Matt 7:15: "Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia."
Jeesus varoitti susista lammasten vaatteissa.
Kun usko on ulkokuori
36
183
Vastaukset
- Anonyymi
Jer 23:32: "Katso, minä käyn niiden kimppuun, jotka ennustavat valheunia, sanoo Herra, ja kertovat niitä ja eksyttävät minun kansaani valheillansa ja kerskumisellansa, vaikka minä en ole heitä lähettänyt enkä käskenyt ja vaikka heistä ei ole mitään hyötyä tälle kansalle, sanoo Herra."
2Piet 2:3:
"Ja ahneudessaan he valheellisilla sanoilla kiskovat teistä hyötyä; mutta jo ammoisista ajoista heidän tuomionsa valvoo, eikä heidän perikatonsa torku."- Anonyymi
otahan lääkkeesi- käyt kierroksilla.
- Anonyymi
Matt 16:11:
"Kuinka te ette käsitä, etten minä puhunut teille leivästä? Vaan kavahtakaa fariseusten ja saddukeusten hapatusta."" - Anonyymi
1Joh 2:26:
"Tämän minä olen kirjoittanut teille niistä, jotka teitä eksyttävät." - Anonyymi
Näin sanoi " jumalan karitsa"
Mietippä sitä!- Anonyymi
Jeesus: Susi lammasturkissa tosiaan.
Aiheuttanut enemmän tuhoa ihmiskunnalle kuin Stalin, Mao ja Hitler yhteensä.
- Anonyymi
Kaikella on määräaikansa sillä Jumalan tuomio alkaa ensin Jumalan huoneesta.
Saarn 3:1: "Kaikella on määräaika, ja aikansa on joka asialla taivaan alla." - Anonyymi
Matt 23:28:
"Samoin tekin ulkoa kyllä näytätte ihmisten silmissä hurskailta, mutta sisältä te olette täynnä ulkokultaisuutta ja laittomuutta."
Jeesus ei hyväksy
- ulkokultaisuutta
- laittomuutta - Anonyymi
Hepr 4:12:
"Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija;" - Anonyymi
Ilm 2:12:
"Ja Pergamon seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo hän, jolla on se kaksiteräinen, terävä miekka:" - Anonyymi
Matt 24:11:
"Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta."- Anonyymi
Tarkottaa kun kirkon pappi kastehöpinöineen nousee seinäpönttöön !
Sieltä on suomalaisia hölmöjä eksytetty 500 vuotta. - Anonyymi
Niinpä. Ns. Kristittyjä on 2,4 miljardia ja sen spinnoff muhametin väännöksiä uskoo jo 2 miljardia.
- Anonyymi
Turpa kiinni siellä. Seuratkaa johtajaanne.
- Anonyymi
Sokeiden taluttajaa !
- Anonyymi
"Kuka on sokea, ellei minun palvelijani, ja kuka niin kuuro kuin minun sanansaattajani, jonka minä lähetän? Kuka on niin sokea kuin minun palkkalaiseni, niin sokea kuin Herran palvelija?"
- Anonyymi
Autuaita ovat lapsentasoiset - eivät ymmärrä epäillä mitään.
- Anonyymi
Jeesus jos joku oli uskontokoijari. Työnvieroksuja brändäsi itseään ryyppykaverinsa Lasaruksen kanssa. Sai lopulta onneksi ansionsa mukaan mutta hölmöt höpöttää siitä yhä.
- Anonyymi
Kyllä se haisee...
Saarn 10:1:
"Myrkkykärpäset saavat haisemaan ja käymään voiteentekijän voiteen. Pieni tyhmyys painaa enemmän kuin viisaus ja kunnia." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se haisee...
"Myrkkykärpäset saavat haisemaan ja käymään voiteentekijän voiteen. Pieni tyhmyys painaa enemmän kuin viisaus ja kunnia."Mahdottoman hyvä esimerkki huonosta käännöksestä.
Mitään tuollaista haisevia voiteita ole. - Anonyymi
Mene silti töihin, näytä esimerkkiä !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se haisee...
"Myrkkykärpäset saavat haisemaan ja käymään voiteentekijän voiteen. Pieni tyhmyys painaa enemmän kuin viisaus ja kunnia."Eilinen kalanpala kainalossa, lautumat hiilellä hankaamalla. Eipä tarvittu kummoista taikuria tuohon esitykseen.
- Anonyymi
👍Heidän kannattaisi kuunnella oikeaa opetusta ja lukea oikeaa Raamattua, jotta pelastuisivat. Kuoleman jälkeen se on myöhäistä. Kenellekään meistä ei ole taattu huomista päivää ja pelastusvarmuutta.
- Anonyymi
Miksi päätit uskoa raamattuun, tuohon sekavaan järjettömään kansantarinakokoelmaan. Päätettiinkö se sinun puolesta?
- Anonyymi
Mikä on oikea raamattu ?
Tiesitkö kuinka monta käännöstä on tämä naa tuottanut ?
- Anonyymi
Kylmä uskonnollisuus on sitä, että herjataan muita ja heitellään Raamatunlauseita, että tälläisiä olette.
Eihän siinä voi kuin eksyä. - Anonyymi
Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee sen tiettäväksi sanansa kautta.
- Anonyymi
Aika tollo se tosiaan on ollut. Ei edes ykkösluokkalaisen tasolla.
- Anonyymi
Tuoko kymmenyksien maksaminen siunauksia ?
Monen pastorin mukaan kyllä.
Ei minulla ole varaa olla palauttamatta Herralle kuuluvia kymmenyksiä, sillä silloinhan siunaukset rapisevat pois niiltä 9/10:lta, joista voin antaa kolehdin ja uhrilahjat.
Kyllä Herra on hyvä! "Tuokaa täydet kymmenykset varastohuoneeseen, että minun huoneessani olisi ravintoa, ja siten koetelkaa minua, sanoo Herra Sebaot: totisesti minä avaan teille taivaan akkunat ja vuodatan teille siunausta ylenpalttisesti." Mal.3:10
Jeesus vahvista tämän Uudessa liitossa sanomalla "Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te annatte kymmenykset mintuista ja tilleistä ja kuminoista, mutta jätätte sikseen sen, mikä laissa on tärkeintä: oikeuden ja laupeuden ja uskollisuuden! Näitä tulisi noudattaa, eikä noitakaan sikseen jättää." Matt.23:23
Ei siis noita kymmenyksiä saa sikseen jättää vaan palauttaa ne iloisesti Herralle ja Jumala siunaa loput oikein kunnolla. ""Ottakaa vaari siitä, mitä kuulette; millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan, vieläpä teille lisätäänkin."- Anonyymi
Mooseksen lain mukaan kymmenykset maksettiin vain luvatun maan sadosta ja karjasta. Kymmenyksiä ei maksettu palkasta tai sosiaaliavustuksesta tai perinnöstä. Karjasta ja sadosta maksetuilla kymmenyksissä Jumalan huolehti köyhistä ja jumalanpalveluksen säilymisestä. "sillä maa on minun ja te olette muukalaisia ja vieraita minun luonani".
Jeesus itse todisti: Mitä arvelet, Simon? Keiltä maan kuninkaat ottavat tullia tai veroa? Lapsiltaanko vai vierailta?" Uuden Liiton uskovat ovat Jumalan lapsia, eikä lapsilta viedä veroa.
Mooseksen määräysten mukaan kahtena vuotena kymmenysten antaja sai syödä kymmenyksistään: Sinä et saa omien porttiesi sisäpuolella syödä jyviesi, viinisi ja öljysi kymmenyksiä etkä myöskään raavaittesi ja lampaittesi esikoisia etkä mitään lupaamaasi lupausuhria tai vapaaehtoisia uhreja tai kätesi antia,
vaan syö niitä Herran, sinun Jumalasi, edessä siinä paikassa, jonka Herra, sinun Jumalasi, valitsee, sekä sinä että sinun poikasi ja tyttäresi, sinun palvelijasi ja palvelijattaresi ja leeviläinen, joka asuu sinun porttiesi sisäpuolella; ja iloitse näin Herran, sinun Jumalasi, edessä kaikesta, mitä kätesi on hankkinut.
Varo, ettet jätä osattomaksi leeviläistä, niin kauan kuin sinä elät maassasi. Joka kolmas kaikki kymmenykset piti viedä temppeliin: Tuokaa täydet kymmenykset varastohuoneeseen, että minun huoneessani olisi ravintoa, ja siten koetelkaa minua,
Jeesuksen aikaan kymmenysten antaminen oli muuttunut keskinäiseksi juhlinnaksi, johon kutsuttiin omat tuttavat ja sukulaiset. Vaikka kymmenysjuhliin piti lain mukaan olla nimen omaan köyhillä pääsy, niin sairaat ja puutteenalaiset joutuivat halveksunnan kohteeksi. katso, siinä kaupungissa oli nainen, joka eli syntisesti; ja kun hän sai tietää, että Jeesus oli aterialla fariseuksen talossa, toi hän alabasteripullon täynnä hajuvoidetta... Mutta kun fariseus, joka oli hänet kutsunut, sen näki, ajatteli hän mielessään näin: "Jos tämä olisi profeetta, tietäisi hän, mikä ja millainen tuo nainen on, joka häneen koskee: että hän on syntinen."
Jeesus kehotti: Kun laitat päivälliset tai illalliset, älä kutsu ystäviäsi, älä veljiäsi, älä sukulaisiasi äläkä rikkaita naapureita, etteivät hekin vuorostaan kutsuisi sinua, ja ettet sinä siten saisi maksua.
Ne, jotka kuvitelmissaan elävät vanhan liiton aikaa Israelissa, antakoot kymmenykset tilleistä ja kuminoista. Mutta uudessa liitossa antaminen on vapaaehtoista. Jumalan lapset ovat vapaat.
- Anonyymi
2Moos.23:25 Mutta Herraa teidän Jumalaanne pitää teidän palveleman, niin hän siunaa sinun leipäs ja vetes: ja minä otan sinulta pois kaikki sairaudet. Biblia (1776) 2Moos.15:26. 5Moos.7:15.
- Anonyymi
Sananl 29:23:
"Ihmisen alentaa hänen oma ylpeytensä, mutta alavamielinen saa kunnian." - Anonyymi
Aloituksessa on vakava varoitus maailman rakkauden kaapuun pukeutuneen agendan luikerteleminen sisälle kirkkoihin.
Sen vaikutuksesta kirkkokansa ei halua, että evankeliumin julistaminen ja Jumalan sanan opetus olisi kovin tarpeellisia tässä ajassa.
Ja kenen asialla rakkauden kaapuun sonnustautuneet ovat?
5 "Kylväjä meni kylvämään siementänsä. Ja hänen kylväessään putosi osa tien oheen ja tallautui, ja taivaan linnut söivät sen.
6 Ja osa putosi kalliolle, ja oraalle noustuaan se kuivettui, kun sillä ei ollut kosteutta.
7 Ja osa putosi orjantappurain sekaan, ja orjantappurat kasvoivat mukana ja tukahuttivat sen.
8 Ja osa putosi hyvään maahan, kasvoi ja teki satakertaisen hedelmän." Tämän sanottuaan hän lausui suurella äänellä: "Jolla on korvat kuulla, se kuulkoon".
9 Niin hänen opetuslapsensa kysyivät häneltä, mitä tämä vertaus merkitsi.
10 Hän sanoi: "Teidän on annettu tuntea Jumalan valtakunnan salaisuudet, mutta muille ne esitetään vertauksissa, että he, vaikka näkevät, eivät näkisi, ja vaikka kuulevat, eivät ymmärtäisi.
11 Vertaus on tämä: siemen on Jumalan sana.
12 Mitkä tien oheen putosivat, ovat ne, jotka kuulevat, mutta sitten perkele tulee ja ottaa sanan pois heidän sydämestään, etteivät he uskoisi ja pelastuisi.
( Luuk 8)
Ei tule mukautua maailman ruhtinaan tahtoon ..
15 Älkää rakastako maailmaa älkääkä sitä, mikä maailmassa on. Jos joku maailmaa rakastaa, niin Isän rakkaus ei ole hänessä.
16 Sillä kaikki, mikä maailmassa on, lihan himo, silmäin pyyntö ja elämän korskeus, se ei ole Isästä, vaan maailmasta.
17 Ja maailma katoaa ja sen himo; mutta joka tekee Jumalan tahdon, se pysyy iankaikkisesti. ( 1Joh 2)
.. sillä Isän rakkaus ei ole sitä rakkautta, mikä on maailman rakkautta.
Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.
Usko Toivonen - Anonyymi
Helluntaikaste uudestikasteena on tuonut menestyksen.
Mutta se on vain pieni menestys.
"Ja keskellä sortoa heille suodaan pieni menestys, ja monet liittyvät heihin teeskennellen." - Anonyymi
Luterilainen on tullut uskoon!
https://www.jarviseudunsanomat.fi/arkisto/2025/10/12/mita-tekemista-on-jeesuksella/ - Anonyymi
aloittaja on yksi heistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP jo 100 % suositumpi kuin persut
Kertoo Hesarin uusin kannatuskysely. Demareiden kannatus on miltei tuplat verrattuna persuihinl. Suomen kansa ei selväst15010999Ikävä sinua mies
Vuosia kuluu, mutta tunteet ei ole hävinnyt. Tasoittuneet toki, kun ei olla nähty. Järki palannut päähän kuitenkin. Se i394023Mikä tämä henkilö mahtaa touhuta Parkanossa
Kamalaa https://www.ylasatakunta.fi/teksti/pirkanmaan-karajaoikeus-vangitsi-koiran-tappamisesta-epaillyn-6.68.127794.b58643918Orpo: Velkajarrua vastustavaa puoluetta vaikea ajatella hallitukseen
No Minja Koskelan kommunistipuolue jäi ulos tuosta. Kaikki eduskuntapuolueet vasemmistoliittoa lukuun ottamatta sopivat1913634PS ylivoimainen nousija myös HS:n gallupissa, SDP laskee taas
https://www.verkkouutiset.fi/a/hs-gallup-sdpn-suosio-laskee-ps-nousussa/#0a7d2507 Ylivoimainen viime kuukausien nousija1003461Valtavasti suomalaisia asunnottomina, mutta ei yhtään somalia
tai muuta kehitysmaalaista. Mites tässä näin kävi? Tiedän hyvin, että esim. somaleita lentää ulos mm. Hekan asunnoista,1013320Hienoa! Eduskunta luopui käteisen käytöstä
Nyt tuo sama muutos pitää saada myös muuhun yhteiskuntaan. Käteistähän ei tarvitse tänä päivänä enää kuin rikolliset.721967Maajussi-Ville herättää kysymyksiä - Etsiikö oikeasti rakkautta vai mainostaako oliiviöljyä?
Mitä mieltä olet: etsiikö Ville rakkautta vai mainostaako oliiviöljyään? Maajussille morsian -ohjelmassa yksi maajusseis151277Kovia syytöksiä Stefan Thermaninsta.
Jättänyt taas maksamatta kohuliikemies, hupparit ja muita ostamiaan tavaroita. On soiteltu liikkeestä ja Stefan iskenyt155958Totuuspuolueen johtaja Jaana "prinsessa Leia" Kavonius on vangittu
Kavonius määrättiin jo keväällä 2024 poissaolevana vangittavaksi todennäköisin syin epäiltynä 13 vainoamisesta ja 24 kun268924