Minä en ole Jehovan todistaja. Minä vastustan jyrkästi sitä harhaoppia! Ymmärrättekö? Jyrkästi! Sen sijaan yksi asia on, joka heidän opetuksessaan ei ole väärin. Jumalan nimi.
Kun keskiajalla alettiin kääntää Raamattua monille kielille, useassa käännöksessä Jumalan nimeksi mainittiin Jehova. Oikeastaan hebrean kielessä ei ole J-kirjainta vaan sen korvaa Y, mutta länsimaalaisittain se
tavataan kirjoittaa J:nä.
Jehova oli melko yleinen 1500-luvulta 1800-luvulle asti, mutta sitten tulivat Jehovan todistajat ja pilasivat kaiken. He ikään kuin omivat nimen käyttöönsä, ja jotta kristilliset kirkkokunnat eivät samaistuisi heikäläisten hirvittävään harhaoppiin vaan tekisivät pesäeron Jehovan todistajiin, raamatunkäännöksissä luovuttiin Jehova-nimestä. Oikeastaan vain espanjalaiset käyttävät sitä rohkeasti vieläkin.
Onhan YHVH:n oikeasta lausumistavasta moniakin eri versioita, yleisimpänä Jahve, ja lähimpänä kieliopillisesti ehkä Jahava, mutten näe mitään estettä puhua myöskään Jehovasta silloin, kun kaikki muu puhe sen ympärillä osoittaa, ettei kyse ole Amerikan jehovalaislahkosta.
Kiitetty olkoon Jehovan nimi
73
357
Vastaukset
- Anonyymi
Palavasta pensaasta eli ufosta ilmoitettiin Moosekselle , että hän veisi kansalle terveiset ''Minä olen se mikä olen'' jumalalta.
- Anonyymi
Ei se "Jehova" ole Jumalan nimi, vaan maan päällä käytetty kirjaimista muodostettu termi tai indeksointimerkki, joka viittasi oikeaan Luojaan,
Isä-Jumalaan.
Kukaan Jumalan kolmesta eri persoonasta ei paljastanut taivaallista nimeään, ettei se olisi tullut pilkatuksi.
Jeesuskaan ei enää käytä samaa tavallista miehen nimeä, koska Saatana teki identiteettivarkauden kun Jeesus meni taivaaseen.
Ilm. 3:12
Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni.- Anonyymi
Saatana on tuhansien juonien mestari. Se esiintyy milloin Jumalana, Jeesuksena tai Pyhänä Henkenä. Ei se lopun ajan eksytys muuten mikään väkevä eksytys olisikaan.
2. Tess. 2:4 tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
Ihminen kun näkee tai kokee jotain yliluonnollista niin hän ajattelee, että nyt se Jeesus on täällä.
1. Joh. 4:1
Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan. - Anonyymi
Oppisi kolmiyhteisestä jumalasta on täysin saman kaltainen ajatusharha kuin kirkkosi oppi pikkulasten kasteesta uskoviksi. Näet kirjoituksissa sanan perhekunta, niin tuossahan pikkulapset ovat ja pikkulapset kastettiin. Näet Sanassa Jeesuksen tykö tuodun lapsia, niin näet Jeesuksen kosketus oli yhtä kuin kaste.
Kaiken aikaa luterilaiset menevät yli sen, mikä on kirjoitettu ja mikä on selvästi luettavissa. Paavali todisti: eihän siinä, mitä teille kirjoitamme, ole muuta, kuin mikä siinä on luettavana... - Anonyymi
Jesaja 52:6 Sentähden minun kansani ON TUNTEVA minun nimeni
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saatana on tuhansien juonien mestari. Se esiintyy milloin Jumalana, Jeesuksena tai Pyhänä Henkenä. Ei se lopun ajan eksytys muuten mikään väkevä eksytys olisikaan.
2. Tess. 2:4 tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
Ihminen kun näkee tai kokee jotain yliluonnollista niin hän ajattelee, että nyt se Jeesus on täällä.
1. Joh. 4:1
Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.>>>Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.<<
Miksi sulla sattui jäämään jatko pois?
Mitenkä jatko kuuluu, mites luet? - Anonyymi
On se Raamatun Jumalan nimi. Kolminaisuusjumalalla ei varmaankaan nimeä ole, sehän on mysteeri, se teidän epäjumalanne.
- Anonyymi
Asioiden kontekstia ei pidä murtaa.
Maan päällä eläissään Jeesus lupasi tulla apostoliensa mukaan olemaan ja kulkemaan, kun heistä kaksi tai kolme sitä pyytää.
Ei se tarkoita sitä kun vaan hoetaan Jeesus-nimeä, että nyt se Jeesus on meidän keskellämme.
Matt.7
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'. - Anonyymi
"Miksi kysyt minun nimeäni? Minun nimeni on salattu ja ihmeellinen."
Jeesus pyysi rukoileman Isäänsä, ei itseään. "Isä meidän, joka olet taivaissa...
Jeesus kehotti ja valtuutti kastamaan nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen....Matt.28:18-20 - Anonyymi
Jes. 45:15
Totisesti, sinä olet salattu Jumala, sinä Israelin Jumala, sinä Vapahtaja.- Anonyymi
Sakramentti (secret) tarkoittaa salatun Jumalan toimintaa, mitä ihminen ei voi käsittää. Kaste ja Herran pyhä ehtoollinen, joissa Isä-Jumala, Poika ja Pyhä Henki ovat paikalla armovälineiden avulla jakamassa konkretian tasolla armoaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sakramentti (secret) tarkoittaa salatun Jumalan toimintaa, mitä ihminen ei voi käsittää. Kaste ja Herran pyhä ehtoollinen, joissa Isä-Jumala, Poika ja Pyhä Henki ovat paikalla armovälineiden avulla jakamassa konkretian tasolla armoaan.
Sakramentti tarkoittaa salaisuutta: jo englannin kielen sana, secret tai vanha, secrette: salaisuus, ilmaisee selkeästi sakramentti sana merkityksen.
hänen (portto) otsaansa oli kirjoitettu nimi, salaisuus: "Suuri Babylon, maan porttojen ja kauhistuksien äiti". Sakramentti, salaisuudet ovat keskeinen osa katolilais-luterilaista porttokirkkoa. Otsa on keskellä ja näkyvällä paikalla, kuten sakramentit ovat luterilaisessa kirkossa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sakramentti tarkoittaa salaisuutta: jo englannin kielen sana, secret tai vanha, secrette: salaisuus, ilmaisee selkeästi sakramentti sana merkityksen.
hänen (portto) otsaansa oli kirjoitettu nimi, salaisuus: "Suuri Babylon, maan porttojen ja kauhistuksien äiti". Sakramentti, salaisuudet ovat keskeinen osa katolilais-luterilaista porttokirkkoa. Otsa on keskellä ja näkyvällä paikalla, kuten sakramentit ovat luterilaisessa kirkossa.Parhami ja Olseni oli niitä miehiä, jotka oli pukeutuneita purppuraan. Ne miehet perusti heluntailiikkeen.
- Anonyymi
2 Moos. 9:16 mutta juuri sitä varten minä olen antanut sinun säilyä, että näyttäisin sinulle voimani ja että minun NIMENI JULISTETTAISIIN kaiken maan päällä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
hänen (portto) otsaansa oli kirjoitettu nimi, salaisuus: "Suuri Babylon, maan porttojen ja kauhistuksien äiti". Sakramentti, salaisuudet ovat keskeinen osa katolilais-luterilaista porttokirkkoa. Otsa on keskellä ja näkyvällä paikalla, kuten sakramentit ovat luterilaisessa kirkossa.Vain täysin kielitaidoton ja historiaa tuntematon moukka voi kuvitella, että sakramentti tulee englannin sanasta secret. Ei tule. Sana "sakramentti" tulee latinankielisestä sanasta sacramentum. Alun perin se tarkoitti sotilaan valaa tai panttia, mutta myöhemmin se on omaksuttu uskonnolliseen käyttöön viittaamaan pyhiin toimituksiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vain täysin kielitaidoton ja historiaa tuntematon moukka voi kuvitella, että sakramentti tulee englannin sanasta secret. Ei tule. Sana "sakramentti" tulee latinankielisestä sanasta sacramentum. Alun perin se tarkoitti sotilaan valaa tai panttia, mutta myöhemmin se on omaksuttu uskonnolliseen käyttöön viittaamaan pyhiin toimituksiin.
Vain täysin historiaa tuntematon moukka voi kuvitella, ettei katolilainen kirkko ja sen tytär luterilainen kirkko ole Ilmestyskirjan portto, hänen otsaansa oli kirjoitettu nimi, salaisuus: "Suuri Babylon, maan porttojen ja kauhistuksien äiti". Sakramentti tarkoittaa salaissuutta, aivan kuten porttokirkot itsekin sanovat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vain täysin kielitaidoton ja historiaa tuntematon moukka voi kuvitella, että sakramentti tulee englannin sanasta secret. Ei tule. Sana "sakramentti" tulee latinankielisestä sanasta sacramentum. Alun perin se tarkoitti sotilaan valaa tai panttia, mutta myöhemmin se on omaksuttu uskonnolliseen käyttöön viittaamaan pyhiin toimituksiin.
Vain täysin suomen kieltä osaamaton, kielitaidoton ja englennin kieltä tuntematon moukka voi kuvitella, että täällä on väitetty sanan-sakramentti tulee englennin kielen sanasta "secrette":VAAN ENGLANIN KIELI ON SAANUT VAIKUTTEITA LATINAN KIELESTÄ!
Latina on vaikuttanut englannin kieleen merkittävästi, erityisesti sanaston ja tieteellisen terminologian kautta, ja sen vaikutus voimistui renessanssin ja teollisen vallankumouksen aikana. Vaikka englanti on germaaninen kieli, latina ja kreikka ovat tuoneet siihen paljon lainasanoja, jotka ovat muokanneet sen rakennetta ja rikastuttaneet sanastoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vain täysin suomen kieltä osaamaton, kielitaidoton ja englennin kieltä tuntematon moukka voi kuvitella, että täällä on väitetty sanan-sakramentti tulee englennin kielen sanasta "secrette":VAAN ENGLANIN KIELI ON SAANUT VAIKUTTEITA LATINAN KIELESTÄ!
Latina on vaikuttanut englannin kieleen merkittävästi, erityisesti sanaston ja tieteellisen terminologian kautta, ja sen vaikutus voimistui renessanssin ja teollisen vallankumouksen aikana. Vaikka englanti on germaaninen kieli, latina ja kreikka ovat tuoneet siihen paljon lainasanoja, jotka ovat muokanneet sen rakennetta ja rikastuttaneet sanastoa.Mene pooois, moukka! Edellä väitettiin suoraan, että sana tulee englannista. Ei tule. Sacramentum oli olemassa Rooman armeijassa ja myöhemmin kirkossa jo siihen aikaan, kun britit vielä möyrivät druideineen mutakuopissa karhunnahkatalja päällä ja opettelivat muodostamaan omaa kieltään latinan ja paikallisten kielten sekametelisopasta. Sakramentti ei edelleenkään ole edes sukua sanalle secret.
- Anonyymi
Joh. 14:30
En minä enää puhu paljoa teidän kanssanne, sillä maailman ruhtinas tulee, ja minussa hänellä ei ole mitään.
Mark. 8:12
Niin hän huokasi hengessään ja sanoi: "Miksi tämä sukupolvi vaatii merkkiä? Totisesti minä sanon teille: tälle sukupolvelle ei anneta merkkiä." - Anonyymi
Sakramentti: nainen oli puettu purppuraan ja helakanpunaan ja koristettu kullalla ja jalokivillä ja helmillä ja piti kädessään kultaista maljaa, joka oli täynnä kauhistuksia ja hänen haureutensa riettauksia.
Ja hänen otsaansa oli kirjoitettu nimi, salaisuus: "Suuri Babylon, maan porttojen ja kauhistuksien äiti".
Ja minä näin sen naisen olevan juovuksissa pyhien verestä ja Jeesuksen todistajain verestä; ja nähdessäni hänet minä suuresti ihmettelin.
Siis katolilais-luterilaisen murhakirkon otsaan on kirjoitettuna: sakramentti = armoa välittävä salaisuus. Toisin sanoen katolilais-luterilainen, Jeesuksen todistajien verestä juopunut porttokirkko jakaa armoa eli kirkko on korottanut itsensä Jumalaksi.
Tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.- Anonyymi
Helluntailiikkeen perustajat olivat aikansa kuuluisia homppelimiehiä,, jotka oli pukeutuneita purppuraan.
- Anonyymi
Sitä katsellessani tuli lännestä vuohipukki koko maan yli, tuskin maanpintaa koskettaen, ja sillä pukilla oli otsassaan mahtava sarvi.
- Anonyymi
Sodomialla on tarkoitettu ”luonnotonta” seksuaalista kanssakäymistä avioliiton ulkopuolella. Monissa maissa se oli ennen vanhaan rikosnimike, jonka perusteella homoseksuaaleja syytettiin.[1] Englanninkielisissä maissa sanalla on viitattu anaaliseksiin, suuseksiin (erityisesti homoseksuaaliseen) ja eläimiinsekaantumiseen.[2][3][4] Poikkeuksellisesti Suomessa ja Saksassa sanaa ei kuitenkaan ole koskaan käytetty rikosnimikkeenä, vaan yksinomaan zoofilian synonyyminä. Sana juontuu Raamatun kertomuksesta Sodoman kaupungista, jonka miesasukkaat yrittivät yhden tulkinnan mukaan harjoittaa seksiä Lootin miespuolisten vieraiden kanssa. Nykyisen tulkinnan mukaan kyseessä on kuitenkin aikomus raiskata ja näin nöyryyttää kaupunkiin saapuneet muukalaiset[5].
Vanhoissa teksteissä sodomialla tarkoitetaan yleensä homoseksuaalisuutta, joskus myös ilman juridista näkökulmaa, uudemmissa useimmiten zoofiliaa. - Anonyymi
Jeesuksen viimeiset sanat maanpäällä oli kastekäskyn antaminen. Ylipäällikön viimeinen päiväkäsky ja vallan delegointi sen tekemiseksi.
Matt.28
16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän mennä.
17 Ja kun he näkivät hänet, niin he kumartaen rukoilivat häntä, mutta muutamat epäilivät.
18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
Kastekäskyn annettuaan Jeesus nousi taivaaseen. Ei hän sen jälkeen enää mitään toisenlaisia lähetyskäksyjä eikä käännytyskäskyjä antanut, mitä on jälkikäteen lisäilty kirjoituksiin.
Ap. t. 1:11
ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesuksen viimeiset sanat maanpäällä oli kastekäskyn antaminen. Ylipäällikön viimeinen päiväkäsky ja vallan delegointi sen tekemiseksi.
Matt.28
16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän mennä.
17 Ja kun he näkivät hänet, niin he kumartaen rukoilivat häntä, mutta muutamat epäilivät.
18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
Kastekäskyn annettuaan Jeesus nousi taivaaseen. Ei hän sen jälkeen enää mitään toisenlaisia lähetyskäksyjä eikä käännytyskäskyjä antanut, mitä on jälkikäteen lisäilty kirjoituksiin.
Ap. t. 1:11
ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän."Jeesus tulee takaisin maan päälle. Ei Jeesuksen omia täältä mihinkään pois temmata.
Ne opit sitä väkevää lopun ajan eksytystä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus tulee takaisin maan päälle. Ei Jeesuksen omia täältä mihinkään pois temmata.
Ne opit sitä väkevää lopun ajan eksytystä.Ilm. 3:12
Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni.
- Anonyymi
Todella säälittävää sanoilla kikkailua !
Jumalan lapsi tuntee Jumalanm Isänsä, eikä se vaadi mitään hebrean osaamista !
Ei Isä sitä meiltä vaadi, vaan nytkin on kyse vai ja ainoastaan sanakiistoista,koka taas on ns. "oikeaoppisuudesta" joita Sana kehoittaa välttämään.
2. Tim. 2:14 Muistuta tästä, ja teroita heille Jumalan edessä, etteivät kiistelisi sanoista, mikä ei ole miksikään hyödyksi, vaan niiden turmioksi, jotka kuulevat.- Anonyymi
Mikset siis käyttäisi nimeä Jehova, kuten niin monet uskovaiset kaikkialla käyttivät 1800-luvun loppuun asti? Vai oletko edes uskossa?
- Anonyymi
Joh. 8:44
Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä. - Anonyymi
Jeesus puhui Galilean aramean kielen lisäksi heprean kieltä.
Abba, Isä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus puhui Galilean aramean kielen lisäksi heprean kieltä.
Abba, Isä.Jeesukseksen äidinkieli oli hebrea!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesukseksen äidinkieli oli hebrea!
Voi sentään !
Tätä syvän ymmärtämättömyyden mitta ja määrää .
Jumala itse sekoitti kielet !
Meille Herra on Jeesus ja toisille taas "tsiisus" ja toisille taas "hesus" !
Se ei muuta yhtään mitään, sillä Jeesus on minulle Herra, mutta en halveksi niitä Jumalan lapsia, jotka nimittävät oman kielensä mukaisesti Herraa toisin.
Siis pääasia on se sama, eli " Minun Herrani ja Jumalani" !
Mutta te raukat ette vielä tämänkään vertaa ymmärrä !
Te raukat saivartelette sanoilla "oikeaoppisuudessanne", ettekä käsitä asiaoiden ydintä.
Voi voi voi ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesukseksen äidinkieli oli hebrea!
Jeesuksen äidinkieli oli aramea. Aramean Galilean murretta tarkemmin sanottuna.
Siitä hänet ja hänen apostolinsa tunnistettiin.
Ap. t. 2:7
He kysyivät ihmeissään: "Eivätkö nuo, jotka puhuvat, ole kaikki galilealaisia? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi sentään !
Tätä syvän ymmärtämättömyyden mitta ja määrää .
Jumala itse sekoitti kielet !
Meille Herra on Jeesus ja toisille taas "tsiisus" ja toisille taas "hesus" !
Se ei muuta yhtään mitään, sillä Jeesus on minulle Herra, mutta en halveksi niitä Jumalan lapsia, jotka nimittävät oman kielensä mukaisesti Herraa toisin.
Siis pääasia on se sama, eli " Minun Herrani ja Jumalani" !
Mutta te raukat ette vielä tämänkään vertaa ymmärrä !
Te raukat saivartelette sanoilla "oikeaoppisuudessanne", ettekä käsitä asiaoiden ydintä.
Voi voi voi !Kun Niilo Yli-vainion piti sanoa "Kiitos Jeesus", hän ei kyennyt edes lausumaan Herran pyhää nimeä, vaan sanoi aina "Keitos Jeissys".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun Niilo Yli-vainion piti sanoa "Kiitos Jeesus", hän ei kyennyt edes lausumaan Herran pyhää nimeä, vaan sanoi aina "Keitos Jeissys".
Ylivainion tiedetään saaneen kaatajanvoimansa käytyään Australian matkalla Aboriginaalien luona syventävissä opinnoissa.
- Anonyymi
Amerikasta tänne 100 v. sitten tuotu helluntailaisuus ei ole ollut koskaan tervettä kristinuskoa, ei siitä sellaista tule perinteisiä kristillisiä kirkkokuntia herjaamalla.
- Anonyymi
toinen helluntai - toinen henki - toinen kaste - toinen herra
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
toinen helluntai - toinen henki - toinen kaste - toinen herra
Ja kakkosluokan kirjoittaja.
- Anonyymi
Kuinka mones kerta on tuo kirjoitus tänä vuonna ? Varmaan 196. Kuivaa on elämäsi. Kuulut joutoväkeen.
- Anonyymi
Todella hyvä aloitus. Olen tiennyt nämä asiat jo kauan, Jos helluntailaisten kokouksessa joku puhuisi Jehovasta, päät kääntyisivät.
- Anonyymi
Jeesus on Vanhan liiton Yehovah!
- Anonyymi
Vanhassa Testamentissa ei edes mainita Jeesuksen nimeä.
Jes. 44:24
Näin sanoo Herra, sinun lunastajasi, hän, joka jo kohdussa muovasi sinut: -- Minä olen Herra, olen tehnyt kaiken! Yksinäni minä leväytin auki taivaan, muovasin maan kenenkään auttamatta. [ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vanhassa Testamentissa ei edes mainita Jeesuksen nimeä.
Jes. 44:24
Näin sanoo Herra, sinun lunastajasi, hän, joka jo kohdussa muovasi sinut: -- Minä olen Herra, olen tehnyt kaiken! Yksinäni minä leväytin auki taivaan, muovasin maan kenenkään auttamatta. [Yehovah-sanan muutttuminen jehovalaisuuden kautta kielletyksi ja pahaksi tapahtui luterilaisen kirkon näkökulmasta mitä mainioimpaan aikaan, mutta helluntaiheräyksen kannalta turmioksi.
Sakarja todistaa Jeesuksen paluusta: Hänen jalkansa seisovt sinä päivänä Öljymäellä. Sakarja jatkaa: Ja mitkä maan sukukunnista eivät käy ylös Jerusalemiin kumartaen rukoilemaan kuningasta, Herraa Sebaotia, niille ei tule sadetta. Herra Sebaot on käännetty sanasta: Yehovah.
Ennustus, Herran sana Israelista. Näin sanoo Herra (Yehovah), joka on jännittänyt taivaan ja perustanut maan ja joka on luonut ihmisen hengen hänen sisimpäänsä:
Sakarja jatkaa kymmenennessä jakeessa: He katsovat minuun (Yehovah), jonka he ovat lävistäneet. Ja he valittavat häntä, niinkuin valitetaan ainokaista, murehtivat häntä katkerasti, niinkuin murehditaan katkerasti esikoista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yehovah-sanan muutttuminen jehovalaisuuden kautta kielletyksi ja pahaksi tapahtui luterilaisen kirkon näkökulmasta mitä mainioimpaan aikaan, mutta helluntaiheräyksen kannalta turmioksi.
Sakarja todistaa Jeesuksen paluusta: Hänen jalkansa seisovt sinä päivänä Öljymäellä. Sakarja jatkaa: Ja mitkä maan sukukunnista eivät käy ylös Jerusalemiin kumartaen rukoilemaan kuningasta, Herraa Sebaotia, niille ei tule sadetta. Herra Sebaot on käännetty sanasta: Yehovah.
Ennustus, Herran sana Israelista. Näin sanoo Herra (Yehovah), joka on jännittänyt taivaan ja perustanut maan ja joka on luonut ihmisen hengen hänen sisimpäänsä:
Sakarja jatkaa kymmenennessä jakeessa: He katsovat minuun (Yehovah), jonka he ovat lävistäneet. Ja he valittavat häntä, niinkuin valitetaan ainokaista, murehtivat häntä katkerasti, niinkuin murehditaan katkerasti esikoista.Älä viitsi venkoilla.
Jumalalla on monia nimiä, jotka kertovat laajemmin Hänestä !
" Jeshua " on yksi niistä, se voidaan löytää alkukielestä ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä viitsi venkoilla.
" Jeshua " on yksi niistä, se voidaan löytää alkukielestä !Jumalan Sana on luterilaisille venkoilua!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumalan Sana on luterilaisille venkoilua!
No, minä en ole luterilainen.
Joten pahasti meni ohi.
Ei pitäisi alkaa omiin harhakuvitelmiin perustuen alkaa väärin syyttelemään toistia.
Se on väärän todistuksen antamista lähimmäisestä, eli se on syntiä, johon nyt syyllistyit ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä viitsi venkoilla.
" Jeshua " on yksi niistä, se voidaan löytää alkukielestä !Kierot ja pahat ja velkoilevat luterilaiset yrittävät pitää piilossa Vanhan ja uuden testamentin yhteyden, ja näin säilyttää heiden oma, katolisuudesta otettu ja alkuperin pakanajumaluutta oleva kolmen peroonan jumaluus!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, minä en ole luterilainen.
Joten pahasti meni ohi.
Ei pitäisi alkaa omiin harhakuvitelmiin perustuen alkaa väärin syyttelemään toistia.
Se on väärän todistuksen antamista lähimmäisestä, eli se on syntiä, johon nyt syyllistyit !Olet umpiluterilainen ja sinulla on monta nimeä, Luther-säätiön rakki ja kyykäärmeen sikiö, raateleva susi ja valhettelija ja harhaanjohtaja, pimeys ja väärä ja pahuuden oma ja kaiken vanhurskauden vihollinen!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yehovah-sanan muutttuminen jehovalaisuuden kautta kielletyksi ja pahaksi tapahtui luterilaisen kirkon näkökulmasta mitä mainioimpaan aikaan, mutta helluntaiheräyksen kannalta turmioksi.
Sakarja jatkaa kymmenennessä jakeessa: He katsovat minuun (Yehovah), jonka he ovat lävistäneet. Ja he valittavat häntä, niinkuin valitetaan ainokaista, murehtivat häntä katkerasti, niinkuin murehditaan katkerasti esikoista.Näin todellakin on asian laita. Ei nimi Jumalaa pahenna, vaikka Jehovan todistajat pahentavat nimen. Nimi itsessään on edelleen käyttökelpoinen kristillisissä piireissä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä viitsi venkoilla.
" Jeshua " on yksi niistä, se voidaan löytää alkukielestä !Joshua, Jeshua, Jeesus on tavallinen yleinen miehen nimi.
Jeesus ei enää käytä sitä, koska Saatana teki identiteetti varkauden ja esiintyy nyt Jeesuksena.
- Anonyymi
Katolilaisten sivuilla löytyy: "Sakramentti merkitsee sananmukaisesti salaisuutta ja pyhää asiaa." Porton otsan, nähtäville on kirjoitettu: salaisuus=sakramentti!
- Anonyymi
Parhamit ja Olsenit oli niitä miehiä, jotka vietiin vankilaan sodomiasta. Hellareiden kannattaisi mennä peilin eteen ja pyytää anteeksi kristittyjen herjaamistaan.
Alkuseurakunnan hajottua noin v. 70 jKr. sen jälkeen Jumalan asioita on hoitanut maan päällä Katolinen kirkko ja sen anekaupasta puhdistanut Luterilainen kirkkko. Unohtamatta Ortodoksista kirkkokuntaa, joka toi Kristinuskon Suomeen jo ensimmäisellä vuosituhannella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Parhamit ja Olsenit oli niitä miehiä, jotka vietiin vankilaan sodomiasta. Hellareiden kannattaisi mennä peilin eteen ja pyytää anteeksi kristittyjen herjaamistaan.
Alkuseurakunnan hajottua noin v. 70 jKr. sen jälkeen Jumalan asioita on hoitanut maan päällä Katolinen kirkko ja sen anekaupasta puhdistanut Luterilainen kirkkko. Unohtamatta Ortodoksista kirkkokuntaa, joka toi Kristinuskon Suomeen jo ensimmäisellä vuosituhannella.Luterilaiset toivat katolilaisen porttokirkon Suomeen, tosin ilman anekauppaa ja räikeää taivaan kuningattaren palvontaa!
- Anonyymi
Kiitellään kiitellään.
Ei nimessä mittään pahaa vaan sen kantajassa. - Anonyymi
Paavali ei kaihtanut valehtelemista koska oli rikollinen luonne taustaltaan. Rooman hirmuvallan palkkamurhaaja.
Svenska Bibeln kääntää, että Paavali oli luonteeltaan epärehellinen.
Och å andra sidan, om Guds sannfärdighet genom min lögnaktighet ännu mer har trätt i dagen, honom till ära, varför skall då jag likväl dömas såsom syndare? - Anonyymi
Jenkkilahkot on valejeesuksen perustamia.
Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
Ty människor som falskeligen säga sig vara Messias skola uppstå, så ock falska profeter, och de skola göra stora tecken och under, för att, om möjligt förvilla jämväl de utvalda.
For there shall arise false Christs, and false prophets, and shall shew great signs and wonders; insomuch that, if it were possible, they shall deceive the very elect.- Anonyymi
13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
14 Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukaine - Anonyymi
No, onko tapattaja /kidututtaja / murhaaja Luther ollut oikeasti Jumalan asialla ?
Tässä sinulle tietoa siitä, minkä lutherilainen kirkko on myöntänyt ja anteeksipyytänyt:
Opiskele oppi-isäsi historia, jonka lutherilainen kirkko on myöntänyt ja anteeksi pyytänyt:
Oppi-isänne Luther !
https://freepathways.wordpress.com/2010/09/13/anteeksipyynto-2010/
Tässä ote tuosta:
Luterilaisten anteeksipyynnön tausta
Luterilaisen maailmanliiton yhdestoista yleiskokous kokoontui 20.-28.7.2010 Stuttgartissa. Yksi kokouksen pääaiheista oli historiallinen sovinto, luterilaisten kirkkojen anteeksipyyntö mennoniittien uskonyhteisöltä maailmanlaajuisesti. Kysymys on 1500-luvulta lähtien tapahtuneista anababtistien eli uudestikastajien vainoista, jotka johtivat Euroopassa raakaan väkivaltaan: mestauksiin, elävältä roviolla polttamisiin ja muihin maallisen hallinnon kirkkojen tuella harjoittamiin julmuuksiin. Toisin sanoen katolisen kirkon kahleista vapautuneet protestantit murhasivat toisia protestantteja ja käyttivät siinä katolisen kirkon inkvisitiosta tuttuja, mitä julmimpia menetelmiä.
Tässä tarkennusta noihin kidutuksiin ja tappamisiin:
Kertomukset väkivallasta tallella – Marttyyrien peili
Tuhansia uudestikastettuja tuomittiin kuolemaan julmilla tavoilla. H
eitä kidutettiin eri tavoin,
poltettiin roviolla,
mestattiin,
hirtettiin,
hukutettiin
ja haudattiin elävältä.
Heiltä riistettiin lapset ja omaisuus. Myös heidän teologisia kirjoituksiaan tuhottiin polttorovioilla.
---------------
Tässä ote tuolta anteeksipyynnöstä Lutherin toimista:
-------------
Kysymys on 1500-luvulta lähtien tapahtuneista anababtistien eli uudestikastajien vainoista, jotka johtivat Euroopassa raakaan väkivaltaan: mestauksiin, elävältä roviolla polttamisiin ja muihin maallisen hallinnon kirkkojen tuella harjoittamiin julmuuksiin.
Toisin sanoen katolisen kirkon kahleista vapautuneet protestantit murhasivat toisia protestantteja ja käyttivät siinä katolisen kirkon inkvisitiosta tuttuja, mitä julmimpia menetelmiä.
Reformaation isät Martti Luther ja Philip Melanchthon antoivat arvovaltansa ja teologisen tukensa vainoille ja väkivallalle puheillaan ja kirjoituksillaan. Dokumentit osoittavat, että Luther ja Melanchthon antoivat useita jyrkkiä ja väkivallan sallivia lausuntoja uudestikastajista. He eivät pelkästään hyväksyneet ihmisten vainoamista ja heihin kohdistettua fyysistä väkivaltaa, vaan jopa kannustivat vallanpitäjiä siihen sekä maallisin että teologisin perustein.
Silloinen maallinen hallinto käytti arvovaltaisten kirkonmiesten tuomitsevia puheita ja kirjallisia lausuntoja hyväksi uudestikastajiin kohdistamansa vainon legitiimeinä perusteluina. Keisarikunnassa laadittiin uskonpuhdistajien tukemana laki, joka mahdollisti vainoamisen ”laillisesti”.
Luther joutui ottamaan kantaa anabaptisteiksi nimitettyjen kristittyjen tappamiseen vuonna 1527. Hän antoi suostumuksensa laille ja kuolemantuomioille, vaikka tapahtumia hänen omien sanojensa mukaan olikin ”kauheaa katsella”.
-------------------------
Kannattaa siis ensin tutkia omat "pesät" ja niiden puhtaus ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, onko tapattaja /kidututtaja / murhaaja Luther ollut oikeasti Jumalan asialla ?
Tässä sinulle tietoa siitä, minkä lutherilainen kirkko on myöntänyt ja anteeksipyytänyt:
Opiskele oppi-isäsi historia, jonka lutherilainen kirkko on myöntänyt ja anteeksi pyytänyt:
Oppi-isänne Luther !
https://freepathways.wordpress.com/2010/09/13/anteeksipyynto-2010/
Tässä ote tuosta:
Luterilaisten anteeksipyynnön tausta
Luterilaisen maailmanliiton yhdestoista yleiskokous kokoontui 20.-28.7.2010 Stuttgartissa. Yksi kokouksen pääaiheista oli historiallinen sovinto, luterilaisten kirkkojen anteeksipyyntö mennoniittien uskonyhteisöltä maailmanlaajuisesti. Kysymys on 1500-luvulta lähtien tapahtuneista anababtistien eli uudestikastajien vainoista, jotka johtivat Euroopassa raakaan väkivaltaan: mestauksiin, elävältä roviolla polttamisiin ja muihin maallisen hallinnon kirkkojen tuella harjoittamiin julmuuksiin. Toisin sanoen katolisen kirkon kahleista vapautuneet protestantit murhasivat toisia protestantteja ja käyttivät siinä katolisen kirkon inkvisitiosta tuttuja, mitä julmimpia menetelmiä.
Tässä tarkennusta noihin kidutuksiin ja tappamisiin:
Kertomukset väkivallasta tallella – Marttyyrien peili
Tuhansia uudestikastettuja tuomittiin kuolemaan julmilla tavoilla. H
eitä kidutettiin eri tavoin,
poltettiin roviolla,
mestattiin,
hirtettiin,
hukutettiin
ja haudattiin elävältä.
Heiltä riistettiin lapset ja omaisuus. Myös heidän teologisia kirjoituksiaan tuhottiin polttorovioilla.
---------------
Tässä ote tuolta anteeksipyynnöstä Lutherin toimista:
-------------
Kysymys on 1500-luvulta lähtien tapahtuneista anababtistien eli uudestikastajien vainoista, jotka johtivat Euroopassa raakaan väkivaltaan: mestauksiin, elävältä roviolla polttamisiin ja muihin maallisen hallinnon kirkkojen tuella harjoittamiin julmuuksiin.
Toisin sanoen katolisen kirkon kahleista vapautuneet protestantit murhasivat toisia protestantteja ja käyttivät siinä katolisen kirkon inkvisitiosta tuttuja, mitä julmimpia menetelmiä.
Reformaation isät Martti Luther ja Philip Melanchthon antoivat arvovaltansa ja teologisen tukensa vainoille ja väkivallalle puheillaan ja kirjoituksillaan. Dokumentit osoittavat, että Luther ja Melanchthon antoivat useita jyrkkiä ja väkivallan sallivia lausuntoja uudestikastajista. He eivät pelkästään hyväksyneet ihmisten vainoamista ja heihin kohdistettua fyysistä väkivaltaa, vaan jopa kannustivat vallanpitäjiä siihen sekä maallisin että teologisin perustein.
Silloinen maallinen hallinto käytti arvovaltaisten kirkonmiesten tuomitsevia puheita ja kirjallisia lausuntoja hyväksi uudestikastajiin kohdistamansa vainon legitiimeinä perusteluina. Keisarikunnassa laadittiin uskonpuhdistajien tukemana laki, joka mahdollisti vainoamisen ”laillisesti”.
Luther joutui ottamaan kantaa anabaptisteiksi nimitettyjen kristittyjen tappamiseen vuonna 1527. Hän antoi suostumuksensa laille ja kuolemantuomioille, vaikka tapahtumia hänen omien sanojensa mukaan olikin ”kauheaa katsella”.
-------------------------
Kannattaa siis ensin tutkia omat "pesät" ja niiden puhtaus !Luterilaisten anteeksipyyntö oli pelkkää silmänlumetta ja kusetusta!
- Anonyymi
Hellareissa on vihan henki, joka sotii oikeita kristittyjä vastaan.
- Anonyymi
Hurmoslahkoissa ollaan yhteydessä henkimaailmaan...tule henki, ,tule henki,,tule henki ja näytä jokin merkki...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hurmoslahkoissa ollaan yhteydessä henkimaailmaan...tule henki, ,tule henki,,tule henki ja näytä jokin merkki...
Mark. 8:12
Jeesus huokasi syvään ja sanoi: "Miksi tämä sukupolvi vaatii merkkiä? Totisesti: tälle sukupolvelle ei merkkiä anneta."
- Anonyymi
Raija Pellin kirjassa: Harhaanjohtajat vahvassa uskossa, kerrotaan kun hellarit haki itsemurhan tehneen saarnamiehensä ruumiin ja yrittivät saada vainajan hengen palaamaan takaisin erilaisin loitsuin ja mantrojen avulla.
- Anonyymi
Ruumis kun alkoi lämpimässä nytkähtelemään, niin hätäisimmät julistivat hänet jo heränneeksi kuolemasta, kerrotaan kirjassa.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritykset verolle ja yritystuet 10 mrd. eur/v pois
Kiristämistapauksissa yrityksille sanotaan hei hei. Suomi ei tarvitse yhteiskunnan rahoilla "yrittämistä". Yhteiskunta v1202372Sannalta jälleen fiksu lausunto johtamisesta
"I used to think the best argument would win – but real leadership means listening, understanding where people come from401962Sanna Antikainen (ps) : Vornasen pyssy suututti demarit
https://www.suomenuutiset.fi/sanna-antikaisen-kolumni-vornasen-pyssy-suututti-demarit-mutta-kuka-puhuu-totta/ Vornasen301897- 1021887
Riikka se runnoo työttömyyttä lisää
Menkää töihin! "15–74-vuotiaiden työttömyysasteen trendiluku oli lokakuussa 10,3 prosenttia. Työttömiä oli yhteensä 276481886Hallinto-oikeus totesi Sysmän kunnanjohtajan potkut laittomiksi (YLE Lahti 24.11.2025)
Että näin sitten: Hallinto-oikeus totesi Sysmän kunnanjohtajan potkut laittomiksi – valtuuston päätös nurin ja 50 000 la581169- 1171085
Poistettuun aloitukseen
Ei se mulle ollut varmastikaan. En usko vaik sille tuntuukin että oisit voinut olla eräs. Mut niin mäkin pelkään. Ei20953- 54890
No miten meni?
Onko voittaja olo? Tunnetko onnistumisen riemua? Vastasiko lopputulos odotuksia? Kauaksi ajettu 😘110857