Niin helposti se rakkaus katoaa

Anonyymi-ap

56

650

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Yhteys kun katkeaa, sitä on vaikeaa elvyttää ennalleen. Ei aina mahdotonta, mutta vaikeaa. Miestä voi kuitenkin rakastaa kuin ystävää, eikä erota tarvi jos se molemmille riittää.

Jasu

• Anonyymi

Tämä menee henkilökohtaisuuksiin, mutta oletko tuollaisessa ystävä-suhteessa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä menee henkilökohtaisuuksiin, mutta oletko tuollaisessa ystävä-suhteessa?

Autopilotilla menty jo muutama vuosi, mutta olen jaksanut asiasta jutella ja muistutellut, että vaikka nyt on näin, rakastan ja niin hänkin kuulemma minua. Joten tiedossa oleva autopilotti vaihe on pitkän suhteen kompastuskivi helposti. Mutta kun ollaa asiasta tietoisia ja ääneen asiasta puhuttu, niin kumpikin ymmärtää paremmin kokonaiskuvaa. Ja ettei eroa kuitenkaan haudota. 🙂

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Autopilotilla menty jo muutama vuosi, mutta olen jaksanut asiasta jutella ja muistutellut, että vaikka nyt on näin, rakastan ja niin hänkin kuulemma minua. Joten tiedossa oleva autopilotti vaihe on pitkän suhteen kompastuskivi helposti. Mutta kun ollaa asiasta tietoisia ja ääneen asiasta puhuttu, niin kumpikin ymmärtää paremmin kokonaiskuvaa. Ja ettei eroa kuitenkaan haudota. 🙂

Jasu

Tässäkin tilanteessa jälleen se ääneen sanottu rehellisyys toiselle antaa tilaa miettiä ja harkita tilannetta ja omia toimia. Välillä vaan ei jaksa hihkua romanttisia juttuja arjen ollessa puurtamista ja sen takia raskastakin. Mutta kumpikin tietää tilanteen ja myös vaaran ajautua kauas toisustaan. Minusta tilanne on hyvä silloin kun rehellisyys ja tila on tiedostettu.

Ei kummalakaan ole kiire mihinkään, eikä kiinnosta uudet suhteet. Joten mitäs tässä hosumaankaan mitään.

Jasu

• Anonyymi

Ay ay sir!

Siis tämä oli hätkähdyttävä hetki tänään.

Avattuani linkin (EN lue naistenlehtiä, availe linkkejä niihin), jokin muuttui.

Tässä asetelmassa on maailmoja, katoavia sellaisia ja uusia syntyviä.

Ja mikä oli estradi?

Katu, jolla on kaksi puolta.

Jos tästä näkökulmasta katsoo, niin en ole vuosiin lukenut mitään parempaa.

(hihitystä)

• Anonyymi

” OLIMME olleet naimisissa noin 13 vuotta, kun sovimme treffit eräänä perjantaina alkuillasta leffateatteriin. Seisoin liikennevaloissa lähellä leffateatteria, kun näin mieheni tien toisella puolella punaisissa valoissa. Hätkähdin, sillä hän ei tehnyt minuun mitään vaikutusta. Ei iloista jälleennäkemistä, ei kihelmöintiä, ei mitään tunnetta. Silloin tajusin, että en enää rakasta häntä.” Sari, 54

Hätkähdin, miten ihminen voi määritellä rakkaudettomuuden 13 vuoden jälkeen.

• Anonyymi

Mjaa

Et nyt ymmärtänyt mitä tarkoitin.

Korjaan tekstissä vain yhden sanan, niin kuvio aukeaa.

” Olimme olleet naimisissa noin 13 vuotta, kun sovimme treffit eräänä perjantaina alkuillasta leffateatteriin. Seisoin liikennevaloissa lähellä leffateatteria, kun näin itseni tien toisella puolella punaisissa valoissa. Hätkähdin, sillä hän ei tehnyt minuun mitään vaikutusta. Ei iloista jälleennäkemistä, ei kihelmöintiä, ei mitään tunnetta. Silloin tajusin, että en enää rakasta häntä.” Sari, 54

Läysitkö sanan jonka muutin?

(naurua)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mjaa

Et nyt ymmärtänyt mitä tarkoitin.

Korjaan tekstissä vain yhden sanan, niin kuvio aukeaa.

” Olimme olleet naimisissa noin 13 vuotta, kun sovimme treffit eräänä perjantaina alkuillasta leffateatteriin. Seisoin liikennevaloissa lähellä leffateatteria, kun näin itseni tien toisella puolella punaisissa valoissa. Hätkähdin, sillä hän ei tehnyt minuun mitään vaikutusta. Ei iloista jälleennäkemistä, ei kihelmöintiä, ei mitään tunnetta. Silloin tajusin, että en enää rakasta häntä.” Sari, 54

Läysitkö sanan jonka muutin?

(naurua)

Ok, sun korjaukset missään asiassa eivät harmita minua. Tietysti alastomana liikennevaloissa seisoskelu voi tuntua hiukan luissa ja ytimissä näin syksyn viimassa, mutta kyllähän näitä tapahtuu paremmissakin piireissä. Olen lähes tyytyväinen, koska tuo 13 vuotta on melko pitkä aika odottaa valon vaihtumista 🤭

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ok, sun korjaukset missään asiassa eivät harmita minua. Tietysti alastomana liikennevaloissa seisoskelu voi tuntua hiukan luissa ja ytimissä näin syksyn viimassa, mutta kyllähän näitä tapahtuu paremmissakin piireissä. Olen lähes tyytyväinen, koska tuo 13 vuotta on melko pitkä aika odottaa valon vaihtumista 🤭

Draaginen tarina, mutta hyvin opettavainen.

Kiitos ajatusten jaosta ja 🦜-merkki.

🐾

:)

• Anonyymi

54 vuotiaana Sari huomasi, ettei ole enää teini. Parempi myöhään.....

• Anonyymi

"Pohdin eroa noin kuukauden, sillä en halunnut tehdä hätiköityä päätöstä. Nyt jälkikäteen tuntuu, että olisi kannattanut lähteä aiemmin.” Miia, 30"

🤣🤣🤣

• Anonyymi

Kuka edes viitti tuollaista pskaa lukea oikeesti. Näihin ei tosiaankaan saa yhtään samaistumispintaa. Ääliöt 😅

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuka edes viitti tuollaista pskaa lukea oikeesti. Näihin ei tosiaankaan saa yhtään samaistumispintaa. Ääliöt 😅

Mjoo

Lähes kiukkuinen kommenttini on poistunut, mutta kestän sen.

Ei muuta kuin kirjoittajalle onnea ja menestystä sanojen tiellä.

(naurua)

• Anonyymi

Sana "perseestä" sai vissiin AI moden poistamaan koko viestin. Eikö täällä joskus ollut niin, että pelkkä "ruma" sana poistettiin. Niin kuin kirjoitti vaikka että "elin helvetissä". Niin asia yhteys katosi kokonaan, kun siinä luki että pelkkä "elin". Se aitokaan mode ei tajunnut, että ei siinä kiroiltu, kun ilmaisi asian noin.

• Kyllä. Se on vakavan peiliinkatsomisen paikka miehelle, kun ymmärtää ettei edes liikennevaloissa osaa olla.

• Anonyymi

Kerran olin punaisissa valoissa. Avioerohan siitä tuli.

>simiti<

• Anonyymi

Erehdyit, seoli punainen lyhty eikä liikennevalo.

• Anonyymi

Juupa juu. Kyllä niin minäkin eroaisin, jos vielä vaan voisin😆

Onhan nämä naistenlehtien naiset niin valloittavia että!

Siis tämä parisuhdemässäily tarjoaa niin ihanaa hermorentoutusta muun hirvityksen miettimisen tilalle.

Kannatan ☝️

• Anonyymi

Ihan mielenkiinnosta kysyn onko aloitttaja mies vai nainen?

Eli kumpi taho toivoo tämän käsittelyä enemmän?Onhan tämän käsittelyllä toki myös yhteiskunnalliset tarttumapintansa, mutta ollen vain yksi sen pienistä osatekijöistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta kysyn onko aloitttaja mies vai nainen?

Eli kumpi taho toivoo tämän käsittelyä enemmän?Onhan tämän käsittelyllä toki myös yhteiskunnalliset tarttumapintansa, mutta ollen vain yksi sen pienistä osatekijöistä.

Aloittaja on mies, joka kantoi vettä myllyyn, nähdäkseen liikahtaako siivet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aloittaja on mies, joka kantoi vettä myllyyn, nähdäkseen liikahtaako siivet.

Vai niin. En olisi ensin välittänyt, mut räpiköin silti 😂

Oikeastaan inhoan näitä yli kaiken. Vähän hankalaa tämä suhtautumiseni. Hyvä minä, että edes yritin! 👍

• Anonyymi

Noissa lehdissä ei muuta tehdä kuin mollataan miehiä ja aiheen kirjoittaja on aina joku sekopää nainen. Tuon huomattuani olen hypännyt iltapäivälehtien nais-otsikot kokonaan, ei sitä soppaa viitsi lukea.

• Anonyymi

Alitajuisesti liitto ollut jo finito mutta sattui vaan vaimon silmät avautumaan
      Itsellekin sattui sama havahtuminen vuonna jotain eKr. Ei ollut samat eikä muutkaan liikennevalot vaan ihan yks kaks. Ymmärrän mille se tuntuu.

• Anonyymi

Taitaa olla kuitenkin niin, että mitään oikeaa rakkautta ei artikkelin vaimon puolella ollutkaan.
      Mieshän tuossakin jutussa on täysin sivuseikka.

Naisen tunteet ja naisen sitä ja tätä.
      Mies on ikäänkuin sivulause, heittopussi ja roskaämpäri koko tarinassa.

Voi vittu.

• Anonyymi

Sansse. Tämä onkin ote naistenlehtien sisällön tarjonnasta. Varmaan silloin, kun muuta tärkeämpää ei ole, voidaan keskittyä yhteen yksittäiseen ajatukseen.

Ihan selvää, että noiden ajatuskulkujen alla on paljon suurempaa ja itse objekti, vaikka sen näkyvyys on haluttu minimoida ja peitellä. Näin luodaan harha itsenäisestä toiminnasta, joka itsekkäälle ajalle ominaista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sansse. Tämä onkin ote naistenlehtien sisällön tarjonnasta. Varmaan silloin, kun muuta tärkeämpää ei ole, voidaan keskittyä yhteen yksittäiseen ajatukseen.

Ihan selvää, että noiden ajatuskulkujen alla on paljon suurempaa ja itse objekti, vaikka sen näkyvyys on haluttu minimoida ja peitellä. Näin luodaan harha itsenäisestä toiminnasta, joka itsekkäälle ajalle ominaista.

Hyvä minä! 😂👍

• Anonyymi

Uskon että on ollut. Suhde vaatii ylläpitoa, niin että molemmilla on hyvä olla yhdessä.
        Jos kaikki kaatuu toisen harteille ei ole syytä jatkaa.

• Anonyymi

....omalla kohdallani sain 20 vuoden avioliiton ja kolmen lapsen jälkeen eräänä päivänä kuulla puolison lähteneen aikoinaan matkaani "vääristä syistä".

No, itse asiassa siinähän itse olin kuvitellut kaiken - sen, että hän rakasti minua ja että meillä oli hyvä suhde.
      Tosiasiassa itse olin sieluani myöten rakastunut, sitoutunut tuohon naiseen ja kuvitellut kaiken päättyvän joskus vasta hautausmaan multiin samaan monttuun.

Mutta tosiasiassa nainen oli näytellyt kaiken - ihan alusta asti.
      Ai miltä tuntuu?
      No ei enää miltään.
      Paitsi että usko syvään, aitoon rakkauteen on ollut mietinnässä muutamaankin otteeseen.
      Uskon siihen yhä, mutta jos ikinä löydän rinnalleni uutta naista, varmasti tulen katsomaan suhdetta erilaisin silmin enkä helposti täysin luota keneenkään.

Se muuten on niin, että kuka tahansa voi "alkaa ajatella tätä meidän suhdetta" ja siinä vaiheessa peli on menetetty.
      Hiljaa keskenään ja ystäviensä kanssa parisuhdeasioita hautovat puoliso on hirviö, joka helposti tuhoaa 20 vuotta kenen tahansa elämästä.

En yhtään ihmettele uutisia, joissa joku vanha mies on ampunut iäkkään vaimonsa.
      Takana saattaa hyvin olla vuosikymmeniä kestänyt piina, kylmyys ja - kuten omalla kohdallani - teatteri ja valehtelu puolison puolelta.
      On teeskennelty rakkautta, mutta todellisuus on ollut jotakin aivan muuta.

Ihan rehellisesti sanottuna jos olisin valinnut 1990-luvulla toisin, olisin varmasti elänyt onnellisemman elämän.

• Anonyymi

....jatkan monologiani vielä sen verran, että katkera en ole.
        Elämä opettaa, sanotaan.
        Mutta kun meillä kaikilla tiedettävästi on ainoastaan tämä yksi elämä, miksi niin monelle meistä lankeaa arpa, joka ei voita?

En ole kateellinen niille, jotka ovat elämänsä rakkauden löytäneet.
        Soisin kaikille haluamansa suhteen tai elämän ilman sellaista, halutessaan.
        Mutta miksi halukkaat ja läheisyydestä pitävät joutuvat usein yksiin haluttomien kanssa, miksi kiltit ja avuliaat niin usein joutuvat yksiin tunnekylmien ja hyödyntavoittelijoiden kanssa?

Miksi niin moni syvään rakkauteen kykenevä ajautuu suhteeseen, jossa toinen osapuoli on kylmä ja jopa valehtelee vuosikymmeniä rakastavansa?
        Miksi jotkut uskolliset joutuvat petetyiksi - tyhmimmät vielä useampaan kertaan?

Helvetin elämä.

-Mies Linnunradalta-

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Elämä opettaa, sanotaan.
        Mutta kun meillä kaikilla tiedettävästi on ainoastaan tämä yksi elämä, miksi niin monelle meistä lankeaa arpa, joka ei voita?

Mutta miksi halukkaat ja läheisyydestä pitävät joutuvat usein yksiin haluttomien kanssa, miksi kiltit ja avuliaat niin usein joutuvat yksiin tunnekylmien ja hyödyntavoittelijoiden kanssa?

Miksi niin moni syvään rakkauteen kykenevä ajautuu suhteeseen, jossa toinen osapuoli on kylmä ja jopa valehtelee vuosikymmeniä rakastavansa?
        Miksi jotkut uskolliset joutuvat petetyiksi - tyhmimmät vielä useampaan kertaan?

Helvetin elämä.

-Mies Linnunradalta-

Hyvä kirjoitus, johon voin samaistua, vaikken voi itseäni unelmapuolisoksi mainita, vaan kaukana siitä.

>Miksi jotkut uskolliset joutuvat petetyiksi - tyhmimmät vielä useampaan kertaan?>

Näin se varmaan menee. Menee paljon aikaa selvittää, miten toiset toimivat tai millä keinoin estää historiaa toistamasta itseään.

Yksi selkeimmistä on välttää niitä, joista itse pitäisi. Se tekee lähes kaiken mahdottomaksi.

• Anonyymi

Mietin, että monta merkkiä on varmasti ollut, jossa kohtaa olisi voinut pohtia, onko toinen tyytyväinen. Suhteet on minulle ainakin joka päivä itseeni menemistä… Pitkässä suhteessa tulee väistämättä hetkiä, jolloin miettii, että olisi voinut valita toisin. Olisi voinut tehdä toisin, olisi voinut erota, olisi voinut sitä sun tätä. Kuitenkin itse näen toisen arvostamisen valintakysymyksenä. Se, että päättää arvostaa toisen näkemystä kaikesta huolimatta on päätös. Kaikki se, mitä ei tullut puhuttua jäi huomiotta.

Itselläni tulee täyteen lähemmäs 30 vuotta. Arvostus on vain kasvanut, samoin tilan antaminen toiselle. Itsekin sitä tarvitsee. Toivoo toisen onnea ja jos sitä ei ole, miettii, miksi ei ole tai miksi ei ollut. Mitä jäi huomaamatta… jotain jää aina.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mietin, että monta merkkiä on varmasti ollut, jossa kohtaa olisi voinut pohtia, onko toinen tyytyväinen. Suhteet on minulle ainakin joka päivä itseeni menemistä… Pitkässä suhteessa tulee väistämättä hetkiä, jolloin miettii, että olisi voinut valita toisin. Olisi voinut tehdä toisin, olisi voinut erota, olisi voinut sitä sun tätä. Kuitenkin itse näen toisen arvostamisen valintakysymyksenä. Se, että päättää arvostaa toisen näkemystä kaikesta huolimatta on päätös. Kaikki se, mitä ei tullut puhuttua jäi huomiotta.

Itselläni tulee täyteen lähemmäs 30 vuotta. Arvostus on vain kasvanut, samoin tilan antaminen toiselle. Itsekin sitä tarvitsee. Toivoo toisen onnea ja jos sitä ei ole, miettii, miksi ei ole tai miksi ei ollut. Mitä jäi huomaamatta… jotain jää aina.

Lueskelin tämän monta kertaa läpi, mutten osannut mitään sanoa, vaikka halusin. Laitan tähän vain 🦜-merkin.

On vaan liian vaikea mitään omaansa täällä avata, vaikka tuntee ja näkee että toinen puhuu ihan samasta asiasta.

Kiitos kirjoituksesta, se on viestini.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lueskelin tämän monta kertaa läpi, mutten osannut mitään sanoa, vaikka halusin. Laitan tähän vain 🦜-merkin.

On vaan liian vaikea mitään omaansa täällä avata, vaikka tuntee ja näkee että toinen puhuu ihan samasta asiasta.

Kiitos kirjoituksesta, se on viestini.

Hyvä minä 😂👍

Ja loput samennan...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Elämä opettaa, sanotaan.

Helvetin elämä.

-Mies Linnunradalta-

”katkera en ole…”
        mutta kuulostat siltä.
        Kuulostat myös vihaiselta et vain entistä puolisoasi vaan itseäsi kohtaan. Puhut valinnoista, joita teit joskus väärin ja varmana että jos tällä nykyisellä tiedolla ne valinnat olisit tehnyt, olisit elänyt onnellisemman elämän. Jos ja jos.
        ”Miksi niin moni syvään rakkauteen kykenevä jne….” Eikö syvää rakkautta ole kyky luopua toisen omistamisesta ja iloita siitä että on nähnyt toisessa sen, mitä itse tarvitsee?
        ”Kiltti ja avulias” ei vielä tunne itseänsä. Se mistä sinä nyt puhut, voi olla alkusiemen tuntemaan oppimiselle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

”katkera en ole…”
        mutta kuulostat siltä.
        Kuulostat myös vihaiselta et vain entistä puolisoasi vaan itseäsi kohtaan. Puhut valinnoista, joita teit joskus väärin ja varmana että jos tällä nykyisellä tiedolla ne valinnat olisit tehnyt, olisit elänyt onnellisemman elämän. Jos ja jos.
        ”Miksi niin moni syvään rakkauteen kykenevä jne….” Eikö syvää rakkautta ole kyky luopua toisen omistamisesta ja iloita siitä että on nähnyt toisessa sen, mitä itse tarvitsee?
        ”Kiltti ja avulias” ei vielä tunne itseänsä. Se mistä sinä nyt puhut, voi olla alkusiemen tuntemaan oppimiselle.

No pyhhyh tämän löyhkää.

Nämä toisten kärsimysten kirkastamiset sillä perusteella, että voi löytää itsensä ovat naurettavia, ellei itse käy saman kautta läpi.

Erossa on kaksi osapuolta, häviäjät ja voittajat. Voittajan on syytä muistutella itseään voitosta, ettei mahdolliset tappiot huoleta. Noin yleensä ihmiset uskovat omiin hyviin päätöksiinsä ja sen eläminen on helppoa.

Etsi vaan itse vaikeimman kautta itsesi järjestämällä itsellesi vahinkoa ja vaikeuksia, jos pidät sitä niin ihannoitavana tai jätä neuvominen väliin.

Erojen aiheuttaman vahingon määrä on myös kansantaloudellinen. Näille pitäisi laittaa hintalappu näkyviin. Nyt sitä ei tunneta, eikä ymmärretä.

Se ettei puolisoa sentään tarvitse tappaa päästäkseen siitä eroon, on kuitenkin hyvä asia. Unelmien markkinointi todelliseksi toiminnaksi keski-iän kriisissä painiville on kuitenkin jopa vastuutonta. Julkkiksien parinvaihtomarkkinoiden jatkuva esittely luo kuvaa, kuin onnen voisi ylläpitää jatkuvan vaihtamisen avulla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

”katkera en ole…”
        mutta kuulostat siltä.

20 vuotta valheessa eläminen kenties oikeuttaa jonkinlaiseen vihaankin?
        Varsinkin kun on itse antanut kaikkensa suhteelle ja kaikkien vuosien jälkeen saa kuulla koko jutun olleen pelkkää harhaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

20 vuotta valheessa eläminen kenties oikeuttaa jonkinlaiseen vihaankin?
        Varsinkin kun on itse antanut kaikkensa suhteelle ja kaikkien vuosien jälkeen saa kuulla koko jutun olleen pelkkää harhaa?

No ihan varmasti, vaikka vihaa ei ole sallittu osoittaa. Koska vihaa ei voi osoittaa, sen voi kohdistaa aina itseensä ja monet tuhoavat itsensä tavalla tai toisella.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No pyhhyh tämän löyhkää.

Nämä toisten kärsimysten kirkastamiset sillä perusteella, että voi löytää itsensä ovat naurettavia, ellei itse käy saman kautta läpi.

Erossa on kaksi osapuolta, häviäjät ja voittajat. Voittajan on syytä muistutella itseään voitosta, ettei mahdolliset tappiot huoleta. Noin yleensä ihmiset uskovat omiin hyviin päätöksiinsä ja sen eläminen on helppoa.

Etsi vaan itse vaikeimman kautta itsesi järjestämällä itsellesi vahinkoa ja vaikeuksia, jos pidät sitä niin ihannoitavana tai jätä neuvominen väliin.

Erojen aiheuttaman vahingon määrä on myös kansantaloudellinen. Näille pitäisi laittaa hintalappu näkyviin. Nyt sitä ei tunneta, eikä ymmärretä.

Se ettei puolisoa sentään tarvitse tappaa päästäkseen siitä eroon, on kuitenkin hyvä asia. Unelmien markkinointi todelliseksi toiminnaksi keski-iän kriisissä painiville on kuitenkin jopa vastuutonta. Julkkiksien parinvaihtomarkkinoiden jatkuva esittely luo kuvaa, kuin onnen voisi ylläpitää jatkuvan vaihtamisen avulla.

Kommenttisi on hyvä esimerkki siitä, miten joku asia ymmärretään tahallaan väärin. Esimerkki myös siitä miten toimitaan, kun toimitaan samalla tavoin kuin mistä toista on juuri moittinut.

• Anonyymi

Ketä kiinnostaa vanhusten elämä?

• Anonyymi

Varmaan sitä joka lukee. Esim sinä.

• Anonyymi

Romanttinen mies ei jää seisomaan liikennevaloihin, jos tien toisella puolella odottaa rakas puoliso.
      Romanttinen mies ryntää tielle, sylinsä avaten, ja jää auton alle.

Tämä suuri rakkaudenosoitus on naiselle mieleen ja miehestä jää kaunis muisto.

• Anonyymi

Älä kehtaa 🤭🤣😄

Ihan pask*han tuo naistenlehtien kirjoitus oli. Kuvittele vaikka sitten niin, mutta minä kuvittelen että noukin sut stunttina kyytiin. Ei enempää tuolle jutulle tarvi tuhlata.

• Anonyymi

Laitosvalojahan ne vaan on. Samat värit kaikilla käytävillä.

• Anonyymi

Mjaa

Nyt meni taas 💩t housuun

(hihitystä)

• Anonyymi

Kerran uskalsin kysyä puolisoltani miksi rakastat minua.
      Hän vastasi, "koska sinä rakastat minua".

Sekö riittää naiselle? Muutoin mies voi olla millainen tahansa, kohtuuden rajoissa.

• Anonyymi

Herää vain kysymys onko rakkautta ikinä ollutkaan...

- Sheena

• Anonyymi

Juuri tämä.
        Mutta miksi kukaan suhteessa sanoo toiselle rakastavansa - ja näin tehdessään valehtelee?
        Ja tekee sen kihlautuessa, alttarille astuessa ja vielä senkin jälkeen?
        Ja vuosien (tai vuosikymmenten) jälkeen ykskaks ilmoittaakin "rakkauden kuolleen"?
        Eihän oikea rakkaus kuole milloinkaan.
        Sen voi piilottaa ja laittaa tavallaan purkkiin.
        Mutta ei syvä rakkaus koskaan katoa.

Siitä näkökulmasta on todella törkeää käyttää toisen ihmisen pyyteetöntä rakkautta saadakseen itselleen lapset ja taloudellista turvaa - ja jossain vaiheessa läväyttää totuus esiin.

Olisiko reilumpaa jatkaa valheessa elämistä, kunnes toinen osapuolista on maan tomuna?

Vai olisiko sittenkin reiluinta heti alkuvaiheessa todeta, ettei oikeastaan tunne mitään sen sijaan, että sanoo rakastavansa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juuri tämä.
        Mutta miksi kukaan suhteessa sanoo toiselle rakastavansa - ja näin tehdessään valehtelee?
        Ja tekee sen kihlautuessa, alttarille astuessa ja vielä senkin jälkeen?
        Ja vuosien (tai vuosikymmenten) jälkeen ykskaks ilmoittaakin "rakkauden kuolleen"?
        Eihän oikea rakkaus kuole milloinkaan.
        Sen voi piilottaa ja laittaa tavallaan purkkiin.
        Mutta ei syvä rakkaus koskaan katoa.

Siitä näkökulmasta on todella törkeää käyttää toisen ihmisen pyyteetöntä rakkautta saadakseen itselleen lapset ja taloudellista turvaa - ja jossain vaiheessa läväyttää totuus esiin.

Olisiko reilumpaa jatkaa valheessa elämistä, kunnes toinen osapuolista on maan tomuna?

Vai olisiko sittenkin reiluinta heti alkuvaiheessa todeta, ettei oikeastaan tunne mitään sen sijaan, että sanoo rakastavansa?

Rakkaus ei kuole, vaikka ihminen menettäisi kumppaninsa eron vuoksi. Se vain muuttaa muotoaan.

Jos rakkauden lisäksi myös kunnioitus , yhteenkuuluvuuden tunne ja ilo ovat kadonneet, on ero parempi vaihtoehto. Tai ainakin minusta on, mutta senhän jokainen päättää omissa suhteissaan. Ei ole olemassa mitään "reiluinta kaikille". Ja kaikesta huolimatta ihmisen on ajateltava myös itseään.

- Sheena

• Jos ei osaa olla oikein auton ratissa niin tulee ero. Ilmeisesti minäkään en osaa oikein ajaa pyörällä kun en kumppania löydä.
      Toivotaan että edes julkisia kulkuneuvoja käyttävillä onnistaa.

Kuitenkin jos noin pitkässä litossa järkätään vielä treffejä leffateatteriin niin ainakin on yritetty loppuun asti.

• Anonyymi

No noinhan se on...

Suhteet perustuu tunnetiloihin.

• Anonyymi

Ja ei, en säästä itseäni ketään varten jos kieltäydyn kerran elämässä. Tai sitten säästän ja tulet sen huomaamaan. Lupaan 🫵🏻🫶🏻

• Anonyymi

Mies rakastaa aina yhtä tulisesti, rakkautensa kohde vain vaihtuu kun kotiseksi loppuu, kuten yleensä tapahtuu vaihdevuosivaivojen alkaessa.

• Kenen biisi se oli se: sinä ja minä liikennevaloissa. En muista, mutta kertoko se tästä?

• Anonyymi

Muistanko väärin? suurlähettiläät?

• Anonyymi

Dingo

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Dingo

Bingo.

-Softis

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kylläpä on nautinnollista taas tämä palstan vassari valitus!

Lähes jokainen avaus on vassareiden kitinää ja valitusta. Eikö se tarkoitakin, että silloin asiat menee maassamme parem
      Maailman menoa
      94
      3146
    2. HS: persujen v. 2015 turvapaikanhakijoista alle puolet töissä

Aikuisina Suomeen tulleista ja myönteisen päätöksen saaneista vain 42 prosenttia oli vuonna 2023 töissä, vaikka he ovat
      Maailman menoa
      73
      2425
    3. Persut muuten hyväksyvät 2 + 8 mrd. euron maatalous- ja yritystuet

Vaikka molemmat tukimuodot tiedetään haitallisiksi, koska ovat käytännössä pelkkää säilyttävää tukea, eivätkä kannusta k
      Maailman menoa
      60
      1424
    4. Mikä kaivatussasi herätti mielenkiintosi

Kun tapasitte ensi kerran? Ulkonäössä? Luonteessa tai olemuksessa? Kuinka nopeasti mielenkiinto muuttui ihastukseksi?
      Ikävä
      90
      1402
    5. Martina Aitolehti podcastissa: Ero

Martina Aitolehti podcastissa: Ero Martina Aitolehti kertoi BFF-podcastin https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/696
      Kotimaiset julkkisjuorut
      184
      875
    6. Kaikki ovat syntisiä!!!

Näin täällä koko ajan vakuutellaan uskovaisten toimesta. Myös Päivi Räsänen on toistanut tätä samaa matraa jatkuvasti. N
      Luterilaisuus
      309
      863
    7. Valkoinen Golf

Kukahan on tämä ukko, joka työkseen kyylää pienen ässän asiakkaita viikon jokaisena päivänä.
      Kuhmo
      12
      860
    8. Jos olisit kaivattusi

Kanssa kahdestaan samassa tilassa niin miten kävisi
      Ikävä
      49
      785
    9. Moottorisahalla kauppaan

Missäs päin kaupunkia tämä yöllä moottorisahalla kauppaan yrittänyt asiakas askaroi? https://poliisi.fi/-/mies-yritti-s
      Kajaani
      10
      777
    10. Rillimiljonäärin eroriidassa suuri käänne.

Vaimo haluaa kokonaan yksinhuoltajuuden ja pitää entisen elintasonsa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      142
      748
    Aihe