Nuo korkeat hinnat ovat aina hyvin lyhytaikaisia. Sen auton voi ladata myös pörssisähkön hinnan ollessa korkealla kiinteähintaisella julkisella laturilla.
Kaikki on pelkkää säästöä.
Sähköauton voi ladata aina kotona muutaman sentin kilowattituntihinnalla kun pörssisähkö on halpaa.
30
246
Vastaukset
- Anonyymi
Ensin aivoton typerys maksaa kymmeniä tonneja sähköautosta ja sitten höpisee paskaa joistain minimaalisen pienistä "säästöistä". Sähköautointoilijat ovat todellakin idiootteja.
- Anonyymi
Samalla lailla sitä maksetaan polttomoottoriautoistakin ja nykyään jopa enemmän kuin sähköautoista ja sitten maksetaan vielä polttoaineesta 10 -12 euroa/100 km kun sähköautolla selviää 2 eurolla 100 km.
- Anonyymi
Samalla tapaa kymmenillä tuhansilla bensa-auton ostaja kyttää asemien hintoja ja päiviä jolloin saisi muutaman sentin litralta säästöä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samalla lailla sitä maksetaan polttomoottoriautoistakin ja nykyään jopa enemmän kuin sähköautoista ja sitten maksetaan vielä polttoaineesta 10 -12 euroa/100 km kun sähköautolla selviää 2 eurolla 100 km.
Sähköautolla 20€/ 100 km lienee kokonaiskustannus!
Sähköauton akku kestää jos kestää 4-7 vuoteen hintaa 20.000€----50.000€ ja hybridien pikkuakku samaa hintatasoa. Eräissä premium sähköautoissa tuo 50.000 € akku on tyyppivikainen. Akkuja vaihdetaan jo tiuhaan tahtiin korjaamoilla, sieltä ne km Eurot koostuu. Kuka uskaltaa ostaa käytetyn sähköauton tai hybridin, vaikeata on myynti!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautolla 20€/ 100 km lienee kokonaiskustannus!
Sähköauton akku kestää jos kestää 4-7 vuoteen hintaa 20.000€----50.000€ ja hybridien pikkuakku samaa hintatasoa. Eräissä premium sähköautoissa tuo 50.000 € akku on tyyppivikainen. Akkuja vaihdetaan jo tiuhaan tahtiin korjaamoilla, sieltä ne km Eurot koostuu. Kuka uskaltaa ostaa käytetyn sähköauton tai hybridin, vaikeata on myynti!!Tarkistappa faktat ennen noita aivopieruja.
- Anonyymi
Se kymppitonnin lisähinta on loppupelissä mitätön jos vertaa saman tasoiseen polttisautoon.
- Anonyymi
Ihan samalla tavalla siitä polttomoottoriautosta joutuu maksamaan kymppitonneja, joten mikä olikaan tuon kommenttisi pointti?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautolla 20€/ 100 km lienee kokonaiskustannus!
Sähköauton akku kestää jos kestää 4-7 vuoteen hintaa 20.000€----50.000€ ja hybridien pikkuakku samaa hintatasoa. Eräissä premium sähköautoissa tuo 50.000 € akku on tyyppivikainen. Akkuja vaihdetaan jo tiuhaan tahtiin korjaamoilla, sieltä ne km Eurot koostuu. Kuka uskaltaa ostaa käytetyn sähköauton tai hybridin, vaikeata on myynti!!Voihan sitä tuollaistakin kuvitella. Tiedoksi siitä ei ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautolla 20€/ 100 km lienee kokonaiskustannus!
Sähköauton akku kestää jos kestää 4-7 vuoteen hintaa 20.000€----50.000€ ja hybridien pikkuakku samaa hintatasoa. Eräissä premium sähköautoissa tuo 50.000 € akku on tyyppivikainen. Akkuja vaihdetaan jo tiuhaan tahtiin korjaamoilla, sieltä ne km Eurot koostuu. Kuka uskaltaa ostaa käytetyn sähköauton tai hybridin, vaikeata on myynti!!Laitetaan jonkinlaista "faktaa"
TM ja käyttötesti TOYOTA BZ4X STYLE 60 000km
"Polttoaine", eli latauskulut: 7,9% kokonaiskuluista.
Pääomakulut 73,8%
TM käyttötestikulut: 13,94€/100km
Kokonaiskulut: 53,24€/100km - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samalla tapaa kymmenillä tuhansilla bensa-auton ostaja kyttää asemien hintoja ja päiviä jolloin saisi muutaman sentin litralta säästöä.
Itse en ole ikinä kytännyt bensan hintaa. Nuo hintaerot ovat niin pieniä, että menen vain ensimmäiselle asemalle miettimättä yhtään hintaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse en ole ikinä kytännyt bensan hintaa. Nuo hintaerot ovat niin pieniä, että menen vain ensimmäiselle asemalle miettimättä yhtään hintaa.
Meillä bensa maksaa nyt 1,589€/l
Viimeistään ylihuomenna 1,832€/l
Tämä sama kierto jatkuu viikosta toiseen.
Ei tuo ero yhdellä tankkauksella taloutta kaada, mutta ero on kuitenkin 15%.
Joten tankkaan aika, kun bensa maksaa 1,6xx€/l vaikka tankki olisi puolillaan.
- Anonyymi
Lattaappa samalla pääsi niuvan niemi on siinä sinun lähelläsi🤔
- Anonyymi
Ei aina. Riippuu siitä onko auto oma, käyttöetuauto tai vapaan autoedun auto.
- Anonyymi
Kotisähkö on halpaa ja siten ajokilometrit myös.
- Anonyymi
Se on halpaa ja korkeat pörssi hinnat lyhyitä jaksoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on halpaa ja korkeat pörssi hinnat lyhyitä jaksoja.
Kertoo ennustajaeukko? Miten vaan, mutta sähkölämmitteisessä omakotitalossa asujille nuo lyhyetkin hetket maksavat mansikoita. Päälle sähköauton lataukset...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kertoo ennustajaeukko? Miten vaan, mutta sähkölämmitteisessä omakotitalossa asujille nuo lyhyetkin hetket maksavat mansikoita. Päälle sähköauton lataukset...
Koko kesä menty pääasiassa 0 - 4 c/ kWh, siinä ei päivän tai kahden korkea hinta merkitse mitään verrattuna kiinteään sopimukseen varsinkin jos viitsii rajoittaa sähkönkulutustaan piikkien aikaan.
Talvelle ennustettu noin 7 c kWh keskihintaa pörssisähkölle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koko kesä menty pääasiassa 0 - 4 c/ kWh, siinä ei päivän tai kahden korkea hinta merkitse mitään verrattuna kiinteään sopimukseen varsinkin jos viitsii rajoittaa sähkönkulutustaan piikkien aikaan.
Talvelle ennustettu noin 7 c kWh keskihintaa pörssisähkölle.Keskihinta toimii vain silloin, kun kulutus on kutakuinkin vakio ympäri vuoden.
Esimerkki: Sähkölämmitteinen talo, jossa kulutus kovilla pakkasilla voi olla jopa 150 kWh/d.
Jos sähkön hinta on tällöin 1 €/kWh, niin se vuorokausi kustantaa 150 €. Viikko, niin menee jo tonni jne...
Meidänkin kulutuslukemat pyörivät väleillä 500 - 3500 kWh/kk. Sähkölämmitys ei ole varaava, joten kulutusta ei ihmeemmin pysty rajoittamaan. Jos lämmöt pistää poikki, niin vilu tulee äkkiä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koko kesä menty pääasiassa 0 - 4 c/ kWh, siinä ei päivän tai kahden korkea hinta merkitse mitään verrattuna kiinteään sopimukseen varsinkin jos viitsii rajoittaa sähkönkulutustaan piikkien aikaan.
Talvelle ennustettu noin 7 c kWh keskihintaa pörssisähkölle.Niin.
Tuo taitaa olla energian hinta, mutta pitäskö siihen lisätä siirtohinta... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kertoo ennustajaeukko? Miten vaan, mutta sähkölämmitteisessä omakotitalossa asujille nuo lyhyetkin hetket maksavat mansikoita. Päälle sähköauton lataukset...
Kuka käskee lataamaan kalliin sähkön aikaan? Lämmitys on eri asia, kuin harvemmin tapahtuva lataaminen, jonka voi helposti ajastaa halvoille tunneille.
- Anonyymi
Miksi niitä sähköautoja liisataan 10 - 15 tkm vuosikilsoilla. Ei siinä ehdi mitään säästää.
- Anonyymi
Liisarit ovat enimmäkseen työsuhdeautoja. Leasing voi olla yritykselle järkevääkin, yksityiselle ei pienintäkään järkeä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Liisarit ovat enimmäkseen työsuhdeautoja. Leasing voi olla yritykselle järkevääkin, yksityiselle ei pienintäkään järkeä.
Ei vai.
Minulla on tällä hetkellä kolmas ja neljäs sähköauto yksityisliisarilla.
En ole omistanut autoa vuoden 2006 jälkeen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei vai.
Minulla on tällä hetkellä kolmas ja neljäs sähköauto yksityisliisarilla.
En ole omistanut autoa vuoden 2006 jälkeen.Taloudellista ajatellen liisauksessa ei ole mitään järkeä. Liisauksessa vain vetää rahansa vessasta alas. Mutta jos haluaa tuhlata rahaa kuin idiootti niin sitten voi toki liisata auton,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei vai.
Minulla on tällä hetkellä kolmas ja neljäs sähköauto yksityisliisarilla.
En ole omistanut autoa vuoden 2006 jälkeen.Tulee ainakin hintoihinsa. Jos hommaisin mieleisen uuden sähköauton, niin se voisi olla esim. ID7.
ID7 Yksityisleasing:
Pro Elegance 75-v. Juhlamalli – esim. 699 €/kk
GTX 4MOTION 75-v. Juhlamalli – esim. 739 €/kk
48 kk/40 000 km (M-taso)
Lasketaan yksinkertaistaen 700 € kuukausimaksulla. Siis 48 kk eli 4 vuotta / 40 tkm kustantaisi huikeat 33.600 €.
Ajan keskimäärin 20 tkm vuodessa, joten tarvitsisin toiset 40 tkm tuon päälle.
Ylikilometriveloitus 0,22 €/km x 10.000 km tekisi 2200 € vuodessa. Koko nejän vuoden sopimusajalle 33600 € + 8800 € niin kustannus olisikin jo 42.400 €. Penniäkään en saisi takaisin ja autokin meni...
Huhu, huh.. Minun maalaisjärkeni sanoo, ettei tuollaisessa ole pienintäkään järkeä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tulee ainakin hintoihinsa. Jos hommaisin mieleisen uuden sähköauton, niin se voisi olla esim. ID7.
ID7 Yksityisleasing:
Pro Elegance 75-v. Juhlamalli – esim. 699 €/kk
GTX 4MOTION 75-v. Juhlamalli – esim. 739 €/kk
48 kk/40 000 km (M-taso)
Lasketaan yksinkertaistaen 700 € kuukausimaksulla. Siis 48 kk eli 4 vuotta / 40 tkm kustantaisi huikeat 33.600 €.
Ajan keskimäärin 20 tkm vuodessa, joten tarvitsisin toiset 40 tkm tuon päälle.
Ylikilometriveloitus 0,22 €/km x 10.000 km tekisi 2200 € vuodessa. Koko nejän vuoden sopimusajalle 33600 € 8800 € niin kustannus olisikin jo 42.400 €. Penniäkään en saisi takaisin ja autokin meni...
Huhu, huh.. Minun maalaisjärkeni sanoo, ettei tuollaisessa ole pienintäkään järkeä.Sitten ei pidä liisata autoa.
Minä liisaan ja ei ole keneltäkään pois. Ei edes minulta, koska kuka hullu nyt viimeiset rahat autoon laittaa.
- Anonyymi
Meillä Etelä-Savossa näin:
Siirto 5,14 snt/kWh + sähkövero 2,827515 snt/kWh = pyöristettynä 8 snt/kWh.
Energia kiinteähintaisella sopparilla samat 8 snt/kWh, eli sähkö maksaa 16 snt/kWh.
Päälle Järvi-Suomen Energian käsittämätön (Suomen kallein) 44,44 € yleissiirron perusmaksu. Voi ajatella niin, että mitä vähemmän käytät sähköä, sitä korkeammaksi muodostuu kWh-hinta.
Meidän mökillä kuluu sähköä keskimäärin vain 1000 kWh vuodessa, eli sähkökulut olisivat 160 € luokkaa, mutta käytännössä ovatkin ~700 € vuodessa. Siitä jos laskee kWh-hinnan, niin se on hurjat 70 snt/kWh.
Miettinyt joskus mökin sähkösopimuksen irtisanomista, mutta en uskalla, sillä vielä joskus se mökki on saatava myydyksikin. Toisekseen sähköautokin on saatava ladatuksi, sillä lähimmälle teholatauspisteelle on matkaa 50 km.
Niin, ettei se sähkiksen lataaminen aina ihan halpaakaan ole - Anonyymi
Jäin kotiin lataamaan teslaani kun pörssisähkö oli miinuksella, työnantajani ei ymmärtänyt tätä yhtälöä ja nyt olen työtön
- Anonyymi
Ei sitä työnantajaa kiinnosta sinun Teslasi. Töihin pääsee vaikka taksilla, ei lataus ole pätevä syy lintsaamiseen.
- Anonyymi
ihanko 15 minuutin välein seuraat hintaa? elämäntehtävä
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin teki sen, mihin muut eivät pystyneet - sote kerralla maaliin
Yli 15 vuotta Suomessa vatvottu sote-uudistus meni lopulta läpi Sanna Marinin hallituksen aikana. Edeltävät hallitukset12610832Marinin hallitus hyväksyi soten (105-77) vuonna 2021
vastaan äänesti Kok, persut, KD, Liike Nyt. Nyt on sitten käynyt niin kuin on käynyt. Pääkirjoitus: Sanna Marin jätti1096186Kannattaako suomalaisen duunarin enää äänestää vasemmistopuolueita
sillä eivät ne tunnu kovasti ajavan suomi-duunarin etuja. Jos katsotaan Vasemmistoliittoa, niin sehän on ihan feministi1635517Jaaha, sitä on vasemmistoryhmä käynyt häiriköimässä Purran kodin vieressä
On näköjään iso lakana levitetty puiden väliin, jossa lukee mm. "Haista vi*** Riikka Purra". Tunkekaa leikkaukset pers..555376Enää viisi yötä Sannan kirjaan
Ihan täpinöissään tässä odotellaan. Vaikea pysytellä aloillaan, kun koko ajan tekisi mieli jo kirjakauppaan rynnätä, mut704329Professori: Maahanmuuttajien rikollisuutta hyssytellään - hävytöntä
Kriminologi Jukka Savolaisen mukaan ikä ja vaikeat olosuhteet eivät riitä selitykseksi. – Tutkitun tiedon valossa sanoi1164255Mistä kummasta voi johtua se, että vasemmistolaiset usein häpeää itseään
voiko se johtua esim. köyhyydestä? Ja tästä on siis ihan suomalainen tutkimus olemassa. "Suomalainen tutkimus osoittaa243797Sanna-kulttilaiset hehkuttaa edelleen Marinia, vaikka esim. Sote oli susi jo syntyessään
mutta kulttilaiset eivät ole järjen jättiläisiä, ja sanoihin Lasse Lehtinenkin, että Suomessa on pohjoismaiden tyhmimmät513791Marin teki sen mihin muut eivät pystyneet, vei susi-Soten maaliin
ja sitten hävittyjen vaalien jälkeen lähtikin vastuuta pakoon...... "Professori: sote-uudistus on täysi susi. Sosiaali133476IL - 100 000 potentiaalista sotilasta pakeni Ukrainasta!
"Ukrainasta nuorten miesten joukkopako Liki 100 000 asevelvollisuusikäistä miestä on poistunut Ukrainasta parin viime k783062