yksi Herra, yksi usko, yksi kaste;
        6 yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa.
        ( Ef 4)

Tässä puhutaan myöskin kutsusta yhteen ja samaan toivoon, jonka te kutsumuksessanne saitte.

Jokainen Jumalan lapsi on saanut kutsun kääntyä Herran puoleen, parannuksen ja kääntymyksen kautta syntien anteeksisaamiseksi.

Sen seurauksena, ihminen kääntyy Herran puoleen, huutaa Häntä avuksensa, antaa sovittaa itsensä Jumalan kanssa, henkilökohtaisesti.

38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
        39 Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
        40 Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta".
        41 Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua. ( Apt 2)

Kuten helluntaipäivänä noin kolmetuhatta ihmistä kääntyi Herran puoleen, huusi avuksensa Herran nimeä, Jumalan kutsumina, evankeliumin julistuksen kuultuaan.
        Uskohan tulee kuulemisesta ja Pyhä Henki annetaan uskon kautta.

13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
        14 sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi-hänen kirkkautensa kiitokseksi. ( Ef 1)

Tämän lupauksen mukaan:

21 Ja on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.'
        ( Apt 2)

Ei se pelasta, jos Raamatun ilmoitusta käytetään omaan korvasyyhyyn, ymmärtämättä sitä asiayhteyttä, kokonaisuutta. Jos tärkein puuttuu.

Pelastuksen evankeliumin, totuuden sanan ja sydämen uskon puolesta.

Usko Toivonen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Puhuu näin:

1 Niin kehoitan siis minä, joka olen vankina Herrassa, teitä vaeltamaan, niinkuin saamanne kutsumuksen arvo vaatii,
        2 kaikessa nöyryydessä ja hiljaisuudessa ja pitkämielisyydessä kärsien toinen toistanne rakkaudessa
        3 ja pyrkien säilyttämään hengen yhteyden rauhan yhdyssiteellä:
        4 yksi ruumis ja yksi henki, niinkuin te olette kutsututkin yhteen ja samaan toivoon, jonka te kutsumuksessanne saitte;
        5 yksi Herra, yksi usko, yksi kaste;
        6 yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa.
        ( Ef 4)

Tässä puhutaan myöskin kutsusta yhteen ja samaan toivoon, jonka te kutsumuksessanne saitte.

Jokainen Jumalan lapsi on saanut kutsun kääntyä Herran puoleen, parannuksen ja kääntymyksen kautta syntien anteeksisaamiseksi.

Sen seurauksena, ihminen kääntyy Herran puoleen, huutaa Häntä avuksensa, antaa sovittaa itsensä Jumalan kanssa, henkilökohtaisesti.

38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
        39 Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
        40 Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta".
        41 Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua. ( Apt 2)

Kuten helluntaipäivänä noin kolmetuhatta ihmistä kääntyi Herran puoleen, huusi avuksensa Herran nimeä, Jumalan kutsumina, evankeliumin julistuksen kuultuaan.
        Uskohan tulee kuulemisesta ja Pyhä Henki annetaan uskon kautta.

13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
        14 sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi-hänen kirkkautensa kiitokseksi. ( Ef 1)

Tämän lupauksen mukaan:

21 Ja on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.'
        ( Apt 2)

Ei se pelasta, jos Raamatun ilmoitusta käytetään omaan korvasyyhyyn, ymmärtämättä sitä asiayhteyttä, kokonaisuutta. Jos tärkein puuttuu.

Usko Toivonen

Pyhä Henki on kasteen lahja synneistä puhdistettuun sydämeen. Pyhä Henki vasta antaa hengen tason uskon ihmiselle kasteen jälkeen.

2. Kor. 4:13

Meillä on sama uskon Henki.

Oikea usko on Henki, ei mikän kuulosta tuleva vakaumus.

Käännyttämällä uskoon tehdään käännynnäisiä, psykologinen usko.

Kristuksen omaksi kastamalla tehdään uskovaisia kristittyjä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pyhä Henki on kasteen lahja synneistä puhdistettuun sydämeen. Pyhä Henki vasta antaa hengen tason uskon ihmiselle kasteen jälkeen.

Ihminen saadaan käännyttämällä tulemaan ihan mihin uskoon tahansa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihminen saadaan käännyttämällä tulemaan ihan mihin uskoon tahansa.

Luterilaisista ei saa uskovia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luterilaisista ei saa uskovia.

He ovat jo sitä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pyhä henki annetaan uskoon tulleille, jotka tekevät parannuksen ja kääntyvät Herran puoleen.

Jos hylkäät Raamatun ilmoituksesta parannuksen tekemisen ja kääntymyksen, niin et myöskään saa syntejäsi anteeksi.

Jeesus sanoo lähetyskäskyssään.

45 Silloin hän avasi heidän ymmärryksensä käsittämään kirjoitukset.
        46 Ja hän sanoi heille: "Niin on kirjoitettu, että Kristus oli kärsivä ja kolmantena päivänä nouseva kuolleista,
        47 ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.
        48 Te olette tämän todistajat. ( Luuk 24)

Ja helluntaipäivän saarnassa, evankeliumissa on tämä näkyvissä.

19 Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois,
        20 että virvoituksen ajat tulisivat Herran kasvoista ja hän lähettäisi hänet, joka on teille edeltämäärätty, Kristuksen Jeesuksen.
        .
        26 Teille ensiksi Jumala on herättänyt Poikansa ja lähettänyt hänet siunaamaan teitä, kun käännytte itsekukin pois pahuudestanne."
        1 Mutta kun he puhuivat kansalle, astuivat papit ja pyhäkön vartioston päällikkö ja saddukeukset heidän eteensä,
        2 närkästyneinä siitä, että he opettivat kansaa ja julistivat Jeesuksessa ylösnousemusta kuolleista.
        3 Ja he kävivät heihin käsiksi ja panivat heidät vankeuteen seuraavaan päivään asti, sillä oli jo ehtoo.
        4 Mutta monet niistä, jotka olivat kuulleet sanan, uskoivat, ja miesten luku nousi noin viiteentuhanteen. ( Apt 3:19-20, 26; Apt 4:1-4)

Ei helluntaipäivänä kastettu ainoatakaan kääntymätöntä.

Ainosataan heidät, jotka ottivat vastaan evankeliumin sanan Herrasta Jeesuksesta.

Eihän yksikään voi huutaa avuksensa Herranaan Jeesusta Kristusta, ellei usko Häneen ja siitähän uskovat on tunnistettu helluntaipäivästä alkaen, kääntymisestä Herran puoleen.

Pyhä Henki on mukana siinä hetkessä, kun pelastuksen evankeliumia Herrasta Jeesuksesta julistetaan.

38 te tiedätte, kuinka Jumala Pyhällä Hengellä ja voimalla oli voidellut Jeesuksen Nasaretilaisen, hänet, joka vaelsi ympäri ja teki hyvää ja paransi kaikki perkeleen valtaan joutuneet; sillä Jumala oli hänen kanssansa.
        .
        43 Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."
        44 Kun Pietari vielä näitä puhui, tuli Pyhä Henki kaikkien päälle, jotka puheen kuulivat.
        45 Ja kaikki ne uskovaiset, jotka olivat ympärileikatut ja olivat tulleet Pietarin mukana, hämmästyivät sitä, että Pyhän Hengen lahja vuodatettiin pakanoihinkin,
        46 sillä he kuulivat heidän puhuvan kielillä ja ylistävän Jumalaa. Silloin Pietari vastasi:
        47 "Ei kaiketi kukaan voi kieltää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niinkuin mekin?" ( Apt 10)

20 Heidän joukossaan oli kuitenkin muutamia kyprolaisia ja kyreneläisiä miehiä, jotka, tultuaan Antiokiaan, puhuivat kreikkalaisillekin ja julistivat evankeliumia Herrasta Jeesuksesta.
        21 Ja Herran käsi oli heidän kanssansa, ja suuri oli se joukko, joka uskoi ja kääntyi Herran puoleen.
        22 Ja sanoma heistä tuli Jerusalemin seurakunnan korviin, ja he lähettivät Barnabaan Antiokiaan.
        23 Ja kun hän saapui sinne ja näki Jumalan armon, niin hän iloitsi ja kehoitti kaikkia vakaalla sydämellä pysymään Herrassa. ( Apt 11)

7 Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitten teki teidän keskuudessanne sen valinnan, että pakanat minun suustani saisivat kuulla evankeliumin sanan ja tulisivat uskoon.
        8 Ja Jumala, sydänten tuntija, todisti heidän puolestansa, antaen heille Pyhän Hengen samoinkuin meillekin.
        9 eikä tehnyt mitään erotusta meidän ja heidän kesken, sillä hän puhdisti heidän sydämensä uskolla. ( Apt 15)

Älä vääristä Raamatun todistusta oman mielesi mukaan.

Oikea Pyhä Henki annetaan uskosta Jeesukseen Kristukseen ja usko tulee kuulemisesta edelleenkin.

14 hän on puhuva sinulle sanoja, joiden kautta sinä pelastut, ja koko sinun perhekuntasi'.
        15 Ja kun minä rupesin puhumaan, tuli Pyhä Henki heidän päällensä, niinkuin alussa meidänkin päällemme.
        16 Silloin minä muistin Herran sanan, jonka hän sanoi: 'Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä'.
        17 Koska siis Jumala antoi yhtäläisen lahjan heille kuin meillekin, kun olimme uskoneet Herraan Jeesukseen Kristukseen, niin mikä olin minä voidakseni estää Jumalaa?"
        18 Tämän kuultuansa he rauhoittuivat ja ylistivät Jumalaa sanoen: "Niin on siis Jumala pakanoillekin antanut parannuksen elämäksi". ( Apt 11)

Mietihän kuinka paljon joudut sensuroimaan ja selittämään pois Raamatun ilmoitusta, kristuksen sanoja, oppisi vuoksi?

Oppi siitä, että usko ei tule evankeliumin kuulemisen kautta, sellaista ei löydy Raamatun ilmoituksesta.

Usko Toivonen

• Anonyymi

"Sillä aika on tuomion alkaa Jumalan huoneesta; mutta jos se alkaa ensiksi meistä...."

• Anonyymi

Pastorin johtama rukouspiiri.

"Pastori ja nainen ystävystyivät rukouspiirissä, jota pastori, naimisissa oleva usean lapsen isä, johti. Nainen kertoi muille piirissä käyville etsivänsä naispuolista kämppäkaveria jakamaan asumiskustannuksia. Pastori lupasi auttaa ja etsiä naiselle kämppäkaverin. Nainen odotti pastoria ja tämän lupaamaa kämppäkaveria kotonaan. Pastori saapui naisen luokse kuitenkin yksin ja ehdotti, että hän itse voisi asua naisen kanssa. Nainen hylkäsi ehdotuksen heti, sillä hän ei halunnut asua miehen kanssa. Pastori ja nainen keskustelivat asiasta tunnin ajan. Nainen kävi vessassa, ja kun hän palasi sieltä, kävi pastori naisen kimppuun ja raiskasi hänet."

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2012082115977402_ul.shtml

• Anonyymi

En ole kenenkään ihmisen perässähiihtäjä. Seuraan Jeesusta.

• Anonyymi

Valehtelet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Valehtelet.

Jos tarkoitat 13.55. seuraatko sinä Buddhaa ?

• Anonyymi

Kyllä se vaatii paljon uskoa kun uskotaan pastorin lupauksiin taivaspaikoista pastorin syvällä rintaäänellä julistetussa pelastusvarmuudesta.

• Anonyymi

Oletko uskossa johonkin ihmiseen. Minä EN 809 x.

• Anonyymi

Pastorit opettavat mieluummin korvasyyhyä.
      Se ei pelasta.

• Anonyymi

Jeesus pelastaa.

15 Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin.
        16 Mutta sentähden minä sain laupeuden, että Jeesus Kristus minussa ennen muita osoittaisi kaiken pitkämielisyytensä, esikuvaksi niille, jotka tulevat uskomaan häneen, itsellensä iankaikkiseksi elämäksi.
        17 Mutta iankaikkiselle kuninkaalle, katoamattomalle, näkymättömälle, ainoalle Jumalalle, kunnia ja kirkkaus aina ja iankaikkisesti! Amen. ( 1Tim 1)

Jeesus sanoo:

47 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo, sillä on iankaikkinen elämä. ( Joh 6)

Usko Toivonen

• Anonyymi

Ruandan anabaptistinen pastori on istunut linnassa jo 18 vuotta ja nyt pyrkii vapaaksi.

• Anonyymi

Ei se usko sitä takaa, että ihminen on oikea kristitty.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei se usko sitä takaa, että ihminen on oikea kristitty.

Kun joku julistaa olevansa uskovainen, niin silloin pitäisikin hälytyskellojen varoittaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun joku julistaa olevansa uskovainen, niin silloin pitäisikin hälytyskellojen varoittaa.

Mitäs muitakaan nämä Jeesustelijat ja itsensä uskoviksi julistajat ovat kuin lahkolaisia?

Matt.7
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitäs muitakaan nämä Jeesustelijat ja itsensä uskoviksi julistajat ovat kuin lahkolaisia?

Matt.7
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

Todennäköisesti he ovat heitä, jotka eivät ole uskossa kilvoitellenneita.

13 Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;
        14 mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.
        15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.
        16 Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?
        17 Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä.
        18 Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä.
        19 Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.
        20 Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään. ( Matt 7)

Rinnakkaisessa Luukkaan evankeliumin kohdassa heitä on Jeesuksen aikalaisissakin.

4 Taikka ne kahdeksantoista, jotka saivat surmansa, kun torni Siloassa kaatui heidän päällensä, luuletteko, että he olivat syyllisemmät kuin kaikki muut ihmiset, jotka Jerusalemissa asuvat?
        5 Eivät olleet, sanon minä teille, mutta ellette tee parannusta, niin samoin te kaikki hukutte."
        ..
        23 Ja joku kysyi häneltä: "Herra, onko niitä vähän, jotka pelastuvat? Niin hän sanoi heille:
        24 "Kilvoitelkaa päästäksenne sisälle ahtaasta ovesta, sillä monet, sanon minä teille, koettavat päästä sisälle, mutta eivät voi.
        25 Sen jälkeen kuin perheenisäntä on noussut ja sulkenut oven ja te rupeatte seisomaan ulkona ja kolkuttamaan ovea sanoen: 'Herra, avaa meille', vastaa hän ja sanoo teille: 'En minä tunne teitä enkä tiedä, mistä te olette'.
        26 Silloin te rupeatte sanomaan: 'Mehän söimme ja joimme sinun seurassasi, ja meidän kaduillamme sinä opetit'.
        27 Mutta hän on lausuva: 'Minä sanon teille: en tiedä, mistä te olette. Menkää pois minun tyköäni, kaikki te vääryyden tekijät.'
        28 Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys, kun näette Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin ja kaikkien profeettain olevan Jumalan valtakunnassa, mutta huomaatte itsenne heitetyiksi ulos. ( Luuk 13)

Kysymys on joukosta, jotka eivät ole tehneet parannusta. Vaikka olivat kuulleet Kristuksen sanat eivät olleet ojentautuneet niiden mukaisesti.

Vaikka olivat nähneet ja kuulleet, eivät uskoneet Jeesuksen sanoja, evankeliumia.

Paljon on heitä tänäänkin, jotka eivät ole koskaan kääntyneet pahuudestaan , eivät kääntyneet Herran puoleen.

Jumalan Henki todistaa Herran puoleen uskon kautta kääntyneen ja Pyhän Hengen saaneen Jumalan lapseksi.

13 Sillä jos te lihan mukaan elätte, pitää teidän kuoleman; mutta jos te Hengellä kuoletatte ruumiin teot, niin saatte elää.
        14 Sillä kaikki, joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia.
        15 Sillä te ette ole saaneet orjuuden henkeä ollaksenne jälleen pelossa, vaan te olette saaneet lapseuden hengen, jossa me huudamme: "Abba! Isä!"
        16 Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia.
        ( Room 8)

Jokaista uskovaa Jumalan lasta kuljettaa, johdattaa Jumalan Henki.

Lihan teothan ovat ilmeisiä, ne tunnistaa pahoista puheista, toisten haukkumisesta, ei se ole merkki kilvoittelusta, vaan siitä sydämen tilasta, joka ei ole oikea Jumalan edessä.

Sieltä kumpuaa kaikki tällainen:

>> Mitäs muitakaan nämä Jeesustelijat ja itsensä uskoviksi julistajat ovat kuin lahkolaisia? >>

Pahuus jos vallitsee, niin ei edes Raamatun ilmoitus ole silloin mukana puheessa.

Usko Toivonen

• Anonyymi

Kaste pelastaa, ts. vapauttaa uskoon tulleen ihmisen
      maailmasta ja sen hallitsijan orjuudesta. Se on kasteen
      merkitys.

Israelin kansa vapautui Egyptistä ja sen hallitsijan
      vallasta ja orjuudesta veden kautta. Samon UT:n
      uskova vapautuu kasteessa. Kasteen kautta ja sen
      jälkeen uskova on vapaa uhraamaan Herralleen ilman
      maailman siihen puuttumista ja vaikuttamista, ilman
      maailman syntisten ihmisten sääntöjä.

Kaste ei siis pelasta kadotukselta vaan maailmalta.
      Maailman ihminen, ja maailman henki, sanoo uskoville,
      että älkää menkö kovin kauas maailmasta. Voittehan te
      uhrata tälläkin puolen Punaista merta ilman kastetta.
      Ette saa mennä maailmasta kovin kauas rukoilemaan
      ja uhraamaan.

Mutta jos menettekin niin kauas, rukoilkaa minunkin
      puolestani Jumalaanne, että saan elää jumalattomana, ja
      että voin silti hyvin. Sillä minä käsitän, että te olette tulleet
      lähelle Jumalaa, ja että Hän kuulee teitä.

Näin siis maailma ja sen henki ohjeistaa uskoon tulleita
      uskovia maailman hengessä.

• Anonyymi

Kaste Kristukseen pelastaa meidät sekä maailmanlta että kadotukselta sillä kukaan Kristuksen oma ei joudu kadotukseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaste Kristukseen pelastaa meidät sekä maailmanlta että kadotukselta sillä kukaan Kristuksen oma ei joudu kadotukseen.

Hyvin sanottu! Hänessä ja vain Hänessä olemme pelastetut

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaste ei pelasta kadotukselta, Jeesus pelastaa.
        Kaste erottaa ihmisen maailmasta ja sen ihmisistä
        hengellisesti. Siksi uskova on kasteen kautta vapaa
        uhraamaan Herralle Jumalalle.

Jos uskoon tullut ei kastata itseään upottamalla,
        kohta hän voi epäillä, onko hän edes uskossa.
        Ja hän joutuu helposti uskosta osattomien
        maailman ihmisten vietäväksi. Kaste tulee
        tässä "pelastajaksi".

Kastettua uskovaa ei maailma enää voi viedä
        tahtomaansa suuntaan, se joutuu irrottamaan
        otteensa kuten Egyptin farao joutui lupulta
        päästämään Jumalan kansan uhraamaan vapaudessa.

Tästä on esimerkkinä mm. palstakeskustelut, joissa
        jatkuvasti ihmetellään uskovien jääräpäisyyttä, että
        eivät palaa takaisin maailmaan ja sen oppeihin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvin sanottu! Hänessä ja vain Hänessä olemme pelastetut

Ihmiset jakavat etenkin lahkoissa pelastusta.
        Pelastutko sinä varmasti ?

• Anonyymi

Herramme Jeesus Kristus ei edes tunne lainrikkojia.
      "Menkää pois" hän sanoo ja tähän on uskottava.

>>> Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP jo 100 % suositumpi kuin persut

Kertoo Hesarin uusin kannatuskysely. Demareiden kannatus on miltei tuplat verrattuna persuihinl. Suomen kansa ei selväst
      Maailman menoa
      156
      11042
    2. Ikävä sinua mies

Vuosia kuluu, mutta tunteet ei ole hävinnyt. Tasoittuneet toki, kun ei olla nähty. Järki palannut päähän kuitenkin. Se i
      Ikävä
      47
      4315
    3. Mikä tämä henkilö mahtaa touhuta Parkanossa

Kamalaa https://www.ylasatakunta.fi/teksti/pirkanmaan-karajaoikeus-vangitsi-koiran-tappamisesta-epaillyn-6.68.127794.b58
      Parkano
      66
      4054
    4. Orpo: Velkajarrua vastustavaa puoluetta vaikea ajatella hallitukseen

No Minja Koskelan kommunistipuolue jäi ulos tuosta. Kaikki eduskuntapuolueet vasemmistoliittoa lukuun ottamatta sopivat
      Maailman menoa
      197
      3664
    5. PS ylivoimainen nousija myös HS:n gallupissa, SDP laskee taas

https://www.verkkouutiset.fi/a/hs-gallup-sdpn-suosio-laskee-ps-nousussa/#0a7d2507 Ylivoimainen viime kuukausien nousija
      Maailman menoa
      101
      3486
    6. Valtavasti suomalaisia asunnottomina, mutta ei yhtään somalia

tai muuta kehitysmaalaista. Mites tässä näin kävi? Tiedän hyvin, että esim. somaleita lentää ulos mm. Hekan asunnoista,
      Maailman menoa
      101
      3340
    7. Hienoa! Eduskunta luopui käteisen käytöstä

Nyt tuo sama muutos pitää saada myös muuhun yhteiskuntaan. Käteistähän ei tarvitse tänä päivänä enää kuin rikolliset.
      Maailman menoa
      73
      1980
    8. Maajussi-Ville herättää kysymyksiä - Etsiikö oikeasti rakkautta vai mainostaako oliiviöljyä?

Mitä mieltä olet: etsiikö Ville rakkautta vai mainostaako oliiviöljyään? Maajussille morsian -ohjelmassa yksi maajusseis
      Maajussille morsian
      16
      1305
    9. Kovia syytöksiä Stefan Thermaninsta.

Jättänyt taas maksamatta kohuliikemies, hupparit ja muita ostamiaan tavaroita. On soiteltu liikkeestä ja Stefan iskenyt
      Kotimaiset julkkisjuorut
      155
      998
    10. Totuuspuolueen johtaja Jaana "prinsessa Leia" Kavonius on vangittu

Kavonius määrättiin jo keväällä 2024 poissaolevana vangittavaksi todennäköisin syin epäiltynä 13 vainoamisesta ja 24 kun
      Maailman menoa
      269
      964
    Aihe