Helluntailaisuudessa on tapana vaihtaa seurakunnan paimenta muutaman vuoden välein.
Oman lauman jättäminen ei ole raamatullista.
Karuselli pyörii ja kuski vaihtuu seurakunnassa
16
141
Vastaukset
- Anonyymi
Mitä isä sanoi kun laittoi lapsensa karuselliin?
– Pistetään vahinko kiertämään - Anonyymi
On esimerkkejä työntekijä on palvellut samaa seurakuntaa koko työelämän ajan. Toiset 30 -vuotta. 20-vuotta työntekijä samassa srk ei ole harvinaisuus. Kirjoitat puuta heiniä. Maaillisessa työssä työpaikan vaihto viidessä vuodessa on aika yleistä. Keksi paljon parempi aihe. Kirjoita vaikka mustikasta.
- Anonyymi
Työntekijä ei ole paimen joka johtaa seurakuntaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Työntekijä ei ole paimen joka johtaa seurakuntaa.
Työntekijöistähän Jeesus puhui. Aika outo aloitus. Kirkon papit ja muut viranhaltijat vaihtavat myös työpaikkaa. Siis heillä on täysi vapaus. Omassa pitäjässä pappi oli virassa kolme kuukautta.
ALOITTAJA HOI
Mene jätkä edes juoksemaan. Keksi 10 x parempi aloitus.
- Anonyymi
Kierrätystä !
Eipäraamatullista. - Anonyymi
Ps.9:8 Mutta Herra pysyy ijanaikkisesti: hän on valmistanut valmistanut istuimensa tuomioon. Biblia (1776) Ps.103:19.
- Anonyymi
2Moos.3:14 Sanoi Jumala Mosekselle: Minä olen se kuin minä olen: Ja sanoi: niin pitää sinun sanoman Israelin lapsille: Minä olen lähetti minun teidän tykönne. Biblia (1776) Ilm.1:4. 1:8.
- Anonyymi
Ps.7:12 Jumala on oikia tuomari; ja Jumala, joka joka päivä uhkaa. Biblia. Ps.58:12.
- Anonyymi
5Moos.23:3 Ammonilaisten ja Moabilaisten ei pidä tuleman Herran seurakuntaan, ei kymmenentenkään polveen asti, ja ei ikänä tuleman Herran seurakuntaan. Biblia (1776) Neh.13:1.
- Anonyymi
Neh.13:1 Siihen aikaan luettiin Moseksen kirjaa kansan edessä, ja siitä löydettiin kirjoitettuna, ettei kukaan Ammonilainen ja Moabilainen saa ikänänsä tulla Jumalan seurakuntaan. Biblia.
- Anonyymi
Ilm.3:21 Joka voittaa, sen minä annan istua minun kanssani minun istuimellani, niinkuin minäkin voitin ja olen minun isäni kanssa hänen istuimellansa istunut. Biblia (1776) Matt.19:28. Luuk.22:28-30. 1Kor.6:1-6. 2Tim.2:11-26.
- Anonyymi
1Aikak.17:21 Ja mikä kansa maan päällä on niinkuin kansas Israeli, jota Jumala mennyt on vapahtamaan itsellensä, ja tekemään itsellensä nimeä suurista ja hirmuisista töistä, ajain pakanat ulos kansas edestä, jonkas Egyptistä vapahtanut olet? Biblia (1776) 5Moos.4:7-49
- Anonyymi
Gal.3:15 Rakkaat veljet! minä puhun ihmisten tavalla. Ei yksikään riko ihmisen testamenttia, koska se vahvistettu on, eikä siihen mitään lisää. Hebr.9:17 Sillä kuolemalla testamentti vahvistetaan, joka ei ole niin kauvan vahva, kuin se elää, joka sen teki. Biblia (1776)
- Anonyymi
Helluntailaisuudessa on tapana vaihtaa seurakunnan paimenta muutaman vuoden välein. = On aivan oikein, jotta se armoitus, mikä kelläkin on, leivänmurtamiseen, tulisi monet osalliseksi.
Aloittajalla on sama aamupuuro vuosikymmenestä toiseen ja samaa hapanleipää juurineen- syö, eikä opi enempään....
Oman lauman jättäminen ei ole raamatullista. --Pyhä Henki rakentaa seurakunnan ja Hän antaa toimenkuvan ja paikan - onhan Jeesus koko maailman pelastaja.
Tuli mieleeni valtiolla, niin intissä, ja vaikka VR- siellä kierrätettiin johtoporrasta.
Idea oli se ammattitaito- joka tavallaan ruokkii paikkakuntaa- kun aivoriihi tuo mukanaan monipuolisuuden.
ei tämä sen vaikeempaa ole. jos aloittaja ei ole hokannut asioita. - Anonyymi
Jeesus, Hyvä Paimen, ei koskaan jätä seurakuntaansa. Eikä Jumalan seurakunta hylkää Paimentaan, Jeesusta!
- Anonyymi
Joskus on hyväkin että pastori lähtee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP jo 100 % suositumpi kuin persut
Kertoo Hesarin uusin kannatuskysely. Demareiden kannatus on miltei tuplat verrattuna persuihinl. Suomen kansa ei selväst14010890- 2664753
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah1784069Mikä tämä henkilö mahtaa touhuta Parkanossa
Kamalaa https://www.ylasatakunta.fi/teksti/pirkanmaan-karajaoikeus-vangitsi-koiran-tappamisesta-epaillyn-6.68.127794.b58553691Orpo: Velkajarrua vastustavaa puoluetta vaikea ajatella hallitukseen
No Minja Koskelan kommunistipuolue jäi ulos tuosta. Kaikki eduskuntapuolueet vasemmistoliittoa lukuun ottamatta sopivat1843569PS ylivoimainen nousija myös HS:n gallupissa, SDP laskee taas
https://www.verkkouutiset.fi/a/hs-gallup-sdpn-suosio-laskee-ps-nousussa/#0a7d2507 Ylivoimainen viime kuukausien nousija973426Ikävä sinua mies
Vuosia kuluu, mutta tunteet ei ole hävinnyt. Tasoittuneet toki, kun ei olla nähty. Järki palannut päähän kuitenkin. Se i333325Valtavasti suomalaisia asunnottomina, mutta ei yhtään somalia
tai muuta kehitysmaalaista. Mites tässä näin kävi? Tiedän hyvin, että esim. somaleita lentää ulos mm. Hekan asunnoista,863207Hienoa! Eduskunta luopui käteisen käytöstä
Nyt tuo sama muutos pitää saada myös muuhun yhteiskuntaan. Käteistähän ei tarvitse tänä päivänä enää kuin rikolliset.691884Kiinnostaa - ei kiinnosta - kiinnostaapas
Selittäkää hämmentyneelle miksi miehiä ei ikinä kiinnosta silloin, kun sitä olisi itsekin kiinnostunut? Sitten kun siirt2051804