Paavalin pilkkaaminen

Anonyymi-ap

Paavali oli ylösnousseen Jeesuksen Kristuksen todistaja ja Jumalan valittu apostoli.
Miksi vihataan Jeesusta ja Paavalia ?

JEESUS: "Sillä paatunut on tämän kansan sydän, ja korvillaan he työläästi kuulevat, ja silmänsä he ovat ummistaneet, etteivät he näkisi silmillään, eivät kuulisi korvillaan, eivät ymmärtäisi sydämellään eivätkä kääntyisi ja etten minä heitä parantaisi.'"

PAAVALI: "Sillä paatunut on tämän kansan sydän, ja korvillaan he työläästi kuulevat, ja silmänsä he ovat ummistaneet, että he eivät näkisi silmillään, eivät kuulisi korvillaan, eivät ymmärtäisi sydämellään eivätkä kääntyisi ja etten minä heitä parantaisi.'"

44

181

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Totuutta ei kestetä!
      Siksi pilkataan Paavalia.

• Anonyymi

Jeesus
      "Teitä ei maailma voi vihata, mutta minua se vihaa, sillä minä todistan siitä, että sen teot ovat pahat."

• Anonyymi

Miksei kukaan sano pahaa sanaa Sauluksen saamasta Saatanan enkelistä, joka teloitti hänet Roomassa?

• Anonyymi

Paavali ei kuulu oikeiden 12 apostolin joukkoon, jotka elivät Jeesuksen kanssa, kuulivat Jeesuken opetukset ja todistivat hänen kuolemaansa, ylösnousemusta ja taivaaseen nousemista.

• Anonyymi

Paavali ei ole Jeesuksen apostoli.

Ilm. 21:14

Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet. [Hes. 48:31]

• Anonyymi

Apt.1
        21 Siispä on nyt valittava yksi niistä miehistä, jotka ovat kulkeneet kanssamme koko sen ajan, jolloin Herra Jeesus eli ja vaikutti meidän keskuudessamme,
        22 siitä alkaen, kun Johannes hänet kastoi, aina siihen päivään, jona hänet otettiin luotamme taivaaseen. Yksi heistä olkoon hänen ylösnousemuksensa todistajana yhdessä meidän kanssamme." [Luuk. 24:48+]
        23 Ehdolle pantiin kaksi miestä: Joosef Barsabbas, toiselta nimeltään Justus, sekä Mattias.
        24 Sitten kaikki rukoilivat: "Herra, sinä joka tunnet kaikkien sydämet, ilmoita, kumman näistä kahdesta olet valinnut [Luuk. 16:15+ | Sananl. 16:33]
        25 astumaan tähän palvelutehtävään ja apostolin virkaan, josta Juudas luopui mennäkseen sinne, minne kuului."
        26 Sen jälkeen he heittivät miehistä arpaa, ja arpa lankesi Mattiakselle. Näin hänet valittiin ja liitettiin kahdentenatoista apostolien joukkoon.

• Totta, mutta nuo 12 ovat myös jeesuksen tapaan fiktiota.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Apt.1
        21 Siispä on nyt valittava yksi niistä miehistä, jotka ovat kulkeneet kanssamme koko sen ajan, jolloin Herra Jeesus eli ja vaikutti meidän keskuudessamme,
        22 siitä alkaen, kun Johannes hänet kastoi, aina siihen päivään, jona hänet otettiin luotamme taivaaseen. Yksi heistä olkoon hänen ylösnousemuksensa todistajana yhdessä meidän kanssamme." [Luuk. 24:48 ]
        23 Ehdolle pantiin kaksi miestä: Joosef Barsabbas, toiselta nimeltään Justus, sekä Mattias.
        24 Sitten kaikki rukoilivat: "Herra, sinä joka tunnet kaikkien sydämet, ilmoita, kumman näistä kahdesta olet valinnut [Luuk. 16:15 | Sananl. 16:33]
        25 astumaan tähän palvelutehtävään ja apostolin virkaan, josta Juudas luopui mennäkseen sinne, minne kuului."
        26 Sen jälkeen he heittivät miehistä arpaa, ja arpa lankesi Mattiakselle. Näin hänet valittiin ja liitettiin kahdentenatoista apostolien joukkoon.

On alkuperäiset apostolit ja on myöhäisemmät saman vakanssin saaneita kristinuskon levittäjiä. aina nykypäiviin asti. Jeesus kutsui Paavalin tehtäväänsä, minkä hän suoritti hienosti Jeesuksen inspiroimana, Hänen kirjeensä sisältävät Jeesuksen Jumalaista viisautta, jonka välittävänä kirjurina Paavali toimi. Koko Uusitestamentti on Jeesuksen vaikuttama, monien värikkäittenkin persoonien kautta. Paavali kertoo kaiken rehellisesti, vaikka harhauttajat vääntävät selkeät tarinat, kuten, että Paavali olisi valehtelija, tai saatanan vaikutuksessa, kun saatanan enkeli rusikoi häntä, ettei hän ylpistyisi. Paavalin tapaisella väkeväuskoisella, on isoparvi demoneita kiusaa tekemässä ympärillään, sillä hän on paholaiselle vaarallinen.

• Anonyymi

Raamatussa sanotaan että Paavali oli apostoli.

Hänen kutsumuksensa oli apostolinen ja sitä hän myös teki koko sydämellään vaikka saatana vastusti monin tavoin.

• Anonyymi

Paavali sanoi itse olevansa apostoli, ei Jeesus niin sanonut.

Ilm. 21:14

Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet. [Hes. 48:31]

• Anonyymi

Saatanan enkelin saaminen ei ole mikään apostolinen kutsumus.

2. Kor. 12:7

And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh, the messenger of Satan to buffet me, lest I should be exalted above measure.

Paavali tiesi itse ihan hyvin, ettei ole oikea apostoli.

Kreikan Korintossa vain Paavalia pidettiin apostolina.

1. Kor. 9:2

Jos en olekaan apostoli muille, olen ainakin teille; sillä te olette minun apostolinvirkani sinetti Herrassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saatanan enkelin saaminen ei ole mikään apostolinen kutsumus.

2. Kor. 12:7

And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh, the messenger of Satan to buffet me, lest I should be exalted above measure.

Paavali tiesi itse ihan hyvin, ettei ole oikea apostoli.

Kreikan Korintossa vain Paavalia pidettiin apostolina.

Jos en olekaan apostoli muille, olen ainakin teille; sillä te olette minun apostolinvirkani sinetti Herrassa.

Ei kaikki Korintossakaan pitänyt Paavalia oikeana apostolina.

1. Kor. 1:12

Tarkoitan sitä, että toiset teistä sanovat: "Minä olen Paavalin puolella", toiset taas: "Minä Apolloksen", "Minä Keefaksen*", "Minä Kristuksen".

[Keefas on Pietarin arameankielinen nimi.]

• Anonyymi

Raamattu on ihmisten valitsema kokoelma ihmisten vilkkaan mielikuvituksen tuottamia tarinoita, ja sellaisena sitä tulee arvioidakin.

• Anonyymi

Se on sinun henkilökohtainen uskosi.

• Anonyymi

Helluntailaiset pitävät Olsenia 13. apostolina.
      Hän perusti Suomeen kymmeniä seurakuntia.

• Anonyymi

Olseni toi helluntailaisuuden opit ja henget tänne Suomeen Amerikasta, missä hän oli saanut paikallisilta helluntailaisilta "henkikasteen" ja varmaan tapasi itse Parhaminkin.

Perusti Suomeen 40 ens.hell.srk.
        Ensin Helsinkiin v. 1920 ja sitten muualle maahan aina Haapavedelle asti, missä kävi ahkerasti.

Euroopan helluntaijohtajat arvostivat häntä ja kutsuivat Olsenia Suomen helluntaiapostoliksi.

• Anonyymi

Henkivallat ovat ovelia, eksyttäviä ja rikkavilja kasvaa yhdessä hyvän viljan kanssa elonleikkuseen asti.

• Anonyymi

Jälkikäteen kylvetty lustevilja on päältäpäin rehevän ja elinvoimaisemman näköistä kun hitaasti kasvanut perinteinen kristillisyys, siksi monet erehtyy ja menee humoskokemuksien houkuttelemana uskonlahkoihin ja eksyvät pois totuudesta.

• Anonyymi

Apostoli Paavali.
      Hänestä ja uskosta saamme lukea apostolien teoista.

• Anonyymi

2Tim 1:11: "Jonka julistajaksi ja APOSTOLIKSI ja opettajaksi minä olen ASETETTU."

• Anonyymi

Ne on Paavalin omia väitteitä, joille ei löydy yhtään todistajaa. Mies hokee itse joka kirjeensä alussa olevansa oikea apostoli.

Sillä 'jokainen asia on vahvistettava kahden tai kolmen todistajan sanalla'.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ne on Paavalin omia väitteitä, joille ei löydy yhtään todistajaa. Mies hokee itse joka kirjeensä alussa olevansa oikea apostoli.

Sillä 'jokainen asia on vahvistettava kahden tai kolmen todistajan sanalla'.

Paavali ei nähnyt Damaskontiellä edes Jeesuksen haamua. Eikä murhakoplan "luotettavat" jäsenet nähneet yhtään mitään. Eivät kuulleet edes ääniä.

Jeesus varoitti oikeita apostoleita hänen kuolemansa jälkeen ilmestyvistä valejeesuksista "minä se olen" ja Paavalin kaltaisista uusista suuruuksista, jotka ovat juutalaisten eli valittuen uskon kimpussa.

Matt.24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali ei nähnyt Damaskontiellä edes Jeesuksen haamua. Eikä murhakoplan "luotettavat" jäsenet nähneet yhtään mitään. Eivät kuulleet edes ääniä.

Jeesus varoitti oikeita apostoleita hänen kuolemansa jälkeen ilmestyvistä valejeesuksista "minä se olen" ja Paavalin kaltaisista uusista suuruuksista, jotka ovat juutalaisten eli valittuen uskon kimpussa.

Matt.24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.

"Voi sinua, joka olet kaikkea vilppiä ja kavaluutta täynnä, sinä perkeleen sikiö, kaiken vanhurskauden vihollinen, etkö lakkaa vääristelemästä Herran suoria teitä?"

Paavali ei ollut Jumalan vanhurskauden vihollinen.

• Anonyymi

Paavalin kirjoitukset armolahjoista ja Pyhästä Hengestä eivät sovi Suomen valtiokirkon uskontoon.
      Sama tilanne oli Paavalin eläessä.

• Anonyymi

Pyhä Henki oli mukana jo maailman luomisessa. Siitähän kerrotaan Vanhassa Testamentissa, johon helluntailaiset eivät luota ollenkaan. Kieltävät perisynnin ja monta muuta ihan keskeistä Raamatun totuutta. Helluntailaisuus on Amerikasta tänne 100 v. sitten tuotu paha eksytysuskonto ja heresia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pyhä Henki oli mukana jo maailman luomisessa. Siitähän kerrotaan Vanhassa Testamentissa, johon helluntailaiset eivät luota ollenkaan. Kieltävät perisynnin ja monta muuta ihan keskeistä Raamatun totuutta. Helluntailaisuus on Amerikasta tänne 100 v. sitten tuotu paha eksytysuskonto ja heresia.

Pakkovauvakastettujen sakramentit ovat huijausta!
        He vihkivät homoja. Mikä sakramentti tämän sallii!

• Anonyymi

Uni mukamas Herralta peräisin Pyhästä Hengestä ?
      Taitaa olla hell-hengestä.

"Jeesus tuli ottamaan meidät ylösottoon ja kertoi, että olemme menossa häihin. Omiin häihimme Jeesuksen kanssa. Halasimme toisiamme ja itkimme onnesta. Veljekset Jeesuksen kanssa iloitsemassa. Tiesimme ettei meitä ole montaa, mutta jokunen muukin veli Herrassa saisi maistaa kuolemattomuutta. Suunnaton rakkaus oli keskellämme ja yhtäkkiä näimme kolme sormusta. Sinun, minun ja Jeesuksen."

• Anonyymi

Vielä rusinana pullassa saat sen unessa hommattua! Tämä on oikeata henkielämää,

• Anonyymi

Jeesus tarkoitti veljellä toista Juutalaista, uskonveljeä.

Ei mitään Jenkkilahkon eksytyksiin mennyttä pakanaa.

• Anonyymi

Oikeana helluntaina Jerusalemissa ei kukaan molissut sekavia hurmoskieliä, ei edes horjahdellut, kun Oikea Pyhä Henki oli paikalla ja se annettiin kasteessa 3000 Juutalaiselle miehelle kasteessa synneistä puhdistettuun sydämeen asuvaiseksi.

• Anonyymi

Apt.2: 38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.Sillä teille ja teidän laspille tämä lupaus on annettu."

Kasteessa Pyhän Hengen lahan synneistä pestyyn sydämeensä saanut saa kaikki ne lahjat ja ominaisuudet, mitä Pyhä Henki on. Ei vain jotain siivuja siitä. Jumala ei jaa Henkeä mitalla.

Gal. 5:22

Mutta Hengen hedelmä on: rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävyys, hyvyys, usko, hiljaisuus, puhtaus.

Ei niin, että minä lahjoja pyydän, vaan ahkeroitsen sitä, että teidän luvussanne ylitsevuotava hedelmä olis.

• Anonyymi

Ehtineekö milloinkaan katua sitten.

• Anonyymi

Pavali ei saanut Korinton seurakuntaa hallintaansa, siksi kehitti siellä opin ihmisillä olevista eriarvoisista armolahjoista, luomalla seurakuntaan hierarkian, johtamisen ja hallinnan apuvälineeksi.

Hajoita ja hallitse.

1. Kor. 1:12

Tarkoitan sitä, että yksi teistä sanoo: "Minä olen Paavalin puolta", toinen: "Minä Apolloksen", joku taas: "Minä Keefaan", joku vielä: "Minä Kristuksen".

Matt. 12:30

Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan; ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa.

• Anonyymi

Luopiot ja lahkolaiset pilkkaavat Paavalia.

"Mutta luopiot ja syntiset saavat kaikki turmion, ja ne, jotka hylkäävät Herran, hukkuvat."

• Anonyymi

Tuossa he sen sanovat.

• Anonyymi

Miksi pitää pilkata Apostoli Paavalia vaikka hän on kuollut n. 1900 vuotta sitten?

• Anonyymi

"Koko maailma on pahan vallassa."
      Tämä Jumalan totuus on kerrottu 2000 v sitten.

• Anonyymi

Ei se Jumaan lähettämä lopun ajan väkevä eksytys muuten mikään väkevä eksytys olisikaan, jos joku ei olisi saanut sitä tehtäväkseeen kirjoituksiin lisätä.

• Anonyymi

Ei kaikkien tarvi mitään parannusta tehdä. Lopun ajoilla hehkuttaminen ja ärhäkät parannusvaatimukset ja liittymiset lahkoihin sen vuoksi voivat olla väkevän eksytyksen tekemistä.

Luuk. 15:7

Minä sanon teille: samoin on ilo taivaassa suurempi yhdestä syntisestä, joka tekee parannuksen, kuin yhdeksästäkymmenestä yhdeksästä vanhurskaasta, jotka eivät parannusta tarvitse.

• Anonyymi

Yhdistysten ry ja lahkolaisten ei tarvitse parannusta tehdä.
      Sellainen henki on vallalla.

• Anonyymi

Hälytyskellojen pitäisikin soida kun ihmiset nimittävät itsensä uskoviksi ja pelastuneiksi.

Matt.7
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät

• Anonyymi

Helluntailaisten Raamattuun Pietari on kirjoittanut, että Paavalin rienaajat menevät kadotukseen!
      Eikö tätä tekstiä löydy valtiokirkon "raamatusta"?

• Anonyymi

Suomessa valtio ei omista yhtään kirkkoa.

• Anonyymi

Aikanaan kirkosta eronneet haudattiin hautausmaan aidan viereen pää alaspäin.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP jo 100 % suositumpi kuin persut

Kertoo Hesarin uusin kannatuskysely. Demareiden kannatus on miltei tuplat verrattuna persuihinl. Suomen kansa ei selväst
      Maailman menoa
      156
      11042
    2. Ikävä sinua mies

Vuosia kuluu, mutta tunteet ei ole hävinnyt. Tasoittuneet toki, kun ei olla nähty. Järki palannut päähän kuitenkin. Se i
      Ikävä
      47
      4315
    3. Mikä tämä henkilö mahtaa touhuta Parkanossa

Kamalaa https://www.ylasatakunta.fi/teksti/pirkanmaan-karajaoikeus-vangitsi-koiran-tappamisesta-epaillyn-6.68.127794.b58
      Parkano
      66
      4054
    4. Orpo: Velkajarrua vastustavaa puoluetta vaikea ajatella hallitukseen

No Minja Koskelan kommunistipuolue jäi ulos tuosta. Kaikki eduskuntapuolueet vasemmistoliittoa lukuun ottamatta sopivat
      Maailman menoa
      197
      3664
    5. PS ylivoimainen nousija myös HS:n gallupissa, SDP laskee taas

https://www.verkkouutiset.fi/a/hs-gallup-sdpn-suosio-laskee-ps-nousussa/#0a7d2507 Ylivoimainen viime kuukausien nousija
      Maailman menoa
      101
      3486
    6. Valtavasti suomalaisia asunnottomina, mutta ei yhtään somalia

tai muuta kehitysmaalaista. Mites tässä näin kävi? Tiedän hyvin, että esim. somaleita lentää ulos mm. Hekan asunnoista,
      Maailman menoa
      101
      3340
    7. Hienoa! Eduskunta luopui käteisen käytöstä

Nyt tuo sama muutos pitää saada myös muuhun yhteiskuntaan. Käteistähän ei tarvitse tänä päivänä enää kuin rikolliset.
      Maailman menoa
      73
      1980
    8. Maajussi-Ville herättää kysymyksiä - Etsiikö oikeasti rakkautta vai mainostaako oliiviöljyä?

Mitä mieltä olet: etsiikö Ville rakkautta vai mainostaako oliiviöljyään? Maajussille morsian -ohjelmassa yksi maajusseis
      Maajussille morsian
      16
      1305
    9. Kovia syytöksiä Stefan Thermaninsta.

Jättänyt taas maksamatta kohuliikemies, hupparit ja muita ostamiaan tavaroita. On soiteltu liikkeestä ja Stefan iskenyt
      Kotimaiset julkkisjuorut
      155
      998
    10. Totuuspuolueen johtaja Jaana "prinsessa Leia" Kavonius on vangittu

Kavonius määrättiin jo keväällä 2024 poissaolevana vangittavaksi todennäköisin syin epäiltynä 13 vainoamisesta ja 24 kun
      Maailman menoa
      269
      964
    Aihe