😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱
Kysymys kuuluu kuka uskaltaa ostaa näitä käytettynä, kun takuu on päättynyt?
Tai muutenkaan, koska eihän se ole kivaa, kun autoa saa koko ajan hinauttaa korjaamolle ja selvitellä sijaisautokuvioita...
Litiumakut kyllä kestävät suuren määrän latauksia, mutta hybridiauton onnettoman pieni akku voi purkautua ja latautua useitakin kertoja päivässä mikä ikäännyttää akun nopeasti. Muutamassa vuodessa latauskertoja tulee tuhansia.
AbBlue särkyy helposti ja varsinkin talvisin, kun pakkasta on 11 astetta tai enemmän.
Hiukkassuodattimet ne vasta perk..leestä onkin. Niihin kyllästyneet poistattivat hiukkassuodattimen kokonaan, kunnes se muuttui rangaistavaksi. Käytettynä ostettu nokivasara voikin tuoda mukanaan todella ikävän ja kalliin yllätyksen.
Robottilaatikot ovat suorastaan traumaattinen kokemus. Korjaaminen toistuvaa ja kallista.
Ja vähänkään isompiakkuisissa hybrideissä polttomoottorin jakopää voi olla umpiruosteessa. Kosteus tiivistyy sinne, mutta ei kuivu, koska polttis ei koskaan käy lämpimäksi.
Että kuka uskaltaa ostaa polttomoottorikauden viimeisiä tuotoksia, kun niillä on ikää lähemmäs 10 vuotta ja kilometrejä yli 200 000 km? Kyllä itse kallistuisin jo nykyaikaisiin autoihin eli sähköautoihin.
Polttomoottoriaikakauden viimeiset autot: hybridejä, hiukkassuodatin, AdBlue ja robottilaatikolla.
18
121
Vastaukset
- Anonyymi
Mitä tekemistä tuolla on uskaltamisen kanssa ?
Uskallatko sinä tehdä mitään ilman että joku neuvoo ?
Uusavuton molo. - Anonyymi
Aloituksessa on iso totuuden siemen. Viimeisen 10-15 vuoden aikana tehdyt autot joissa on polttomoottri ovat varsinaisia helvetinkoneita koska niissä on niin paljon päästörajoituksiin liittyvää ylimääräistä teknologiaa. Kaikki nuo ylimääräiset komponentit vain odottavat rikkoutumistaan joka tapahtuu ennemmin tai myöhemmin.
Ja niiden korjaaminen maksaa. Paljon.- Anonyymi
näin..itse ostin 15000€ uuden bensa auton muutamavuosi sitten ja olen tyytyväinen..laskin että tonni tulee vuotta kohden kustannukset kun laskee arvon alennuksen.. enempi meni vanhaa rouskua korjatessa..
- Anonyymi
Kaikki hajoaa aikanaan jos tuotetta käyttää ja osa hajoaa jos sitä ei käytetä.
Kaikki autossa on kuitenkin korjattavissa ja ne kestävät kuitenkin todella pitkään huollettuina ja oikein käytettyinä.
Jos pelkää käyttötavaroiden hajoamista, niin silloin elämä alkaa olla kovin tuskaista ja pelottavaa ja se halvaannuttaa taatusti ajattelun ja elämänilon. Sen näkee hyvin Toyotavaareista, jotka uskovat Toyotan olevan viaton ja huoleton auto ja sitä he hinkkaavat ja antavat sille rakkautta enemmän muin mummolle ja vaihtavat uuteen 2-3 vuoden välein ja kuitenkin kokoajan on pelko ja paine autostaan ja se syö vaarin terveyttä ja sielua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
näin..itse ostin 15000€ uuden bensa auton muutamavuosi sitten ja olen tyytyväinen..laskin että tonni tulee vuotta kohden kustannukset kun laskee arvon alennuksen.. enempi meni vanhaa rouskua korjatessa..
Väärin laskettu. Vakuutukset, huollot, bensat, arvonalenema varsinkin uudesta, pesut ja muut ylläpitokulut, niin tonnilla ei voi selvitä millään, ei edes kahdella.
- Anonyymi
Mites sähköauton invertteri , konvertteri , tamu ja sähkömoottori ? Nämä osat maksaa yli 10 000 €/ kpl vaihdettuna .
- Anonyymi
Juuei uskalla, vanhalla nokivasara riisselillä on pärjäiltävä.
- Anonyymi
kyllä tämänpäivän ostajat tietää tyyppiviat niin bensa,diesel ja sähkö sekä hybrid,,
äitien ja iskien ei kannata enää ostaa sellaista autoa minkä nuori haluaa vaan tutkikaa, keskustelkaa kyselkää korjaamoilta ,mikä olisi edullinen ja luotettava ja halvimmat vakuutukset. youtubekin on hyvä kanava etsiä tyyppivikoja..jne- Anonyymi
Ongelmana on se, että uusimmat ilman vikaherkkää tekniikkaa olevat autot ovat vuosi vuodelta yhä vanhempia ja enemmän ajettuja. Jossain vaiheessa on pakko sortua sellaiseen tai sitten hypätä suoraan nykyaikaiseen autoon eli oikeaan sähköautoon....
- Anonyymi
Tämänpäivän kaikissa polttareissa on valtava määrä antureita kyttäämässä päästöjä ja moottorin toimintaa. Sitten päälle vielä EGR ja AdBlue.
Kaikki nuo hajoavat ja ovat kalliita korjata.
Ei tarvitse miettiä mallikohtaisia tyyppivikoja kun näissä kaikissa viimevuosien polttareissa on nämä samat valuviat. - Anonyymi
Vai menkää kyselemään korjaamoilta "mikä olisi edullinen ja luotettava ja halvimmat vakuutukset". Siellä kyllä tykätään kun saavat tuollaista huomiota ja sieltä saakin varmasti vain sen ainoan oikean tiedon tuosta kaikesta, sillä jokainen samanmerkkinen ja mallinen auto toimii ja kestää täsmälleen yhtä pitkään riippumatta käyttäjästä, huolloista ja ajomääristä riippumatta.
- Anonyymi
Bensiinimoottoreissa suorasuihkutus ja EGR... 😢 Moottori menee hiljalleen tukkoon, koska imuventtiilit karstoittuvat älyttömään mönjään ja ilma ei enää virtaa niin kuin pitäisi. Korjauksena säännöllinen pähkinäpuhallus (luit oikein). Maksaa noin parisataa euroa per kerta.
- Anonyymi
Kalliimpi on kuin pari sataa . Tonnin verran . Ainakin 100 tkm . pääsee ongelmitta . Eikä kaikissa ole suorasuihkutusta .
- Anonyymi
"Vai menkää kyselemään korjaamoilta "mikä olisi edullinen ja luotettava ja halvimmat vakuutukset". Siellä kyllä tykätään kun saavat tuollaista huomiota ja sieltä saakin varmasti vain sen ainoan oikean tiedon tuosta kaikesta, sillä jokainen samanmerkkinen ja mallinen auto toimii ja kestää täsmälleen yhtä pitkään riippumatta käyttäjästä, huolloista ja ajomääristä riippumatta."
Se tärkeämpi juttu on se että näissä 15 viimeisen vuoden aikana tehdyissä polttiksissa on valtava määrä päästöihin liittyvää tekniikkaa jotka hajovat varmasti. Ja jokaisen osan hinta on useita satasia tai yli tonnin.- Anonyymi
Ei mun -15 mallin diiselissä ole kuin hiukkaspönttö 400 € uusi , egr 300 uusi . 220 tkm ajettu eikä niitä ole vielä vaihdettu . Urea järjestelmää ei ole . Ompa valtava määrä hajoavaa tekniikkaa ja tosi kallista . Huh huh .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei mun -15 mallin diiselissä ole kuin hiukkaspönttö 400 € uusi , egr 300 uusi . 220 tkm ajettu eikä niitä ole vielä vaihdettu . Urea järjestelmää ei ole . Ompa valtava määrä hajoavaa tekniikkaa ja tosi kallista . Huh huh .
Lupaatko että merkkiin kuin merkkiin vaihtuu hiukkassuodatin tai egr tuolla hinnalla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei mun -15 mallin diiselissä ole kuin hiukkaspönttö 400 € uusi , egr 300 uusi . 220 tkm ajettu eikä niitä ole vielä vaihdettu . Urea järjestelmää ei ole . Ompa valtava määrä hajoavaa tekniikkaa ja tosi kallista . Huh huh .
Mullakin on -15 mallin diesel ilman adblueta. Onnitteluni erinomaisesta vuosikerrasta! Ei kyllä voisi vähempää kiinnostaa vaihtaa noihin uudempiin malleihin.
- Anonyymi
Nuo ovat jo niin koeteltuja ja vanhoja tekniikoita, että toimivat kyllä oikein hienosti. Ladattavan hybridin kanssa pitää olla hieman varovaisempi ja katsoa ettei sillä ole ajettu pelkästään sähköllä ja akkutesti päälle.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 433487
Miksi juuri vasemmiston puolelta tulee niin paljon luusereita, kelapummeja jne.
Tämä asia ihmetyttää suuresti.352968Kehutaan vaihteeksi Perussuomalaisia
Perussuomalaiset ovat olleet melkoisen lokakampanjoinnin kohteena, vaikka ovat saaneet paljon hyvää aikaiseksi. Nyt on1442836SDP ylivoimainen ykkönen
En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.702307Roiskeläpät takaisin niin alkaa lasit kestämään
"Tuulilaseja hajottava talvi-ilmiö on ehkä ratkennut" Tämän päivän autoissa kun on esimerkiksi vanhempaa autokalustoa s411782Polttomoottoriauto on köyhän merkki
Kun ei ole varaa ostaa sähköautoa, niin joutuu köyhän autoa käyttämään.861555Mitä tarkalleen tunnet
Minkälaisia tunteita sisälläsi liikkuu, kun tiedät, että ajattelen sinua lämmöllä ja jotain syttyy myös sinussa? Haluai671084- 511036
- 771017
Syyskuussa 2025 ensirekisteröidyistä henkilöautoista 43 % oli täyssähköautoja.
Niitä rekisteröitiin 2 592 eli 41 % enemmän kuin vuotta aiemmin. Syyskuussa 2025 rekisteröidyistä uusista henkilöautois3847