Tutkin tuossa YouTubesta Amerikan ns. denominationalistisia seurakuntia, kuten siellä päin sanotaan, eli kirkkokuntiin kuulumattomia seurakuntia. Se liikehdintähän näyttäisi edustavan siellä jo suurinta osaa kristikunnasta. Niin kohta täälläkin.
Nämä seurakunnat ovat lähes järjestään saaneet alkunsa yksittäisten helluntailaisten tai baptististen saarnaajien tai pastorien vallanhalusta. Nämä ovat vielä usein olleet televisioevankelistoja, jotka ovat saaneet suuren katsojakunnan.
Kun saarnamies on paisunut tarpeeksi, hän on eronnut edellisestä seurakunnastaan ja
perustanut uuden, ikioman seurakuntansa jonka hän on nimennyt oman nimensä mukaan (Ministry of + nimi).
Näille on tyypillistä se, ettei niillä ole muita määriteltyjä opinkappaleita kuin "Jeesus pelastaa" ja " Pyhä Henki antaa armolahjoja". Vakiintuneilla kirkkokunnilla sentään on yleensä selkeät opit ja kirkkokuri, joka estää sooloilut. Kun oppi voi olla mitä tahansa, harhaoppien ja suoranaisen pahuuden on helppo tulla sisään. Niinpä näissä seurakunnissa sitten onkin harhoja, äärikarismaattisuutta ja demonista
vaikutusta.
Tähän se menee, perustetaan megakirkkoja ja kristallikatedraaleja fiilisten ja olotilojen hiekkapohjalle, julistetaan menestyksen teologiaa, torontolaisuutta ja ties mitä järjettömyyttä. Suomessakin tätä on ollut olemassa jo vuosikymmeniä. Enää ei sitouduta esim. Helluntaikirkkoon tai Vapaakirkkoon, vaan perustetaan saarnaajan nimen mukaan nimettyjä seurakuntia. Jumalan sana ja kirkkokuri hylätään korvasyyhyn takia.
https://youtube.com/watch?v=OtZ07UhBg7M&pp=ygUcRGVub21pbmF0aW9uYWxpc3Qgbm9taW5hdGlvbg%3D%3D
Kirkkokuntiin kuulumattomat seurakunnat
46
279
Vastaukset
- Anonyymi
❗ Oho, tuli paha kirjoitusvirhe. Piti siis kirjoittaa EI-DENOMINATIONALISTISET seurakunnat. Anteeksiantamatonta. AP.
- Anonyymi
Amerikassa on ko. seurakuntia. Ei Suomessa helluntailaisten keskuudessa. Lisäksi tv näyttelee todella pientä osaa Suomessa. Kaikilla on autot, tai pääsee julkisella liikenteellä kokouksiin. Miksi unohdit kokonaan : kirkossa on monia ryhmittymia. Hengen uudistus kirkossa, Ilpoisten porukka, Luther Säätiö. Sitä kirkko ei tunnusta ollenkaan. Ja ennestään vaikuttavat. Evankelisuus, Kansanlähetys kahtena joukkona. Laestadiolaisuus todella monena porukkana ja paljon monia ryhmittymiä. Kovin on yksipuolista aloituksesi. TARKOITUKSELLA. Kertaa 8.käsky.
- Anonyymi
Kyllähän kirkko täysin myöntää omat sisäiset ryhmänsä, mutta nyt oli siis kyse uusista seurakunnista, jotka eivät kuulu osaksi isompaa kirkkokuntaa, vaan eroavat sellaisesta kerääntyen yhden suuren saarnaajan ympärille. Luterilaisuudessa tällainen oli esim. Nokia-missio. Isotkin kirkot hajoavat, kun oppi menettää merkityksensä ja tunne astuu tilalle, mutta nykyiset kirkkokuntiin kuulumattomat "ministryt" ovat kyllä syntyneet helluntailaisen äärikarismaattisuuden pohjalta. AP.
- Anonyymi
Pelkästään Suomessa on yli tuhat erioppista uskonnollista yhdistystä ry:tä villitsevien missioiden lisäksi perinteisten vanhojen kristillisten kirkkokuntien lisäksi.
- Anonyymi
Arvaanko oikein, että aloittaja ei ole uskossa; niin pahasti menee hänellä puurot ja vellit sekaisin. Hellarit ja baptistit ja menestysteologiaa kohkaavat tele-evankelistojen hurmosryhmät.
'Non-denominational' viittaa parhaimmillaan fundamentalisteihin, eli Raamattuun (KJB) uskoviin uudestisyntyneisiin kristittyihin. Joku miljonääri, saarnaajan osaa liikeyrityksensä kirkon näytelmässä esittävä seurakunnan keulakuva voi kutsua kirkkoaan jopa baptistiseksi, olematta kuitenkaan sellainen.
Vain Jeesukseen uskova kristitty pystyy erottelemaan oikeaoppisia vääräoppisista. Mitä enemmän lukee ja kuuntelee Raamattua ja sen selitystä, sitä paremman käsityksen saa. On tärkeää lukea vain sitä yhtä, parasta käännöstä. Jos osaa englantia, King James Bible on ainoa virheetön. Sen kieli on myös sujuvaa ja kaunista, joten sitä on helpompi opetella ulkoa kuin noista väkisin väännetyistä kaupallisista väännöksistä, onneksi. Jos välillä kuuntelee väärää vesiota, se haittaa jakeiden mieleenpainumista.
Suomessa 'kirkko' tarkoittaa yleensä luterilaista kirkkoa. Raamatussa kirkko on kunkin paikkakunnan uskovat kristityt.- Anonyymi
Kirkko tulee sanasta Kyriakee, Herran omat, Kristukseen kastettujen suuri joukko.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirkko tulee sanasta Kyriakee, Herran omat, Kristukseen kastettujen suuri joukko.
>>>>>Kirkko tulee sanasta Kyriakee, Herran omat, Kristukseen kastettujen suuri joukko.<<<<
"Kirkko" sanaa ei ole ( kreikan) UT:n alkutekstissä.
Matt 16:18. on kreikaksi " ekklesia", joka merkitsee ulos kutsuttuja ja seurakuntaa.
Matteus 16:18 FB38
”Ja minä sanon sinulle: sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan seurakuntani( ekklesian) , ja tuonelan portit eivät sitä voita.”
"Kyriakon, Kyriake" tarkoittaa "Herran omaa", eikä "kirkkoa"
Ilmestyskirja 1:10 FB38
”Minä olin hengessä Herran ( Kyriake ) päivänä, ja kuulin takaani suuren äänen, ikäänkuin pasunan äänen,”
"Herran" (Kyriake) päivänä"
Sana Kyriakos,Kyriake on adjektiivi sanasta Kyrios.Adjektiivi Kyriakos tarkoittaa Herran , eli jokin asia on Herran.
---------
1. Korinttilaiskirje 11:20 FB38
”Kun te näin kokoonnutte yhteen, niin ei se ole Herran(Kyriakon) aterian nauttimista,”
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>>>>Kirkko tulee sanasta Kyriakee, Herran omat, Kristukseen kastettujen suuri joukko.<<<<
"Kirkko" sanaa ei ole ( kreikan) UT:n alkutekstissä.
Matt 16:18. on kreikaksi " ekklesia", joka merkitsee ulos kutsuttuja ja seurakuntaa.
Matteus 16:18 FB38
”Ja minä sanon sinulle: sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan seurakuntani( ekklesian) , ja tuonelan portit eivät sitä voita.”
"Kyriakon, Kyriake" tarkoittaa "Herran omaa", eikä "kirkkoa"
Ilmestyskirja 1:10 FB38
”Minä olin hengessä Herran ( Kyriake ) päivänä, ja kuulin takaani suuren äänen, ikäänkuin pasunan äänen,”
"Herran" (Kyriake) päivänä"
Sana Kyriakos,Kyriake on adjektiivi sanasta Kyrios.Adjektiivi Kyriakos tarkoittaa Herran , eli jokin asia on Herran.
---------
1. Korinttilaiskirje 11:20 FB38
”Kun te näin kokoonnutte yhteen, niin ei se ole Herran(Kyriakon) aterian nauttimista,”
Kyriakee=Kirkko
- Anonyymi
Arvasit väärin. Olen ollut uskossa yli 40 vuotta. Koska sinä ajattelit tulla uskoon? Älä panttaa sitä kuolinvuoteellesi, vaan hylkää ajoissa paperipaavisi Kuningas Jaakon versio: sinä palvot paperia Jumalana. Kadu itkien syntejäsi ja pyydä anteeksi kaikilta, joita olet kohdellut väärin, niin ehkä saat vielä armon, jos et ole täysin paatunut. AP.
- Anonyymi
Silloin pitäisikin varoa kun julistetaan pelkkää "Jeesusta" tai pelkkää Pyhää Henkeä.
Kristittyjen Jumala on yksi, Isä, Poika ja Pyhä Henki he yhdessä ovat yksi Jumala,
ei erikseen. - Anonyymi
Paavali keksi ja kehitti Korintossa armoalhjaopit, että ihmisillä olisi eriarvoisia armolahjoja hierarkian luomiseksi seurakuntaan johtamisen ja hallitsemisen mahdollistamiseksi.
Raamatun mukaan kellä on kasteen lahjana saatu Pyhän Henki, on kaikki se mitä Pyhä Henki on ja edustaa, ei vain jotain siivuja siitä.
Jumala ei jaa Henkeä mitalla.- Anonyymi
>>>>>Paavali keksi ja kehitti Korintossa armoalhjaopit, että ihmisillä olisi eriarvoisia armolahjoja hierarkian luomiseksi seurakuntaan johtamisen ja hallitsemisen mahdollistamiseksi.
Raamatun mukaan kellä on kasteen lahjana saatu Pyhän Henki, on kaikki se mitä Pyhä Henki on ja edustaa, ei vain jotain siivuja siitä.
Jumala ei jaa Henkeä mitalla.<<<<
--------
Jumalan Henki tulee ihmiseen Sanan ilmoituksen mukaan hänen tullessaan uskoon. Ihminen ei voi Jumalaa komentaa että kastamalle vedellä saisi Hengen. Sellainen on Jumalan yläpuolelle ,Jumalan tuomariksi asettumista, mikä on vaarallista.
Kirje efesolaisille 1:13-14 FINRK
”Hänessä on teihinkin, sitten kun olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, ja uskoneet sen, pantu sinetiksi luvattu Pyhä Henki, joka on meidän perintömme vakuutena hänen omaisuutensa lunastamiseksi, hänen kirkkautensa ylistykseksi.”
-------
2.) Jumala ei ole "litra mitta" , paljon tai vähän "Henkeä".
Hän on persoona joka ei muutu.
Kristuksessa asui Jumalan koko täyteys ruumiillisesti.
-------
Jumala ei "virtaile",(kokouksissa eikä muuallakaan) Hän on . Hän on persoona.
Malakia 3:6 FB38
”Sillä minä, Herra, en muutu,..."
Hän asuu Sanassaan uskon kautta niissä jotka ovat uudestisyntyneitä Jumalan Sanan ja Hengen kautta.
Efesolaiskirje 3:17 FB38
”ja Kristuksen asua uskon kautta teidän sydämissänne,”
Siksi on kristityn tarpeen lukea Jumalan Sanaa ja olla toisten uskovien yhteydessä kasvamassa yhteisestä uskosta Kristuksessa Jeesuksessa.
Kolossalaiskirje 3:16 FB38
”Runsaasti asukoon teissä Kristuksen sana; opettakaa ja neuvokaa toinen toistanne kaikessa viisaudessa, psalmeilla, kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten kiitollisesti Jumalalle sydämissänne.”
Jumala on antanut Hengen vakuudeksi niille jotka ovat uudestisyntyneitä, uusia luomuksia Kristuksessa.
”Hänessä on teihinkin, sitten kun olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, ja uskoneet sen, pantu sinetiksi luvattu Pyhä Henki, joka on meidän perintömme vakuutena hänen omaisuutensa lunastamiseksi, hänen kirkkautensa
Kirje roomalaisille 8:8-9 FINRK
”Ne, jotka ovat lihan vallassa, eivät voi olla Jumalalle mieleen. Te ette kuitenkaan ole lihan vallassa vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki asuu teissä. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.”
-----------------
Jumala on --"Minä olen"
2. Mooseksen kirja 3:14-15 FB38
”Jumala vastasi Moosekselle: "Minä olen se, joka minä olen". Ja hän sanoi vielä: "Sano israelilaisille näin: 'Minä olen' lähetti minut teidän luoksenne". Ja Jumala sanoi vielä Moosekselle: "Sano israelilaisille näin: Herra, teidän isienne Jumala, Aabrahamin Jumala, Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala, lähetti minut teidän luoksenne; tämä on minun nimeni iankaikkisesti, ja näin minua kutsuttakoon sukupolvesta sukupolveen.”
( "se" selittävä käännös lisäys
"...Ja hän sanoi vielä: "Sano israelilaisille näin: 'Minä olen' lähetti minut teidän luoksenne") - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>>>>Paavali keksi ja kehitti Korintossa armoalhjaopit, että ihmisillä olisi eriarvoisia armolahjoja hierarkian luomiseksi seurakuntaan johtamisen ja hallitsemisen mahdollistamiseksi.
Jumala ei jaa Henkeä mitalla.<<<<
--------
Jumalan Henki tulee ihmiseen Sanan ilmoituksen mukaan hänen tullessaan uskoon. Ihminen ei voi Jumalaa komentaa että kastamalle vedellä saisi Hengen. Sellainen on Jumalan yläpuolelle ,Jumalan tuomariksi asettumista, mikä on vaarallista.
”Hänessä on teihinkin, sitten kun olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, ja uskoneet sen, pantu sinetiksi luvattu Pyhä Henki, joka on meidän perintömme vakuutena hänen omaisuutensa lunastamiseksi, hänen kirkkautensa ylistykseksi.”
-------
2.) Jumala ei ole "litra mitta" , paljon tai vähän "Henkeä".
Hän on persoona joka ei muutu.
Kristuksessa asui Jumalan koko täyteys ruumiillisesti.
-------
Jumala ei "virtaile",(kokouksissa eikä muuallakaan) Hän on . Hän on persoona.
Malakia 3:6 FB38
”Sillä minä, Herra, en muutu,..."
Hän asuu Sanassaan uskon kautta niissä jotka ovat uudestisyntyneitä Jumalan Sanan ja Hengen kautta.
Efesolaiskirje 3:17 FB38
”ja Kristuksen asua uskon kautta teidän sydämissänne,”
Siksi on kristityn tarpeen lukea Jumalan Sanaa ja olla toisten uskovien yhteydessä kasvamassa yhteisestä uskosta Kristuksessa Jeesuksessa.
Kolossalaiskirje 3:16 FB38
”Runsaasti asukoon teissä Kristuksen sana; opettakaa ja neuvokaa toinen toistanne kaikessa viisaudessa, psalmeilla, kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten kiitollisesti Jumalalle sydämissänne.”
Jumala on antanut Hengen vakuudeksi niille jotka ovat uudestisyntyneitä, uusia luomuksia Kristuksessa.
”Hänessä on teihinkin, sitten kun olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, ja uskoneet sen, pantu sinetiksi luvattu Pyhä Henki, joka on meidän perintömme vakuutena hänen omaisuutensa lunastamiseksi, hänen kirkkautensa
Kirje roomalaisille 8:8-9 FINRK
”Ne, jotka ovat lihan vallassa, eivät voi olla Jumalalle mieleen. Te ette kuitenkaan ole lihan vallassa vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki asuu teissä. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.”
-----------------
Jumala on --"Minä olen"
2. Mooseksen kirja 3:14-15 FB38
”Jumala vastasi Moosekselle: "Minä olen se, joka minä olen". Ja hän sanoi vielä: "Sano israelilaisille näin: 'Minä olen' lähetti minut teidän luoksenne". Ja Jumala sanoi vielä Moosekselle: "Sano israelilaisille näin: Herra, teidän isienne Jumala, Aabrahamin Jumala, Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala, lähetti minut teidän luoksenne; tämä on minun nimeni iankaikkisesti, ja näin minua kutsuttakoon sukupolvesta sukupolveen.”
( "se" selittävä käännös lisäys
"...Ja hän sanoi vielä: "Sano israelilaisille näin: 'Minä olen' lähetti minut teidän luoksenne")Jumala on "tuonpuoleinen" .Hän ei ole jossain fyysisesti sormella osoitettavissa paikassa. Hän on luomiensa ulkopuolella "tuolla puolen"
Jumalan asumus "taivas" ei ole sormella osoitettavissa oleva fyysinen paikka.
Jumala on Henki-- ”Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa."”
Johannes 4:24 FB38
Jumala joka on Henki on "kolminaisuus", yksi kolmessa ja kolme yhdessä. Isä , Poika Pyhä Henki.
Jumalan Sana on Hengen ilmoitus. Jumala on ilmoittanut itsensä Sanassaan.
Johannes 1:1 FB38
”Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.”
Johannes 1:14 FB38
”Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.”
Johannes 1:18 FB38
”Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut.”
Jumala asuu kirkkaudessa ja pyhyydessä.
Jesaja 57:15 FB38
”Sillä näin sanoo Korkea ja Ylhäinen, jonka asumus on iankaikkinen ja jonka nimi on Pyhä: Minä asun korkeudessa ja pyhyydessä ja niitten tykönä, joilla on särjetty ja nöyrä henki, että minä virvoittaisin nöyrien hengen ja saattaisin särjettyjen sydämet eläviksi.”
1. Kuningasten kirja 8:27 FB38
”Mutta asuuko todella Jumala maan päällä? Katso, taivaisiin ja taivasten taivaisiin sinä et mahdu; kuinka sitten tähän temppeliin, jonka minä olen rakentanut!”
------- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala on "tuonpuoleinen" .Hän ei ole jossain fyysisesti sormella osoitettavissa paikassa. Hän on luomiensa ulkopuolella "tuolla puolen"
Jumalan asumus "taivas" ei ole sormella osoitettavissa oleva fyysinen paikka.
Jumala on Henki-- ”Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa."”
Johannes 4:24 FB38
Jumala joka on Henki on "kolminaisuus", yksi kolmessa ja kolme yhdessä. Isä , Poika Pyhä Henki.
Jumalan Sana on Hengen ilmoitus. Jumala on ilmoittanut itsensä Sanassaan.
Johannes 1:1 FB38
”Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.”
Johannes 1:14 FB38
”Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.”
Johannes 1:18 FB38
”Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut.”
Jumala asuu kirkkaudessa ja pyhyydessä.
Jesaja 57:15 FB38
”Sillä näin sanoo Korkea ja Ylhäinen, jonka asumus on iankaikkinen ja jonka nimi on Pyhä: Minä asun korkeudessa ja pyhyydessä ja niitten tykönä, joilla on särjetty ja nöyrä henki, että minä virvoittaisin nöyrien hengen ja saattaisin särjettyjen sydämet eläviksi.”
1. Kuningasten kirja 8:27 FB38
”Mutta asuuko todella Jumala maan päällä? Katso, taivaisiin ja taivasten taivaisiin sinä et mahdu; kuinka sitten tähän temppeliin, jonka minä olen rakentanut!”
-------"..Hän , Jumala ei mahdu mihinkään aika- eikä paikka kategoriaan . Hän on tämän kaiken yläpuolella ja sen tuolla puolen.Siksi mikään luotu ei voi välittömästi tiedostaa Häntä.
Hänet voidaan tiedostaa vain kun Hän itse tulee ulos ulos tuon puoleisuudestaan ja luo suhteen ihmiseen ilmoittamalla itsensä ajassa ja paikassa eli meidän todellisuudessamme..."(Jumala on ilmoittanut itsensä Sanassa joka ilmestyi lihassa Joh.1:1-3,14. --Johannes 1:18 FB38 "..Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut.”
Johannes 1:18 FB38)
"..Kaikki näkyväiset ovat Hänen luomiaan eikä Hän sekoitu niihin kuten joissakin pakanallisissa uskomuksissa kuvitellaan ja luullaan.Jumalaa voidaan sanoa persoonattomaksi ja panteistiseksi kaiken läpi virtaavaksi voimaksi ( hindulaisuuden Bhagavat).
Raamatussa ei ole tälläiselle ajattelulle katetta.
Raamatun todistus Jumalan tuonpuoleisuudesta estää ja suorastaan kieltää ajattelemasta sillä tavoin.
Raamatun mukaan luomistyö on eri asia kuin sen luoja. Eikä Hänen luomissaan ole mitään jumalallista olemusta tai luontoa itsessään.
Jumala on persoonallinen Jumala, itsenäinen ja riippumattomasti olemassa oleva joka ei sekoitu luotuun siinä olevana henkenä. Luomistyö ei voi yksinään ilmoittaa Jumalaa. Kun Raamattu puhuu luomistyön välittämästä ilmoituksesta ( Room.1:19-20.) taustana on aina Jumalan Sanan luomistyön välittämä alkuperäinen ilmoitus (1.Moos.1-2).."
(edellinen vapaana lainauksena kirjasta: Aksel Valen-Sendstad- Kristillinen dogmatiikka (alkuteos Kristen Dogmatikk) --Kustannus Oy Uusi Tie- Suomen Raamattuopiston Kustannus Oy- 1985)
- Anonyymi
Raamatun mukaan ihminen ei voi edes tietää, mistä Pyhä Henki tulee ja kenessä oikea Pyhä Henki on.
Joh. 3:8
" Tuuli (Pyhä Henki) puhaltaa, missä hän tahtoo, ja sinä kuulet hänen humunsa,
JA ET TIEDÄ, mistä hän tulee taikka kehenkä hän menee...- Anonyymi
>>>>>Raamatun mukaan ihminen ei voi edes tietää, mistä Pyhä Henki tulee ja kenessä oikea Pyhä Henki on.
Joh. 3:8
" Tuuli (Pyhä Henki) puhaltaa, missä hän tahtoo, ja sinä kuulet hänen humunsa,
JA ET TIEDÄ, mistä hän tulee taikka kehenkä hän menee...<<<<<<<
Koeta lukea Raamattua asiayhteyksineen niin asiat selkenee. Jeesus ei verrannut Henkeä , vaan uudestisyntymän tapahtumaa.
----------
Tuuli puhaltaa-Hengestä syntymä
”Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."” Johannes 3:8 FB38 (Joh.3:1-21.)
Jeeus ei sanonut että niin on myös Hengen laita. (että Henki puhaltaa missä tahtoo - Toki Henki joka on Jumala tekee tekojaan tahtonsa mukaan) Vaan niin on jokainen joka on Hengestä syntynyt.
Hän puhui Hengestä (Sanasta )syntymisestä uskon kautta.Voimme huomata kun joku on tullut uskoon , käytöskin ja puhe on muuttunut mutta emme pääse syntymä prosessista sen edistymisestä täysin selville.
------
Niinkuin et tiedä tuulen teitä etkä luitten rakentumista raskaana olevan kohdussa, niin et myöskään tiedä Jumalan tekoja, hänen, joka kaikki tekee.” Saarnaaja 11:5 FB38
Ei uudesti syntymä mikään mysteeri ole. Raamattu ilmoittaa selvästi miten se tapahtuu ( 1.Piet.1:23-25.) , mutta Jumalan Sanan siemenen itäminen ihmis sydämessä on silmille näkymätön tapahtuma kuten tuuli , mutta sen vaikutuksen voi silmin havaita.
--------
”Hän antoi minun suuhuni uuden virren, kiitoslaulun Jumalallemme. Sen näkevät monet ja pelkäävät ja turvaavat Herraan.”
Psalmit 40:4 FB38
”Mutta kiitos Jumalalle, että te, jotka ennen olitte synnin palvelijoita, nyt olette tulleet sydämestänne kuuliaisiksi sille opin muodolle, jonka johtoon te olette annetut, ja että te synnistä vapautettuina olette tulleet vanhurskauden palvelijoiksi!”
Roomalaiskirje 6:17-18 FB38
- Anonyymi
Siksi Pyhä Henki tuli helluntaina näkyvässä Tulisten Kieleen hahmossa oikeiden apostolien päälle, jotta ihmiset tiesivät, ketkä ovat oikeita apostoleita ja ketkä valeapostoleita.
- Anonyymi
Paavali oli siihen aikaan vielä murhahommissa, eikä kuullut eikä nähnyt helluntain tapahtumia. Joutui keksimään ja soveltamaan itse omia oppejaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali oli siihen aikaan vielä murhahommissa, eikä kuullut eikä nähnyt helluntain tapahtumia. Joutui keksimään ja soveltamaan itse omia oppejaan.
Paavali oli ensimmäinen Jesuiitta. Tarkoitus pyhittää keinot.
Room. 3:7
Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valhetta, Paavali ei ollut helluntaipäivänä murhahommiissa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valhetta, Paavali ei ollut helluntaipäivänä murhahommiissa
Paavali ilmestyi kuvioihin kymmenien vuosien perästä helluntain tapahtumia.
Paavali oli Rooman hirmuvallan palkkamurhaaja.
Ap. t. 22:20
Silloinkin, kun Stefanos, sinun todistajasi, surmattiin, minä olin paikalla, hyväksyin kaiken ja vartioin hänen murhaajiensa vaatteita.' - Anonyymi
>>>>>Siksi Pyhä Henki tuli helluntaina näkyvässä Tulisten Kieleen hahmossa oikeiden apostolien päälle, jotta ihmiset tiesivät, ketkä ovat oikeita apostoleita ja ketkä valeapostoleita.<<<<
Eihän valheen opettajia tunnisteta "mutu" minusta tuntuu tuntumalla vaan Jumalan Sanalla . Onko puhe ja elämä Jumalan Sanan mukaista vai eikö ?
------
"Tuliset kielet" ?
Tuliset kielet ja tuli taivaasta ?
Lainaus kirjasta: Stanley M.Horton"Mitä Raamattu sanoo Pyhästä Hengestä?"
(1996 —Kustantaja: Aika Oy —Alkuteos—What The Bible says about The Holy Spirit )
“..Vanha testamentti kertoo jumalanpalveluksen asteittaisesta kehityksestä. Ensin jumalanpalvelus tapahtui alttarin luona, kuten Aabrahamin kohdalla.
Sitten Jumala käski kansaansa rakentamaan pyhäkön erämaahan, ilmestysmajan. Tuli taivaasta lankesi siellä uhrin ylle osoituksena siitä, että Jumala hyväksyi tämän den pyhäkön. Mutta tämä tapahtui vain kerran.
Seuraava muutos tapahtui Salomon rakennettua temppelin. Jälleen tuli lankesi ja kulutti uhrin osoittaen, että Jumala hyväksyi pyhäkön. Mutta tämä tapahtui vain kerran.
Temppelit, jotka Serubbaabel ja Herodes rakensivat, olivat vain saman temppelin jälleenrakennuksia, ja näin merkkiä ei toistettu.
Nyt vanha temppeli oli lähellä tuhoutumistaan. Uskovat yhdeksi ruumiiksi liittyneinä olivat eläviä uhreja (Room. 12:1 kuten myös pappeja ja eläviä kiviä temppeliin (1. Piet. 2:5).
Mutta toisaalta uusi temppeli on kaksitahoinen. Ruumis koostuen yhteen liitetyistä uskovista muodostaa temppelin (pyhäkön) Jumalan asumukseksi Hengessä ( Ef. 2:21, 22, 1.Kor. 3:16.)
Tämän lisäksi yksittäisten uskovaisten ruumiit ovat jokainen Pyhän Hengen temppeli (1.Kor. 6:19 ) .
Tulen esiintyminen koko joukon yllä osoitti Jumalan hyväksyneen koko ruumiin temppeliksi.
Sitten tuli hajaantui yksittäisiksi kieliksi jokaisen pään päälle osoituksena siitä, että Jumala hyväksyi kunkin ruumiin Pyhän Hengen temppeliksi.
Nämä merkit eivät olleet osa helluntaikastetta tai Hengen lahjaa. Ne tapahtuivat vain kerran, aivan niin kuin tuli lankesi vain kerran jokaisen uuden pyhäkön ylle Vanhan testamentin aikoina.
Korneliuksen kodissa niitä ei esiintynyt, vaikka Pietari samasti siellä tapahtuneen kokemuksen Jeesuksen lupaukseen Hengessä kastamisesta ja kutsui sitä yhtäläiseksi (samaksi) lahjaksi, yhtäläiseksi sen kanssa minkä 120 saivat, kun Henki vuodatettiin helluntaina (Ap. t. 11:15-17),
Mutta tuliset kielet osoittavat, että ennen kuin Henki vuodatettiin, Jumala tunnusti uskovat temppeliksi, Kristuksen ruumiiksi. Seurakunta oli nyt olemukseltaan valmis kirkastettu ruumis, jonka päänä oli Kristus. ..” - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>>>>Siksi Pyhä Henki tuli helluntaina näkyvässä Tulisten Kieleen hahmossa oikeiden apostolien päälle, jotta ihmiset tiesivät, ketkä ovat oikeita apostoleita ja ketkä valeapostoleita.<<<<
Eihän valheen opettajia tunnisteta "mutu" minusta tuntuu tuntumalla vaan Jumalan Sanalla . Onko puhe ja elämä Jumalan Sanan mukaista vai eikö ?
------
"Tuliset kielet" ?
(1996 —Kustantaja: Aika Oy —Alkuteos—What The Bible says about The Holy Spirit )
“..Vanha testamentti kertoo jumalanpalveluksen asteittaisesta kehityksestä. Ensin jumalanpalvelus tapahtui alttarin luona, kuten Aabrahamin kohdalla.
Sitten Jumala käski kansaansa rakentamaan pyhäkön erämaahan, ilmestysmajan. Tuli taivaasta lankesi siellä uhrin ylle osoituksena siitä, että Jumala hyväksyi tämän den pyhäkön. Mutta tämä tapahtui vain kerran.
Seuraava muutos tapahtui Salomon rakennettua temppelin. Jälleen tuli lankesi ja kulutti uhrin osoittaen, että Jumala hyväksyi pyhäkön. Mutta tämä tapahtui vain kerran.
Temppelit, jotka Serubbaabel ja Herodes rakensivat, olivat vain saman temppelin jälleenrakennuksia, ja näin merkkiä ei toistettu.
Nyt vanha temppeli oli lähellä tuhoutumistaan. Uskovat yhdeksi ruumiiksi liittyneinä olivat eläviä uhreja (Room. 12:1 kuten myös pappeja ja eläviä kiviä temppeliin (1. Piet. 2:5).
Mutta toisaalta uusi temppeli on kaksitahoinen. Ruumis koostuen yhteen liitetyistä uskovista muodostaa temppelin (pyhäkön) Jumalan asumukseksi Hengessä ( Ef. 2:21, 22, 1.Kor. 3:16.)
Tämän lisäksi yksittäisten uskovaisten ruumiit ovat jokainen Pyhän Hengen temppeli (1.Kor. 6:19 ) .
Tulen esiintyminen koko joukon yllä osoitti Jumalan hyväksyneen koko ruumiin temppeliksi.
Sitten tuli hajaantui yksittäisiksi kieliksi jokaisen pään päälle osoituksena siitä, että Jumala hyväksyi kunkin ruumiin Pyhän Hengen temppeliksi.
Nämä merkit eivät olleet osa helluntaikastetta tai Hengen lahjaa. Ne tapahtuivat vain kerran, aivan niin kuin tuli lankesi vain kerran jokaisen uuden pyhäkön ylle Vanhan testamentin aikoina.
Korneliuksen kodissa niitä ei esiintynyt, vaikka Pietari samasti siellä tapahtuneen kokemuksen Jeesuksen lupaukseen Hengessä kastamisesta ja kutsui sitä yhtäläiseksi (samaksi) lahjaksi, yhtäläiseksi sen kanssa minkä 120 saivat, kun Henki vuodatettiin helluntaina (Ap. t. 11:15-17),
Mutta tuliset kielet osoittavat, että ennen kuin Henki vuodatettiin, Jumala tunnusti uskovat temppeliksi, Kristuksen ruumiiksi. Seurakunta oli nyt olemukseltaan valmis kirkastettu ruumis, jonka päänä oli Kristus. ..”1.Kor.12:18. “..Mutta nyt Jumala on asettanut jäsenet, itsekunkin niistä, ruumiiseen, niinkuin hän on tahtonut.19. Vaan jos ne kaikki olisivat yhtenä jäsenenä, missä sitten ruumis olisi?20. Mutta nytpä onkin monta jäsentä, ja ainoastaan yksi ruumis……..27. Mutta te olette Kristuksen ruumis ja kukin osaltanne hänen jäseniänsä..”
1.Kor.12:7. “..Mutta kullekin annetaan Hengen ilmoitus yhteiseksi hyödyksi.
8. Niinpä saa Hengen kautta toinen viisauden sanat, toinen tiedon sanat saman Hengen vaikutuksesta;
9. toinen saa uskon samassa Hengessä, toinen taas terveeksitekemisen lahjat siinä yhdessä Hengessä;
10. toinen lahjan tehdä voimallisia tekoja; toinen profetoimisen lahjan, toinen lahjan arvostella henkiä; toinen eri kielillä puhumisen lahjan, toinen taas lahjan selittää kieliä.
11. Mutta kaiken tämän vaikuttaa yksi ja sama Henki, jakaen kullekin erikseen, niinkuin tahtoo.
12. Sillä niinkuin ruumis on yksi ja siinä on monta jäsentä, mutta kaikki ruumiin jäsenet, vaikka niitä on monta, ovat yksi ruumis, niin on Kristuskin;
13. sillä me olemme kaikki yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ja kaikki olemme saaneet juoda samaa Henkeä..”
Ef.2:19.”.. Niin ette siis enää ole vieraita ettekä muukalaisia, vaan te olette pyhien kansalaisia ja Jumalan perhettä,
20. apostolien ja profeettain perustukselle rakennettuja, kulmakivenä itse Kristus Jeesus,21. jossa koko rakennus liittyy yhteen ja kasvaa pyhäksi temppeliksi Herrassa;
22. ja hänessä tekin yhdessä muitten kanssa rakennutte Jumalan asumukseksi Hengessä…” - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
------
"Tuliset kielet" ?
Mutta tuliset kielet osoittavat, että ennen kuin Henki vuodatettiin, Jumala tunnusti uskovat temppeliksi, Kristuksen ruumiiksi. Seurakunta oli nyt olemukseltaan valmis kirkastettu ruumis, jonka päänä oli Kristus. ..”Paavalin keksimiä vertauksia temppelivertauksen ja morsian vertaukset.
Miehet puhuu neitsyistä ja morsiamista mielellään.
- Anonyymi
Täyttä roskaa koko aloitus ja kommentointi samaa lajia.
Ei käyttistä. - Anonyymi
Unohdit esim. kokonaan mitä Vaasassa on viime aikoina taphtunut. Vanhurskas pappi sai varoituksen. Asiat pidetään salassa. Liittyy homouteen ja sateenkaaritouhuun. Miksi et perkaa ensin omaa pesääsi ???????????????????? Perattavaa siellä on KOTIMAASSA aivan tarpeeksi. Olet todellinen FARISEUS. Mietipä asioitasi. Teet juuri niin kuin ihmiset tekevät.
- Anonyymi
Jeesus ei enää edes käytä entistä tavallista miehen nimeä, koska Saatana teki identiteettivarkauden.
Ilm. 3:12
Siitä, joka voittaa, minä teen pylvään Jumalani temppeliin, eikä hän joudu milloinkaan lähtemään sieltä. Minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, uuden Jerusalemin, joka laskeutuu taivaasta Jumalani luota, JA OMAN UUDEN NIMENI.. - Anonyymi
Miten helluntaiseurakunta voi olla kirkko...?
- kun se yhdistys, rekisteröity yhdistys (ry)
- kaikki yhdistyksen jäsenet eivät edes kuulu Helluntaikirkkoon - Anonyymi
Monikko -- UT ei tunne yhden miehen "ministryä"
Apt.20:17. "..Mutta Miletosta hän lähetti sanan Efesoon ja kutsui tykönsä seurakunnan vanhimmat.
Ja jakeesta 28. Ottakaa siis itsestänne vaari ja kaikesta laumasta, johon Pyhä Henki on teidät pannut kaitsijoiksi, paimentamaan Herran seurakuntaa, jonka hän omalla verellänsä on itselleen ansainnut..."
Seurakunnan Herra armoittaa Sanansa ilmoituksen mukaan ( em. Ef. 4:7-16.) joitakin vanhimmistoon, eli paimeniksi siis pastoreksi.( Latinan sanasta ” pastor” - paimen, kreikaksi ” poimen”) Apostoliset nk. paimenkirjeet” ( 1.Tim.3: 1- 7. , Tiit. 1: 5-9.) osoittavat viranhaltijaksi miespuolisen seurakunnan jäsenen.
NOVUM Apt.20:jae.17. kutsui tykönsä srk:n vanhimmat— bresbyterus—jae 28.—(-KR-38 ) Kaitsijoiksi— Novum: koko laumasta (poimnio) johon teidät Henki Pyhä asetti johtajiksi- (monikko) episkopus...... paimentamaan poimainein—— ) seurakuntaa Jumalan Herran....
He johtivat ,mutta evät hallinneet — 1.Piet.5:1.”.. Vanhimpia teidän joukossanne minä siis kehoitan, minä, joka myös olen vanhin ja Kristuksen kärsimysten todistaja ja osallinen myös siihen kirkkauteen, joka vastedes on ilmestyvä:2. kaitkaa teille uskottua Jumalan laumaa, ei pakosta, vaan vapaaehtoisesti, Jumalan tahdon mukaan, ei häpeällisen voiton tähden, vaan sydämen halusta,3. ei herroina halliten niitä, jotka ovat teidän osallenne tulleet, vaan ollen laumalle esikuvina,4. niin te, ylipaimenen ilmestyessä, saatte kirkkauden kuihtumattoman seppeleen…”
—————————————
Jeesuksen Kristuksen seurakunta ei ole joku kivi tai puu tms. rakennus, joissa kyllä on hyvä kokoontua sää olosuhteiden takia, mutta Seurakunta on pyhä temppeli Herrassa Ef.2: 21. jossa koko rakennus liittyy yhteen ja kasvaa pyhäksi temppeliksi Herrassa; Seurakunta on Jumalan asumus Ef.2: 22. ja hänessä tekin yhdessä muitten kanssa rakennutte Jumalan asumukseksi Hengessä.- Anonyymi
Aamen. Saamme valvoa näin lopun aikoina, ettei vihollinen eksytä ja sumenna meitä.
- Anonyymi
Parhami ja Olseni,, hellluntailiikkeen perustajat, oli aikansa kuuluisia homoseksuaaleja, jotka oli helluntailaisten uskossa. On aika kova väite,että heissä olisi ollut Pyhä Henki.
- Anonyymi
Entäs arkkipiispa Luoma, joka käskee vihkimään homoja?
- Anonyymi
Ei käännyttämällä kuulosta tapahtuva uskoontulo sitä takaa, että ihminen saa Pyhän Hengen.
Psykologinen mielenmuutos uskoontulona ei ole sama asia kum Kristillisessä kasteessa Jumala pesee synnit pois, mukaanlukien perisynnin kadotustuomion, puhdistaa ja tyhentää sydämen esin vääristä uskoista ja hengistä ja vasta sitten voi saada Pyhä Hengen lahjan puhtaaseen ja tyhjään sydämeen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei käännyttämällä kuulosta tapahtuva uskoontulo sitä takaa, että ihminen saa Pyhän Hengen.
Psykologinen mielenmuutos uskoontulona ei ole sama asia kum Kristillisessä kasteessa Jumala pesee synnit pois, mukaanlukien perisynnin kadotustuomion, puhdistaa ja tyhentää sydämen esin vääristä uskoista ja hengistä ja vasta sitten voi saada Pyhä Hengen lahjan puhtaaseen ja tyhjään sydämeen.Tässä kirkkokuntaan kuuluvan harhaoppia !
Raamatun mukaan vesi ei poista syntejä, vaan siihen tarvitaan veri, ja vain siis Kristuksen sovintoveri.
On säälittävää se, että yhä vain kirkkokuntiin kuuluvat jatkavat "vauvakaste pelastaa" eksytyksissään, vaikka tietoa on jo paljon, ettekä tekään raukat ole enää kirkkojenne ja niiden eksyttäjä pappien valhe opetusten varassa, jos siis vain halua olisi itse koetella ja tutkia ne väärät opit, eli silkat valheet ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä kirkkokuntaan kuuluvan harhaoppia !
Raamatun mukaan vesi ei poista syntejä, vaan siihen tarvitaan veri, ja vain siis Kristuksen sovintoveri.
On säälittävää se, että yhä vain kirkkokuntiin kuuluvat jatkavat "vauvakaste pelastaa" eksytyksissään, vaikka tietoa on jo paljon, ettekä tekään raukat ole enää kirkkojenne ja niiden eksyttäjä pappien valhe opetusten varassa, jos siis vain halua olisi itse koetella ja tutkia ne väärät opit, eli silkat valheet !Varo, ettet joudu puheidesi takia helluntaikirkonkiroukseen! Helluntaikirkko voi ulossulkea sinut pyhien yhteydestä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Psykologinen mielenmuutos uskoontulona ei ole sama asia kum Kristillisessä kasteessa Jumala pesee synnit pois, mukaanlukien perisynnin kadotustuomion, puhdistaa ja tyhentää sydämen esin vääristä uskoista ja hengistä ja vasta sitten voi saada Pyhä Hengen lahjan puhtaaseen ja tyhjään sydämeen.Miksi luterilainen ei tiedä saaneensa Pyhän Hengen kastetta?
- Anonyymi
Kristuksen ruumiin eli seurakunnan keskiössä tulee esille oikean seurakunnan raamatullinen olemus. Näin videon opetuksessa:
https://youtu.be/0jc4kJyURbc - Anonyymi
Jos helluntairikko (kirkko), olisi maallinen yhteisö, niin sen toimet olisi jo vuosia sitten olleet julkisessa keskustelussa. Se, miten rikko ryösti yhdistysten omaisuuden täysin väärämielisillä ja yhdistyslain vastaisilla toimilla.
Mutta, kun sen jäsenistöstä 98% on ajatteluun kykenemättömiä ja sitten ne vielä pappiensa toimesta peloteltiin uskonsa kanssa halvaantuneiksi, RYÖSTÖ OLI MAHDOLLINEN!
Syksyllä 2012, Porin Eelimin rosvouden olivat julkisuudessa ja PERÄTI KOLMESSA oikeusistunnossa yhdistyskokouksen kulku tuomittiin kunniattomaksi!!! Missä on se Salonen, joka ulkoa tullut rosvopäällikkö, Veikko Kokkonen, joka srkaa johti ja ryöstöretkelle siunaukset rukoili!!! Missä he ovat??
Tätä samaa on harjoitettu kaikkialla siellä, missä helluntairikko vei yhdistysten omaisuuden! Ongelmia saattoi olla, kun vanhukset testamenttasivat omaisuutensa yhdistykselle, miten silloin toimittiin? Ei sen kummemmin, hiljaisuudessa rikko-seurakunnalle!!
Helluntaikirkko, jonka perustaminen perustui täydelliselle vääryydelle 2002 Tampereella, ei ole nauttinut, eikä koskaan tule nauttimaan Jumalan Hengen tuomaa menestystä!! Tästähän aloittaja aivan oikein informoi, srkt kuihtuneet, eivätkä kasva varsinkaan UUDESTISYNTYNEISTÄ!!
Äpäriä sinne kyllä tulee, kun kastetaan uskoon tulemattomia!!!
Nuoret pastorit, joilta valtaosalta puuttuu Jumalan kutsu ja armoitus tehtävään ja näiden lisäksi puuttuu PYHÄN HENGEN TÄYTEYS, valmistavat puheensa saatanan avulla tekoälyä apunaan käyttäen!!
DoctorT- Anonyymi
Helluntailaisten usko käännynnäisten uskoa, päänuskoa, psykologinen prosessi.
Ei oikeata Kristnuskoa,
Oikea usko on kasteen lahjan Pyhän Hengen pysyvä ominaisuus.
"Koska meillä on sama uskon Henki, siksi me uskomme ja puhumme" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntailaisten usko käännynnäisten uskoa, päänuskoa, psykologinen prosessi.
Ei oikeata Kristnuskoa,
Oikea usko on kasteen lahjan Pyhän Hengen pysyvä ominaisuus.
"Koska meillä on sama uskon Henki, siksi me uskomme ja puhumme"Se, että jumalaton, ties vaikka homopappi, liruttelee vettä avuttoman vauvan päähän, niin ettei vauva voi mitenkään puolustautua ja säilyttää oikeutta uskonnon vapauteen, ei ole kaste laisinkaan, vaan perkeleen teko ja taikuutta ja ihmisten pahuutta puolustuskyvytöntä vauvaa kohtaan.
- Anonyymi
Pyhä Henki ei tule synnin sekaan molisemaan sekavia hurmoskieliä. Se on muu henki, mikä hellareissa vaikuttaa.
Ensin kaste syntien pois pesemiseksi ja perisynnin kumoamiseksi, vasta sitten voidaan antaa Pyhän Hengen lahja sydämeen asuvaiseksi.- Anonyymi
Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin KASTE Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
- Anonyymi
Palkka maksetaan itse kunkin omista teoista: Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan.
Palkkaa ei makseta toisten tekemisistä, tai tekemättä jättämisistä. Sanan perusteella kukaan ei saa palkkaa kummien uskosta ja papin suorittamasta sakramentista. Paavali kirjoitti:
Sillä se, joka tekee väärin, on saava takaisin, mitä on väärin tehnyt; ja henkilöön ei katsota.
Ketään ei myöskään rangaista Aadamin tai isoisän tekemistä synneistä. Poika ei kanna isän syntivelkaa, eikä isä kanna pojan syntivelkaa. Vanhurskaan ylitse on tuleva hänen vanhurskautensa, ja jumalattoman ylitse on tuleva hänen jumalattomuutensa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin KASTE Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
Luterilaiset myyvät oppiaan ja jäsenyyttään ja palveluitaan, se on sakramentteja klassisella markkinoinilla. Ensin luodaan tarve: perheen tärkein ja arvokkain ja suojaamattomin jäsen, vastasyntynyt pikkuvauva on saastainen ja perisynnin tahrima ja matkalla vääjäämättömästi helvetin tuleen. Sen jälkeen kirkko tarjoaa palveluitaan: kirkon viranhaltijan toimesta kolme kertaa vettä vauva otsaan, kirkon jäsenyys ja optiona tulevaisuudessa kirkolle veronmaksaja, ja kas helvetin tuomio pyyhitään pois!
- Anonyymi
Luterilaisuus ei ole Kristuksen oppia eikä luterilaisuus perustu Raamattuun, vaan luterilaisuus on Raamatun kertomuksia ja pakanuutta.
Luterilaisen opin mukaan luonnollinen vesi luo ikuisen elämän. Pelastuakseen luterilaisuudessa kristityksi kastettavan ei tarvitse uskoa.
Pelastukseen riittää kummien ja vanhempien usko ja teot. Pelastus ja uudesti syntyminen tapahtuu aina kastekaavan noudattaen ja kastekaavan ulkopuolella ei ole pelastusta.
Mutta mitä sanoo Jumalan ilmoitus? Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt.
Toisin sanoen Sana osoittaa luterilaisuuden eksytykseksi. Luterilaisuudessa jokainen tietää, miten ja koska ihminen pelastuu. Luterilaisen sakramentin eli vedenvalelun kautta kukaan ei synny uudesti.
- Anonyymi
Luterilaiset uskovat aivan niin kuin he itse sanovat: luterilaiset: Lutheriin eli väärään profeettaan ja holokaustin isään ja Jeesuksen omien murhaajaan.
Luterilaiset eivät usko Jeesuksen sanoja: Sanoistasi sinut julistetaan vanhurskaaksi. LUTERILAISET USKOVAT VEDENVALUTTELUN JA PAPPIEN TAIKOJEN JA LOITSUJEN VANHURSKAUTTAVAN.
Luterilaiset eivät usko seurakunnan uskontunnusta: Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
Luterilaiset eivät ole Jeesuksen seuraajia, vaan Lutherin seuraajia.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Heh, Riikka runnoi Suomen BKT:n miinukselle
Suomi on Riikan irvistysten ansiosta ainoa negatiivisen talouskasvun maa EU:ssa. Ei tästä ainakaan EU:ta voi syyttää, ku305053Sanna vaihteeksi Australian "60 minuuttia" ohjelmassa
Kansanvälinen superstaramme esiintyi tällä kertaa toisella puolen maapalloa esitettävässä ohjelmassa. Kiinnostus on kova671940HihhuIi-Päivi täpinöissään Viktorin tapaamisesta
Eiköhän nyt kaikille ole vihdoin selvää kenen joukoissa tämäkin putinisti seisoo. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a1131817Erään T miehen viimeinen aloitus tänne
Moi Olen kirjoittanut täällä säännöllisesti yli 5 vuotta. Kaivannut kuten kuuluukiin, mutta myös unohdellut ja selvitel291714- 1111690
Björn Wahlroos ykkösaamussa nautittavaa kuunneltavaa
Ehdottomasti viisaimpia ja tietävämpiä ihmisiä mitä Suomesta koskaan tullut. Naureskeli viherpiipertäjille jotka ihan p234972- 71911
Yritän saada sinut pois mielestäni ja ajatuksistani nainen
Turhaan. Mitä enemmän yritän, sitä enemmän haluan sinut ja sinua. Miten voitkaan olla niin ihana ja tuntua niin hyvältä.44887Leikitään tavuleikkiä
Millaiset nimitavut muodostuvat jos yhdistät oman etunimesi ensimmäisen tavun ja kaipaamasi ihmisen etunimen ensimmäisen54833- 53792