Seurakunnan ylöstempaustunnelmat

Anonyymi-ap

Helluntaiuskossa vaikuttaa vahvasti heidän seurakunnan ylöstempaus.
Tunnelmat saattavat kohota helluntai kokouksessa kattoon tai kaatua permannolle (hurmahengessä).

10

91

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI

Helluntaikokoukset pitäisi pitää seisaltaan ei istualtaan.
      Se on silloin helpompi helluntaiseurakunta ylöstemmata jos he seisovat.

• Anonyymi
      UUSI

Missä on tulella voidellut saarnaajat ?

• Anonyymi
        UUSI

>>>>>>>Missä on tulella voidellut saarnaajat ?<<<<<<

Tulella kastaminen
        "Tulikaste"?---
        Raamattua tulee lukea asiayhteyksineen eikä tehdä irtolauseilla epäterveitä Raamatulle vieraita oppeja jotka vievät harhaan.

Johannes Kastajan puheesta on tehty asiayhteydestä irroittamalla kummallinen epäterve selitys että ensin olisi kyllä Pyhän Hengen saaminen ja sen jälkeen joku "tulikaste"?

Johannes profeettana näki Jeesuksen Kristuksen ajan "Pyhän Hengen" lupauksen toteutumisen ja myös lopun jolloin Herran päivän tuli kohtaa jumalattomia. Lukemalla koko asiayhteys käy selvästi ilmi mitä "tulella kastaminen" merkitsee.
        (välitön asiayhteys Luuk.3:1-18.)

‭‭Luukas‬ ‭3‬:‭16‬-‭17‬ ‭FB38‬‬
        ”niin Johannes vastasi kaikille sanoen: "Minä kastan teidät vedellä, mutta on tuleva minua väkevämpi, jonka kengänpaulaakaan minä en ole kelvollinen päästämään; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella. Hänellä on viskimensä kädessään, ja hän puhdistaa puimatanterensa ja kokoaa nisut aittaansa, mutta ruumenet hän polttaa sammumattomassa tulessa."”
        ‭‭

"Siinä on Luukkaan evankeliumin "tulikaste"--"mutta ruumenet hän polttaa
        sammumattomassa tulessa."”

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

>>>>>>>Missä on tulella voidellut saarnaajat ?<<<<<<

Tulella kastaminen
        "Tulikaste"?---
        Raamattua tulee lukea asiayhteyksineen eikä tehdä irtolauseilla epäterveitä Raamatulle vieraita oppeja jotka vievät harhaan.

Johannes Kastajan puheesta on tehty asiayhteydestä irroittamalla kummallinen epäterve selitys että ensin olisi kyllä Pyhän Hengen saaminen ja sen jälkeen joku "tulikaste"?

Johannes profeettana näki Jeesuksen Kristuksen ajan "Pyhän Hengen" lupauksen toteutumisen ja myös lopun jolloin Herran päivän tuli kohtaa jumalattomia. Lukemalla koko asiayhteys käy selvästi ilmi mitä "tulella kastaminen" merkitsee.
        (välitön asiayhteys Luuk.3:1-18.)

‭‭Luukas‬ ‭3‬:‭16‬-‭17‬ ‭FB38‬‬
        ”niin Johannes vastasi kaikille sanoen: "Minä kastan teidät vedellä, mutta on tuleva minua väkevämpi, jonka kengänpaulaakaan minä en ole kelvollinen päästämään; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella. Hänellä on viskimensä kädessään, ja hän puhdistaa puimatanterensa ja kokoaa nisut aittaansa, mutta ruumenet hän polttaa sammumattomassa tulessa."”
        ‭‭

"Siinä on Luukkaan evankeliumin "tulikaste"--"mutta ruumenet hän polttaa
        sammumattomassa tulessa."”

Luukas‬ ‭3‬:‭16‬-‭17‬ ‭FB38‬‬
        "..hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella. Hänellä on viskimensä kädessään, ja hän puhdistaa puimatanterensa ja kokoaa nisut aittaansa, mutta ruumenet hän polttaa sammumattomassa tulessa."”
        ---------
        ".....sen on saattava ilmi se päivä, joka tulessa ilmestyy, ja tuli on koetteleva, minkälainen kunkin teko on.”
        ‭‭1. Korinttilaiskirje‬ ‭3‬:‭11‬-‭13‬ ‭FB38‬‬

Kyllä Jumala antaa Pyhän Hengen asumaan jokaiseen uudestisyntyneeseen( Ef.1:13.
        ,14.) ,mutta "tuli kastetta "taitaa joutuneen odottamaan siihen asti kunnes :
        ”Mutta Herran päivä on tuleva niinkuin varas, ja silloin taivaat katoavat pauhinalla, ja alkuaineet kuumuudesta hajoavat, ja maa ja kaikki, mitä siihen on tehty, palavat.”
        ‭‭2. Pietarin kirje‬ ‭3‬:‭10‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

"..hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella. Hänellä on viskimensä kädessään, ja hän puhdistaa puimatanterensa ja kokoaa nisut aittaansa, mutta ruumenet hän polttaa sammumattomassa tulessa."”
        ---------
        ".....sen on saattava ilmi se päivä, joka tulessa ilmestyy, ja tuli on koetteleva, minkälainen kunkin teko on.”

Kyllä Jumala antaa Pyhän Hengen asumaan jokaiseen uudestisyntyneeseen( Ef.1:13.
        ,14.) ,mutta "tuli kastetta "taitaa joutuneen odottamaan siihen asti kunnes :
        ”Mutta Herran päivä on tuleva niinkuin varas, ja silloin taivaat katoavat pauhinalla, ja alkuaineet kuumuudesta hajoavat, ja maa ja kaikki, mitä siihen on tehty, palavat.”
        ‭‭2. Pietarin kirje‬ ‭3‬:‭10‬ ‭FB38‬‬

”Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus. Mutta jos joku rakentaa tälle perustukselle, rakensipa kullasta, hopeasta, jalokivistä, puusta, heinistä tai oljista, niin kunkin teko on tuleva näkyviin; sillä sen on saattava ilmi se päivä, joka tulessa ilmestyy, ja tuli on koetteleva, minkälainen kunkin teko on.”
        ‭‭

‭‭2. Pietarin kirje‬ ‭3‬:‭5‬-‭10‬ ‭FB38‬‬
        ”Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta ja että niiden kautta silloinen maailma hukkui vedenpaisumukseen. Mutta nykyiset taivaat ja maa ovat samalla sanalla talletetut tulelle, säästetyt jumalattomain ihmisten tuomion ja kadotuksen päivään.

Mutta tämä yksi älköön olko teiltä, rakkaani, salassa, että "yksi päivä on Herran edessä niinkuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta niinkuin yksi päivä". Ei Herra viivytä lupauksensa täyttämistä, niinkuin muutamat pitävät sitä viivyttelemisenä, vaan hän on pitkämielinen teitä kohtaan, sillä hän ei tahdo, että kukaan hukkuu, vaan että kaikki tulevat parannukseen.

Mutta Herran päivä on tuleva niinkuin varas, ja silloin taivaat katoavat pauhinalla, ja alkuaineet kuumuudesta hajoavat, ja maa ja kaikki, mitä siihen on tehty, palavat.”

• Anonyymi
      UUSI

He rakentavat ympärilleen näkymättömät kalterit.
      Ovat tyytyväisiä, kun voivat maksaa kymmenyksiä vartijoilleen.

• Anonyymi
      UUSI

Matt.22:30 Sillä ylösnousemisessa ei naida eikä huolla, mutta he ovat niinkuin Jumalan enkelit taivaassa. Biblia (1776)

• Anonyymi
      UUSI

ei kiitos

• Anonyymi
      UUSI

Tervettä perustelua. On selkeästi perusteltu:
      https://ironn.org/?p=4600

".. Tess 4:15-17 kertoo meille, että meidät temmataan ylös vasta sen jälkeen, kun Kristuksessa kuolleet ovat nousseet kuolleista.
      Kun me sen tiedämme, meidän ei tarvitse kuin saada selvä milloin Kristuksessa kuolleet nousevat, niin sitten me tiedämme myös milloin ylöstempaus tapahtuu!

Tämä tieto löytyy Johanneksen evankeliumista, luvusta 6. Siellä Jeesus sanoo peräti neljä kertaa, että hän tulee herättämään heidät, jotka uskovat Häneen, viimeisenä päivänä! Joh 6:39, 40, 44, 54.

Ei siis seitsemän vuotta ennen viimeistä päivää, ei 3½ vuotta ennen viimeistä päivää, vaan juuri viimeisenä päivänä! Ja jos meitä ei temmata ylös ennenkuin Kristuksessa kuolleet ovat nousseet, niin asia on sillä selvä!.."

https://ironn.org/?p=4600

---------------
      (Em. Raamatun tekstit:)
      ”Ja minun lähettäjäni tahto on se, että minä kaikista niistä, jotka hän on minulle antanut, en kadota yhtäkään, vaan herätän heidät viimeisenä päivänä.”
      ‭‭Johannes‬ ‭6‬:‭39‬ ‭FB38‬‬

”Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."”
      ‭‭Johannes‬ ‭6‬:‭40‬ ‭FB38‬‬

”Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.”
      ‭‭Johannes‬ ‭6‬:‭44‬ ‭FB38‬‬

”Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.”
      ‭‭Johannes‬ ‭6‬:‭54‬ ‭FB38‬‬

”Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet. Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;

sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.”
      ‭‭1. Tessalonikalaiskirje‬ ‭4‬:‭15‬-‭17‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi
      UUSI

Room 12:16:

"Olkaa keskenänne yksimieliset. Älkää korkeita mielitelkö, vaan tyytykää alhaisiin oloihin. Älkää olko itsemielestänne viisaita."

Yksimielisyys eikä eriseuraisuus.
      Korkeita mielistelevät.
      Itsemielestään viisaita.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP jo 100 % suositumpi kuin persut

Kertoo Hesarin uusin kannatuskysely. Demareiden kannatus on miltei tuplat verrattuna persuihinl. Suomen kansa ei selväst
      Maailman menoa
      153
      11008
    2. Ikävä sinua mies

Vuosia kuluu, mutta tunteet ei ole hävinnyt. Tasoittuneet toki, kun ei olla nähty. Järki palannut päähän kuitenkin. Se i
      Ikävä
      44
      4091
    3. Mikä tämä henkilö mahtaa touhuta Parkanossa

Kamalaa https://www.ylasatakunta.fi/teksti/pirkanmaan-karajaoikeus-vangitsi-koiran-tappamisesta-epaillyn-6.68.127794.b58
      Parkano
      64
      3918
    4. Orpo: Velkajarrua vastustavaa puoluetta vaikea ajatella hallitukseen

No Minja Koskelan kommunistipuolue jäi ulos tuosta. Kaikki eduskuntapuolueet vasemmistoliittoa lukuun ottamatta sopivat
      Maailman menoa
      192
      3640
    5. PS ylivoimainen nousija myös HS:n gallupissa, SDP laskee taas

https://www.verkkouutiset.fi/a/hs-gallup-sdpn-suosio-laskee-ps-nousussa/#0a7d2507 Ylivoimainen viime kuukausien nousija
      Maailman menoa
      100
      3461
    6. Valtavasti suomalaisia asunnottomina, mutta ei yhtään somalia

tai muuta kehitysmaalaista. Mites tässä näin kävi? Tiedän hyvin, että esim. somaleita lentää ulos mm. Hekan asunnoista,
      Maailman menoa
      101
      3320
    7. Hienoa! Eduskunta luopui käteisen käytöstä

Nyt tuo sama muutos pitää saada myös muuhun yhteiskuntaan. Käteistähän ei tarvitse tänä päivänä enää kuin rikolliset.
      Maailman menoa
      72
      1967
    8. Maajussi-Ville herättää kysymyksiä - Etsiikö oikeasti rakkautta vai mainostaako oliiviöljyä?

Mitä mieltä olet: etsiikö Ville rakkautta vai mainostaako oliiviöljyään? Maajussille morsian -ohjelmassa yksi maajusseis
      Maajussille morsian
      15
      1277
    9. Kovia syytöksiä Stefan Thermaninsta.

Jättänyt taas maksamatta kohuliikemies, hupparit ja muita ostamiaan tavaroita. On soiteltu liikkeestä ja Stefan iskenyt
      Kotimaiset julkkisjuorut
      155
      958
    10. Totuuspuolueen johtaja Jaana "prinsessa Leia" Kavonius on vangittu

Kavonius määrättiin jo keväällä 2024 poissaolevana vangittavaksi todennäköisin syin epäiltynä 13 vainoamisesta ja 24 kun
      Maailman menoa
      268
      924
    Aihe