Turvesuon Härkä ja Ähtärin kaato
Siellä missä suot höyryävät ja traktori soi kuin ukkosen esilaulu, asui Turvesuon Härkä – olento, jonka yläruumis oli miestä mutta alavartalo turpeen ja traktorin sekoitus.
Härkä ei ollut paha, ei hyväkään. Hän vain tiesi paremmin kuin kukaan muu. Kun kylällä ehdotettiin eläinpuiston pelastamista, Härkä ärähti:
“Minä sanon, että ei tuu mitään! Ja jos tulee, minä valitan!”
Ja hän valitti. Hän valitti kuin keväinen kurki – paitsi että kurki vaikenee joskus. Härkä ei. Hän jyräsi paperit, sähköpostit ja someryhmät kuin aurattavan pellon.
Kului päiviä, ja Ähtärin eläinpuisto horjui. Karhut alkoivat etsiä uusia osoitteita, pandat ottivat turistikuvansa ja häipyivät. Kaupungintalolla joku yritti puhua toivosta, mutta Härkä oli jo linjoilla, kirjoittamassa suurin kirjaimin:
“TÄMÄ ON RAHANHAASKUUTA!”
Kun viimeinenkin eläinvaunu rullasi pois Ähtäristä, Härkä jäi seisomaan suonsa reunalle. Tuuli toi mukanaan hiljaisuuden ja pienen, oudon tunteen – oliko se voitto vai tyhjyys?
Traktori hörähti vielä kerran. Härkä katsoi horisonttiin ja murahti:
“Minähän vain halusin, että kaikki tehdään oikein.”
Ja niin Ähtärin eläinpuiston taru päättyi, mutta Turvesuon Härkä jäi – ikuinen muistutus siitä, että joskus suurin voima ei ole rakentamisessa, vaan äänessä, joka jyrää kaiken alleen.
Kysyin ChatGPT:ltä, että mitä eläinpuistolle tapahtui
Anonyymi-ap
4
275
Vastaukset
- Anonyymi
Jos Einstein olisi syntynyt Ähtäriin, hän olisi todennäköisesti ollut Kautokurun apupoika, ainakin siihen asti, kun Kuru keksi oman suhteettomuusteorian.
- Anonyymi
Niin, jos ja jos. Jos Ähtärin seudulla ei olisi harjoitettu vuosisatoja sukurutsaa,olisi ehkä joku älykäs tänne joskus voinut syntyä.
- Anonyymi
Kiitos Kautokurulle ja veljeksille , laitoitte laillisuus vaihteen Ähtärissä päälle, loppuu rötöstely.
- Anonyymi
Minulle tekoäly kertoi Ähtärin tilanteesta tämän:
https://yle.fi/a/74-20188320
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit1046684KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3706264Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei603123Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521112604Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1072256- 1251814
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro191673Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan
Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään341395Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan
Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju1811350- 731237