https://www.kauppalehti.fi/uutiset/a/ae6b40f1-f13f-407f-957a-793fda4a9728?ref=iltalehti%3Ad891&utm_source=iltalehti.fi&utm_medium=almainternal&utm_campaign=kiintea_kauppalehti_ohjausboksi&utm_content=ohjausboksi&_gl=1*1hmzhko*_ga*MjA2OTI0NzMzNC4xNzU3ODU2OTQw*_ga_3L539PMN3X*czE3NjA1OTY0OTUkbzMyOSRnMSR0MTc2MDU5ODcwOCRqNjAkbDAkaDA.
Näin se menee. Kun myynnissä on lähinä sähköautoja ei ostajia niille juuri ole. Toki saadaan hienot prosentit mutta se ei kerro muusta kuin siitä ettei muuta juuri ole tarjolla kun töpseli autoja.
Kamux tulosvaroitus. Sähköautokauppa ei käy, määrät ei riitä
59
402
Vastaukset
- Anonyymi
Sähköautokauppa on nyt myös jarruttamassa käytettyjen myyntiä. Sähköautoa ei halua valtaosa riesakseen joten jos muuta myytävää ei ole kuin töpseli leluja on tulos juuri se mitä voitiin odottaa...
- Anonyymi
Sähköautokauppa käy kuumana, mutta yleinen autokauppa ei. Kamuxin tulosvaroituksella ei ole mitään tekemistä sähköautokaupan kanssa.
- Anonyymi
Kyllä on. Nimenomaan sen kanssa kun sähköautot ei myy.
- Anonyymi
Kuka on niin idiootti, että käytetyn sähkärin ostaa? Taitaa olla ne idiootit harvassa. Uusiin ei ole rahaa ja vaikka olisi, niin hankkii polttiksen.
- Anonyymi
Käytettyjen autojen kauppias Kamuksilla ylivoimainen valtaosa autoistaan on vielä fossiileista. Sähköautoja kovasti vähän siihen nähden.
Syy ei näin ollen voi olla sähköautoissa. Ellei sitten niin, ettei niitä ole riittävästi tarjolla ja fossiilisen kauppakin hyytynyt lukuunottamatta niitä lähinnä loppuunajettuja peltoautoluokkaan kuuluvia, joita nuorisolle eka autoiksi ostetaan.
- Anonyymi
Katso vaikka Kamuxin sivuilta minkä käyttövoiman autoja siellä vaihtoautovarastossa on selvästi eniten, ja mietipä sen jälkeen mikä käyttövoima se myynnin kannalta ongelmallinen on. Vinkkinä se ongelma ei ole se sähköauto.
- Anonyymi
Tietenkin myytävänä on eniten polttiksia, koska noin 90% liikenteessä autoista on polttiksia (ja täyssähköautoja on vain noin 5%). Jos kuvittelet sen, että enemmistö myytävistä käytetyistä autoista on polttiksia kertovan kysynnän puutteesta niin sitten olet todella typerä idiootti.
Polttikset menevät edelleen hyvin myyntiin ja muuta väittävät ovat valehtelijoita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tietenkin myytävänä on eniten polttiksia, koska noin 90% liikenteessä autoista on polttiksia (ja täyssähköautoja on vain noin 5%). Jos kuvittelet sen, että enemmistö myytävistä käytetyistä autoista on polttiksia kertovan kysynnän puutteesta niin sitten olet todella typerä idiootti.
Polttikset menevät edelleen hyvin myyntiin ja muuta väittävät ovat valehtelijoita.Jos polttikset myyvät hyvin niin miksi se ei sitten näy Kamuxin myynnissä?
Vaihtoautovarastosta kuitenkin 90% on polttomoottoriautoja, kyllä siellä myytävää pitäisi riittää jos vain on ostajia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos polttikset myyvät hyvin niin miksi se ei sitten näy Kamuxin myynnissä?
Vaihtoautovarastosta kuitenkin 90% on polttomoottoriautoja, kyllä siellä myytävää pitäisi riittää jos vain on ostajia.Tietenkin 90% on polttomoottoriautoja kun liikenteessä olevista autoista 90% on polttomoottoriautoja. Tuo on vain loogista. Niitä autoja on eniten varastossa joita eniten myydään ja joita on olemassa eniten. Ei niitäkään autoja voida myydä joita ei ole olemassa. Eli huomaan, että kaltaisesi sähköautofanaatikot ovat idiootteja.
Valtaosa käytettyjen autojen myynnistä on edelleen polttisten myyntiä eikä myydyimpien listalla ole yhtä ainutta täyssähköautoa. Jotain Golfiakin myydään noin 10 kertaa enemmän kuin eniten myyntiin menevää täyssähköautoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tietenkin 90% on polttomoottoriautoja kun liikenteessä olevista autoista 90% on polttomoottoriautoja. Tuo on vain loogista. Niitä autoja on eniten varastossa joita eniten myydään ja joita on olemassa eniten. Ei niitäkään autoja voida myydä joita ei ole olemassa. Eli huomaan, että kaltaisesi sähköautofanaatikot ovat idiootteja.
Valtaosa käytettyjen autojen myynnistä on edelleen polttisten myyntiä eikä myydyimpien listalla ole yhtä ainutta täyssähköautoa. Jotain Golfiakin myydään noin 10 kertaa enemmän kuin eniten myyntiin menevää täyssähköautoa.Mutta on polttiksia ja polttiksia, sekin vähän riippuu mitä siellä varastossa on, eli onko sille kysyntää. Kamuxilta näyttää muutamaan muuhun isoon ketjun verrattuna olevan dieseleitä selvästi enemmän myynnissä. Joka tapauksessa se että jos Kamux ei ole saanut autoja kaupaksi niin sähköautoista se ei johdu.
- Anonyymi
Millä käytettyjä myyvällä autoliikkeellä on sähköautoja edes yli puolet valikoimasta ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tietenkin myytävänä on eniten polttiksia, koska noin 90% liikenteessä autoista on polttiksia (ja täyssähköautoja on vain noin 5%). Jos kuvittelet sen, että enemmistö myytävistä käytetyistä autoista on polttiksia kertovan kysynnän puutteesta niin sitten olet todella typerä idiootti.
Polttikset menevät edelleen hyvin myyntiin ja muuta väittävät ovat valehtelijoita.Mihin joutuu sammutus vesi. Meneekö vesistöön
Viemärin kautta vesistöön
Koboloitti ja elohopea ja Nikkelin
Onko sammutus vesi juotavaa kuoleeko kalat kenties missä on ympäristö aktiivit
Äänestä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos polttikset myyvät hyvin niin miksi se ei sitten näy Kamuxin myynnissä?
Vaihtoautovarastosta kuitenkin 90% on polttomoottoriautoja, kyllä siellä myytävää pitäisi riittää jos vain on ostajia.Kamuxhan on tunnettu käytetyistä autoista. Miksei niitä polttiksia siellä ole? No siksi, kun pidetään itse loppuun. Se, jos mikä on ekoteko.
En minäkään vanhaa vaihda mihinkään, ajan sen loppuun tai niinkauan, kun katsastuksesta menee läpi ja sitten, kun on se aika, jätän sen tohon metsään mätänemään
- Anonyymi
Hauskoja nämä apinoiden avaukset ja tukinnat.
Kun autokauppa ei käy, niin silloin bisnes kärsii. On siellä Kamuxilla ihan kaikkea kaupan ja kuitenkin sähköautot ovat tällä hetkellä halutuimpia.- Anonyymi
Ovatko halutuimpia? Ainakin yli 80% käytettyjen autojen myynnistä on edelleen polttisten myyntiä ja näin myös Kamuxilla. Valehtelevat sähköautofanaatikot vain yrittävät vakuuttaa muuta. Myydyimpien käytettyjen autojen listalla ei ole yhtäkään täyssähköautoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ovatko halutuimpia? Ainakin yli 80% käytettyjen autojen myynnistä on edelleen polttisten myyntiä ja näin myös Kamuxilla. Valehtelevat sähköautofanaatikot vain yrittävät vakuuttaa muuta. Myydyimpien käytettyjen autojen listalla ei ole yhtäkään täyssähköautoa.
Vaihtoautoliikkeet tekevät eniten katetta itseasissa diesel autoilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaihtoautoliikkeet tekevät eniten katetta itseasissa diesel autoilla.
Ehkä per auto kun dieselien kauppa on pudonnut täysin pohjamutin. Autoliikkeet eivät maksa dieseleistä vaihdossa yhtän mitään koska niiden myyntiajat on niin pitkät. Valtava riski.
Ne ostavat sisään tiettyjä dieselmalleja lähes nollahintaan ja myyvät niitä eteenpäin joillekin toopeille ylihintaan. Määrät ovat niin pieniä että enemmän rahaa tekisi myymällä kanamunia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä per auto kun dieselien kauppa on pudonnut täysin pohjamutin. Autoliikkeet eivät maksa dieseleistä vaihdossa yhtän mitään koska niiden myyntiajat on niin pitkät. Valtava riski.
Ne ostavat sisään tiettyjä dieselmalleja lähes nollahintaan ja myyvät niitä eteenpäin joillekin toopeille ylihintaan. Määrät ovat niin pieniä että enemmän rahaa tekisi myymällä kanamunia.Vanhemmat dieselit ilman adBlueta ja muuta turhaa huuhaata menee kyllä ihan hyvin myyntiin ja niistä annetaan myös vaihdossa rahaa. Ongelmana on uudemmat dieselit, eivät vanhat dieselit. Vanhojen dieselien kysyntä on jopa noussut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vanhemmat dieselit ilman adBlueta ja muuta turhaa huuhaata menee kyllä ihan hyvin myyntiin ja niistä annetaan myös vaihdossa rahaa. Ongelmana on uudemmat dieselit, eivät vanhat dieselit. Vanhojen dieselien kysyntä on jopa noussut.
"Vanhemmat dieselit ilman adBlueta ja muuta turhaa huuhaata menee kyllä ihan hyvin myyntiin ja niistä annetaan myös vaihdossa rahaa. "
Ne ovat niin vanhoja että niiden arvon määrittelee enemmän kuinka hyvät rengaskerrat niiden mukana saa ja kuinka paljon on leimaa jäljellä.
Autoliikkeet eivät varmaankaan halua edes koskea tuollaisiin. Yksityisille myydessä siellä ostajapuolella on joku risaperse joka yrittää tyrkyttää vaihdossa betonimyllyä joka ehkä toimii.
Onnea vaan kaupantekoon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Vanhemmat dieselit ilman adBlueta ja muuta turhaa huuhaata menee kyllä ihan hyvin myyntiin ja niistä annetaan myös vaihdossa rahaa. "
Ne ovat niin vanhoja että niiden arvon määrittelee enemmän kuinka hyvät rengaskerrat niiden mukana saa ja kuinka paljon on leimaa jäljellä.
Autoliikkeet eivät varmaankaan halua edes koskea tuollaisiin. Yksityisille myydessä siellä ostajapuolella on joku risaperse joka yrittää tyrkyttää vaihdossa betonimyllyä joka ehkä toimii.
Onnea vaan kaupantekoon.Huomaan, että aivokuolleena sähköautofanaatikkona jauhat vain paskaa ja valehtelet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huomaan, että aivokuolleena sähköautofanaatikkona jauhat vain paskaa ja valehtelet.
Olen omistanut erilaisia polttiksia yli 30 vuotta. Tiedän tasan tarkkaan mitä niistä saa kun sen myy eteenpäin.
Kaikki tämä kommentointi polttiksien arvosta tulee monen vuosikymmenen kokemuksella sellaisia omistaneena ja sellaia myyneenä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen omistanut erilaisia polttiksia yli 30 vuotta. Tiedän tasan tarkkaan mitä niistä saa kun sen myy eteenpäin.
Kaikki tämä kommentointi polttiksien arvosta tulee monen vuosikymmenen kokemuksella sellaisia omistaneena ja sellaia myyneenä.Ja sinun "kokemuksesi" on arvotonta paskaa ja sillä voi pyyhkiä persettä. Suomessa on varmaan yli pari miljoonaa ihmistä joilla on vähintään yhtä paljon kokemusta polttiksista, joten et ole yhtään erikoisempi kuin kukaan muukaan ihminen koko maailmassa. Monen vuosikymmenen kokemus on lähes kaikilla yli 40 vuotta täyttäneillä, joten ei tuo sinun "kokemuksesi" merkitse mitään kenellekään.
Ja edelleen sinä valehtelet edelleenkin, koska sähköautofanaatikot ovat patologisia valehtelijoita ja huijareita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja sinun "kokemuksesi" on arvotonta paskaa ja sillä voi pyyhkiä persettä. Suomessa on varmaan yli pari miljoonaa ihmistä joilla on vähintään yhtä paljon kokemusta polttiksista, joten et ole yhtään erikoisempi kuin kukaan muukaan ihminen koko maailmassa. Monen vuosikymmenen kokemus on lähes kaikilla yli 40 vuotta täyttäneillä, joten ei tuo sinun "kokemuksesi" merkitse mitään kenellekään.
Ja edelleen sinä valehtelet edelleenkin, koska sähköautofanaatikot ovat patologisia valehtelijoita ja huijareita.Voit rähjätä niin paljon kuin haluat. Ei se muuta mitenkään Suomen automarkkinoita.
Vanha romu on arvoton joka tapauksessa.
Jos löydät jonkun kusetettavan yksittäisen auton kohdalla niin hyvä sulle. Ei muuta mitenkään isoa kuvaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voit rähjätä niin paljon kuin haluat. Ei se muuta mitenkään Suomen automarkkinoita.
Vanha romu on arvoton joka tapauksessa.
Jos löydät jonkun kusetettavan yksittäisen auton kohdalla niin hyvä sulle. Ei muuta mitenkään isoa kuvaa.Ei muuta kuvaa eli sitä, että enemmistö ajaa polttiksilla vielä vähintään 20 vuotta ja polttikset menevät hyvin myyntiin. Sähköautofanaatikot vain epätoivoisesti valehtelevat koko ajan.
Polttikset eivät ole katoamassa vielä kymmeniin vuosiin ja 15 vuotta vanhoilla autoillakin on vielä arvoa. Ja muuten, valtaosalle suomalaisista 3 - 4 000 euroakin on paljon rahaa. Jos autosta saa vaikka 4 000 euroa niin se ei todellakaan ole arvoton. Sillähän useimmat saavat vuoden ruoat (sinkut yli 2 vuoden ruoat). - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä per auto kun dieselien kauppa on pudonnut täysin pohjamutin. Autoliikkeet eivät maksa dieseleistä vaihdossa yhtän mitään koska niiden myyntiajat on niin pitkät. Valtava riski.
Ne ostavat sisään tiettyjä dieselmalleja lähes nollahintaan ja myyvät niitä eteenpäin joillekin toopeille ylihintaan. Määrät ovat niin pieniä että enemmän rahaa tekisi myymällä kanamunia.Dieselillä tehdään eniten kate euroja vaihtoautokaupassa. Niiden arvo säilyy vielä hybridejäkin paremmin. Suomessa diesel on edelleen ykkönen.
- Anonyymi
"Huomaan, että aivokuolleena sähköautofanaatikkona jauhat vain paskaa ja valehtelet."
Tällä dieselautojen kuolemalla ei ole mitään tekemistä sähköautojen kanssa. Diesel-autojen kuolema on samanlainen tapahtuma kuin petroli-tallbottien tai kasitahti-trabanttien.
Kun joku kuolee niin se kuolee. - Anonyymi
"Millä käytettyjä myyvällä autoliikkeellä on sähköautoja edes yli puolet valikoimasta ?"
Parempi kysymys on se että miksi käytettyjä myyvät autoliikkeet tuovat vain pelkästään sähköautoja ja ladattavia?
Siksi että niistä on kysyntää enemmän kuin tarjontaa. Polttiksia ei tuoda koska niistä on ylitarjontaa.
Hyvin yksinkeraista.- Anonyymi
Nuo tuotavat autot eivät vastaa niitä autoja joita eniten myydään Suomessa, koska ulkomailta ei kulujen takia tuoda mitään halpaa autoa. Alle 10 tonnin auton joutuisi väkisinkin myymään tappiolla, kun auton tuomiseen menee jo monta tonnia.
Ulkomailta tuodaan eliitin kalliita autoja, keskituloisten autoja ei ulkomailta tuoda. Eli käytettynä tuodut autot ovat lähinnä pienen marginaalisen eliitin puuhastelua ja hyvin pientä verrattuna koko käytettyjen autojen myyntiin. Ja itse asiassa käytettyjen autojen tuontikin on kääntynyt laskuun. - Anonyymi
Ja silti menee huonosti kun on tarjontaa mutta ei kysyntää😂😂😂🤣
- Anonyymi
Sellaista tarvetta autolle ei tule, että lestakaupasta menisin etsimään.
- Anonyymi
"Ei muuta kuvaa eli sitä, että enemmistö ajaa polttiksilla vielä vähintään 20 vuotta ja polttikset menevät hyvin myyntiin. Sähköautofanaatikot vain epätoivoisesti valehtelevat koko ajan.
Polttikset eivät ole katoamassa vielä kymmeniin vuosiin ja 15 vuotta vanhoilla autoillakin on vielä arvoa. Ja muuten, valtaosalle suomalaisista 3 - 4 000 euroakin on paljon rahaa. Jos autosta saa vaikka 4 000 euroa niin se ei todellakaan ole arvoton. Sillähän useimmat saavat vuoden ruoat (sinkut yli 2 vuoden ruoat)."
Erittäin hyvä postaus siitä sätkimisestä joka polttisautoilla ajavilla on menossa. Oletteko ajatelleet mitä sitten tapahtuu kun markkinoilla on halpoja käytettyjä sähköautoja?
Kun käyteyttynä ostetulla polttiksella ajaminen maksaa moninkertaisen hinnan.- Anonyymi
Käytetyllä sähköautolla ajo maksaa vikoineen hurjasti. 4000e sähköautoon tulee monen kymppi tonnin remontti niin olipa halpaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käytetyllä sähköautolla ajo maksaa vikoineen hurjasti. 4000e sähköautoon tulee monen kymppi tonnin remontti niin olipa halpaa.
Jos noin sattuu käymään niin sitten se menee paaliin, ei sitä kymppitonneilla kukaan lähde korjaamaan. Aivan sama tilanne kuin jos 4000 euron polttiksesta hajoaa moottori, hyvin harva sitä enää lähtee korjaamaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käytetyllä sähköautolla ajo maksaa vikoineen hurjasti. 4000e sähköautoon tulee monen kymppi tonnin remontti niin olipa halpaa.
Nuo "halvat" käytetyt sähköautot ovat järjestään käyttökelvottomia romuja. Tällä hetkelläkään ei myydä yhtäkään käyttökelpoista sähköautoa, kaikki ovat surkeampia romuja kuin 2 000 euron polttikset. Itse asiassa tonnin polttis on parempi auto kuin 10 000 euron sähköauto.
- Anonyymi
Eikö se kkv sanonut että myyvät rikkinäisiä autoja
Autofiilejä - Anonyymi
"Nuo tuotavat autot eivät vastaa niitä autoja joita eniten myydään Suomessa, koska ulkomailta ei kulujen takia tuoda mitään halpaa autoa"
Tuotavat autot vastaavat sitä mistä Suomen markkinoilla on puutetta.
Käytettyjä sähköautoja ei ole tarpeeksi tarjolla ilman tuontia. Niotä vanhoja polttiskatskoita on joka jobbarin kanahäkit täynnä jo ennestään.- Anonyymi
Eivät vastaa, koska keskituloisten normaalisti ostamia käytettyjä autoja ei tuoda ulkomailta ollenkaan. Ulkomailta tuotujen käytettyjen autojen moninkertainen verrattuna siihen mitä myydään kotimaassa.
Ylipäätäänkin käytettyjen autojen tuonti on pienen marginaaliryhmän puuhastelua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eivät vastaa, koska keskituloisten normaalisti ostamia käytettyjä autoja ei tuoda ulkomailta ollenkaan. Ulkomailta tuotujen käytettyjen autojen moninkertainen verrattuna siihen mitä myydään kotimaassa.
Ylipäätäänkin käytettyjen autojen tuonti on pienen marginaaliryhmän puuhastelua.Esimerkiksi vaikka kysyntää olisi kuinka paljon alle 10 000 euron autoille niin niitä ei silti tuotaisi ulkomailta. Vaikka tuon hintaisten autojen kysyntä ylittäisi tarjonnan niin silti niitä ei kannata hakea ulkomailta, koska se olisi tappiollista.
Kysynnällä ei ole paskankaan väliä, jos tuotetta ei voi myydä voitolla. Ja autoja tuovia autoliikkeitä kiinnostaa vain ja ainoastaan voittojen määrä eikä mitään muu.
Monet firmat poistavat tuotelistoiltaan tuotteita joille riittää paljon kysyntää, mutta ei tule voittoa. Itse asiassa todella usein lopetetaan eniten myyvän tuotteen myyminen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Esimerkiksi vaikka kysyntää olisi kuinka paljon alle 10 000 euron autoille niin niitä ei silti tuotaisi ulkomailta. Vaikka tuon hintaisten autojen kysyntä ylittäisi tarjonnan niin silti niitä ei kannata hakea ulkomailta, koska se olisi tappiollista.
Kysynnällä ei ole paskankaan väliä, jos tuotetta ei voi myydä voitolla. Ja autoja tuovia autoliikkeitä kiinnostaa vain ja ainoastaan voittojen määrä eikä mitään muu.
Monet firmat poistavat tuotelistoiltaan tuotteita joille riittää paljon kysyntää, mutta ei tule voittoa. Itse asiassa todella usein lopetetaan eniten myyvän tuotteen myyminen.Kannattaa nimittäin muistaa, että auton tuominen ulkomailta maksaa monta tonnia. Ei silloin tavisten ostamia autoja kannata tuoda ulkomailta ollenkaan. Edes alle 10 tonnia maksavaa sähköautoakaan ei kannata tuoda ulkomailta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Esimerkiksi vaikka kysyntää olisi kuinka paljon alle 10 000 euron autoille niin niitä ei silti tuotaisi ulkomailta. Vaikka tuon hintaisten autojen kysyntä ylittäisi tarjonnan niin silti niitä ei kannata hakea ulkomailta, koska se olisi tappiollista.
Kysynnällä ei ole paskankaan väliä, jos tuotetta ei voi myydä voitolla. Ja autoja tuovia autoliikkeitä kiinnostaa vain ja ainoastaan voittojen määrä eikä mitään muu.
Monet firmat poistavat tuotelistoiltaan tuotteita joille riittää paljon kysyntää, mutta ei tule voittoa. Itse asiassa todella usein lopetetaan eniten myyvän tuotteen myyminen."Monet firmat poistavat tuotelistoiltaan tuotteita joille riittää paljon kysyntää, mutta ei tule voittoa. Itse asiassa todella usein lopetetaan eniten myyvän tuotteen myyminen."
Olet uskomattoman tyhmä. Jos ison voluumin tuote tuottaa tappiota niin sen hintaa nostetaan ja siitä tulee voitollinen.
Jos hinnannosto aiheuttaa myynnin loppumisen niin vasta sitten myynti lopetetaan.
Olet kyllä mä naurettava tapaus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Esimerkiksi vaikka kysyntää olisi kuinka paljon alle 10 000 euron autoille niin niitä ei silti tuotaisi ulkomailta. Vaikka tuon hintaisten autojen kysyntä ylittäisi tarjonnan niin silti niitä ei kannata hakea ulkomailta, koska se olisi tappiollista.
Kysynnällä ei ole paskankaan väliä, jos tuotetta ei voi myydä voitolla. Ja autoja tuovia autoliikkeitä kiinnostaa vain ja ainoastaan voittojen määrä eikä mitään muu.
Monet firmat poistavat tuotelistoiltaan tuotteita joille riittää paljon kysyntää, mutta ei tule voittoa. Itse asiassa todella usein lopetetaan eniten myyvän tuotteen myyminen.Jos niille 10000 euron autoille olisi paljon kysyntää, niiden hintataso lähtisi nousuun ja sen jälkeen jossain vaiheessa niitä kannattaisi tuoda myös ulkomailta. Ruotsista esimerkiksi saa auton ihan kohtuukuluilla Suomeen.
"Monet firmat poistavat tuotelistoiltaan tuotteita joille riittää paljon kysyntää, mutta ei tule voittoa"
Tietenkin, ei firma ole mikään hyväntekeväisyyslaitos.
"Itse asiassa todella usein lopetetaan eniten myyvän tuotteen myyminen."
Tästä sinulta varmaan löytyy esimerkkejä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos niille 10000 euron autoille olisi paljon kysyntää, niiden hintataso lähtisi nousuun ja sen jälkeen jossain vaiheessa niitä kannattaisi tuoda myös ulkomailta. Ruotsista esimerkiksi saa auton ihan kohtuukuluilla Suomeen.
"Monet firmat poistavat tuotelistoiltaan tuotteita joille riittää paljon kysyntää, mutta ei tule voittoa"
Tietenkin, ei firma ole mikään hyväntekeväisyyslaitos.
"Itse asiassa todella usein lopetetaan eniten myyvän tuotteen myyminen."
Tästä sinulta varmaan löytyy esimerkkejä?"Jos niille 10000 euron autoille olisi paljon kysyntää, niiden hintataso lähtisi nousuun ja sen jälkeen jossain vaiheessa niitä kannattaisi tuoda myös ulkomailta. Ruotsista esimerkiksi saa auton ihan kohtuukuluilla Suomeen."
Niitä ei kannata tuoda edes Suomesta, koska jopa Ruotsista tuominen tarkoittaa tonnien kuluja. Auton pitäisi pystyä ostamaan Ruotsista 5 000 eurolla ja myymään Suomessa 10 000 eurolla, jotta mitään merkittävää voittoa tulisi. Eikä tämä todennäköisesti ole mahdollista.
Ja miten selität sen, että käytettynä tuodut autot ovat keskimäärin yli 3 kertaa kalliimpia kuin kotimaassa myydyt autot? Todellisuudessa ulkomailta tuodaan vain marginaalisen pienen eliitin kalliita autoja, keskituloiset eivät maahantuotuja autoja osta ollenkaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos niille 10000 euron autoille olisi paljon kysyntää, niiden hintataso lähtisi nousuun ja sen jälkeen jossain vaiheessa niitä kannattaisi tuoda myös ulkomailta. Ruotsista esimerkiksi saa auton ihan kohtuukuluilla Suomeen.
"Monet firmat poistavat tuotelistoiltaan tuotteita joille riittää paljon kysyntää, mutta ei tule voittoa"
Tietenkin, ei firma ole mikään hyväntekeväisyyslaitos.
"Itse asiassa todella usein lopetetaan eniten myyvän tuotteen myyminen."
Tästä sinulta varmaan löytyy esimerkkejä?"Jos niille 10000 euron autoille olisi paljon kysyntää, niiden hintataso lähtisi nousuun"
Kyllä niille kysyntää riittää. Alle 10 000 euron autoja myydään monta kertaa enemmän ulkomailta tuodaan käytettynä autoja. Itse asiassa noin 60 % suomalaisista autoilijoista ajaa alle 10 000 euron autolla.
- Anonyymi
Artikkelissa ei puhuta sanaakaan sähköautoista, eikä Kamux ole varsinainen sähköautojen kauppa, vaan käytettyjen autojen kauppa.
Tuolla avaajan logiikalla voitaisiin sanoa, että syynä on vetyautojen heikko myynti, hihii! - Anonyymi
suuri työttömyys heijastuu myös autojen myyntiin..ensin työpaikka sitten auto.. ei työttömillä ole enää varaa ostaa kovin kallista autoa ja mitä uudempaa mallia niin sitä vikaherkempi.
- Anonyymi
Ei auto ole sellainen välttämättömyyshyödyke joka työttömän pitäisi pystyä ostamaan.
- Anonyymi
Opettele lukemaan kirjoitin
"Tuotavat autot vastaavat sitä mistä Suomen markkinoilla on puutetta."
Noita vanhoja polttisrotiskoita on jokajobbarin pihassa mätänemässä.
Käytetyille sähkö autoille on enemmän kysyntää kuin niitä on Suomessa tarjolla. Siksi niitä tuodaan.
Vanhoja polttisromuja on yli tarpeen.- Anonyymi
"Käytetyille sähkö autoille on enemmän kysyntää kuin niitä on Suomessa tarjolla. Siksi niitä tuodaan."
Tuo käytettyjen autojen maahantuonti pikkuruista eliitin puuhastelua. Keskituloiset eivät noita autoja osta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Käytetyille sähkö autoille on enemmän kysyntää kuin niitä on Suomessa tarjolla. Siksi niitä tuodaan."
Tuo käytettyjen autojen maahantuonti pikkuruista eliitin puuhastelua. Keskituloiset eivät noita autoja osta.Kannattaa muistaa, että käytettynä maahantuodut autot on vain noin 7% käytettyjen autojen myynnistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaa muistaa, että käytettynä maahantuodut autot on vain noin 7% käytettyjen autojen myynnistä.
Totuus on kuitenkin se että sähköautoja tuodaan koska ne menee kaupaksi,.
Polttiksia ei tuoda missään hinta ryhmässä koska niistä on ylitarjontaa jo muutenkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totuus on kuitenkin se että sähköautoja tuodaan koska ne menee kaupaksi,.
Polttiksia ei tuoda missään hinta ryhmässä koska niistä on ylitarjontaa jo muutenkin.Miksi sitten myyntimäärät on romahtaneet sitämukaa kaikkien aikojen pohjalukemiin kun sähköautot on lisääntyneet markkinoilla eikä juuri muuta vaihtoehtoa kaupassa ole tarjolla kuin töpseli lelut...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi sitten myyntimäärät on romahtaneet sitämukaa kaikkien aikojen pohjalukemiin kun sähköautot on lisääntyneet markkinoilla eikä juuri muuta vaihtoehtoa kaupassa ole tarjolla kuin töpseli lelut...
Olet vähän yksinkertainen. Sanopa miksei voisi ostaa nykyään uutta polttista.
Niitä on autokauppojen varastot täynnä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet vähän yksinkertainen. Sanopa miksei voisi ostaa nykyään uutta polttista.
Niitä on autokauppojen varastot täynnä.Kamux myy vain käytettyjä joten uusien autojen kauppa ei liity tähän asiaan.
Kamuxilta kyllä löytyy käytettyjä polttareita vaikka muille jakaa. Kamuxin ongelmat johtuvat siitä ettei niitä polttareita osteta enää. Sähköautoja kyllä menee niin paljon kuin vaan onnistuvat hankkimaan.
- Anonyymi
Jos nyt sattuu omistamaan (jota herra paratkoo ei kannata tehdä), luopuu sähköajokista jo hyvissä ajoin ennen takuun loppumista. Muu toiminta luokitellaan masokismiksi 😉
- Anonyymi
Tyhmähän sinä olet.
- Anonyymi
hui jari
- Anonyymi
Kukaan ei jäisi kaipaamaan.
- Anonyymi
miksi ostaissit mitään huijausfirmasta?
KKV tutkii - Anonyymi
Sähköauto alkaa jäämään jalkoihin. Ei kelpaa kellekkää
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.673788Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j883159Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin932413Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.151639Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä
Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m701398- 981270
Varusmiehen kuolema
Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä401182- 501011
Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?
JOS siis sinä saisit päättää?11011Huippu, kaupunki ostaa hotellin
Hyvä juttu meillä on oma hotelli iloitsi Pirtihirmukin. Nyt vaan rekryt päälle ja uusi henkilökunta. Tarvitaan tekijöitä561010