Silti jokainen köyhä haluaisi itse olla rikas tai vähintäänkin varakas. Kukaan heistä ei kieltäytyisi miljoonaperinnöstä tai loton päävoitosta.
Oikeasti köyhät projektoivat itseensä kohdistuvat epäonnistumisen tunteet rikkaisiin. Köyhät ovat tyhmiä, saamattomia ja vailla itsekuria, ainakin jossain suhteessa kutakin. Se sitten helpottaa kun on joku ketä vihata ja syyttää omasta luuseriudestaan.
Miksi köyhä halveksii ja vihaa rikkaita? Vai mitä se on?
41
170
Vastaukset
- Anonyymi
Tyhmä voisi käyttää vihaenergiansa johonkin tarpeellisempaan. Voisi vaikka vaurastua.
- Anonyymi
Ei pidä paikkaansa, viha kohdistuu mulkeroihin, jotka haukkuvat suomalaista duunaria, Esim Wahlroos, Kakkonen ja se Hesburgerin heikki. Jopa UPM: pesonen sortui tuohon loppumetreillään TJ:na.
Sitten ne paremmat, joita arvostetaan, esim. Paananen, Supercell, Koneen johto, tekevät esim itämeren pelastamisen suhteen töitä, eivät hauku duunareitaan..... Myöskin ST1 Anttonen on ok.- Anonyymi
Juuri he. Kiitokset heille.
- Anonyymi
Köyhien ylimääräiset rahat menevät yleensää viinaan ja huvituksiin. Jos vielä jää rahaa niin mennään ulkomaille.
Ei viitsitä/osata hankkia kunnon koulutusta vaan aina on jonkun toisen syy jos ei ole rahaa.
Stemmaa myös vasemmistoon yleisesti.- Anonyymi
Älä yleistä sika.
- Anonyymi
Älä taas jauha paskaa, mun ylimääräiset rahat EI mene viinaan ja huvituksiin, en juo ollenkaan enkä käytä muitakaan päihteitä, harrastan sen sijaan musiikkia ja siihen voi jotain ylimääräistä rahaa mennä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä taas jauha paskaa, mun ylimääräiset rahat EI mene viinaan ja huvituksiin, en juo ollenkaan enkä käytä muitakaan päihteitä, harrastan sen sijaan musiikkia ja siihen voi jotain ylimääräistä rahaa mennä!
Mutta oletko hankkinut kunnon koulutusta millä elää?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta oletko hankkinut kunnon koulutusta millä elää?
Einkoulutuksella kukaan elä. Ei koulussa istumisesta makseta palkkaa.
- Anonyymi
Millä rahalla?
- Anonyymi
Kateus kateus, se se on.
- Anonyymi
Niin, rikkaat on kateellisia köyhille näiden viimeisistä roposista, mutta EI TOISINPÄIN!
- Anonyymi
Maailmassa käy niin, että kukin syntyy yltäkylläisyyteen tai puutteeseen, eikä kukaan ole saanut valita. Koulutuksella ja esimerkeistä saadaan menestymiseen keinot. On pieni palkkaisella aihettakin valittaa, kun hän työllään auttaa menestyjää tienaamaan siinä huippuvirassa. tippuuko sieltä köyhille , rikkaiden apulaisille runsaasti rahakkeita.
- Anonyymi
Syntymälahjat ovat ne jotka ratkaisevat. Jos on tyhmä, itsekuriton ja muuten vaan vätys, ei ole mitään mahdollisuuksia rikastua vaikka lähtökohdat olisivat yhtä.hyvät kuin Suomessa, tai ainakin on ollut.
Mutta aina ne vaan syyttävät porvareita ja porvarihallituksia, vaikka ovat ihan yhtä köyhiä ja saamattomia vasurihallitustenkin aikana. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Syntymälahjat ovat ne jotka ratkaisevat. Jos on tyhmä, itsekuriton ja muuten vaan vätys, ei ole mitään mahdollisuuksia rikastua vaikka lähtökohdat olisivat yhtä.hyvät kuin Suomessa, tai ainakin on ollut.
Mutta aina ne vaan syyttävät porvareita ja porvarihallituksia, vaikka ovat ihan yhtä köyhiä ja saamattomia vasurihallitustenkin aikana.Älä viitsi jauhaa paskaa! Ei syntymälahjoilleen voi mitään, ei kaikki voi tulla rikkaiksi vaikka olisi kuinka lahjakas!!
- Anonyymi
Persut ja kokoomuslaiset kylläkin vihaavat köyhiä. Rautasaapasta päähän vain omalle kansalle, lisää työttömiä ja valtiolle velkaa on ohjenuoransa.
- Anonyymi
Varsinkin persut Hallan aikana. Duunarit vittuun he viestittävät äänestäjilleen.
- Anonyymi
Ei varmaan viha tai kateus lähde rahamäärästä,eikä siitä miten tienattu,vaan siitä miten usein tälläiset ihmiset käyttäytyvät itse.Katsellaan köyhempää nenänvartta pitkin tai käytetään hyväksi.Tarviiko ihmetellä jos köyhää asia ei naurata?
- Anonyymi
No ei tarvitse
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ei tarvitse
Itse olen köyhistä olosuhteista rajanpinnasta, vanhemmat olivat hyviä ja kannustivat opiskelemaan kun itse eivät voineet.
Kävin peruskoulun yms paljon muutakin ja valtio maksoi kaiken, aina olen ollut ahkera, säästäväinen ja vastuuntuntoinen kuten kurinalainen.
Aloin säästämään tupakkarahoja nuorena, eli niitä rahoja jotka jätin käyttämättä tupakkaan. Ne kasvoivat rahastoissa korkoa korolle ja kuuntelin ammattisijoittajia.
Sain kauniin vaimon joka huomasin minut tuon kaiken vuoksi ja kun aina pidän sanani enkä petä luottamusta.
Kaksi lasta saimme ja molemmat oppivat sijoittamaan ja hankkimaan hyvät ammatit opiskelemalla ja hankkimalla omat talot.
Nyt olen 66v ja käyn salilla+ kävelen paljon, kunto hyvä enkä käytä lääkkeitä.
Ajamme uudella sähkö Mercedeksellä ja hyvä talo kuten kesäpaikka, rahaa mielettömästi rahastoissa ja bitcoinissa.
Eläkkeelle jäin jo 55 vuotiaana ja aloin nauttia kaikesta hyvistä päätöksistä jotka tein järjellä nuorena, eläke hyvä ja elämä kunnossa.
Moni pilaa itse elämänsä itsekurin puuttuessa ja hamutessa kaikessa pikavoittoja, kuten joku aiemmin jo kertoikin.
Kaikilla alle minun ikäisellä on ollut mahdollista kouluttautua nuorena, mutta moni on itse syypää surkeuteensa omilla hätäisillä päätöksillä.
Tupakka, huumeet, viina, liikunnanpuute ja väärä valinta avioliitossa ne pahimmat ansat.
Tietty huono tuuri on myös asia jolle ei mitään voi vaikka olisi tehnyt kotiläksynsä täydellisesti.
Eipä lama tai bensanhinta haittaa yhtään mitään, Mersu lataantuu yöllä pörssisähköllä kuten oma talommekin.
- Anonyymi
Tuohan on vasemmistopuolueiden taktiikka, kokoajan yritetään ryövätä paremmilta pois.
- Anonyymi
Pikemminkin oikeistopuolueiden taktiikka on se että köyhiltä kaikki pois!!
- Anonyymi
Pienilläkin tuloilla fiksu pystyy hiljakseen rikastumaan muttei vasemmistolaiset kun muutamakin ylimääräinen euro pitää heti käyttää. Ei älyä mihinkään pitkäjänteiseen toimintaan paitsi muiden arvosteluun.
- Anonyymi
Ja oikeasti myos rikkaat projektoivat itseensä kohdistuvat epäonnistumisen tunteet Köyhiin. Rikkaat ovat tyhmiä, saamattomia ja vailla itsekuria, ainakin jossain suhteessa kutakin. Kun naapurin rikas onkin rikkaampi, se sitten helpottaa kun on joku ketä vihata ja syyttää omasta luuseriudestaan. Kirjoitetaan yleisönosastoon, kuinka oma epäonnistuminen on köyhien, sosiaaliturvan ja verotuksen syytä.
- Anonyymi
Pinnistitkö kaikki kykysi äärimmillen saadaksesi aikaan tuollaisen tekstin?
Rikas voi olla kateellinen vielä rikkaammalle, ovathan hekin ihmisiä heikkouksineen, mutta tyhmä, saamaton tai vailla itsekuria hän ei ole jos kateudesta huolimatta on rikas.
Tyhmä, saamaton ja itsekuriton vaan ei voi rikastua, ei sen enempää kuin jalattoman tulla pikajuoksijaksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pinnistitkö kaikki kykysi äärimmillen saadaksesi aikaan tuollaisen tekstin?
Rikas voi olla kateellinen vielä rikkaammalle, ovathan hekin ihmisiä heikkouksineen, mutta tyhmä, saamaton tai vailla itsekuria hän ei ole jos kateudesta huolimatta on rikas.
Tyhmä, saamaton ja itsekuriton vaan ei voi rikastua, ei sen enempää kuin jalattoman tulla pikajuoksijaksi.Rikkaan on paljon helpompi olla tyhmä, saamaton ja itsekuriton kuin köyhän. Rikastuminen harvemmin vaatii muuta kuin röyhkeyttä, piittaamattomuutta ja hyvää tuuria. Niillä suurin osa rikkaista on rikkautensa hankkinut ja sen jälkeen tyhmyys, saamattomuus ja itsekurittomuus ei paljon haittaa, rahaa riittää joka tapauksessa.
Et taida tajuta, mutta sinunlaistasi trollintolloa vastaan kirjoitteleminen ei vaadi mitään ponnistuksia, pelkästään yleistietosi on niin onnetonta luokkaa eikä sinulla näytä olevan mitään elämänkokemustakaan. Etkä todellakaan ole mikään Einstein toistellessasi jatkuvasti samoja teemoja ilmeisesti paperille kirjoittamastasi listasta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rikkaan on paljon helpompi olla tyhmä, saamaton ja itsekuriton kuin köyhän. Rikastuminen harvemmin vaatii muuta kuin röyhkeyttä, piittaamattomuutta ja hyvää tuuria. Niillä suurin osa rikkaista on rikkautensa hankkinut ja sen jälkeen tyhmyys, saamattomuus ja itsekurittomuus ei paljon haittaa, rahaa riittää joka tapauksessa.
Et taida tajuta, mutta sinunlaistasi trollintolloa vastaan kirjoitteleminen ei vaadi mitään ponnistuksia, pelkästään yleistietosi on niin onnetonta luokkaa eikä sinulla näytä olevan mitään elämänkokemustakaan. Etkä todellakaan ole mikään Einstein toistellessasi jatkuvasti samoja teemoja ilmeisesti paperille kirjoittamastasi listasta.Kukaan ei rikastu jos on tyhmä, itsekuriton ja saamaton.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kukaan ei rikastu jos on tyhmä, itsekuriton ja saamaton.
Kyllä rikastuu ja aika helpostikin.
- Anonyymi
Mitähän tämäkin sekoomus tarkoittaa?
Yrität osoittaa olevasi koulutetumpi, kuin oletkaan käyttämällä psykologista termiä "projisoida", joka sinulla muuttunut "projektoida" -termiksi. Hyvä yritys kuitenkin.
Sinulla on lapsen kaltainen ihailu rikkaita kohtaan. Se sallittakoon. Olet varmasti jossain kohtaa elämääsi kokenut jääväsi hyvin osattomaksi jostakin. Nyt sitten näet ratkaisuna kaikkeen epäonnistumiseen rikastumisen. Ihan sama vaikka rikastuisi lottoamalla, kunhan rikastuu ja kokee olevansa varakas.
Muistathan, että ns. wanha raha ei pröystäile, eikä tuo varallisuuttaan edes esille. Se olisi moukkamaisuutta ja sivistymättömyyttä, eikä sellaiseen pidä alentua. Nousukasmaisuudessa ei ole mitään ihailtavaa.- Anonyymi
Merkityksettömistä virheistä huolimatta ymmärsit, etkä kommentoinut sitä mistä oli puhe: eli miksi köyhät pilkkaavat niitä joita itse haluaisivat olla?
Vaikka vika yleensä näkyy peilissä.
- Anonyymi
Joskus on muisteltava kaikkia veealkuisia sanoja syvemmin valitettavasti ups. Kukas se esittikään kappaleen hienergy...
- Anonyymi
Ai halveksii ja vihaa rikkaita? KUULE, pikemminkin se on toisinpäin, rikkaat ne vihaa ja halveksii köyhiä!
- Anonyymi
Rikkaat ei vaivaa päätään köyhillä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rikkaat ei vaivaa päätään köyhillä.
Niin kuin tämä aloitus...
- Anonyymi
Näytä nyt yksikin juttu täällä jossa köyjä kehuu rikkaita, siis yleisesti, ei pelkästään jonkun yksittäisen lahjoituksen takia.
- Anonyymi
Kateus on ansaittava
- Anonyymi
Mitä sillä kateudella sitten tekee? Miksi se olisi tavoittelemisen arvoista?
- Anonyymi
Köyhät on kiittämättömiä ja kateellisia luusereita
- Anonyymi
Minä olen köyhä ja rakastan Donald Trumppia.
- Anonyymi
Ihmiset kadehtii mielikuvia. Sellaisia unelmia, mitä ovat itse luoneet ja kuvittelevat, että jollain muulla on se sama. Vaikka kuulisivat, ettei näin ole, se ei poista sitä kateutta. Koska se on kuvitelma omassa päässä!
- Anonyymi
Mitä itse teet?
- Anonyymi
Minä olen monisairas vain siksi, että olen tyhmä ja saamaton rikkaan mielestä.
Kukaan rikas ei voi ikinä sairastua mihinkään koskaan, koska ovat viisaita ja aikaansaavia yli-ihmisiä.
En pidä siitä, että rikas hokee tätä valetta jatkuvasti.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2024208
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah1463768Orpo: Velkajarrua vastustavaa puoluetta vaikea ajatella hallitukseen
No Minja Koskelan kommunistipuolue jäi ulos tuosta. Kaikki eduskuntapuolueet vasemmistoliittoa lukuun ottamatta sopivat823126Hienoa! Eduskunta luopui käteisen käytöstä
Nyt tuo sama muutos pitää saada myös muuhun yhteiskuntaan. Käteistähän ei tarvitse tänä päivänä enää kuin rikolliset.431579Ikävä sinua mies
Vuosia kuluu, mutta tunteet ei ole hävinnyt. Tasoittuneet toki, kun ei olla nähty. Järki palannut päähän kuitenkin. Se i191418Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi241360Mikä tämä henkilö mahtaa touhuta Parkanossa
Kamalaa https://www.ylasatakunta.fi/teksti/pirkanmaan-karajaoikeus-vangitsi-koiran-tappamisesta-epaillyn-6.68.127794.b58321357Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta
Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk271341Kiinnostaa - ei kiinnosta - kiinnostaapas
Selittäkää hämmentyneelle miksi miehiä ei ikinä kiinnosta silloin, kun sitä olisi itsekin kiinnostunut? Sitten kun siirt1151128Martina haluaa Marbellaan
Martinan tekisi mieli ottaa lennot Marbellaan, jossa näkisisi kauniita ja hyväntuulisia ihmisiä. No sitten pitää matkust2151053